Nem nagy dráma, egyszerűen a csövek "elfáradnak" és csereberélni kell őket időnként.
Viszont annyival jobb a csöves motyók hangja, hogy simán megéri ez a kis macera.
Használati értékben ér hatvanat, de a piaci árak tekintetében eléggé vastagon fogott az eladó ceruzája. A HK cuccok kurva jók, de nem nagyon lehet, valami számomra ismeretlen okból, eladni.
Viszont a metál hang, és a kombó használata két egymást kizáró fogalom.
Gyűjtögessél még szerintem, mert igazán fasza metál hangot ennyiből "nem kapsz".
a kérdésem röviden:
egy orange dual terror felér -e minőségben,hangszínben és klubbulikban (plusz hangosítás nélkül)hangerőben egy jcm 900-assal?
most egy 1960A ládám van hozzá.orange-on ijesztően kevés poti van gondolom illik egy eq pedállal pimpelni.szóval melyik éri meg szerintetek ár érték arányban jobban?
köszönöm előre az esetleges válaszokat.
Tudom hogy jó, én is használom (fejhallgatóval).
De csak így "gitározok"!
Te gondolom próbán, stb. is.
Azért írtam, mert furcsa volt hogy a hangfalról és a hifi erősítőről nem ismertem fel azt a hangszínt, amit megszoktam a fejhallgatóból. (közvetlen a hangkártyába dugva)
Konklúzió:
Nem árt ha az ember máshogy is hallja a gitárját.
Csövesnél nem a 'hangerő' kerül sokba, hanem a trafók, építés, odafigyelés, minőségi alkatrészek stb. Minimális árkülönbség van a 30W, 50W és 100W fullcső cuccok között. Csöves MV3 olcsó, de valami pedál ahhoz is kell, meg effektek stb. Na és persze karbantartani, mert a 60-as években készültek. A csöves cucc velejárója a karbantartás, ezt nem lehet megúszni...
Kezdetnek nem rossz a Cube, de akkor is az az igazság, az erősítő nem lehet gyengébb, mint a gitár. Mit gondolsz, az endorderek miért szólnak jól az általuk reklámozott (esetleg gagyi) hangszerrel is ? Egyrész a kezük, másrészt a cucc, főleg az erősítő. Egy alsó-középkategóriás gitár egy jó erősítővel sokkal jobban szól, mint egy felsőkategóriás gitár egy közepes (vagy gyengébb) erősítővel. (erősítő alatt a ládát/hangszórót is értem).
Azt ne gondold, hogy most megveszed álmaid gitárját, és nálad fog beérni a fa (az azért jópár év :) Biztosan fogsz csereberélgetni Te is, ezért ebben is gondolkodni kell. Egy jó erősítőt meg tudsz tartani évekig, kiegészíteni pedálokkal, effektekkel, miközben tudod cserélgetni a gitárokat, megtalálni melyik simul a kezedbe stb...
fender mustang I. otthonra. minden benne van ami a kezdéshez kell (hangoló, effekt, torzítások, USB!), sokféle hangszínt, effektet megismerhetsz, olcsó (kb 32-33). és eladható lesz.
Én egy régi aiwa hifi-n tolom, és teljesen jó. Fejhallgatóval nem próbáltam, azzal biztosan nem szól úgy, de nekem hifin nincs rá panaszom, szinte bármilyen jellegű hangszínt ki lehet hozni megfelelő szoftverekkel és beállításokkal. A ládaszimuláció pont a gitárhangszórót hivatott utánozni, ebből is létezik millió fajta. Lehet, hogy más a "feelingje" ha erősítőn játszik az ember, de otthonra azért annyit nem ér a dolog, mert a mérleg másik oldalán a digitális modellezéstől sokkal több pluszt kap az ember: a lehetőségek végtelenek, és még tisztességes felvételeket is lehet csinálni.
