van rajta eq, csak egy sávos (: amúgy szerintem az bőven elég tud lenni, ha jól van beállítva. jó mondjuk közepet lehet nem lehet vele vágni, de ha olyan pukik vannak a gitárban -ami belevaló- akkor egy teljesen flat eq beállítás is teljesen jó lehet.
'80-as évekbeli hangzást keresek (Dokken, Jake E Lee, Queensryshe), amihez szeretnék egy csöves fejet, amennyire lehet emberi áron. Nagy álmom egy Dual Recto, de ez felejtős.
Felmerült a Bugera 333XL és az Orange Dual Terror. Utóbbiban jobban megbíznék, kisebb is, ami jó itthon, bejön a klasszikusabb sound is, de nincs rajta EQ. Ez fura, valaki próbálta már az Orangeot?
Nekem van egy eladó Line6 Spider 30 wattos kombóm, makulátlan állapotú.
Abban van minden ami szobába kell, és egy 15 wattos áráért vihető.
22.000,-
30 alatt nem hirdetnek ilyet.
Szeretnék,tőletek tanácsot kérni!
25-30.000Ft -os árkategóriában milyen kis gyakorló kombót ajánlanátok?
Körvonalakban csak annyi az elképzelésem,hogy legalább legyen 15W-os,és egy két beépített effektet nem árt ha tud!
Előre is köszönöm szépen!
Hát igen, de azért velem is előfordult már, hogy első nap tetszett a cucc, a második nap meg már nem, ezért mindent legalább egy hétig nyúzok minden szituációban, és csak azután örömujjongok itt, vagy mégsem... :)
Meg az is eléggé nyilvánvaló, hogy egy-két (sztár)gitárostól eltekintve sokan életük végéig keresik a hangot. Ami lehet, hogy természetes, hacsak nem egyetlen stílusban játszik az ember, a gitár első megfogásától kezdve az utolsóig... És persze, mindig, mindennél van jobb cucc... :)
Olyasmi lehet, mint az időnként itt is olvasható kommentek, hogy "megtaláltam a HANGOT", meg "ez az, amit hallani akartam", és aztán két hónap múlva, a vásárlási eufória és kényszeres önigazolás elmúltával feltűnik a cucc az Adok-Veszek topikban..
OFF az én időmben ilyen még nem volt, legalábbis nem emlékszem, meglett a kettes vagy a hármas a szigorlaton, úgy örültem... ebből a tárgyból ez már mesterfokozat... felrajzolt egy koaxkábelt, a két végén egy-egy terheléssel (gerjesztés nuku !) és írjam fel az átviteli függgvényt... lövésem se volt, erre a vizsgáztató: 'kollega, de hát elhangzott előadáson, emlékezzen csak vissza' mondom, ok, de az már két éve volt... :) EMTerek rulez, mindenki szerette... szórótárgy... ON
Általában: minőségi alapanyagok + endorserek + saját legenda megteremtése + sznobhatás, a többit meg a kis agyunk hozzárakja, kiegészíti, és a 20-30%-os javulás többszáznak érződik... :) Tehát, valami biztos van, de nem annyi és nem úgy... ez a marketing, a legalizált hazudozás... :)
Hát, igen: ha összevetem a szakértő(k)- finoman szólva is kissé kételkedő - véleményét azzal, hogy a reklámok többségénél elég lazán kezelik a tényeket, nem csoda, ha sokunknak kétségei támadnak pl. a "way of sound" témakörben. Lehet, hogy valami más miatt jó a Laboga is
Olyanról olvastam is, hogy aktív szedővel 'fordítva' muzsikált jobban egy ilyen irányított kábel. Meg azt is hallottam, hogy gyártásnál, valamilyen sodrással, húzással lesz aszimmetrikus, de ezt én sem tudom elképzelni hogyan, tanultam 'elektromágneses terek' c. szívatótantárgyat, koaxoztunk ezerrel, de ott irány fel sem merült...
