Mire gondolsz, kórus a gitárbemenetre, utána jöhet a fej torzítója ? :)
ez eredeti kérdésre még:
Ha van 'preamp out' és 'power amp in' az egyenértékű egy effektkörrel.
Legjobbak azok a cuccok, ahol kapcsolható az effektkör, pl. Carvin X100B.
Általában ilyen a hanglánc:
bemenet (gitár) - erősítő előfoka (torzító) - FX loop - erősítő végfoka - hangszóró
Ha nincs FX loop, akkor kénytelen vagy mindent a gitárbemenetre kötni (multieffektet is, pedig az jobb lenne az FX returnben, jobban szólna ott)
Ha nincs FX loop, akkor nem tudsz külső (modulációs) effekteket bekötni (chorus, delay, reverb), ha az erősítő saját torzítóját is akarod használni velük együtt.
Persze vannak más felépítésű erősítők is, de a legtöbb ilyen.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy egy erősítő fejen,vagy kombón mennyire fontos,ill praktikus az un. FX Loop? Egészen pontosan milyen célt szolgál ez a lehetőség,ha ez nincs akkor nem is tudok pedálokat,vagy multieffekteket rákötni az erősítőre,vagy csak másként fog szólni,vagy hogy is van ez igazából?
Ja, zenekari próbára kell ? Mert ha csak otthonra, és van egy hifid, vagy normális számítógép hangfalad, akkor elég egy modellezős előfok, pl. Behringer Vamp2.
Ne figyelj oda, ha a többiek most elkezdenek röhögni, fújjolni! Én a Behringer GMX szériát javaslom! Igen jó hangja és sokoldalú hangja van! Analóg modellező - és nagyon korrekt hangminőségben szól!!! A Behringer-ek megbízhatóságával szoktak gondok lenni állítólag, de, ha veszel egy haszált darabot, ami már bizonyított, azzal nem lesz gondod sztem.
Olvasd el a Harmony Central-on a GMX 212-es visszajezéseit - a hangjáról, szolgáltatásairól nagyon elismerően írnak!
Nekem is van egy GM 110-es - és jöttek már oda hozzám, hogy mi a túró szól ekkorát? Egy Behringer? No, nézd csak, elgondolkodtató!
kezdésnek mindig jó egy modellező cuccos. legyen az roland vagy line6, ha kombót szeretnél. a pc-n való gyakorláshoz én is kerestem megoldást, nagyon sokan a line6 kütyüket ajánlották.
Hát ha olyan szép tiszta, de fémes hangzást akarsz, akkor szerintem két út van, az egyik, hogy veszel egy Laney erősítőt, amiknek kristálytiszta, de karakteres a hangja, ezt egy jó egyszerű torzítópedállal kombinálva szerintem maga a tökély... A másik út, ha a combo beépített torzítójában gondolkodsz, az nehezebb ügy, akkor válogatni kell, ki kell próbálni párat, de a laney ilyen téren is elég jó, szerintem hallgass meg egyet...
Egyébként az Ac DC marshallokat használ tudtommal...
Hát ACDC hangot nem nagyon lehet kihozni mondjuk egy kis kombóból... nézd meg a Hughes and Kettner Silver Edition vagy Blonde Edition cuccokat, mondjuk 35 ezer Ft körül lehet használtan, azoknál olcsóbb kombót nem érdemes venni... És jól szólnak.
Jó estét kívánok!
Milyen erősítőt ajánlotok kezdésnek? Nem akarok túl sok pénzt költeni rá, vagyis nem tehetem meg, hogy sok pénzt költsek rá. Főleg AC/DC jellegű számokra...
Válaszokat előre is köszönöm!
Baromi nagy hülyeséget beszélnek a haverjaid! Kézzel készített nyákos erősítő is lehet ugyanolyan megbízható mint egy turret board!! Jó példa a Soldano. Az egyik legdrágább és legmegbízhatóbb erősítő és mégis PCB-s.
1000 EUR-ért már szinte bármit megkapsz. A nyákos egyáltalán nem megbízhatatlan, a Marshallok 20-30 évesen is kiválóan mennek, de ennyiért már kis szerencsével ENGL, Mesa, Orange, H&K, Brunetti... is található. Persze attól függ, milyen stílusban játszol.
