A most eléggé futó Road nevű feldolgozás-zenekarról nem is beszélve :D De ők legalább normális arcok,és bevallják...legalábbis szemtől szembe, a hivatalso kommunikációjuk nem tudom milyen .
Azt én pont a napokban hallottam először, és engem is nagyon meglepett, bár ez számomra nem von le Daczi "értékéből", mint gitáros. Én úgy fogtam fel, hogy ez egyfajta tiszteletnyilvánítás a részéről Gary Moore felé. Mondjuk aztán később átírta azt a szólót, a későbbi kiadásokon és élőkön már egy másik szólót játszik ott. Nem tudom, van-e köze ennek ahhoz, hogy az eredetit GM-től "vette kölcsön".
Az előbbi témához egy érdekesség.Gary Moore live 1987 Empty Room,(s)gitárszóló eleje
pár hang eltéréssel Bikini Temesvári Vasárnap.Nekem nagy csalódás volt hallgatni.
Szia István! Gondolom mennyi levelet kapsz egy nap, meg hogy kevés az időd de ha lesz légyszíves válaszolj, nem akarok türelmetlenkedni csak megemlítem hogy ne felejts el. :)
Üdv: Harnos Máté
A 70-es évek vége felé egy építőtáborba lejött koncertezni a Bojtorján együttes. Pomázi Zoltán, Vörös Andor, stb. A koncert egy pontján bemondja a Pomázi, hogy most egy amerikai country nóta következik Nashville-ből, és legnagyobb meglepetésünkre eljátszották a Távolból írok kedvesem c Fonográf számot angolul. A végén beszéltem a basszusgitárossal, és megkérdeztem tőle, hogy ez tényleg egy amerikai nóta-e? Azt felelte, hogy persze. És mondta, hogy mindenki ezt csinálja. Itthon ismeretlen külföldi (többnyire amerikai) dalokat írnak át magyar szöveggel és adják ki sajátként. Gondolom akkoriban nem lehetett egyszerű szerzői jogokat érvényesíteni a vasfüggönyön túl, már ha egyáltalán tudtak is volna róla, hogy mi folyik itt.
Bocs, de nem a saját nevük alatt. Csak annyi szerepel a lemezen, hogy "The Barbarian". Szerzőként úgy vannak feltüntetve, hogy Bartók-Emerson-Lake-Palmer. Ezt véletlenül pontosan tudom, mert egy más jellegű jogvédős probléma miatt az Artisjus adatbázisában rákerestettem erre a dalra. Ez fix.
Nem nem Pyra, amint írtam, az első, debütáló lemezük nyitó dala a Bartók lopás.
Közbebn megtaláltam a cd-im között, a Jon Lord féle nyúlás a Bartók román népi táncok zongoraműből való.
Kedves Steve, bocs, hogy mindezt a te oldaladon követjük el...
S hogy a dolog nem új keletű és nemcsak nálunk dívik két régebbi példa: Az Emerson Lake & Palmer első lemezük nyitószámaként Bartók Allegro barbaroját dolgozta fel, szerényen saját nevük alatt. Később a Pictures at an exhibition-on már kiírták Mussorgszkit, meg a Hoedown-nál A. Copland-ot, főképp, mivel utóbbi kortárs ami volt. Érdekes, hogy az ELP ellen Bartók fia nem nagyon ágált, csak a magyar Panta Rhei feldolgozását tiltotta le...
De a másik billentyűsgigász Jon Lord is a Sarabande lemezén sajátként tüntetett fel egy Bartók témát, valamelyik román táncot. De hát őróla már csak jót szabad...sajnos tavaly ősszel elment.
Fú, rengeteg ilyen van, a "nagy" magyar rock/metal mozgalom így épített magának karriert a 80-as években, pl. a Pokolgép a 1:1-ben Dokken, WASP, Priest nyúlásokkal, de modernebb közegben is előfordul, pl. az is elég arcpirító, ahogy a Zanzibár megírta az In A Darkened Roomot a Skid Row-tól...dehát végülis a képet festik, a verset írják, a zenét SZERZIK, ez nem lehet véletlen
Amikor valaki ilyen csúnyán lebukik akkor általában az a baja, hogy miért pont ő, hiszen akkor mindenki ezt csinálta. (Ezt ő nyilatkozta mikor megkérdezték erről). Attól még hogy mindenki ezt csinálta ez még ciki marad, sőt igazából ez büntetendő. És ez nem az én szubjektív véleményem hanem száraz tényállás. Csak hát ki a franc gondolta ezt a 70-es 80-as években, hogy majd lesz internet, és azok a titkok mind napvilágra kerülnek egyszer? Mindezek ellenére azért nem hibáztatom, mert vajon mi nem így tettünk volna e akkor abban az időben. El sem tudjuk képzelni, hogy akkor hogyan képezték magukat a zenészek, és honnan szerezték be a szükséges infókat a képzéshez. Szóval az dobja rá az első követ...