De ha valaki elmagyarázza érthetően, akkor azt szívesen fogadom és lehet, beruházok egyre. Tesómnak is volt egy időben Labogája, jól is szólt, most meg Vox telefonzsinór van neki és most sem szól rosszul.
Valahogy nem értem az egész koncepciót. A kábelre úgy tekintek, mint egy koaxkábelre: van valamekkora hosszegységre eső kapacitása és induktivitása, ez viszont független az iránytól. Az lehet, hogy a két csatlakozóba van valahogy beleforrasztva más-más impedancia, és így akarnak valami nagyon jó illesztést elérni. De azt nem értem, hogy a különböző gitárok más és más impedanciáját hogy tudják figyelembe venni? Tehát mindenki tudja, hogy ha kicserélsz egy hangerőpotit meg tone-potit, vagy aktív hangszedőd van, tök más lesz a hangszer impedanciája.
Ez nem fér a fejembe és ezért mocorog a fejemben, hogy talán egy kicsit humbug ez az egész Way of Sound...
Ezek egyszerűen 'aszimmetrikus' kábelek, csak menőbb irányítottnak hívni. Mert úgy nem lehetne eladni, hogy 'figyi, itt egy kábel, de ha 'fordítva' kötöd be, akkor nem szól olyan jól...' :) Elméletileg a kábel két 'oldala' más-más impedanciához van illesztve, te mint fizikus ezt megvalósíthatónak tartod ? Érdekelne a véleményed...
Jaja, osztom a véleményed. Ha tele leszek butik pedálokkal meg pickuppal, akkor beruházok egy George L's kábelszettre, de addig még pár százezer forintot el kell költenem. :)
Na, ilyen kábeltémákból jó nagy viták szoktak kerekedni :)
De a leggyengébb láncszem elve alkalmazható itt is. Egy olcsó modellezős hangán, szobában sokat nem fog tudni dobni. De ha jó cuccod van, pláne csöves stb. akkor már érdemes drágább kábelekkel kísérletezni. Szóval csodát nem kell várni, de ügyelni kell, hogy ne rontsa le az egyébként jó cuccot. (olcsó cuccnak gyakorlatilag mindegy, ott nem a kábelhez kell nyúlni először...)
Átlagos felhasználásra teljesen jók azok a kábelek, amiknek neve van (rá van írva) Klotz, Cordial stb. Ha Neutrik dugó van rajta, az is jót jelent. Ha mindezt szakember forrasztotta össze (és láthatóan nem gányolt munka), akkor vegyél nyugodtan 'házit', amúgy meg gyári Planet Waves és társai is jól használhatók.
Ha már minden cuccod 'komoly', pickup, erősítő, hangfal, hangszóró, effektek, akkor már érdemes nézelődni a 'komoly' kábelek között is.
Hello!
Nagyon kezdő vagyok a témában, ezért azt szeretném kérdezni, hogy mennyire fontos a gitárkábel minősége? Mire érdemes odafigyelni, mit érdemes venni, vagy teljesen mindegy otthoni használatra, ilyenekre lennék kiváncsi. :)
Ez is bazi hangos tud lenni. Aljas dolgok ezek a kis szarosok ám Egy 3W-ra kapcsolt BH5H szobában már fülvérzést okoz Viszont ekkora teljesítménnyel még mindig könnyebb kordában tartani a hangerőt mind a BJ esetén.
Egyébként egy Fender Blues Juniort kéne beáldoznom - de hát nem tudom otthon kihasználni az adottságait. Állítólag még a ht5 is bazi hangos.
Ma megyek kipróbálni 1 használtat.
Megnéztem: 2011- áprilistól van az új széria, 12"-es szóróval.
peace
Szinte az összes ilyen törpe-csöves megfordult nálam. A Blackstar HT5 szerelem úgy fél évig tartott, aztán az Engl kidobta a Gigmaster 15-öt. Nagyon frankó erősítő volt, meg meg is voltam elégedve vele, csak az Engl-től kaptam meg azt a hangot, amit kerestem. Amúgy meg irány az első hangszerbolt, ahol lehet kapni, kipróbál, megvesz és nagyon nagyon örül
Ahogy tudom, már létezik 10"-es ös 12"-es szóróval szerelt változata is. Ha jól rémlik a HT-5 R a 12-es. Amúgy nagyon frankó kis erősítők ezek. Otthoni gyakorolgatásra, meg felvételre tökéletesek és azért még az áruk is rendben van. Szobagitáros luxuserősítője Tényleg nem kell otthonra több
Van valakinek tapasztalata Blackstar HT-5 kombóval?