Sziasztok,
eladó egy Hughes & Kettner 65 wattos 12-es celestion hangszórós, limitál szériás, sorszámozott(720-adik darab), nagyon jó hangú kombó. Továbbá eladó Rocktron Replitone 212 2x12es combó, midizhető, nagyon jó hangú cucc, nagyon olcsón, mert sürgős, akár midipedállal együtt. Eladó továbbá egy Yamaha MFC10 midi footcontroller. szolatocsifula@gmail.com 06207739880
A hangzása mindegy, csak megbízható legyen ? :)
A rendszeres csőcserét úgysem úszod meg, akárki készítette a csöves cuccot.
A PCB-s csövest nem azért nehéz javítani, mert PCB, hanem mert általában jobban "be van építve" a dobozba. Egy hagyományos régi csövest csak kihúzol a fadobozból (4 csavar), felfordítod, és ott van az összes alkatrész, vezeték, mindenhez hozzáférsz egyből. A PCB-seket általában tovább tart kiszerelni, ezért több a munka is. Vannak PCB-s, felsőkategóriás erősítők is... A profi (!) pontról pontra történő kézi forrasztás viszont a legmegbízhatóbb, ez is igaz. Hiszen ember csinálja, odafigyelve, nem pedig egy gép, ami egyszerre hullámforrasztja a PCB-t.
Szerintem ne a javíthatóság alapján válassz cuccot, a hangzás az elsődleges. Ennyi pénzből, ha pontosan tudod milyen hangzás kell, csináltass magadnak egyet, sok ügyes ember van itt a fórumon, aki ezzel foglalkozik. Azt, hogy ez milyen technológia legyen, majd eldönti a készítője. Adjon rá pár garanciát, majd megjavítja ő, ha valami gond lesz. Ha nem ad rá garanciát, akkor az azt jelenti, nem bízik magában és a forrasztásaiban, akkor mással csináltass :)
Tanácsra lenne szükségem!
Fogalmam sincs mi tévő legyek.100 vagy legalább 50w-os fejet szeretnék.
Valami olyanra gondoltam ami nagyon megbízható,mert nincs keretem,és nem is szeretném mondjuk 5évenete cserélgetni az alkatrészeket stb...eddig minden valamiyen szinten erősítő témában otthon lévő ismerősöm,azt mondta,hogy a kézzel forrasztott,ugyn. handwired erősítők a legmegbízhatóbbak,és a legjobbak...Na igen de az áruk is a csillagos ég,legyen szó gyári,vagy profi "maszek" házi készítésű cuccról...a legtöbb ma erősítőt meg ugye pcb-vel,nyomtatott áramkörrel csinálják,amit állítólag baromi nehéz,javítani,és költséges is..viszont jóval olcsóbbak...szóval fogalmam sincs mitévő legyek a keret egyébként max 250.000Ft.
Előre is köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat!
Volt valakinek ilyen ládája? Konkrétan a doboz milyenségére lennék kíváncsi. Kéne egy olcsó zárt 112 doboz, kombó alá. Egy V30 kallódik itthon, az kerülne bele. Érdemes megvenni?
Sziasztok eladó egy Hughes & Kettner Edition Blonde erősítő, sorszámozott 720adik darab, limitált szériás gyűjtőknek. 65 watt, 1x12es celestion hangszóró.
Illetve egy Rocktron Replitone 212 2x12es digitális modellezésű midizhető combó, mindkettő nagyon kedvező áron, mivel kpra van szükségem, alku is belefér.
üdv
Eladnám Hughes & Kettner Edition Blonde 65 wattos 12-es celestion hangszórós, limitál szériás, sorszámozott(720-adik darab), nagyon jó hangú kombómat. Elsősorban gyűjtőknek ajánlom, nagyon jól szól!
szolatocsifula@gmail.com vagy 06207739880
Az én HT-5 kombómban 40 wattos, 10-es Celestion van + egy Epiphone Valve junior ládába Gregg Mester beleheggesztett egy 60 (vagy 65) wattos, 12-es Celestion neodymium hangszórót. Na, aztán a kettő együtt bazijól szól! Néha eszembe jut, hogy ilyen alapon egy Marshall 1960 TV ládával se lehet rossz, de azt mongyák a Szakemberek (itt a Fórumon), hogy ennél nem jobb.
Na, raktam be képet ( ez a mániám, mert az egyetlen "linkelés" ami szokott sikerülni általában)
Arra lennék kiváncsi igazából, hogy ha ezekre a kisebb 5 W erősítőkre ráteszi az ember a kiegészítő ládát akkor mit szólnak!?
Az én esetemben a Marsi class 5-re. De majd ha lesz lehetőségem kipróbálok egyet az tuti
Ez azért nem az "átlag metál" rendszer de belefér...
