Kb. arról van szó, amit Jorn már leírt korábban. Akkor mondjuk egy hangsugárzóra a "loudnesses" jelzőt, ha a hangsugárzó az erősítőből érkező hanganyagot nem egyenletesen (lineárisan) sugározza le, hanem a mély és a magas szekciót hangosabban szólaltatja meg, ellenben a középső sáv - ahol igazából a zenei információk zöme hallható, pl. a beszéd- és énekhangok, valamint a hangszerek többsége - pedig jóval halkabban szól. Nagyjából olyasmi a hatás, mintha az equalizeren a potikat V (vagy inkább U) alakba állítod, csak sajnos míg az EQ kikapcsolható, a hangfallal nem lehet mit tenni, olyan amilyen. Ez a fajta hangolás a tuccituccit hallgatóknak és a filmek effektjeihez akár még előnyös is lehet, de igényes zenehallgatásra, illetve zenélésre, monitorozásra stb. nem alkalmas. Nem véletlen, hogy pl. a studiomonitorok a lehető legegyenletesebb átvitelt próbálják elérni, hisz a hangmérnöknek nagyon pontosan kell tudnia hogy mi történik a felvételen, arányok hogy állnak.
A te konkrét esetedben azért gondoltam a Logitech problémájára, mert a Line6 cuccok amp- és speakerszimulációi nagyon jól meg vannak csinálva, ámde feltételezik a hangrendszered jó minőségét, megfelelő dinamikai képességét, és a lineáris átvitelét. Ha ez a három feltétel teljesül, akkor igen hihetően szólnak a Line6 cuccok. Ha viszont lukas a középtartomány meg a dinamika sincs meg, akkor akárhova is tekerheted a potikat a PodFarmban, a Mesa amp nem fog Mesásan szólni, csak nyüsszögni fog valahogy.
Jó minőségű hifi hangfalakon, vagy studiomonitoron jól szólnak a Podok, szerintem jobban, mint a kis kombók, nem beszélve a beállítási lehetőségekről, bővíthetőségről, felvétel lehetőségéről stb. Ezért javasoltam, hogy ha van lehetőséged, tégy egy próbát egy jobb rendszeren a Poddal, hátha megjön az a hangzás, amit keresel, és nem kombót, hanem hangfalakat akarnál inkább beszerezni.
(lehet, hogy majd holnap beteszem a képit). Azért volt annyi eszem, hogy nem egyedül mentem érte, hanem megkértem Joe-t(HunCut), hogy jöjjön el "ráhallgatni": aztán az Ő füle jólhallósabb mint az enyém. Így aztán tényleg csak jókat tudok róla zengedezni
Hangzásban nincs "ultimate" megoldás. Meg kell hallgatni élőben, saját cuccal, ha tetszik megvenni. Ha tetszik, ki nem szarja le hogy csöves, tranyós, modellezős vagy hogy hol min megy át a hang? Aki kijön az a lényeg.
"Randall RG100es/RG100HT heads and cabinets
Glam-era (1981-1988) Cowboys From Hell (1990), The Great Southern Trendkill (1996)
Randall Century-200 heads and cabinets
Vulgar Display Of Power (1992), Far Beyond Driven (1994), Reinventing The Steel (2000)
Randall Warhead X2 heads and cabinets
New Found Power (2004)"
Én most nem a szobagitáros gyerekekről beszélek.
Szerintem komoly metál zenész nem használ ilyen motyókat.
Ja, vannak nagy tranyós Randall fejek, nincs is dög a hangjukban.
szerintem meg ne, eleve aktív pickupokat használnak sokan metálban, amiben ugye van ic, aztán ic-s torzítókat, boostereket is használnak.....és ott vannak a nagy tranyós randall fejek...:)
vagy éppen a digi line6
A lényeg amúgy, hogy a hangja tetsszen. Ezek a technikai truvájok már csak a szőrszálhasogatás kategória. Meg legyezgeti az ember sznobizmusát.
