ilyenen kár vitázni sztem. Mert izlésről szól. kinek ez kinek az
ez a zene a nehezen megfejthető kategória. nekem is van hogy uncsi, kell hozzá hangulat hogy emészteni tudjam
Na, na, na, naaa...! Ha kicsit utánnaolvasnál, akkor tudnád, hogy a fickó azért elég nagy neveket sorakoztatott fel eddig maga mögött.
Richard Bona-val zenélt, az egyik számában Mike Stern gitározik, sőt három nótáját valamelyik lemezére Vinnie Colaiuta csapkodta fel (biztos tudsz angolul).
Szóval, szerintem maradjunk annyiban, hogy te nem érted a zenéjét, meg nem is tetszik, de a "parasztvakítás" jelzőt inkább hagyd le, mert a mondott uriembernek eléggé figyelemereméltó rezüméje van. Csak magadat égetett ezekkel a kijelentésekkel...
a másik ami eszembe jutott Allan Holdsworth.
Henderson bá" megmondta róla a kurzuson, hogy ahol Allan fellép,
200 mérföldes körzetben eltűnnek a csajok:DD:dd:D:D:Dd
de Allan nyíltan bevallotta, hogy ő pl. nem is gitározni akart kiskorában, hanem szakszizni(Mónikázás 3, kézimunkát pedig csináljon a..:))) csak a faterja végül gitárt vett, mert nem volt pénz..
és ez hallatszik is a játékán, olyan hangfolyamokat zúdít mint egy jazz szakszis, a gitárja nem szól "gitárul", nincsenek másoktól felismerhető
lick-ek a játékában,szerintem gyakorlatilag nem is hallgat gitáros zenéket..aztán mégis rengeteg gitárosnak a példakép :O
az ilyen zenékben nehéz kiragadható motívumokat
találni, ezért nagyon nehéz befogadni..erre még rájön hogy elbaszott hangszínek sokasága, meg outside görgeteg..
a mondanivaló minden este más és más, a groove ugyanaz,
a hangfolyam íve, ritmusa, dinamikája viszont teljesen ingadozó :D:Dd
de ilyen fura fazonoknak is lenni kell a Földön, és külön jó, hogy már 81e ember látta a videót, mert inspirálja őket,
ahogy most titeket is, hogy mi az ami jó és mi nem jó:)
A ritmusszekció rendben van. Náluk tényleg felfedezni véltem némi muzikalitást.
Hiába izgalmas, változatos, mittudomén... Én nem lennék képes ilyen zenét hallgatni otthon, fotelban ülve, bort kortyolgatva.
srácok adjatok neki még egy esélyt, lehet hogy
eleinte fáj a disszonáns alap miatt(13as lesz a dologban:))
de ha nagyon figyeltek(a másik két hangszerre is...)
bizony elég sok izgi történés van benne.
ez is lehet szórakoztató egy bizonyos szemszögből
nem csak a gerimúr
én viszont szeretem az ilyet,
sose tudod mi fog jönni,
drum and bass groove aztán swing..
nehogy azt hidd, itt minden ki van gyakorolva, nagyon jó zenészek mind a hárman, ha akarnák az autumn leaves menne
unatkozó újgazdagoknak..
Most ezért lehe, hogy leprimitíveznek, de szerintem is olyan "se füle-se farka" dolog...
Ők sem tudják, ki kivel van, a sok elborult bölcsész meg ül a pinyóban a megmelegedett söre mellett 2 méterre a zenekartól, és közben azt mondják:"Óh, mily formabontó..:" pedig a fele kamuzás.
A fickó meg röhög magában, hogy ezt is bekajálják.
Ez szerintem kéremszépen lófasz, nem zene.
