Erről szívesen hallanék, akár magánban is, ha nem akarod világgá kürtölni Vagy akár csak linkeket, iránymutatókat. Magát az elvet értem, azt nem tudom elképzelni, hogy hogyan lehet kivitelezni fokozatmentesen. Nomeg valahol azért ennek van határa is, nem? Már az előfokcsöveknél sem szereti senki sem a starved plate dizájnokat...
A RedBox sztem nem passzív, de persze attól még lehet kapufa. Ez a része a dolognak egyelőre nem izgat annyira, annak a három részeg punknak, aki dülöngél a koncertjeinken nem feltétlenül lesz fontos, hogy koncertről koncertre azonos minőség menjen ki a pultba (ugye a láda + mikrofon megoldást hivatott elvileg ez kiváltani). Csak gondoltam ha már nekiállok csillapítót építeni, akkor beletervezem, ha egyébként elfér, meg van értelmes megoldás. A Koch cuccot megsasolom majd, köszi!
Én olyat csináltam, szintén 18-20W fejbe,ami az anódfeszt csökkenti, így eleve nem lesz akkora teljesítmény,amit el kell hő formájában disszipálni,valamint nem kell külső hardverekkel vacakolni,beépíthető a fejbe.
Működik jól, fokozatmentesen szabályozható cirka 1W-tól fullig.
En csinaltam mar negyedelos rezisztiv muterhelest adott ladahoz, a celnak megfelelt (harom azonos ellenallas+a hangfal).
Hk redbix szerintem kapufa (az osszes passziv cabsim az IR-ek koraban mondjuk), ennek ellenere sokan titkoljak honnan lopjak a kapcsolasokat :D Koch Studiotone rajzara less ra, egesz jo a sok fokozatu szuroje.
Szaki Hölgyek és Urak!
Van egy 18W-os erősítőm. A Master pre-PI megoldás. Ahol én szeretem, ott senki más nem szereti, ezért gondolkodom egy attenuátor építésén. Szimpla rezisztív megoldásokat sokat találtam. Ezek tényleg annyival szarabbak a reaktív megoldásoknál? Nekem nem kell sokat csillapítanom, ha mondjuk 10 osztásra osztom a teljes 320 fokos potifordulatot, akkor a közepén kb. kettő-kettő és fél osztásnyit. Bocsánat, de decibelben nem fogom tudni megmondani Szóval mit ajánlotok? Ha esetleg valami line-out megoldás is beleépíthető, netalántán ládaszimulációval, na az tenne igazán boldoggá, bár ezekre tökölök egy Hughes and Kettner Red Box megépítésén. Köszi!
JCM800-ba milyen előfok csöveket javasoltok? Svetlana, tungsoil, electroharmonix, jj, tad?
Ebbe most EH van de mikrofóniásnak érzem. Ha rázuhan egy részeg ember már csörögni kezd...
Regisztrálsz a etronic-nál, majd rendelsz, amennyiben ma megléped, szerdán megkapod. Árak kerekítve: EL34 JJ 11.400, EH 16.500. Szerintem tegyél bele "helyetesítőt" JJ KT77 párja 15.000, Diezel minden cuccába ilyet rak, azért csak-csak referencia.
Van esetleg valakinek elfekvőben 2.db. jó fajta EL34-e, vagy valamelyik helyettesítő darabja? Egy Marshall JVM-be kellene. A nevem alatt az elérhetőségeimen tudtok hívni vagy üzenni.
Gregorius névvel Bajkeverő vagy Greg készített erősítőt? Mintha régebben volt ebből valami gond. Van nálam egy zöld, két csatornás 40W-os fej, orosz végfokcsövekkel, ebben kérnék tanácsot.
Igen,zúg a loop,ha aktív.Még akkor is,ha csak egy rövid patch kábellel össze van kötve a két aljzat.
Nem azt mondom,hogy idegtépő zúgás,de zavaró.
Most Google-vel rákerestem a problémára,és meglepődtem,hogy hány gitárosnak van ugyanez a problémája.
Például:
"what i noticed: the hum is at a constant volume and only present when the fx loop button on the foot switch is pressed. its certainly not my guitars because they're all earth grounded etc and i dont get noise through other amps.
its not the fx return because i ran an mp3 player into it and used the peavey as a power amp to test and i didnt get a single annoying bit of noise.
from what i've noticed its almost as if when i use the fx loop the preamp signal doubles (and the peavey is already a prety noisy amp) so it tends to double the noise.
what the fuck can i do to shut the fucking thing up? its really pissing me off."
