én mindig bebasztam egy fotótálcába fejjel lefelé, azt fel a radiátorra, vagy ki a napra, és kb 2 percenként megemelgettem...
egész gyorsan dolgozik az új vasklorid, pár perc alatt kész van ha melegíted...
Hát,ha nem is veri a fotótechnikát,de majdnem ugyanazt az eredményt adja,és ezt azért házi körülmények között jóval könnyebb megcsinálni!
A maratásállósága fasza,persze a kimaratás után nem szabad még sokáig áztatni,mert azért a festék alá marhat.
Bár ha 1-2 tizeddel alámar,attól még fasza,a vonalvastagság úgy is megvan!
Az egésznek a kulcsa,hogy a papírt jól húzzuk le,és ne jöjjön vele a minta!
Sokáig kell áztatni,amíg jól fel nem hólyagosodik a papír,és a rajzolat kirajzolódik.A víznek minden nem festékes területre be kell hatolnia!Ha sikerült lehúzni,azért marad egy kis papír a festékbe tapadva,ezt kézzel óvatosan annyira le lehet dörzsölni víz alatt,hogy a kontúrok élesek legyenek.A többit a vasklorid elintézi hamar! :)
Úgy szoktam maratni,hogy kicsit lötyögtetem,úgy gyorsabb,és kisebb az alámaródás veszélye is.
Marha jóóó.....! köszi!,szerintem ez már kiszolgál,a régi rajzaim is futnak...-:DD
Mégegyszer köszi,ez egy jó progi foglalkozz vele ,ha még nem,... eddig. Nekem nagyon bejött!!
Egyetértek! :)
Bár még csak alulemezből dolgoztam,vasból nem,de a 2mm-es alu nagyon fasza!
Lábkapcsit is abból fogok csinálni!
A lényeg,hogy kemény alulemez legyen,mert abból is van különböző lágyságú.
Köszi Isa,de a szaros vírusírtóm letiltotta a filet!!!
Exe filet nem enged be!
El tudnád küldeni ismét,ha van egy kis időd? De kérlek csomagold be rar-ba,vagy ilyesmibe,mert különben nem engedi be a vírusírtó!
Eredetileg OD kondikhoz meg axiális elkókhoz volt a rajz,ki kellet javítani Wima kondikhoz,és radiális elkókhoz.
Amúgy a netes rajzban van 1-2 hiba,persze ezt is javítani kell.
Ez a mostani nyák Windowsos Painttel lett kijavítva! :DDD
De amúgy az Eagle 4.15-öt használom rajzolásra.A másik cuccom nyákja már azzal készül,és az saját rajz lesz teljesen.
Mi ennek a német proginak a neve? Biztos ismerem,valszeg meg is van.Van magyar nyelvűm is,de az elég egyszerű,bár nem rossz.
Még a Protel DXP egy jó progi,az is megvan! :P
Jah, más Mákosnak ahogy elnézem....egy Zénerrel megfoghatod(brumm szempontból(zéner nem egy fix feszkó ebben az esetben) hatásos...60-70V) utána az osztó, oszt tutti a biasfesz.(10uf kevés..lealább 47-100uF ha lehet,(bár kicsi az áram)
De ne cifrázzátok-:))
Én anno az Eagle DOS-os verzióját használtam,egy német cégtől kaptam kizárolagos felhasználásra(bedolgoztam nekik nyák tervezésben)
Később kipróbáltam a Win változatot.(nem rossz-:)
Ma pedig egy szintén német progit használok,egyszerű rajzokra tutti.Érdekel??
Nincs konkrét papírtípus.
Bemegyek a dekorboltba,és veszek 90-130g/m2 közötti műnyomópapírt.Szerintem ez esetben tök mindegy,hogy fényes,vagy matt.
