MEglehet, ettől függetlenül nekem a Vox szimpatikusabb.Mindkettő más felhasználásra jó igazán.Ha van egy olyan pedálsorod, vagy multid, amit szeretsz, akkor a Vox teljesen jó megoldás, ha a szempontjaid hasonlóak, mint nekem.És a súly kérdés az, ami leginkább behatárol mindent.A Vox a fej-láda összeállítást egy százasért adja, míg Blug Amp1-e kétszer ennyi és akkor még csak a pedál van meg, ami egyben az erősítő is.Összességében nekem még mindig nem vonzóbb a Blug Amp1.És így a Vox kenyérpirítója sem drága, ha megnézed...
Én nagyon szeretem az ilyen fejlesztéseket.BluGuitar, Thomas Blug nevével jegyzett fejlesztés volt ehez hasonló:
Arra is azt mondták többen, hogy egész meggyőző.Nem olyan, mint a hagyományos fullcső, de azért jó dolog.A Vox meg egy egészen jó kis megoldást készített belőle, nekem ez tetszik igazán.Jó irány ez és azt láttam youtubbeon, hhogy maga a nutube panel rendelhető külön is, tehát a "csőcsere" megoldható.Még, ha szervízben is.Innen kezdve nekem ez már csak pénz kérdés, ahogy együtt van egy százas, ráreppenek a clean setupra.
Az orosz-amcsi űrtechnika kérdésről az jutott eszebe, mikor az amerikaiak kifejlesztettek horror pénzért egy olyan tollat, ami az űrben használható, súlytalanság közepette, míg az oroszok vittek ceruzát....
Úgy 20 éve olvastam az RT-ben egy új technológiáról, ami ehhez a nutube-hoz hasonlított.
Ott az volt a lényeg, hogy mini kis vákumos csövecskéket hoztak létre ic jellegű technológiával. A rács helyett csak egy gyűrű volt a csövecskék körül, középtájt. a katódot meg nem kellett izzítani, mert egy szuperhegyes kis tüske volt, amiről a csúcshatás segítségével szakadnak le az elektronok. Namost egy ilyen kis csövecske nyilván lepkefing, de többezret kapcsolnak párhuzamosan, ami az integrált áramkörös technológiában laza ujjgyakorlat.
Tehát ennél nincs fűtés, és ezért alacsony a fogyasztása.
Namost az ionhajtóművek felfedezése óta tudjuk, hogy a csúcshatás is fogyasztja a katódot, szóval ez is tönkremegy egy idő után, de mivel k. sok van párhuzamosan, ez sokkal lassabban megy végbe.
Úgy néz ki, a technológia beérett, és átkerült a polgári szektorba is.
Eredetileg arra lett kitalálva egyébként, hogy csináljanak olyan elektronikát az űrhajózásnak, ami a Van Allen övben is működik, ahol nagy a sugárzás.
A ruszkik elektroncsöveket használtak, és semmi gondjuk nem volt, az amcsi félvezetős digitális technológia viszont állandóan meghibásodott.
Ez elvileg olyan jó, mint a ruszki csövek, csak olcsóbb, meg megbízhatóbb.
Like.
Ahhoz még csak haza se kell mennem. Sőt, még az íróasztalomtól sem kell felállnom. Rendelek innen, és mire megyek haza, ott van.
Május elején lesz az öcsém 40 éves, arra tuti hazamegyek. Szerintem addigra meg is szerzem ezt a cuccot, mert már régen voltam ennyire rápörögve valamire. Amióta megvan ez a kis Vox itt kint teljesen ráéreztem erre a 10-20W 1x12 világra, és nagyon bejön.
Tarthatnánk majd egy nagy modellezős összeröffenés, ha tényleg megveszem, mert ezek a 6973-ak nagyon begerjesztettek. Főleg, ha az van amit mondasz, és tényleg egy kicsit vadabb EL84-nek felelnek meg.
Kurva nagy hülyeséget beszélsz, se a közvetlen földelt katódos fokozatok, se a paraphase fázisfordító egyáltalán nem elterjedt.