Az a "baj" a csak számítógépes gitározással szerintem, hogy nem úgy szól mintha gitárhangszóróról hallgatná az ember. Nem szól rosszabbul egyáltalán, csak máshogy szól.
Függ a fejhallgatótól is, ahogy a gitárhangszórótól is, természetesen.
Csak azért írom, mert volt úgy hogy hangfalról hallgattam a gitár hangját (GR-el), és nem ismertem fel azt a hangszínt amit használni szoktam (fejhallgatóval).
Azt hittem elállítottam valamit.
Persze hogy mekkora erősítő elég egy próbára, az nagyban függ attól is, hogy milyen zenét játszotok. Jazzhez elég lehet egy kicsi kombó is, metálhoz már kevésbé...
Roland cube 15-el csak egy probléma van, h nincs benne zengető, de a tiszta csatornája nagyon szépen szól, a torzítások is elfogadhatók, azt hiszem az egyel nagyobba meg a kisebbe a minibe is van már zengető, de ez egy tökéletes gyakorló erősítő sztem.
Ha tényleg csak otthonra kell, akkor szerintem teljesen fölösleges erősítőt venni, a digitális modellezés egy normális hangkártyával jóval sokoldalúbb, és máris lehet vele "stúdiózni" is. Ha meg próbálni is akarsz az erősítővel zenekarral, akkor meg tranyósból legalább 50-60w kell, csövesből meg szerintem 20-30w, de ezeket meg már szerintem nem kapod meg 50 alatt, és nem is lesznek olyan sokoldalúak. Szóval attól függ, hogy kell-e zenekarozásra. Ha nem, akkor szerintem vegyél 20-ért mondjuk egy Line6 Pod Studio GX-et, ahhoz kapsz pod farm szoftvert is, ami szintén nem egy rossz cucc.
Őszintén szólva én az utolsó kategóriára gondoltam (gitár>erősítő), erre is igaz lenne, hogy hiába van jó erősítőm, ha a gitár gagyi. Így legalább a fa érne, és a kezem is hozzászokhatna, na meg lehet tuningolni is.
Roland Cube 15-öst nézegettem, elég sok pozitív véleményt olvastam, de még egyéb kisebbeket is nézegettem. Van csöves erősítő 30 ezer Ft alatt? Használtak között is nézelődtem már, kevés sikerrel. Az lenne jó, ha a hangjával nem lenne semmi gond, max. nem lenne akkora hangereje, hogy pl. egy stadionban is megállja a helyét.
Alapszabály (nálam :) , hogy az erősítőn nem szabad spórolni, tehát legyen 'drágább', mint a gitár. Azaz, hiába van nagyon jó gitárod, ha az erősítő gagyi, akkor sohasem fog megszólalni.
Persze ebben az árkategóriában azért megdőlhet ez az elmélet, mert nem biztos, hogy a 80 ezres erősítő sokkal jobban szól, mint egy 40 ezres. (feljebb, egy 200 ezres erősítő azért vélhetően jobb, mint egy 100 ezres :)
Persze mindez használtan érendő, szerintem kidobott pénz újat venni a jelenlegi helyzetben !
Tehát mik a lehetőségek:
- kb. 50-50 ezerért veszel gitárt és erősítőt - valószínűleg egyik sem fog hosszú távon megmaradni, előbb-utóbb mindkettőt el fogod adni, ezért az is szempont, hogy később eladhatóak legyenek a cuccok, tehát vagy tartsák az árukat (ismert, megbízható márka), vagy alkalmi áron vedd meg, vagy kishibás cuccot vegyél, ami javítható, de ezért olcsón megkapod...
- gitár 20-25 ezerért (valami régi, jóféle, megbízható márka, ne új kínai !), akkor már beleférne akár egy csöves kombó is 75-80 ezer magasságában, amit hosszútávon is megtarthatsz. A gitárt meg lehet tuningolgatni (ha olyan, hogy megéri rá költeni, pl. ha a faanyag jó, akkor pickup, szerelékek, bundozás megoldható problémák), vagy pedig gyűjtőgetni, és lecserélni az olcsó gitárt (nagyot nem bukhatsz ezen sem).
