Ja, és egyszer azt írtad, közlekes vagy. Nincsen véletlenül egy kidolgozott Héthelyi féle matek b2 tételsorod? Életet mentene! Vagy nem tudod hol keressek ilyet?
persze az eredeti alkatrészeket gondosan elraktam , meg nem csináltam semmi olyat, amit ne lehetne visszaállítani az eredeti állapotára, szóval aggodalomra semmi ok :)
Choty: Hááát, a Triamp tényleg húzós lenne. Meg vagy 10 éve nem csináltam nyák-ot... Raul nem jár messze a valóságtól, ezt szerintem használtan olcsóbban megúsznád, mint építtetve.
...hát egy triamp-et nem piskóta hobbiból megépíteni. Most igy nem is jut eszembe bonyolultabb. Bár ha megvan a layout, meg a PCB layout akkor talán egy kicsit könnyebb...
Miki: A Twin kb. 100W-os csak 4 ohmon, igaz? Neked 8 ohm kellene. Mennyiért lehet hozzájutni mostanában egy ilyenhez? Van saját Twin-ed?
Choty: Ha megmondod pontosabban mit szeretnél, akkor tudok neked kalkulálni a várható költségekről (kb. akárki is csinálja), és el tudod dönteni hogy még mindíg csináltatni akarsz, vagy keresgélsz használtan.
Azt hiszem jobb lenne magánban folytatni:
hhenrik@freemail.hu
henrik.horvath@gmail.com
Ez a kombó "prototípus", saját használatra készült.
De föltett szándékom csinálni belőle többet is, ha van/lesz rá igény.
Hangmintáim még nincsenek, de meg fogom oldani valahogy...
A belsejéről most nem csináltam képeket, de arról is fogok.
Jelenleg készül egy másik kombó is, ennek a "kistesója". Na nem teljesítményben, hanem méretben. Hordozható, cipelhető változat, gyakorlásra és próbára. (a lenti CT-30 közel 33kg, és magam nem birom berakni a kocsi hátuljába...)
Előzetesen annyit róla, hogy 2db EL34 AB/A osztólyban (35W), fender hangszínszabályzó, 1db 102dB-s Eminence The Tonker, tömör (sötétre pácolt viaszolt) fa korpusz, valódi tonett-szövet. Szóval a nappali éke is lesz egyben! :o))) Ja, és két független bemenet, hogy 2 gitáros tudjon gyakorolni, összejátszani rajta.
Addíg amig a lenti kombómban 1db 15colos Alnico hsz. volt (egy ezeréves Beag, kb 92-94dB érzékenységgel), addíg túl lehetett vezérelni, és állat hangja volt. Most a két darab 100dB-s V30-cal, (ami egymás mellett 102dB, a padlóra állítva pedig 105dB, ha jól számolok) már nem igazán lehet. Ugyanis nem bírsz megmaradni mellette. És a végfok 30W-ja nem változott. Hogy valami hány W-os, csak egy adat. Mit kötsz rá?
H
A különbség tapasztalatom szerint ott figyelhető meg a legjobban (hozzátéve persze hogy a láda mérete ,hangszórók száma, mérete, érzékenysége, befolyásolja, sőt még a terem mérete meg még az is hogy a dobos milyen hangos)hogy a tiszta torzításmentes hangszin meddig bírja tisztán 50 vagy 60 w esetén és ugyanez 100 w esetén.
Az én RIVERA ládám 4x10-es 200 vatt. Először egy 60w-os combót kötöttem rá, majd egy 50 w-os csöves fejet, és most pedig egy 100w-os fejet. Tiszta hangszinben a hangerő különbség nagy és jól érzékelhető. A torzitónál már más a helyzet, de a dinamikában ott is nagy difi van szerintem. Én nagyon sokáig hosszú évekig játszottam 50-60w-on mindenféle zenekarral mindenféle szinpadon. És ebből párszor voltak gondjaim. De a 100w-al sosem lesznek gondjaim.
Egyébként én szinte minden erősítő hangerőszabályzójával is azt vettem észre, hogy 5ig folyamatosan hangosodik, aztán szinte semmit.
