Mint a tranyós erősítők nagy kedvelője, elsősorban a peaveyt banditot ajánlanám.
ár/érték arányban verhetetlen, és a transtube télleg nagyo jó. Csöveshez mérve is elég jó dolog, de önmagában nézve is olyan dolgokat hoz elő a gitárhangból főleg dinamikában, amiket más nem tud.
Középtartományban is nagyon jó, a bandában a másik gitárosnak az van, és nekem nagyon bejön a hangja.
Nekem Crae powerblock van. Önmagában nem ajánlanám, de multival tökéletes választás. Két független csatornás, tehát meg tudjuk azt csinálni, hogy két hangfalat rákötünk, Geri megy az egyik csatiba, én a másikba, aztán nem cipekedünk annyit. Hangra bőven elég, 2szer 75W.
A Fender FM elég jó hangú, hogy átszól-e a többi hangszeren, az inkább a multin múlik, ott adj közepeket a cuccnak.
Észre kellene venni, hogy a Multit arra találták ki, hogy a végfokon kívül minden mást megoldjon a gitárerősítésben. A végfok meg minél kevésbé szól bele a hangba, annál jobb.
Ha belegondolsz, hogy felvételnél a multit közvetlen dugják a számítógépbe, és úgy lett kitalálva, hogy így is jól szóljon, akkor beláthatod, hogy minél semlegesebb erősítőn küldöd át, annál jobb.
Bajkeverő szerelt már ilyet, tőle kérdezd, szerintem a kimenő EI magos, a hálózati sanszos, hogy toroid. Viszont Bajkeverő szerint nagyon faszányos kis cucc.
Azért nem kell kiabálni (a netikett szerint a csupa nagy betű annak számít)
Én nem azt mondtam, hogy nincsenek rögzítve, hanem azt, hogy ezerszer kényesebbek rázkódásra, szállítási sérülésekre, mint egy tranyós.
Nekem pedig olyan cucc kell, amit hozok viszek, kicsi kompakt, hangos, olcsó.
És nehéz mint a sár, a törékeny csövek miatt para a szállítása, ha drága csöves motyót szeretnék cipelni, akkor arra ott van a Carvin Nomadom, ami ráadásul tényleg geci jól szól. Sőt valószínű még könnyebb is, mert csak 112. Ráadásul kétszer annyiért adod, amennyit a projektre szánok.
Nos, mivel szinte csak végfokként szeretném használni, így annyira a torzítása, és a tisztái nem hoznak lázba, viszont amennyiért ezeket adják, már megállna egy csöves végfok ládával, tehát nekem az ár is fontos szempont.
tech21 tm60-on nem gondolkoztál?
egészséges tiszták, finom torzítás, színtiszta analóg rendszer, tranyós, seventy80-as celestion- el.
nem olcsó, viszont kevés jobb van nála tranyós kombó vonalon.
Szerintem ezeknél a cuccoknál elsődlegesen a hangszórót nézd.
Nekem is egy olcsó erősítőm van, Torque ráadásul basszus erősítő, mégis a celestion G12K-100 megteszi a hatását!
Úgy csilingel mint az álom.
No igen, ettől félek én is. A másik bibi az FM-el az volt, hogy hiába volt hangos, nem szólt át a zenekaron. Valahogyan az a húsos középtartomány nem volt meg benne.
lehet mégis Peaveyt kellene vadászni. Vagy valami Laneyt.
Igazándiból azon is agyaltam, egy sima végfok, meg láda, de az sem jó, mert azt viszont, ha úgy adódik nem tudom használni a GT nélkül.
igen, ez igaz, egy Stratóval jól tud szólni. én annak idején többek között az OLP Luke-kal is próbáltam, azzal se tetszett... (fene az elégedetlen fejemet )
Én próbáltam a gitárinputba is meg a pwr in-be is a POD-ot, talán végfokra kötve kicsit természetesebb hangja volt, főleg a crunch hangszín, de egy értelmes szólóhangszínt képtelen voltam kitekerni.
de így van, ki kell próbálni, lehet bejön, meg hát én valóban POD-dal próbáltam, lehet a GT8 szárnyakat kap rajta :)
Azért mondom, a Fendert ki kellene próbálni. NYilván úgy használnám, hogy a pwr in aljzatba csatlakoznék, csak a végfokot használva, így a teljes előfok a hangszínszabályzással kiesik, a hangerőt a GT jelszintszabályzójával lehet így szabályozni, és így akár működőképes is lehet a dolog.