És mivel nekem nincs lézernyomtatóm,egy másolószalonba szoktam vinni kinyomatni.A csaj már,ha meglát,tudja miről van szó! Úgy veszi ki a gépből a papírt,mint a hímes tojást! :)))
Csak simán fekete tintát kell használni.A mennyiséget meg el kell találni,de nekem pont jó az,ahogy az irodában megcsinálják.A túl sok festék szétnyomódik vasalásnál,a kevés meg bizonytalan rajzolatot ad.
hééé, ez tök jó. én régen lakkfilccel rajzolgattam, de az gány volt, most pressnpeellel próbálkoztam, de sehogy sem akart a nyákon maradni a a ragadós cucc, pedig síkpréses vasalóval is próbálkoztam, de mindig lejött valamelyik része.
konkrét papírtípust tudsz mondani esetleg? matt vagy fényes/enyvezett?
nyomtatótípus esetleg? (tapasztalat: pressnpeelnél a színe slézer nem jó, mert -hacsak nem tiltod szoftveresen- használ a többi színű tonerből is, és nem lesz zsép a rajzolat)
A lehető legegyszerűbben.Nagyon fasza technika,majdnem olyan minőséget ad,mint a fotótechnika.
Megrajzolom a nyákot a számítógépen,aztán kinyomtatom műnyomó papírra (lakkozott papír,nem issza be a festéket,úgy 90-130g/m2-ig jó).Lézernyomtatóval kell nyomtatni,ez fontos!!! Mert ennek a festéke húre megolvad!
Ezután szépen megtisztítok,és zsírtalanítok egy nyers nyákot,és a papírt rátéve rávasalom a mintát! Aztán mehet az egész hideg vízbe,1-2 óráig,utána szépen le lehet húzni a papírt,és a rajzolat megmarad.
Ezután mehet a vasklorid maratóba.Aztán ha kész,vízpapírral ledörgölöm ról a a festéket,meg a letykót,és lehet fúrni.Ennyi.Tök jó módszer!
Ilyen minőséget az:
Bocs,telefonos kép.
Ha esetleg meg 1db négykörös relével lett volna (ha van ilyen egyáltalán),akkor lehet,hogy jó lett volna,de nem biztos,hogy télleg ez volt a baj.
A lényeg,hogy mindenképp kellett volna egy új nyákot csinálni,ha meg már csináltam,akkor már optót tettem bele,VTL5C1-et,mint a gyári Soldanoban.
Valószínű,hogy a két relé (egy az előfokban,egy a két masternél),nem egyszerre kapcsol,még ha a különbség csak pár századmásodperc is!
Ezért ha a clean hangerő hangosabbra van állítva,mint a torzított,akkor,ha csak egy pillanatra is,de catornaváltáskor belehallatszott a torzított a cleanbe,immár jó hangosan! Ezt egy pukkanás formájában lehetett csak hallani,de ez épp elég zavaró volt!
Szerintem legalábbis ezért volt a pukk,más magyarázatot nem találtam.Külön-külön egyik sem pukkant,csak együtt.Ennyi a történet.
Greg! Lassan érik nekem ez a chassis gyártás (CNC-AutCAD) dolog, amiről már egyszer beszéltünk. Még a táptrafó mérete nem tiszta, de közeledik az idő, amikor végleges lesz a rajz... Te mennyire érsz erre rá mostanság? Milyen lemezekből lehet/szoktál dolgozni?
gabex
nekem más a biasom...
egy régi bevált hificuccból "nyúltam" az elvet, de működik jól...
mivel ez bevált, az agyamba meg már nincs hely így ezt használom
ja nekem meg ugye nincs döntött ládám, ugyhogy vissza sem tudtam neki adni :)) a tanulság: ha hallani akarod magad, és nem csak a moniorból, vegyél döntött ládát. (vagy egy fullstack et, hoyg legyen fülmagasságban is hangszóró :)
jameg a másik gityósunknak valami gebasz van az ampeg fejével, néha lehalkul teljesen aztán vissza. ha pár atyai ökölcxsapással illatjuk a tetejét , akkor áltlaában visszajön. ne meg ha ki van tekerve. szóval múltkor koncerten megsüketültem, ott ordított a fülembe 50 watt cső 412 ládán, 7 ig feltekerve a hangerő (jó kis zizs magasakkal, by MT-2 :). a végén már kértem, hoyg fordítsa arrébb kicsit :)
naszóval én azt mondom cső -probléma, de lehet, hoyg cask valami kontaktos?
