Egy újabb videóban pölö elmondja a Richie Kotzen, hogy annak idején ő és még sokan mások (pl Jason Becker, Marty Friedman, stb) arra törekedtek, hogy olyan dolgokat játszanak, amit egy átlagos gitáros nem tud, ez volt a koncepció és miután ezt megvalósította, más irányban kezdett érdeklődni, nézzetek meg mostani videót, vagy hallgassatok felvételt... Ja és mellesleg nyilván itt sokan visszataszítónak találják ezt a játékstílust, amit SPORTnak szeretnek nevezni, de én azért szeretem, nem hosszútávon, de szeretem az ilyet nézni és hallgatni, akik azzal érvelnek, hogy nem elég zenei nekik, meg tudom őket értelni bizonyos szempontból, de ha úgy vesszük, hogy például a klasszikus zenében teljesen elfogadott az ilyesmi, sőt alapvető, akkor miért ne lehetne zenei egy kurvagyors szóló is... Ja és ha mást nem, legalább a képességet értékelni kellene, mert el sem tudjuk képzelni (legalábbis a többség), hogy mennyi meló és idő ilyen technikai tudást összehozni... a zeneiség meg beérik úgyis... fiatalon mindenki tekerni akar...:)
Azok nekem is.. sőt még van egy olyanom is hogy Live in Leverkusen "97.. Dave Carpenter & Gary Novak. Hát a Novak olyat dobol, hogy az agyam ledobja az ékszíjat..
Ebben szerinted mi a kamu? Ha torzítóval tudsz hasonló dolgokat, már az se rossz... Bár kétség kívül inkább sportteljesítmény. Egyébként ma már nem így gitározik az arc.
most töltöttem le a teljes videót tőle, amin tekerészik összevissza, azért vannak ott nagyon jól használható ötletek, és elég jól magyaráz mindent közben...
Szerintem az újraindult Zenészklub egyáltalán nem hülyeség. Érdemes regisztrálni, már ezzel részt vesz mindenki egy sorsoláson, ahol faja díjak is vannak. Meg hát pont egy átfogó zenei adatbázis létrejötte a célja. A létrehozók munkássága pedig elég jó referencia... (Gitármánia Tábor, Instrument magazin)
Ja! Leszedegetik a tejfelt! Nem baj ez.
De engem mindig is zavartak ezek a tehetségkutatók. Mindig mintha bűzlene valami körülötte...de lehet, hogy csak üldözési mániám van.
Olvasd el a versenykíírást és rögtön nyilvánvaló, hogy oda pölö nem profikat várnak. Szerintem nincs kategorizálva profi/amatőr stb. totál mixed az egész és az nem baj.
ja, csak ott volt az a mondat a honlapon, amin megakadt a szemem: "Pedig a kivülállóknak ez is csak egy hobbi a sok közül, de nem nektek, mert Ti pontosan tudjátok, hogy mire gondoltam". Nem tudom, de olyan, mintha ténylegesen csak a profi (hivatásszerű)zenészek számára lenne ez a kezdeményezés, és akkor például nekem nincs semmi keresnivalóm ott...
Köszönöm, hogy próbáltok segíteni, majd megpróbálom átszerkeszteni, és aztán átbeszélhetnénk ha van kedvetek, hogy mit és miért...
Amúgy jól látod az ebm7 eb első foknak fogtam fel utánna meg az ab9 et eb melódikusnak.
Na majd megcsinálom rendesen.
Igen, elég kusza.
Már az elsőnél is (ha jól veszem ki, itt egy Ebm7 van, amit Eb dúr I fokának fogsz fel??), aztán átmész melodikus mollba??
Az első sorod egy II-V-tel indul, Desz-dúr hangnemben. Erre játssz egyszerűen Desz dúr-modálisokat, vagy a funkciós akkordhangok kibontásaival fejezd ki az egyes akkordokat, ill. azok közti viszonyt, és azt keverd a Desz dúr skálával... ez a legkézenfekvőbb.
Legjobb szándékom ellenére sem tudtam összeszedni hogy mire mit játszanál. Kérlek próbáld valahogy máshogy beollózni, próbálj kottaképet elmenteni jpg-be és képformátumba beilleszteni vagy vmi egyértelműbb jelzést használni mert nem tudom követni hogy mi hova tartozik
Na itt egy akkord menet, és leírom milyen hangnem hanyadik fokaként értelmezem én az akordokat és mihez szólóznék. Ha valaki kijavítaná a hibáimat megköszönném.
Ebm7 Ab9 Gm7 Cm7
Ebdúr I. Eb melodikus mol IV. Eb dúr III Eb VI.
Fm7 Bb9 Fm7-Bb7 Bbm7-Eb7
Ebdúr II és V Ebdúr II és V Ab dúr II és V
Abmaj7 Am7b5-D7 Gm7 C7
Ab dúr I G harm. moll II és V Eb III FmV
Fm7-Bb9 Gm7-C7 Abm7-Db9 Fm7-Bb9
F harm. I Fmelo. IV EbIII Fmolll V GbII Gb V Eb II Eb V
A green Dolphin street első harmóniája egy Cmaj7 és az első dallamhang rá egy "C". Amikor összerakjuk a nótát gitáron mégsem használom ezt az akkordot mert a dallamhangom (ami itt az alaphang) az akkord legmagasabb hangja lesz, és ez alatt egy major7-et berakni ugye az egy oktáv + K2 és az elég gázul szól tonikai környezetben. Ezért itt /-os vagy 6/9 akkordot használunk helyette
Alapvetően én csak arra akartam kilyukadni, hogy nem árt "némi" elméleti tudás a zeneszerzéshez, hangszereléshez. Amúgy meg mindent meg lehet magyarázni, mindenre van példa és ellenpélda. Bármilyen akkordra bármilyen hangot rá lehet játszani, úgyis meg lehet magyarázni, hogy az a valamilyen akkord átértelmezésének a 137. alterációjának a kisszekunddal odébbtolt enharmónikus mágneses deklinációja, köbgyök alatt... Alapvetően valóban a fülre kell hagyatkozni, de az alapvető zeneelméleti dolgokat illik megtanulni. (Legalább tudatosan szegjük meg a szabályokat! )
Egyébként a Jaco Pastoriusnak van egy nótája ( sajnos nem tudom a címét)amit big bandre írt, és ott perakkordok vannak: Major szeptim akkordok kisszeptim basszussal. Persze én most nem akarok semmi mellett sem ellen szólni csak egy kívételt erősítő szabályt beollózni. Egyébként van több is ehhez hasonló zenei "furcsaság" Gondoljatok az Össz. VI-ra dúr major 7 amiben enharmónikus kisterc is van, tehát bővitett N2. Pedig ezt a szinezőhangot csak kisszeptimes dom 7 -nél használjuk...
Landmine! Nem a dominánssal van baj, hanem azzal, hogy megszólal rá a témában a major7 hangja. Az akkordban, amit a vonók játszanak, D7 szól, tehát C a szeptim. A témában (zongora) pedig C#. Tehát ami egyidőben szól: D-F#-A-C-C#. Ez nem szól valami meggyőzően. Próbáld ki lelassítani a nótád elejét, hallani fogod, miről írok.