Egyébként az FM humbis gitárral nem szól jól. Ez tapasztalat. Single hangszedőkhöz van hangolva.
az FM100-as Fendert nem ajánlom. Amikor nekem még POD XT volt, próbáltam a Fenderen, nekem nem tetszett. Persze mondják,h. a POD nem szól olyan jól erősítőn, mint a GT8, de nekem alapvetően az volt a bajom a Fenderrel, h. a POD nélkül is kiherélte a gitár hangját, még egy Gibson sem szólt rajta úgy, mint mondjuk egy Marshall AVT-n (semmi sustain, a magasak vékonyak voltak, a mélyek pedig semmi gibsonosat nem hordoztak magukban)
Ha mégis azt választanád, tekergetni kell hozzá sokat a GT8at, dehát ezt tudod :)
Szerintem ebben a felállásban talán a Peavey a legjobb választás.
Szerintem jóval többet ér, mint amennyiért mennek.
Ez a Trans Tube áramkör sem rossz.
Tényleg lesz csöves érzete az embernek, nyilván nem az, de azért tesz a hanghoz.
Úgy félúton a kettő közt kb.
Nekem csak végfokként kell cucc, GT-8 mögé, és szempont lenne a kompakt méret, így a 212 kicsit nagyocska nekem.
No meg nekem volt FM100H+412 cuccom, és azért atttól nem voltam elájulva...egy előnye van, hogy nagyon olcsó megoldás, ha az ember fej-láda cuccban gondolkodik.
Ki kellene egyet próbálni a GT-vel, mert igazándiból ott válik el a dolog.
Egy Carvin Nomadom van per pill, azt használom végfokként.
Csak nehéz is cipelni, bár nem dráma, de sajnálom húzni vonni, kocsiból ki be, stb.
Igazándiból olyan 40 körül szánnék a dologra.
Nekem most amiken agyalok, az a Bandit, a Studi Pro 112 a Peaveytől, esetleg egy FM65R (esetleg 100) Fender.
Ha nem írod, mennyi pénzt szánsz rá, akkor nehéz tanácsot adni... mindenki olcsó, de jól szólós erősítőt keres :) Könnyű és csöves pedig két különböző fogalom :)
Szerintem nem feltétlenül kell neked gitárkombó, mert a GT-n be lehet állítani, hogy hifin is jól szóljon. Ezért megfelelő lehet egy olyan kombó, amit pl. a billentyűsok használnak. Így nem kell pénzt kiadnod olyanért, amit nem fogsz használni (gitárkombó előfoka, zengetője stb.) és ilyeneket nagyon olcsón ki lehet fogni, talán 25-30E körül is.
Vagy kereshetsz olyan régi, csöves kombót, amiben nincs torzító meg ilyenek és olcsóbb, ismeretlenebb márka. Pl. Dynacord Rex-ek (igaz, annak 2db 10 collos hangszórója van) de ha felbukkan, 60-70E körül szokott lenni. Van külön fej változatban is Dynacord. Ahhoz meg csak egy jó láda kell...
Az igazán olcsó megoldás pedig tulajdonképpen bármilyen hifi erősítő + egy 1x12-es láda, ez már 20E körül kijöhet.
Én évekig használtam GT-6-ot egy 50W csöves kombóval, benne Vintage30 szóró, elég volt bárhova, nagyon jól szólt, de egy ilyet 90E alatt nem úszol meg.
Ha beéred 40W-al, akkor viszont a tranyós Hughes and Kettner kombók (pl. Edition Blonde v. Silver) jók lehetnek a célra, 40E körül biztosan kapsz, és magában is jól használható. Talán még előfokcsöves Attaxot is kifoghatsz ennyiért.
Ja, csöves előfokhoz használtam régi (nem Transtube szériás) Peavey Banditot, nagyon jó volt, szerintem ezt is odaadják olcsón, mondván, hogy még nem Transtube, illetve ez nagyobb is, mint a legtöbb kombó, viszont Peavey minőség, soha nem volt vele gondom.
Remélem, segítettem :)
Szeretnék egy kombót venni.
A szempontok a következőek:
-GT8-hoz szeretném használni loop bemeneten kifejezetten végfokként, tehát mindenképpen soros loop kell, hogy legyen benne.
-Tranyós kellene, mert nincsen sok pénzem, könnyen cipelhetőnek kell lennie, és akarom otthon is használni kis hangerőn, tehát halkan is kell, hogy jól szóljon.
-Tudjon min 65W-ot, hogy azért próbára is elég legyen.
-12 tányér legyen benne.
Mit ajánlotok?
Vagy keresgéljek inkább valami 15-20W csövest?
Köszi mindenkinek!
Nem akarlak hitegetni, most hogy megvettem a fejet ebben a hónapban már nem lesz pénzem ládára, de még a következőben sem valószínű! Mindenesetre az elérhetőségeidet lementettem, ha később is meglesz, akkor kereslek ;)
Husi, egyébként 50E volt a fej.
látom már Crucified be is segített, de haddmonnyak még vmit!
