Ez hülyeség. Ennyi erővel egy totál kezdő eljátszik vmi tök hamis dolgot, aztán azt mondhatjuk rá, hogy mekkora zsír zenész, mert ő felrúgta a szabályokat...
De persze mielőtt valaki ilyet tesz, érdemes előbb megtanulni őket
szóval. semmi közöm hozzá.
Óvassátok el a Zengitár című könyvet, vagymi a címe. Egy japán író könyve. Az alapgondolat az, hogy keresd meg azt a hangot, ami a legjobban tetszik és azt szólaltasd meg.
A gitározás nem racionális dolog, semmilyen formában. Vannak persze szaáblyok, de azoknak a felrúgása is van akkora gyönyör, mint azok betartása.
teljesen igaza van maximegamumusnak. itt mindenki pancser.
az igazi zenészeket egy pillantás alatt fel lehet ismerni, ugyanis akkor a májfunkciója, hogy a bilirubintól sárgán világít a szeme
Gondolom valami elírás lehet,amit rólam írtál,már elnézésedet kérem,de had osszam már már az észt,mivel van ill. lenne mit osztanom,az persze más kérdés,hogy az égvilágon semmit nem fogadnak el tőlem,ami visszavezethető a rendkívül metálos nickemre,valamint kifinomult antiszociális kommunikációmra! Mellesleg ha fele annyit tudnál mint én,akkor te lennél az isten...
Nem kell ahhoz profinak lenni, hogy valaki az alapokat át tudja adni valakinek. Vagy egyáltalán, amit tud. Vagy kopogtassunk minden tanár ajtaján, aki úgymond szerinted nem "profi", és mondjuk meg, hogy "hé, te nem értsz hozzá"?
Én hallottam/láttam nem egy embert innen a fórumról játszani, lehet, hogy hasonló tapasztalatok begyűjtése után tudnál érdemben véleményt alkotni az itteni emberekről és munkájukról.
- Sz@r ez a fórum, most vagyok másodszor itt, és már 4 köcsög belém kötött!
- Arra nem gondolsz, hogy nem a fórum a sz@r?
- Már 5 köcsög!
...ennyi:DDDD
én valóban nem vagyok profi zenész, nem ebből élek Ettől függetlenül van némi elméleti és gyakorlati tapasztalatom. nem szoktam hülyeséget leírni. Amúgy ha jobban szétnézek nálam kevesebb tudással rendelkező emberek is elmondják magukról hogy profik, ugyanis ebből élnek......szóval mi a mérce?
Általában nem is mondják hogy botfülű fakezű lennék. De azért azt sem szabad elfelejteni, hogy ez egy amatőr forum amely elmondhatja magáról hogy néha-néha profik is benéznek ide.
És ha valaki itt eltölt kis időt hamar kiszűrheti kinek miben kell hini
Ember a hülyeségek mellett nyugodtan el lehet menni, a jót meg ha érdekel a téma úgyis ki tudod mazsolázni nemde? Amúgy meg nem lett volna semmi baj, ha nem olyan hangnemben állsz neki fikázni, ahogy, hanem mondjuk egy konkrét hozzászólásra reagálsz, mi benne a hülyeség esetleg.
Nem cukkolok én semmit és senkit. Leírom a véleményem. Nem provokáció, igazából az a provokáló, amilyen okoskodásokba itt bele lehet futni nap mint nap.
Igen slágerről elég gáz véleményem van, de azért pl BV-ről, vagy éppen Kotaszról azt állítani, hogy lószart nem tud elég nagy túlzás, illetve a te tájékozatlanságodra vall. Amúgy most már elárulhatnád ki a fene vagy és mit tettél le az asztalra, hogy így merd osztani az észt...
Birta Miki és Lukács Péter profi zenészek, Daczi Zsolt is az volt, de ő halott, ha nem tudnád.
De selector, landmine, drazsecsaba csak szeretne az lenni. Ne keverd őket össze, a különbség ugyanis óriási.
A snake pite meg ki a franc?
Attól hogy itt sokan osztják az észt, még nem biztos hogy van is mögöttük valami. Sokan azt írják le ide, amit itt vagy másutt már olvastak, de tulajdonképpen gőzük sincs róla, csak úgy csinálnak.