De ez csak EGY a sokból.
És ugyanezt tapasztalom,hogy ha a lábkapcsolóval be van kapcsolva a loop,akkor zúg.
Ugyanazokat a pedálokat,ugyanazokkal a kábelekkel aztán átkötöttem egy saját építésű fejbe,ott semmiféle plusz zajt nem vitt a hangba.
Valami probléma adódik belőle? Nekem nem votl vele valahogy soha pedig kismillió 5150 loopjűába dugdostunk mindenfélét. Sokkal nagyobb problem, hogy nincs hangerő poti már utána.
Ráadásul akkora földhurok van gyárilag az 5150 II loopjánál,hogy nah!
A jelföld a bemeneti jack aljzatnál van összeföldelve a sasszival.
Aztán a jelföld szépen eljut a loopok aljzatáig is,egy árnyékolt vezeték viszi oda.
Viszont a loopok aljzatai nem szigetelt jackek,hanem ugyanúgy fém anyás,mint a bemeneti jack,
sőt még a festést is lecsiszolták belül a jobb érintkezés miatt. :D
És kész is a kettős földelés,és a földhurok.
Hát nem.
Egy koncertező,turnézó rockzenekaré a cucc,itt van nálam a gitáros-énekes komplett effektcucca is,az meg búgós,de annak már megvan az oka.Földhurka,ofkórz.
Köszi, nekem is a tápon átszólás volt az első gondolatom, túl is vagyok már pár teszten, bár az általad leírtakat nem próbáltam, a gyári kapcsolás után mentem, mert hogy állítólag azelőtt nem volt ilyen...
De tényleg sok fokozat megy azonos tápról.
Engem sem igazán zavarna a dolog, de úgy került ide, hogy azt mondták korábban nem csinálta ezt, és talán a poti szar, vagy ott a földelés.
De nem, mindkettő jó.
Szerintem inkább a V2+ tápon szól át. Lehet mindig is volt, csak most vette észre :)
Tegyél V2 és V5 tápjára egy-egy 10-20..100 nanós kondit testre, minél közelebb az anódellenállásokhoz. Ha nem javul, akkor V3 két triódáját egy RC taggal le kéne válazstani V2+-ról. (a pozíciószámok erre a kapcsolásra vonatkoznak)
De amúgy ki nem szarja le? Mennyire reális szituáció, hogy valaki úgy gitározik, hogy nullán van a hangerő, hogy ne szóljon, de közben zavarja, hogy szól? :D
Ja meg kegyetlen sok benne a jumper mindenfelé,alatta meg a nyák túloldalán meg jel is,táp is,minden is.
Ez mondjuk annyiban jobb,mint amit Mákos berakott a múltkor,hogy mégiscsak ott a nyák a kettő között. :D
Csak a torz csatornán,ha teljesen le van csavarva a master poti,akkor is szól egy ilyen vékony,testetlen hang.Ahogy feltekered a mastert,minden helyre jön és szól mint a barom,erre már hat persze az EQ is,meg minden,de az áthallatszódásra nem.
Már végigmértem-néztem mindent,valszeg ez ilyen,csak az a fura,hogy állítólag 2 hete kezdte ezt.De nem találok hibát.
Itt is írnak aztán mindent erről:
Link
Az mondjuk tény,hogy pár helyen szalagkábeleken megy a jel,árnyákolatlanul,meg a potik elől,a csövek meg hátul vannak,sok a hosszú nyákvezetés ide-oda,a fél erősítőn át.Összeszedhet ezt-azt.
Átszól a tisztára, vagy csak torz állásban, nulla volumenál is szól nagyon halkan? Mert utóbbi kit zavar? :D
Mondjuk nekem is mondott valami ilyesmit egy 6505-öt használó, idegtépő helyi gitáros, de elhajtottam. Az a fajta, aki a különböző márkájú erősítők hangját úgy hasonlítja, hogy ez x-esen volt olyan hangos, mint az y-oson, tehát az egyik szarabb, mint a másik :D
Meg hogy single coilos squier telecasterrel alig van gain meg nagyon zajos, pedig a subscribe-ban is telecaster van és az meg milyen metal. :D
Nem,ezt csak véletlenül szúrtam ki,nem emiatt került hozzám.
Hanem azért mert az OD csatorna Post volume potijának minimum állásánál is halkan,de szól a cucc.
