Vegyél egy egy jobbféle multit, 50-60 körül már tisztességeseket lehet venni használtan, és hozzá 40körül veszel egy Powerstate PGT50/100-as kombót, vagy egy frontmant. De nekem a PGT-k hangja jobban bejött multikkal. Ha ez nemjó, akkor marad a fullcső+kisvasút.
Fender Frontmanról már sok helyről hallottam....van aki agyba főbe dicséri, de akik már véleményem szerint komolyabban bennevannak, azok nem igazán ajánlják..Próbáltam már. A torzítása semmit nem ér kb...Marshallokból a 100W-s vagy az alatti tranyós dolgokat próbáálgattam...nemigazán győzött meg. Olyan erősítőt keresek ami rendesen visszaadná egy pedalboard hangját, vagy tényleg bármilyen stílusra jó lenne megfelelő torzítókkal! És az ára ne az egekbe legyen.!
Szívem szerint én is azt mondanám hogy tranyóból 300W-ot kell venni, de nem akarom senkinek elvenni a kedvét azzal, hogy a pénzéből nincs semmilyen megoldás, mert azét vannak ilyen átmeneti megoldások. A 65W-al egészen addig ellavíroztam, míg össze nem jött a zsugám egy csöves motyóra. És addig is ki lehetett hallani modern metál körülmények közt. Persze ippekhogy, de működött.
Mondjuk a 4db el84-ből max tényleg csak papíron jön ki az 50 watt
Jó esetben talán a 30-35 wattot tudhatja... De tök mindegy, ez nem számháború.
Csővel már a 15 watt is bazi nagyot tud szólni... ( full stack-en )
Ezt mondtam én is. 65W-os tranyót majdnem tökig kellett tekerni, hogy hallani lehessen. De én alapból azt feltételezem, hogy nem kemény metált játszik, mivel Rolandban gondolkodik, és mert az a ritkábbik
metálkodáshoz épp, hogy elég a 60w tranyó.
nagyon szükségmegoldás, gyakorlatilag zajmassza.
egy 30 wattos kombóval nem lehet elfogathatóan kemény zenét játszani.
A szoba, meg próbatermi "körülmény" elég más. Próbaterembe szerintem 30W alatt nem igen érdemes gondolkodni. Jó, ha az ember hagy az erősítőnek némi teljesítmény tartalékot, hogy ne kelljen úgy kihajtani a cuccot, hogy egészségtelenül torzuljon a hangzás, ami ilyen modellezős cuccoknál szerintem fontos.
Én elég morcos metált játszom, és az első próbaterembe szánt kombóm 65W-os volt, és majdnem tökig kellett tekerni, hogy lehessen hallani.
(Az, hogy a 65W több mint kétszer nagyobb teljesítményű, mint a 30, nem jelenti azt, hogy kétszer olyan hangos)
Szóval szerintem igen csak necces.
Ha próbaterembe kell kombó, akkor inkább 30-60W-os Roland Cube-ban gondolkozz.
Szerintem.
A 15X -nek van esélye próbán megszólalni? (dob mellet)
Amúgy leginkább a Micro Cube és a 15X között gondolkodom. A micro cube-on több preset effekt van, de nem tudom milyen hangos.
Amúgy vannak még ilyen jelöltek, hogy Marshall MG10 vagy MG15, csak rajtuk nincsenek effektek, meg van egy marshall hangzásuk ami inkább rock zenében jön jól ki szvsz, de az effektek azok amik inkább azt sugallják, hogy valamelyik Roland legyen.
Fateromnak van egy ilyen kjúbtizenötiksze "otthonjátszogatásra", és viszonylag sokoldalú, effektes motyesz, plusz rohadt hangos :) Ott sem tudtam 3asnál jobban feltekerni a hangerőt kb.
Nem rossz darab. A kis Rolandok elég jól eltalált cuccok. A vipirrel nincs tapasztalatom.
Üdv!
Azon töprengek milyen gyakorló erősítőt lenne érdemes vennem. (szobába)
Nem lenne rossz, ha valamilyen effekteket is tudna.
Versenyzőim : tudásban szerintem veri a többit, de árban is sajna: Peavey Vypyr 15, nem rossz, de elég aprócska darab : Roland Micro Cube, és végül Roland Cube 15(x)
Vélemények, tapasztalatok?
Nem azt írtam, hogy annyit ér, hanem azt, hogy annyiért jó vétel.
Nem divatos, relatíve kis teljesítményű erősítő. Jószerivel eladhatatlan.
Én annál többet nem tennék bele.
Misi 55 kolléga már leírta mi is az az erősítő.
Kurva jó a hangja. Viszont a srác igen drágán adja. Nem a minőségéhez, ahnem a piaci áraihoz képest.
