Valamit dobjal be , hogy nezzem meg.
Termeszetesen a kuszob szintet lehet alittani minden zajszuronel (gondolom).
Az elv mar ezelott 30 evvel is letezet es hasznaltak.
minden zajszuroben van egy kulon erosito amely erzekel egy bizonyos szintu magass frekvenciat.
Amint a hasznos jel osszemerheto lesz a zavaro jellel a szuro bekepcsolodik es kiszuri, vagy le nemitja a zavart.
Bocs , kozben kileptem enni.
Te nem ismerem az Ns -2 -ot, adj egy oldal cimet, hogy nezzem meg.
Ahoz, hogy vagja a zaj szintet valahogyan sorosan kel kapcsolodnia a zajszuronek.
Parhuzamosan nem jon ki a dolog.
De az NS-2 nem pont így működik ebben van a trükk amiért ennyire jó.
Saját effekt hurka van, ahova be kell kötni a torzítókat, így a gitárból illetve a torzítóból érkező zajt is megvágja.
És nem is csak vagja, hanem be lehet állítani egy jelszintet ami alatt totál lenémít, így absz semmi zaj nincs, se sss, se brumm még single coilnál sem.
De a hangból mégsem vesz el szinte semmit.
Pontosan ugy van ahogyan mondod.
Van egy szuro kor amely kis jel eseten levagja a magass hangokat, es igy a zavaro sisterges meg pattogas nem hallatszik olyan erossen.
Termeszetesen nem ilyen egyszeru a dolog de a lenyeg a fennebbi.
Szia Viktor.
Na átnéztem ide,de nem nagyon tudok hozzászólni a témához.
Nekem nincs egyetlen kispedálom sem,nem is volt soha,csak egy házi Blues-pedálkám,de az meg ratyi volt.
Amit tudok a témáról,azt már Korodilasz elmondta.
Igazából azt sem tudom,hogy milyen elv alapján működnek a Noise gate-k,de úgy tudom,hogy egy bizonyos jelszint alatt levágják a zajt. De lehet,hogy hülyeséget beszélek,passz! :)))
Na,az az elméletem,hogy a kispedálok bemenetét gitár-jelszintre lövik be,az FX-sendből meg egy kicsit nagyobb jelszint jön ki,és ez a jelszint magas a Noise Gate-nak,hogy levágja.
De szerintem hülyeséget mondok! :DDDDD
Nana, ne szidjad, mert kurva jó az, elvileg a párhuzamos lenne a jobb dolog, csak nekem most pont a másikra lenne szükségem...
De max csökkentem csak a pedálok zaját...
Nem nem, teljesen "wet"-re van állítva, és úgy sem csinál semmit.
Vagyis a gitárból jövő zajt csökkenti, csak azt nem ami a torzítókból visszajön, de az meg lófasz...
Soros effekt loopnál az egész jel átmegy a loopon, ezért soros. A párhuzamos olyan mintha kettéosztanád, egy része megy a loopba, a másik része meg nem. A végén a két hang keverékét hallod. Ennek a keveréknek az arányát állítod vmi potival aminek az egyik részére az van írva hogy Dry, a másikra meg hogy Wet. Szóval lehet hogy totál Dryra van állítva, és így nem is megy jel a loopban, ezért nem csinál semmit a zajzár.
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlen, hogy mi a különbség a soros illetve párhuzamos effekt loop között, hogy hogyan kell elképzelni?
Ma bekötöttem a zajzáramat, és rohadtul nem csinált semmit és van egy olyan érzésem, hogy azért mert párhuzamos a zajzár...
Olyan lehet csinálni, hogy átalakítani sorosra?
Azzal mélyet lehet kivenni a hangzásból, a visszacsatolásban van. Egy soros kondit söntöl egy potméter.
Pl Peavey 5150-ben is van ilyen, csak ott Resonance a neve.
Hát....amikor húzom a szegecshúzóval,akkor a húzógolyó bennemarad a rézhüvelyben.Na ezt én nem akarnám!
Inkább előre kioperálnám belőle,átdugnám a furaton,és a másik végét egy pontozóval elverném laposra,vagy valami fogóval....
A lényeg,hogy középen legyen egy lyuk benne végig,amibe az alkatrészlábakat beledughatom.Ha benne van még a húzótüske maradványa,akkor nincs lyuk,meg csúnya is szvsz.