Frank Gambale - The Frank Gambale Technique Book I
Frank Gambale - The Frank Gambale Technique Book II
Guthrie Govan - Creative Guitar 2 - Advanced Techniques
ezek nagyon ott vannak a szeren
Az alább Peca által megjelöltek megvannak nekem is, odáig még nem jutottam el. Amit eddig elolvastam, sőt mondhatni, hogy használom (viszont nincsenek felsorolva):
- Jonathan Harnum: Basic Music Theory*
- Shaun Baxter: Guitar Gym
- Fred Sokolow: Fretboard Roadmaps
- Mel Bay: Theory For The Rock Guitarist
- Sandy Feldstein: Practical Music Theory*
- Jon Finn: Advanced Modern Rock Guitar Improvisation
Legutóbbi most van olvasás alatt :). A *-ozott meg zeneelmélet, de nagyon jó, fogyasztható.
Ezeket a könyveket tényleg végigrágja valaki? Nekem is van/volt jó pár, de még a negyedéig sem jutottam egyiknek sem- hát ha valaki ilyen kitartó, hogy 3-4-et végigrág, akkor emelem kalapom előtte
Szerintem nem rövidítek meg vele senkit, ha ezt belinkelem, mert ezeket itthon nem kapni, de rábukkantam egy torrentre, a következő könyveket tartalmazza (scannelve, a cd melléklet mp3-jaival!):
Arthur Dick - Great Guitar Solos Slowed Down Book 2
Frank Gambale - The Frank Gambale Technique Book I
Frank Gambale - The Frank Gambale Technique Book II
Greg Howe - Speed Metal Neoclassical Styles
Guthrie Govan - Creative Guitar 1 - Cutting-Edge Techniques
Guthrie Govan - Creative Guitar 2 - Advanced Techniques
Jean Marc Belkadi - A Modern Approach To Jazz Rock And Fusion For Guitar
Jean Marc Belkadi - Advanced Scale Concepts And Licks For Guitar
Jean Marc Belkadi - Slap and Pop Techniques For Guitar
Michael Fath - Hard Rock Arpeggio Studies
Michael Fath - Hard Rock Tapping Studies
Michael Fath - Paganini Caprice 24
Itt a torrentfile linkje: EZ Semmi spam, vagy ilyesmi, én is innen szedtem, ezért merem ajánlani. Remélem, hasznára fog válni az érdeklődőknek
Tudsz ajánlani esetleg bebop témában valami jófajta cuccot? Ami nekem még tetszikl az a bebop bible. Nemá hogy utálod Bensont. Mondjuk néha én is utálom amiért olyan kegyetlenül jól tolja:D
nyílván, az elmélet csak arról szól, hogy felfogja e valaki. Más kérdés ha ez megvan alkalmazza a gyakorlatban.
Csa általában a tanítványok melóból jönnek és látszik rajtuk hogy elhallgatják amit mondok és az érted kérdésre is igent felelnek majd amikor bele kérdezek akkor néznek :))
Azért ez szerintem a tanítványtól is függ. Én egy elég racionális fejű kőgazdász kis csávó vagyok, ráadásul 29 évesen mentem tanárhoz, nyilván kicsit nagyobb a kapacitásom elsőre, főleg egy ilyen logikus rendszerben, mint mondjuk egy friss, fiatal gitárosnak. Viszont az is igaz, hogy volt vagy két év, mire elkezdtem valamennyire használni és még ma sem tudom teljesen biztosan. Úgyhogy azt nem vitatom, hogy az borzasztó idő, amíg mindez beépül...
Sokat segít, ha nem csak tankönyvi példákat tanulmányozol, hanem az amúgy is hallgatott dalokat elemzed. Nagyobb a motiváció, jobban rááll a fül az adott hangnemre.
Ugyanezt tudom mondani: egy hét alatt megtanulni a zeneelméletet? Olyan, mintha nulláról a másodfokú egyenletekig két hét alatt eljutnál... lehetséges ez?
Szerintem is batár nagy lépés elsőre négyesekkel kezdeni... eleinte én is rohantam mindenkivel, de aztán hiába mondták, hogy értik, senki sem értett semmit valójában... És szerintem jó nagy hülyeség egyből akkordokkal meg funkciókkal kezdeni, hiszen az elméletnek is kell, hogy legyen egy rendszere. Ha valaki akkordokban akar gondolkozni, de nem vágja a hangközöket, nem fog tudni benne gondolkodni, legfeljebb nyögvenyelősen számolgatni. Ha viszont nem tud felépíteni egy skálát, akkor a hangközöket sem tudja kiszámolni.