- gitár kb. 75 ezerért, erősítő 25-ért - na ez az, ami sosem fog megszólalni, hiába cserélgetsz pickupot stb. akármit, az erősítő és hangszóró nagyon fontos elem, ezen nem érdemes spórolni.
Ha csak otthona, szobába kell, és van hifi cuccod, vagy normális számítógép hangfalaid, akkor akár szoftverrel, vagy modellezős előfokkal is próbálkozhatsz erősítő helyett. De ezt is max. 20-30 ezer forintig javasolom.
(Ha esetleg érdekel egy Strat-szerű, régi, megbízható hangszer, amit alkalmi áron megkaphatsz, mert kishibás (olcsón javítható), akkor írj, vagy kukkants be az adokveszekbe :)
Lehet, hogy beruházok egy eletromos gitárra (Vintage V100 vagy VS6 vagy Squier Strat. vagy bármi, még ez sincs meg), milyen erősítőt ajánlanátok egy nem rossz gitárhoz? Nem a hangerő a lényeg, itthonra lenne, hanem a hang, használtakat sem vetem meg. A budget a gitárra és erősítőre (meg minden kellékre) 100 ezer Ft alatt lenne, legalábbis eddig úgy tűnik, talán ennyi lesz.
A Digitech mellé én egy rackes 2x50W fullcső HK VS250-et tennék, 10+ évig használtam hasonló setupot...
Ládából bármilyen 2x12-es jó lehet, minőségi hangszórókkal. (azaz inkább egy jó 2x12, mint egy gagyi 4X12... szerintem :)
Szerintetek melyik éri meg jobban? Egy ADA Microtube 100 vagy egy Rocktron Velocity 300? Digitech 2120 mellé használnám.
Még lenne egy kérdésem, nem tudom ide illik-e, sajnálom, ha off, de milyen ládát ajánlanátok 30-60 ezer forint körül (használtan)?
Előre is köszönöm!
Nem a berindzser lett a Ferrarihoz hasonlítva.
Bugera nagyjából Calibra, ami nem rossz, meg sportos is és elérhető áron van. Bajaid viszont lehetnek vele és annyira sokat nem várhatsz tőle az aszfalton.
5150 nagyjából Ferrari (Talán árban nem). Über fasza szupersportkocsi, jó drágán, és megbízható. Az aszfalton leírhatatlan. (gondolom)
Már többször belementem a Bugera vs 5150 vitába és a legtöbbször a Bugera védelmére kelek! Nekem volt olyan. Az a fontos, hogy ha valaki vesz egy ilyet, akkor a legjobb azonnal szerelőhöz menni vele még a problémák jelentkezése előtt. Jobban jársz mintha egy bulin száll el a motyó.
Átnézetni a forrasztásokat, akár mindent átforrasztgatni. Csövek tesztje és akár kuka, mert úgyis el fog szaródni hamar. Normális csöveket bele és akkor már igazán jó kis cuccos. A szakember azt mondta, hogy fasza cucc, max az anyagminőség gyenge.
Korábban azt mondtam, hogy nem hallottunk jelentős különbséget a hangzásban. Félig már birtokolok egy 6505-öt, ami lényegében 5150. Van különbség. Karakterében hasonló, de dinamikailag elég komoly különbségek vannak. A konstrukció is más. A Peavey masszív felépítésű. A Bugera nem az.
A versenyt akkor nyerheti meg a Peavey, ha egy használt 5150 és egy Bugera között kell dönteni. Ha a Bugerát megbízhatóan leszervizeltetjük és csöveket is cserélünk, akkor ott vagyunk már a Peavey használt áránál. És akkor természetesen 5150 a nyerő.
