Hát,élőben kellene hallani! Én is hallottam rettentően csíra felvételt fullcsöves, égbe magasztalt cuccról is. Volt már olyan élményem, hogy egy koncerten játszottam GM110-es Behringeremen (GMX212 kistestvére), és visszahallgattuk egy kamera felvételét, és belehallatszott amikor egy Fender fullcsöves tulaj kérdezi a technikust, hogy mi a túró szól, és amikor meghallja, hogy az én Behringerem, akkor annyit mond: Komolyan elgondolkodtató! Ilyen kis motyó és ekkorát szól! -
Légyszi ismeritek az EMBERS metalcore srácokat?
Szombathelyiek.
Tudja vki h milyen erősítőket használnak?
Én úgy tudom h 5150-et. (Meg Jeti PU.)
Vki meg tudna erősíteni ebben?
(Mert a riffek soundjától 1xűen beszarok)
THX!
Hát nem értitek? Mondom, hogy Behringer GMX212! 2x60 watt, 2 db 12"-os Jensen hangszóró, naggyon jó hang, és naggyon hangos is tud lenni! Kicsit föltekered, és öreg nénin meglebben a kendő! Az erőlködő analóg kapcsolású! Tessen esetleg rákeresni a Harmony Central-on, hogy a hangjáról mit írnak. Ilyen e:
Lehet, hogy kezd lecsengeni ez a nagy Line6 stb. modellezős őrület. Biztosan azért is, mert kevés 'nagy' zenész áll ki modellezőssel a színpadra. (tudom vannak kivételek, de egyre kevesebben...)
Egy tisztességes 50W tranyós (pl. HK), egy érzékeny (pl. Vintage 30) 2x12 vagy 4x12 kiegészítő ládával elegendő lehet a hangosabb műfajokban is.
a hangszórón nagyon sok múlik, a hangerőt nem wattban mérik, össze sem lehet hasonlítani a kis 8" hangszórós gyakorló kombóddal hangerőben...
metál zúzdába kevés lenne, de indie stílusban elég próbára bőven szerintem, koncerten meg úgyis kihangosítják..
Köszönöm szépen a válaszokat! Akkor Line6-et senki? Egyébként hogy lehet hogy ekkorát veszít az értékéből? Ha jól tudom 118.000 Ft körül van az új ára. Gabor... egy kérdés: a H&K elég lenne? tudom, hogy nem csak a teljesítmény számít, de tranzisztoros erősítőnél (ugye az?) nem kevés az 50 W? Meg igazából azsem nagyon értem, hogy vannak 100W os erősítők is 1X12-es hangszórókkal... akkor ezmost hogyvan? Bocs ha nagy hülyeséget kérdeztem. :D
Greget azért nem kell ennyire misztifikálni, bár kedvelem Őt. Ő sem egy alapítvány, mint ahogy Én vagy Te sem. Mindenki a pénzért dolgozik, nem az "orvostudomány", az "informatika" vagy a "hazai rockzene" fejlődéséért.
Azt írod, "előre kell engedni azokat, akik fellépnek vele": az Ő pénzük pontosan annyit ér, mint a Tied.
Hátpéldául Behringer GMX 212. Ha találsz használtan egy kipróbált darabot (30-40 környékén lehetséges), ami már nem romlik el, akkor a dobosod meg fog szégyenülni!!! A fórumozó sznobok meg hadd röhögjenek - az erőlködőnek nagyon zsír hangja van!
Én teljesen ráérek: a kis Blackstarral egyelőre "elvagyok", aztánmeg - lehet, hogy ez hülyén hangzik, de komolyan úgy gondolom, hogy előre kell engedni azokat, akik fellépnek vele, mert nekik esetleg más is múlhat a dolgon, mint 1 kis "élvezkedés".