Van itt pár főokos, korodilasz, blúvudú, kotasz, slágeregyüttes, kether és a többiek. Okoskodnak itt egész évben, miközben gitározni se tudnak, ahelyett, hogy tanulnának, itt verik a billentyűzetet. Ezek után mit is kéne tanulni bárkine is tőlük? Azt, hogy ő mit hallott a haverjától, akinek a barátja már látott olyat? Netán fogott a kezébe ezt-azt, de megítélni nem tudta, hogy milyen, csak a saját szintjéhez képest, ami meg nulla körül mozog? Meg látta oktatóvideóban, hogy mit hogy kell csinálni, és itt úgy adja elő, mintha ő szarta volna a spanyol viaszt?
Röhejesek vagytok.
Látod, de mégis itt tépi a pofáját 25 hozzászólással és gyakorlatilag semmi hasznosat nem csinált még itt a fórumon. Amúgy kíváncsi vagyok, ki ez a majom és hogy jön ahhoz, hogy ilyeneket írjon.
Én nagyon szívesen tanulnék ezektől a niKKektől(B.Miki/jazz/, Sceletor/rokk és az MM:D/, Landmine/rokk , de foglalt volt/, Csaba/Daczi Zsolt/)...ezerszer többet tudnak tőlem....persze tőlük is vannak akik ezerszer többet tudnak...meg tőlük...megtőlük is...stb.
Csak tudod egyesek még így egy nicknév mögül is használható tanácsokat tudnak adni. Egy idő után meg az ember már úgy is el tudja dönteni kitől fogadhat el nyugodtan tanácsot. Az elismertséget így értettem.
Elismertek??? hahaha
Ki ismert el kit? Egyik nick a másikat? Ugyanmár, ezt te sem gondolod komolyan. Egyik embert sem ismeri senki, és főleg nincs papírja arról, hogy oktathat, úgyhogy nem értem honnan veszitak a bátorságot, hogy népnevelőt játszatok.
És te hogy jössz ahhoz, hogy kioktass másokat itt. Akik itt elmélkedtek a fórumon egytől egyig elismertek és ha valaki segítséget/tanácsot kér ők segítenek. Ez csak egy eszmecsere, ahol mindenki leírta a tapasztalatait vagy éppen ötleteit. Nem kell ahoz tanárnak lenned, hogy tudj a témáról beszélni. A másik meg, hogy itt tényleg nagyon is értelmes dolgokról folyik az eszmecsere és tényleg jó ötletek merülnek fel.
Mi van, itt mindenki tanárnak képzeli magát?
Kíváncsi lennék ti milyen szinten vagytok, hogy veszitek a bátorságot másokat okítani! Ilyen módszer, meg olyan módszer, mikor a kutya se hallott még egyikőtökről sem! Ez a baj ezzel az országgal, a sok önjelölt, magát tanárnak képzelő figura próbálja a ssaját hülyeségeit másokra erőltetni, mikor arról sincs papírja, hogy ő jól tudja a dolgokat!
Veszélyesek vagytok!
pl kedvesmnek tanítottam a knockin on heavens door-t azt sem tudja mi a moll meg a dúr....nem érdekli......de örül hogy el tudja akkordozgatni......és nem is eröltetem neki hogy márpedig összhangzattan wazze különben szart sem ér
ezen a szinten (tábortűz) ezek a dolgok megúszhatóak, kotta ismeret sem kell, sőőőőt ennél komolyabb szinten is megúszható.....blues punk sok rock és metál zenénél........
de ha valaki kreatívan akarja csinálni, annak bizony jól jöhet
Nem akarok belekavarni a módszeredbe, biztosan jó úgy, ahogy van.
Teljesen kezdőknél is lehet (kell) pl. akkordokat tanítani, azonnali sikerélményt nyújt a "Burton ablakába" 4 akkordjának megtanulása. Meg úgy egyáltalán. Akkordokat (szerintem) dalokkal érdemes demonstrálni, aztán ha már az alap akkordok mennek, lehet őket hetesezni, hétkilencbézni, meg még fordítgatni is.
De skáláknál is lehet úgy magyarázni a "mire mit szólózzunk" dolgot (ami ugye a lehető legfontosabb, mert hát mindenki arra megy, hogy bármire tudjon játszani valamit, amitől a csajokról lecsúszik a bugyi, a haveroknak meg tátva marad a szája ) hogy egy adott nótát veszel alapul.
Itt ez a dal.
Ez a kíséret.
Erre a csávó ezt játsza.
Azért, mert ennek ez az ixedik foka, arra ugye lehet játszani ezt, meg ezt, meg ezt is, itt éppen amazt játsza.
