HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Jónás Tamás (instrume

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Offtopic

2024. március 07

***IBANEZ***

2024. március 02

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***FENDER***

2024. január 11

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. december 27

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


- 2006-09-14 14:22 |  #911
))))))))
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-14 14:16 |  #910
mire mit játszol? :) emelsz két párra?
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-14 14:15 |  #909
tök jó példa mondjuk az E10b akkord alias jimi hendrix akkord. Benne van a kis és nagy terc. és nem hogy hamis hanem kurva tökös hangzása van :)
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2006-09-14 14:15 |  #908
OFF remek játék ez a póker itt a neten....

drazsecsaba 2006-09-14 14:14 |  #907
én a tátikát nehezen képzelem el, mert akkor inkább előre jön SZT és eljátsza. sokkal inkább sanszos hogy szarul lett megvágva a kép és hang nem?
De hát fogadjuk el az omegát sem a gitár futamokért szereti a nép. :) (hanem a Bródy szövegekért) :)))))))))
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:53 |  #906
Talán, mert a dallam a fontos, nem a kíséret. Az erős dallam a fontos és az felülírja a kíséret logikáját.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-14 13:53 |  #905
Igazad van.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:48 |  #904
Nem, nem, mert a 9# kisterc alatt van elvileg a 10b meg fölötte. Pont azért jelölik 10b-nek, hogy jelezzék, hogy ez egy leszállított nagyterc. Persze gitáron ez tök ugyanaz a hang, de elméletileg ez egy kisterc és nagyterc közötti hang, amit az old school bluesban használtak. Azt hiszem sehol máshol nem jelölik ezt 10b-nek, csak bluesban. De ez csak amolyan érdekesség. A 9# amúgy persze jó kis alterált-hang V-ik fokon...
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2006-09-14 13:44 |  #903
Igen az 1999-ben volt. És így igaz, tehát az hogy egy harmóniát mi fejez ki illetve hogy mi annak a funkciója, azt az akkord törzshangjai döntik el. Tehát az alap, terc, kvint, és szeptim. Ezen belül is a terc és a szeptim az ami a legerőzteljesebb, de a legeslegeslegeslegerősebb a terc. És pont azt boncolgatjuk itt most mi mindnyájan hogy hogy a megveszekedett tőgybe tud még is jól szólni egyidejüleg a két terc.)))
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-14 13:42 |  #902
Nemá! Volt ilyen?

Eszembe nem jutna...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-14 13:38 |  #901
Végülis mindegy, mert ahogy hallottam, a többfajta skála ellenére akkor is a pentaton dominál nálad (is, meg sztem mindenkinél, ha blues-ról van szó), de ez persze így jó, ahogy van.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-14 13:36 |  #900
Van egy duettlemeze Metheny-nek, és Scofield-nak, nemtom hallottad-e már. Abban van egy nóta, amiben szintén moll pentatonból építkezik a basszus, és erre a dallamban benyomnak egy dúr tercet. De úgy csinálták meg, hogy a tercek ne érintkezzenek, így abszolút nem is zavaró, főként, hogy nincs harmóniahangszer.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-14 13:33 |  #899
Naná :D
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-14 13:33 |  #898
Nem akkordban mondom, hanem dallamban. A 10b pedig inkább egy 9#, ami a dúr-domináns harmóniák egyik gyakori színezőhangja.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2006-09-14 13:32 |  #897
Ja ezt egyébként Miki tőled szettem még vagy 4-5 éve egy Medgyesi Tibi által szervezett blues jam bulin. Ott volt Tibusz is, Alapi is, meg egy jó pár gityós. Neked akkor még a rivera kombód volt....hú de jól szólt...
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2006-09-14 13:29 |  #896
éN AZ ALAPRÓL BESZÉLTEM. Én sem csak mol-t játszom viszont, ha csak a blues pentatonból indulunk ki, az mol. Aztán, hogy ki mixolid bluest ki meg mindent csinál az már csak a zene fejlődése. Én is sokm indnt használok a blues-ra, csak a pentaton nekem kevés lenne.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2006-09-14 13:25 |  #895
A blues paradox mert amikor elindult anno akkor az egyik feka megfogta az E dúrt és simán ráénekelt egy La pentatont, és egyáltalán nem foglalkozott azzal hogy ez surlódik sőt ez adott egy ízt amit ma bluesosnak nevezünk. Mai "modern ztenékben lépten nyomon beleütközünk ebbe. Van egy remek Maceo Parker nóta ahol egy mástól nagyszekund távra lévő sus4 akkord oldódik a dúrtercre és közben a Maceo meg énekli rá végig a molltercet, pedig még csak nem is bluesról beszélgetünk sőt az nem is az és mégis gyönyörű
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:24 |  #894
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2006-09-14 13:22 |  #893
Van az a pénz amiért te is eljátszanád....
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:21 |  #892
Én azt hiszem, hogy ez nem így van. Blues-ban effektive dúrt játszol és a 10b az csak díszítő hang, amit nem kistercnek kell értelmezni, hanem leeresztett nagytercnek. Gitáron persze ugyanaz a hang, de igazából ez nem moll, mert kisterc nincs benne.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2006-09-14 13:21 |  #891
A kíséret követi a szólistát címü megfejtést egyféleképpen tudom elkélpzelni: Amikor mondjuk egy jazz zenekarban a bőgős játsza az eredeti harmóniamenetet, de a zongorista követve a harmóniamenetet, figyeli a szólistát és lereagálja mit játszik, de ez nem harmóniai változtatás.
Illetve eltudok képzelni olyat is mint vmi kisérleti zene ahol kifejezett koncepció hogy van egy szólista és mögötte "megy" utána a zenekar. És talán még a free de annak nem ez a célja mert ott általában már más funkciót adnak a hangszereknek, de ez egy más téma.

