Köszönöm! Amikor utoljára feltöltöttem, még ment a kepfeltoltes.hu. Most gugli fiókból próbáltam linkelni a kép beillesztése gombbal, de nem jött össze...
Keresek fehér színű 22 bundos Fender Stratocastert SSS vagy HSS hangszedőkkel, vagy vennék hangszedő szettet fekete koptatóval együtt.
Csere is érdekel. Gitárért cserébe Charvel Pro Mod So-Cal Style 1 HH FR MN Snow White, eredeti hangszedő és koptató Steve Lukather EMG szettre cserélve, vagy ugyan ezt a szettet cserélném fender szettre koptatóval együtt.
Csere oka: hiányzik a hídi single coil hang, a tremolót pedig jelenleg nem használom.
Hosszas legózás után elkészült a "partcasterem".Nagy százalékban Fendert tartalmaz... :)
25 éves KSP nyak, Classic series test, vintage '59 hangszedők, Fender 2 pontos "modern tremoló, Sperzel satus kulcsok, LSR görgős nyereg mint a Jeff Beck modellen.
Burns potik, vintage vezetékezés.
A nyakkal eljátszottam egy darabig, nem illett az új testbe de sikerült összehoznom. (nem akartam a testet babrálni)
Jól szól és még szép is. Szerintem. :)
Eladó a Fender Deluxe Lonestar stratom, ocean tuquois, részletek az adok-veszekben lesznek, ha sikerül majd képet is betennem róla.
Squierlaci kollégától vettem annak idején, egy felső csont nyerget kivéve teljesen gyári a gitár, Fender straplock, gyári puhatok az összes gyári papírral. Alku nélkül 160, alkuval 170.
A stratoknál, emlékeim szerint, a "kis fej-nagy fej" a vízválasztó,- a 2004-es katalógusban, még mindkettő látható.
Az első szériában mindhárom pickup egyforma volt, a második már kapott egy "hot alnico", kicsit sötétebb tónusú szettet, és volt HSS variációban is.
Kb. tíz éve, még elég lenézett széria volt,/éreztették, hogy az am.series alatt van/ azóta viszont a /használt/ ára megduplázódott.
Meg tudja valaki mondani, hogy mi a különbség a Highway One-oknál az első szériás és az utána lévő gitárok között? Miért keresettebb az első széria? Évjáratban mi számít annak?
Persze, csak kipróbálás után veszek hangszert. Ami még nyitott kérdés maradt: a leírt zenékhez milyen hangszedők valók, vagy inkább, melyekkel nem lehet ilyen zenéket játszani?
A 2003-as gitár az újabbnak számít minőség szempontjából?
Meg lehet, hogy érdemes olyanokat is szem előtt tartani, hogy milyen a nyak profil, rádiusz, bundok - ezek sztem azok, amikkel az emberek különböző képpen tudnak együtt élni (bár szerintem megszokás kérdése, de lehet nem mindegy, hogy mik vannak mellette vagy mit szoktál meg) És hát persze a lényeg - hogy szól - milyen pickupok, milyen test...stb. Sokféle hangszeren lehet jól is meg szarul is zenélni, vannak olyanok amelyikeken könnyebb jól :)
AVRI a 22 bund miatt kiesik sajna :( Japper 90-es évek eleje tök érdekes, én amit abból fogtam az inkább szép volt mint jó, soha nem értettem miért vannak azok agyon hype-olva, szerintem pl a classic player 60/50 mexi stratokhoz képest sehol nincsenek a 90-es évek elejei japper reissue-k, bár ugye abban is nagy a szórás test fa anyagát/pickupokat/szereléket tekintve hogy belpiacos vagy külföldre ment. Viszont a 90-es évek elejei 80-as évek végei USA startok faszák voltak mind. De az egész biztos, hogy az a tuti amit Te is írsz Tibi, kézbe kell fogni, meg be kell dugni!
Az újabb stratok szerintem olyanok, hogy Mindenképpen kézbe kell fogni, mielőtt megveszed. Ugyanabból a szériából az egyik lehet teljesen szar, vagy akár teljesen jó is. És ez nem csak az amerikaiakra igaz, hanem a mexikóiakra és a japánokra is.