Végcsövet adatlap/karakterisztika alpján már kifejtettem, de nem ugatok róla, mert még nem hallottam.
a régi máshogy fog szólni int az új, ez természetes, lehet venni fanoknak régit is vagy NOS RCA 6973-as végfokcsöveket, amik 7x annyiba kerülnek, mint az új EH csövek.
Nem gondolnám. A Suprónak elég egyedi hangja van.
És szerintem ez a spéci végcsöveknek köszönhető, mert amúgy egy hótegyszerű tucatáramkör, semmilyen nagy megfejtés nincs benne.
A Behringerben sincs semmilyen megfejtés, de a hangja meg egyáltalán nem jellegzetes.
Hát talán egy szemernyi beleszólása azért talán volt, különösen a stúdiócuccába, aminek ugye viszonlyag kicsi a marketingértéke, mivel a kutya sem látja...
Én történetesen arra céloztam, hogy lehet kellett egy olyan amp ami nem 100 wattos el34-es vagy épp kicsi megtekerhető de nem vox, de az is lehet, hogy kizárólag a hangja miatt használta.
Na, igen, de valószínűleg azért lett legenda a Supro-ból, mert akkoriban a világ egyik legmenőbb stúdió-gitárosának számító pacák pont azt vitte be magával a stúdióba. Pedig voltak Marshall-ok, Fenderek-ek, Vox-ok, Sunn-ok, stb., aztán mégis valahogy egy Supro lett a vége.
Manapság kiváncsi lennék, hány profi stúdió-zenész megy stúdióba Behringerekkel...
Azért az érdekes, nem?, hogy olyan legenda erősítőben voltak 6973-ak, mint az a Supro, amivel Jimmy Page feltolta az első Led Zeppelin lemezt, aztán mégse hallott róla szinte senki a szakivilágon kívül.
Nem értek az erősítők műszaki részéhez, de aki játszott már eleget csöves erölködőkön, főleg non-masteres old school erősítőkön, az hamar ráérez szerintem, hogy mennyire meghatározza az erősítők alap karakterét az, hogy milyen végfokcső van benne.
Ennek fényében meg aztán külön érdekes, hogy ezek a 6973-ak mennyire ismeretlenek (legalábbis nekem).
Ez azért lehet, mert senki nem gyártotta? Vagy mi?
használj ékpárnát és deréktámaszt a kocsiban. nagy súlyok nem tesznek jót, ha rosszul emeled, de a legfőbb gond az ülés, ha napi 10 órát ülsz rosszul, akkor nem fog napi 10 perc torna helyrehozni.
vegyél húzódszkodó rudat és lógjál rajta, de ne denevérben.
Abszolut így van.Persze mi mást végeznék, mint ülőmunkát.De azért igyekszem figyelni rá, viszont a nagy terhelés nem tesz jót.Néha a pici fiamat szoktam vinni háton, babahordozóban, de, ha lehet kerülöm a nagy súlyok emelését.
You know nothing Jon Snow. Új volt...1957-ben. Ha megjelenik bármilyen erősítő valami kevésbé közimsert csővel, akkor vagy valaki felvásárolt egy raktárkészletet, vagy valaki újra kezdte gyártani, elérhető új dizájnok már nincsenek. (az ezer ojró/db és fölötte árkategókás egyedi csövekről most nem számítanak)
AZ EH most elkezdte gyártani újra, egy izmosabb el84 kb, viszont nagyobb megahjtást igényel, vagy kétszeres az ára is. Majd alkalomadtán kipróbálom, még nincs tapasztalatom vele.
És bár nagyon szeretem a hagyományos fullcső holmikat, meg a 412-t, stb, de nagyon sok szempont an, ami alapján választ valaki.Nálam ez az ár és a hang mellett a súly miatt.Az egész cucc a ládával 4,5 kg.Gerincsérvvel ez is szempont.Majd, ha lesz hova elhelyezni itthon a halfstacket, akkor lehet, hogy az lesz az álom, de most ez a szempont.Sajnos a derekam már a 12l tejet sem bírja, amit heti kétszer be kell rakjak az autóba, meg onnan fel a lakásba.Na innen kezdve a fullcső csak a szoba négy fala közt marad nálam.Ha menni kell, akkor ezt még nyaralni is el tudnám hurcolni, hogy ne a szomszéd kerti zenéje szóljon át balcsin, hanem el tudjam nyomni a mulatóst
Sanjos a vilag lakossaganak a 90%-a normalatlan helyen el :)
1800-2000 ojro korul van egyebkent a hangtechnikaban az "ipari standatd" minosegu cucck brutto fogyasztoi ara, gitar, erosito, mic preamp, audio interfesz, studio monitor, kondimiksi stb.