A Bugera kínai cucc és nem túl megbízható! Volt olyanom!
Az 5150 meg egy legenda! A hangjuk hasonló, de mégsem ugyanaz! A Bugera tiszta csatija talán még jobb is, de ez nem jelent sokat a versenyben!
Szerintem simán megéri. Ha normális gitárt dugsz bele, meg aláteszel egy jó ládát, akkor hallható a külömbség. Továbbá sokkal megbízhatóbb is az eredeti, meg imézsilag sem kicsit jobb... Én azt mondom, hogyha össze tudod szedni a Peavey-re valót, akkor azzal nem lőhetsz mellé, plusz eladni is könnyebb, még bukni sem fogsz talán rajta.
Bugera 6260 és 6262 között mi a különbség? Jó erősítők ezek? Talán tudnék szerezni egy 5150es peaveyt is, de ez még elég kétséges, nem biztos, hogy lesz rá pénzem, bár elvileg elég olcsón be tudja szerezni az a tag akitől venném. A Bugera sokkal rosszabb mint a peavey? Megéri másfélszer annyit fizetni érte?
Én a Cube30-ra szavaznék, sokoldalúbb, és szerintem kellemesebb hangja is van. Esetleg valami a Laney Cub sorozatból, vagy JamVox. De a Cube-al nem lőhetsz nagyon mellé.
Én a Cube30at mondanám, szerintem jobb hangja van, mint a Marcinak. Ha meg csak gyakorlásra kell és bírod a fülest akkor egy használt Line6 podxt meg egy vállalható fülhallgató.
Ohh egy jó kis Bloody Roots, erre az albumra mi is írtunk egy dalt:)
Akkor én azt tudom javasolni, hogy mondjuk nézz körül a Marshall JCM900-ak között azok nem horror árúak és elég jól hozzák ezt a klasszikusabb, koszos metal hangot.
Hozzá meg mehet egy sima Marshall 1960 láda, az olcsó és nem lősz mellé.
És iféle metal zenéhez konkrétan? Mert ez azért nem olyan , mint egy blues, hogy ajánlunk egy Fender vagy egy Marshall hangot és akkor tuti biztos jó lesz:)
Persze. Szóval:
- csöves legyen
- keményebb zenéhez (a metált preferálom)
- bevethető legyen kisebb-nagyobb klub koncerteken
- a jelenlegi zenekari felállás 1 gitár, 1 basszus, 1 ének, 1 dob
Ennyi infó elég lesz?
ja, és az nem érdekel ha használt a cucc. Csak szóljon.
Mi írjuk le mire gondoltunk? Akkor előbb a nullánál kicsit több infót adj :)
Milyen zenébe kellene. Milyen koncertekre, milyen zenekari felálláshoz, csöves vagy tranyós, stb stb stb...
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, szerintetek mennyiből lehet legolcsóbban kihozni egy fej+láda összeállítást, úgy hogy azzal akár egy kisebb színpadra is kiállhassak és viszonylag jól is szóljon?
Ha lehet írjátok le konkrétan milyenre gondoltok. Köszi.
Újfent kérdéssel bombáznék.
Mióta a Laney fej megvan, kicsit megbolydult az élet, a hosszú "hallgatás" után. Felmerült a környezetemben az igény egy kis hobbi zenélgetésre, viszont nincs több luk ahová, mikrofont, szintit stb. lehetne bedugni. :)
És nagy pénzeink sincsenek. Nézegettem régi cuccokat és nagyon kellemes kis pénzekért, vannak regent keverőerősítők, 2-6 csatornásak. Ezeket viszont szintén nem ismerem,/a regent combókkal volt dolgom, azokkal el voltam/ jó, azt tudom: nem divatos cuccok. Az lenne a kérdésem, hogy van-e tapasztalatotok az említett darabokkal, érdemes-e egy kis pénzt belefektetni, otthoni játszogatáshoz, hobbiból? Vagy egyéb tanács....
