Nem...egyrészt, (nekem) sokba került volna. Meg mindig rájövök, az én szintemen bőven elég a kombó.:DD
De megint beindult a vezérhangya, mert azért egy 1x12 kieg.ládát szeretnék alá...
Hát oda lehet rakni, csak értelme nincs. :)
Teljesen más karakter egy csöves meg egy tranyós erőlködő.
Nem mondom, hogy a tranyós cuccok szarok. Egy 200-as tech-21 már kezd alakulni.
Szerintem a tech21-et bármikor oda lehet rakni a csövesek mellé. Igaz, nem olcsó, de nincs vele annyi macera sem. Randallnak is vannak nagyon jól szóló tranyós cuccai, elég ha a Dimebag féle hangzás népszerűségére gondolunk.
Ez is igaz. Viszont hallottam én tranyós cuccot is jól szólni, de az sem olcsó kategória volt.
Szóval igazad van! lényeges mi kerül bele alkatrészként és munka ügyben.
Egyébként sokszor volt már, hogy leeset az állam egy egy csöves cucc hallatán. :)
Így van, nyugalmi áramot be kell lőni, elég jelentősen változtatja a hangzást. Emellett túl nagyra állított biassal el is lehet kúrni a végcsövet.
Tranyós erősítőnél is van ilyen, csak ott ugye nem kell cserélni a tranyókat, mert nem öregszenek. De amikor végfokokat csináltam, ott úgy állítottam be a biast, hogy a hűtőbordát taperoltam közbe, aztán ha túl meleg volt, akkor visszavettem a biasból. Persze egy csővel azért ezt nem merném megtenni, ott a hangot kell figyelni. Sőt igazából a csöveseknél, legalábbis a high end audió csöves cuccokban időnként utána kell a biast állítani, ahogy a cső öregszik. Van egy spéci torzításfajta, ami megjelenik, ha rosszul van beállítva, keresztezési torzításnak hívják, és főleg halkabb hangoknál igen zavaró.
Logikai tévedésben vagy. Itt azért vakarják a fejüket, mert nem tudják elfogadni, hogy valaki nincs oda a csöves erősítőkért. Erre utal például az a hisztérikus hozzászólás, hogy "Akkor se fogom kidobni a négy csöves erősítőmet". Ez annyira szánalmas volt, hogy már csak röhögni tudok rajta.
Egyetlen fontos dolog van itt.
Az átlag gitáros számára még megfizethető csöves erősítők, messze nem hozzák meg a várt eredményt.
Meg veszik a 100-120-ezer körül a cuccot, és kezdődik a lego.
Milyen hangszórót vegyek bele, milyen csövet tegyek bele mert nem az igazi stb....
Ezek a cuccok a nyákba rakott foglalatokkal, a kapcsoló üzemű tápokkal
kb. már a gyártás pillanatában halálra is vannak ítélve.
Ezen felszerelések egyszerűen nem említhetők egy lapon a Te erősítőddel pl.
Vegyük csak alapul, hogy hány erősítőm vérzett el a tiéd mellett!
1 tranyós, és 2! csöves.
Számtalan erősítőm volt, és alkalmam nyílt összehasonlítani a tiéddel.
Az eredmény mindig kiábrándító volt.
Adj hálát a sorsnak, hogy eléd sodorta ezt az erősítőt és legfőképp az eszednek,
hogy azonnal kapcsoltál és lecsaptál rá!
Nem is kezdem el leírni, hogy milyen mert ez hallani kell
aki meg hallotta, leesett a székről mindenhol.:)
Ennek a fentebb leírt dolgok az okai.
A másik! Nekem már teljesen mindegy, hogy 20 kg cipelek vagy 28-at.
A tranyós cuccok (már a jobbak) nagyon jók tiszta hangzásra, jazzre.
Viszont semmi másban nem összehasonlítható egy fúl csöves cuccal.