Szeretnék egy kicsi de jólszóló erősítőt házifelvétel készítése -és persze gyakorolgatás céljából.
A gyártó honlapján 12"-es blackbird szóróval van, viszont a viszonteladók honlapján többnyire 10"-es celestion-nal. Ez valami korábbi széria lehet?
Meg nem mondanam befutonak, mert nem probaltam ki szemelyesen, most postazzak. Egy RP-14D-t vettem (elofokcsoves). Elotte egy RP-12-t tudtam kiprobalni csak, de az nem volt rossz, ezert mertem a 14-est kiprobalas nelkul megvenni... majd hamarosan kiderul, hibaztam-e vagy sem :)
Koszi, mar nem aktualis... valami egyszerubb probatermi cucc kellett csak, mert `komoly` cuccom van, de azt nem szeretem mozgatni probara... (na, ezert lettem enekes, mert meguntam a gitarcuccok cipeleset... :) viszont az elektroncsorol nem mondok le, a modellezes szamomra nem alkalmas... :)
Konkrétan ezt az E-400-ast nem ismerem, viszont a TA szériából használtuk a 600-ast 3-4 évig most meg az 1050-est. Teljesen megbízható cuccok, sosem volt velük gond.
Csakcsak gitáreffekt topicban kéne feltenni ezt a kérdést... Kócos csinált anno orange előfokának mintájára padlóelőfokot, és analóg multit is - tuti tud Neked is személyre szabott cuccot csinálni. Bár, ha jól tudom eléggé elfoglalt mostanában, de egy próbát megérhet.
...úgy rémlik, volt valami PA témával fpoglalkozó topic, de most sehogy sem találom...
szóval, a t.amp e-400-zal van valakinek tapasztalata? próbaterembe kéne csak énekre valami költséghatékony megoldás, és ez elég olcsó cucc, de kérdés, mennyire megbízható a cucc...
Egy csővel metalt kihozni az mindig határeset... cuccfüggő, hogy sikerül-e :)
Árban arra gondoltam, hogy pl. egy 2120 + kontroller simán megvan 100 alatt, ehhez képest ha az RP2x hasonló árban van, akkor nyilván érdemesebb a rackes 21xx-et venni... már csak a 2 cső miatt is.
kettőből lehet választani, ezek már vannak, felgyűltek az évek során. amúgy lehetne bármi, ha volna rá pénz :D :D köszi a választ! - az ibanez amúgy is nehéz, hangszóró csere gyanús, én is a soltonra szavazok, csak megkérdeztem azér'
Jaja,nem rossz az SGX,nekem is volt egy Expressem. Bár a "metált bírod?" kérdésemre általában nemmel felelt a kicsike.
Sajna az az igazán dög metál,az nincs benne,de minden másra,80-as évek hajmetál hangzására mondjuk tökéletes tud lenni,meg a tiszta hangjai is jók.
Az árra vonatkozó kérdésre nem igazán tudok válaszolni. Árultak ilyet itt a fórumon is már,de nem emlékszem,mennyiért.
Szerintem ha ilyet akarsz venni,akkor érdemesebb ebay-en körülnézni,ott néha vicc árakon kelnek el az RP-k.
Itt van egy például,igaz USA-ban van,de eddig még vicc az ára. Fog még jócskán feljebb menni,de kiváncsi vagyok,hol áll majd meg.
Ezek kivételek :)
Akartam írni, hogy pl. szélessávú hangszórós basszusgitár erősítő is jó, de nem akartam megkavarni.
Egyszerű kérdés volt: Ibanez vagy Solton. Szerintem ez esetben te is az utolsóra szavaznál, vagy nem ???
