zoltán 12-06 17:13 | Válasz erre | #8016
Makos uzenetevel kapcsolatosan jutott ( "hum balance" poti, #7978)eszembe:
A bugas kiegyenlito potit - amely az izzoszal es a katod kozti kapacitasson atjuto bugast csokkenti - kozvetlenul a kerdeses cso labainal kell elhelyezni ( az elso cso futeskivezetesehez) es nem a trafo kivezeteseinel.
Mas esetek amikor bugas lepik fel az erolkodoben - az, hogy az izzoszal nem tokeletesen szimmetrikus kivitele eseten, az izzoszal emittal, vagy a katod izzoszal nem tokeletes szigetelesen keresztul jut nemkivanatos bugo feszultseg a csobe.
Ez ellen a mar altalatok is ismert modszer segitt az ugynevezett pozitiv potancialra emelese (20 - 30 V) az izzoszalnak amely lezarja a futes emissziojat.
Ez ugy tortenik, hogy - es itt az ujdonsag - a 100 ohmos "hum balance" potit - amely a futessel parhuzamosan kapcsolodik, a kozepso kivezeteset kotjuk a feszultseg osztora.
A potival bealitjuk a minimalis bugas erteket.
jah, fűtés szimmetrizáló 100ohmos ellenállásokat hova célszerű tenni? a fűtés tekercs elejére, még a végfokcsövek elé,vagy a végére, az erlőfokcsövek után? máert mindkét megoldást láttam már.
na, srácok tegnap megfejtettem a líni rejtélyét !!! az volt a gond, hogy rossz értékű castolókondikat válaszottam az előfokba, és annyi basszus került tovább, hogy teljesen elmosta ez egész hangot, és ezért volt egy zizis massza az egész. főleg, hogy a fászisfordító csatolókondijai is 100nanosak, mint gyárilag, de az előfokon kívül máson nme akartam változtatni, mert tetszett a hangja eredetileg.
szóval az első két castolókondit kicseréltem 4,7 ill 2,2 nanora, és most királyság van !!! hangintával sajnos nem tudok szolgálni. mag még finomítok rajta, ki kell tapasztalni hoyg érhető el a legtöbb, de még ésszerű mennyiségű gain, ugyhogy még játszom kicsit a katódellenállásokkal.
Hát,nem tudom....
Szerintem az a De-noiser,amit az effektlánc végére kell kötni,és az azért nem keverendő össze a Noise Supressor/Noise Gate-tal!
Az elöbbi télleg frekiket szed le a jelből,míg az utóbbi jelszintfüggő dolog.
De mások biztos jobban vágják ezt.
Pl a Mastertape nevű illető,akinek stúdiója van.
Igen, de Zoltán azt mondta, hogy az effektek végére kell kötni és így csökkenti a zajt, hogy levág a magas frekvenciákból és így lesz kevesebb sss meg ilyenek.
De ez az NS-2-re pont nem igaz.
Szóval lehet, hogy minden zajzár így működik, de Zoltán tényleg nem ezt mondta...
Ez 100%, hogy így kell bekötni, csak akkor valszeg tényleg az a gond, ahogy írtad, hogy az erősítő effect sendjéből túl nagy jel jön vissza a zajzárba, és azt már nem tudja vágni, mert nem megy a beállított küszöb alá.
Itt a használati
Te Viktor,bár én nem értek a kispedálokhoz igazán,de biztos,hogy jó így a bekötés???
Én úgy tudtam,hogy a torzítókat nem szabad loopba kötni,és ez lehet,hogy az NS-2 loopjára is vonatkozik.
Én úgy kötném be a helyedben(próbaképp),hogy az NS-2 Out-jába megy a két torzító,és onnan a Powerstate In-jébe,aztán az NS-2 Send menne a két másik pedálba,majd onnan a fej Returnjába,a fej Sendje meg az NS-2 Returnjába.
Szóval csak az NS-2-n kell az Out és a Send jacket felcserélni. :))
Szerintem ugyanúgy működik!
Írod,hogy ha nem szól a gitár,lenémítja a bemenetet.Hát éppen ez az! Ha nem szól a gitár,akkor nincs meg az a jelszint,ami már kinyitja a zajkaput,tehát az NS-2 levágja a jelet.Ha belepengetsz a gitárba,akkor lesz akkora jelszint,hogy átengedje a pedál azt,és így szólni fog.És az átengedési határt egy potival állíthatod.
Vágod... :))
Én úgy tudom,a legtöbb zajzár (ha nem mindegyik) így müxik.
Te szedd ossze a rajzat, hogy lassam.
Amit en kaptam az ertheto dolog.