Jóestét Fórumozók! Azt szeretném megkérdezni, hogy mi a véleményetek a Line6 Spider II 210-es gitárerősítőről? Most egy Vox Pathfinder 15-öst gyűrök egy Korg Ax5G pegállal kiegészítve, de sajnos a kis voxom már nem nagyon szereti hogy próbán nagyon kivan hajtva (ezek a mai dobosok ugyebár... :D)háát stílusra inkább indie rockot meg alternatívabb zenéket játszunk, szóval nem ilyen őrületes zúzásra kéne , csak annyi lenne a lényeg hogy körülbelül ebben az árkategóriában keresgélek valamit (jah persze használtan nézegetem, olyan 60 000 Ft környékén van.)ami elég próbára meg kissebb koncertekre. Éshát most ezt találtam. De akkor ezúttal kibővíteném akérdésemet: ebben az árkategóriában mit ajánlanátok, ami a legmegfelelőbb lenne a célra? Bocsánat a terjengősségért, előre is köszönöm a segítséget! Helo.Helo.Helo.
Anno én is ilyet akartam venni, amikor megjelent a NAMN-on. ezért adtam el a cuccom ha legyen rá zsé, de sajnos nem bírtam kivárni ezt a majd 1 évet... már 1 hónap után elköltöttem.
kategóriájában sztem a legjobb (persze igényeimnek megfelelően). olcsó, van rajta effekt loop ami a többin ált nincs és azért az említett effektek elég fontosak, sztem (reverb, delay, esetleg tremolo). ez a master leveles cucc tényleg hiányzik, de ha 5w-n használod akkor simán ki lehet hajtani halkabban is. vagy csak félig hajtod ki és bekapcsolod a boost funkciót.. mindenre van megoldás. kár h csak ládával árulják.. mert itthonra simán megvenném a 212höz..
Köszönöm! Ilyesmire gondoltam Én is.
Én egyszerű "bluesman" vagyok, nekem most is egy eldzsi mod Boss DS1-em van. Most (ha beleszállok) egy reverb/delay kell, ha jól látom.
Hát ..sztem nem rossz gondolat belerakni a TS-t. Megúszhatod a drótok okozta esetleges zajt, stb. És a hangja meggyőző - főleg a strat demók tetszettek! Úgy koszos a hang, ahogy kell!
De maga az erősítő nagyon kevés szolgáltatással bír az én ízlésemnek. Egyetlen csatorna, ráadásul nincs gain, pre gain, és master hangerő - vagyis nagyon a TS-re alapoz a hangban. Ha valaki csak azt a hangot keresi, akkor az nagyon jó, de én szeretem, ha instant tudok választani 2-3 alaphang közül, és aztán azokat színezem valamivel.
Ráadásul fel kell tekerned a cuccot, hogy beharapjanak a csövek - akkor meg hangos - és akkor játszanod kell a hátul lévő attenuator kapcsival, hogy a megfelelő torzítás mellett a megfelelő hangerőn legyél. Vagy pedig tényleg a TS adja a torz alaphangot. De ugye azt használná az ember néha tiszta erőlködő elé, néha torzított erőlködő elé is. Élő egyenesben ez elég macerás tud lenni.
VAGY: beállítod a hangot harapósra, és a gitárhangerő potival játszol - ha szép, dinamikus az erőlködő, akkor nagyon jól szólhat! És hát kispedálok ....
Naemberek! Ezt tudtam meg a Wharfedale erősítőkről: A tervezője az a Steve Grindrod aki a Marshall fő fejlesztője volt 27 évig(1973 - 2000) - pl a JCM 2000 széria is az ő nevéhez fűződik- Eztán a Voxhoz került 5 évig a Wharfedale-lel együttműködve. A NAMM 2009-jelentek meg először. Az erősítőcsalád neve Albion-ra változott, de belül ugyanaz a kézzel csinált amp. Kínában gyártanak, de a saját gyárukban gyártanak, nincs beszállítójuk, büszkék arra, hogy ebben egyedülállóak a világon. És valszeg ezért tudnak olcsók is lenni. Maga a fejlesztő is ott lakik a gyár mellett.