Metált akarsz nyomni, ahhoz meg öblös, nagyterű, masszív szerkezetű láda kell. Emellett pedig olyan hangszóró.
Nem átbaszni akarlak, hanem jót ajánlani, és ez a két dolog egyesül az általam árult ládában. Először is négy celestion k-100 együttes ára bőven meghaladja a 80ezer forintot. Ráadásul eredeti brit szórók. Másrészről a Celestion legmetálabb, legvadabb, legerőteljesebb szórói a k-100-ak. Semmi kedvem őket eladni, de láda nélkül megvagyok, kaja-pia nélkül már neccesen.
Ha akarod, ki is próbálhatod nálam a próbateremben a ládát. Hozod a fejet, rátesszük, és hanyatt fogsz dobni. 85ért ennél jobbat nem fogsz kapni, de abszolút aluláraztam, mert sürgősen kell a pénz. Az a cucc ebben a formában sokkal többet ér; kérdezz meg itt bárkit
Egy olcsóbb fejen is sokat dobhat egy jó láda.
Én a 75-ös spider fejemmel egy marci MF400B ládát hajtottam anno,
és nagyon meggyőző tudott lenni.Ezért is ajánlom Vadász ládáját a crate
fejhez.A láda atommmasszív,a szórók pedig marci MF400A-ból valók.
Köszi a tanácsokat, ezek szerint akkor járok a legjobban, ha végigjárok 1-2 hangszerboltot és ami fülre tetszik, azt veszem meg :) Mondjuk a celestion.com jó tipp volt!
" " A tapasztalat viszont az, hogy ebben az árkategóriában gyengébb ládákat/hangszórókat "ajánlanak" "
Ez mit jelent? Úgy érted, hogy ugyanabból az összegből tudok venni nem ugyan olyan márkát, de jobbat?
Amúgy márkákára mit ajánlotok? És az, hogy egyen vagy döntött láda, a kinézeten kívül van jelentősége?
Csöves fejre (leglábbis jóra) most nem fog összejönni... :(
Ez nehéz kérdés... a gyári ládák hozzák azt a hangot, amit a gyár reklámoz, a fejhez ajánl stb. Ha pont olyan hangzás kell, vedd meg a gyári ládát.
A tapasztalat viszont az, hogy ebben az árkategóriában gyengébb ládákat/hangszórókat "ajánlanak" a cucchoz, szóval érdemesebb egy minőségibb hangszórókkal ellátott ládába beruházni, amit később sem kell lecserélni.
A Celestion honlapján pl. van egy program, amivel a különböző hangszóróikat tudod meghallgatni. Összehasonlításokra alkalmas, meg hogy legyen valami kiindulópontod. (maguk a hangminták néha borzalmasak, szóval nem azt kell nézni, mit játszanak, hanem hogy ugyanaz a téma hogyan szólal meg a különböző hangszóróikon :)
Egy biztos: a hangszóró kritikus elem a hangzásban, vehetsz hegyet-völgyet, effektet stb. haa a hangszóró gyenge, nem fog jól szólni. Szóval nem érdemes spórolni a ládán.
Hello!
Most fogok venni egy Crate GT1200H fejet (120W; 4 ohm) és még nincs tapasztalatom fej+láda felállásba (eddig kombókon játszottam)
Mi alapján érdemes választani, milyen paraméterekre kell odafigyelni?
Kemény torzítást használok (metálos hangzáshoz)
Érdemes márkában is hozzápasszoló ládát vennem vagy jobban járok, hogy más márkákat is megnézek!
köszi előre is!
2010-04-27 16:04 |
#10731
fontos a hangszóró érzékenysége, egy videoton gitárhangszóró kb. 90db érzékenységű egy v30 100dB körül ami 8x akkora hangerő ugyanannál a teljesítménynél....
Ha teltebb a hangzás, az már hangosabbnak tűnik a fülnek. Nem is beszélve a különböző torzításokról (persze nem olyanra kell gondolni, mint egy torzítópedál, hanem csak pár %) amiket még nem hallassz torznak, hanem csöves esetben legtöbbször inkább kellemesnek, és így a több felharmonikus miatt hangosabb a csöves. A tranyósok hifibbek, ott általában kevesebb a torzítás, és ha van is, akkor az már kellemetlen a fülnek :)
számolhatod elvileg duplázódó teljesítménynél hangosodik a 2 szeresére kb. +3dB pl. 1w 100dB, 2w 103dB, 4w 106dB...
a csövesek sokkal dinamikusabbak 2-3* olyan hangos, mint a tranyós a másik meg az emberi fül a középfrekikre a legérzékenyebb, hiába van nagy hangnyomás mély hangnál, ha sokkal érzékenyebb a fül egy halkabb középre is.. ezért kell kb. 2 szer akkora erősítő a basszerosoknak, mint a gitárosoknak....persze ez is hangolás, hangszín, stílus, fül kérdése...