Sajnos kiprobaltam, 15W-os erosito nem eleg. Lehet hallani a gitart, de nagyon erolkodik a cucc, nem szeretem amikor ennyire izzad. 30W-os cucc mar eleg, de sajna kiesik jopar "olcsobb" fej igy.
nem szaroznám, mert manapság százszor jobb műanyagok/kompozitok vannak, mint régebben.
fogyasztói társadalom van az is tény, léteznek direkt hosszú távra gyártott műszaki/ipari termékek, amikről belülről nem mondanád meg nyáklap ránézésre, hogy ipari...
Azért ez minőségibb nyák, mint a tömeggyártott erősítőkben, egy dsl-hez ne hasonlítsd, fölösleges. A 10 Forintos helyett is 50 Forintos kondik vannak benne, elég átgondoltnak tűnik az elrendezés is. A fehér foglalat lehet kerámia is, egyébként nem szokott ezekkel gond lenni.
Egy fostalicska rockerverb 2000 euró, annál hússzor minőségibb ez. Hangr ameg 500. marshl kopi, de az már megint más kérdés :)
A látszat azt mutatja, hogy ezekkel a csőaljzatokkal a cső szinte összeér a nyákkal.
Ragozhatod ameddig akarod, ez egy szar.
A végfokcsőnek minimu a paneltól elemelve rendes foglalattal de méginkább a sasszin a helye. Legalábbis és ennyi pénzért ezt várom.
De gondoljunk bele.
Adva van egy jó hang a mai világban.
Hol a haszon ha úgy építik meg, hogy 30 évig elmegy mint a régi rendes cuccok...
Halihó!
Laney LH 50-ről van valakinek tapasztalata? Csak kíváncsi vagyok, hogy aki esetleg találkozott eggyel, annak mi a benyomása/véleménye róla. Köszi!
Koszi szepen! A DSL15 tenyleg kimaradt, van egy dsl401 kombom, es ott a torzitott piros nem tetszett annyira, a crunch csatorna ts808-al vegulis nem volt rossz. De ugy latom ez a DSL15 nagyon mashogy szol, raadasul 6v6 a vegfok, felveszem a listamra.
Marshall DSL 15 maradt ki szerintem. A Laney mellett.
Az újabb Bugerák nem olyanok azért mint az első szériások.
A G20 pl Thomantól itt van 100eFt-ból ha jól látom.
Ha pedig a Az irt 15 és a DSL 15 közt kell dönteni...nos az sem egyszerű.
A DSL 15 nagyon jól szól és hordozhatóbb mint az irt stúdió, amit csak rackban.
PLusz az IRT-ben ott figyelnek az smd-k... Szóval az inkább otthonra/stúdióba való.
Hali! Tervezek egy uj csoves fejet venni; belezos-horgos duplazos metalhoz kellene; 2x12 vagy 4x12 ladahoz. Van par 15W-os lehetoseg, nem lesz az tul keves? Pld Laney IRT Studio 15W, 2 csatorna, 160e korul, ez idealis lenne. Van meg ez az Engl gigmaster, de az nem eleg metalos, az Engl Thunder meg mar 230e. Meg van ez a Randall Diavlo RD valami series, de akkor mar a Laney jobban tetszik. Ilyen arban Bugerak vannak meg, de azt kihagynam, kimaradt valami?
Ja igen: az artistfactory-ban probalunk most, ott van Orange Dual Terror. Ha azon kiprobalom a 15W-os uzemmodot, akkor az igy kapott info mervado a tobbi 15W-os erositofejhez is, vagy ez erositonkent valtozik?