Persze, hogy nem lehet csak úgy cserélni, mint egy villanykörtét...egyszerűbb. :)
Egy cső 3-4000 Ft. Az enyémbe 2 kell és baromi sokáig elmegy. Még soha nem vittem senkihez csövet cserélni, mert, csak kihúzod és bedugod az újat.
"30 kilós fejet, hozzá a 60 kilós ládát egy pinceklubba, ahol úgyis csak maximum 1-esig tudja kihajtani, márpedig tudja, hogy 4-es fölött jön meg a hangja, amiért valójában a csöves mellett döntött. "
Sajnos ez így van.
És mégis csöves kombót használok.:DD
Nem nevezném lustasági szempontnak, inkább kényelminek, vagy ésszerűséginek.
Van, akinek belefér (elsősorban nem anyagi értelemben) 2-3 évente 40-60 ezerért csöveket cserélni a motyójában, illetve lecígölni a 30 kilós fejet, hozzá a 60 kilós ládát egy pinceklubba, ahol úgyis csak maximum 1-esig tudja kihajtani, márpedig tudja, hogy 4-es fölött jön meg a hangja, amiért valójában a csöves mellett döntött.
A modellezőst meg nem kell kihajtani, ugyanúgy szól 1-esen, mint 5-ösön, elé kell tolni egy mikrofont, vagy jobb helyeken rá lehet dugni a PA-ra vonalkimenetből, és kész. A közönség meg csak azt hallja, hogy jól szól-e, vagy nem.
Persze én sem fogok senkit megtéríteni, csak leírom a véleményem.
Ha most kéne választanom, egy modellezős kombót vennék.
Végső soron a hangzás a lényeg.
Az, hogy valaki nem akar cipekedni, karbantartásra költeni, odafigyelni stb. az teljesen más szempont. Persze aki a zenéből él, az odafigyel a pénzére, és ha a közönség nem hallja a különbséget, és ő meg a fentieken tud spórolni, akkor tegyen úgy.
Pontosan az a 'majdnem' az, amit az emberfia keres. A saját hangját. Nem mondom, hogy ez csak csöves lehet, de ha anyagi és lustasági szempontok fontosabbak, akkor nagyon nem ugyanarról beszélünk ebben a topikban...
Szó nem volt róla, hogy mindenki dobja ki a csöves erősítőjét...
Ez ízlés dolga, Gazz is írta, hogy tranyós erősítőn 'szocializálódott', ezért neki az épült be a fülébe, mint 'jó hang'.
Egyébként nekem is volt egyszerre fullcsöves Fender kombóm, meg modellezős Roland Cube60-asom. Én nemhogy nem érzékeltem a két cucc között tátongó óriási szakadékot, de egyenesen ugyanolyan hangot hallottam mindkettőből. Lehet, hogy botfülem van, de tudott ugyanolyan faszán szólni a tranyós is.
Nem túl hosszas mérlegelés után aztán úgy döntöttem, hogy a tranyósat tartom meg, így megszabadulván a csöves kombók összes hátrányától. Nevezetesen: költséges csőcsere, várakozás bekapcsolás után-kikapcsolás előtt, hímestojás-bánásmód, rázkódástól kilazuló csövek, hidegből melegbe bevitel után fél óra akklimatizálódás, nagyobb súly, stb...
Megszabadultam a csodálatos, és egekig magasztalt 'csöves hangtól' is, de őszintén szólva nem okozott bennem lelki törést.
Legúabban meg egyenesen azon agyalok, hogy szeretnék kipróbálni egy Fender Mustang III, 100Wattos modellezős kombót. A modellezés baromira nem ott tart már, mint 15 évvel ezelőtt az első Line6 Spider-kombók. Egyre élethűbb modellezett hangokat tudka kicsalogatni egy marék IC-ből.
Persze aki a csőre esküszik, annak soha nem lehet megmagyarázni, hogy létezik majdnem olyan jó hang, csak olsóbban, kevesebb macerával, úgysem érdekli.