De mondjuk ez annyiban más hogy a twin esetében adott volt az előfok is . Mármint a csöves kombó adta az "alaphangot". A GT-6 "csak" torzitóként és effektként funkcionált.
Egyszer régen még NY-ban vettem egy digitech padló effekt előfokot. RP-2000 volt a neve. Egy ottani barátomnak volt egy 100w-os marshall végfoka és 2db 2x12-es 1936 tipusú hangfala. Néha megengedte és azon gyakoroltam. Az tisztára ez a felállás volt. És jól szólt szerettem. Volt dinamika meg dög meg minden
Igen amikor külföldön dolgoztam akkor mindig twinen játszok és ott a GT-6-ból jött minden torzitó meg effekt. Itthon loopban használtam, tehát az előfok részét nem csak az effektjeit
Régen gyártottak, elég sokan, de ma már nem éri meg! MÁRKETING!
Amikor a félvezetők még gyerekcipőben jártak, könnyebb volt csöves végfokot csinálni, és főleg olcsóbb, mint nagy teljesítményű tranzisztorokat egyáltalán beszerezni. És akkor a tranyó volt az újdonság!
Ma azért nem éri meg a csöves vég, mert kell bele +10kg vas, drága csőfoglalat, és nem utolsósorban drága csövek. Szerinted miért nem csöves a Marshall új feje????
Viszont a piac kialakította azt a nézetet, hogy amiben cső van, az már rossz nem lehet. Az ecc83 is cső, még ha 12V-ról megy is... ;o)))
A rögzítés szempontjából azért nem érzem ennyire sarkosnak a dolgot. A csövek és a tranzisztorok torzításakor teljesen más hatványú felharmónikusok keletkeznek, ezért alapvetően más a hangjuk. Sőtt még a trióda és a pentóda közt is akadnak eltérések.
Megette a fene azt a rögzítést, ha ez a különbség nem hallható/kimutatható!!!
Amúgy mutatok én neked egy Dinakord-ot, tranyós előfokkal és csöves véggel. Nagyon nem tetszik a hangja... :o((
Csak egy ötlet volt. Akkor meg már érdemes csöveset mindenből. Csak eszembe jutott, hogy miért nem eleve így gyártják. Tranyós végfokkal rengeteg van, de fordítva...
Jogos. Hiába veszik fel fullcső cuccon a világ legjobb stúdiójában, ha a végén a buszon hallgatod mp3-lejátszóval...
Arra gondolok főleg, hogy miért nem a csöves a végfok, ha az adja meg a hangzást a végén. Elsősorban élőben gondolkodom, tehát ha nem nézzük a stúdiósdit, koncerthangzásként.
Egyáltalán gyártanak olyan cuccot, aminek az eleje tranyós, a vége csöves? Én még nem hallottam ilyenről.
Jó...Hülye hasonlat volt. De valami ilyesmi.
Szóval ha a sós vizet iszod a végén, akkor sós íz marad a szádban, ha meg a szörpit, akkor az édes íz...
De lehet édessós, vagy sósédes is. Valamelyik dominálni fog.
Nem jutott eszembe jobb...
Sziasztok Csőguruk!
Lehet, hogy naiv kérdés, vagy értelmetlen hülyeség, de mostanában eszembe jutott, hogy miért gyárt pl. a Marshall előfokcsöves cuccokat ahelyett, hogy a végfok lenne csöves, az elő meg tranyós...?
Merhogy a végén úgyis a tranyós hangot hallod.
Nem olyan ez, mintha eléd raknak egy pohárban sós vizet, meg szörpöt. Amelyiket másodszor iszod, annak az ízét fogod érezni...
Lehet, hogy rossz hasonlat.
Greg! Szerinted?
Hali én is Laney-t alakítottam át. 2db 60w-osat, a tápot rögtön áttekertem 350-360-380Vac-ra. Eredetileg 560Vdc ac anódfesz. Az egyik 6L6 a másik EL34-el megy. A tápkondik is cserélve 220 és 470uF. Az egyik mesa rect.-re átépítve. Kíváncsi vagyok, hogy próbáltátok-e már változtatni a visszacsatoló (feedback) ellenállás értékét. Mert a rect. modern csatijában NINCS ki van kapcsolva. Tapasztalataim szernt nagyon sok múlik ezen, az egész hangkaraktert megváltoztatja. És még sok egyéb modifikáció. Egy kapcsolásban, ebben(ENGL) nem biztos, depth poti a visszacsatoló ellenállás értékét változtatja.