Szia Steve, ezen ne csodálkozz. Ha nem írtad volna is ki lehetne találni, hogy a Metényi Peti aki szívózik. Kedvenc könyvemben (minden zenésznek ajánlom) az Életem a jazz-ben Zawinul elég keményen megírja, hogy az angyali mosolygós arc és a zseniális zenélés mögött egy hihetetlenül erőszakos, törtető, nyomuló, könyörtelen jellem lakozik.
(Csak ne lenne olyan k---va jó a zenéje...)
Hú az anyját... hát jó füled (meg biztos sok időd) van rá Pyra... Az hogy két rock nóta hasonló lehet, az még csak elmegy, hiszen az ember annyi mindent hallgat, hogy a sajátnak gondolt nótáról kiderülhet, hogy a tudatalattijából elő bújó korábban hallott valami.
De az Asia meg a Chicago dalok, hát ilyet nehéz paralel módon, teljes "földrajzi izolációban" kitalálni. Bakker, mekkora gáz....kösz, hogy megosztottad, néhány idol nálam hangos puffanással dőlt le most a talapzatról... megyek, mert a konyhából intenek, hogy "szól a rádió..."
ha átállítottad volna a videókat nem listázottá, megmaradt volna a nézettség, de aki nem ismeri a linket nem tudja megnézni, vagy priváttá, abban az esetben csak az általad beállított felhasználók nézhetik meg...
Egy másik lehetőség, ha a "tags-be" írod az általad játszott számok szerzőinek nevét és számcímét, a nagyobb nézettség érdekében. Ezt biztosan figyelik szoftveresen! Nekem szinte minden tartalmam saját, ahol más nótáit vettem fel ott odaírtam hogy cover by... és még egy fontos: nálam nem bevételre megy, tehát reklám sincs bevétel sincs. Azt hiszem ebben az esetben is más megitélés alá kerül a dolog. Az más kérdés hogy a YT-on én pont ellene megyek az áramlatoknak és leszedtem egy csomó videót magamról, mert nem akartam hog ez alapján alakuljon ki kép rólam a nagyvilágban. Az össznézettségem 600e-ről leesett 100 akárhányezerre...
Nem szeretném feszélyezni a helyzetet, de ezt szerintem nem program figyeli. Hanem minden videót be lehet jelenteni mint kifogásolhatót. És azt is meg kell indokolni miért. Van egy zászlócska minden videó alatt, amire ha rákattintasz, akkor kiír egy pár lehetőséget. Szerintem ez valamelyik "jóakaród" volt... az is lehet hogy a hazai jogvédő hivatalból nézi...
A Randall marad, nagyon szeretem, de akkora motyó, hogy azt csak az Eddában tudom használni, ahol viszik a teherautóval a roadok és nem nekem kell cipelni. A Riverát és a pedálboardot saját egyéb bulijaimon is tudom használni, "személyautó barát" mérete miatt és a soundját meg imádom!
Na jó, de azon a koncerten ott ültem (a két lányommal, nevelődjenek...) az első sorban, s a kamera hátulról vett. Bizonyára szépséges hátsó(profilo)m látványa ütötte ki az algoritmust. Jut eszembe, ingyen jegyért szívesen járnék "szoftverkémzavaró" funkcióban koncertre...
Vagy pedig akkor simán összetévesztették az eredetivel...
De most tényleg, a Rivera alkalmi kísérlet, vagy megy a Laney után a Randall is?
(Sajna, a Laneyre nem bír összejönni a pénzem, én se bírok eladni pár dolgot...)
Az az érdekes, hogy van erről fent nekem videóm egy salgótarjáni szólókoncertemből, ráadásul ott végig fent van a nóta itt meg csak egy részlet volt belőle, azért meg lassan egyéve semmit sem szóltak!
A gép. Van rá algoritmus ami figyeli a videók hanganyagát (asszem a YT sajátja, egyezés esetén értesíti a tulajt). Nyilván ennek a kihasználásához külön szerződés kell a YT-al.
Azt nem értem, hogy technikailag hogy szúrják ki a sok millió videóból azt, ami nekik problémát okoz. Pedig valahogy megcsinálják. Kik azok, akik a világ összes jogvédett dalát ismerik, és az összes feltöltött videót végighallgatják?