mi van veletek, emberek??? lekerült az első oldalról a téma ! gyorsan,gyorsan , írni,írni !!!
megvettem az alkatrészeket a bias mod hoz, de most derült ki, hogy megvágtak mozgástanból...kicsit ideg lettem, szóval most tanulás lesz egy ideig, mert azon muszáj átmennem ( 8 kredit, öcccsém ! :)
viszont akkor már ott a szűrést is érdems lenne valahogy jobban megcsinálni, nem? ha beletolok még pár elkót párhuzamosan, a segít a dolgon,nem ? :)
Greg, és mindenki, BUÉK, nos hogy tetszik az erősítő? Aki a végső javítást megcsinálta, lemérte a teljesítményét, sinus 30 W, azt mondta nekem. Nem tudom, hogy a greenback hangszóró mennyire bírja, azt hiszem az csak 25 W-os, bár tudom, hogy ez nem sokat jelent. Arra már nem tudtam rávenni a mestert, hogy a hátoldal feliratait is szépre csinálja meg, FILCTOLLAL van a felirat. Na mindegy, legalább jól szól....
Sziasztok!
Boldog új évet mindenkinek!
Kérdezni szeretném: zaj szempontból mennyire rossz megoldás, ha a fűtőfeszt egy másik transzformátorról veszem? DC-t akarok használni ott is.
a zenert meg feszültség -stabilizátorként használják, úgy gondolom. mondjuk szeritnem csak ott van értelme , ahol kimondottan 1 csőtípussal akarják használni a végerősítőt, mert ha beteszek egy 50 es zenert, akkor a 6l6 nak ( egy 6550 nek pediog végképp) nem tudok majd elég negatív feszültséget adni.
Van még itthon egy valag régi REMIX kondim,meg egyéb régi cuccom.Szerintem már az enyészeté lesz!
Amúgy nem tudom,min múlik,de már több forrásbólis tudom,hogy a fémréteg ellenállásokkal elég zajszegény cucc építhető.Mármint itt ellenállászajra gondolok.
A csatolókondik meg nyilván a soundba szólnak bele,nem tudom.
Nekem a mostani cuccomban WIMA kondik vannak,ez elég jó szerintem.A Bogner,ENGL,Diezel fejekbe is ilyet tesznek.Viszont a hangja egy kicsit vintagessebb,mint pl az Orange Drop-é,csak az meg drága.De higain fejbe jobbnak mondják az OD-t,mert "simábban torzít".A Wima kicsit szórössebb.
jó hülyülök,de most mé baj,tudod annó ez volt az Istenem,(REMIX)és jó ,hogy volt....és ezen múlik...hát nemtom..
Azt egyszer megdumcsizhatnánk ,hogy min múlik-:))
Hát ja!
Mindenesetre az eredeti Laney Soundban nincs túlspilázva a dolog! Egy dióda,két ellenállás,egy elkó,oszt kész!
Ebben az ex-végfokomban bonyoluntabb volt jóval! Mondjuk nem is volt vele bajom soha,nem volt brummos,meg semmi ilyesmi.
Emlékszem,egy nagyon halk "sss" hang hallatszott a szórókból,ami ellenállászaj szerintem.De a hangerőpoti feltekerésével SEM hangosodott.
Az "ssss" zajt meg betudom annak,hogy régi szar ellenállások voltak benne,ilyen barna,orosz cuccok,meg REMIX cuccok.Az elkók is MM-ek voltak benne.Szóval fémréteg ellenállást hírből sem ismert! :DD
Minnyá nyomok egy fotót,ha találok.
Meg az a furcsa,hogy volt egy 50V-os bias tápvezeték ugye,de ezen nem csak egyetlen dióda volt,mint ahogy szokás,hanem egy komplett graetz-híd.
Aztán utána nem tudom...
Azt nem tudom! Már így volt,mikor vettem!
A bias áramkörben is volt egy pár plusz dolog,pl egy zener dióda,hogy minek azt nem tudom.
Annak a rajza sincs meg.Persze le lehetne rajzolni a panelről lenézve,de....