Valami áthallás lehet,de olvasgattam a neten is róla,többeknek is ilyen,sőt olvastam olyat is,hogy megkérdezték a Peavey techet,és mondták,hogy ez ilyen.
Poti amúgy jó,föld jó.
A torz csati 3. triódájának rácsát földelve kuss van, a 3. trióda csatolója után már nem,ott már átszól kicsit.
Az átszólt hangra az EQ nem hat,a Resonance poti és a Pre poti az igen.
50 voltos kondi, van rajta vagy 1,76 Volt, gyártástechnológiában nem vagyok otthon, szeirntem idők végezetéig elketyegett volna acucc így is. Lett változás a hangjában polaritáscsere után?
Neem,nem ez a hiba.
Hanem a két bal oldali szürke színű katód kondi polaritása.A jobb oldalit sikerült helyesen betenni,a két bal oldalit meg nem,azok a pozitív végükkel csatlakoznak a földfóliára.
Gyári kondik,gyári (hullám)forrasztás a forrasztási oldalon!
Mégis valahogy átment a MEO-n,meg amúgy szólt is a cucc.
Nem hallottam semmit, jól szólnak. Elengedtem a "problémát", csak mint a gyerek mikor rájön hogy az anyja a mikulás, legalább olyan "traumát" okozott a párbaválogatás szertefoszlott misztériuma :DDD
Köszi a hozzászólást!
Ha jellemző lenne a "leülés" , akkor nem adnák/vennék a 40-50éves NOS csöveket aranyárban.
Válogathat a gyár, pl. JJ, de az üzletek is, pl. TAD, illetve erre specializálódott cégek, pl. Groove tubes, Fender, Mesa pedig felülbélyegzi őket.
Kevesebb lesz tőle a fizető a vendég a koncerten? Meghallod egyáltlán? Nalátod :)
Engedd el, a bolt visszaküldi a gyártónak, ott pár hétig vizsgálják, küldenek másikat (vagy nem). Valszeg nem, hacsak nincs az ÁSZF valamelyik apró betűs részéen specifikálva a megengedhető eltérés. Kirívó külöbségekkel, mikrofónás esetekkel szoktak csak foglalkozni.
Köszönet mindenkinek a hozzászólásokért!
Arra az elhatározásra jutottam, hogy hagyom a francba az egészet, nem reklamálok.
Mit mondanék az eladó hölgynek, hogy ez szerintem nem quadba válogatás? Max kipróbálják az orrom előtt. Szólni szól és nem hallani a hangján semmi nem oda valót. Most mértem meg életemben elősször(de minek) ilyen "válogatott" csőszettet, lehet a régebben vásároltak is ilyen szórást mutattak. Csalódott vagyok mert nem válogatott orosz 6p3s csöveknél sem voltak ilyen eltérések.
Annyi kérdésem lenne még, hogy:
- mennyire jellemző, hogy egy cső "leül" a polcon tárolás közben? Olvastam már ilyesmit is.
- a válogatást a gyártó végzi és úgy kapja az üzlet?
Én is így gondoltam, hogy visszavenni, de általában a kereskedelem felajánlhatja a cserét is. Mondjuk kicsomagolás nélkül nehéz a csöveket kipróbálni. Amit viszont nem értek, ha számlát kérsz cég névre, akkor ez a 14-napos elállás már nem működik. Én egy kanapéval jártam így. Azzal indokolták az elállást, hogy cég névre vettem és így erre nem vonatkozik a 14-napos dolog.
Nem érdemes ezen sokat polemizálni. Én egy négyes cserénél is csak az egyik nyugalmi áramát mérem, mivel egyesével úgy sem állítható. Ha valamelyik nagyon szar lenne, az hangra kijönne, de ilyennel még nem találkoztam. Legjobb csőteszter maga az erősítő és a fül. Ja, azért egy gencsi, szkóp, műteher próba azért ildomos.
Kis korrekció: ahogy pumukli is írta, nem kicserélni, hanem visszavenni. Konkrétan mivel nincs lehetőséged a cuccot úgy megnézni, mint a boltban, így 14 napon belül elállhatsz a vásárlástól, kivéve személyre szabott megrendeléseknél (pl. mondjuk egy magadra varratott öltöny - hülye példa, de pontos). Egészen konkrétan a 45/2014 kormányrendeletről van szó. Amúgy érdemes átnyálazni, mert pl. bontott csomagolású csövet egyáltalán nem biztos, hogy kötelesek visszavenni, ha nagyon szöszölni akarnak...