MOST KAPTAM EGY LEVELET A YOUTUBE - TÓL, HOGY PAT METHENY JOGI KÉPVISELETE AGGÓDOTT, MERT A VIDEÓBAN A LAST TRAIN HOME EGY RÉSZLETE IS SZEREPELT. NA, HOGY PAT ÉS ÜGYVÉDJE NYUGODTABBAN ALUDJON, KIVESSZÜK A VIDEÓBÓL AZT A RÉSZLETET, AZTÁN FELTÖLTJÜK ÚJRA. EGYÉBKÉNT A NYILVÁNOS ELŐADÁSI JOGDIJ BE VOLT FIZETVE, SZÓVAL BEKAPHATJÁK, CSAK NEM AKAROM , HOGY EMIATT A YOUTUBE OLDALAMAT TÖRÖLTESSÉK AZ 1 DOLLÁRJUKÉRT AGGÓDÓ NEW YORKI ÜGYVÉDEK!
Na persze...
Minket, amatőröket meg az irigységsárga idegragya rángasson szűkített kvintről bővített szeptimre...
Eszméletlen a zenekar, egy ilyenben mikrofonállványnak is megtiszteltetés lenni.
És mit szimbolizál az a Rivera ottan a a dobszólótól kissé délnyugatra?
Ahogy egyre többet figyellek különböző koncertfelvételeken kezdem meglátni a zenekartól független egyedi Alapis motívumokat, figurákat amiket mindenhol használsz.Fél is ismerem őket és tudom azonosítani. Tök jó :)
Ahogy egyre többet figyellek különböző koncertfelvételeken kezdem meglátni a zenekartól független egyedi Alapis motívumokat, figurákat amiket mindenhol használsz.Fél is ismerem őket és tudom azonosítani. Tök jó :)
A zenekarok rajongóinak legnagyobb része a dalokat akarja hallani és az énekes lábát akarja fogdosni, amikor előremegy a szinpad elejére és sokan azt sem tudják , hogy hivják pl. a basszgitárost! Sokszor volt olyan, hogy végig orditották egyesek a dobszólót, hogy .." Attila gyere ki vár a tömeg ideki'..." ! Szóval ezért minek!
Csak azért kérdeztem, mert vannak fent koncert részletek youtube-on is, ahol előjön kívánságra egy Fémszívű fiú vagy egy egyveleg lassú dalokból.
Igazából sose tudtam belőni, hogy a közönség mire is vágyik pontosan. Én személy szerint az EDDA-t a kreatív gitártémák miatt szerettem meg régen. Aki nem zenél annak meg gondolom az a fontos, hogy részegen elénekelhesse a legismertebb számokat.
Feldolgozások játszásánál tapasztaltam, hogy bármilyen rendezvényen 22 óra után, amikor már rendesen seggére vertek a pohárnak teljesen mindegy volt mit játszunk
Ezen a szinten , bárhol a világon, a spontaneitás szinte ki van zárva, minden tervszerűen zajlik, ehhez képest nálunk néha még sokkal lazább a helyzet! Na persze nem egy Aréna bulin, ahol minden takkra van kitalálva.
Toto koncerten pl. még a soundcheck is pontosan be van állitva, mi után mit csinálnak, ...ebből egy verse, abból egy refrén, stb. Mindig gépiesen ugyanúgy!
"A zenekar nagyrészt már leszavazza az ilyen megnyilvánulásokat"
Miért? Ez a koncert előtt le van beszélve, hogy tedd takarékra magad?
Nem a spontaneitás és az örömködés a lényeg (persze igényesen a közönség szórakoztatása mellett)?
Azt én találtam ki még kb 88-ban, Petivel csak a zenekar megtanultatta valami koncertfelvételről, mert eleinte mindent úgy kellett csinálnia, ahogy én csináltam előtte.
Hat pedig az a szolo nagyon szep !rovid de oriasi!az a te szerzemenyed ,vagy a Ku -e?mivel anno o is jatszotta a buli vegen.
es nem lenne kedved fel venni egy otthoni videora.?koszi
"A gitáros lemezeivel kapcsolatban még azok is hajlamosak elismerően nyilatkozni, akik a zenekar másik emblematikus tagját – stílszerűen – egy sámándobbal ütnék le. A zenész által képviselt irányvonal ugyanis köszönőviszonyban sincs az Edda rádióbarát hard rockjával."