Máris megvan a sikerélmény, ő is megjegyzi, hogy mire mit, és még a dalt is megtanulja.
Szerintem...
Bár én eddig mindig csak a túlsó oldalon voltam, azaz az én fejembe próbálták beletölteni az okosságot több-kevesebb (inkább keveseb) sikerrel...
Aki először vesz gitárt a kezébe, nem épp a párhuzamos mollok közti összefüggések megértésére törekszik, hanem hogy megtanulja a legkedvesebb dalát.
ott egyébként már meg is mutatkozik, hogy van-e ritmusérzéke az egyénnek, avagy veszett fejsze nyele..
Mér...? Mi a közös...?
Egyébként sceletor tényleg nem ír hülyeséget.
Egy kezdő leginkább tényleg számokat akar tudni eljátszani.
Amíg megtanítod neki a számot, szólót, ilyesmit, közben el lehet neki magyarázni, hogy "látodpistike... ezittadúúúúrskála... éééérteeeed...?"
én musztydobayn nevelkedtem....elmélet nuku....de csomó dalt el tudtam pengetni, majd jöttek a metallicák tabból...elmélet nuku, aztán elkezdtem olvasgatni a kesztler féle kis füzetet, majd gitár tanár (4év után) aki aztán iszonyat gatyába rázott és rávezetett egy jó útra azóta folyamatos gyakorlati fejesztés megy + hozzá olvasás, amit annak a kigyakorlása követ......minezek mellett állandó dal tanulgatás merthát miért ne vállalnék be minden zenekart :)
2008-01-29 12:08 |
#2864
Na nee...hát a Zsolti is ilyen volt, mit tanult meg pontosan? Én is lusta vagyok bmit is megtanulni, főleg pontosan. Inkább improvizálok össze-vissza, az egyszerűbb
Mondjuk neki tényleg ezer közül megismerni a gitározását
Ez nem így van.
Az elméletet is elő lehet vezetni úgy, hogy sikerélményként könyveli el a delikvens.
(Látnád az arcokat, mikor ráeszmél arra, hogy mi a közös a C-dúr és az Am skálában. (De ez csak egy példa volt a sok közül).
Igen végül is ez lenne az igazi.
De a legtöbb ifjú titán szarik bele. Gitárpró oszt jóvan.
Mondjuk az a vicces, hogy némelyik gyerkőc azzal jön, hogy:
"Heló! Most vettem a gityót és én teppingelni akarok. Megtanítasz?"
Hát nem tudom, nálam ez az "átlag", legalábbis eddig még nem mondták, hogy unják
Az egyszerűbb nótákkal nincs is baj, mi is nézünk folyamatosan, ne érts félre, nem vagyok ellene, sőt... az elméletnem magában nem sok értelme van, az akkor jó és nem unalmas, ha összekötjük a gyakorlattal.
Hát hidd el, hogy jobban örülnek a fiatalok, ha elnyomnak egy egyszerűbb nótát, mintha megtanítod nekik a hangközöket.
Persze, én is azt mondom, hogy mindkét rész fontos, de nem mindegy, hogy hol kezded.
Akinek persze ez a határozott kérése, hogy az elejétől mindent tudni akar, az más tészta.
De a nagy átlag nem ilyen.
Hát nem azt mondtam, hogy kizárólag azt kell tanulni, viszont akik nem tanulnak, sokan azért unják meg, mert nem értik, mi a fene van , miért nem sikerül úgy eljátszani, ahogy a kedvenceik...
egyszer muttatta hogy megtanulta a kick it all over-t.
aztám az első verzében lévő c arpeggiónál beismerte ez nem pont ugyanaz sőőőt, saját átirat, amúgy meg tök jól szólt azzal is.....nem hiányzott az eredeti figura, de mindent megtanult benne aminek el kellett hangoznia....pl a refrén tapping arpeggióit.
Kérdeztem hogy miért nem tanulja meg rendesen mire azt mondta hogy van saját egyénisége + lusta :))
Hát izt is megtanította "sajna " :) szívesen elimprovizálgatok én is
viszont ez sokszor kihúzott már a szarból......mert viszont gondolkodva veszem a kezembe hangszert és nem gépiesen bemagoltan
Landi, nem mindenki akar ám egyből profi gitáros lenni, vannak akik csak meg akarják tanulni a kedvenc dalukat, aztán rákapnak az ízére, és nyomják majd tovább. Én is így kezdtem, csak az Enter Sandman fő riffjét akartam megtanulni...