Köszi előre is.
Mostanában már elég ritkán, de ha igen, előtte értesítelek. Amennyiben te jársz errefelé,ne felejts el szólni-:)Mindenképpen meg kellene ejteni egy ilyen összehasonlítást, és közkinccsé tenni.
Kösz, hogy megosztottad a tapasztalataidat. Közben végig gitároztam a hétvégét - levittem a cuccot egy nagyobb szobába, és tekergettem (2 kül. gitárral is teszteltem).
Tapasztalat:
Magas feljebb tekerésétől nem lett csilingelősebb, de nyíltabb lett a teteje, torzításnál jót tett (a gitárból szedtem le a magasat)
Mély letekerésétől sem lett csilingelősebb
Viszont így is nagyon szép a hang - igazi meleg, blues-os, amire hivatott.
Torzulás nálam is csak olyan 6 óra után észrevehető (gitárfüggő is)
Hogy mi az ideális és mi nem az, azt nagyon nehéz megmondani. Ki mit szeret, és mire akarja használni és hogyan. Ez mély víz, ne menjünk bele:) Az előfok+végfok csövek cseréje cca. 20eFt. Bár ez a beszerzési forrástól nagyban függ. Érdemes megcsinálni, mert egészen nagy hangerőig (kb.9-es állás) nem crunch-osodik. A V30 tekintetében úgy igaz minden, ahogy írtad. De ettől nyíltabb, "őszintébb" hangzást még nem hallottam FBJ-ba. Lakásba meg, legyünk őszinték, minden nagyon hangos tud lenni. Ez, véleményem szerint ne legyen szempont. Összefüggésében vizsgáld a dolgokat. Én le nem mondanék a V30-ról, inkább a hangerőt veszem lentebb. Zenekar mellett meg egyszerűen FBJ-ba a V30-nál nem hallottam jobbat. Gyönyörűen átszól a zenekaron, ha kell lágy, gyöngéd, simogatóan gömbölyű mélyekkel, ha szükséges elképesztően zúzós is tud lenni. Nem mondom, hogy egy Super Reverb nem szól jobban, de ezekkel a cserékkel, a FBJ minőségi változáson megy keresztül, ami tán életfogytig tartó szerelmet generálhat az erősítő és gazdája között.-:) Há' kb ennyi.
Na, látod a cső témáig még nem jutottam el, bár látom más topic-okban is, hogy ezek ideális megválasztásával is lehet változtatni a hangzáson.
Tehát nálad az előfokban 3 különböző cső muzsikál? Ez érdekesen hangzik...
V30-at illetően megoszlottak a vélemények, amiket olvastam, illetve hallottam. Benne volt a pakliban, de végül azért nem rá esett a választás, mert magas az érzékenysége, hangos, és nekem egyelőre lakásba kellett vmi. Állítólag más szórókkal kombinálva nagyon jó, 2x vagy 4x12-es felállásban.
Nos, az FBJ ebből a szempontból is egy elég érdekes erősítő. Hangzását elképesztően befolyásolja a hangszóró milyensége. A tapasztalatom az, hogy a legcsilingelőbb hangja Celestion V30-al jön ki. Nem minden helyzetben ez a legjobb hagszóró válaszatás a FBJ-hez, de állítom, hogy ha a kombóba teszel egy ilyet, és beszerzel hozzá egy Eminence redcoat, vagy greeanback 2x12 ládát, nem nagyon fog adódni olyan helyzet, amit ne tudnál megoldani vele. Aztán ezután vagy e mellett jön a csőkérdés, amit megint csak nem túl könnyű megválaszolni. Nekem, mivel sokat használom a tisztáját nagy hangerőn, a következő előfok csőkombináció jött be nagyon: a V1 foglalatba 5751; V2-be 12AX7; a V3-ba 12AY7 (jobbról balra) A végfokcsövek TAD EL84str hibátlan és nagyon sokat bírnak. Nem olcsó módosítás, de olyan cuccot kapsz, hogy az életbe nem lesz kedved megválni a motyótól. Remélem tudtam kicsit segíteni, üdv: szoto
tiszteletem,
kérdésem:jcm 900 vagy jcm 800 at vegyek?tiszta csatornát nem használom és minél kevesebb kiegészítő pedált akarok.nem metálra.inkább fugazi jellegű zenére kellene.van hozzá már 1960A a ládám.