Nálam az alap dúr-moll 7 fokú és pentaton skálákkal minimum 3 hónapot foglalkozunk kezdőknél (de van, akinél sokkal többet kell), utána a hangközökkel is legalább ennyit, csak ezután térünk a hármasokra, a szeptimakkordokra és az összhangzattanra pedig csak akkor, ha már látom, hogy érti az alapokat.
Ezután jön csak az improvizáció, elsőre kizárólag bontásokkal, majd e köré építve a modálisokat és a funkciókat. Addig teljesen fölösleges 60 skálát tudnia valakinek, amíg nem fogja fel ezeket a rendszereket és nem fogja érteni a gakorlati hasznát.
Nagyon fontos a sorrend és az, hogy hagyjuk érni az egyes részeket, a rohanás nagyon nem jó módszer.
nagy lépéssel kezdtél
tanítványaimon látom ha egy fél órán át elmondom a főbb hangokat, dom szubdom vezető tonika, dúr hangsor, 3-as hangzatok, hangközök, kromatikus diatonikus félhangok, temperált hangrendszer, bőven elég. bele sem megyek a mollba párhuzamos hangsorokba, modálisokba, mert elég ennyi egy húzásra
Nekem legelső gitáróra, dúr skála négyeshangzatai, melodikus moll, összhangzatos moll, meg hogy mi a tonika, szubdomináns meg domináns. Addig ott tartottam, hogy tudtam, hogy hol vannak a hangok a gitáron meg tudtam a blues-skálát meg, hogy a dúr skála hogy épül fel.
Zeneelmélet és hangszeres gyakorlat két külön dolog de mindkettőre szükség van. A hangszeres gyakorlat célja hogy élvezhető legyen az előadás, ne legyen gagyi. Az elmélet segít a választékos előadásban, zenei látásmódok, stílusok megértésében, megtanulásában.
Van sok könyv az elméletre. Pl a Kesztler előkészítő könyve, vagy GOnda Rögtönzés világa....ésatöbbi
Érdemes tanárhoz járni, akár zeneiskolába is ha komolyan érdekel a zene.
utánna olvasni neten
én már 4 éve pengettem amikor elkezdtem az elméletten normálisan foglalkozni. Azóta mindíg van új a nap alatt.
Ha szakmádnak szeretnéf érdemes többhangszert is megismerni
Szerintem elkél a gyakorlás ilyen téren is. A frazírozás gyakorlatilag nem más, mint játék a dinamikákkal, hangsúlyokkal, ritmikai eltolásokkal, stb és ezeket érdemes azért gyakorolni (ha tudatos, akkor gyorsabb is).
én nem vagyok még egy nagy megfejtő, csak úton vagyok, de az ember azért lát pl a Youtube-on is enyi pocsék gitárost, mert még pontosan(metronóm) és szépen megszólaltatva a hangokat( pl vibrátó) egyszerűbb dolgokat sem tudnak eljátszani, de már teker mint az őrulet. már modális meg arpeggió zuhatag, de lehet hogy még a penteton skálát sem tudja az 5 pozicioban eljátszani. És akkor még nem beszéltünk arról hagy azokat a húrokat amin nem játszik elnémítsa stb. előbb szerintem játszon el szépen egyszerűbb dogokat, minthogy igénytelenül csúnyán bonyolultabbakat, Az öreg Satriani is megmondta hogy nem kell a folyamatokat megeröltetni. Én így gondolom.
A gitármániatáborban ki tartja az elméletet?
Én ott tartottam már kurzust 2 alkalommal is. Nagyons zívesen lemennék jazzelméletet nyomni (ez úgy is munkaköröm) ha meg lehetne finanszírozni. Megkeresem a Remo-t és megkérdezem mizu
Az Aiming For Sunday basszusgitárost keres.