Az az egy cső kilóg a sorból. 10% belüli eltérés "rendben" van, (ez az egy több)mert ha abszolút quadban lenne is valamennyi használat után már úgy sem tudnál egyforma értékeket mérni.De ha nem mérted volna meg, hangban úgy sem veszel észre semmit. Ez így mérés után inkább a "tudat", hogy nem egyformák. Netes vásárlásnál 14 napig minden kérdezés nélkül kötelesek kicserélni!
Szervusztok! Szeretnék érdeklődni, hogy egy quadba "válogatott" el34 új csőszettnél fordult már elő valakivel, hogy egy csőmérőbe betolva, 1cső Ia:78, s:8,6, 2cső: Ia:98 s:10, 3cső Ia:99 s:10, 4cső Ia 99mA s:10. Szerintem át basztak, ilyenkor mi a teendő? A gyári paraméter -vg1:13,5Vnál 250V anódfesznél Ia:100mA, S:11 a meredekség.
Átbasztak valami használt lommal, vagy mi lehet? Elég nívós hazai cégtől vásároltam ezt a pakkot. Esetleg valakinek ötlete volna, hogy mit lehet tenni?
Igaz, rosszul írtam. Láttam olyan megoldást, hogy egy 100-470pF kondit tesznek a rács és föld közé, így ugyanolyan törésponthoz kisebb ellenállás kell, 68k helyett 10k is elég.
Az a kintrol osszeszedett zaj. Asse jo. De az reg volt, fiatal voltam, hittem a szerelemben :) Akkoriban nem gondolkoztunk csak csinaltuk.
Egyszer ugyanezt mondta egy ficko aki a konyhaban rakta le a jarolapokat. Aztan kerdeztem, hogy az miert volt jobb.
Azert ocsi, mert ha akkoriban gondolkozunk akkor ti most sokkal kevesebben lennetek.
Ezt a szen ellenellas buziskodast sose ertettem en se. Zaj az még millio dologtol fugg, az se segit rajta amit te csinaltal, hogy ossze-vissza huzogatod a jelet a sasszin belul kilometernyi arnyekolt kabellel, mert te balkezesen epitesz erisitot :D
Grid stoppernek vagy a feszültség osztó felső tagjának? Tehát, ha van feszosztó meg grid stopper, ami egy T tag, akkor a T kalapjának bal vagy jobb felét? :)
Ha valami gerjed, az azert van mert adott fokozat kimeneterol valami valahogyan visszakerul a bemenetere fazishelyesen. Ez konstrukcios hiba tobbnyire.
A grid stopper az erosito bemeneten a nagyfrekis szemet kiszuresere van.
Viszont, zaj szempontjabol a legelso fokozat a meghatarozo. Ha azt elbaszod akkor megbaszta az egeszet a kurva anyja. Na marmost a bemeneten egy soros ellenallas az zajforras durvan.
Minel nagyobb erteku ellenallas annal zajosabb. Tehat minel kisebbet kell oda tenni es minel kisebb zajut. mittomen, 10-20k metal film.
Ami legszarabb lehet az a 68k carbon composit. Vintage meg minden, de fos megoldas.
A tobbi fokozatnal a grid stopper a blocking torzitas kivedesere van.
De tudsz jatszani csatolokondival is, nem csak ellenallasertekeket baszni felfele. Nagyobb ellenallas megbassza a magasat, kisebb csatolokondi megbassza a melyeket. A ketto kozott kell megtalalnod ami legjobbat hozza ki adott helyzetbol. Ha ugy van.
Vagy kozvetlen csatolas ahol lehet. De az sok helyen nem lehet, szoval eleve megbaszta az egeszet altalaban a kurva anyja.
De mondom, ha a jelenseg gerjedes akkor inkabb gondolkozgass meg huzalozz maskepp meg ilyesmi.
Azt olvastam, hogy igen, aluláteresztő szűrőt képez az ún. miller kapacitással, és így csökkenti a gerjedést, akkor mondjuk mehet mindenhová 100k, vagy semmi, csak ha gerjed?
Dehogy számoljuk. Amire esetleg figyelni kell, hogy ha nagy értékű, akkor a rácskapacitással képzett aluláteresztő szűrő hatását már figyelembe kell venni, illetve terheli az előző fokozatot. Érdemben nincs komolyabb hatása 10..100 kOhm fölött, csak vág némi magasat meg növeli a bemeneti impedanciát, cserébe bevisz egy valag zajt is. Elbaszott Marshall modokban szoktam látni. Ha szükséges, nincs értelme 100k-nál nagyobbnak.