Végezetül pedig egy hazai példa: Alapi Steve az utóbbi években nemhogy erősítőt nem használt Edda koncerteken, de egyenesen laptopról nyomta a bulikat.
Nem tehetné meg, hogy csövest használjon? Ugyan már.
"a jó erősítőt az enyhe crunch környéki hangja alapján kell megítélni"
Szerintem meg az annyira torzított hangja alapján kell megítélni, amennyire torzítva akarod használni. Ha valaki mocsáritrollmetált játszik, hol érdekelje az, hogy blues-ra vajon jó-e a cucca.
És pont az ilyen mondatok miatt vakarják itt sokan a fejüket...
Ezt nevezik ízlések és pofonok kérdéskörnek. Bocsi, de asszem a számomra irreleváns, szemellenős véleményed miatt nem fogom kukába küldeni a 4 erősítőmet... Amúgy képzeld, én is programozó vagyok és szeretem kézben tartani a dolgokat, viszont ezt egy csöves cuccal is meg tudom tenni, és ezzel nem vagyok egyedül szerintem. A hiba az Ön készülékében van
Jó a greg, hallottam Madó hangját élőben és teccik is tényleg. De ő egy single coil guy, és szerintem ez a titka.
De annyiban egyetértünk, hogy a jó erősítőt az enyhe crunch környéki hangja alapján kell megítélni, ott jön ki, hogy mi a stájsz.
Nem véletlen, hogy a csövesek is ott kezdenek élni. Bár ehhez még hozzá tenném, hogy a hangszórók kihajtása egy ugyanilyen fordulópont, ott is lényegesen változik a hang, méghozzá a jó irányba.
B
Én szeretem a tubescreamer jellegű torzitást. Egyszerűbb és érthetőbb. mint egy csöves erősítő torzítása. Tényleg egyszerű, mint a faék, de pont azt hozza, amit várok tőle. Az meg hogy csöves, hát eleve függ a csőtől, a kimeneti trafótól, a munkapont beállítástól, a csövek életkorától, szal elég sokváltozós egyenlet, és mint írtam, olyan nem laza hangzásnak hallom. A marshalloknál egyébként sokkal kevésbé.
A peavey transtube csőszimulációs technológia annyira jó, hogy annál ugyanúgy hallom ezt a széteső lazaságot, ami a csöveseknél, különösen a fendereknél van. Tibinek üzenném, hogyha plexije van illetve marshall jtm45 tája,akkor ott ez nem nagyon hallatszik, tehát tilos eladni, de atöbbi mehet a kukába.
Pont ezért sok olyan kis pedál jobban bejön, amik hozzák a csövek jó kis torzítását azok dinamikai szerencsétlenkedése nélkül. Ezek persze elismerem, hogy mind szubjektív fogalmak, de nem tudom jól megfogalmazni. Programozó vagyok, szeretem kézben tartani a dolgokat, és az hogy a fülem kedélyállapottól függően különbözően hall pont elég tényező, nem kell még mellé egy csövek okozta plusz bizonytalanság.
Így például egy tech 21 erősítő szerintem az igazi, mert jó hang stabilitással és megbízhatósággal, tömör hangképpel párosul.
Szerintem a tranyós erősítők torzítását el kell felejteni. Legjobb úgy tekinteni rájuk, mint egy zenei vászonra (lásd még Fender Twin Reverb és a hasonszőrű csöves, ultra-clean cuccok), amit ki lehet pingálni ilyen-olyan OD-pedálokkal, modulációs effektekkel, delayyel... Például ambientre (is) kiváló tud lenni egy jó tranyós erősítő.
Ezt azért mentsd le, és majd olvasd vissza olyan 5-10 év múlva... :) Nem kizárt, hogy addigra ráunsz a jelenlegi cuccodra... és ez persze bárki másra is igaz lehet.
