Nemtom, hó helyen van-e itt a kérdés, ha nem, akkor légyszi irányítsatok át a megfelelő helyre:) Szóval: Múltkor problémáztam itt, hogy bluesba nem igazán veszem jó hasznát a bugera metálfejemnek. Úgy döntöttem, hogy most átmeneti megoldásként bepróbálnék valami overdrive pedált a tiszta csatorna elé. Kérdés, hogy milyet? Először a tube screamerre gondoltam, mert elég jó neve van, meg a különböző szimulátor progikba is tetszik ez a pedál (bár nem tudom, annak mennyi köze van a valósághoz). De TS-ből is látok nagyon sokfélét, különféle modokkal, különféle (néha elég horribilis) árakon. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy mi a különbség ezek közt, és hogy én tulképp melyiket is keresem. Pénzben pedig jó volna olyan 20 ezer ft környékén tartani az árat, ha van erre lehetőség. Láttam egy-két ts-t ilyen 40-50 ezer ft környékén, őszintén szólva el nem tudom képzelni, hogy mi kerülhet annyiba egy ilyen pedálon (a nevén kívül...). Előre is köszi a helpet...
És a sok gitár, behányva a sarokba, mint egy kupac tűzifa. Zseniális!
Egyébként Eddie, nem értem miért nézegetsz ilyen mindenféle halom szarokat, mikor tudod, mi a tutiság. Felfogni nem tudom. Arról nem beszélve, hogy Bajkeverő nyilván az ízlésedhez tudja igazítani a cuccot, és lesz egy tényleg kibebaszott jó kis cuccod. Nem értem a hezitálást!
Köszi a válaszokat.
Akkor , lehet marad az eredeti terv , bár ha egy ilyet találnék, csak head-ot (jóárasítva) azért elgondolkodnék rajta, bár ez a trafó ügy gáz lehet....
Mondjuk nem tudom milyen gyakran szálnak el ...
Dolgozok ,mint állat egy jó ideje (szerencsére), a Kox eladása óta öszeállt ( nagyvonalakban ) a kép anyagilag, lehet hogy fejlesztünk egy kicsit, ( vagy nem )
Szerintem én ezt a kombót ismerem, Teleman árulta vagy fél évig, olyan 90 magasságában. Szerintem ez a 100 nagyon sok érte. Szerintem hagyd egy kicsit főni az embert a levében, majd rájön, hogy ennyiért nem tudja eladni, aztán mondjál be neki egy 75-t, annyiért nincsen benne rizikó.
Egy dolog van még ezzel a cuccal, mint az összes Peavey erősítővel, konkrétan az, hogy a trafók lemezei végig vannak hegesztve. Ez azt jelenti, ha elfüstöl, kuka, és vehetsz bele új trafót, mert nem lehet megtekerni. És eléggé neccesre vannak méretezve, tehát, ezt feltétlenül kalkuláld bele a dologba, mert ez a cucc egy sokat látott, és rohadtul nem mai darab.
Szerintem meg még mindig nem érted... tetszőlegesen nagy teljesítményű ládára is rákötheted a VC15-ösödet (igen, gyárilag Jensen hangszórós), de a hangerő mértékegység nem watt, hanem decibel. A nagyobb terhelhetőségű ("több wattos") láda hangszórói miatt dinamikát veszítesz, viszont a nagyobb hangzó felület miatt vastagabb, testesebb hangot kapsz, ami hangosabbnak is hallatszik. A hangszórók érzékenysége lehet egy nagyon fontos szempont a láda kiválasztásánál, minél jobb ez az érték, annál hangosabban fog szólni a motyód.
2010-07-15 18:09 |
#11980
hát most a 15w-os kombóban egy 10"-os hangszóró van. Jensen. Ha jól tudom 50w, de nem vagyok benne biztos:S Arra gondoltam hogy rákötnék valami nagyobb kieg.ládát, olyan 100-150w, de az már sztem sok lenne:D
Ha arra gondolsz, amire én (mekkora LÁDA bír el egy ekkora erősítőt) akkor minimum egy 50W-os ládát tegyél hozzá, ha max. hangerőn is akarod használni.
4 db 100-as szórót kevésbé hajt meg egy 15w-os erősítő.
Tudtommal csövesnél érdemes kb. 2x akkora szóró(kat) érdemes minimum választani, mint az erősítő teljesítménye.