Teljesen hidegen hagy, zeneileg semmi figyelemre méltót nem találok benne, a megjelenése az egyetlen dolog, ami miatt egyáltalán megjegyeztem, hogy ki ő.
nyílván, persze
csak a Gabi leírt egy személyes véleményt. Amit átmásolt egy blogíró annak reményében h a saját olvasottságát növeli ezzel. Valószínű nem gondolta át mekkora hordereje lesz ennek. Nem is számíthatott rá. Lévén hogy mennyi figyelmet is kapnak pl az átlag kommentjei. És lehet nem volt teljesen felelősség teljes az írás vagy annak fogalmazása. No de kitenni index címlapra az? Végig gondolja a blog írója hogy mekkorát rug a másikba ezzel? Illetve kedves olvasó tábora? Vállal Ő felelősséget a blogjával okozott dolgokért? Ott is kellene lennie némi felelősség tudatnak.
Szóval lehet fikkantani a zenész szakmát de a publikálók is odateszik magukat.
Ez a webkettő velejárója sajnos...sokan csak derülnek egy jót ezen az eléggé érdekes eszmefuttatáson, mások meg a frusztrációjukat vezetik le, legyen szó arról, hogy épp nem szeretik a stílust vagy a zenekarokat, amiket Gábor képvisel, vagy arról, hogy felhasználják ezt az egészet egy újabb jó kis zsidózásra, cigányozásra, nácizásra, ahogy ez a lángolós cikk alatt meg is történt. Szerintem 1-1 vitriolos megjegyzést is lehet intelligensen tálalni, hogy ne menjen át személyeskedésbe a dolog, főleg ismeretlenül, az nagyon rangon aluli szerintem egy magát valamire is adó embernek. És azáltal, hogy nem szólóban működő zenészről van szó, elkerülhetetlenül megkapják a magukét a jelenlegi és volt zenekarai is, ami megintcsak nem feltétlenül igazságos, viszont az is tény, hogy pl. a legendás debreceni Ossian koncertfelvétel meghívós dala kihagyhatatlan ziccer egy ilyen mémnél, amiben én személy szerint nem látok rosszindulatot, viszont nagyon jót nevettem rajta
...aki hivatalosan, ORI működési engedéllyel rendelkező, szabadfoglalkozású előadóművész volt, ( ez szerepelt a személyi igazolványban ) azt ingyen engedték be a koncertekre...í/iy
ezzel kapcsolatban egyszer majd ha lesz rá alkalom és idő (és nem felejtem el addig, persze), feltennék majd egy kérdést személyesen...
nekem az a szomorú az egészben, hogy erre rácsap a mr blog író és jókis posztot csinál magának. Aztán egy csomó noname fikázza a másik munkásságát + belemegy 1-2 becsületsértésbe.
Ok hogy Gabi nem fogalmazott szerencsésen, de azért az ügyben kommentelők nagyrésze is kiállította magáról a bizonyítványát.
Sztem amúgy a szervező nem feltétlen a pár tiszteletjegy kiadása miatti bevételkiesés okán döntött így, hanem pont amiatt, amit írsz, hogy az előző rendszerben lévő beidegződések miatt kb. nem lehetne gátat szabni ezeknek a "jegyigényléseknek", mert akkor felmerülhetne a kérdés, hogy "ha X meg Y kapott, én miért nem kapok?", és ismerve a honi viszonyokat, nem lenne se vége, se hossza a bekéredzkedőknek.
Követelni semmit nem lehet, csak minden nagyjából magam korabeli zenész abból indul ki, hogy a régi rendszerben aki hivatalosan, ORI működési engedéllyel rendelkező, szabadfoglalkozású előadóművész volt, ( ez szerepelt a személyi igazolványban ) azt ingyen engedték be a koncertekre.
Ennek ma már nyoma sincs, és a mai szervezőkön számon kérni ilyesmit teljesen felesleges.
Én is, ha valamelyik koncertre el szeretnék menni, meg szoktam próbálni az ismerősökön keresztül szerezni belépőt, van amikor sikerül, van amikor nem. Ha nem sikerül, veszek jegyet, vagy ha sokallom az árat nem megyek el.
Egy viszont tény, hogy nem a szakmabeliek teszik ki a potenciális vásárlórétegét egy koncertnek, régen rossz, ha egy szervező a bevételét a néhány szakmabeli pénzéből akarja behozni!
Én személy szerint egyébként jártam úgy, hogy az első pesti ToTo koncertre kértem Pass-t a szervezőtől, aki elhajtott, aztán aznap odamentem a soundcheck előtt és jött szembe Martin Cole a zenekar turnémenedzsere és széles mosollyal kérdezte van már belépőd, mert nehogy vegyél jegyet! Aztán azonnal adott két All Acces Pass- t. Na ennyit a hozzáállásról!