Bocs a kései reagálásra, de nem voltam gépközelben.
Én használtan vettem a kicsikét, de még garisan, jó állapotban. Imádom, gyakorlatilag szerelmes vagyok bele, de a család is. A 3. éves kislányom arra hajlandó elaludni csak, ha szép halkan játszok neki valami BB.Kinges dallamot.
Kis hangerőn mindig tompábban, magasszegényen szólnak a cuccok. Épp emiatt van az, hogy az ember szobahangerőn beállít valami klassz hangszínt, ami ugyanazon a cuccon, de próbatermi/koncerthangerőn nem tetszik/máshogy szól.
Otthon az én strato-m sem csilingel, a tele is tompábban szól önmagához képest.
Mi a titka annak, hogy a gitáromnak fémesen csilingelő hangja legyen az erősítőn???
Van nekem egy Blues Junioron Celestion Greenback-kel, és nagyon szép, meleg hangja van, de amikor hétvégén egy próbateremben bedugtam egy 2x12-es régi marshallba, akkor úgy éreztem, hogy kéne nekem olyan hang...:)
Netán az 1x12 és a 2x12 között lehet ekkora eltérés? Vagy a szórók karakterében? Vagy mindkettő? :)
(A gitárral tuti nincs gond!!!)
egycsöves cucc nem csak a torz csatornája miatt lehet jó. Alapból, ha a tiszta csatornát küldöd meg pedálokkal, akkor is sokkal dinamikusabb tud lenni, sokkal joban átszól a zenekaron, főleg ha van másik gitáros, nagyon nagy különbségek lehetnek. Persze vannak szar csövesek, és jó tranyósok is.
Köszi mindenkinek a véleményt. Megnéztem ezt a Blackstart, elgondolkozom valami ilyesmin. Az ilyen kis 5w-osokkal kicsit előítéletes vagyok, bár sokat nem hallottam, de azok nem voltak jók. Kérdés: érdemes-e full csöves cuccot venni, ha elé pedálokat rakok? Lehet ez tök hülye kérdés, de nekem adja magát, hogy egy nyilvánvalóan tranzisztoros cucc bekötése nem "rondít"-e bele az összképbe? Köszi!
Megértem, ha nem akarják eladni. :)
Egyik üzletben én is egy 40-est próbáltam ki és akkor tetszett meg a hangja.
Jó a dobozolás is és a 20w-osban is 12" Celestion van.
Azt én nemtom, de nekem az van, tuti! :)
Elég hangos, de kordában lehet tartani, mivel kis hangerős is szép.
Próbán is elég volt fél hangerő - úgy, h a banda 2db 200w-os aktív cuccon szól olyan középhangerőn.
Nem az van Harrynak?
Csak szerintem az lakásba túl hangos lehet - én az 5 wattost is kb. 1/3 hangerőn "hallgatom", és még így is aggódom néha a szomszédok miatt.
Vegyél Blackstar HT-5 kombót (nekem van). Tényleg bazijó. Kétcsatornás, effect-loop, füles kimenet (line-out is) - 212 - 412 hangfal-szimulációval. Szerintem studiózáshoz is igen jó lehet. Igaz, én csak otthon használom - meg néha haveroknál (beer)garden partyra. A Youtube-on feltett minta nagyon hasonlít az igazihoz - érdemes meghallgatni.