Csak azért gondolom ezt, mert én is hasonló véleményen voltam a te korodban. Szokatlan volt a csöves hang, nem tudtam rajta játszani, keveselltem a gaint stb. Aztán rájöttem, hogy velem van a gond, mert nem pengetek elég jól, meg eléggé dinamikusan sem, pontatlan, de ezt a digit/tranyós cucc elfedi, a csöves viszont kihozza.... pár év eltelt, míg megtanultam úgy játszani, hogy ne koszoljak, és a csöves cuccot is meg tudtam rendesen szólaltatni, de megérte.
Az, hogy 1-2 erősítőnek nem jön be a hangja (a torzítója), az teljesen rendben van, de ez nem jelenti azt, hogy ne találnál mondjuk olyan csöves végfokot, amire az effektedet rádugnád, és nagyon tetszene... :)
Én is azt veszem észre, hogy a tranyós (Fender Ultimate Chorus DSP - de szerintem az újabb FM212 is) erősítők tisztája kifejezetten szép. Nekem pl. az Ultimate Chorus humbuckerrel sehogy sem akart szép OD hangokat kiadni, viszont Telével konkrétan egy besz@rás.
A csövesek (már 2 is volt) hangja viszont egy kis tubescreamer+compressorral single coil-lal is jók, de humbuckerrel - legalábbis nekem - baromira tetszenek.
Ezt a hangot már legalább 2 éve hallgatom, és mindig
Én ezt hallgattam már egy éve hogy űűű csöves meg úú csöves meg addig tetszik ez a hangzás csak nekem ameddig kipróbálok egykét csöves erősítőt hátt megvolt 1, megvolt 2,3 de kösz nem : )
Marad a tranzisztor, úgyis látok belőlük naponta párezret :D
Amúgy, kedves Gazz koma, meghallgattam a zenéteket a site-otokon (a Tavasz kurvajó!)és szerintem pont a Tavasz-hoz hasonló klasszikus/rockos drive-val operáló nótákban nagyobbat sütne a csövi drive sokkal. Szerintem a tranyósok többsége pont az ilyen crunch, enyhe drive hangzásoknál fekszik meg leginkább (az viszont igaz, hogy ilyen űberklínben viszont nagyon jók). Valahogy azt a fasza meleg drive hangot csak a csövik tudják...
Persze nem akarok beleugatni meg semmi, de az utóbbi időben, amit hallottam ilyen hasonló enyhe drive hangok közül, azokban nekem Mado bácsi Greg-je volt az etalon. Volt most otthon szerencsém látni őket élőben is és elb***tkurvajól szólnak Madonál pont ezek az ilyen lightos drive-os témák, ráadásul teljesen emberi és élvezhető hangerőn... Komolyan, márcsak a gitárhang miatt is érdemes megnézni Madóékat...
De persze ettől még mindenki használjon azt, ami kedves a szívének... Az ilyen köcsögölésbe, hogy most a tranyó a jobb vagy a csövi nem szeretnék egyátalán belemenni...
No... Azért ne hasonlítsunk már össze egy Line6 Variax-ot meg egy Telét. Két teljesen más dolog, két teljesen más beállítottságú muzsikus számára. Aki egy tuti, bejáratott hangot akar, az vesz Telét, akinek meg minden kell egy gitárban, mert pl. vendéglátózik, az meg Variax-ot.
Olyan a hasonlatod, mintha egy BKV buszt hasonlítanál össze egy Mustang-gal...
Gondoltam írok egy hosszabb post-ot, de kb. lesz@arom, mert már öreg vagyok ehhez úgyhogy csak ennyi:
1. nem Te lettél lehülyézve, hanem a tényszerűen megállapított dolgaid.
2. nem volt itt "ész osztás" csak egyet nem értés az 1-es pont miatt.
Szép napot!