Sziasztok! Modellezős kombót keresnék otthonra. Szép tisztája legyen, és legyen benne zúzósabb torzított is, meg effektek is. Árban olyan 60-80 között gondoltam, és lehet használt is, gondolom, ugyanazért a pénzért sokkal jobbakat találok használtan (mondjuk az újabb kiadásúakból nem igazán fogok használtat találni).
Amiket eddig néztem: Roland Cube X vagy az újabb GX széria, vagy a Line6 Spider IV és az újabb Spider V széria. Mi a véleményetek ezekről? Vagy ha nem olyan jó választás, mit ajánlanátok helyette?
Tudom, hogy van számítógépes alternatíva is, próbáltam, de nekem nem igazán vált be. Túl sok a hibalehetőség. Szóval ilyen megoldást nem szeretnék.
sziasztok egy kis segitséget szeretnék kérni ,szeretnék venni egy gyakorló kombot csak nem tudom eldönteni hogy milyet vegyek én a fender mustang 1 et meg a Blackstar id core 20 at néztem ki eseleg más ötlet ??vélemény?? elöre is köszönöm
Naja, a PodFarm-ot én sem használnám se stúdióban, se színpadon, de otthoni gyakorlásra, ötletelésre sztem bőven elég. Persze kérdés, hogy ki mennyire finnyás a hangzására - én kevéssé, ha gyakorlásról van szó (leggyakrabban be sem dugom a gitárt gyakroláshoz)
Az amplitube4-nek van egy ingyenes változata pár alap erősítővel-effekttel-hangfallal, meg szoktak lenni akciók (pld. januárban egy hétig ingyen volt egy jó kis brit pack).
Amúgy volt itthon Line6 pod studio GX, hozzá a POD Farm, de annyira nem tetszett. Kipróbáltam egy csomó szimulációt (amplitube, studio devil amps, waves gtr3, ...) , és megvettem végül a Scuffham S-Gear-t, az nagyon bejön, de ahhoz is vadászni kellett külön ládaszimulációkat (ownhammer pld.).
Pedig szerintem együtt nem vagytok annyira kriminális semminemjó manusok mint én.:)))
2017-02-06 19:21 |
#19821
Nekem amire kell, arra jó.
Mindenki maga dönt, itt csak a lehetőségek vannak felsorolva.
Azt azonban tudom, hogy nem terheli le a gépem se az ampli 4 se a revalver3.
Néha megy közben a freemake is, ami viszont alapból leterheli, de a kettő együtt is jó.
Nekem jó.
persze nincs késés, ha leveszed a latencyt. Más kérdés hogy a zeneszerkesztőd nem fog menni úgy. a harmadik meg, hogy kipróbáltam pár ilyen virtuális cuccot. Használok is úgy hat hét, dob, zongora szinti vst-t, de úgy semmi nem terheli le a gépet, mint az amplitube. feljátszásnál kát verzió közt választhatok, vagy ropogás, vagy késés. TC electronic hangkártyáról, és originál Cubaseről beszélünk.
Mostanában agyaltam azon hogy függetlenítem a gitárt a gépemtől, elegem volt a halom kábelből meg hangkártyát állítgatni, fejhallgatót pakolgatni, stb. Gondoltam veszek valami multieffektet. Kaptam kölcsön egy behringert, kíváncsi voltam milyen hangja van egy ilyennek. Arra jutottam hogy összerakok egy gitározós számítógépet, ami csak arra van, bevágom a sarokba aztán el van az ott.
Egy 1 magos netezős gép normális hangkártyával semmi késést nem produkál és a hangja a 25E Ft-os multieffektet kenterbe veri. Drágább multieffektet nem próbáltam, de már nem is érdekel.
UX1-em és UX2-m is volt, mindkettő jól teljesített, simán tudtam több sávot felvenni a mellékelt Ableton Live Lite szoftverrel. Ajánlanám az UX1-esemet, mert eladó, de neked az elmondottak alapján valóban elég a GX.
