Sok éven át 50-60w-os motyóm volt, de most legutoljára 100w-os (ill. még van) és nem szeretnék lemondani róla. Ez a megoldás addig mondjuk jó (és ilyenformán köszi a tippet) amíg nem lesz pénzem erre a trafóra.
Hát a végére akarok járni. Lehet hogy írok egy e-mailt a T.A.D.-nak, mit mondanak, csak sajnos nem tudom az évjáratát a cuccnak, meg még nem is biztos hogy meglesz, ez még csak terv, de valahogy muszály lesz összehozni mert twint is akarok de a ládáimat is.
Az egyik egy 4x10-es a másik meg 1x12-es. Az mindegy? Szóval akkor csak úgy tudom használni ha mindkettőt viszem. Ezzel jól meglőttem magam mert a kis ládát azért csináltattam hogy a kis bulikra meg a próbákra azt vigyem. A nagyra meg meg a nagyot. Logikus köszi de más megoldást kell találnom
Hölgyeim és Uraim!
A következő kérdéssel fordulok önökhöz:
Tételezzük fel hogy létezik egy 100 w-os 4 végfok csővel twinből kiszerelt fej aminek 4 ohmos hangfal kimenetei vannak. Namármost nekem 2 ládám is van de mindkettő 8 ohmos. Hogyan tudom én ezt a problémát megoldani? Illetve a T.A.D.-on találtam (piszok drágán) egy 100w-os 4/8/16 ohmos Fender Tone Master kimenő trafót. Ezt belelehet szerelni ebbe a twinbe, járulékos problémák nélkül? A kimenőtrafóhoz oda van írva jó twinre is....
Én is most adtam el egy tök jó állapotban lévő csöves EAG előfokot,amit még a 60-a években gyártottak valamikor.
Nyákos cucc,de olyan,mintha 1 éves sem lenne.
Nekem eddig a marshallal voltak olyan problémáim (és nem is régi Marshallal),hogy 1-2 forrasztás után a fólia fel akart jönni a lemezről. Elég szar alapanyag volt!
Amit meg most veszek,az bírja rendesen.Hogy meddig,azt még nem tudom,majd ezt az idő megválaszolja.
Off. bocs!
Mint érdekesség (tiszteletem a vintage technológiákkal szemben, sőt használom is)a cégemnél
egy nagyon régi kb.30 éves nyákkkal készült az időjárás viszontagságainak alaposan kitett, bonyolult berendezést beletetteünk egy vödör vízbe a teszt céljából, és 90%-ban hozta a paramétereket.
Ezzel azt akarom mondani ,hogy egy gondosan elkészített "nyákos" erősítő hosszútávú használatra itéltetett.
(A szeszgőzös és vörösfénnyel átitattott kis klubbokra gondolok.-:))))
De azért senki ne próbálja ki a tesztet mert ez egy spec.cég spec. berendezése volt.-:))
Jahh,ha "nyákoltok"a mindenféle "folyasztószert" használtok pl.SK10 stb. lemosni,közömbösíteni,mert csúnya dolgokat tudnak művelni!!(és egy-két év múlva jön a meglepi)
Tapasztalat-:)
Itt duruzsól a hi-fim mögöttem.Harmincéve épíettem (nyákos).
Ha kidobozolnám és megnézném a nyákrészeket mintha ma csináltam volna,csili-vili ez tutti!
Üvegszállas és megfelelő "u" vastagságú rézfólia,és contact 70 lakk anno.(mert az volt)
Sok cég kispórolta az anyagot, talán ezért lehetnek prolémák.
Az "ónpestis" előbb támad,mint a nyák prolémák.
Én a volt cégemnnél 30-40 éves nyákokkal dolgoztam,ezt tapasztaltam.