30w biztos, hogy elég, 15 nem tudom. Lehet, hogy az is, nincs olyan nagy tapasztalatom még csöves cuccokkal. Jobb helyeken úgyis van hangosítás, ott meg aztán tökmindegy.
Azért kérdeztem, mert kevésbé ismerem a kevésbé ismert gyártókat:) Fender, Vox, Peavey cuccokat néztem, azok meg mind 200 körül vannak. Használtan esetleg 150.
Általában írtam, hogy onnan indulnak a csöves kombó árak, amelyek kevésbé ismert gyártók termékei, illetve van bennük torzítós rész is (leginkább overdrive). Az adokveszekben nézz körül, van ott egy pár...
Illetve a 120w a másik zenekarba is sok, de a hangzása tök jó, ha meg le akarnám cserélni egy oda passzoló 50-60w-os metalfejre, arra is valszeg rá kéne költenem, mert azok is általában drágábbak, mint a Bugerám. Esetleg olyan fejet nem tudtok ajánlani, ami 50w körüli, és bluesoz meg metalhoz is jó?
Kösz, megnézem őket. Tudom, hogy baromi sok a 120w, de azért nem akarom most eladni a Bugerát, mert a másik zenekaromba meg metált meg rockot játszunk, oda meg tök jó. Egyébként azért kérdeztem a kombót, és nem fejet, mert a 4x12es ládát kurvaszar cipelni, meg bluesba tök fölösleges is. Ezért akarom lecserélni. Milyen kombóra írtad, hogy reális a 70-80ezer?
Pedálból ajánlom figyelmedbe a Boss Blues Drivert (bár én csak szimulálva hallottam egy Boss multiban, de ott tetszett :) Bluesos havernak is kedvence a Blues Driver.
Csöves kombóban (vagy csak fejben) nézd meg a Dynacord Rex cuccokat. 2x10 kombó mondjuk nem lesz ötvenért, de a külön fej esélyes, ládád meg gondolom van úgyis :)
(A helyedben mondjuk inkább lecserélném a Bugerát valami célnak jobban megfelelőre, 120W baromi sok amúgy is :) vagy gyűjtenék még egy saját torzítós csöves kombóra, és akkor nem kell pedálra sem költeni... 70-80 ezer körül már reális egy ilyen.)
Üdv!
Múltkor kérdezgettem itt tőletek, hogy blues-hoz milyen kis (30-40w) csöves kombókat érdemes nézegetni, mert a 120w-os csöves bugera fejemből rohadtul nem jön ki olyan igazi bluesos overdrive hangzás, ami a mostani zenekaromba kéne nekem. Mivel egy jó darabig biztos h nem lesz fölös 100-200 ezer ft-m egy csöves kombóra, az a megoldás jutott eszébe a másik gitárosunknak, hogy próbáljak meg esetleg a bugera tiszta csatija elé kötni egy tube screamert, vagy valami hasonló kispedált. Szerintetek ez mennyire működne? Ha az ötlet jó, milyen pedált ajánlanátok pontosan? Ill. másik kérdés, hogy nem lehet-e találni valami nagyon vintage csöves kombót, nagyon vintage árban( xD), ami esetleg passzolna a mi zenénkhez (clapton, srv, hendrix, ilyenek... legkeményebb zenénk az zz top)? Gondolok most ilyen max. 50.000ft körüli árra. Múltkor egy srácnak ajánlottatok itt egy böhm regent-et 35k-ért, olyasmire gondolok, nem tudom, azzal tudnék-e valamit kezdeni ebben a zenében? Sajnos azt már elvitték, pedig kipróbáltam volna.
Ott a pont... munka- és balesetvédelemről sem beszélhetünk náluk, sok a baleset (pl. bányák), de láttam egy olyan videot is, amikor egy többszáz tonnás présgépben 4 ember ült, és amikor pár másodpercenként nyomott a prés, akkor lehajoltak, amikor meg felemelkedett, akkor cseréltek alapanyagot...
Emellett rengeteg 'egyéb', minőséggel kapcsolatos költségtől is 'mentesek' a kínai gyárak.
Kína legfőbb vonzereje manapság már nem az olcsó munkaerő, mert ott is csak a képzetlen munkaerő az olcsó, a jól képzett szakmunkások kelet európai bérszínvonalon vannak.