Én szerintem az AVRI szériával nem lehet nagyon mellélőni. Nekem több is volt/van, és sose éreztem azt, hogy bármi bajuk lenne. Korrekt vintage stratok, ahogy kell lenniük.
Szóval, ha valamennyire biztosra akarsz menni, akkor - szerintem - AVRI. Ha az USA Standard magasságában akarsz maradni, akkor ki kell próbálni mind a négyet, és amelyik a legjobban tetszik, azt kell megvenni.
Korai 90-es évek japánok is iszonyatosan kurvajók amúgy.
mindig örömmel olvasom az itteni hozzaszolasokat, most a segitsegetekre/tippeitekre lenne szüksegem.
Eljött az idö, amikor vasarolnek magamnak egy Strato-t, következö parameterekkel:
- Amerikai
- 22 bund
- Hasznalhato tremolo (Stratohoz kepest, nem Floyd R. elvarasokkal)
- Blues-rock hanghoz valo hangszedokkel (Bonamassa, Sambora etc.)
Nemetorszagban elek es ezek a hirdetesek vannak elerheto közelsegben – csak kiprobalassal veszek hangszert, postazas nem jatszik. Kivancsi lennek a velemenyetekre, hogy ezek közül melyik lenne a legalkalmasabb:
Szinben sunburst lenne az almom vilagos fogolappal, de ezek között nincs olyan most Nem sürgös most azonnal a vasarlas, de el szeretnek kezdeni foglalkozni a dologgal es mas gitaroknal nagyjabol kiismerem magam, de a stratot között annyi fele-fajta van, hogy elvesztettem a fonalat.
Altalanosan, a fent leirtak teljesitesehez melyik modelleket erdemes keresni?
Esetleg valakinek lenne egy darag ilyenje?
http://www.ebay.com/itm/099-0840-000-Fender-Offset-American-Series-Satin-Chrome-Strat-Tele-Saddles-/332371481243?hash=item4d62e2529b:g:M5oAAOSwh-1W6sp7
Fájó szívvel eladó sorba bocsátom ezt a gyöngyszemet.
Fender Stratocaster Plus Deluxe változata, `93-as gyártású, efölött már a Custom shop van csak minőségben.
Gyönyörű kőris teste van ami kiemelkedő hangkitartást ad a gitárnak. Natúr juhar nyakkal, precíz, 2 pontos tremolóval, görgős felsőnyereggel, valamint satus kulcsokkal rendelkezik.
Az eredeti hangszedők Fender 57/62-re lettek cserélve: konkrét, karakteres strat hangja van, dús közepekkel, szép, csilingelő magasakkal.
Bundok jumbo típusúak, 90%-os állapotban vannak. Használatból eredő hajszálkarcok vannak a gitáron (a fotókon minden látszik), ettől függetlenül nagyon jó állapotban van a gitár.
Kipróbálni Bp-en a 11. kerületben lehet, de komoly érdeklődés esetén Bp-en belül rugalmas tudok lenni, hogy saját cuccon kipróbálhasd.
Sziasztok.
Igaz,nem fender hanem Gibson,de hatha aktivabbak vagytok,ill.biztos volt a kezetekben gibson sg is.
Honnan tudom meg hogy pld egy sg American standard vagy special,vagy mas? Ezt kivul is lehet latni,tehat hogy nem kell a hangszert szetszedni?
koszi.Arpi
Önmagában a 21 vagy 22 bund nem igazán módosít a hangon... :) A "felszereltségben" lehet különbség: a 21 bundosok általában vintage replikák, amiket vintage jellegű szedőkkel szerelnek alapból.
Én a vintage speckót szeretem jobban (fogólap rádiusza, szélessége, hangszedők) de sztem a 22 bund praktikusabb.
Lehet,hogy volt már...de tudnátok véleményezni,hogy 1 Stratocastert 21 vagy 22 bunddal preferáltok,hangi adottságok terén?(a külföldi vélemények természetesen megoszlanak)
Itt nem tone potiról van szó, hanem a neck és a bridge pu-ket összekeverő potiról. Ezt praktikus no-load-al megoldani a leírások szerint (én is így csináltam meg).