Naúgyhogy mostmár nagyon kíváncsi vagyok, mit mutat ez a kombó ...
Kérdeztem volt itten a Wharfedale csöves kombókról - válasz nem adatván, utánajártam vala én. Sőt. Egy igen jó ajánlatot kapva bevállaltam egy TCT35 típusú csöves kombó megvásárlását. Majd beszámolok, ha megérkezik, hogy mik a tapasztalataim!
Adatok: 2008-as piacra kerülésű holmi. Két teljesen független csati, amelyből az A csatin az EQ az előerősítő elé van berakva! 35W kimenő teljesítmény, 12"-os Wharfedale hangszóró. A cuccot az a fickó tervezte, aki sokáig a Marshallnak és a VOX-nak dolgozott. Sőt valahol azt olvastam, hogy egyes csöves VOX-okba a Wharfedale hangszóróit rakják gyárilag. Talán az AC30 is ilyen ...
Amúgy ha ilyen 110 körül már lehet gondolkodni, akkor egy srác az adokkapokban árul egy boltban majdnem 3kilós Roland JC120-at 115-ért, ami nyilván még kicsit alkudható. Ami azt hiszem toronymagasan veri az összes is kis hülyeséget, főleg ha pedálozásról van szó.
Megtörtént(az olvasás és youtube-ozás), holnap ki próbálom, talán meg is veszem.
Csak érdekelt talán valaki birtokolja egy ideje és tudja azt mondani hogy nem 6 hónapra tervezték.
De azért Köszönöm!
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek a Laney Cub 12-ről!
Próbálta már e valaki? Milyen a minősége? Sok problémája van e?Mennyire zajos, mennyire megbízható meg ilyesmi!
Első full-csöves erősítőm lenne. Sajnos a keretemből max. még Bugera lenne de arról sok rosszat hallani nem célom havonta javíttatni!
Köszönöm a segítséget!
Nyilván ízlés kérdése, nekem az alább linkelt cucc jött be. Egyébként magam is peavey kedvelő vagyok, de a topic lényege, hogy tapasztalati tanácsokat adunk egymásnak, nekem a laneyről vannak pozitív tapasztalataim, peavey-t nem használtam... Egyébként a második erősítő, amit írtam előfokcsöves...
Ott az Adok-Veszekben a VC-30, vagy ha nem elég a 30 watt (amit kétlek) akkor ott a ValveKing 212. Véleményem szerint mindkettő fényévekkel jobb választás!
Én a line6-et kerülném, az alább említett digitális hangzást adja, nekem attól a fejem szétesik, főleg, ha multival akarod használni, semmiképp nem ajánlom...
Én Laney-t veszek, hosszú keresgélésre készültem, de a laney-k hangja elsőre meggyőzőtt... ezt nem kel megszokni, egyszerűen szépen szól, ahogy kell, ha azt akarod úgy harap, mint a veszett kutya, de mégis kihallik minden egyes hang szépen...
HA a torzításod pedálról megy, akkor csak egy szép hangú tiszta csatorna kell... Én LAney-t ajánlanék, a Laney-knek kristálytiszta a hangja, egy jó pedállal fenséges, vag kb. 90-ért egy kéthangszórós kombó, elég jól szól: Lx 120 R TWIN
http://www.eldoradomusic.hu/?termek_kereso&listaz=nagykep&pdid=9150
De ha rám hallgatsz, egy kicsit drágább ugyan, de sokkal- sokkal jobb a hangja ennek: LV300 TWIN
http://www.eldoradomusic.hu/?termek_kereso&listaz=nagykep&pdid=8290
Mondjuk ezeknek a tiszta hang a specialitásuk, ha inkább a koszos Marshallos hangzást szereted, akkor nem ezek kellenek neked.
Én nem szeretem a marshall-féle mindent egybemosó túlontúl karakteres hangzást, de a digitális hangú erősítőket sem, ahol a torzított hangok magastartománya úgy szól mint egy vonalból bekötött torzítápedál...