Kína fő vonzereje, hogy gyakorlatilag az esetükben nem beszélhetünk környezetvédelemről. És az teszi nagyon olcsóvá az ottani termelést. Európában a költségek nagyon nagy hányada megy arra, hogy az üzem ne terhelje a környezetet.
Ez a költség Kínában nem létezik.
"A processzoros-gitáros hasonlatod alapján meg minden cég gyártson 24 bundos, Floyd Rose-os stb. gitárokat, aztán ezeket az opciókat blokkolja az olcsóbb termékeknél ? :)"
A sustainert és az aktív elektronikát kihagytad.
Bele kellene rakniuk, de nem kötnék be.
... és ott meg veszik a helyi, olcsó alapanyagokat. Nem az USA-ból importálják az ötvözetet Kínába, ebben biztos lehetsz :)
Egyébként a legnagyobb árrés ott van, amikor kikerül a gyártótól, te meg leveszed a bolt polcáról. Ez adott esetben sokszorosa is lehet a megmunkálás költségének.
Nem értem, mit nem értesz azon, hogy a termékek ára nem mindig az előállításuk bonyolultságával arányos, rengeteg más összetevője van.
Ha nincs, aki belerakja az iszonytos pénzeket a kísérletezésbe, fejlesztésbe, művészek szponzorálásába, stb. akkor nem lesz semmilyen termék, amit le lehet koppintani, és csak gyártani kell.
A processzoros-gitáros hasonlatod alapján meg minden cég gyártson 24 bundos, Floyd Rose-os stb. gitárokat, aztán ezeket az opciókat blokkolja az olcsóbb termékeknél ? :)
értem én.
de az adott kontextusban arról csevegtünk, hogy a drágább floyd miért drágább. erre bedobtad, hogy az alapanyag nem okozhat akkora különbséget. amivel (majdnem) egyet is értek.
Azért a processzor kicsit más, mint a mosópor.
Informatikában a másik vásárlói réteg elég érdekes kérdéskör. Annak ott volt a 386-os proci. Vagy az Apple, vagy a Commodore.
Szerintem igen.
Nézz meg az érintőhuzalokat pl., az extra kemény 20 %-al kerül többe kb., a rozsdamentes sincs másfélszerese.
Szerintem a legnagyobb költség szinte mindig a munkadíj, talán ezért is költözik minden Kínába.
"miért butították volna le a terméket, hiszen akkor olcsóbban kell adják azt, amit ha nem butítanak le, drágábban tudják adni..."
Hát hogy másik vásárlói réteget is kiszolgáljanak.
Nem értek marketinghez meg ilyesmihez, de pl.két különböző típusú mosóport, amik egymásnak a konkurrenciái (hisszük), van úgy hogy ugyanaz a gyártó állítja elő.
Bankoknál is gyakran így van (hallottam), hogy más nevű bank, de a tulajdonosi kör ugyanaz stb.
Ez meg a másik. Keményebb alapanyaghoz már gyémánt lapka kell, a szerszám hamarabb kopik, ettől elmegy a pontosság. Ráadásul a kisebb előtolás, és kisebb fogásmélység miatt lassabban készül el, valamint több hűtés kell (emulzió).
"Egy jó minőségű FR tremoló legyártása 1-200 Ft-al kerülhet többe, mint egy vacaké"
A legyártása igen. De ott még nincs vége a gyártási folyamatnak, hogy leesik a szalagról a cucc, és nem is ott kezdődik, hogy az elején benyomják a nyersanyagot.
A nyersanyag ára sem mindegy, és annak az előkészítési folyamata sem. Ha van időd nézz utána az öntött vas - acél - szerkezeti acél - szerszámacél gyártási folyamatainak.
Az edzési folyamatnak, az ötvözők arányainak, satöbbi. itt a nyersanyagon nagyon sok múlik.
A processzorokkal kapcsolatban pedig amit leírtál csak egy urban legend. Való igaz, hogy anno a 486-os procik idejében volt olyan, hogy lejött a proci a sorról, bemérték, és attól függően milyen paraméterei voltak, került rá a megfelelő típusjel. de ez amiatt volt, hogy a gyártási technológia nem volt megbízható. Ebben az időben az 50 MHz volt a csúcs sebesség. 1989-től gyártották kb 2007-ig.