Üdv! Lenne egy kérdésem: van egy ilyenem matador aminek kéne egy kombó. van egy tranyós ibanez gitárkombóm, 100W, ill, egy ilyenem: solton - bocs csak németül van meg. Melyiket válasszam? :) sajnos kipróbálni nincs mód. anyámknál van a 2 cucc a billentyű meg pesten, ma az egyiket el tudom szállíttatni, és most kéne dönteni. van valakinek erről véleménye? :D :D köszi
Sajnos az RP20/21-ben lévő cső anódfeszéről sincs infóm,de azt tudom,hogy a 2112/2120-ban 285V körül (tehát normális üzemi anódfeszen) mennek a csövek.
Ellenpéldaként az ART SGX-2000-esben csak 12V-os anódfeszen megy az 1db 12AX7 cső. Meg is hallatszik a hangján a különbség,a Digitechek jobban szólnak!
Valamennyit biztos hogy számít,nyilván az RP-ben másképp van némileg megoldva az áramkör,talán félvezető elemből több van.
Mindenesetre emlékeim szerint elég jó kis zúzást ki lehet hozni az RP-ből is,bár hozzáteszem,eddig egyszer próbáltam,de akkor azért volt egy kis időm nyomogatni.
Hogy neked megfelel-e ez a hang,vagy nem,ezt ugye csak kipróbálás után lehetne eldöntened,saját magadnak.
A 2112/2120 az meg lényegében akárhogyan tud szólni,kicsit több benne a feature,kicsit több mindent enged az effekt blokkja is,és ugye van már loop is,de lényegében a 2112/2120 felépítése,sematikus elrendezése,effekt blokkja ugyanaz,mint az RP20/21-nek.Csak pár kisebb butítással.
Ha tudod,akkor töltsd le az RPEdit nevű programot,abban be tudsz állítani konfigurációs nézetet a 2120-ra és az RP-20/21-re is,össze tudod hasonlítani az állítgatási lehetőségeket is,ha például a preamp gombra nyomsz a progiban.
Annak ideján, hobbi elektronika 'szakkörben' építettünk mindenféle hasonlót a gitárba, torzítót, többsávos EQ-t stb. Minőségi alkatrészekből, made in Europa. Mégsem jött be. Volt EMG AB-m is, hozta amit papíron le volt írva, de mégsem ugyanaz, mint amikor az ember feltekeri az erősítőt.
Gondolom ez is hasonló lehet.
A hangzásokban, amiket szeretek, a passzív pickup-gitárkábel-csöves előfok összeállítás jön be, egy ilyen beépítésével meg borul az egész, máshogy szól onnantól kezdve... Mert ha kikapcsolod, akkor is beleszól a hangba, legalábbis ezek nem truebypassos cuccok szoktak lenni... Az addig felépített gitárhangzás radikális újragondolására lehet szükség, rossz esetben. Jó esetben persze létrehozhatsz valami teljesen új hangzást, ami mainstream hőssé tesz, szóval azért ez is előfordulhat... :)
Digitech RP20 és RP21 cuccok faszák,kb a rackes Digitech 2120 tudását és hangját adják,persze pár dologban azért lebutítva,de akkor is jók.A cső az előfokban erősít.Midi is van.
Az RP7 hangra jóság,szolgáltatásban kevesebb,mint a 20 és 21. Nincs midi se.
RP14-et nem ismerem.
Digitech
RP20: korrektül írja a csöves dolgokat, bele lehet nyúlni
RP7: választhatóak csöves és nemcsöves torzítók
RP14: semmi, a manual összesen 3x említi a 'tube' szót, nem derül ki, hol a cső, mit csinál stb.
Jelenleg RP14-et lehet kapni használtan, de nekem gyanús ez a nagy 'titkolózás' a manualban... lehet, hogy modellez, a cső meg csak marketing ?
Elsőkézből, ki ismeri ezeket a Digitech cuccokat, hasonlóan/eltérően szólnak ?
