na mág egy buta kérdés: ha adott esetre meg akarom tervezni ezt az áramkört, akkor úgy számoljak, hogy p1-r3-r4 képez egy feszültség osztót? és R3 értéke szokásosan mennyi ? c2 gondolom 100-200mikró, c1 meg akkor kevesebb :)
"bluevoodoo:Tényleg Tompi,tudsz valamit arról,hogy az 5881-el szerelt 120 wattos cuccok tulajdonképpen 100 wattosak?Olvastam vhol ilyesmit,hogy csak ráírják a 120 wattot..."
"Tompika777:Konkrétan a Savagenél tettem fel ezt a kérdést,mert ez számomra sem egyértelmű.
A manual 100W-ot ír,míg az erősítő hátlapján az van,hogy 120W All-tube Guitar Amp Head.
De akkor ez igaz a 6L6GC csövekre is,mert hogy azt is lehet beletenni?!
Valami csőguru válaszolhatna!"
Egy kituno otlet es lehet, hogy en is reszt veszek az eloadason mert reamfer egy kis tanulas.
Termesztesen az idopontot lekozlod a Forumban es ha osszejon akkor szivesen meghalgatlak.
Na vegre veletlenul reajottem a dolgokra.
Meg annit fuznek hozza , hogy a bemeneten talalhato 470 p - os kondi a radiofrekvencias zavarok ellen ved.
A Q1/Q2 helett lehet Ic - et is alkalmazni stb...
Csak annyit jegyeznek meg, hogy a megfelelo erosites utan (Drive poti) a jel a Q3 ugynevezett fazishasito (kiegyenlitett inverter) bazisara kerul mely ket ellentetes fazisu kimeno jelet ad a bemeno jelrol,innen ered a fazishasitto elnevezes.
Az emitteren a bemeno jellel azonos fazisu, mig a kollektoron ellentetes (180 fok)fazisu jel jelenik meg.
A kapcsolasi rajzon lathato, hogy az emitter es kollektorban levo ellenallasok erteke egyenlo, igy a kimeno jel azonos negysagu (de kulonbozo kimenetu impedanciaju) mivel az a kollektor es emitter aramok kozel azonosak.
az emitter ellenallason letrejovo nagy negativ visszacsatolas mindket kimenetre nezve az erositest "egy" ala csokkenti.
A tulajdonkeppeni frekvenciaduplazast a ket 1n4148 - as dioda vegzi oly modon, mint egy ketutas egyeniranyito.
A Q4 bazisat tahat nem szinusos jel, hanem a szuretlen,ketutas egyeniranyito kimeneti jelenek megfelelo felszinuszok vezerlik.
A 2.2 M / 820K - os ellenallasok a diodakat nyitoiranyban feszitik elo s igy azok erzekenysege (nyitasi feszultseguk) nagymertekben megno (ez a radiotechnikabol szarmezik es a demodulatorok eseteben alkalmazzak).
Érdeklődnék, hogy közületek vállal-e valaki csöves kombó építést megrendelés alapján (kb. Peavey Classic 30W)? Ha igen, van-e referencia a fülnek? Előre is köszi! pke
A "Csé" modellt?:) Én csináltam, egy Fender alapján, két Celestion Vintage 30 van benne. A vásznat otthon vettem Egerben, de maradt elég sok. Mennyi kellene?
gabex
Pedig nem gondoltam, hogy ezzel újat fogok mondani... A másik problémához most túl fáradt vagyok, de csak meg lehet oldani egyszerűbben is...
Meg csak Boss cuccokkal.
CSak mert most láttam egy olyan rajzot,ahol 1 csőpárnak nemcsak hogy egy bias potija van,amivel veállítod a kellő bias értéket,de van egy szimmetrizáló potméter is,amivel beállíthatod a két oldal szimmetriáját.
Mondjuk van egy 35mA-es csöved,aminek a párja 37mA,és akkor be tudod lőni mindkettőt 36mA-re!Bersze a bias függvényében!
Az a baj,hogy papíron van a rajz,át kéne ültetni nullákba meg egyesekbe!
ááá, most tanulás van egyenlőre, elég csehül állok, vagy 3 ból bukó van, a maradékot meg muszály megcsinálni, 16. után, (ha minden jólmegy) majd lesz időm az erősítővel foglalkozni.
miért használják a legtöbb erősítőben a katódkövető fokozatot az előfok utolsó fokozataként? most néztem ENGL kapcsrajzokat, ott a cstolókondi után van egy 2,2M es ellenállás földre aztán jön az eq. és az ENGL eknek finoman fogalmazva sincs rossz hangjuk :)
A magasak fényesek, nem csillógó inkább éles.
A zavaró mélyek inkább tompításnál jönnek ki akkor meg dübörög, az nem jó, de ha leveszem akkor meg nincs telt hangzása a LesPaulnak.
Felvettem Mp3 lejátszóval elküldöm a mail-edre
Persze, csak ember legyen a talpán, aki azt a bonyolult ívet beszerkeszti a gépbe úgy, hogy vágás után passzoljon a régi helyére...talán fényképezd le...de a mérete...???
Ha corelben megszerkeszted, semmi akadálya!!
Mármint olyasvalaki, akit felizgat egy számítógépes csőteszter projekt, ugyanakkor tud segíteni a szükséges digitális részek megtervezésében.
Arról van szó, hogy a számítógép és több ADC meg DAC ic közötti összekötettést kéne megteremteni. Pl USB->RS232->?->DAC/ADC módon. Vagy máshogy.
email:
tamas
kukac
knzaudio
pont
com
hát a bonyolult az pont azért van,hogy jó legyen a hang tehát nem fölösleges:)meg ezzel a konfiggal szerintem minden zenét lehetne játszani amit csak akarsz.viszont drága meg cipelhetetlen.a hang meg...szerintem azért nem lenne annyira lusta,használnak ennél sokkal nagyobb bonyolultabb konfigot is
Nézegessél konfigokat azon a hogyishívják oldalon,ahol ilyenek vannak.
Hátha van valami megfejtés arra amit akarsz!
Nekem az a véleményem,hogy egyrészt valószínű,hogy télleg kicsit ellustulna a hang a végére,másrészt lehet,hogy egy jó hangot kapsz a végén,de egy drága,cipelhetetlen,és feleslegesen bonyolult konfiggal!
Én szeretem az egyszerű dolgokat.Egy jó fej,kábel,hangfal,gitár,esetleg 1-2 effekt csak finoman...
ebben aztán tényleg elfáradna a hang:)
és még az efektek meg a dinamikaproci meg ilyenek be se kerültek:)
szerintem jó lenne ez csak lehetne táncolni mert ha torzról akarsz tisztára vagy szólóra váltani akkor előbb be kell állítani a quadon,hogy melyik legyen,aztán meg egyszerre kell nyomni a switchet a quad cativáltójával.de azért ez még mindíg semmi egy jó kis kisvasúthoz képest
Hmm,nem tudom,télleg.
Bizonyára működne,de ezt a Headizét nem ismerem,milyen.
De szerintem jól kitaláltad a dolgot,és tuti,hogy van megfejtés a dologra,talán éppen ez az.
De télleg nem tudom.