Na jó, mondjuk a Carvinból, mikor kimoddoltuk a diódás vágást megváltozott a hang karaktere is, és mivel az új, és a régi verzió is tetszett, átkapcsolhatóvá vált a dolog, tehát tudom így is és úgy is használni.
Mondom, én csak azt nem értem, ha már meg van építve csövesre minek bele tranyó, fet, meg IC.
Mert azt még marketing szempontból megértem, hogy multikba, meg pedálokba tesznek "alibi" csöveket, hogy eladhatóbb legyen, de ez, nekem felfoghatatlan.
És nem ez az egyetlen ilyen csoda cucc, a Randall RG50 teljes torzítása is IC-vel van megoldva, ami igen komoly gáz egy direkte metálhoz épített cuccnál.
Azért raktam ki -jelet, mert ehhez teljesen analfabéta vagyok. Amúgy nagyon szép, csöves hangja van egészen kis hangerőn is. Ezek szerint akkor nem túl korrekt, hogy csöves kombónak hirdetik. Ráadásul - utánaolvastam - a Marshall-tól "elszabadult" két mérnök cége készíti ezeket a cuccokat, nem is túl olcsón. Lehet, hogy a nagyobb teljesítményűek is ilyen "vegyes" összetételűek?
Ez azért tök durva.
Felfogni nem tudom, mi az értelme ennek, mert azok a cuccok, amitől egy csöves motyó drága, és macerás az benne van, akkor pedig miért nem oldják már meg tisztességesen.
Amúgy meg 5W, egy csatorna, ha jól gondolom, kijön egy előfok, és egy végfok csőből, A osztályban, ehhez képest pedig ez még túl is van spirázva.
Na igen, egy idő után úgy nézek erősítőt, hogy elsőként megnézem a kapcsolási rajzát, ha az alapján ok, akkor nézem meg a cuccot. Ez lehet, hogy sznobizmus, de ha csöves, akkor legyen az.
A Carvin Nomadomban is volt félvezető, egy vágó dióda pár a soak csatiban, de az is ki lett moddolva belőle, a loop, és a zengető is csővel van illesztve, nem is keresgélek azóta mást, mert nagyon tetszik a hangja is.
Hát én inkább a kapcsolási rajzának hiszek.
Az összes kis háromszög,amit a képen látsz,valamilyen IC/tranyó.
Előfok Végfok
Lényegében a bemeneti fokozat teljesen félvezetős,meg FET-ek is vannak a jelútban. A végfokban a fázisfordító szintén félvezetős,és a loop is az.
Az előfokban van egy kettős trióda cső,meg a végfokcső is egy kettős trióda,push-pull kapcsolásban.
Szóval hibrid,szerintem. De attól még szólhat jól. :)
"The HT-5 is the ultimate studio and practice amp, packing all the great tone and innovative features of the award-winning HT valve pedals into a two channel, footswitchable valve combo. The patent-applied-for ISF (Infinite Shape Feature) circuit gives you infinite adjustment over the characteristics of the tone control network and takes you from the USA to the UK and any where in between" - ebből az az ISF lehet IC-ből? Mert egyébként csak csövek meg equalizer van benne
Nos, a kox, a "gyári" állapotában semmihez képest sem az.
És pont azért, mert fogyasztói társadalomban élünk, vettem koxot, mondván, egyrészt támogassuk a hazai ipart, másrészt, hátha nem basznak át a reklámmal, lévén nem egy multi cég. Ehhez képest sokkal keserűbb volt a csalódást.
De hagyjuk ezt a kox témát, nem akarok megint indulatokat korbácsolni, örülök neki, hogy béke van.
Az a kox sztori azért ennél árnyaltabb kicsit, nem akarok megint belefolyni, mert már unom nagyon.
A kox nem lenne rossz erősítő, ha nem lenne kispórolva belőle egy két dolog. És amiért kiütötte nálam a dolog a biztosítékot, hogy kurvára nem az, aminek hírdetik, mármint professzionális erősítő, minőségi alkatrészekből, másrészt, amit kaptam a pofámra, mikor leírtam, mivel lehetne jobbá tenni, na az akasztott ki. Ilyenkor a kezdeti erények is megkeserednek, a rossz szájíztől.