landmine2006-09-14 13:18 |  #890
Ja, én sem értem a Szekeres Tamást, mire jó ez neki??? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-14 13:16 |  #889
Egy normális blues-ban nem moll-t játszol dúrra, hanem a kettőt vegyíted (lásd hajlítások); a 2 meghatározó hangközt (terc, szeptim) mindig a dúr-ill. moll közé intonálod.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2006-09-14 13:13 |  #888
Köszi, köszi, köszi!
Egyetértek. Talán a 70-es években még elment az Omega, de ma már röhej. Én csak azt nem értem, miért vállalja el Szekeres Tomi ezt a macska pusztító zenét. Én le nem járatnám magam.
Sorry az Omega fun-októl, de legyünk reálisak.
Válasz '' hozzászólására (#)

Jeti 2006-09-14 13:13 |  #887
Ja ja ja! CIKI!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:11 |  #886
Szerintem egy komoly gitárosnál, aki rendesen rá van hangolódva a szólistájára ez abszolút működik real time is, nem csak free jazzben...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:08 |  #885
Szerintem mondjuk ki bátran, hogy a faszi egy rakás szar gitározás terén. Az egyik legmegszégyenítőbb dolog, amit életemben láttam, az egy Omega-koncert volt, amit leadtak a tévében. Az a szakállas muksi szépen előrejött a színpadon, hogy akkor ő most szólozik, járata a kezét a nyakon, mint a gép, csak közben teljesen más szólt. És a háttérben teljesen jól lehetett látni Szekeres Tomit, amint a szólót játsza, ez a majom meg elől tette az agyát, mintha ő játszaná.

Ennél nagyobb szégyent és gyalázatot el sem tudok képzelni. A faszi a szememben a rakás nulla, Omega ide vagy oda...
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2006-09-14 13:07 |  #884
Illetve abba az esetben működhet(kívétel, ha free jazz-ről van szó), hogy aki az akkordokat alá teszi a kollégának, már ismeri a szóló dallamát. Ebben az esetben minden további nélkül, még talán nekem is működne.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-14 13:06 |  #883
ha zsír füled és hallásod van meg fantáziád akkor nem kell az elmélet. :)
mert hallod mit akarsz és le is játszod.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2006-09-14 13:05 |  #882
Én meg sajnos attól messzi vagyok, habár próbálkozom...
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2006-09-14 13:04 |  #881
A tradícionális blues-ban meg dúrra mol-t játszol. Nem a Molnár találta fel a spanyol viaszt. Egyébként meg tudtommal, nem egy(hogy is mondjam szépen)...nem járnék hozzá gitár leckékre.
Remélem nem volt sértő.
Egy Omega lemezem(bakelit) volt az is 8 éves koromban.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:03 |  #880
Pont ez az. Van, aki simán megcsinálja...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 13:01 |  #879
Nyilván amit lentebb írok nem azt jelenti, hogy csak így lehet és minden gitárosnak úgy kellene szólóznia, hogy meghy ahova akar és zenekar meg kövesse, ha tudja. Amit írtam inkább csak amolyan gondolatébresztő akart lenni (asszem az is lett), hogy nem feltétlenül úgy kell egy szólóhoz közelíteni, hogy van 3 akkordom, mit játszak rá. Nekem ez a gondolat iszonyatosan tetszik és igazából arra késztetett, hogy másként kezdjek el gondolkodni a zenéről, meg hogy ne csak azt akarjam benyalni elméleti szinten, hogy melyik akkordra melyik skálát lehet játszani, hanem a dallamra figyeljekj, hogy az legyen nagyon erős, a többit meg max hozzá alakítom. Persze iszonyat kutyaütő vagyok meg minden, meg nyilván az én szintemen mindez csak elmélet, de akkor is szerintem ez egy nagyon értékes gondolat...

Harry 2006-09-14 13:00 |  #878
Mert ahhoz fejbe-logaritmusnak kell lenned, vagy legalább egy Birta Mikinek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 12:54 |  #877
Élő zenében miért ne követhetné a kíséret a dallamot?
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-14 12:52 |  #876
hát elefántot én nem említeném ilyen téren. nincs vele bajom, de ahogy én tudom nem sok minden ragadt rá az elmúlt 30-40 évben gitározás zeneelmélet terén. de lehet tévedek és akkor elnézést tőle. azonban teljesen belefér az omegába.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 12:51 |  #875
Persze, hogy sokféleképpen meg lehet közelíteni, én csak azt mondom, hogy amikor írsz egy szólót, nem a szólód dallama vezet téged elsősorban, hanem az akkordkör, amire rájátszod. Ahelyett, hogy egy erős dallamot alkotnál a szólóban és ahhoz igazodna az akkordkör, az akkordkörhöz igazítod te a szólódat, ami a lenti gondolatmenet szerint logikailag hibás, mert tulajdonképpen a befőtt teszi el a nagymamát.
Válasz '' hozzászólására (#)

Jeti 2006-09-14 12:49 |  #874
A Molnár az omegában simán játszik mol hangzásra dúrban, és ráadásul nyekergő kásás torzítóval. A Rolling Stones is testvérzenekar ilyen téren.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-14 12:49 |  #873
adott egy dal. pl a beatles help. van egy frankó ének dallama. Lennon megírta, de mondjuk gityó nélkül. majd leült a rikkenbastardjávalés kikeresgélte az akkordmenetet. kvázi lekísérte az ének dallamot. úgy dönt ad egy verse részt a szólónak. itt is az akkordsor kíséri a szólót de a szólónak is igazodnia kell az akkordmenetre. de nyelvtanilag is a kiséretben én érzek egyfajta alá rendelt értelmet.
de sok értelme nincs ezen filózni mert volt olyan melóm ahol kaptam egy akapella ének dallamot és meg kellet írnom rá a kíséretet és sok olyan is volt ahol kész zenére kellett szólóznom. mindíg abból indultam ki ami adott volt.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2006-09-14 12:48 |  #872
Ha dallamról beszélünk, (műfajtól függetlenül) akkor a kíséret követheti a dallamot de nem az élő zenében hanem még a zeneszerzés stádiumában. Sok ilyen un. füttyös zeneszerző van (és ezt nem feltétlenül pejoratíve értem) mint pl a Modern Talking volt, aki szó szerint amit aznap énekelt arra írta harmóniamenetet, és ebből születtek a dalok. De az improvzáció (megint csak műfajtól függetlenül) az egészen más dolog hiszen az aki a szinpadon áll és szólózik tudnia kell mire játszik, legalább a hangnemet...ettől persze a zenekar követheti a szólistát és ez már inkább műfaj függő, de nem harmóniai változásokal hanem dinamikailag.

Fender59 2006-09-14 12:43 |  #871
Ez nem az én gondolatom, de nagyon tetszik. Szóval, pop/rockban amikor szólózol, van egy adott kíséret, amire játszol. A szólóval a kíséretet követed tulajdonképpen. Te alkalmazkodsz a kísérethez. Közben, pont azért, mert a szóló a kiemelt pont, a lényeg, a kíséretnek kéne követnie a szólót és nem fordítva. Maga a "kíséret" szónak pont az a jelentése, hogy arra mész, amerre az, akit kísérsz, és nem te mész valahova és ő jön veled.

Persze jazzben ez megvalósul, ráadásul real time-ban, de szerintem az átlag gitárodsnak ez a dolog eszébe sem jut. Legjobb bizonyíték erre, hogy van ez a topic, hogy "mire mit szólózzunk". A logikus az lenne, hogy "mire mit kísérjünk".
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2006-09-14 12:41 |  #870
Az én tapasztalatom az, hogy ez oda vissza igaz. Habár legtöbbször a harmónia menet van meg, és erre jön a szóló. Amit meghatároz az adott dal akkordmenete, alterációi, ritmusa, dinamikai kilengései, és persze a "művészi" szabadság. Szerintem, (és ezzel szerintem nem egyedül vagyok)nagyon sokféle képpen lehet megközelíteni a szólózás mikéntjét, függetlenül a stílustól.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2006-09-14 12:32 |  #869
Ezt hogy is gondolod pontosan? Nem értem. Kifejtenéd mit értesz az alatt hogy "Közben ez logikailag hibás, mert pont a szólónak és a dallamnak kellene meghatároznia a kíséretet és nem fordítva."?
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-14 12:31 |  #868
tyúk és tojás esete?
egy harmónia menetet is lehet improvizálni egy szólóra. számtalan variánsa lehet annak is.
Nem megyek messzire...alterált akkordok pl.
szóval errőlis, arról is igaz a dolog.
de egy skálából könnyebb akkordokat megállapítani mind egy akkordból skálákat nem?
pl c dúrbólmilyen 3-asok építhetők?
és milyen skálákból lehet pl a c dúrt származtatni?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-14 12:12 |  #867
Szerintem ő nem így gondolja. Mondott nekem egy érdekes dolgot, ami nagyon elgondolkodtatott. A pop/rock zenében és bizonyos fokig a jazz-ben a kíséret határozza meg a szólót, azaz a kíséret akkordjaiból kiindulva alkotsz dallamot. Közben ez logikailag hibás, mert pont a szólónak és a dallamnak kellene meghatároznia a kíséretet és nem fordítva. Még maga a szó "kíséret" is azt jelenti, hogy alkalmazkodsz valakihez, aki megy valahova, míg pop/rockban a szóló alkalmazkodik mindig a kísérethez. Szerintem ez kurva jó gondolat. Tök más megvilágításba helyezi, hogy hogyan is igazán közelíteni a zenéhez és a szólókhoz.

landmine2006-09-13 16:00 |  #866
Azt meg úgy éred el legjobban, ha a funkciós hangokat domborítod ki (terc, szeptim, alap, stb), ezeket meg azzal színezed, amivel csak akarod. De ha pont a színezetet hangsúlyozod (akár dinamikailag, akár nem), ott lesz a kavarc.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-13 15:31 |  #865
MOndjuk el kell mellé mondani, hogy a zenélés kicsit olyan mint a főzés. Megvannak az alapanyagok ( 12 hang) amikből ha ügyesen válogat az ember bitang kajákat lehet főzni. Természetesen egy adott ételnek is megvannak az adott alapanyagai amik kellenek bele, de ettől el lehet térni ahogy minden szakács máshogy csinálja ugyanazt az ételt. De van azért egy fő irányelv amit célszerű követni a fogyasztható végtermék érdekében.
Pl túrógombócba nem teszünk erős pistát. De ha mégis akkor megkaphatjuk a "hát ezt elb@sztad vagy milyen különleges" kritikákat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-13 15:04 |  #864
Nekem is ugyanezt mondta a tanárom, csak szerinte egyedül a dallamtól függ, hogy mikor mit játszunk. Szóval minden mehet mindenre, ha elég erős a dallam és arra akar menni...
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-13 14:18 |  #863
akkor meg játszon rá kandúr és lejmoll-t
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-13 14:14 |  #862
Nem baj.
Más meg örül neki.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-13 14:05 |  #861
sztem ezzel a kérdéssel csak viccelt amúgy a kolléga, és most itt röhög rajtunk:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-13 13:19 |  #860
Én mindig így szoktam, aztán jöhet bele ez-az.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-13 13:18 |  #859
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-13 13:11 |  #858
sokszor az egyszerűbb a jobb, de ez izlés kérdése és stilisztikaáé mintsem zeneelméleté. lényeg hogy passzoljon és tetszen amit játszol.
Amúgy Peta is megírta h majdnem hogy bármit játszhatsz mert nevén lehet nevezni a gyereket.És meg lehet magyarázni miért azt a hangot tetted oda.
Nekem a kedvencem a legegyszerűbb: Kuss én így játszom, nekem így tetszik
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-13 13:08 |  #857
igen, jó kiinduló pont sklálák kikeresésénél hogy milyen hangokból áll az a harmónia amire játszani kell. ezek alapján lehet megkeresni azon skálákat amelyek tartalmazzák a harmóniában szereplő hangokat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2006-09-13 13:06 |  #856
Respectés mégegyszer
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-13 13:05 |  #855
zenei stilustól is függ ez. Mert egy ac/dc szerű alapra csontkemény pentaton megy. Legalábbis nekem.
csak azért írtam le ennyi mindent mert hátha, ezek segítségével ki tud mozdulni ezekkel a megszokott pentatonból. Nagyon jó dolog ezekkel kisérletezgetni. És az ember ilyenkor találja kia saját figuráit amitől is valszeg lesz majd egyénisége
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-13 13:01 |  #854
Minél összetettebb akkordról van szó, annál kevesebb lesz a lehetséges variáció.
Egy Cmaj7-re pl mehet akár C-dúr, líd, dúr pentaton, sőt, G, és D-dúr pentaton is, de egy Cmaj/11#-re már csak a líd és a D-dúr pentaton illik...
kvintekre épp ezért bámi mehet, ott nincs megkötöttség.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2006-09-13 12:58 |  #853
Persze, de erre a 3kvintre nem hiszem, hogy agyonbonyolított futamokat akar, csak tudni akarta, hogy mik illenek ide, ami ugyebár szinte bármi lehet pentetonból:) Én csak kiragadtam a leegyszerűbbet amit ugyebár lehet folytatni/bővíteni.Én mindig a legegyszerűbbel kezdem és azt bővítem, ami nem biztos, hogy a legjobb.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-13 12:53 |  #852
jó de ez csak öt hang, könnyen uncsi lehet egy idő után,
ez a c dúr pentaton. de itt fontos pl a h hang mivel attól major 7-es.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2006-09-13 12:24 |  #851
cdega....viszlát:)

drazsecsaba 2006-09-13 12:20 |  #850
amikor elkezdtem jazzes dolgokat tanulmányozni, megkérdeztem ex-tanáromat hogy mire mit szólózunk? Majd annyit válaszolt hogy ráfogok jönni, hogy mind a 12 hang játszható mindenre csak nem mindegy hogy hol és hogy. És télleg, elég volt csak például a Cmaj7 akkordot megnézni mi minden játszható rá. És benne volt a 12 hang csak különböző skálákban.

Fender59 2006-09-13 09:52 |  #849
Jogos... Szóval a C-dúr skála hangjai tökéletesek erre a körre...
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-13 09:50 |  #848
nevezzük a c dúr skálát inkább a mollnak csak a zeneelmélet és annak hívei kedvéért de igen, tök jó rá.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-13 08:51 |  #847
Nekem is ez a klasszikus Am-G-F kört juttatja eszembe (All Along The Watchtower, Stairway to Heaven, stb.) úgyhogy nagyon durván végig lehet tekerni a C-dúrral, ha valaki nem nagyon akar variálni...

drazsecsaba 2006-09-12 23:57 |  #846
90% hogy a moll g és f dúrokról beszélünk
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-12 07:36 |  #845
Sajnos ez az "akkordmenet" semmit sem árul el...a zenei környezet bármi lehet, azt sem tudjuk, dúros a hangzása, vagy mollos, van-e mellette mondjuk egy szinti, ami hozza a harmóniákat, tehát előbb normális vázat kellene megállapítani.
Így inkább az a kérdés, mi nem mehet rá? (nem nagyon lesz ilyen)
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-12 00:32 |  #844
és mégegy, kibővítheted a moll pentaton skálát a blues hanggal azaz a eb hanggal. És mehet a blues pentaton is
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-12 00:28 |  #843
a moll skála is jó. legkézenfekvőbb. okosok mondhatják hogy F líd skála és G mixolíd skála de az egy és ugyanazon hangokból áll. érdekesebbé tehet ha F dúr és G dúr skálákat használsz a megfelelő harmóniák alá. Illetve az
A harmónikus moll skála is belefér. ÉS mehetnek rá az a moll skálára építhető hármas hangzatok kibontásai is azaz arpeggói. Am Ho C Dm Em F G
oda csempészheted a kromatikus skálát is.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-09-11 18:11 |  #842
A-lá pentaton megteszi első lépésben
Válasz '' hozzászólására (#)

fuckezüguci 2006-09-11 17:59 |  #841
bontsd ki a harmóniát
Válasz '' hozzászólására (#)