Ami nekem szimpi még benne a karakter poti.
Ha már eddig nem sikerült egy stílusnál sem lehorgonyoznom.
Én is mostanában egyfolytában azon agyalok hogy lecserélem az erősítőmet.
Én a Marshall class 5-öt néztem ki magamnak.Én is rengeteget kérdezgettem itt is hogy mire elég az 5W. De gondolkodtam a Blackheart little giant erősítőn is. Viszont a Marshall hangja a legjobb.
Szia!
HT-5 szobahangerőn (kb. 9 óra állásnál, drive csatin 8 óránál) már szép csöves hangon szól, és nem zavar senkit. Legalábbis nekem több mint 1 éve megvan, és a szomszédok szerint egyáltalán nem problémás. Minden évben 1x "KertyParty" koncertet adok - ott is tök jól megállja a helyét (kicsivel félhangerő felett, de hangosabban sem crunch-osodik) - szóval elvileg az sem lehetetlen, hogy kisebb klubban is szólhat rendesen (bár én szobagitáros vagyok, úgyhogy ez utóbbit csak gondolom).
Viszont 1-2 pedállal még tovább lehet "vadítani".
Ha tőlem kérdezed, bátran ajánlom a HT-5-öt.
Szia Pety!
HT-5 kapcsán kérdeznélek, szobába mennyire "sok", alapvetően toleráns család és szomszédok mellett? Valamint HT-1-el van-e tapasztalatod (ezzel kacérkodom)?
Úgy is lehet rágondolni a dologra, hogy a Bugerát megveszed mondjuk feleannyiért, mint a nagytestvéreket. Benne van a pakliban, hogy elromlik, amit kijavíttatsz - az erőlködő ezután már jó, és még mindig nem fizettél annyit érte, mint a nagyokért - A hangja azonban - valljuk meg - gyakran nagyon meggyőző. Én V22-es Bugerát próbáltam - és az nagyon jól szólt!!!
És van más aspektus is: Én oylan vagyok, hogy mindenképpen szükségem van az erősítőn Master Volume-ra. Ilyet pl a Peavey Vintage 30-as nem tud. A Bugera V22 azonban igen. És a hangja szintén nagyon jó. Tehát bármennyire tisztában vagyok is azzal, hogy a Peavey jobb cucc, megbízhatóbb cucc, azt nem fogok venni, mert egyrészt sokkal drágább, másrészt nem tudja azt, ami nekem kell! Persze ki lehet fogni egy használt Peavey, az új Bugera árában, de attól még nincs Master Volume!No, csak hogy szélesítsem a palettát ...
Én csak azt tudom elmondani, hogy nekem személy szerint nem volt vele semmi gondom, és úgy érzem, jól jártam vele. Mielőtt megvettem, nekem is komoly kétségeim voltak, ezért nagyon sokat olvastam utána (tapasztalatokra épülő beszámolókat főleg), és azokból az jött le, hogy az egyedüli komoly "gyári hiba" az az említett para a trafóval, ami viszont könnyen javítható, mint mondtam (ill. az újaknál már elvileg nem fordul elő). Persze ha biztosra akarsz menni, és megengedheted magadnak, akkor nyilván startolj rá valami minőségibb cuccra.
Akkor én most írok egy az eddigiektől különböző véleményt, hogy összezavarjalak!:) Viccet félretéve: Nekem egy 6262-m van, második tulaja vagyok. Jelenleg 2 éves a cucc, és eddig a világon semmi bajom nem volt vele (bár tény, hogy sajnos viszonylag kevésszer volt alkalmam használni). A korábbi típusoknál volt ez a trafóleégési para, mert valami szar műanyagcsatlakozóval volt hozzákötve az "alaplaphoz", vagy mi. Ezt nagyon egyszerű javítani, csak direktbe oda kell forrasztani, akár házilag is megoldható, ha volt már az ember kezében forrasztópáka. Az újabb gyártmányokat (kb. a 2009 utániakat) már gyárilag így csinálták. Összességében: Szerintem kurvajó ár/érték arányú cucc, az enyémmel nem volt még semmi gond, a csövek is eredetiek még.