Szerintem olyan húsz magasságában lenne jó vétel.
ahha...akkor azonnal dugj be egy 6l6-os 212-es hi gain dual reverbet!...nekem nagyon tetszett!..jóóókis motyó...
sokan a szájhagyomány útjn ítélnek, én ezeket tapasztalatból írom...magadnak higgyyyyy...másnak ne...hallgassd meg a válaményeket, de midet próbáld ki.
Az egy elírás....H&K THIRTY a becsületes neve. 90-es évek eleje, ATS széria, 30W RMS, 12" Celestion, stb. Baszi jó kis cucc: én is egy ugyanilyet használok próbára, de kisebb klubokban is megállja a helyét.
Szerintem nézz meg olyat hogy 2x12 láda, + előfok, és akkor elé tudsz tolni multit. És továbbra is kompakt a cuccod. Pl. Crate Powerblock 350W asszem, kicsi és olcsó. Mellette kijön szerintem egy 2x12 90 körül kis szerencsével.
Nem rossz az a HD, nekem főleg 1-2 crunch hangszíne tetszett.
Viszont a highgain modelljeiben mindben volt valami kiírthatatlan "zizi" amit az istennek se sikerült kiírtani belőle. Talán a Bogner modell volt még a legjobb.
Szerintem ezek a modellezős dolgok (legalábbis fejként) azoknak való akik:
1 tényleg sokféle zenét játszanak, és kell a sok hang
2 még nem tudják mit akarnak. Nekik jó mert utána már nagyjából be tudják lőni merre induljanak
Otthonra viszont én is modellezős cuccot használok, gyakorolgatni, felvenni legjobbak.
Sziasztok! Kombót szeretnét vásárolni 100W körül...Keretem rá max 80-90 ezer. A lényeg hogy mellé analógpedálokból szeretnék valamit torzításnak vagy multieffektet...Tanácsotokat szeretném kérni...Nézegettem én ilyen Kustom Quad-ot Laneyket, Vox-ot...ezek vannak ilyen árkategóriában...Fender Frontmant, Marshallokat kerülném
Szerintem nincs értelme azt mondani, hogy ennek vagy annak természetesebb a hangja, mert valakinek ez jön be, valakinek az. Ahogy a tapasztalat mutatja, a metálos arcok inkább Line6-et vesznek, a nem metálosok meg Rolandot.
Én pl egy Laney VH100R-es full csövi fejet lecseréltem egy Line6 HD147-re azonnal, ahogy meghallottam a hangját.
Viszont egy barátom, aki blúzban, pop rockban utazik, egyértelműen a Rolandra esküszik Line6-el szemben. Evvan
Ahogy mondják a kollégák, a Line6 kombók is tök jók, de a Rolandnak talán természetesebb hangja van egy fokkal.
Marshall, Fender kiskombókat kerüld, főleg ilyen zenéhez.
Kösz az értelmes választ. Egyébként csak az elektronikában (mármint elektromos gitárral való gitározásban) vagyok kezdő. Klasszikuson már jó pár éve játszok (egész jól), és most váltok, csak nem könnyű megtalálni a megfelelő kezdő motyót...
Húszezer forint tényleg nem elég próbán használható épkézláb cuccra. Gyűjts még 20-30 ezret, és vegyél egy 30, de inkább 40 wattos Roland Cube-ot. Ez bőven elég kezdetnek. Megközeltőleg sem fog úgy szólni, mint a kedvenc lemezeid, de lesz egy megbízható cuccod, kezdőként (gondolom az vagy) simán el fogsz lavírozni vele sulibulikon is. Aztán majd szép fokozatosan fejlesztheted a felszerelésed a a fullstackig.
És ez miben különbözik pl a Marshall MG15CD-től (attól eltekintve, hogy nagyobb teljesítményű). Ebből miért nem lehet kihozni metálos hangzást. Esetleg videó, vagy hangfelvételt nem tudsz erről a motyóról?
Még mindig szépen duruzsol a tőled vett VC-15ösöm:) És igazad volt, hangerőben nincs hiány, koncertet is megjárt már, igaz akkor 412re kötve, 8asra felcsavarva:D egyébként te csak kiegládával használtad? Mert a saját hangszórójának néha mintha érdekes hangja lenne, nagy hangerőn a tiszta csati is sok tud lenni, meg torzítva sokszor mintha nem bírná már a hangszóró, kis hangerőn is.. kikéne próbálnom hozzá vmi ládát..
nem emiatt. torzítottan jön ki, a Seventy közepei csak köhögnek, és iszonyat zsizsikes magastartománya van.
az EVM-el tök jó kövér, zenei közepek lettek, és a magas sem zsizsikel, hanem úgy ahogy kell.
Egyébként súlyban nagyjából egyformák, de az LC doboza pár centivel mélyebb és pár centivel magasabb, de pont csak annyival hogy kézben vinni kényelmetlen legyen.
Mondjuk ami miatt "gyengébbnek", illetve vékonyabbnak hat a hangja az az hogy 104 hz a resofreki, míg a többi Celestion-nél 70-80 hz között van, ennek a magasa is több így.