Ha nekilátsz őket elmélettel, meg számukra egyáltalán nem érdekes dolgokkal traktálni idejekorán, akkor elvesztik a lelkesedésüket, és le is teszik a lapátot elég gyorsan.
Sikerélmény kell az elején, a többit lehet mellette nyomatni.
Ehh az nem jó. Nem fogja meglátni az egészben a logikát.
Na mindegy. Én így nyomom.
Nem akarom neki megmutatni csak úgy símán pl. a C akkordot.
Némi magyarázat után saját maga rájön az alap hármasokra ill. a moll és dúr skálákra. Mi ez, ha nem sikerélmény?
Scelével és Veled is egyetértek egyébként, hogy fontos a dalok tanulása az elején, de én nem ezzel kezdek.
(Szerintem totál kezdőknek inkább alapvető dolgokkal kéne foglalkozniuk, mint ritmusérzék-fejlesztés, skálatanulás, stb, ez sokkal könnyebbé teszi később a "kedvenc dalok tanulását" (is), értik is majd, miről van szó, stb. De ez csk úgy zárójelben.)
Na, akkor leírom, hogy mit érdemes csinálni totál kezdőknek:
Kedvenc nótádra rákeresel you tube-on, lehetőleg az eredeti előadó videófelvételeit keresd. Nézd meg minél több verzióban, több kameraállás, stb. Ha megvagy, keress rá arra is, mások hogy nyomják.( az eredeti előadóknál sokszor nincs videó, vagy pont a kívánt résznél mutatják a közönséget )
Csak a 4-5 csillagos fickókat figyeld. Utána szedj le egy power tab kottát, lehetőleg olyat, amit jónak értékeltek.
Hasonlítsd össze a látottakkal/hallottakkal, keresd meg azokat a részeket, amelyek stimmeltek, próbáld meg lejátszani.
Aztán persze füllel korrigálj, ahol kell, ha több ilyet megcsinálsz, lesz rutinod a későbbiekben, és kapásból kiszúrod a baromságokat.
De ennél jobb, ha kotta hiányában inkább saját maga küzd meg vele és szedi le. Emlékszem, régebben elég sok mindent rosszul szedtem le (ill. a hangok jók voltak, csak nyújtások, stb nem mindig), aztán belejöttem... beletelt 2-3 órába, mire lejött 1-1 metalika szóló dehát megérte. Aki hagyja, hogy ellustuljon, elkényelmesedjen a hallása, annak sok gondja lesz a jövőben is, ez egy alapvető nagyon fontos dolog sztem. A programok jók ugyan, de sokkal jobb és hasznosabb, ha megszenvedünk vele.
Ezt a témát le lehetne zárni annyival, hogy mindenki a maga szintjének megfelelő dalhoz fogjon neki. Ha nagyon megy megy valami, akkor még nem elég érett a delikvens. Ilyenkor segítséghez lehet folyamodni a tapasztaltabb gityósokhoz pl.
Ha megtetszik egy szám akkor nyugodtan utána lehet nézni a neten, hogy mások miket írtak le, mert ez egy jó támpont, de mindenképpen az eredeti verzióról kell leszedni a témákat. Ebben segítséget nyújthatnak a különböző audio editáló programok.
Az is nagyon fontos, hogy meg is értsük mi történik.
Az akkordhallás fejlesztéséhez az is elég, ha csak hallod az akkordokat. Állítsd be háttérzeneként a Jamstudio.com-ot, tetszőleges akkordokkal. Akár netezés közben is tanulhatsz ezzel a módszerrel.
a kottákat is emberek fülelik le és a dal eredeti szerzőja , előadója 99.99% ban nem rektorálja. Tehát lehetnek benne félrefordítások, tabban rossz ujjrend skálakép......stb. tök mindegy hog gp vagy powertab...mert azokat meg amatőr emberek hobbiból irogatják, van köztük amelyiket gyári kottából másolnak ki. sok közülük használható de kell hozzá némi rutin hogy rájöjjön az ember mi az ami sántít benne.
De ha valakinek van hallása és némi tapasztalata meg tudja fejteni magának. Sokat kell nézni gitáros videókat és onnan látható a különbség az általa hogyan játszott és ami le van írva között.
Tudni kell szelektálni és akkor hazsnálhatóak ezek a transzkripsönök.