Megjegyzem gondolj bele, hogy miért butították volna le a terméket, hiszen akkor olcsóbban kell adják azt, amit ha nem butítanak le, drágábban tudják adni...
Egy jó floyd sokkal jobb minőségű anyagból készül, ami egyrészt szükség szerűen lényegesen drágább, másfelől a megmunkáló szerszámokat is jobban igénybe veszi, tehát szerintem azért nem olyan csekély a gyártási költség különbözete.
Pontosan az alapanyaga miatt drágább, ami tartósabb, ezért ráadásul megmunkálni is nehezebb, ami több idő, vagy komolyabb szerszámozottságot kíván. Ja, és meg is kellett tervezni egy csapatnak, voltak prototípusok, beruházások, ami komoly költség, és nyilván a befektető sem pusziért adta erre a pénzt.
Na csak az összeszerelést nézd, az a legkevesebb, betanított munka, olcsó.
Hibás következtetésekre jutsz, ha nem veszed figyelembe az egész folyamatot, csak egy-egy részét, a többit meg eleve adottnak tekinted (ingyen).
Egy jó gitárszóló eljátszása sem kerül többe, mint egy rosszé, viszont megkomponálni a jó saját (!) gitárszólót, és mindig (!) magas színvonalon előadni, az a valami. A szerző meg jogosan várja el érte a jussát, mint Mr. Floyd Rose :)
Értem.
Csak belegondoltam abba, hogy egy jobb FR tremoló mennyibe kerül.
-ugyanannyi idő összerakni mint egy vacakot
-a részeit ugyanannyi idő lehet legyártani
-lefesteni/krómozni is ugyanannyi idő lehet
-talán a kivágó, megmunkáló szerszámok jobbak, mint egy vacaknál, ezért is pontosabbak, jobban passzolnak egymáshoz a részei
-jobb anyagminőség
Egy jó minőségű FR tremoló legyártása 1-200 Ft-al kerülhet többe, mint egy vacaké
(csak egy eszmefuttatás.)
Azért a pirosat nem csak bluesra lehet ám használni,csak kisebb a torzítása.Én például multit kötöttem rá,mivel élesben (buli közben) próbáltam ki és a multimban vannak azok a "csodálatos hangok" amik kellenek a buliban. Előtte megnéztem melyik torzít kisebbet és azon nyomtam,hogy a tisztáim is szépek legyenek.Simán funky,pop,rock,disco,r&roll és mindenféle zenét játszunk,csak metált nem ezért volt szimpibb a piros.
A jó alapanyag is drága, ebben vannak különbségek.
A gitár viszont nem olyan, mint a processzor, tehát nem egy 'fekete doboz' letiltható funkciókkal. Ott célszerűbb egyfélét (sokat tudót) és abból rengeteget legyártani, majd a funkciókat letiltani, de ezt nem tudod gitárnál megcsinálni :) Mert az nem többmillió egyforma tranzisztorból áll (hála az égnek :)
Olvasgattam a csöves topikos beírásaidat korábban....az alapján elég messze vagy attól, h összerakj egy csöves cuccot. Nem bántásképp mondom, inkább az életedet féltem.
Persze hogy nem. Viszont ha jobb minőséget gyártanának olcsóbban azzal a saját hasznukat csökkentenék. Ennyire meg senki nem hülye.
Mostha ugyanazért én elkérhetnék 2szer annyit, én is drágábban adnám. Persze csak ha még azért az árért is azt tudnám mondani hogy még mindig jó az ár/érték aránya.
Elhiszem, hogy nem lehet kapni ennyiért.
A véleményem az lenne, hogy egy jobb gitárt se kerül (sokkal) több munkába elkészíteni egy gyárnak mint egy sz*rt.
Értsd:
Az egyik processzorgyártó csinálta régen, hogy az olcsóbb kisebb teljesítményű processzora, az ugyanaz volt mint a drágább és jobb , csak lebutítva.
Ki lehetett kódolni megfelelő programmal.
Mert szerintem az aki csöves cuccot vesz már mondjuk játszik valahol, vagy legalábbis tervezi az esetek nagy többségében. Innentől ez úgyis meghatározza mit keres. Nincs mindenre jó megoldás.