A Laneynek szép hangja van jó karakterrel, viszonylag széles skálán állítható hangszínnel...
Meglepőőőő! Valóságos! Nem teljesen olyan, de nagyon rendben van! Gondolhatod, hogy a próbálásnál egyenesen oda csavartam az Amp-ot. :)
Amúgy a Recto, Krank, Diezel is nagyon hasít!
A modellező cuccoknál attól félek, hogy nem lesz meg benne az a tartomány, ahol igazán morog a sound. A legtöbbnél van egy ilyen sűrű egybefolyás! Önmagában tökéletes hangzások a zenei környezetből egyszerűen nem szólnak. Az összes multinál hallom ezt. Fos műanyag hang.
A Vypyrt is magában hallottam, de annál nem folyik semmi össze. Nagyon egészséges a hangja!!! Aki próbálta élőben, mindenki jókat mond vagy ír!
Egyébként a Tech21 fejem is nagyon jó modellezés. De hát ez már történelem! Vegyétek meg!
A Youtube-ot fölösleges nézni, mert minden idióta a bemutatójánál valami félelmetesen eltúlzott effektet is bekapcsol!
A Micro cube-ot régebben! Annyira nem emlékszem már rá, de mély nyomot nem hagyott! Ezért is úgy szólok, hogy inkább Vypyr.
Amúgy meg igazad van a Vypyr rackes átalakításában! Nem csináltatom meg!
Egyszerűen elgondolkodtam és meggyőztél! Valóban inkább egyben kell venni és ha megunom továbbadni könnyebben mintha mókolt lenne!
A Peavey Vypyrben sokkal több dolog meg van! Összességében egy közepes multival is felér. Igaz, a 15-ös butább mint a többi, mert nincsenek meg benne a stompboxok, de így is nagyon sok cucc van belegyömöszölve. Nem tudod viszont lábkapcsolni.
Ami nincs benne, azt nem is használja az ember. A legdrágább multikat telerakják olyan űreffektekkel, amelyek nevetségesek! Na ilyenek nem igazán vannak. Csak ami kell és annál valamivel több.
A stompboxokat meg egy plusz poti beiktatásával aktiválni lehet, mert a matéria benne van, csak valamiért kikerülték. Talán mert nem elég széles hozzá az előlap. Nem tudom.
Nagyon jól működik. Akusztikus hangtól kezdve, jazzesen át, blues, rock, sőt metálos hang is kihozható belőle. Beépített effektjei lehetnének jobbak (reverb az jó, a többi so-so), de amire tervezték, arra célra megfelel.
Hátrány, hogy nem tudsz lementeni semmit, ha neked gyorsan kell hangszín váltás, akkor Mustang, de ha ráérsz tekergetni, akkor nagyon jó kis cucc...
külsö effektek rákötését nem szereti...
de kényelmes, könnyen hordozható, és elemmel is használható...
lehet, hogy azért nincs annyi eladó belőle, mert kevesebbet is vesznek belőle eleve:)azért nem teljesen egy kategória a két erősítő, szobába a roland bőven elég hangerőben és (sztem legalábbis) tudásban is
Szerintetek mennyivel nyújt többet (lehetőségekben) egy Peavey Vypyr 15 mint egy Roland Micro Cube ? (Vypyr 15 ből nincs annyi eladó és jóval drágább használtan is mint a Micro Cube )
akkor legyen fender mustang I. 8 erősítő alapból, amik 24 bankba számítógépről szerkeszthetőek kedved szerint, valószínűleg megtalálod a neked tetszőt. ja és a beépített effektek is sokat dobnak rajta!
hm,igazából engem csak az zavar,hogy van ilyen állítható modulok rajta,és van rajta 2 metálos torzítási mód,na most az a helyzet hogy én nem metált játszok,inkább ilyen klasszik rock,ilyen lynyrd skynyrd és led zeppelin vagy Beatles,tehát nekem inkább egy jókis overdrive sound kéne,na most nemtudom h ez az erősítő mennyit tud ebből,és ezek mellett még egy jó clean.Néztem youtubeon videókat,de olyan igazi hang teszt nincs,és legtöbben valami metál zenét játszik rajta,tehát a kérdés igazából az lenne hogy ez milyen stílushoz használható?