De most komolyan, egy tizenötezres erősítőben ki a fene áll neki hangszórót csereberélni.
Micro Cube. Jó ahogyan van. Vagy egy Cube15, a normál, nem az X széria.
Ezek is megállnak 20 alatt, és jók, ahogyan vannak. A cube 15 ráadásul vész esetén még akár próbára is jó, feltéve, ha nem gyilokmetált nyomnak brutális dobossal.
szerinted, szerintem ár/érték arányban nagyon jó!
nekem volt használtam...
Te a KoX-ot agyondícsérted amikor megvetted, aztán meg szaroztad hónapokig....
Elég jellegzetes karakter, az idegesítően visító magasak, a befulladó, tompa mélyek, és a középtartomány teljes hiánya.
Mint mikor a legjobb haverod felszed egy kurva ronda nőt, és, hogy ne bántsd meg, azt mondod, érdekes arcú.
Bugerát amúgy se nagyon, mert nem túl jó cucc az. Cimborámnak volt, nyüglődött vele sokat, volt baja rendesen, nem is szólt valami túl szépen, és vért izzadt, mire iszonyat bukóval túladott rajta.
A Bugera nem más, mint egy puccos Behringer, és ugye a név kötelez.
Ott is necces, mert kurva sok ott a Ming dinasztia kori porcelán köcsög, és egyéb törékeny csecsebecse, egy zúzós riff, és rögvest pár tíz milla törik darabokra.
Nekem egy H&K Edition Silver van itthonra, ami tranyós 50W, és halkan is jól szól. Van rajta fejhallgató kimenet, de nem tudok fülessel gyakorolni, így marad a kicsi hangerő.
Igazándiból, egy jól megépített tranyós tud jól szólni halkan is, egy csöves azonban csak akkor szól jól, ha ki van hajtva. És mivel egy 15W csöves kitekerve kb akkorát szól, mint egy 50W tranyós, otthonra sajna felejtős dolog.
Max egy Epi Blues Junior, ami valami 5W körüli, az határeset, ha toleránsok a szomszédok, de panelban már az is sok.
Peavey bandit 112-m van és tökéletes otthonra. Egy hátrány nincs rajta fejhallgató kimenet. Viszont nagyon halkan is tud szólni és akkor is érződnek a mélyei.
Otthon gyakorlásra szeretnék venni csöves erősítőt. Eddig ezeket néztem meg: BlackHeart BH15H, Bugera 1990, Bugera 1960. A Bugera márkáról sok jót és rosszat is hallottam. Sokan azt írják angol oldalakon, hogy hamar kimennek a csövek. De olvastam olyat is, hogy 1 éve van meg valakinek és még semmi baja (gondolom javítottak azóta rajta). Szerintetek inkább vegyem meg valamelyik Bugera-t vagy elég otthonra a Blackheart is ? Igazából nagyon tetszik mind két Bugera hangja, meg árban is jó :) Ha esetleg tudtok mondani más, jó erősítőt akkor szóljatok!
A loudness az gyakorlatilag V-betűbe állított equalizer, kiemeli a mélyeket és a magasakat - következésképp kevesebb a középtartományú hang. Eredetileg arra találták ki, hogy kis hangerőn kompenzálja az emberi fül középhang kiemelését.
A lineáris meg az, ami mindent egyenletesen visz át, azaz nem emel ki semmit (bizonyos körülmények között, hiszen ideális átvitelű erősítő csak papíron létezik). HiFi-nek is nevezik :)
Megkérlek elmagyarázod ezt a két dolgot a válaszodból:
- loudnesszes
- lineáris átvitelű
Mi a különbség, hasonlóság? Vagy hol találok a neten ezekről infókat?
Egyértelműen bugera 6260....mindkettő volt nekem..véleményem szerint a maxwatt használhatatlan...a tisztái nem rosszak...de amúgy káosz...bugerából nekem a 6262 volt...istenmesés sztem...persze nem egy 5150 de mindenképp jobban jársz sztem.