"Ilyen elven, akkor a Madman, meg a Mákos is szar ????"
Milyen elven ?
Egyikre sem mondtam hogy szar.
Attól hogy valaki (én), teljesen normális módon (szerintem) leírja a véleményét, attól nem kellene így kikészülni (Neked).
De aztán Te tudod.
Amúgy miért nincs benne nagyfrekvenciás fojtó ?
A nem kapcsolóüzemű tápok elé nem kell ?
amúgy sem Neked való,mert nincs benne nagyfrekvenciás fojtó tekercs !!! Hol élsz Te ? 110 ezerért, örülsz, ha VALAMIT is kapsz ! Nem is értem ezt az olcsó árat, én is olcsón dolgozok, mert muszáj, de nem ilyen profi szinten !
ha azt veszed, hogy normális ( új, bolti ) gitárt nem kapsz 110 ezerért, tiszta AJÁNDÉK ennyiért ez az erősítő ! És bizony, ahogy Rebla írja, Attila rendelésre dolgozik, egyéni igények szerint, és nem elsősorban a metálerek a megrednelői !
Ilyen elven, akkor a Madman, meg a Mákos is szar ???? Pedig nem, hallottam mindkettőt !!!! Csak inkább ezek az erősítők a metálosokért vannak, bluesmanek nem igen vennék, Shadows tribute bandbe sem ajánlanám senkinek ...
Summa Summárum : Attila erősítői nagyon jók ( hallottam, láttam ), és nagyon profi kivitelezésűek, és nem utolsó sorban maga Attila, nagyon jó fej és egy igazi nagy tudású, de szerény, kiváló Ember (ami manapság elég ritka ebben az országban .. )!!!!!!
Szívás, ez van. Egyébként én most pont ugyanezzel szívok. Van egy atom-highgain 120w fullcső Bugera 6262 fejem, amit anno az előző zenekaromhoz vettem (jelenleg kicsit inaktív lett). Kurvajó metálra, zúzásra. Nemrég viszont bekerültem egy blues zenekarba, és ott egyszerűen szarul szól a cucc. A tisztája még ok, viszont szinte lehetetlen belőle olyan igazi jólszólós, dinamikus blues-os overdrive-ot kihozni. Tehát szükségem lenne oda egy jóféle csöves blues kombóra, de sajna nem engedhetem meg magamnak. Most azon vacillálok, hogy a másik cuccomat eladom, viszont azt meg azért nem akarom, mert ha esetleg feléled a régi zenekarom, akkor ott nem lesz mivel játszanom, mert oda meg egy blues kombó lenne használhatatlan. Szopás...
Az meg qrva nagy szívás, ha 110 E-ért örülsz ha kapsz egy "jólszólós" csöves erősítőt.
Hová tart a világ !!??
Vagy csak felénk alacsonyak a fizetések ??
Hát akkor csak én vagyok ilyen "proli" itt úgy látom.
Mondjuk én nem egy profi blues-gitáros szemszögéből néztem, aki 110 E-ért lehet kap egy (lehet hogy) világbajnok fejet.
Sima "mezei" felhasználóként szemléltem.
Akkor pontosítok.
Számomra (ahogy én, mint kevésbé tapasztalt gitártulajdonos) látom, akkor az illető egy egész vékony réteg célközönséget célzott meg vele.
Akik csak bluest akarnak játszani.
Ez így hülyeség. Nem a gain mennyiség határozza meg, hogy mennyire "jó" egyerősítő:) Kinek mire van szüksége... a Fender Blues Deluxe pl. 200 ezer fölött van, és azt se lehet metalra használni. Bluesra viszont kurvajó.
Nem vagyok tapasztalt a témában, de ha egy 110 E Ft-os erősítő "Bluesra kisebb torzítással" használható, és ennyi, akkor nem valami jó ár érték arányú.
Hali mindenkinek!
Tegnap este élesben tesztelhettem ezt a két vadiúj erősítőt.
PROTONE névvel árulja a készítő.A piros Bluesra kisebb torzítással, a fekete igazi rockmetal szörny:) Mindkettő fasza fullcső,meleg zsíros hangzással. Igazi gatyaszárlobogtató :) Az ára pedig 110 E ft újonnan ami nemhogy olcsó,de én nem adnám oda annyiért:).Köszönöm ,hogy használhattam!