Minden zajszuro lenyege az, hogy a hasznos jelbol kiszurje a zavaro zajokat, vagy egy bizonyos szint alatt lenemitsa az aramkort.
De minden kepp a hasznos jelbol vett informaciok alapjan mukodik.
Nem az NS-2 nem így működik, mert nem a jelből veszi ki a zajt, hanem egész egyszerűen ha nem szól a gitár lenémítja a kimenetet így aztán abszolút semmi zaj nem szól, ha meg szól a gitár, a zajt úgyse hallod benne, így azt nem bántja.
Ezért jó a hatásfoka. Jól.
Minden fele zavarszuro a leg utolso emelet kell, hoigy legyen egy effekt lancban.
Igy kiszuri a kulonbozo effektek zajat.
Hiaba rakod elore mert akkor nem ertel vele semmit sem.
A lenyeg az, hogy a kulonbozo effektek altal keltett zavaro jel ne jusson a kimenetre.
Szoval a rajzon latszik a lenyeg.
Van egy direkt jel amelyet egy fet tranyo vag a zavaro frekvencia megjelenesekor. A megfelelo kezelo szervekkel be lehet alittani a vagas kuszobet.
Valamit dobjal be , hogy nezzem meg.
Termeszetesen a kuszob szintet lehet alittani minden zajszuronel (gondolom).
Az elv mar ezelott 30 evvel is letezet es hasznaltak.
minden zajszuroben van egy kulon erosito amely erzekel egy bizonyos szintu magass frekvenciat.
Amint a hasznos jel osszemerheto lesz a zavaro jellel a szuro bekepcsolodik es kiszuri, vagy le nemitja a zavart.
Bocs , kozben kileptem enni.
Te nem ismerem az Ns -2 -ot, adj egy oldal cimet, hogy nezzem meg.
Ahoz, hogy vagja a zaj szintet valahogyan sorosan kel kapcsolodnia a zajszuronek.
Parhuzamosan nem jon ki a dolog.
De az NS-2 nem pont így működik ebben van a trükk amiért ennyire jó.
Saját effekt hurka van, ahova be kell kötni a torzítókat, így a gitárból illetve a torzítóból érkező zajt is megvágja.
És nem is csak vagja, hanem be lehet állítani egy jelszintet ami alatt totál lenémít, így absz semmi zaj nincs, se sss, se brumm még single coilnál sem.
De a hangból mégsem vesz el szinte semmit.
Pontosan ugy van ahogyan mondod.
Van egy szuro kor amely kis jel eseten levagja a magass hangokat, es igy a zavaro sisterges meg pattogas nem hallatszik olyan erossen.
Termeszetesen nem ilyen egyszeru a dolog de a lenyeg a fennebbi.
Szia Viktor.
Na átnéztem ide,de nem nagyon tudok hozzászólni a témához.
Nekem nincs egyetlen kispedálom sem,nem is volt soha,csak egy házi Blues-pedálkám,de az meg ratyi volt.
Amit tudok a témáról,azt már Korodilasz elmondta.
Igazából azt sem tudom,hogy milyen elv alapján működnek a Noise gate-k,de úgy tudom,hogy egy bizonyos jelszint alatt levágják a zajt. De lehet,hogy hülyeséget beszélek,passz! :)))
Na,az az elméletem,hogy a kispedálok bemenetét gitár-jelszintre lövik be,az FX-sendből meg egy kicsit nagyobb jelszint jön ki,és ez a jelszint magas a Noise Gate-nak,hogy levágja.
De szerintem hülyeséget mondok! :DDDDD
Nana, ne szidjad, mert kurva jó az, elvileg a párhuzamos lenne a jobb dolog, csak nekem most pont a másikra lenne szükségem...
De max csökkentem csak a pedálok zaját...
Nem nem, teljesen "wet"-re van állítva, és úgy sem csinál semmit.
Vagyis a gitárból jövő zajt csökkenti, csak azt nem ami a torzítókból visszajön, de az meg lófasz...
Soros effekt loopnál az egész jel átmegy a loopon, ezért soros. A párhuzamos olyan mintha kettéosztanád, egy része megy a loopba, a másik része meg nem. A végén a két hang keverékét hallod. Ennek a keveréknek az arányát állítod vmi potival aminek az egyik részére az van írva hogy Dry, a másikra meg hogy Wet. Szóval lehet hogy totál Dryra van állítva, és így nem is megy jel a loopban, ezért nem csinál semmit a zajzár.
Sziasztok!
Nem tudja valaki véletlen, hogy mi a különbség a soros illetve párhuzamos effekt loop között, hogy hogyan kell elképzelni?
Ma bekötöttem a zajzáramat, és rohadtul nem csinált semmit és van egy olyan érzésem, hogy azért mert párhuzamos a zajzár...
Olyan lehet csinálni, hogy átalakítani sorosra?
Azzal mélyet lehet kivenni a hangzásból, a visszacsatolásban van. Egy soros kondit söntöl egy potméter.
Pl Peavey 5150-ben is van ilyen, csak ott Resonance a neve.
Hát....amikor húzom a szegecshúzóval,akkor a húzógolyó bennemarad a rézhüvelyben.Na ezt én nem akarnám!
Inkább előre kioperálnám belőle,átdugnám a furaton,és a másik végét egy pontozóval elverném laposra,vagy valami fogóval....
A lényeg,hogy középen legyen egy lyuk benne végig,amibe az alkatrészlábakat beledughatom.Ha benne van még a húzótüske maradványa,akkor nincs lyuk,meg csúnya is szvsz.
De mondjuk ez annyiban más hogy a twin esetében adott volt az előfok is . Mármint a csöves kombó adta az "alaphangot". A GT-6 "csak" torzitóként és effektként funkcionált.
Egyszer régen még NY-ban vettem egy digitech padló effekt előfokot. RP-2000 volt a neve. Egy ottani barátomnak volt egy 100w-os marshall végfoka és 2db 2x12-es 1936 tipusú hangfala. Néha megengedte és azon gyakoroltam. Az tisztára ez a felállás volt. És jól szólt szerettem. Volt dinamika meg dög meg minden
Igen amikor külföldön dolgoztam akkor mindig twinen játszok és ott a GT-6-ból jött minden torzitó meg effekt. Itthon loopban használtam, tehát az előfok részét nem csak az effektjeit
Régen gyártottak, elég sokan, de ma már nem éri meg! MÁRKETING!
Amikor a félvezetők még gyerekcipőben jártak, könnyebb volt csöves végfokot csinálni, és főleg olcsóbb, mint nagy teljesítményű tranzisztorokat egyáltalán beszerezni. És akkor a tranyó volt az újdonság!
Ma azért nem éri meg a csöves vég, mert kell bele +10kg vas, drága csőfoglalat, és nem utolsósorban drága csövek. Szerinted miért nem csöves a Marshall új feje????
Viszont a piac kialakította azt a nézetet, hogy amiben cső van, az már rossz nem lehet. Az ecc83 is cső, még ha 12V-ról megy is... ;o)))
A rögzítés szempontjából azért nem érzem ennyire sarkosnak a dolgot. A csövek és a tranzisztorok torzításakor teljesen más hatványú felharmónikusok keletkeznek, ezért alapvetően más a hangjuk. Sőtt még a trióda és a pentóda közt is akadnak eltérések.
Megette a fene azt a rögzítést, ha ez a különbség nem hallható/kimutatható!!!
Amúgy mutatok én neked egy Dinakord-ot, tranyós előfokkal és csöves véggel. Nagyon nem tetszik a hangja... :o((
Csak egy ötlet volt. Akkor meg már érdemes csöveset mindenből. Csak eszembe jutott, hogy miért nem eleve így gyártják. Tranyós végfokkal rengeteg van, de fordítva...
Jogos. Hiába veszik fel fullcső cuccon a világ legjobb stúdiójában, ha a végén a buszon hallgatod mp3-lejátszóval...
Arra gondolok főleg, hogy miért nem a csöves a végfok, ha az adja meg a hangzást a végén. Elsősorban élőben gondolkodom, tehát ha nem nézzük a stúdiósdit, koncerthangzásként.
Egyáltalán gyártanak olyan cuccot, aminek az eleje tranyós, a vége csöves? Én még nem hallottam ilyenről.
Jó...Hülye hasonlat volt. De valami ilyesmi.
Szóval ha a sós vizet iszod a végén, akkor sós íz marad a szádban, ha meg a szörpit, akkor az édes íz...
De lehet édessós, vagy sósédes is. Valamelyik dominálni fog.
Nem jutott eszembe jobb...
Sziasztok Csőguruk!
Lehet, hogy naiv kérdés, vagy értelmetlen hülyeség, de mostanában eszembe jutott, hogy miért gyárt pl. a Marshall előfokcsöves cuccokat ahelyett, hogy a végfok lenne csöves, az elő meg tranyós...?
Merhogy a végén úgyis a tranyós hangot hallod.
Nem olyan ez, mintha eléd raknak egy pohárban sós vizet, meg szörpöt. Amelyiket másodszor iszod, annak az ízét fogod érezni...
Lehet, hogy rossz hasonlat.
Greg! Szerinted?