De ez csak arra való, hogy max. tone-poti állásban a hangszínkört leválasszuk a gitár elektronikájáról. Fényesebb, csengőbb hangja lesz a cuccnak, viszont jobban befolyásolja a hangzást a kábel(ek) kapacitása és az erősítő előfok bemeneti impedanciája. Ezzel keverni nem tudtok, mert így gyakorlatilag egy változtatható értékű és kikapcsolható ellenállás csak. Amúgy én szeretem, főleg a rom-kászteremben, ahol humbucker van hátul. Jobban harap!
Ha jól látom, ez egy sima "No load" poti.
Ha van kedvetek kísérletezni, akkor nem kell új potit venni hozzá!
Szedjétek szét a meglévőt, és a max állás előtt vágjátok át az ellenállás pályát!
Ennyi!
Baja telén a nem standard hangok egyike sem jött be, viszont amit most szétkaptam (usa deluxe strat s1 bekötés), azon volt 1 spéci hang, ami nagyon tetszett, de nem tudom hogyan keveredett ki... :)
Minden esetre amit írsz, az is érdekel, úgysem lesz türelmem az S1 kapcsolót a superswitch-el összekötögetni, ahogy a rajzokat nézegetem közben...
Tehát itt az egyik tone gyakorlatilag a híd szedő különbejáratú volume potijaként szolgál, nemde? Vagy akkor már érdemes eleve 2 volume potival dolgozni? Van netán ehhez valami bekötési rajzod, vagy jól sikerült fényképed?
Én nagyon hosszú évek óta használom a különleges strat bekötést. Eleinte egy kis kapcsolót építettem be két poti közé, a 3 pickup egyszerre hang felejtős, használhatatlan, vékony és orros. A nyaki és a híd pu együtt érdekes fényes hangzású állás, jól használható. A mostani stratomnál ezt már úgy oldottam meg, hogy az egyik tone ponti egyszerűen hozzákeveri a híd pu -hoz a nyakit és csak wgy tone poti maradt, de az is bőven elég. Tapasztalatból mondom, hogy ez az egyszerű megoldás bőven elég, az összes többi lehetőség (fázisok fordítgatása, soros-párhozamos kötések) nem ad jól használható eredményt. A strat még önmagában is nagyon sokszínű hangszer, az 5 álláson felüli újabb variációk meglehetősen fölöslegesek, és is csak egy speciális célra használom a nyak-híd állást. Így szól:
https://www.youtube.com/watch?v=1dYKCQJYWss
Nnna, köszi, pont ez a cél, csak mások az eszközeim, és nem tudom, hogyan kell őket használni. Pedig mivel baromira sok lehetőség van rajtuk, biztosan megoldható lenne velük is a dolog. Csak a szemem kettéáll, ha rájuk nézek, meg a rajzokra, amik az S1 kapcsolást taglalják...
nem tudom, ez bármennyire segítség-e, de nekem a deluxe player stratomon van ilyen kapcsoló, ami hozzáteszi a nyaki és nyaki+középső pickuphoz a hídit. talán ha ahhoz keresel rajzot, közelebb jutsz
valami ilyesmi:
http://cdo.seymourduncan.com/blog/wp-content/uploads/switch_f_bp-809x1024.jpg
Az alábbi SCN szett eltávolítása után rám maradt egy super switch és egy S1 volume pot/kapcsoló (ezúton jelzem, hogy utóbbi mégsem jár a szetthez!), és gondoltam, hogy lehetne valamit kezdeni velük. Alapvetően nincs kedvem kicserélni őket normálra, és eszembe jutott, hogy akkor már nem lenne rossz, ha lenne egy tele kapcsolási lehetőség is (híd+nyak), meg mondjuk egy mind3 szedő egyszerre párhuzamosan lehetőség.
Dolgozott már vki ilyennel? Esetleg tipp, hogy honnan lehetne bekötési útmutatót szerválni?
Köszi!
ELADÓ
FENDER SAMARIUM COBALT NOISELESS STRAT PU SZETT
USA deluxe stratból lett kiszerelve, jár hozzá a push-pull volume poti is, amivel plusz kapcsolóállások/hangzások foganatosíthatók hozzáértő bekötés esetén. Jelenleg egy Squier Affiban van, és faszán szól, szóval jó cucc! Ár: 45.000 Ft
Elérhetőségek a nick alatt.
Sziasztok,
Napokban került hozzám egy 83-as két potis strató. Ezekre un. FreeFlyte tremolót szereltek. A tremoló rugói a koptató alá vannak eldugva. Itt 3 fokozatban, felülről meg egy 3/32 collos imbusz kulccsal fokozatmentesen állítható a rugó erő. A gitár nagyon jól szól. Bosszantó, hogy a tremolót használhatatlannak tartják, ami a rövid életű széria értékét lenyomja. Ha közönséges húrral szerelik, akkor tényleg az. Ha viszont Fender Bullet húrt tesznek rá precízen működik a tremoló. Erről nyitottam egy fórumot a gsfanatic-on, 1983 Strat FreeFlyte tremolo beállítás címmel. Akot bővebben érdekel ott olvashat róla, vagy akár itt is válaszolok ha van kérdés.
Köszi! Most már "mindegy" mert megvettem! De jó tudni ezt! Voltaképpen nem is magam miatt, hanem ha tényleg úgy alakulna, hogy később el kell adnom, ne lehessen ezzel gond.
Szeva!
Amikor legutóbb eladtam egy USA standardot az egyik érdeklődő beküldte a szériaszámot a Fender supporthoz, ogy infót kérjen, és rövid válaszidővel minden infót elküldtek neki a hangszerről.
Szóval sztem érdemes ezt megpróbálni.
2013-ban vettem újonnan egy 2010-es amerikai standard stratot, én se tudtam azóta se leellenőrizni a sorozatszámát, de az biztos eredeti volt, mert új csomagban volt, tanúsítvánnyal, papírokkal, minden kiegészítővel.
Ezzel szórakoztam én is egész délelőtt, de ugyanerre jutottam... Nem értem.
Pedig biztos, hogy rendben van a gitár, csak nem tudom, hogy meg merjem e venni?
Az viszont érdekes, hogy a Fender honlap szerint 10+ 7 digits van, de egyetlen ilyent sem sikerült találni, az összes 10+ 6 digits.
Lehet, hogy a Fender sajtósai gyengék matekból? (ami szintén érdekes, hogy a guitardaterproject nem talál 10+ 6 digits-re találatot, de ha a végére beírok egy kamu egyest, akkor már igen )
"Fender used those "10 + 6 digits" serial numbers on almost all the USA-built guitars there during the first 3 months of 2010. You can find them on American Deluxes, American Standards, American Specials, Highway 1s, and USA-built Artist Signature models; just about the only USA Fenders that didn't use that style were the AVs and the Eric Johnson Strat which have the serial numbers on the neck plate."
Köszi! Akkor legalább ezt is tudom már!:) A kartefikációján 2010 jún. 24 szerepel.
Teljesen rendben lévőnek tűnik a hárfa, csak ez a szériaszám bizonytalanít el...
Itt meg nem szerepel így:
Sziasztok!
Fender vásárlás előtt állok, de van nálam némi képzavar a szériaszámokat illetően.
2010-es lenne a jószág (USA Standard), de a serial number előtt nem szerepel az US felirat, csak egyből egy 8 jegyű szám... 10XXXXXX. Ez így normális?:)
Ti jobban vágjátok ezt talán. Ami nekem volt korábban két USA Strat, ott volt az US felirat (2009), a másiknál a Z (az '98-es volt) kezdetű számozás. A hangszer amúgy teljesen rendben lévőnek tűnik, de még vacilálok...
Előre is köszi a válaszokat!:)
Sziasztok!
Reg nezegettem a forumot, de most is olvastam par erdekesseget. 😁
Kozben lett egy uj erolkodo, gondoltam megmutatom. Bar nem fender, de arra epult vegulis. 😅
Keresek megvételre Fender Blues Junior erősítőt. Lehetőleg a 90-es évekbeli, USA gyártmányú érdekel, de a fekete, műanyag kezelőpaneles III-as verzió semmiképpen sem.