Igazad volt, csak szinte megsértve éreztem magam amikor csöves divatról meg szar laza hangról írt a tranzisztoros kolléga ,sajnos állapot, hogy 84-től foglalkozom elektronikával, távközléssel , azon belül + a hobbim is a csöves építés, szóval fájtak azok a szavak....
Én is azért vettem Jazz Chorust, mert a King Crimson az egyik kedvenc zenekarom és a 80-as évek eleji lemezeiken csak ezt használták erősítőnek. Én is maradi vagyok és azt a hangzást szeretem... Meg persze a csöveset is.
A zenészek többsége végtelenül maradi. Hiába próbálod elmondani például a Fender topikban, hogy egy bakelit koptatójú, baseballütő-nyakú V52 Telecaster 300 rugóért tizedannyit nem tud, mint a Line6 Variax feleannyiért, mégsem a Line6 gitár lesz a szívük vágya. Hiába mondod, hogy a tranyós jobb hangot produkál, mint a csöves, mert (még ha így is lenne) mindenki úgy akar megszólalni, ahogy a kedvenc lemezei szólaltak meg és csöves cuccot fog venni.
Szerintem van ami jól szól túlvezérelve. Nem olyan egyszerű kérdés ez. Mivel nem szélessávú hangszóró van a végén, nyilván nem fog olyan zizisen szólni, mint amit fejhallgatóban hallasz túlvezérlés esetén. Ez az egyik. A másik az, hogy elterjedt az a nézet, hogy a tranyós végfokok túl élesen vágnak le. Van olyan kapcsolástechnika ahol ez megáll, de olyan is, ahol nem. Nagyrészük egyébként valójában nem vezérelhető ki tápfeszig, és a tranyók bázis emitter feszkója sem egy fix érték, a kivezérlés függvényében változik, ergó amikor a jel a tápfesz közelébe jut, és nagy az áramerősség, akkor a be feszkó megnő, és a jel sarka gömbölyödik. Feteknél ez hatványozottan igaz. Bocs a technóblabláért, de hátha valakit érdekel. Tranyós erősítő építési topik meg nincs.
... de azért a tisztálnátás kedvéért leírom: jómagam csőfüggő vagyok :) Egy krancsos akkordfelbontás, meg a keményebb dolgok nekem csak fullcső cuccon szólnak a fülemnek kedvesen...
A csövesben vicces módon pont az a jó, amit 'papíron' a tranyó jobban tud. Igen, lassabb (slew rate), torzít (sőt, szándékosan torzítjuk tápig), és tele van sok hasonló dologgal, ami teljesen eltér a tranyós 'hifi' dologtól. Tranyóst nem vezérel túl az ember, mert az akkor tényleg nem szól jól...
Ugyanazok az emberek, akik itt osztották az észt, nyilván tisztában vannak azzal hogy egy gitárosnak a saját hangját is meg kell találni.
Én annó tranyós erősítővel kezdtem, és valahogy ez akkor rögzült, mindig visszatértem a tranyósokhoz, mert azon szocializálódtam. Nem azt akartam, hogy úgy szóljak, mint xy, hanem úgy, ahogy nekem tetszik.
Ez itt a lényeg szerintem. Világos elképzelésem van arról, hogy milyen gitárhangot szeretek. Az is világos, hogy a csövesek másképp szólnak, mint a tranyósok. Szerintem a tranyós a jobb, és örülök, hogy van néha más is, aki így gondolja. Én nem pötinek, meg atis64-nek írtam, hanem createseparate-nek, de mégis rögtön osztani kezdték az észt, mintha valami nagy guruk volnának. Ennyi a flame, nem akarom túlragozni. Technikai kérdésekről továbbra is szívesen értekezek.
Azt meg még csak úgy élvezetből odabökném, hogy a híres gitárosok igencsak jelentős része oda vetemedik, hogy a fantasztikus csodálatos és utolérhetetlen csöves torzítást lerontják egy félvezetős torzítópedállal. Micsoda eretnekség!