Dehogyis, az első dolog lenne a csőcsere, változik-e a hangja... ha nem, akkor nem kell a cucc :)
Mindent nem kell, hogy tudjon, kórus, delay, esetleg reverb, nekem elég...
Kérdésem lenne, előfok ügyben, és azt gondolom ide jobban passzol, mint az effektekbe... mert ott nem ilyenekről beszélnek...
Szóval, keresek valamit, és várom az ötleteiteket. Ezt mind tudnia kell:
- csöves padlóeffekt (csöves multieffekt)
- nem modellezős, hanem analóg torzítás, clean-crunch-lead nekem bőven elég
- a cső ne dísz legyen benne, hanem tényleg az torzítson :)
- rackes cucc kizárva (no problem, olyanom van már, ez most másra kell, padlóra :)
- ilyen effektek mindenképp legyenek benne: chorus, delay
- effekthurok előny, de nem muszáj
- és persze szóljon szépen, zeneien :)
Ha a csőtől eltekintenék, akkor pl. egy ART ECC tök jó lenne (most épp nincs eladó sajnos).
Csövesben látok pl. DigiTech RP-14D-t, de ennek a leírásából nagyon nem derül ki, mit csinál benne a cső, nem is állítható rajta semmilyen csöves paraméter, lehet, hogy csak világítani van benne... :)
Sziasztok!
Eljött az ideje, hogy új erősítőt vegyek, de nem igazán jutottam dűlőre. Néztem a Fender Blues Junior III kombót, a VOX AC30 VR-t és a VOX AC15C1-et..A Voxokat még nem próbáltam és eléggé bizonytalan vagyok ez ügyben, mert mindegyikről sok jót hallottam. Amúgy, jazz, blues és reggae-t játszunk. Így hát akinek van akármilyen tapasztalata, az alábbi kombókkal, legyen szíves ossza meg velem.
Köszi!
OK, az összes többi kapcsolót, potit is mozgasd meg, persze az erősítő kikapcsolt állapotában :) Bárhol lehet kontaktos igazából, de az effekthurkos dolog tipikus.
Köszi a tippet!
Kipróbáltam, akad a jack bedugáskor, erő kell hogy teljesen be tudjam nyomni. :D
Azóta nem produkálta, de lehet, csak a gyanakvásomat akarja elaltatni, és egy váratlan pillanatban... :D
Sziasztok!
Olcsó házi gyakorló erősítőnek ajánljátok a Roland Cube 15XL-t? Ez most újonnan 26k, ennél többet nem igazán tudnék áldozni rá, viszont kategóriájában sokan dicsérték, ezt meg tudjátok erősíteni? :)
Nem normális jelenség, vidd el szerelőhöz. Esetleg előtte járasd meg a Pre Out és PWR In jackeket (dugót párszor dugj bele, mozgasd meg), mert ha kontaktosak, szoktak hasonlót játszani.
A link probléma nekem is volt, de megoldódott valahogy. Javaslom, ürítsd a cache-t, hátha...
Nem tudom, hova illene a kérdés igazából (Barkács?), szóval itt teszem fel:
Van egy fender erősitőm (FM210R) és most azt csinálja, hogy amikor kedve van, akkor lehalkul, majd vissza fel. De ezt teljesen találomra. Normális dolog ez?
(amúgy meg milyen poén ez, hogy bejelentkezve nem tudok belépni a topikokba? nincs link rájuk...ehh)
A munkapontról elég, ha annyit tudsz, hogy a csövek rendszeres (!) cseréjekor azokat be is kell állítani, ezt szakember végzi. Ha ez elmarad, az anyagi kár jelentős lehet, illetve furcsahang- és füstjelenség léphet fel a csöves erősítőnél.
Szóval a csöves erősítő rendszeres (minimum évenkénti) ránézést, karbantartást igényel. A csőcsere és az ehhez kapcsolódó munkapontbeállítás függ az üzemórától, de nem szabad spórolni rajta. Aki ezt nem vállalja be, az inkább maradjon a tranzisztoros erősítőknél, mert azoknál nem kell ilyenekkel foglalkozni.