Egyet értek dcsabival, rengetegszer szar sajnos a kotta, meg ugye egy csomó szám nincs is fent neten (lásd magyar számok), így mindenféleképpen rágyúrok a szám leszedése témára.
cserje: most már kezd egy-két dolog derengeni
És az agyi funkciókról írt kis kommented különösen bejött
2008-01-29 09:34 |
#2841
Gitar Pro 98%-a szemét- önjelölt gitárosok készítik, tele orbitális baromságokkal, ami a kezdőket teljesen félrevezeti, és rohadt kártékony.
A gyári, nyomtatott TAB-ok is tele vannak baromságokkal, Power Tab-ba láttam már sok nagyon jót.
Én mindenkinek azt ajánlom, ha már TAB-ról van szó.
Nemtom...szerintem-magamból kiindulva-baszottul zavart, hogy fingom nem volt arról mit tanultam meg és miért így csinálták ezt...mé nem így, vagy úgy...nem értettem..zavart.
Én speciel jobban örülök az elméleti összefüggéseknek(majd azután a gyakorlati hasznának!!!!), mint úgy megtanulni egy nótát, hogy nem értem.
A VI. fok bavátom...VI.fok:DDDD...és én ennek örülök!
THX Csaba!...héten megyek!
Nem, nem igazán erre gondoltam. Felül kéne emelkedni az összetevőkön, és "egyszerre ráhallani" az adott részre, azaz az adott ütem-félütem stb. milyen akkordot jelenthet leginkább. Másképpen: ha vissza kéne adnod egy társaság előtt egy szál akusztikus gitárral az egészet, mégpedig minél teljesebben, akkor mit csinálnál. Ez egyszerű.
A basszus helyzetének fontosságát azért emelem ki, mert egészen más hatást kelt, ha fordítás van. Az alaphelyzetes akkordfűzések berögzítése után kezdd el ezeket a fordításos dolgokat vizsgálgatni, nagyon nagy logikák vannak benne. Nézd meg pl. ezt: Am Bb/D E7/D Am/C Cdim Dm6/B E Am Játszd le alaphelyzetű basszusokkal is, és meglátod a különbséget.
Az akkordhallás készsége egyébként nem más minthogy egyértelműen azonosít, bezárójelez a tudat egy összetett ingerekből álló jelenséget, egyértelműen "felmatricázza" azt.Tévedés nélkül fel tudod ismerni pl. az ibolyaillatot. Itt ugyanúgy különböző frekvenciák sajátos együttállásáról van szó, amit a tudat egyértelműen az ibolya illataként tanult meg- zárójelezett be. De ilyenek pl. az összetett színek is, meg még ki tudja mi-minden.
Ehhez a számleszedősdihez még annyit hozzátennék, hogy pár akkordfoszlányból, szóló vagy dallamrészletből érdemes megállapítani a hangnemet ahhoz, hogy ne görcsöljünk annyit.
Tegnap már megvolt az első sikerélmményem Én, aki állandóan csak netről szedegettem le mindent, sikeresen leszedtem az első "projektem" akkordjait. Most már ugy gondolom el tudok kezdeni dolgozni a szám többi részén is.
landmine: nagyon jó az oldalad, talátam rajta sok okos dolgot, az az egyetlen bajom hogy a zeneanalízisnél elég sok minden sajnos még magas nekem, na de majd dolgozok ezen is
cserje: nem tudom jól értettem e amit írtál, de arra acéloztál hogy az akkordokat nem a harmóniahagnszer, hanem a basszus szólamra építve kell leszedni?
Kell az is, amikor ilyen "egyhegyű" módon figyeled a dolgokat, pl. az akkord lehallgatásnál ha megakadsz, akkor figyeled ugye külön a basszust, ami általában segít, ha nincs fordítás benne, vagy ha nem fifikásan megírt dologról van szó (Beatles: All my loving, stb.)
A fő feladat az lenne, hogy kifejlődjön az akkordhallás. A melódiaérzék viszonylag adottabb, az van az utcán fütyürésző postásnak is (ha egyszer el tudja fütyülni ugye a bizonyos dalt).
Nem úgy kéne a dalt "analizálni", hogy a hangszerszólamokat külön figyeljük- lejegyezzük, hanem úgy, hogy a leglényegesebb "személyiségjegyeit" azonosítjuk, azaz a dallamot, és az akkordmenetet. Itt szokott lenni nagy félreértés: az akkordmenet nem a résztvevő harmóniahangszer (ha van benne ilyen) játékát jelenti! Szőrőstül bőröstül az egész dalt kell kivonatolni, nagyon figyelve a basszus mindenkori helyzetére, de beleértendő minden egyéb szólam, ezek fogják majd esetleg létrehozni a 3-nál többeshangzatok jelentését.