Sőt, azok a botfülű Marshallosok nem átalltak a Slash féle erősítőbe ócska szar hangrontó szilícium diódákkal megoldani a torzítást. Egészen elképesztő barbárság!
Nem lehet inkább az, hogy nem vagyunk egyformák, és esetleg más hangot keresünk? Én mindig odaírtam, hogy szerintem, ezt valahogy a másik oldal következetesen elfelejtette.
Tisztára valóban jobb pl. egy Roland JC-120.
A csöves erősítő viszont nem divat, hanem reneszánszát éli. Hiszen a lényege már 50 évvel ezelőtt is megvolt, a tranyós dolog később jött... Meg azért drágább dolog annál, hogy csak divat legyen :) A divat ma inkább a modellezés. (Mondani sem kell, hogy a divatot általában kereskedelmi szempontok alapján terelgetik...)
A másik dolog meg, hogy a rockzene klasszikusai szinte mind csövessel lettek felvéve, tehát ez az, ami ismerősen (kellemesen) cseng a legtöbb fülnek. Így alakult, és ez azért sok mindent meghatároz...
Nem akarlak győzködni, mindenkinek más tetszik, és igazából a zenei környezetben derül ki, a dolog életképes, vagy sem... van jó tranyós is.
Keresd már meg az én malmomat, mert te egy másik malomban őrölsz.
Nincs szükségem a segítségedre, ismerem az oldalt, építettem erősítőket, csöves előfokot is.
Én nem azt állítottam, hogy a tubescreamer leköveti a csöves erősítők torzítását. Azt írtam, hogy jó kis krémes torzítást lehet vele csinálni. Nekem nem kell a csöves erősítők torzítása, mert szarok rájuk. Csövesben a plexi az a hang, ami nekem kritikán felül tetszik, a vox ac30 még elmegy, de a többi nem fogott meg.
Azt meg hozzátenném, hogy az EL34 a legkevésbe szabályos felharmónikusokat termelő cső, különösen pentóda üzemmódban. Nagyjából ugyanúgy kiteker magából páratlan felharmónikusokat, mint a tranyók, amiket ezért kárhoztatnak. Lehet ezért tetszik.
A másik meg, hogy a lazaság totál megáll a csöves erősítők magasabb kimenő impedanciája miatt. Egyszerűen nem tudják megfogni annyira a hangszórót, hogy annak ne legyenek saját lengései, valószínűleg ezért hallom lazábbnak a csövesek hangját.
A tranyósoknál az van, amit a végfok akar, a csöveseknél meg a végfok és a hangszóró kompromisszumot köt. Én ezt nem szeretem. De engem nem zavar, ha neked tetszik, és lehülyézni se foglak érte, mint egyesek itt azt teszik.
Akkor talán elkezdhetnéd a konkrét hülyeségeket sorolni. Csak nehogy helyre tegyek aztán egy két technikai részletet a buksidban, és beégjél.
Ha már ilyen kedélyes hangnemben csevegünk, érted?
Hallottam a Hatredet itt hangmintában. Jó hangja van, de én nem utazom ilyen szénné torzított hangban.
Én a tisztát meg a crunchot szeretem. Abban pedig szerintem a tranyós jobb. A csövesek tisztáját pld. kifejezetten nem szeretem humbuckeres gitárral. Single coillal elmegy, mert kiegészítik egymást, de humbuckerrel? Hát szerintem nem az igazi.
Én már akkor is éltem , amikor bejöttek a tranyós erősítők és divatból kiszorították a csöveseket, csak a idő múlásával rájött mindenki....blabla, ja és vannak jó tranyósok!!
Tényleg divat. Kivételesen olyan divat, ami jó.:)
Ha ő így ítéli meg a csövesek hangját, akkor szerinted meg fogjátok győzni, hogy mégsem úgy gondolja?