Üdv, az ún. grid stopper ellenállás értékét számoljátok, vagy kísérleteztek vele? Van ahol nincs is, de ha van, fokozatonként más értékű, van ennek jelentősége? Az első általában 68k, high gain cuccokra aztán 470k-t javasolnak, de ahány kapcsolás, annyiféle. Köszi.
Parasitic oscillation a szo amit keresel.
Az a baj, hogy sokszor a hallhato hangfrekis sav folott gerjed a cucc.
Emiatt tortennek misztikus rejtelyes dolgok amit mindenfele foldontuliaknak meg az erositobe bujt ordognek tulajdonitunk.
De megfelelo muszerekkel meg kis hozzaertessel ezeket le lehet vadaszni.
Aztan szepen kialakul egy epitesi mod amivel ezeket egesz jol tudod kezelni.
Egyik legalapvetobb szabaly, hogy a jel utja a konstrukcioban tisztan lekovethetoen is hasonlit az elmeletihez, tehat a bemenet meg a kimenet minel tavolabb legyen egymastol es ne kavarodjanak a dolgok.
Ha nem igy epitesz az nem jelenti azt, hogy automatikusan szar lesz.
Csak nagyban megnoveled az eselyeit, es a vegeredmeny tekinteteben tobbet bizol a veletlenre, tobb kiszamithatatlan faktort hagysz.
Mondom, ezeket nem hallod, soundra minden fasza.
Aztan egy ev mulva csovet cserelsz es az uj cso picit masabb karakterisztika es az meg mar lehet, hogy elinditja a dolgokat.
Aztan jon a fejvakaras, hogy mi a faszom van.
Nyilván nem csináltam még ilyen nagy cuccot. Meg aztán idegenkedek tőle, hogy az első cső környékére trafót tegyek, fosok a szórástól
Minden kit, vagy eredeti marshall cuccban ilyesmi az elrendezés.
A súlyponttal nincs probéma, mert a doboz bőven nagyobb, mint a sasszi, így kb középen vagyunk. Ezt leteszteltem.
Amúgy amikor fejhallgatóztam, akkor is volt brumm a kimenőben, ha elvittem teljesen bal szélre, de nem állítottam fejre.
Miért is nem akarod a két végére tenni a két trafót?
Arra is gondolj hogy így meg a súlyeloszlás lesz nagyon félrehúzós, ha esetleg odébb kell vinni.
A vezetékezés úgy is el kell érjen, ha nem akkor forrléc és onnan tovább.
És akkor nem kell fejre állítani egyik trafót sem, mert 30 centire egymástól már "nembáncsssák" egymást...
Ákos, Greg, átkozottul kösz a tippeket. Megfejhallgatóztam, elég rossz volt az irány, amit elképzeltem.
Az alap elrendezés elég brummos volt, a második elrendezésben is van minimális, de ha az elsőt 100%-nak mondom, akkor maradt kb 20%
Nullára le kell menni? Vagy maradhat így?
Kisüzemben jó lehet az. Bár én rászoktam a IEC aljzat, kapcsoló, biztosító egybenre, azt már sztem nem lehetne szépen kinyomni, túl nagy. Tömszelence roppantó is hasonló, a szabvány tömszelencék méretében van (csőfoglalathoz is jó : D). Nem használtam még, de azt mondják millis acélt, másfeles alut viszi.
Lattam amugy negyzet alaku punch szerszamot direkt halozati aljzathoz meg ilyesmihez. Az is jo dolog.
Soha nem probaltam meg, meg a mai lezeres vizzelvagos vilagban szerintem ritkan jasznaljak.
Mondjuk ez max. 36-os, asszem, az oktál foglalatot még kiadja (32 vagy 36, nem emlékszem), nagyobb eddig még nem kellett, csak akkora, amit szúrófűrésszel is ki tudok, vagy kifúrom körbe és kireszelem, kell évente egy-kettő.
Emberek! Nincs valakinek egy darab maradék, 25*25 cm-es négyzetet kiadó püspöklila, és ugyanekkora darab fehér, esetleg csont- vagy vajszínű tolexe, műbőrje (utóbbinál olyan, aminek a túloldala nem bolyhos)?
A lidlis lehet.
De sok europai meg usa gyartmany is van.
Csak azok 50 euronal kezdodnek.
De az birja evekig.
Otthon is van abraboro marka, gecidraga de kurvajo minoseg.
Persze siman lehet kinai, nemtom.