Sokkal, de sokkal hangosabb!!! De ez csak átlag, mert van jó hangos tranzisztoros is, meg halkabb csöves, nagyon különböznek minden szempontból. Az, hogy hány wattos, legfeljebb valami irányszám.
és mondjuk ugyanazzal a ládával egy 50 wattos csöves és egy 50 es tranzisztoros? hangosabb a csöves? én azthittem, hogy csak teltebben szól.
de gondolom nem minden csöves cucc jobb, csak a többsége.
Azért tegyük hozzá, hogy a hangszóró érzékenysége is sokat számít. A tranzisztorosokat sokan gyári szórókkal használják, míg aki csövezik, az általában odafigyel a hangszóróra is, és kicseréli jobbra/érzékenyebbre/hangosabbra :)
sziasztok!
azt szeretném kérdezni, hogy a csöves és a tranzisztoros erősítők között a hangerőben is van különbség? vagy csak a hangminőségben van eltérés?
köszi!
2010-04-25 17:54 |
#10709
szívesen!
szerintem 10 körül elhozzák, 15 körül szoktak egy utast vinni...
Köszi, jó ötlet volt, már kértem is az egyiktől árajánlatot. Egy blue alnico hangszórós ac30-as ennyiért nagyon jó vételnek tűnik. A 800 fontos árból csak a 2 hangszóró lenne majd 600 font, az erősítő maga már szinte ingyen van
Ja, az új is elég jól szólt valóban, de ezt a különös kopresszálási jelenséget mintha nem tudta volna. Persze az is igaz, hogy ezt a régi erősítőt a gazdája állítgatta, tehát tudta, hogy mit hogyan lehet belőle elővarázsolni, a CC-t meg én tekergettem, valószínűleg egy órás állítgatás is lehet az, amíg az ideális hangot megtalálná az ember, mivel elég sok lehetőség van. Ami nekem azért sokkal szimpatikusabb a CC-ben, hogy új, modern, garanciális (bár állítólag egy idő után azért ezek a nyákos megoldások nem annyira üzembiztosan, és ugye nem 2 évre vesz az ember erősítőt...) Ami még érdekes volt, és valószínűleg a CC is ilyen, hogy közel ülve hozzá nem olyan hangos, de távolabbról hallgatva egyre jobban betölti a teret, és nagyon messziről is jól érthetően szól.
hello van ez a nagy RFT hangszóróm((a képen)8 ohm, watt nincs ráírva), amit most egy Fender Frontman Reverb Amp-al használok, így jól szól.Érdemes egy normális erősítőfejet hozzávenni vagy ne próbálkozzak??
Ha igen akkor milyen fajtát\márkát\típust ajánlotok?
stílus amit játszok: rock, metál.
http://kepfeltoltes.hu/view/100424/fender_netre_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Biztosan klasszisokkal jobb egy eredeti cucc mint egy mai RI. nyák/forrléc, meg akkor még nem spóroltak, minden a helyén készült... csak sajnos a vox majd milliós tétel ha 60's (de minimum fél). de azt hozzá kell tenni hogy az újaknak is jó hangjuk van, csak kicsit "XXI. századibb"... ennek ellenére nekem elég ehhez is effektnek, egy kábel:)
Ma sikerült kipróbálni egy úgynevezett régi csöves voxot. Hát az olyat tud, amit semmi, amit eddig hallottam. Van egy bizonyos állása, amikor valahogy úgy kompresszál, hogy még nem kezd torzítani. Ezáltal valahogy teljesen kiegyenlítetten szól a gitár. Nagyon meleg telt hangja van.Ez állítólag a csöves egyenirányítónak köszönhető valahogy. Szóval mellette minden erősítő elég szegényes és nyomorúságos. Illetve nem tud így szólni, máshogy nagyon jól tud szólni egy csomó erősítő, de ezt valahogy nem tudja más. Nagyon kíváncsi lennék, hogy ezt a sajátos képességet a custom classic is tudja-e, annak is csöves egyenirányítója van. A tulajnak volt előtte vox ac30cc2-je is, de amint ezt meghallotta, azt azonnal eladta...Más kérdés, hogy árban is sokkal többe kerülnek ezek a régi voxok.
jó hangja van, de csak tiszta, tehát drive pedál kell hozzá, gyárilag a hangszórói szélessávúak, érdemes gitárhangszórót tenni bele vagy ügyesen kivágni a kis tölcsért a gyári szélessávú hangszóróból, ha gitárhoz használod.