Persze lehet, hogy ezt csak közelről érzem így és messziről lehetne hallani ott is a különbséget.
szvsz függ a láda teljesítményétől is.
nekem a 60w-os csöves fejhez egy 200w-os 4x12"-os ládám van.
Így is nagyot szól. Viszont egy 400W-os ládát már hiába rakok alá. 100W-os fejhez viszont kell a nagyobb láda, de szerintem a terem akusztikájától, a zenésztársak mennyiségétől és hangerejétől is függ.
Nálunk a terem kb. 45m2 és 3m magas, 6an vagyunk (2gitár, bass, szinti, dob, konga) a 60W így még éppen elég. (szvsz nem sokkal lennék hangosabb egy 100W-os fejjel csak ha egy 400W-os ládát is vennék alá)
Mekkora a hallható hangerőkülönbség egy 50 és egy 100 wattos erőlködő között? A hangerő nem logaritmikusan változik a teljesítménnyel és kétszer akkora hangerőhöz tízszer akkor teljesítmény kell? Bocs, ha hülyeséget beszélek vagy kérdezek... Szóval ha van (persze ez csak fantasy) egy 4x12-es ládám, mekkora a különbség ha egy 50w-os vagy 100-as fejjel hajtom meg?
Henrik! Gratulálok!
Rendelésre nem csinálsz ilyeneket?
Nekem egy 100W-os fej kéne.
Meg van hozzá a hivatalos szervíz dokumentum is.
(kapcsolási rajzok, panel tervek, anyag lista, stb.)
Hát ez gyönyörű lett.
Kicsit a Ruby Riotra hasonlít a dizájn,nekem nagyon bejön.
(Ha meg kötözködni akarnék,mondanám hogy azt a modern ventillátorrácsot az oldalán cseréld ki valami vintédzsebb fémrácsra - legyen már tökéletes az összkép )
miki,
lehet kapni (www.webervst.com) meg csináltatni is olyan átalakító trafót, amit bekötsz az erősítő és a hangfal közé és két forgatókapcsolóval lehet választani az erősítő meg a hangsugárzó ohmszámát. Szóval a 4-8-16 ohmos erősítő meg 4-8-16 ohmos hangsugárzó összes kombinációját lehet illeszteni egymáshoz.
Na, remélem sikerül feltöltenem!
Itt az én kis cuccom. Olyan 95%-osan késznek nyilvánítottam. Kellene egy feliratozás szitázás még, illetve még apró finomítások.
Mit tud:
Vox AC30 alap
2xEZ81 vagy 2x2x1N4007 egyenirányító
4xEL84 30W teljesítmény
Trioda/Pentoda üzem
Class "A"/Ultralinear üzem
Line Out
Effektkör
2xCelestion Vintage 30
Kb. ennyi.
Hosszú éveken át 50-60w teljesítménnyel dolgoztam. Végül is rendben volt , bár az is igaz hogy sok olyan szinpad volt ahol a már elkellett volna a 100w. Most nemrég beugrottam egy 100w-osba és ha most szerkezetváltás miatt továbblépnék, szeretném megtartani mostmár ezt a teljesítményt....Hát akkor marad a jcm 800 (mint terv)
Nem nagyon van olyan megoldás, ami ne változtatná a teljesítményt.
Viszont!
Ha kiveszel a négy cső közül _megfelelő_ kettőt, akkor 50-60 watt-ot kapsz ugyan, de az erősítő 8ohmot szeretne majd a 4ohmos kimenetén, szóval pont zsír. Nem elég az a teljesítmény?
Tehát a hangfalkimenet ohm impedanciája a kimeneti trafóhoz van kötve (ilyen értelemben)?
Akkor vissza az egész. Volt egy ötletem de akkor nem ugrok bele.
Problémám elméleti. Ha párhuzamot éreztek a valósággal az csak a véletlen műve.