Az alábbi linken megnézheted a videóklipünket, amit az MTV játszik: http://www.youtube.com/watch?v=SyzfptsRPAk Gyakorlott és egyben lelkes arcot keresünk ötödik egyenértékű tagnak.
Kérlek, küldj magadról vmi infót, linket, bármit, amiből kicsit többet megtudhatunk rólad.
nanasipeter@gmail.com
Uff! Köszi! Ez hasznos! Csak egy része kicsit sötét. Nem tudtok egy olyan tábort, mondjuk nyáron, ami ilyen nagyon intenzíven "zeneegyhétenkeresztül" foglalkozik a dolgokkal? Zeneelmélettel, és gyakorlattal egyaránt. Főleg elméletből vagyok lemaradva! Sajnos...
Szóval: az hogy fel-le játszod, arra való hogy memorizáld a skála helyét a gitáron. Az még nem zene. A cél hogy megtanuld úgy használni, hogy az zene legyen. Hogy megértsd, mire jó a mixolíd skála leírok két tippet.
Rock:
Én mindig zenében próbálom ki az új skálákat. Csinálj egy alapot.
Legyen a hangnem C(mixolíd). Erre a skálára (c d e f g a bb ) építs fel 3-as hangzatokat amikből kreálj egy akkordmenetet. C Dm Eo F Gm Am Bb. Lehet egyszerű dob/basszus. Pl: 2-4 egy tucc tácc tucc tucc tácc alap amire az alap hangokat 8-adosan pengeti a basszus + gitár a fenti akkordokat (esetleg 5-ös akkordokat) akár a pergő dobra hangsúlyozva hozza a ritmust. Ala Satriani.
Nem kell nagy tekerést rendezni. Lehet kis dallamokat kitalálni a fenti skála hangjaiból de lehet akár skála figurákat futamokat begyakorolni. Olyan dallamokat mint Summer Song verse témája. Csak az A-ra megy
Blues/Jazz
Egy standard C blues körnél lehetőséged van 3 mixolíd skála kijátszására.
C F és G mixolíd skáláéra. Mindegyik skálát a maga akkordjára természetes. Én úgy tanultam meg őket, hogy alapul vettem a standard pentaton skálát ami C esetén így néz ki. Tuti nem újdonság:
------------------------------------8-11----
-----------------------------8-11----------
-----------------------8-10-----------------
----------------8-10------------------------
---------8-10------------------------------
--8-11-------------------------------------
Ebből a fekvésből kreáltam C mixolíd skálát ami patent C7 C9 C11 C13 akkordokra
G7 esetében
------------------------------------------------8-10-12--
--------------------------------------8-10-12------------
-----------------------------7-9-10----------------------
--------------------7-9-10--------------------------------
-----------7-8-10------------------------------------------
--7-8-10----------------------------------------------------
Most a 8. fekvés körül birtokodban van 3 mix skála melyeket úgy kell megtanulnod váltogatnod az akkordváltásokra, hogy ne törjön meg a dallamod. Egy egységet alkossanak Egyszerre csak egy skálát gyakorolj ki egy akkordra. Ha megy akkor fogj bele a következőbe. Kreálj magadnak motívumokat figurákat (licks) amiket beilleszthetsz a szólóidba.
Akár úgy ha tudsz picit bluest játszani, akkor a már megtanult szóló figuráidat kibővíted a mixolíd skálák hangjaival. Azaz pl C7 re nem csak a c eb f g bb hangokat játszod (pentaton), hanem a - d e a hangokat is bele szövöd a figcsikbe
Jazz esetében hasonló a helyzet. A 7-es akkordok kijátszására használhatod itt is.
Egy C ben levő egyszerű akkordmenetre úgy hogy Cmaj7 Dm7 G7 Cmaj7 esetében a G7-re mehet a g mixolíd skála ( g a h c d e f ) Szintén ki kell találnod de akár megtanulhatsz mások tól is, figurákat dallamokat amik ráillenek az akkordmenetre.