Ár/érték arányában igenis tetszik. És normális single-coil-os gitárral. Persze nem árt a potikat is értő kézzel tekergetni, de hát minek is magyarázom ezt egy világtalannak...
Ja kiviheted, de a kiskombó nem fog szólni, csak a jelet adod ki. Annak a jelnek, meg kell minimum egy végfok.
Gondolom azért kérdezed, mert próbán, vagy ne adj isten koncerten akarod így használni. A kimenő jelet beleviheted az ének hangosításba és akkor a nagy cuccon fog szólni, csak faszán vissza kell monitorozni magadnak, mert az énekcucc ki van fordítva a közönség felé.
Hallottam már profikról, akik nagyon kicsi cuccot használtak a sound végett és azt nyomatták a hangosításra. Ha komoly a hangosítás és van király monitorozás, akkor bármilyen teljesítményű cuccal lehet zenélni! Már csak a minőség a kérdés.
Meg lehet szólaltatni, viszont ami tény, hogy a fejhallgató kimeneti jelszint valószínűleg túl kevés lesz. Ergo csak légyzümmögést fogsz hallani. Kellene egy erősítő is a kimenet és a hangfalak közé. De akkor ugye már érdemesebb lenne venni egy nagyobb teljesítményű/tudású cuccot az MG helyett.
Sziasztok. [kezdő vagyok] Kérdésem az, hogy egy Marshall MG15CD-vel meg lehet e szólaltatni egy 2x100W-os ládát, ha rákötöm mixerre a headphones kimenetnél?
Az a "baj", hogy kb. ahányan vagyunk, annyifélét mondunk. Mindenkinek más hangzás tetszik, más az elképzelése róla, szóval nem fogod tudni kikerülni a sok-sok próbálgatást, cucc-csereberét.:)
80-90 körül gondolkodok! 100W körüli teljesítmény...eléglegyen kisebb koncertekre is...szóval összeségébe egy nagyon faja cuccot...de hosszútávra...azért is szeretnék egy aránylag megfelelő cuccot!
Ezt én is megerősítem!!
Nagyon is van blues full stacken!!
2010 szeptember Petőfi Csarnok Alvin Lee koncert.
Két Marshall full stacken nyomult, és olyan blues volt hogy csak lestem.
Dehogyisnem fog a bluesos full stacken!!!
Van olyanhoz is full stack!!! Legfeljebb nem Mesa Dual Recto, hanem valami atom vintage cucc! Bár a higain cuccok tisztája sok gainnel bright-val tökéletes blues sound!
A szemüveges kócos szerény gitárzsenik tudják meglátni a 10 Wattos csöves 100 éves kiskombóban a lehetőséget! De van full stack blues!
Bármilyen stílusra jó, olcsó dolog...hát szerintem ilyen nem létezik
Modern metálos nem fog kis kombón játszani, a blúzos meg nem fog full sztekken.
Abból hogy kizárólag pedálokkal akarsz okoskodni, arra következtetek hogy nem nehéz vértezetű lovagmetált akarsz játszani, úgyhogy nem tudom, mivel nem tudom, mi az a "nem drága"
Most pl az adokkapokban van egy Fender bézmen 100 ropiért, ami szerintem baromi jó vétel, és nem drága.
De ha 50 rongyért kell valami, akkor szerintem egy Fender Champhez nyúlnék, de lehet annak alacsony a teljesítménye, nem tudom hol szeretnéd használni.
De az is lehet egy Crate Powerblockkal próbálkoznék ami ilyen 40 körül mozog, és vennék hozzá valamilyen ládát..
Számomra kevés az infó.