Ezek vintage cuccok, de ha egy jó torzuló pedált elé raksz
akkor akár még ki is hozhatsz belőle valamit. A VM60 tranyós, de a csöves Vermona-k nem rosszak.
Nekem LC30 I van, ami nem az a bumburnyák, mint a 2-es.
A Seventy 80 vékony, présel acélkosara meghajlik a felfogatásoknál, olyan. Amit beleraktam EVM-12L fél centi vastag öntvény kosaras, az egész tekercse/mágnese jó kétszer akkora. Előbbi 3 kiló, utóbbi 8 ;] Érzékenyebb is, így hangosabb lett a kombó
De nem is a súly a lényeg, mert attól csak nehezebb lett a cucc 5 kilóval, hanem SOKKAL egészségesebb, teltebb hangja van, tehát ez nem a papsajt esete, ez utóbbi két kategóriával jobban szól.
Én szeretem a 10-es szórókat, és raknék alá kiegészítésnek egy 112-es ládát. Nekem nem szempont a sok mély, meg a mennydörgő hang, blues-os dolgokat nyomok. Főleg a minőség/méret/hangerő/ár "szentnégység" ami vonzó a a VC-30-ban.
Én nekem évekig egy Regent VM60 volt a koncert motyóm (még most is megvan), volt mellé egy Vantage V635-öm ami egy ES-335 utánzat, és együtt a kettő "nagyon blues" volt. Én csakis ajánlani tudom Vermona-kat + Regent-eket kezdőknek, főleg az áruk miatt, legyen akár tranyós akár csöves jól szól az árához képest.
VC30 istenkirály jó cucc. Mondjuk nekem a 210 nem jött be, de a 112 nagyon állat volt.
Hozzátenném, belepróbáltam a seventy helyett egy V30-t, és csodát tett a hangjával.
Negéz ügy. Eléggé szűkös keret az. Kis mázlival egy Roland Cube 20, az határeset, de talán egy szelídebb dobos mellett még elmegy. Vagy, és most nem viccelek, régi Vermonákat nézegessél. A GS-en láttam a minap egy 50W reverbes Vermonkát 18000-ért. És kezdetnek az is nagyon megteszi. A "hőskorban" mikor nem nagyon volt más, egy ilyen karaj koncert cuccnak számított. Én évekig játszottam Vermona Regent R222 vel, ami papíron 12,5W de simán szólt rendesen dob mellett.
Csak ismételni tudom magam: nekem simán átszólt a zenekaron, nem melegedett, a hangja meg bőven megérte az árát. Ne feledd, hogy használtan 40-50ezerért meg lehet venni. Könnyű hozzájutni, nem úgy, m int a HK-hoz. Én játszottam olyanon is, nagyon nem tetszett. De ez ízlés dolga. Ettől még nem szarozom le, ellentétben veled.
Igyanezt csinálod mellesleg Squier topicban is, ott már mással is szembekerültél a stílusod (és nem feltétlenül a véleményed) miatt.
Tudod, sokat lendítene a véleményed használhatóságán, ha javítanál a stílusodon.
Nekem tulképp nincs különösebb kötődésem egy márkához sem, de a Jensen-t és a Laney-t nagyon csípem, a kettő együtt tapasztalataim szerint nagyon jó.
Volt egy Laney Sound-om amit Jensen MOD series 110-es hangszóróval hajtottam, gyönyörű vintage hangja volt, és ha bár jensen szóró mégis igazi brit hang volt.
Nekem jó tapasztalataim vannak a seventy 80-vel, de kinek a pap kinek papsajt.
Az LC széria se rossz, sőt sokak szerint kicsit jobb a VC-nél, de ott vaskosabb a doboz is, és a súlya emiatt nagyobb is, nekem pedig kézben szállítható cucc kéne.
nekem LC-30 van, hasonló, csak kicsit más karakter, torz csatiban több gain, stb. hangerőben elég az bárhova.
viszont én cseréltem a szóróját, mert a gyári Seventy 80 elég fostos. tisztára mondjuk szép csilingelős, de torzra gyenge.
Mellesleg ha már a marcikról szó esett, én kombót keresnék, a marcik pedig csak fej+stack-ben produkálnak elfogadhatót, a marshall kombókról "jót vagy semmit", ugyanis az egy döglött ötlet eleve, persze a régi marshall bluesbreaker kivétel.
Bármilyen marcit próbáltam, nekem mind trágyán szólt, illetve nem azt hallottam amit vártam, az egyetlen ami istenkirály az a régi kézi plexi! Az mindent üt!!!
Hangos az-....el84 ...zsír kis cucc.
Vintage hang, szép kerek, kráncs is nagyon szép...és nemmellesleg csövi.
Ha komó akkor már inkább ez...sőt.
Az fm-re vissztérve az tényleg egy fostalicska...akkor már ezért az árért kapni laney TF szériákat, ami merőben túlmutat bármilyen hasonló árú tranyóson/hybrid cuccon.