""A tubescremer a bizonyíték rá, hogy tranyóval is simán lehet finom krémes felharmónikusokat összehozni a csöves erősítők széteső lazasága nélkül is, szóval én biztos nem vennék csöves cuccot, csak azért, mert divat, és mindenki ehhez a hangzáshoz igazodik.""
Nekem ezzel a résszel van bajom... már bocs
Egyetértek. A tranzisztoros cuccok - bár sok szar van köztük - feszesebben, tömörebben szólnak, mint a csövesek. Különösen humbuckereknél hallatszik ez. A csöves lehet, hogy dinamikusabb, és szebben csilingel, de humbuckernél nekem nem ezek a fontosak, hanem a tömör hangzás.
A tubescremer a bizonyíték rá, hogy tranyóval is simán lehet finom krémes felharmónikusokat összehozni a csöves erősítők széteső lazasága nélkül is, szóval én biztos nem vennék csöves cuccot, csak azért, mert divat, és mindenki ehhez a hangzáshoz igazodik.
És ezt kipróbáltad előtte? Kíváncsi vagyok, milyen lehet. Nekem van tranyós cuccom is (Roland Jazz Chorus), de egy fincsi csöves overdrive-nál nincs szebb a világon, ezért beszereztem mellé egy Orange-ot is. Ibanez fejet még sosem próbáltam.
Sziasztok, erdekelhet valakit egy Fender Hot Rod Deville 410? Be tudnam szamitani az iMac em eladasaba...de nekem viszont nem lenne ra szuksegem... De ha valakit erdekelhet, akkor beszamolom... Hangszer beszamitas mukodne a hot rod eladasakor...gitar, bassgitar, esetleg pod X3 pro stb
A topic címére a válaszom perpillanat ez mert megvettem, még most úton van a drága : )
150 W, 4 ohmon, full tranyó. egyelőre egy 8 ohmos 1960t fogok vele hajtani, nem is tervezek nagyon mást venni, (gitározni kéne megtanulni.. :))
Jólesz szerintetek, ismeritek? :D
Kipróbáltam Peavey 5150est, kövezzetek meg de nekem nagyon nem jött be a hangja (bár 2x12 kombó volt csak...) meg oldszkúlabb csöves fejet de nem szartam magamat össze a sokak által istenített csöves hangzástól
Á nem gitár végfok, nem is arra kellene,hanem egyéb cuccok, pl.mikrofon,szinti, stb. keverő utáni kihangosítására.
Én is úgy tudom, hogy leginkább zenejátszó eszközök kihangosítására használják.
sziasztok!
Gyors kérdés:
Lenne cserebere. Opciók, Castone- 300CPA-B, vs Reflex RX-500.
Hangerőre elég bármelyik, inkább a hangzás, megbízhatóság, olcsó javítás a lényeg.
Köszönöm előre is.
Hát, kinek mi a jó... falat bontani dzsidzsivel azt Bugerával is lehet, az meg egy másik dolog, hogy egy bonyolultabb akkordot megpengetve az ember kiszalad a világból, annyira 'zeneietlenül' szól...
Olyan nincs, hogy tökéletes, meg mindenre jó... ha meg is találod, pár hónap vagy év alatt elmúlik... a gitárhangzás olyan, mint a nők, mindig van szebb, jobb, és mindig a másiké kellene... :)
Elírás, szemét vagyok. :)
Tudom, hogy nem '80-as évek a Recto, de az mindenre jó lenne (nekem). Igazából olcsón, jó high gain cuccot találni... talán Peavey...
Sziasztok!
Erősítőt vennék, de elakadtam, nem tudok választani. A segítségeteket kérném.
Az egyik egy Line 6 Spider IV 15w, a másik egy Peavey Vypyr 15w. Egy Cort X5 gitárral haszálnám. Stílust nem tudok behatárolni, punktól a death metalig mindent játszanék és a clean hangzás sem utolsó :)