A TL072 lábkiosztása kompatibilis az 5532-vel. De a TL fetes, nagy a bemeneti impedanciája, az 5532 meg nem. Viszont zajszempontból az 5532 nagyságrenddel jobb.
azok kompatibilisek? egyszer próbálgattam az mp1 ben , hog ymelyikkel jobb,de az 5532essel iszonyú zúgás jött ki belőle. mondjuk ez csak egy adott helyen jelentkezett, a legelső ic helyen (ami először érintkezika bejövő jellel )
Van egy 24 éve tranyós 100W-os fejem (NYÁKOS, és van benne valami illesztő trafó is), pár éve javítgattam nem egy helyen felvállt a vezetősáv (és ahogy láttam már nem én voltam az első akinek javítania kellett). Most képzeld el, hogy ha a panel közelében még néhány cső is nyomja a meleget valószínűleg nem bírta volna a nyák ezt a negyed évszázadot. Más részről nem csak masszívabb, de sok esetben átláthatóbb is a eyelet/turret-boardos kivitel.
Az FX loop keverőpult esetén variálható. El lehet küldeni a jelet EQ előtt, akkor az effektbe a tiszta jel kerül, majd az effektezett jelbe avatkozik be az EQ. Ezt a megoldást az effektek jobban kedvelik. De ez teljesen ízlés dolga.
No ,hogy legyen már valami szakmai is.-:)
Az FX loop beépítése az erősitőláncba a hangszínszab. előtt vagy után légyen?A "nagyok" nagyon variálják.-:)
Vélemények?
múltkor egy havernak csináltam mikrofonkábelből gitárkábelt,
csak úgy vadasan összeforrasztottam, hááát kurva zajos volt...
de végülis hirtelen megoldásnak megfelelt...
nekem ez tetszik...
amúgy a nyákot jóval könnyebb kivitelezni, olcsóbb is...
de akkor is, ez a dögös és kész...
meg azért van sok előnye, mivel a nyákot ha egyzer megcsináltad akkor úgy ette meg a fene ahogyan van, a ponttól pontig dolognál meg lehet mindenféle tuning, módosítás meg ilyenek...
lehet kísérletezgetni...
Ezért is írtam az "iránykábeleket" így,idézőjelben mint gyűjtőnevet(nem mindenhol,de ez csak lustaságomnak tudható be).
Szvsz. önállóan (tehát csak a kábel maga)működő iránykábel nincs.Vagy van,de akkor borultak a fizika törvényei.
Miért ekkora bűn a nyákmaratás. Tanulmányaim során laborgyakorlat is volt arról, hogy egy ilyen "pókhálós" hálózat mennyi zavart szed össze. Meg állítólag még a nyáknál sem mindegy, hogy hogyan rajzolod. Ott is felléphetnek mindenféle zavaráramok. Egyébként (lehet hogy bűn) a készülő csöves előfokomhoz nyákot csináltam.
ez jó technika, de itt nem a kábel az irányított,
ugyanis ha bármelyik kis elemi kábeldarabot megvizsgáljuk, gyakorlatilag egyforma...
ha egyik irányban más lenne a kábel mint a másik irányban akkor abban valami elemi dióda-szerűségeknek kellene lenniük...
Ha beheggesztesz 1db 500ohm - 1kohm-os ellenállást a hangfalkimenetre, párhuzamosan, akkor csökkented az esélyét. De inkább csinálj rendes hangfalkábelt, és legyen jó minőségű minden csatlakozód.
H
Egyébként hogy témánál maradjunk, olyan előfordulhat, hogy mondjuk kontaktos a hangfal kábel, vagy mondjuk a hangfal aljzat, és emiatt megszakad az összeköttetés, elhallgat a cucc, és nem hal meg a csövi fej?
Már másodszor volt olyan, hogy elhallgatott a cucc, és fogalmam sincs miért...
Habár a lábkapcsolóra gyanakszom, mert az tuti kontaktos, de nem vagyok benne biztos, hogy az csinálhat ilyet...
Most nem olyan szünetekre gondoltam, azért számok között én is lehalkítom a gitárt...
De pl ilyen metáloz kémény riffek sokkal jobban ötnek, ha a hangok között nem súgás meg zaj szól, hanem tök kuss van.
Sokkal erősebben, tökösebben szólal meg.
De tényleg...
De high gain hanggal mindenképpen nagy a zaj szerintem...
És persze, nem életbevágó a zajzár, de nagyon kellemes tud lenni, hogy nem hallod mindig szünetekben azt a szörnyű zúgást...
srácok, volna 1 kérdésem: a "hosszúfarkú" fázisfordíóknál 2 elterjedt változatot láttam, az kapcsolűs az ugyanaz, csak az értékek mások. az egyik esetben 470, 1M, 1M, 10k alkotja a "kockát" , a másikban 470, 100k, 100k, 22k. miért van ez a 2 változat ? mikor érdemes melyiket használni?
A színpadon használt hangszerkábelek esetében azért az erősítő felőli oldala van bekötve,mert - ha minden rendben van az elektromos rendszer földelésével - ott csatlakozol a tényleges földre.
Két aktív komponenst egyazon berendezésen belül összekötő kábel esetén természetesen az általad említett kötés a jó.
bakóimi vagy akárki: volt ez az irányítótt kábel dolog, ahol csak az erősítőnél van bekötve az árnyékolóharisnya.
Belül az erősítőben is vannak árnyékolt vezetékek két fokozat vagy az áramkör és a potik között és ott is előfordul, hogy csak az egyik oldalát kell bekötni az árnyékolásnak. Én mindig a meghajtó fokozatnál földelem az árnyékolóharisnyát, abból a meggondolásból, hogy a meghajtó kimeneti ellenállása mindig kisebb, mint a bemeneti ellenállás a vezeték másik végén. Vagy itt is a másik végét kéne földelni?
Hát én ezzel úgy vagyok , hogy az már rég rossz ha próbán/koncerten akkora a cuccom zaja, hogy zajszűrőre van szükség (studió az más tészta). Ilyenkor én mindíg úgy voltam vele, hogy hirtelen felindulásból inkább cseréltem azt a pedált ami miatt nagy volt a zaj (ne a tünetet kezeljük, hanem a betegséget alapon). Persze is igaz, hogy az évek során egyre rövidebb lett a kisvasutam, így könnyű kis zajjal játszani. Most már odáig jutottam max 2 pedált használok (nincs igazán szükségem többre) + szeretnék majd egy jó wah-wah-t.
Nekem az a tapasztalatom hogy a közeli cucok esetén nem érdemes (elő-végfok),pedálok felé - hosszabb kábel esetén - már érdemes,HA elemről működnek(tápos működtetés esetén már amúgy is képződik földhurok,de dimmerzaj ellen ott is jót tesz),a gitár és az erősítő(vagy a pedálok)közé meg jó.
A legjobb eredményt a kettős árnyékolású kábel adja(egy melegponti ér+két egymástól elszigetelt árnyékolóharisnya),de abból ami gitárhoz is jó,tehát hajlékony,sokáig bírja az össze-meg széttekergetést,az ritka és drága.
én úgy hallottam , vagyis olvastama tubefreak.comon,hogy inkább csak rekkes cuccok, vagyis aktív elemek között érdemes használni, és a kimenő oldalon kell bekötni mind2re a földet, (pl elő és végfok között az felőli végén drautnak). de akkor elvileg működik ez a dolog a gitár és az erősítő között is?
Akkor másképpen:
Van mondjuk egy piros és egy kék ér.
A pirosat mindkét oldalon a jack melegpontjára (közepe) kötöd, a kéket meg mindkét oldalon a földpontra(ház).
Az árnyékolóharisnyát szintén a földpontra kötöd de CSAK az erősítő felöli oldalon,a másik oldalon levágod,leszigeteled,nem ér hozzá semmihez,lóg a levegőben.
Ez a lényege.