Ha tényleg ezt akarod, akkor dobd ki a gitárprót
De komolyan. Felesleges, hacsak nem kottákat írogatsz benne magadnak. Számtanuláshoz ilyen nem kell.
Szerintem mindent leírtál, ami fontos... a sorrend változó lehet.
Ha megengeded, 1-2 példa: itt (5,6 főleg)
Maximálisan igazad van! SZségyen, nem szégyen, én ebbe a csapdába estem bele. 4 éve gitározok, és GP-ból szinte bármit lejátszok amit le akarok, első ránézésre, de szinte egy számot nem tanultam meg az elmúlt évek alatt, ergó szart sem érek a tudásommal. Ugyhogy a következő lépés a következő: tab letöltések időszakának vége, és én magam fogom GP-ben megírni a számokat. Az azért nagyon érdekelne hogy miképp érdemes belekezdeni egy szám leszedésébe? Az akkordmenet, basszus hangok, a vokál, vagy neadjisten a gitár skálaszerkezete legyen a vezérmotívum, amire fel tudom épiteni a dalt?
Pedig milyen jó is volt régen, mikor 1-1 szám lekagylózásánál bekapta a magnó a szalagot, annyiszor visszatekertük egyes részeknél... én sokszor ragasztottam össze celluxszal De persze nem is volt olyan jó.
Basszus elegem van hülye vagyok elméletből én is megtudok tanulni darabokat, de nekem ez nem elég saját szólókat szeretnék felépíteni, és sokkal könnyebb lenne megtanulni egy bonyolultabb számot ha vágnám miből van. Tudtok ajánalni könyvet vagy web címet ahol van elmélet? Gitárra.
Kis segédlettel, ha hozzájárulhatok:
Ha gondolkodó, univerzális zenész akarsz lenni, tartsd nagyon fontosnak az akkordhallás kifejlesztését. E-nélkül ne rohanj előre a legtöbb gitáros zsákutcájába, vagyis az ész nélküli, sebességmániás virtuóz szólómániába.
Ha megütik a füledet különböző zenék (akármilyenek!), idegesítsen, amíg meg nem fejtetted az akkordszerkezetét, figyelve, megismerve a basszusfordítások adta kombinációkat is.
Persze rosszabb most a helyzet, mint a régi zárt világban, mert a neten mindent megtaláltok készen leírva (persze, ha helyesen), és nincs a régi "hiánygazdaság", ami rákényszerít az önállóságra. Ezt sajnos figyelembe kell venni, és az ilyen csapokat elzárni, ha tényleg épülni akarsz.
Köszönöm hogy megírtad a véleményedet. Úgy gondolom ezen az uton fogok elindulni, mert arra rájöttem, nekem nem megy, hogy minden logika nélkül magoljam a darabokat.
én nem tartom magam valami nagy rókának, és nem is tanulok túl sok darabot másoktól, de régebben nekiültem, azt leszedtem, s egyúttal meg is tanultam nincs ebben semmi különösleges hókuszpókusz szerintem, gondolom senkinél sem...
nyilván olyan számokat érdemes tanulni, amit reálisan nézve el is fogsz tudni játszani (pl ha másfél éve gitározol, felesleges gutrigovant tanulni)
előny, ha érted is, amit játszol, ismered a dal szerkezetét, átlátod hogyan épül fel, hangnemek, szólók, stb
de amúgy nem kell túlmisztifikálni, egy kis elszántság kell hozzá, aztán nekiülni és gyakorolni
Üdv mindenkinek!
Nagyon hálás lennék ha lenne valaki tapasztaltabb róka, aki elárulná, hogyan szokta megtanulni a játszandó darabokat, számokat...
Ugyanis nekem ez világ életemben óriási probléma volt, és ugye ahány ember, annyi szokás....... remélem valaki megkönnyítené ezzel az életemet...
egyáltalán nem... ha van már olyan fejlett a hallás, akkor a megfelelő zenei közeg hatására (akár a többi akkordra vonatkozóan, akár a basszusra) értelmezhető, hogy most dúr, vagy moll (terc nélkül is)
(amúgy én is D7-et mondtam először, ha visszaolvasol, de mivel mondta a srác, hogy a Joe Pass akkordfüzetben a majorok közt van, azért értelmezhető 6/9-nek is bő kvárttal, ami a major helyettesítésére pont zsír)