Wildbob2006-09-11 17:54 |  #840
hihi

peter2006-09-11 17:53 |  #839
Mit szólózhatok erre?
A kvint G kvint F kvint

Harry 2006-09-02 10:39 |  #838
Ez nekem is megvan. Alapmű mindenkinek!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

marci2006-09-02 10:09 |  #837
köszi szépen, ezfasza :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-01 12:33 |  #836
Basszus...most olvasom, hogy "blocked by company firewall"...fak. Na majd otthon.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-01 11:09 |  #835
Ja, ez elég jól leírja a lényeget...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-01 09:50 |  #834
nem műxik
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-01 07:00 |  #833
katt
Válasz '' hozzászólására (#)

marci2006-08-31 21:47 |  #832
Hello!
Nagy kérésem lenne felétek.
Sosem volt teljesen tiszta ez a "mire mit szólózzunk" dolog, úgy hogy szeretném a segítségeteket kérni; valaki le tudná írni a tudnivalókat, hogy mire mi a jó, mi az ami belefér, mi az ami rossz, meg az ehhez kapcsolódó dolgokat? Nagyon megköszönném!
email címem kristofmarci@freemail.hu , oda is küldhetitek
Nagyon köszi!

Borzas 2006-08-18 12:45 |  #831
na. A How Insensitive c. bossa-klasszikusra mit szólóz az emberfia? mit használhat?
az akkordok, bár nem tűnik hibátlannak:


http://www.guitaretab.com/j/jobim-tom/9358.html

fuckezüguci 2006-08-07 14:56 |  #830
jeeeeeeeeee
Szintén zenész
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-08-07 14:38 |  #829
hívjuk már "hamis"-nak...amerikáskodtok itt...

_[!!!]_Slash_[!!!]_ 2006-08-07 11:44 |  #828
jaja, helyesen off key, az offdökíj szerintem jobban hangzik.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-08-07 11:16 |  #827
off key, nem off the key...

Fender59 2006-08-07 11:16 |  #826
Az alterálásról nem is beszélve...
Válasz '' hozzászólására (#)

marci2006-08-07 11:14 |  #825
ah, ok kösz :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-08-06 17:37 |  #824
hangnemen kívül
Válasz '' hozzászólására (#)

marci2006-08-06 16:17 |  #823
miis az off-the-key pontosan? :DDD

_[!!!]_Slash_[!!!]_ 2006-08-06 12:19 |  #822
persze, meg minden egyes akkordnál lehet hangnemet is váltani meg nem is....szól akkor a tuti ha nem vagyunk teljesen off-the-key.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-08-06 12:13 |  #821
Ezzel azért vitatkoznék. Pl. néha a kromatika is teljesen jól szól, pedig eléggé off-the-key. Csak tudni kell, hogy mikor, hogy, meddig, stb...
Válasz '' hozzászólására (#)

_[!!!]_Slash_[!!!]_ 2006-08-06 12:07 |  #820
akkor szól jól amit szólózunk ha nem vagyunk Off-the-key

Rob2006-08-06 12:07 |  #819
üdv.
Örülök hogy azért jó véleménnyel vagytok Nugentrol.Már kezdtem azt hinni ,hogy hogy az egyik legjobb arc akit ezer éve ismerek enyire nem mozgatna meg senkit.Kössz hogy megnyugtattatok.
Válasz '' hozzászólására (#)

SM2006-08-06 11:58 |  #818
Válasz '' hozzászólására (#)

Kovika 2006-08-05 22:22 |  #817
Tévedsz! Én ismerem! Sört mi több, 1 csodálatos ember azon frenetikus gitárosok közül, akiken felnőttem!
Válasz '' hozzászólására (#)

SM2006-08-05 19:11 |  #816
ööö én dirr-durrban játszom állandóan.
Én úgy szólózom, hogy behunyom a szemem, lemegyek alfa alá egy picivel, és átadom a terepet a szunnyadó Jimi-nek, de eddig mindig a Zámbó jött elő.
Válasz '' hozzászólására (#)

locust2006-08-05 19:08 |  #815
most nézem, hogy ide irogatsz.
te mire mit szoktál szólózni?
:D
Válasz '' hozzászólására (#)

SM2006-08-05 19:06 |  #814
Ted Nugentet itt senki nem ismeri, mert túl jó arc ahhoz.
Válasz '' hozzászólására (#)

marci2006-08-05 18:50 |  #813
A-t?
Nem Am-t? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

marci2006-08-05 18:48 |  #812
áh, értem, köszi :)
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, New Yorker üzlettel szemben)
NYITVA MINDENNAP: 11:00 - 20:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu