HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Jónás Tamás (instrume

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Offtopic

2024. március 07

***IBANEZ***

2024. március 02

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***FENDER***

2024. január 11

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. december 27

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első 1 2 3 4 5 6 7 8 ... >500 >>1000 Utolsó

Gitarosaurus 2012-03-04 16:39 |  #7315
Gdim7-et fejtsd ki akkor még. Tritonusz-behelyettesítés talán, de késő van gondolkozni.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7313)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:37 |  #7314
Ha tényleg ezek a hangok, akkor C-harmonikus moll-t H-ról kezdve (Alterált Sz7 a skála) próbáld rá elsőre. De jó lehet más is. Minden ilyen dolognak van hangneme, csak nem populáris a hangzás, ezért nincs (még) kanonizálva.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7308)

cserye 2012-03-04 16:29 |  #7313
Mivel én adtam a feladványt, nem volt nehéz dolgom:)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7310)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:28 |  #7312
Tetszenek a dalok. A klasszikus értelemben prog rock. Ma már máshogy használják, uggye.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7301)

cserye 2012-03-04 16:28 |  #7311
Ez tök nincs összehangolva a playback alappal. Lehetne persze szándékoltan hamis is, ha ez a cél, de asszem így értendő eredetileg:
http://www.youtube.com/watch?v=Zi80NdsjCO4&feature=related
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#7306)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:18 |  #7310
Tied az elsőbbség nápolyi ügyben!
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7300)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:16 |  #7309
Em Hm/D Hm/D A/C# G/H F/A H7/A Em/G Gdim7 F#m7b5 H7 Em

Na, lett időm lefülelni nekem is. Teljesen jó a megfejtésed.

Az F/A az egy nápolyi szext (itt a hagyomágyos értelemben, tehát szextfordítású hármashangzat). Én magamtól találtam rá annó és nagyon örültem. Persze meg van ez már fejtve. Fríg-béli akkordnak (na ilyen szakszó nincs) is felfogható. Gyakorlatilag szubdomináns irányba egy lépést kimodulál.

A Gdim7 érdekesebb.

Ja, és én moll-nak írom.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7299)

albedo2012-03-04 15:23 |  #7308
Például olyanokra gondoltam, mint Airless: 3:10-3:23 egy 15/16-os rész, ahol két akkord váltakozik, hangjai H F Gisz C - H F G H, bevallom őszintén, fogalmam sincs, ezek milyen akkordok, milyen hangnembe milyen funkciót töltenek be, de olyannak se tűnik, hogy ne lenne zenei.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7305)

2012-03-04 14:14 |  #7307
Elég furcsa, de szerintem passzol.
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#7306)

slowhand_joseph 2012-03-04 14:05 |  #7306
Naiv kérdésem van. itt ez a videó és nekem valahogy bántja a fülem.
Szerintetek passzol gitár a kísérethez?
Asszem E-ben van az eredeti de a srác valahogy fél hanggal mintha odébb lenne.

cserye 2012-03-04 14:03 |  #7305
Az még érdekes kérdés, hogy mi nevezhető "kisérleti zenének"? Milyen meglévő szabályok, vagy izlés ellenében hoz mást? Neked vannak erről megfogalmazható támpontjaid?

albedo2012-03-03 17:59 |  #7304
Most hallgattam meg, és valóban érzek hasonlóságot, legfőbbként a szándékot, (kísérletezés mind az összhangzattannal, ritmikával, és a technikával). Még esetleg a Panta Rehi-el érzek valami közös hullámot, de nem tudatos, csak hogy ők is különösen szerettek kísérletezni. És ez most lehet hülyeség, bár nem szoktam hallgatni, lehet valamiért mégis köze van az azonos földrajzi koordinátáknak.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7303)

cserye 2012-03-03 15:35 |  #7303
..ill. talán inkább csak hangulatában olyan.(nekem)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7302)

cserye 2012-03-03 04:53 |  #7302
A korai Color együttes pár dolgára emlékeztet (Panoptikum), ők kisérleteztek hasonlókkal.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7301)

albedo2012-03-02 16:46 |  #7301
Na, ez a kulcskérdés, hogy mit akarok.
Igazából talán azt, hogy megtaláljam a zenében, és a világban ami szép, és mindezt megérteni.
Ha nem tartjátok tolakodásnak, megmutatnék két számot.
Úgy gondolom, ritmikailag és összhangzattanilag is sikerült eljutni kis falunk végére.
Nem reklám akar lenni, a zenekar már nincs.
Itt szokott előfordulni, hogy saját dolgaimat se tudom kielemezni.
www.rubedo.hu
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7300)

cserye 2012-03-02 16:23 |  #7300
Na. Tök jól leszedted, mit akarsz?:)

Nem is biztos, hogy túl sokat kéne elemezni, azon kívül, hogy a basszusfordítások milyen izgalmakra adnak lehetőséget..
Talán az F/A akkord pl. egy szép izgalom benne. Ebben a helyzetben nápolyi szextnek hívták anno, asszem még barokk zenei találmány ez a fordulat (F/A, H/A, Em/G...- Em tonikával értve)

Gratula, ügyes vagy!
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7299)

albedo2012-03-02 15:34 |  #7299
Ez olyan gyönyörű akkordmenet, hogy szerintem Bach-nak is tetszene. Az elemzéssel nem nagyon boldogulok, meg nyilván több megoldás van egyszerre, pont ez a zseniális, de leírom, hol tartok:
Emol, Hmol/D (esetleg Ddúr), A/cisz, G/H, F/A, H7/A, Em/G, Gdim, Fiszm75b, H7, Em.
A basszus szépen megy hangonként lefele.
Az Emol fő hangnem, mert ezt kétszer is kimondja a H7-el, sőt a vége II V I.
Olyan hogy három nagyszekund távolságra lévő dúr akkord (A, G, F)nincs semmilyen hangnemben, viszont a basszus itt cisz, h, a szintén nagyszekundokat lép lefelé.
Itt valami nagy turpisság van, vagy én hallom-értelmezem rosszul. Közben meg k.va jó.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7296)

albedo2012-03-02 14:08 |  #7298
Azt figyeltem meg, hogy azok a zenék, melyek valamiért megtetszenek, ha kielemezzük, akkor kiderül, hogy összhangzattanilag is van benne valami csűr-csavar, és még ha nem is túl népszerűek, de ezek azok a zenék, amit ha sokszor meghallgatunk, mindig fedezünk fel benne valami újat. Ha nagy tömegeket akarunk megmozgatni, akkor minél konkrétabban kell kifejezni az I IV V I-et, és érdemes a lábdobon hozni a negyedeket, nehogy eltévedjen a nagyérdemű. Ami jogos meglátásnak látok, nem lehet úgy zenét írni, hogy kitalálom, hogy itt most 9/8-ad fog váltakozni a 7/4-el, és csinálok egy enharmónikus modulációt, oly módon, hogy gmol6 em75b-nek is értelmezhető. Nálunk ez úgy működött, hogy játszottam azt ami kijött, utána órákig vitatkoztunk, ki akarja gmol6-nak, ki em75b-nek értelmezni, majd átmentünk a kocsmába, feloszlatni a zenekart. De a zene legalább érdekes lett, és én szívesen élem ki magam azon, hogy zenéket elemzek. Nézem is mindjárt a Dire Straits-et.
Válasz 'arion' hozzászólására (#7297)

arion 2012-03-02 11:19 |  #7297
Bocsánat, nem akarok és nem is merek poénkodni rajtatok, ahogy itt elmuzsikálgattok, mert tisztelem az elméleti tudást és kicsit sajnálom is, hogy én összhangzattanilag gyökér vagyok, de eszembe jutott rólatok a vicc:
A 6-os stúdióban melléüt a cimbalmos, c helyett ciszt játszik véletlenül, de nem ismeri el, váltig állítja, hogy az c volt. Már mennek hazafelé, de még mindig tart a vita. Kilépnek a Rádió kapuján és annyira bizonygatja a cimbalmos az igazát, hogy előkapja a verőket és a falon megmutatja, hogyan ütött. Látod, hogy c-t játszottam? - kérdi a primást. Most igen - feleli az - de a felvételen, a 6osban cisz vót.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7296)

cserye 2012-03-02 10:25 |  #7296
Írok én neked, azon ne múljon:)
Ezt írd le (nem muszáj fokokban, de a basszfordítások lényegesek!)
1:25- től 2:00 -ig:
http://www.youtube.com/watch?v=IxS-ICzjO6I

Válasz 'albedo' hozzászólására (#7295)

albedo2012-03-02 10:06 |  #7295
Ez igaz, köszönöm a választ. Ha majd még lesz feladvány, szívesen tornáztatom a pici agyam.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7294)

cserye 2012-03-02 09:59 |  #7294
De hát írod is, hogy Edúr tonika van. Az aisz hang a dór dallam része, de ha nagyon be akarod venni a harmóniába, akkor simán add az Edúr-hoz negyedik hangként szerintem, aztán kész. (Hívjuk E4#nek?)
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7293)

albedo2012-03-02 09:06 |  #7293
Az E líd-re nem jöttem volna rá magamtól, de szerintem is az. Úgy gondolom, mivel a líd skála VII. fokán vezető hang van, így még összhangzattana is. Így a H7 akkordot Dominánsnak gondolnám, a sus4 már előlegezése a Tonikának, Az E dúr és a cisz mol tonika. Viszont még mindig nem értem az (E H aisz) hangokból álló harmónia funkcióját, azon kívül, hogy az E líd skálába belefér, meg hogy piszok jól szól (gondolom ez volt a fő szándék).
Bocs, ha értetlenkedek, meg saját dolgaimat se tudom mindig megfejteni.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7281)

Gitarosaurus 2012-03-02 05:43 |  #7292
Mint mindennel az elmélettel is vargabetűkkel halad az ember. Minden egy kis helyen van, de sokszor végig kell menned rajta több szempontból (útvonalon), mire kiérsz a túloldalra és látod az egészet. Emlékszem nekem is volt idő, amikor az Am6-ot kis szextesnek gondoltam. A legjobb az egészben, hogy valóban igaz a #7257 is.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7290)

albedo2012-03-01 17:32 |  #7291
Igen, ezt még nem olvastam, mikor beláttam tévedésem.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7289)

albedo2012-03-01 17:30 |  #7290
Fenébe, tényleg én számoltam el magam, de hátha így még érdekesebb. Az Am6 és a F#m7b5 f# enharmonikus, Így amellett hogy létrejön a #7265 hozzászólásban leírt diatonikus moduláció, érvényes a #7257 is. De lehet most is tévedek.

cserye 2012-03-01 17:25 |  #7289
Most két külön dolgot írsz. Hogy az "Am6-ban fisz hang van-e, vagy f", azt lejjebb beszéltük. A másik, hogy itt ez a bizonyos akkord mi, az- én úgy fogom fel-, hogy milyen alaphármasból származik. Itt pl. játszd el sima Amollal, utána pedig helyette sima Fiszmoll-al.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7287)

albedo2012-03-01 17:17 |  #7288
Ezt még elemezni fogom, most csak azt szeretném jelezni, hogy az előbbi üzenetet mikor elküldtem, még nem olvastam el ezt, amire most reagálok.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7286)

albedo2012-03-01 17:14 |  #7287
Agyament rockzenével foglalkozom, de ez a példa pont egy klasszikus mű. De nem tudom semmilyen avantgárd zenébe se elképzelni, hogy az Am6-ba fisz legyen. Szerintem ez fiszmolhétötbé.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7271)

Gitarosaurus 2012-03-01 17:09 |  #7286
Am6 a-c-e-f#
F#m7b5 f#-a-c-e

Ha e-mollban vagyunk, akkor klasszikus fokjelzéssel nincs ez a fajta nagy szextes moll akkord, hanem ahogy te is írod második fok: II5/6, vagyis a F#m7b5 első, azaz kvintszext fordítása. És éppenséggel az A kerül a basszusba. Ez a szerkezet különben jobban megtámogatja az A alaphangot, mint a F#-t, ezért is volt érdemes külön jelzéssel ellátni és nem pl. F#m7b5/A-nak írni minden alakalommal. (Meg ugye jazz szextakkordjai...)

Ha Fmaj7-et fordítanál egyszer, akkor kapnál egy mollhármast, kis szext-tel. C-dúrban ezt pl. IV5/6-nak kéne leírni. DE. Az így adódó A alaphangra nem Am6 a jelzés, hanem Am6b (ezt nem szeretem) vagy Am/13b (így is ritkán indokolt, de ezt legalább szeretem) vagy simán Fmaj7/A (mert gyakorlatilag itt az F a kiemelt hang, még akkor is, ha az A a basszus).

Remélem nem tűnik szájbarágósnak...
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7270)

albedo2012-03-01 17:07 |  #7285
Ezt még átgondolom. Közben elkezdtem a másik feladványon is gondolkozni, (de már elég sokat ittam) Itt először is azt találtam zseniálisnak, hogy beúszik egy H-Hsus4, az ember azt gondolná, ez a tonika, közben ez V. fok.
Majd E dúr (I. fok), majd egy olyan E akkord, amiben nincs terc, hanem helyette 5b, de ez lehet a Fisz dúrt helyettesíti. Na most eddig jutottam, még felbontok egy sört, és holnap megint ezen agyalok.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7268)

cserye 2012-03-01 17:02 |  #7284
Nem, persze E líd, világos.
Fields of Gold, ja..Szeretem, vannak benne érdekességek. Ha jól emlékszem, egyből egy moll9-el indítja a versét?..
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7282)

gyrk 2012-03-01 16:55 |  #7283
hmm. de akkor miért hozná be az elején a H7 Hsus-t? hogy kapásból átmenjen egy másik hangnembe?
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7281)

Gitarosaurus 2012-03-01 16:53 |  #7282
H-dúr szvsz nem lehetett szándék, hiszen a K7-el max. H-mixolíd lehetne. Az V7-I oldás elég erős és kikerülhetetlenül dúr (most E-jón) hangulatot hoz. Ez is ráhathat a B4 megérkezésének a furcsaságára (vagyis mintha akkor modulálna át E-lídbe). Legalábbis én így látom.

Érdekes szám tényleg. Nem vagyok nagy Sting hallgató, de a Fields of Gold-ot persze megtanultam annó. Fura, hogy már 18-19 éves számok ezek.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7281)

cserye 2012-03-01 16:23 |  #7281
Az! E líd!
Ezt a dalt szoktam példának hozni néha, ha szemléltetni kell a líd hangsort.

Na viszont- kis érdekes agyalás: mi van, ha Sting mester nem úgy érti?..
Mármint: ha nagyon szeretnénk, felfogható lenne úgy is, hogy a bizonyos verse rész valójában Hdúr alaphangnemből (hangsorból) van, és a verse akkordok azok valójában IV. fok és II. fokok? Ehhez így már eléggé át kell állítani a füled, annál is inkább, mert a tonika (Hdúr) csak elég sokára jön be a refrén első akkordjakét..(igaz, majd a rerf.-ből is mixolíd-ot csinál, de ez legyen más tészta..)
Érdekes nem?



Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7274)

Gitarosaurus 2012-03-01 16:18 |  #7280
Épp rejtőzködik a nejei elől. (Mondjuk csak 70km-re laknak, de nem árt az elővigyázatosság.)
Válasz 'gyrk' hozzászólására (#7279)

gyrk 2012-03-01 16:16 |  #7279
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7278)

Gitarosaurus 2012-03-01 16:14 |  #7278
Hát ő sztem már poligám sokgyerekes apa lett úgy ősz környékén, ugyanis forró volt a nyár. Ha esetleg érdekel, itt egy kép.
Válasz 'gyrk' hozzászólására (#7276)

cserye 2012-03-01 16:13 |  #7277
Ja. Az az érdekes része..
Válasz 'gyrk' hozzászólására (#7272)

gyrk 2012-03-01 16:09 |  #7276
szia! már lassan nagylány : ) hogy van Szalámi? : )
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7273)

Gitarosaurus 2012-03-01 16:07 |  #7275
Hm, szerk.
I9-I9-I9/VI-I9

Elsőre nem akartam belefoglalni a n7-est, de hallatszik azért az is a riff végén.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7274)

Gitarosaurus 2012-03-01 16:05 |  #7274
Na az én verzióm:
E-líd (5#) Emaj9-Emaj9-Emaj9/C#-Emaj9

A ének és a zongora dallam emeli ki a bő kvartot, ami első alkalommal furcsának is hat. Egyébként elég szabad teret enged ez az alap. Aztán vannak okos modulációk is... Ha minden tuti, akkor a legvégén F#-jón-ba torkollik.

Klasszikus fokokkal ezt nem írnám le, mert az nem igazán modálisokra lett kitalálva. A "jazz" (de lehet felőlem "pop" is ) verzió:
Iadd9 Iadd9 Iadd9/VI Iadd9

Az elején H7 H7sus4 van valóban.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7268)

Gitarosaurus 2012-03-01 16:04 |  #7273
Szia, hogy van a kislány?
Válasz 'gyrk' hozzászólására (#7272)

gyrk 2012-03-01 16:01 |  #7272
előre is elnézést, kontárkodni fogok.
az eleje B7, Bsus4,ha jól hallom.
majd E és C#m7. ha jól értem az a kérdés, hogy az E-be befogott (beleénekelt) A# mit csinál a történettel? vagy teljes félreértésben vagyok?
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7268)

cserye 2012-03-01 15:40 |  #7271
Valszeg klásszikust tanultál. Ott a hangsor valahanyadik hangjáról adják az elnevezést. A könnyűműfajú (vagy nem tudom, milyen) elnevezésnél viszont úgy van, hogy az alaphangtól vesznek fix kromatikus távolságokat, ha dúr ha moll. Ezért van az, hogy sokszor a 4. akkordhang nem is része a skálának. (mint itt is) Szóval "pop"-ban az Amoll6-ost azt Fisz hanggal értik.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7270)

albedo2012-03-01 15:18 |  #7270
Bocs, én még itt tartok. Az ok. hogy diatonikus moduláció, ami nem ritka dolog, de a műben én nem találom az Am6-ot.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7265)

Gitarosaurus 2012-03-01 11:49 |  #7269
Akkor várok még egy-két órát, hátha követi valaki.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7268)

cserye 2012-03-01 10:07 |  #7268
Akkor szervusz kedves Saurus (és akinek érdekes). Itt egy kis egyszerű szösszenet. Kis eszmecserére való: Hogy jellemeznéd az eleje-verse részt? (fokokban)
http://www.youtube.com/watch?v=aWjfONP51G4

Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7266)

cserye 2012-03-01 06:42 |  #7267
Ezen az apróságon már nem veszün
k össze:)) Ok, estére nézek egy kis rágnivalót..
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7266)

Gitarosaurus 2012-03-01 05:31 |  #7266
Az Am6 a-dórban lehet tonikai pozícióban, az meg már 1#-es, mint az e-eol. Az első közös akkordot én a C-nél látom, az Am6 már modulál az én szemléletemben.

Lehetne még ilyen kérdésed, talán másokat is érdekel.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7265)

cserye 2012-02-29 12:39 |  #7265
Gratula még egyszer, sokan nem vették észre, akiket kérdeztem, hogy moduláció van benne, annyira "simulnak" az átmenetek.
(annyi,hogy én az Am6-ot az intro-Cdúr hangnem párhuzamos moll tonikája, egyben az Em hangnem IV. fokaként értelmeztem - mint modulációs akkordot. A másik modulációs akkord az Em, ahogy mondtad (Em I. fok, egyben Cdúr III. fok)



Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7264)

Gitarosaurus 2012-02-28 18:03 |  #7264
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7261)

Gitarosaurus 2012-02-28 18:00 |  #7263
Orgona az szerintem. Rövidítésekkel kivonatot lehet készíteni. A konkrét szólamvezetés az amit hallunk, de könnyebb reprodukálni, tovább variálni, ha megvan a csontváz. Hogy van-e értelme, az egyénfüggő. Van akit visszafog az elmélet, csakis "fülre megy" és jobban jár úgy.
Válasz 'arion' hozzászólására (#7255)

Gitarosaurus 2012-02-28 17:56 |  #7262
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7260)

cserye 2012-02-28 17:55 |  #7261
azaz!
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7259)

albedo2012-02-28 17:45 |  #7260
Azért gondolom, hogy F#m7b5 fordításnak jó felfogni, mert a zene elég fülbemászó, és így két kettő-öt-eggyel a szerkezet már leegyszerűsödik olyanra, mint egy jazzstandart.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7258)

Gitarosaurus 2012-02-28 17:40 |  #7259
A közös akkordos modulációra gondolsz? Bár talán tanulságosabb lenne, ha rámutatnál.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7256)

Gitarosaurus 2012-02-28 17:35 |  #7258
Igen II5/6 és nem VII5/6, valóban elírtam. (Az ördög nem alszik, de ma úgy látszik mi sem??)

Az Am6-ban viszont F# hang van, mint a nagy szext. (Ha F lenne, akkor Am/13b lehetne pl.) A F#m7b5-nek az első (kvintszext) fordítása.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7257)

albedo2012-02-28 17:20 |  #7257
Elnézést, hogy ismeretlenül közbeszólok, csak engem is elkezdett érdekelni a rejtvény.
Szerintem amit Am6-nak írtál, az Fiszm75b csak A basszussal (az Am6-ban F van), és így egyszerü:

em II V I
Cdúr II V I
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7254)

cserye 2012-02-28 17:05 |  #7256
Bocsi, máshogy kérdem akkor: igazából a harmóniai elemzésre voltam kíváncsi, hol, melyik szakaszon milyen alaphangnem van (ezzel előre is bocsájtom ugye, hogy - szerintem- van egy érdekes trükk benne) Elég akkor csak szóban, mert karakterekkel tényleg zavaros..(az ABC-s leírásod ok.)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7254)

arion 2012-02-28 16:23 |  #7255
Én aztán tényleg tanulatlan zenész vagyok, de innen - az én szemszögemből nézve - van értelme ezt ilyen rövidítésekkel leírni, amikor az eredeti szerző partitúrájában minden ott van félreérthetelenül? Jó, gondolom ez csak egy zongorakivonat volt itt kettővel lejjebb, de az is mennyivel informatívabb, mint egy ilyen jelölgetés - nekem legalábbis.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7254)

Gitarosaurus 2012-02-28 16:12 |  #7254
Hát mivel más nem fogja...

| VII5/6 V | I II6 | I6 V7 | I VI |
| VII5/6 V | I II6 | I6 V7 | I |

Az első három és az utolsó egy e-moll, a többi C-dúr. Mindez az első és a második sorban.

| Am6 H | Em Dm/F | C/G G7 | C |
| Am6 H | Em Dm/F | C/G G7 | C |

Miért fontos a skálafokosdi; há nem érthetőbb így?

Javításokat elvárok!
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7253)

cserye 2012-02-28 13:41 |  #7253
Azaz. Az 5.-től 13. ütemig érdekes.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7252)

Gitarosaurus 2012-02-28 11:24 |  #7252
EZ-e?
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7251)

cserye 2012-02-28 08:43 |  #7251
Mendelssohn: Nászinduló- eleje, kb. 16. akkordig- fokokban

Gitarosaurus 2012-02-28 07:55 |  #7250
Én meg pont nem, de milyen rejtvény? Este ránéznék.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7249)

cserye 2012-02-28 07:19 |  #7249
Most épp ráérek:) (valaki valamit a múltkori nászindulós rejtvényre?..)

Gitarosaurus 2012-02-28 02:18 |  #7248
De én jóindulatúan feltételezem, hogy annál is csak akkor, ha nagyon ráérsz!
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7247)

cserye 2012-02-27 13:39 |  #7247
Á ilyesmiért nem megyek ölre:) (tudod, hogy én csak a "modális ügyben" gyilkolok:))
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7243)

biciklipumpa 2012-02-27 12:38 |  #7246
köszi Csabi ! :)

meg mindenki mástól aki segített :)
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#7240)

Gitarosaurus 2012-02-25 14:07 |  #7245
Én ezért használom a Hm7b5-öt és a Dm6/H is. Környezettől függ.

A "szűk major"-ra visszatérve nekem nem önálló hangzás. Minden hangja a n7-je felé mutat, gyakorlatilag az az alaphang, ha kiragadva, vertikálisan nézzük. Adott (ahogy írod ufó) esetben elméletileg lehet helyes a szűk hármas+n7. Te nem írtad, hogy jelölöd, de feltételezem pl. így: C°maj7. (Ez kérdés is volt különben.)
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7244)

Trlt felhasznl2012-02-25 13:34 |  #7244
A harmónia neve szándékot jelöl. Ez azt jelenti, hogy egy akkord értelmezését mindig a környezet adja meg. Tehát nem attól függ egy akkord hogy félszűkített avagy moll6 hogy én minek akarom látni, hanem az hogy milyen viszonyban áll a környezetével.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7243)

Gitarosaurus 2012-02-25 13:20 |  #7243
Volt ez itt már, úgy emlékszem. Ahogy ez a téma is körbe lett már járva itt sokszor.

Ilyenkor szokta beírni cserye kolléga, hogy félszűkített szeptim-et m6 utolsó fordításaként jelöli.

A szűk majornál meg én szoktam leírni, hogy ez így szintaktikailag nekem egy maj7b5 akkord lenne. Te persze a m/maj7b5-re gondoltál. Ezt meg én nem szeretem így felfogni, mert egy add9b első fordításaként hallom és azonnali oldást kívánok.
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7241)

dcsabi 2012-02-25 13:15 |  #7242
érthető ábra nélkül, és irodalmibb is mint az én magyarázatom:)
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7241)

Trlt felhasznl2012-02-25 13:03 |  #7241
Talán ábra és zene nélkül is érthető lesz. A könyvemből egy idevágó részlet:
Szűkített négyeshangzatok
Nos az ábrán 3db szűkített hármashangzat látható mindegyik tökéletesen ugyanolyan. Ha csak hármashangzatról beszélünk akkor az akkord jelzése csak egy kör. Ha viszont negyedik hangként a szeptim is szerepel, akkor azt természetesen jelölni kell, de eltérő módon a többi akkordhoz képest.
Tudjuk hogy a harmóniák építőkövei a tercek. Egymás mellett a hangok terctávolságra vannak, ahogy ezt láthattuk a hétfokú akkordok felépítésénél. És kirajzolódott a hangok sorrendje is. Először az alaphang, aztán a terc, utána a kvint, majd a szeptim, és a színező-hangok pedig a 9-esek aztán a 11-esek, végül a 13-asok. Nos ha a szűkített akkordunk harmadik hangjára (ami a szűkített kvint ugye) ráépítünk (először) egy kistercet, akkor ez
az alaphangtól nem szeptim lesz. Vagy mégis? Ebben az esetben az a helyzet áll elő, hogy a negyedik hang, ami ugye a szeptim helye, egy SZK7 lesz, ami enharmónikusan egy N6-nek felel meg. Tehát a B alaphangra egy Ab hang. Ezt semmiképpen sem jelölhetjük színezőhangnak, (hiszen az N6-nak 6-os a jele az akkordban) mert ez itt egy szeptim, ami módosítva van. Nos mindennek dacára ez a hang itt -és csak itt- a szűkített akkordoknál megkapta a 7-es jelzést, eltérően a többinél, ahol ez a jelzés a K7-et jelöli. Itt és csak ez a jelzés a SZK7-et jelöli (ami egy N6-nek szól). Ennek a harmóniának a neve pedig szűkített szeptim, találó módon utal a szeptim szűkített voltára és magára a hármashangzatra is.
O.K., de mi van akkor, ha van egy olyan szűkített akkordom, ahol a szeptimben valóságosan ott szól a kisszeptim? Nem írhatom oda a 7-est, hiszen akkor az előbbi akkordot jelölném. Ha egy szűkített akkordban kisszeptim van, akkor azt a harmóniát félszűkítettnek nevezzük, jelzése pedig egy kör függőlegesen áthúzva: ø. Ezt a harmóniát, szokták még így is jelölni: m7/5b. Ez egy billentyűzetbarát jelölés az áthúzott karikához képest. :) Itt tulajdonképpen egy moll szeptim akkordból indul ki, aminek a kvintje van szűkítve. Ilyenkor természetesen a 7-es jelzés a korrekt, hiszen itt moll szeptimként van jelölve az akkord, és ott a kisszeptimet 7-el jelöljük.
A harmadik eset nem rendhagyó, de legalább ritka. :) A szűkített major. Azért ritka, mert amíg a felszűkített és a szűkszeptim akkord előfordul moll és dúr hangrendszerek fokain, addig a szűkített major nem. De U.F.O. hangzások elérésében kitüntetett szerepe van. Sőt a perakkordoknál pedig (amikor nem az akkord alaphangja a basszus) még több helyen megtalálhatjuk. A felvételen az alaphang a szeptimével szólal meg, majd ezután a teljes akkord.

dcsabi 2012-02-25 12:46 |  #7240
dim vagy szűkített akkord (jazz elméletben legalábbis) hármashangzatot jelöl.

és itt lenne Neked h-d-f hármasod.

szeptim hanggal pedig szűkített szeptim azaz dim7 akkord lesz. h-d-f-ab.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#7234)

dcsabi 2012-02-25 12:40 |  #7239
szerintem ez így nem lesz jó.

A félszűkített szeptim akkord a m7b5 ami 1-3b-5b-7b hangokból áll

míg a

szűkített szeptimakkord (o7 vagy dim7) 1-3b-5b-7bb vagy könnyedség kedvéért a 7bb helyett egy nagy 6. fok.