Egyébként én is eljátszadoztam a gondolattal, hogy meg kellene moddolni a Klippet ha már úgy is ott a három ECC83, de valahogy nem szeretném szétkúrni az öreglányt, a korához képest egészen jó állapotban van, nincs szívem hozzá.
viszont nemrég szétszedtem, és a tápnál a nagy kék pufferkondiknál olyan, mintha kettő hiányozna, simán le lenne vágva a szegecsről.
meg az egyik sor graetzbe kapcsolt diódánál kettő egy picit szenesedik, nemtom, lehet, hogy érdemes lenne cserélni. ehh, el kéne vinnem a kicsikét végre Greghez...
Jah,szintén Tesla EL-34-ek voltak,de azok bírták!!!
A 6L6 már nem tudom milyen volt,de az halt meg.
Bár nem csodálom! csoda,hogy addig bírta (nem a MIKI :))) )!
Még mindig megvannak ezek a Tesla EL-34-eim,de már elég szarok. Szintén ez a papírtépés-szerű dolog van,meg pár hirtelen reccsenés,és trióda módban már nagyon búg is.
A jómúltkor nyugdíjaztam aztán végleg őket! De azért kb 8 éven keresztül szólt!!! :DDDD Jó,úgy ahogy,de szólt! :))
Én mikor vettem régen a csöves végemet egy faszitól,abban úgy voltak a végcsövek,hogy 3db EL-34,meg egy 6L6.
Akkor még kezdő csöves voltam (kb 8-9 éve),meg hát nem is nagyon néztem meg!
Aztán pár nap múlva koncert volt,és mondanom sem kell,a 6L6 ott adta meg magát! Kicsi pukk,egy villanás,és egy adag füst! Vakartam a fejem rendesen!Ja,meg a nagyfesz bizosíték is kiment!Meg is olvadt kicsit a biztifoglalat! :)
Levakartam a kokszot a biztofoglaltról,beletettem egy másikat (anélkül nem megyek koncertezni),aztán kivettem a 6L6-ot. Akkor már tudtam viszont,hogy ezek párban vannak valahogy,így kivettem a párját.Így csak két EL-34 maradt benne,50W.Viszont a hangfalillesztésről még akkor fingom sem volt,így hagytam rajta úgy,ahogy volt!
50W-tal toltam végig a koncert hátralévő részét,még jó,hogy így összejött.
Aztán otthon visszatettem két másik EL-34-et,és még sokáig szolgált így a cucc.
húú,végfokcsőről jut eszembe: ma halt meg nekem is az egyik tesla, pedig bekapcs utn még vagy 1 percig nem nyomtam fela standby t , felkapcsolom, és oylasmi alapzaj jött, mintha papírt téptek volna a hangszóróban. gyorsan kikapcsoltam ,vártam pár percet, aztán vissza, és úgy elkezdett világítani ez a cső, mint egy fáklya. ilyen gyorsan még nem kapcsoltam ki az erősítőt sose :) még jó, hoyg volt itthon 2 tartalék cső, most azok vannak bent a tesla pár helyett.
jah, én már csináltam rectot partridge kimenőtrafóval. állat lett. De lehet benne hallani vintézs fílinget.;)
A hétvégén összehasonlítottuk a JMP-és cuccal. Mondjuk a partridge-s cuccban Wima csatolókondik voltak, a JMP-ben meg Orange Drops.
Hát....vannak nem kimondottan higainre való kimenők....
De nekem ez nagy dilemmám! :))
Mindenki mást mond!
Tény,hogy Fenderes Recto fejében is most JMP Marshall kimenő van,amit szintén nem higainhez gyártpttak,de mégis vaddisznó módon szól!
Szóval szerintem azok a Partridge-k is faszák! No meg láttam már házi Rectot Partridge-kkel!
Tessék,ha jól látom,ez Partridge! ez egy Recto házi fej:
Az ellenállásokkal nem tudom,mennyit fogsz nyerni,de egy próbát megér,mert occsó! De én még mindig sajnálom szegény Lénit! :)))
A master volume meg úgy igazán nem változtat semmin,de én nagyobb biztonságban érezném magam vele!
Vagyis hát tudod vele végülis szabályozni,hogy mennyi jel jusson a végfokra,és így a végfoktorzítást is szabályozni.
Lehet,hogy mikrofóniásak a csöveid,és azért sípolt!
Valamit ott elcseszhettél azért,mert azért szólnia kéne higainen is jól szerintem!
A zizi meg lehet a csövektől is.Meg még sok mástól.
Higaninhez már jobb zajmentesebb fémréteg ellenállásokat is használni,stb.
Én nem hinném,hogy a kimenőtrafó nem bírná a higaint,vagy attól lenne zizis.Akkor meg valami cserélhető dologtól zizis.
A fázisfordító elé nem akarsz tenni egy Mastert,az MP-1-hez?
Akkor nekiesek a könyvnek és kidolgozom abból a tételeket.
Azért elég szar, hogy ha valaki nagyon apró betűkkel, nagyon rondán ír, még halkan és összefüggéstelenül is beszél.... Mindegy, nem kellett volna keresztre kerülni.
az kipp volt, ha jól emlékszem, ott egyszerűbb a dolog ,hiszen abban gyárilag is 3 előfokcső van (+fázisfordító), tehát nincs helyszűke. nekem itt a 4 triódából kell kihozhi,amit lehet.
hát ha lesz pézem, és elszánom rá magam, megcisnálom azt a komplett panelt, és akkor midnen elkatrészt kicserélek rajta.
és hoyg lehet csinálni ilyen forrasztó csúcsokat a panelbe?
először egy az egyben, de borzalams volt, alig tekertem a gain en és máris sípolt. a katódban lévő ellenálllás/kondi párosokat cseréltem ki negyobb értékű ellenállásokra (az első kivételével), -- 1,5k/22u, 3,3k/10u, 1k/22u a 2.3.4. triódánál, most ezek helyett 7,5k 10k 1k van -- így jobb lett, de mindíg ott van az az idegesítő zizis hang, ha feltekerem a gaint. de ezt már akkor tapasztaltam,mikor a jcm800 előfokot csináltam bele. úgy látszik nem szereti a nagyobb torzítást ez az erősítő :)
de az mp1 et közvetlen a fázisfordítóra kötve , úgy hogy az mp1 hangereje az egyetlen hangerőszabályzó,m eg faszán szól.
Kurva jó a Wima,én szeretem nagyon,nem érts félre!
Csak furcsa így ebben látni,de persze attól még lehet jó!
Én is amúgy ilyen MKP-10-et használok.
Ha már mindenképp bele akarsz rondítani abba a Lénibe,akkor legalább csinálj bele szerintem egy komplett panelt.
Fenderes csinált egyszer egy gyereknek megrendelésre egy Laney fejbe Recto red csatit!
Na azt azért megnéztem volna,amikor a "szakmai" közönség Laney hangot várva egyszer csak hátrahőkölt a brutális szandtól! :DDDDDD
sajtos enm tudok segíteni, én is abból tanultam, mert a faszi kurvára nem tud írni sem a táblára, meg tök összefüggéstelenül is magyaráz, ugyhogy én sem voltam sűrű látogatója az óráinak.
Ezt nem nevezném PTP-nek azért.Az nekem az,amikor az alkatrészek egymáshoz kapcsolódnak a kivezetéseikkel.
Ezt asszem eyelet bardnak híjják.
A Turret board meg ugyanez,de csak a két szélén vannak a panelnak forrszemek,közben nincsenek.
De miért nem szólt jól? Minden csatolókondit Wimára cseréltél?
Tudod! Olyan lesz a hangja,amilyen a leggyengébb alkatrésszel lenne! A leggyengébb láncszem! :))
Meg most 1:1-ben megcsináltad az ENGL előfokot,vagy belealakítottál?
hát igen, elég bután néz ki benne. de pl egy 22nanos wima kondi (mkp-10, 650 volt váltó/1600 egyen) 80 forint, addig egy hasonló od (a tubeampdoctor.co mon ) 2,58 ojró...
És hétfőig nem nagyon tudom kiszedni a Szász 2-ből az anyagot, meg még meg is tanulni. Az a baj, hogy nem tudom, mit tanított, mert előadáson csak egyszer találkoztunk.....