Igen, én az EL34-es hangot szeretem (Marshall, Laney). Ez a cucc csak rövid ideig volt nálam kölcsönben, de nem tetszett hogy fullcsöves létére ütött-vágott. Nem tudom másképp leírni: tranyósra hajaz a soundja. 6L6-os fejem is volt már (régi Fender Dual Showman Rev.) de az teljesen más világ--csilingel, öblös, meleg stb.
Igazi fullcső hang az, csak szerintem te olyan EL34-es meleg hangra számítottál, ez meg 6L6GC-s pengébb hang. Tényleg iszonyat hangos, sosem volt fél hangerő felett rockklubbulikon :)
Nekem van ilyenem.
Alapból olyan 70-es évekbeli a hangja, Zeppelinhez, egyebekhez. A tisztája nagyon jó (hifi kapcsolású előfok), hatalmas hangerő (50W, 2db 6L6GC + 3db ECC83), Celestion G12M-70 hangszóró, Accutronics rugós zengető.
Amúgy valójában az Ibanez megrendelésére egy angol cég gyártotta, és ez látszik is a minőségén. Benne van az anyag, elpusztíthatatlan.
Az enyém már tuningolt, tud hájgént is. Ha érdekel, keress meg, mert eladó. (van fejládám, és most nem kell kombó, ezért adnám el)
nekem egyszer volt egy mosolygós sztori, hogy félpléjbekk/vége élő koncertre vittem, mint tartalék, és persze hogy beszart az előfokom.
betettem a beringert, lábkapcsoló nélkül, csak hangerőpotival variáltam az épphogy crunchos tiszta meg az olvadózsír sercegős szólóhang között.
a koncert végén jött a technikus, hogy 'élőben jobban szólt a gitár, mint a pléjbekkes kikevert anyagról' LOL.
én is a vamp2-t javaslom, helyből találsz benne vagy 8-10, zenében is jól megszólaló hangot(meg 10 fost), 15ért lehet használtan venni, fülhallgatóval is kiváló, az effektjei egy zizzenéssel beállíthatóak, ha komolyabban foglalkozol vele, midin keresztül jól bele lehet túrni és igazán érdekes hangot is ki lehet hozni belőle(pl. amp+kompresszor+chorus+delay), ha zenekarozni mész, oda is tudod vinni, jól megáll a lábán, van hozzá lábkapcsoló.
tiszta karácsony, pont ilyenkor.
rádöföd a mikrokockára, és kánaán,
hello
Ez az Ibi egy érdekes valami: nem hájgén abszolút, de nem is vintage. Amikor először próbáltam azt hittem, hogy tranyós cucc (max. előfokcsöves) Nincs meg nála a csöves cuccokra jellemző meleg hangzás. (hangerőproblémája viszont nincs mert szól, mint az állat) Próbáld ki, h Neked mennyire jön be ez a kissé ütős hang.
VALAKINEK ISMERŐS AZ IBANEZ ÁLTAL GYÁRTOTT STARFIELD VT 50-ES FULLCSÖVES KOMBÓ? MILYEN MINŐSÉGÚ CUCC EZ? MIT KELL RÓLA TUDNI, MILYEN ZENÉHEZ JÓ A HANGJA? VINTAGE, VAGY INKÁBB HÁJGÉJN? KÖSZI ELŐRE IS.
Ha van hifid, számítógép hangszóró stb. akkor valami Behringer Vamp2 is jól jöhet, vagy hasonló Line6 vese, esetleg pocket pod, bár az már nagyon mosottan szól...
Hali! Mik a tapsztalatok otthon gyakorlás terén? Kis hangerőn, karakteresen szóló erősítő? Hogy ne kelljen a szomszéddal veszekedni... Füles kicsukva, nem komálom. Roland Microcube 2W van nekem, végülis elégedett vagyok, csak nincs hozzá pedál hangszínt cserélni gyorsan. Mielőtt elmennék nézelődni, gondoltam informálódok itt egy kicsit. Sokféle zene... latintól blues/rockon át metálig. Tud valaki olyat, ami jobban szól és megoldott a gyors hangszíncsere? Line6 esetleg Laney? Vagy multieffekt anélkül, hogy a zsír elszálljon? Előre is köszi.
Ezt nem nekem kellett volna írnod, mivel én csak ajánlottam a VK-t, illetve amíg volt, magam moddoltam, és az általad felsorolt hibák nagy részét orvosoltam rajta.
A csativáltás késés pl. 1 db kondi kiszerelése (kivágása :) az újabb VK-kat már e nélkül készítik. A tranyós hang a vágódiódák rövidrezárásával megoldható stb.
Fűtőfesz, melegedés nekem nem volt probléma, de a késés sem, valószínűleg az enyém már újabb szériás volt, mint a tiéd.
A használt árát megéri, pont ezért ajánlottam, és ráadásul végfokként, amire szerinted is jó... venni akar a srác, nem eladni :)
100 rongy körül dögös hangú csöves cucc? Szerintem egyértelműen Orange Tiny Terror, vagy Dual Terror. Tiny 80-90 körül szokott használtan menni, a Dual 120 körül.
Nekem legalábbis ha ennyi pénzem lenne kb, habozás nélkül elvinnék egy Dualt.
A VK tényleg végfokként jól szuperál, de én a helyedben nem nyúlnék bele. Van pár konstrukciós hibája, ami eléggé gáz.
Egyrészt a fűtőfesz alacsony, ezért sokkal jobban zabálja a csöveket, mint más erősítők.
Másrészt a trafói igencsak alul vannak méretezve, melegednek veszettül, ami ugye nem a hosszú élet titka.
Harmadrészt a torzított csatornája kb úgy szól mint egy metal Zone, konkrétan nem valami szép "csöves" od hangja van.
Negyedrészt, van egy kurva idegesítő tulajdonsága, konkrétan az, ha csatornát váltasz vele, egy fél másodpercre csati váltáskor elhallgat.
Ez szerintem vállalhatatlan.
Cserében viszont szinte lehetetlen eladni.
Én a VK 50-t 70-ért tudtam elpasszolni vért izzadva, és annál nem is ér sokkal többet. Sőt.
Ha nem kell beépített torzító, akkor egyértelműen régi Laney, LA, PA, Sound, illetve torzítósból Klipp is lehet.
Nagyon újakból a Peavey Valveking végfoka (effekt return bemenete) jól bírja a pedálokat, egyebeket, de a beépített torzítója is használható, árához képest mindenképpen. (inkább Peavey, mint Bugera stb.)
Sziasztok!
Érdekelne, hogy szerintetek a most forgalomban lévő használt erősítők közül melyik az amelyiket érdemes megvenni, mert alapban jó, vagy egész kis ráfordítással lehet modolni. max 100 ezres kategóriában, de minél olcsóbb, annál jobb. pl: Peavey, Ashdown, Laney...?
Les Paul-on tolom, és leginkább hard rock stílusig játszunk. Egy-két metálosabb feldolgozásunk is van.
Előre is kösz a válaszokat!
Nem tudom, neked mik a szempontjaid, ezért a sajátjaimat írom. Ha egy árban vannak, akkor mindenképpen a Yamaha. A Behringerek a tapasztalat szerint nem hozzák azt a teljesítményt, ami rájuk van írva, illetve nekem az effektprocijuk sem jön be. Egy hasonló Yamaha keverőt használtam, és azzal nem volt gond, szépen szólt...
Ha nem zavar, hogy be kell hozzá kapcsolni a gépet, akkor szerintem az egyik legjobb megoldás egy Line6 POD Studio GX.
Vagy Jamvox, vagy valami kis Roland Cube.
"Játszani" pedig hangulatomtól függően lehetne meghatározni a stílust.
Sajnos az idő hiányát nézve nem túl kecsegtető a tudás helyzete, de nem is ebből fogok megélni ;)
Amolyan 1x-1x jó pengetni, kikapcsolódni szitu van.
A spanyolviaszt még nem találták fel, de ha ezek a kombók tetszenek, és kisvasutad(wah, drive, mod, dly) már van, akkor nyugodtan ruházz bele 1be.
Peta is ilyeneket használt az Artec Demók elkészítéséhez.
Nem rosszak...
Ha nem használsz más effektet, én ajánlanék egy Behringer GM108-ast. Az analóg torzítója sokkal jobb, mint a lwgtöbb nelépő kategóriás erősítőnek, és a hangerő is nagyon jó. Ja, és csak 15k magyarul wattonként 1 ezres
Hátránya viszont, hogy lehetetlen elé multit v hasonlót tenni, mert sajáthangja van...
Egy otthoni gyakorlót szeretnék venni.
ARTEC G-15-ről, ill. az ARTEC G25R-ről tudtok tapasztalatot írni? Esetéeg ajánlani valami megfizethetőt? (Kizárólag hobby célból lenne, így ár eléggé nyomós tényező. Pl.: H&K nagyon tetsztős, de az ára miatt ugrik...)
Kramer ? Az jó, nézz be a Kramer Klubba, szívesen látunk :)
Tehát metalra kell ? Vegyél valami régit, és küldd meg pedálokkal jól. Az újakról megoszlanak a vélemények...
ja, meg szakszervizbe cipelésre is kimondottan jó. Gyári hibásak mind, 2-3 hónap használat után sorban mondták fel a szolgálatot az újonnan vásárolt RH150-ek. (Nekem is volt, ismerősömnek is, meg a szervizes gyerek sem volt meglepődve amikor beállítottam vele. Láttam a szerviz listát... meg a cucc belsejét is. Gyorsan megszabadulós.) MédinFerdeszeműOrszág. Silány. Pont.
Én használtam mindkettőt (TSL100/DSL100), AB tesztet is csináltam egyenes V30 ládán. (Standard E és H hangolások, Les Paul, SG, Ibanez S): egyértelműen a dsl győzött. A tsl sokkal puhábban szól, a dsl-nek vastagabb, parasztabb a hangja. A legnagyobb problémája mindkettőnek, hogy atom mód ki kell hajtani őket, hogy megközelítőleg kinyíljon a hangjuk, igaz ez leginkább konstrukciós probléma. (Értem ez alatt a nyákot, az ellenállások és kondik minőségét, vagy a fojtó hiányát.)
Szóval, ha valaki a kettő közt vacillál, akkor én a dsl-t ajánlanám. De, ha mindenáron Marshall, akkor közel azonos áron, egy 800-as replika szakemberrel építtetve jó minőségű alkatrészekből a nyerő. Szerintem.
nekem TSL 60asom van. nagyon nem mindegy a láda de melyik erősítőnél mindegy? (szerintem egyiknél se).eddig egy házi láda volt celestion seventy-kkel most egy Tribute V30-asokkal[2*12 mindkettő]. SZÁMOMRA sokkal de sokkal jobb.Amúgy maga az erősítő fasza de nekem egy kicsit zizis a crunch nem annyira feszesek a tompított hangok meg egy picit harsány az egész.persze ez rengeteg dolog függvénye lehet kéne egy 4*12 más szóróval meg majd egy jobb gitár(yamaha rgx-em van Sh8-al).
amúgy a DSL -ről engem is érdekelnének vélemények.ki milyen gitárral ládával használta és mi a konklúzió??
Gondolkozok egy erősítő vételen, ha jó ajánlatot találok. Szerintetek Marshall JCM 2000 TSL 100 vagy JCM 2000 DSL 100? Kinek mi a tapasztalata, melyik "jobb", szebb a hangzása?
Érdekelne, hogy a láda mennyire befolyásolja a hangot? Elég egy olcsóbb láda is valamelyik alá?
Sziasztok!Ha valakit érdekel jelezze!! Az erősítő jelenleg nem üzemel,nem is szeretnék nagy pénzeket kérni érte,inkább cserealap...Én már nem szeretném megcsináltatni,de ha megbuheráljátok egy csoda ami szólni fog...
További képeket kérésre nagyon szívesen küldök! Gábor
G3! havernak egy ilyen feje van azthiszem 120-130 körül vette anno és újonnan.nagyon jó keményebb rockra,metálra csak kell alá egy jobb fajta láda.tisztája is tisztességes.blues-t meg jazz-t nem hallottam rajta játszani de metálra tuti jó.
az a baj, hogy Randallt nehéz kifogni, használtan néha árulnak, de ritkán lehet vele találkozni.
Meg a legtöbb internetes oldalon nem is lehet kapni, amit meg lehet az 250ezer körül van.
Randallban melyek azok a típusok amiket érdemes megvenni?
igazából ott futott zátonyra a gondolatod, hogy 80-100-ért újat szeretnél.
metálban utazol, soha nem fogsz kielégítően szólni.
míg rv kolléga kombó ellenes, szerintem viszont életképes megoldás az is, de nem 80-100ezer forintos nem új erősítővel.
Az egyik (nem tudom melyik...) kifutó széria, én az új 100 wattosat ismerem... az nem fedi le, csak a mocsarat. Nagyon folyadék, erőtlen hangja van, tompított kvinteknél meghal.
Én azt mondanám, hogy Laney Sound/Klipp/egyéb régi Laney fej, amit 50-60 ezerért kaphatsz, egy ládát meg magadnak is össze tudsz dobni. Vagy ha más nem valaki úgyis megdob eggyel, csak fizess. Meg egy eldzsi modos DS1/MT2, ízlés szerint.
Van 80-100 ezer Ft keretem erősítő vásárlására. Mindenképpen újonnan szeretnék venni, és kettő között gondolkodom. Az egyik a Marshall MG50 DFX, a másik az MG100FX. Youtube-os tesztek alapján tetszik mindkettő, a csatornák lefedik azt a stílust, amire használni szeretném. A kérdés igazából az, hogy van-e a kettő között jelentős különbség, illetve melyik lenne jobb koncertekre. Mekkora helyiséghez elég a hangja? Csak 10 ezer Ft van a kettő között, de 50W a teljesítményben. Azt olvastam, metal zenéhez a Boss ML-2 Metal Core Distortion nagyon felturbózza. Tényleg így van?
megfontolom!
A pw-10 egy cserés üzletnél maradt rám. Leginkább zajzár miatt, és a Wah miatt hagytam meg.
gitárnak egy LTD viper 400-at használok emg-vel szerelve.
Akkor nem a legjobb irányba mész. Ha ragaszkodsz a Boss PW-10-hez (mert az nem igazán torzítónak való...) akkor elég lenne egy régi Laney fullcső fej (LA, PA, Klipp, Sound stb.) Illetve ezek elé bármilyen torzító, multi jól passzol, lehet kísérletezgetni ezekkel, jól kiszolgálja azokat.
De a igazán ütős metal hang inkább úgy áll össze, hogy:
gitár (metal pickuppal :) - csöves fej (torzítós) - jó láda (legtöbbször zárt 4x12)
Ha a PW-10-et eladnád, akkor azzal a plusz kb. 30 ezerrel már normálisabb, torzítós csöves fejekből tudnál választani, főleg használtan.
torzítónak egy Boss PW-10-es pedált használok jelenleg, igaz a ládám sem a legjobb (később azt is szeretném lecserélni) egy behringer ládát használok most. A fejnek a torzítója nem fontos.
Köszi szépen a választ!! :)
A marshall gondoltam is, hogy nem vmi fasza mert elég olcsón adják boltban is. A Bugerákról is vegyes vélemények vannak, de szerintem ne fogok azt venni. A hiwattot egyszer-kétszer próbáltam de az meg a saját ládájával szól a leginkább jól.
Még nézegettem Laneyket azok egész jónak tűnek.
Még egyelőre tanácstalan vagyok abban, hogy mit vegyek.
Ez a Marshall borzasztó, legalábbis amit én próbáltam, az olyan volt, mosott volt a hangja, ezért nem ajánlanám metalhoz.
Bugerát is ismerem, csúnyán szól, kellemetlen a fülnek, bár lehet, hogy a te metalodnál ez nem számít. A "megbízhatóságuk" mindenesetre már most legendás.
A Hiwatt-ot nem ismerem...
Melyik a hangosabb: kb. egyforma lehet, de mindegy, ez a 100-120W csövesben is baromi sok, sosem fogod maximumra tekerni. S hangszórótól is nagyon függ, érzékeny hangszóróval sokkal hangosabb egy kisebb erősítő is. 50W is bőven elég metalra, ha nem valami gagyi ládát rak alá az ember, hanem mondjuk egy 4x12-est, Vintage 30 hangszórókkal. Az biztosan leszólna egy 120W-os Bugera kombót... :)