Fender Dual Showman Reverb silverface135W-os 1978-as vintage masteres pull-push fej eladó.
Újszerű állapot, ritka a 135W-os típusban, új orosz katonai 6P3C-E (6L6GC) 5000 üzemórás végcsövekkel, és 4db új Sovtek 12AX7 LPS és két új Ruby 12AT7 előfokcsővel. Átnézve, beállítva nagy szervíz után, gyári lábkapcsolóval. A hang olyan ahogy egy ilyennek szólnia kell, szörfös, nagyon ütős és erős tiszta hang, kihúzva a mastert és rátekerve nagyon jó a drive-ja is!
Ára 285 ezer ft, csere-beszámitás nem, további infó mobilon vagy emailen.
JBL E120 vintage hangszórók eladók. Újszerű hibátlan állapot, 8ohm 150W/db és 103db! 9.5kg/db. A valaha gyártott legjobb gitárhangszóró, hatalmas ütéssel, hangnyomással és dinamikával! A Fender használta elsősorban a Twin Reverb, Dual Showman, Bandmaster stb. fejekhez, kombókhoz, és a custom 2x12 ládákban. A két szóró ára 120 ezer, csere nem, csak kp.
További infó mobilon vagy emailben.
Minden képet megtalálni a GS-en.
Én már 58 éves vagyok, talán van némi élettapasztalatom. Lehet, hogy nem szívesen kerülgeted a gitárokat? Azaz nem férnek el a lakásban? Nem tudom, hogy mitől lenne egyszerűbb az életed, ha nem két, hanem egy gitárod lenne. Nekem 10+ gitárom van, de nem érzem, hogy bonyolult lenne tőle az életem, annak ellenére, hogy kettőt használok (mily meglepő, egy startot és egy telét...). Én kifejezetten szeretem azt a tudatot, hogy a tokokban ott vannak a gitárok...Nem az én gondolatom, hanegy egy szintén 10+ gitárral rendelkező zanész társamé: ha elgdsz egy gitárt, akkor az árát úgyis elköltöd olyanra, aminek nem lesz látszatja, egy hangszered meg odalett. Az én véleményem összefoglalva: hacsak nincs evilági oka, ne add el. De a Baja teléhez is hozzászólok. Nekem volt sok telém, a Baja nem rossz, de egy jó usa teléhez nem hasonlítható. Mindenképp visszalépésként éreznéd az usa hangszerekhez képest, és rossz érzésed lenne utólag. A régi jó hangszereidet jelenleg nagyon nyomott áron tudnád csak eladni, az új hangszerek ehhez képest nagyon drágák. Anyagilag is rosszul járnál.
Volt Baja telém, talán két hetesen került hozzám, és kb. két hónaposan adtam el /110 ezerért, a harmadik gazdájának/, pedig imádom a durung nyakakat...
Jó gitár, de akkoriban nem tűnt a Squier CV 50-nél kétszer jobbnak, viszont a Warmoth nyakas am. standardom /natúr kőris/ számomra érezhetően kétszer jobb a Bajánál:) - persze ez csak a saját véleményem.
Gondolom, alaposan körbejártad a dolgot, de pl. a Gs-en, gyönyörű am. standard stratok voltak az utóbbi hónapokban /270-280 ezerért/ és nem csak néhány napig nézegethettük...
Ehhez képest, az új Baja nem tűnik annyira olcsónak.
Szia! Én ugyan nem ilyen árú hangszerekkel, de voltam ugyanígy. Ahány alkalommal több gitár volt itthon mindig azt éreztem, hogy nincs értelme.Amikor aktívan játszottam, akkor nem zavart, de amúgy nem láttam indokoltnak.Annyi helyre tudtam elképzelni a másik gitár árát. Audiophile féle classic 50's strattal és az scn szettel, amit Squierlacitól vettem bele, maradéktalanul elégedett vagyok.Mindenre elég.Viszont alakul valami zenei téren, most pislogok másod hangszer után, de amúgy nem kellene...
Persze lehet, hogy másnak jó érzés birtokolni sok drága hangszert, ezzel sincs semmi baj. Pénz értékét is meg tudja őrizni. Szóval, ha nincs más helye a pénznek at the moment, akkor azért nem adnám el, ki tudja mi jön még a rózsafás macera után...
Köszi szépen a reakciót. Anyagi oka nincs az eladásnak, csak egyszerűsíteni szeretném az életemet. Az Am. Std. strattal úgy voltam, mint te, egészen pár hónappal ezelőttig. 24 éves koromban vettem meg, sokat gyűjtöttem rá, kerestem a számomra tetsző színt, évjáratot stb. Még Bécsbe is elutaztam érte, mert épp ott találtam meg az áhított gitárt. De most (32 évesen) úgy érzem, hogy ezek is csak ugyanolyan használati tárgyak, mint egy pár cipő vagy egy karóra, és igazán a zene az érték, amit csinálsz a gitárral, nem pedig a hangszer maga. Tehát nem látom értelmét felhalmozni, a tokokat ide-oda rakosgatni (van egy Fender Am. Deluxe basszusgitárom is, hatalmas tokkal).
Igazán sosem éreztem, hogy ezek az amerikai Fenderek igazán megérnék a pénzüket, pedig túl vagyok már néhány középkategóriás gitáron (főleg amcsi Fenderek, '52 és '62 AVRI telék, am. standardok és special). Egyszerűen rám nem igaz az, hogy egy 400+ vagy 700+ ezret érő hangszert a kezembe véve sokkal jobban/kényelmesebben játszanék, mint egy 250 ezres hangszeren. Ezért is szimpatikus a Fender Baja 60s tele, mert egyszerű és nem áll benne a pénzem ,,feleslegesen''.
Van még egy másik dolog is a fejemben, az pedig az, hogy eddig még sosem volt "új" gitárom. Mindig mindent használtan vettem. Most végre azt is szeretném kipróbálni, milyen érzés az, amikor én veszem le a fóliát a gitárról, és én ütöm oda először a gitár szélét az asztalhoz.
Érdekes a felvetésed, ezért is reagálok rá. :)
Elsőként talán:
- van külső (pl. legfőképp anyagi) oka is annak, hogy ezt fontolgatod?
Ha nincs, akkor mindkét gitárt én semmiképp nem adnám el. Egyrészt, mert lehet olyan élethelyzet, amikor jól jön a pénzzé tehető hangszer, másrészt azért, mert gondolom volt okod megvenni ezeket a gitárokat, valószínűleg hozzád nőttek stb. (ha nincs így, akkor az egy más - könnyebb - helyzet.)
Csak saját magamból tudok kiindulni, de én pl. (jelenlegi fejjel, még 30 alatt) biztos vagyok abban, hogy az egyik gitárom végigkísér egész életemben, mert... nehéz megfogalmazni, de imádom, hozzám nőtt, a részem.
nem hiszem, hogy túl hasznosat szóltam hozzá, de mindenképp sok sikert a jó döntés meghozásához :)
Egy döntésben vagyok kíváncsi a véleményetekre. Az utóbbi időben elfogott egy olyan érzés, hogy úgy általánosságban túl sok olyan dolog vesz körül, amire valójában nincs szükségem. Gitárok szempontjából is ez a helyzet: van egy Am. Std. stratocasterem és egy Am. Vintage '62 telém, amik profi hangszerek, de jómagam nem vagyok profi zenész, csak hobbista, szobagitáros. Szóval miért is van szükségem két, összesen (jelenlegi állapotukban) kb. 700 ezret érő hangszerre? Hasonló érzéseim voltak, amikor a fej+ládámat egy 15 wattos Fender Blues Juniorra cseréltem, és egyáltalán nem bántam meg.
Szóval azt tervezem, hogy eladom a stratot és a telét is, és egyetlen olcsóbb hangszerre váltanék, például Fender Baja 60s telére. Mi a véleményetek? Elment az eszem teljesen, vagy voltatok már hasonló cipőben?