Hello!Most látom mi a téma...Bugerát tényleg ne!Egy-két ismerősöm vett ilyeneket, de mindenkinél problémák voltak: hálózati trafó elégtelensége, végfok behalása, nem elégséges fűtőfesz miatt a csövek idő előtti behalása... Meg ha belegondolsz, egy újracsövezés se olcsó, és a gyári csövei sem a legjobb minőségűek.Pont nemrég olvastam itt a fórumon, -azt már nem tudom ki írta- hogy 20% alatti amit nem visznek vissza garanciában.Alább is írták, hogy a Thomann beszüntette a forgalmazását garanciális porblémák miatt.Azért ezek magukért beszélnek...Szerintem ha jót akarsz magadnak, akkor Bugerát ne vegyél.
kinek mi a tapasztalata bugera erősítőkkel? elsősorban az anyagok minősége érdekelne. nem feltétlen a csövek, amik benne vannak azok úgyis cserélődnek, inkább a trafók, potik. olvastam hogy leégett valakinek egy óra után, valakinek meg évek óta megvan és semmi baja.
Nekem HT-5 van, de a nagyobb tesók is bazijók. Szerintem érdemes foglalkozni vele. Az enyém kb. azonos árban van a hasonló Marshall-lal, de több minden van benne (drive csati, effect hurok, füleshez, studiózáshoz hangfalszimulátor, "Brit-USA" poti). És nagyon jól szól.
A Blackstar erősítőkről mi a véleményetek?
Elmondható róluk,hogy Marshall szintű minőséget hoznak?
Mert ha jól tudom, ex-Marshall fejlesztőmérnök srácok alapították a céget...
Hát akkor körülnézek jobban mi a felhozatal max 50W full cső erősítőben.
(A Marshall bluesbreaker hangzás az etalon nálam.Valami olyat nézek azért ami nem tér el nagyon ettől.)
2010-11-04 13:13 |
#12514
a Selmeremnél úgy volt:), az teljesen kitekerve sem torzított:)
Szerintem kb. 25-30 w az, amit azért meg is lehet hajtani, de nem túl sok hangerőben.
50w meg bőven sok. Ezért agyalok időnként valami 30 w-os motyón (most 50-es van).
de mivel a kipróbálás utazással is járna, ezért kérdezek:
mennyire van metálhangja? mert nekem baromira nem az kell :) viszont a youtube-on nem nagyon találtam értékelhető videót róla. Alapvetően olyan erősítőt keresek, aminek van szép tisztája, a torz pedig klasszikus torzítás legyen, mint mondjuk Sambora, Slash meg mittomén.
Az jó, ha van benne szólócsatorna is.
Pedálokat mennyire szereti?
2010-11-04 12:02 |
#12508
A 15w lehet, hogy tényleg kevés. Igazából még nem hallottam 15w-os fullcső cuccot. Nem is ezzel vitatkoztam, hanem azzal, hogy "50w alatt kevés". Nekünk a 40w-os Fender bőven elég volt mindenhol, és ebből gyanítom, hogy már 25-30w is elég lehet. Én meg ott álltam a 120w-os Bugerámmal (persze az nem is bluesra volt tervezve...), és sosem tudtam úgy megszólalni, mint a Fenderes srác. Kihajtani nem tudtam, ilyen 1-es meg 2-es hangerő körül szenvedtem vele, ahol még nem szólal meg úgy, ahogy kéne, hangerőben viszont már túl sok volt afölött.
Azt hiszed, hogy a volume 5-ös állása és a 10-es között dupla a hangerőkülönbség? (én az 50-es motyóm kisebb helyen 2-3, szabadtéren 4-es osztáson használom---ezután már lényegesen nem nő a hangerőérzeted, max. a torzítás)
Legtöbb vidéki klubban jó, ha megszólal az ének meg a dob a plafonra szerelt diszkódobozon...Ilyen helyeken 2x körbetekerheted a 15W-os Orange volume potiját. (most nem szalonzenére gondolok)
egyetértek!!
szerintem is fullcső 50 W már nagyon sok.
Nekem blues-rock-ra kell.
Abból indulok ki hogy a legutóbbi bulin a Frontman 212-nél 3-as és 4-es között volt a hangerő és bőven jó volt.
Azért ezzel vitatkoznék... volt zenekaromban haverom Fender Blues Deluxe-on tolta (40w fullcső), és bőőven elég volt mindenhova (szerintem fél hangerőnél feljebb sose tekerte, pedig a dobosunk elég hangos volt). Ahol meg akkora a hely, hogy hangosítanak, ott meg úgyis mindegy.
stílustól függ, helytől, színpadtól....kis klubban bluesos zenében 50w fullcső kezelhetetlen, bemikrofonozott kis színpadon szintén nem lehet kihajtani....