Az mindenképp fontos, hogy ne legyen késés, mert az borzasztóan zavar, volt ilyennel dolgom. Ha azt mondjátok, hogy a Line6 GX biztosan problémamentes lesz különböző szoftverekkel, akkor azt megvenném, és hozzá keresnék valami komolyabb fejhallgatót.
Alaplapi kártyával inkább nem kísérleteznék.
Hááát... Egyfelől az Amplitube nem ingyenes, csak "beszerezhető" ingyen. A Line6 PodFram viszon tbármilyen hangkártyával ingyenesen használható, igaz csak limitáltan: csak néhány erősítő és pedál szimulációját kapod meg, a teljes listához egy Line6 hangkártyát kell regisztrálnod.
De ennél sokkal nagyobb gond, hogy beépített hangkártyával, de az említett Behringer-rel sem tudtam értelmes latency-t elérni, még viszonylag erős gépen sem. Amíg csak egy szál gitárnak kellett szólnia, addig még csak-csak elment, de amint felvettem egy sávot vagy mp3-ra akartam rájátszani, már katasztrófa volt.
Füles vagy multimédia hangszóró meg amplitube.
Ha van a gépen ki-bemenet akkor külső hangkártya sem kell igazán.
Ebben az esetben ingyen van. Ha nincs akkor elég egy sima behringer hangkari ami használtan pár ezer és kész.
Otthonra a legjobb.. Jobban szól és nagyobb tudású bármilyen multinál amit 100 alatt kapsz. De még fölött is...
Elvileg a drágább multikban jobb a szoftver, de aztán a fene tudja. Erről inkább a multis topic-ban érdemes kérdezgetni. Asszony egy Korg AX3000-et használt, annak egész jó hangjai voltak, de fejből nem vágom, tudja-e, ami neked kell (füles plusz aux in). A legtöbbön van ládaszimuláció, így akár vonalba, akár fülesbe is mehet elvileg.
Ha csak gitárt akarsz használni, akkor a Line6 GX elég neked. Én alapvetően szeretem a PodFarm-ban levő erősítőszimulációkat. Nem mindet, de azért sikerült értelmes hangzásokat összehoznom vele, plusz ott adnak egy Ableton Live Lite felvevőprogit is hozzá, amivel igen jól fel lehet venni az ötleteket, akár sávonként a gitár(oka)t, a basszust, és midi-n még a dobot is meg tudod alá csinálni. Már ha van ilyen irányú igényed.
Ha hosszabb távon élőben is akarod használni a megoldást és nem ódzkodsz a multiktól (én pl. a sikítófrászt kapom tőlük), akkor az a jobb megoldás, ha viszont inkább a felvétel a fontosabb szempont, akkor a hangkártyás megoldás a jobb. Szerintem.
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Mit gondoltok, ha van rá keret, érdemesebb lehet egy jobb minőségű multit beszerezni (használtan 30-40 környéke), mint az ilyen olcsó cuccokat?
Azért tartok egy kicsit, mert igazából egy multieffektet nem ilyen célra terveznek, hanem arra, hogy erősítőre legyen kötve.
Biztos, hogy ezekből normális gitárhangot tudok kihozni, ha csak simán egy fejhallgatóval használom?
A másik oldal, ha hangkártyát veszek, miben különbözik egy Line6 GX (15k használtan) és egy magasabb kategóriás cucc? Mikrofont nem akarok rákötni, de más hangszert, csak egy gitárt. Jobban fog szólni, ha drágábbat veszek, vagy elég a GX is?
Vannak olcsó és eléggé nagy tudású kis multik, mint pl. a Line6 Pocket Pod. Ezekkel az otthoni gyakorlás, pc-vel való kapcsolat igen egyszerű. Van rajtuk cd/mp3 bemenet, hangoló, láda, erősítő, előfok szimulátor, effektek garmadái. A Korg Pandora Mini-ben még dobgép is van.
Fejhallgatót én próbálgatni szoktam a boltban. Vannak jó drágák is, de az olcsók között is akad, amelyik megteszi, persze élettartam valószínűleg alacsony lesz.
Hali! En egy Zoom G1on pedallal gyakorolok. Nagyon olcso, fejhallgatoval megy, van aux in + metronom, hangologep, szerintem idealis. Aktiv hangfallal is hasznalom.
A szamitogepes gyakorlast nem ajanlom, nagyon lelombozo tud lenni, hogy leul az ember gyakorolni, na akkor kell x meg y program, de feljon valami popup egy driverrol, es mar orak ota csak kattintgatsz gyakorlas helyett; es ha jo latencyt meg hangzast akarsz, akkor zsebbe kell nyulni, meg rengeteget kiserletezni, megismerni a programokat, probalgatni hogy a sok hulladek ladaszimulacio kozul melyik az, ami tenyleg nagyon jo, stb stb...
Tisztelt Fórumozók!
Jelenleg egy 100 W-os tranzisztoros kombót használok otthoni gyakorlásra, de sajnos nincs rajta fejhallgató kimenet, ezért csak nagyon alacsony hangerőn tudom használni, ami hátráltat a gyakorlásban. Bár nagyon szeretem az erősítőm hangját, kénytelen vagyok egy fejhallgatóbarát megoldást keresni. Ebben kérnék segítséget.
Fontos, hogy a fejhallgatón a gitárral együtt tudjak hallgatni alapot is.
A lehetőségek, amikre gondoltam:
1.)
Veszek egy modellezős kombót, aminek van AUX bemenete és fejhallgató kimenete.
Itt főleg a Line6 Spider IV (használtan akár a 75-ös) vagy az új Spider V (ebből max. a 30W-os) jöhetne szóba. De ha van jobb javaslat, persze meghallgatom.
2.)
Veszek egy külső hangkártyát, és összekötöm a laptopommal. Nem tudom, ezekhez kell-e komolyabb gép (i3, 4GB RAM van).
Ami itt mindenképp fontos: semmiféle késés ne legyen a gitárhangban, és ne legyen recsegés-ropogás. Jó lenne minél olcsóbban megúszni, de ezek a feltételek azért teljesüljenek.
Valamint nem tudom, hogy milyen szoftverek léteznek ezekhez, honnan lehet beszerezni, mennyibe kerülnek.
Ezeknél megoldható, hogy a szoftverből kijövő gitárhang mellett egyszerre szóljon a zenelejátszó is a hangkártya kimenetén? (alap miatt)
Szóval az érdekelne, hogy a két opció közül melyik lenne az ideális megoldás, és mellé konkrétumokat is szívesen vennék.
Valamint érdekelne még, hogy fejhallgató választásnál mire érdemes odafigyelni, hogy minőségi gitárhangot kapjak. Esetleg konkrét típusok is érdekelnének.
Igazándiból, ezeknél a kombóknál, ahogy lógnak a csövek, és nyákba van forrasztva a foglalat, a melegedés, és a foglalatok viszonylag rövid élettartama borítékolható. A Randallban is, lassanként a végfokcső foglalatok cseréje aktuális lesz. Mondjuk nem egy agysebészet kicserélni őket, ha kiveszed a sasszit, azonnal hozzá lehet férni, egy cinszippantó, egy jó páka, és pici rutin kell hozzá. Illetve majd lassanként a csatornaváltó relé lesz cserés. Ahhoz viszont ki kell venni a nyákot. Ezért adom ennyiért. Ha valakinek van hozzá affinitása, a relé a Lomexben olyan 400 Ft, a két csőfoglalat olyan 1200, és egy laza fél napos meló. Mondjuk tök hibátlanul működik, csak nem akarok átkúrni senkit, meg később vitákat, hogy szar volt. Ha a héten nem viszik el, megtartom, és ha lesz időm, megcsinálom magamnak.
Az Ashdown más téma. Ott a végfokcsövek fel vannak jobban húzva, sokkal jobban melegszik. Volt ismerősöm, akinek volt ilyenje, éső is panaszkodott az extrém melegedésre. A fotókon látszik is, az utólag beszerelt ventillátor.
Kupacszar.
A csőfoglalatok a nyák másik felén vannak felfogatva, tehát a cső töve egészen bemegy a nyákig. Égeti mint a sz@rt...
Nekem volt tudom, elég a picsába és annyi.