Szóval: Áttudnátok e alakítani egy twin reverb 4ohmos kijáratait 8 ohmra úgy hogy ne változzon a teljesítménye, ne legyen zaj, ne tegyen kárt az erősítőben, stb, stb, és egyébként a renoválás alatt meg azt értem hogy az elöregedett kábeleket potikat csöveket cserélni ilyesmi
Magyarul annyi az egész, hogy egy 5W-os potival feljebb emelem a katódon lévő feszültséget?
Ha jól értem a dolgot, akkor a master-volume kapcsolással ellentétben, ha itt letekerem a potit, a kisebb hangerő ellenére a vékfoktorzítás megmarad?
Sziasztok
http://www.mojaveampworks.com/index.php?id=13,0,0,1,0,0 Meg tudja nekem mondani valaki, hogy a fenti linken látható erősítő "Power Dampening" opciója milyen elven működhet? Sajna kapcs rajzom nincs, de hátha láttatok már ilyesmit belülről...
Nem,az teljesen más! Azt is Soldano bácsi tervezte,de az más dolog!
Van a SLO-100 rackes változatban is,arra gondoltam. Hangban nem igazán van különbség,ha van benne,ha nincs,én tettem bele,mert ártani nem árt,viszont ha meggátolja a gerjedést,az jó.A legtöbb cuccban van ilyen.
A SLO-100 kapcsi rajzon is rajta van,de fotókon nem látom,csak a rackesben.
kijavítom rajta az előző tulajok által elkövetett igénytelenségeket. pl ferde volt az egyik végfokcső,mert bénán tették be a csőfoglalatot. a (bakelit) foglalat eldó peremének átmérője kb fél mm vel nagyobb volt,mint a lyuk a sasszin, aztán csak azegyik oldala csúszott be. 5 perc volt amíg lecsiszoltam , meg fél óra, még visszaforrasztottam az összes kábelt, meg kciseréltem ott a környéken, amik már megvoltak sütve.
ma nekiláttam,hogy széttúrjam a lénit. első lépésben megcsináltam a léni jcm800 at. az aktív nyaki hangszedővel egész jó szólóhangszínek jöttek ki belőle, de a hídnál lévő breed már kevés volt, hogy rendesen meghajtsa rendesen. meg elég fura zizis hangja volt. aztán vettem egy nagy levegőt, és nekiestem a blackmore előfokának. először 1 az egyben csin
ltam meg,de nem votl jó, sípolt, meg szar hangja volt. már feles gain állásnál is besípolt. aztán a katódokból kivettem a kondikat (kiv. az elsőnél), 2.3.ba tettem 10k sat, a 4. maradt 1k. mostmár nem sípol, de mégmindíg nem szól valami jól. megint az a szar zizis hang,mint a jcm800 előfokkal. szóval zúzdára marad az mp1 egyenlőre.
Ja! Nekem van 4 EL84-em, a maga kis ali30W-jával, oszt a próbán kb. 65%-os hangerőnél szóltak, hogy vagy lejjebb halkítom a cuccot, vagy belevágnak valamit. Kicsit sajnáltam volna a 2 Vintage30-at, úgyhogy engedtem az erőszaknak! ;o))) Pedig üti a dobosunk rendesen, nem lazsál! (mondjuk én is picit soknak éreztem már azt a kb 114dB-t...) ;o)))
Digitech pedállal már egy haverom is szívott, egy áramszünet után nem ment az Expression pedálja. Először mi is arra gondoltunk, hogy elromlott, és az vágta le biztosítékot, aztán kiderült, hogy csak újra kellett kalibrálni a pedált.
Jó az tartaléknak! :)
Ha van egy 4-8-16 ohmos kimenő,akkor kettőt kivesz az ember,hangfal átdug,esetleg még erre egy trióda mód,és máris 25W a teljesítmény csak.
De ha kell,és szükség van teljesítményre,akkor ott a 100W-os állat!!!
:DDDD
Ki kéne valahogy számolni,hogy 560V anódfesznél mekkora értéke kéne hogy legyen a biasnak,hogy olyan 20-35mA anódáramot kapj.
És akkor úgy belőni valahogy.