Vagy nem? De a moll7b5 ben nem minden hang kisterc távolságra van. 5b-7b
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7237)

Gitarosaurus 2012-02-25 04:54 |  #7238
Sok mindenben egyetértek, de is én szeretek többféle látásmódból tájékozódni. Ha poénkodni akarnék, akkor Neked a szigorlat már elég lehetett az életre szóló ellenszenv kiérdemléséhez. Schönberget (oe az új helyesírás? rég foglalkoztam némettel szerencsére) is érdemes elolvasni, pedig nála aztán a feje tetejére áll sok minden. Még egyszer sok sikert kívánok a könyvedhez!
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7233)

Gitarosaurus 2012-02-25 04:42 |  #7237
dim7-et dim-nek írják néhol. Én ezért használom a m5b, m7b5 és dim7 jelölést. A dim7-el enharmonikus m6b5-öt is ki lehet hozni elméletileg helyes jelölésnek, de olyan skálát is igényel: pl. harmonikus moll (eol n7), harmonikus dúr (dúr k6) második hangjára építhető.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#7234)

biciklipumpa 2012-02-25 03:36 |  #7236
köszi :)
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#7235)

Beetlejuice 2012-02-25 03:23 |  #7235
Hdim7....
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#7234)

biciklipumpa 2012-02-25 03:12 |  #7234
Elvileg a H-dim a szűkített igaz? akkor mit keres benne egy g# hang?

Trlt felhasznl2012-02-25 01:12 |  #7233
A helyzet az, hogy a zeneelméletben az alapfogalmakat tekintve természetes egyezés van. Itt elsősorban a hangközök definiálására, vagy a hármashangzatokra, vagy a főfokok funkcióira gondolok. De az elmélet maga nem erről szól. Ezek csak eszközei annak. Ami szükséges a megértéshez. Tehát egy elmélet könyv mint például a Kesztler is, nem ezekről szól. Illetve ezt a feldolgozandó anyag megértéséhez fekteti le mint alapot. Teljesen egyértelmű, hogy a könyvben használt szólamvezetési technikákat ma használatos zenékben nem tudjuk hasznosítani, mert nincs is jelen. Ilyen értelemben tekinthető elavultnak. És amikor jobban belemélyedünk láthatjuk, hogy a klasszikus zenében is csak egy bizonyos korszakra korlátozódik az a technika ami abban van leírva. (Én szigorlatoztam belőle még anno)
Többek között ezért is éreztem szükségességét megírni egy ilyen könyvnek, mert nem volt itthon elérhető olyan könyv ami a ma használatos zenékben adna segítséget. Gonda tanár úr könyve nagyon jó és átfogó mi főleg a jazz oldaláról közelítit meg a kérdést. Illetve amiatt hogy átfogó, van egy ésszerű határa a különböző fejezetek feldolgozásának.
Én ezért más módszert választottam. Nem akartam teljes átfogó képet készíteni, hanem a ma használatos módszerek alapjait akartam lefektetni, viszont ebben a minden elem sokkal nagyobb fókuszt kap, ahol minden részlet zenei mellékletet kap, hogy ne csak olvassuk, hanem halljuk is, illetve 41 feladattal próbáljuk meg a gyakorlatba átültetni a tanultakat.
ez a mű alkalmas egyedül való feldolgozásra, vagy tanárral, sőt tanároknak akik ebből tudnak tanítani.
Tervezem további könyvek írását is, melyben helyet kapnak azok amelyek ebből az elsőből kimaradtak.

Gitarosaurus 2012-02-24 17:01 |  #7232
Höhö. Én nem ebből tanultam, de olvasgattam és úgy emlékszem vannak benne hasznos dolgok. Most át is futottam. Úgy zusamme nem írnám le, de elavultnak minden további nélkül hívhatjuk.
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7229)

Trlt felhasznl2012-02-24 15:08 |  #7231
Ez sajnos elkerülhetetlen. Előbb utóbb az én munkám is kikerül majd. Az én véleményemtől nem változnak meg a dolgok...
Válasz 'arion' hozzászólására (#7230)

arion 2012-02-24 15:03 |  #7230
Azt hittem, teszel valami megjegyzést a hosszú évek munkáját ingyen letöltőkre is. Miért is hittem ezt ?
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7229)

Trlt felhasznl2012-02-24 14:59 |  #7229
A Kesztlerhez csak annyit, hogy a szerző szerint is csak a bécsi klasszikusokra vonatkozik. Mások szerint még arra sem. Ennél erősebb jelzőket is használtak nálam idősebb szakavatottabb szakemberek, melyeket én nem is írnék ide. Tehát nem átfogó, mert hogy olyan nem is lehetséges.

Gitarosaurus 2012-02-24 10:55 |  #7228
Kösz, régi ismerős (már a Kesztler). Mondjuk arra vigyázz, nehogy megtaláljanak valami begőzölt fejű jogvédők...
Válasz 'Gejza' hozzászólására (#7227)

Gejza 2012-02-23 03:39 |  #7227
Van itt két könyv nektek, Zeneelmélet és egy öszhangzattan. Töltsétek le, mert hamarosan törlődik.

Beetlejuice 2012-02-23 00:06 |  #7226
Természetesen viccelek:) ... Az idő hiányával nem tudtam mit kezdeni.
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#7225)

dcsabi 2012-02-22 14:30 |  #7225
áááá tehát a little wing tette be a kaput :)
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#7224)

Beetlejuice 2012-02-21 00:16 |  #7224
Drága Csaba mesterem verte bele fejembe már rég:) Megjegyzem nagyon jól megèrtette velem.
.,.csak ay a Hendrix nem kellett volna:DDD-viccelek.
Vissza kell mennem már hozzá...csak idők engedné már:(
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7216)

Trlt felhasznl2012-02-20 23:35 |  #7223

biciklipumpa 2012-02-08 08:12 |  #7222
itt skype nevem : biciklipumpa teljnév: Fülöp Gergely
Válasz 'dcsabi' hozzászólására (#7221)

dcsabi 2012-02-08 08:00 |  #7221
nyert??l

v??lasz az 1-2-re

felejtsd el mi a sk??la kezd?? hangja ??s mi az utols?? hangja mert zen??ben ??gysem ??gy haszn??lod, szabadulj meg ett??l a megk??zel?t??st??l

az??rt lesz pl d??r hangz??svil??god egy a alapra mert fisz hangot j??tszol, pr??b??ld ki, j??tsz egy a moll pentaton figur??d de tedd bele valahova a fisz hangot, hallani fogod hogy ??rdekesebben sz??l a dallam.....att??l d??ros mert az a alaphanggal egy??tt megsz??lal a fisz hang, de k??zben j??tszd bele a c hangot illetve a g hangot is mert ezek fogj??k egy??ttesen be defini??lni a d??r sk??l??t. - k?s??retnek haszn??lhatod az Am7 akkordot is

??s ugyanez a fr?gn??l a sk??l??ban az adja meg a fr?g jelleget hogy az alaphanghoz k??pest f??l hang az els?? l??p??sed a sk??l??ban ezt akkor fogod hallani ha a j??t??kod alatt sz??l az a alaphang,
de itt is sz??ks??ged van arra a teljes fr?g hangz??shoz hogy j??tszd a terc hangot is a 6-7 fokokat is

lehet egyszer??bb lenne am??gy skypeon megmutatni ezeket hogy halld is,

biciklipumpa 2012-02-08 07:21 |  #7220
B lid :D

nah most próbálom én megérteni amit mondasz, csak nehéz így saját eddigi szűkős nézeteimből eltérni :D most 2 elméleti sík létezik már a fejemben, segíts rámutatni melyik a helyes irány :D

1
ha minden igaz akkor talán reménykedni lehet abban hogy megértettem :D hogy ha az alap megy A moll ban, de én mondjuk a skálákat nem mollal indítok (5ös bundtól) hanem mondjuk frigben, vagy esetleg Dór ban, akkor lesz tolodás a hangokban ha a sima Amoll hangokhoz viszonyítok(amik rettentő hamisan szólnak :D) frig esetében a "b" és dór esetben "f#" hangal tolodik az egész hangnem. Végilis csak máshonan kezdem el játszani a skálákat sorba ahogy eddig is csináltam. Csak most A 5 ös bundtól nem A eol skálával kezdek hanem amilyen hangi világot akarok magamnak teremteni.

2
amit elözöleg írtam az hülyeség és eddig csináltam jól, Amoll alapra 5 ös bundál csak A-eol skálával kezdhetem eljátszani, viszont akkor nem lesz hangi eltolódás sohol, de attól még elvileg éreznem kéne hogy ha a (pl 3 bundtól) kezdem el játszani a G-mixolid skálát akkor már mixolid hangzás világot kéne hallanom ezekből a hangokból g a h c d e f

sz??j ha nagyon f??raszt?? vagyok, mert kezdem magam annak ??rezni :D

cserye 2012-02-08 05:00 |  #7219
Mindegy, csinald igy, ugyis szelmalomharc, amit mondok. Csak annyit tanacsolok, hogy ne gyorsan egymas utan-mellett gyakorold ezeket a hangnemeket, mert a fuled sose fogja megerteni, ugyanis ezeknek egymashoz semmilyen termeszetes kapcsolodasuk sincs, minden ugrasnal teljesen allitsd at a hallasod, felejtsd el az elozot. Tarts szunetet, aztan idozz el egy ilyenben hosszasabban, valamint mindig pengess bele a hangnem alapharmas akkordjaba, hogy erezd a tonikat. Azaz, ha lenti p??ld??t veszed, a G dor gyakorlas kozben mindig pengess bele- ill. erezd a Gmoll akkordot-mint a Gdor hangsor alaphangnemet.(a lokriszira ez nem all igy)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#7217)

dcsabi 2012-02-08 04:06 |  #7218
hiba van a felsorolasodban es nem mondom meg hol - tenyleg kezded erteni akkor megfogod talalni :)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#7217)

biciklipumpa 2012-02-08 03:58 |  #7217
okés köszi szépen !

a sorbát én úgy értettem hogy mondjuk A frigtól kezdem
A firg - H lid - C mixolid - D moll - E lokriszi - F dúr - G dór - A frig

elvileg ezeknek ugyan az a hangkészletük mindnek.

ezzel tudsz ékezetet varázsolni : http://www.nowan.hu/htmlencoder.aspx
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7214)

cserye 2012-02-07 15:06 |  #7216
Kezded erteni:)
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#7215)


Első 1 2 3 4 5 6 7 8 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, New Yorker üzlettel szemben)
NYITVA MINDENNAP: 11:00 - 20:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu