Ja, tényleg, már akartam is kérdezni:
Pár éve (lehet 5-7 is) hatalmas hype-ja volt itt a V52-es teléknek. Eladó is volt belőlük egy évben 5-6db biztosan ...de eltűntek. Egy db-ot sem láttam mostanában, sem eladót, sem említést róla. Kiment a divatból? Felfejlődött a CS, és lejjebb ment az áruk? Vagy mi?
De, jól emlékszel, tényleg macera egy kicsit, mert a brazil rózsafa CITES listás. Kell egy igazolás, hogy honnan szereztem a gityót (megvan,mert az előző tulaj rendelte a hivatalos forgalmazótól). Ráadásul ez 1992 utáni gitár, akkor került fel a brazil rózsa a listára, ami azt is feltételezi, hogy a 92 utáni gitárokon a nagy gyártók csak legális módon beszerzett brazilrózsát használtak. A Fendert emiatt sosem basztatták, úgyhogy feltételezhetően ezen a gityón is legális a cucc. A CITES lista nem azt jelenti, hogy egyátalán nem lehet semmilyen brazil rózsát átvinni a határokon, hanem azt, hogy csak igazolt származású rózsát lehet átvinni. Ezért macerásabbak a vintage gityók, mert azokon nem tudod igazolni, hogy annó honnan szedték a rózsát.
Jaja, pontosan azért szeretem jobban a kőris teléket én is. Jobban karmol meg úgy általában jobban odabasz, mint az éger. Már az enyém a gityó, megegyeztünk a tulajjal, de becserélném szó nélkül egy olyanra, mint a tied.
Reményeim szerint ezzel az összeállítással (brazil rózsa a nyak) meg ezzel a színnel azért nem lesz talán olyan nehéz eladni jópénzért, ha mégsem jön be teljesen.
Ja, meg az utóbbi időben csak a Les Paul-t toltam, úgyhogy iszonyat tudom értékelni, ha valami szuperkönnyű...
Nem olyan nagy baj az, hogy éger! Nekem volt egy piros relic CS éger, nagyon kiegyenlített hangú hangszer volt - zenekarban talán sokoldalúbban lehetett használni mint a kőris dögöt. Végül a kőris maradt, valahogy az a blonde állat a szívem csücske, iszonyat vastag kapa nyakkal - na azt kicsit nehezebb "megzabolázni", erőszakosabb hangja van sokkal- átszól mindenen az biztos. Van mellette kőris Teléd, így szerintem pláne ne zavarjon!
Jaja. Iszonyú pöpec, csak éger, nem kőris, ami engem kicsit zavar azért, mert egy Tele legyen kőris. Brutál nyak, ahogy én szeretem, atom pickupok, kulturált relic-elés, és persze úgy szól, mint az atom. Pehelykönnyű, szinte fel sem tunic, hogy a kezedben van.
A kinézete meg hát a pimp-ség legteteje Fenderben szerintem.
Amúgy nem annyival jobb, mint mondjuk az AVRI telém, mint amennyivel többe kerül, de az biztos, hogy ez ilyen nuku kompromisszummal készült. Abszolút teljesen hibátlan, minden tökéletes rajta.
Amúgy látnád az arcot, aki annó a gityót Dél-Afrikába hozta. A csóka ötösével rendeli a Custom Shop Fendereket meg a Gibsonokat a forgalmazón keresztül, majd amikor megunja őket egy év után, féláron eladogatja a muzsikus haverjainak.
Két Ferrari a parkolóban és kb. 200 vintage meg Custom Shop gityó csak, mert a fickó szereti a gitárokat (nem játszik sehol, alig tud gitározni).
Tudod miből lett neki? Autószőnyegeket meg mindenféle egyéb ilyen autós kiegészítőt árul, csak egész Afrikában vannak boltjai.
Nem gondoltad volna, hogy egy sima autósboltos még egy bankárnál is aljasabb féreg tud lenni, mi???
Igen, ez valóban olyan hang (az eleje és a vége ), a nóta is remek...
Ugyanaz a dal itt, Lace Sensor-os (?) Strat-tal. A stúdió-verzió hangja sokkal jobban tetszik (természetesen a felvétel minőségét próbáltam figyelmen kívül hagyni, nem biztos, hogy sikerült).
Szerintem semmi eltérés nincs kényelemben, meg játékérzetben, hiszen ez alapból egy Standard.
A Van Zandt szedőkről jókat hallottam, személyes tapasztalat nincs.
Azonos korú Standard-em volt (2 is), nagyon jó minőségű és kényelmes hangszerek. Jó évjárat .
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre tapasztalatok alapján, vagy csak úgy a tudás alapján, mi a vélemény ennek a gitárnak a minőségét, soundját, a típusra jellemző kényelmességét, játékérzetét, vagy a sima standardhoz mért különbségét illetőleg??
A koptatót leszámítva, mert az valahogy nem az én ízlésem. De egy kolbászos elférne rajta, egyfajta Scott Henderson kinézetet idézve :DD
Ezen a linken tudjátok megnézni milyen gitárról is van szó :D
Pedig a régi pre CBS Strat - híd pu Vox Ac 30-on, az a hang, amiről beszélünk. De hallgasd meg ezt itt ez úgy szól, ráadásul a legszebb blues, amit hallottam (persze számomra, mert nem a hagyományos harmóniakört követi). A nóta címe Ornen, azaz sas, ami a story szerint a kertje végében egy fán költött. Nem lakhat rossz helyen... nálunk biztos lelőnék.
Különben ő a jó példa, hogy a sound azért nagyrészt a kézben van. Az öreg usa Stratok mellett Squieren is nyomta, de nemrég egy riportban azt mondta, hogy két mex stratból csinált egyet és soha nem volt ilyen jó sustain-ű gityója. Hát akkor hogy is van ez???
A legtöbb ember még felnőtt korában sem tudja hogy mi szeretne lenni, de ha valaki már egy évesen is erősítőt vásárol akkor az biztosan arra született hogy zenész legyen.
Respect.
Szeretem nagyon Terje maci zenéjét, de nekem valahogy nem a Shadows hangszín ugrik be, amikor hallom (bár lehet, hogy műveletlen vagyok Shadows fronton )
Teljesen igazad van, én is így gondoltam, csak nem jól fogalmaztam meg. Magam is ezek alapján variáltam a szetteket. Pl. sok éven át kerestem a Gilmour neck pu hangot, ami sok helyütt hallható a Dark Side-on. Végül a juhar fogólapos '58-as modellben az 54-es szettel jött meg, egy kábellel bedugva, simán, ahogy kell.
De ha itt tartunk, hadd ajánljam a Fender-hívők figyelmébe a norvág Terje Rypdalt, aki Shadows hangszínen játszik többnyire Vox AC 30-on, drájvként egy sima Boss OD-2-est használ (Eldzsi mod nélkülit) + egy régi Lexicon zengetőt. itt
Segítséget kérnék
Van nekem egy Fender Pro Tube 60w Super-Sonic 112 erősítőm, szinte karcmentes állapotban, amit Kanadában vettem egy évesen 2008-ban, hazahoztam, és Mákos tett bele európai trafót, és most el akarom adni.
Made in USA, vaspedál, minden megvan hozzá.
Egy pont ilyen
Viszont fogalmam nincs, hogy mi lehet a jelenlegi magyar piaci ára, mert nem tudom, hogy van e ilyen az országban ezen kívül. Szerintem nincs. Az Ebay-en 280-300e körül vannak.
Tudnátok segíteni?
Köszönöm!
Ezzel a jó gitárba akármilyen szettet lehet tenni dologgal nem tudok teljesen egyetérteni. Mindegyik másképp jó, van amelyiknek szépek a mélyei, magasai, egyszerre, vagy inkább középben domborít. De ha pl. egy sok mélyű gitárba sötét hangú, vagy sok méllyel bíró szedőt teszel, nem lesz kiegyenlített a hangzás. Saját tapasztalat. Szóval érdemes a gitár adottságaihoz választani a szedő típusát is.
Japán sztrató mizéria témakörben megjegyezném, hogy lentebb hirdetek egy japó '62-es testet. De ha tényleg ennyire jó a cucc akkor lehet, hogy megtartom és apránként megépítem magamnak...
Nekem két japán Stratom van, egy '58-as Fender 54-es pu szettel, és egy '62-es Texas Special-lal. Mindkettő 1994-es, jó kis hangszer, ez első tipikus Gilmour hangzást, a második pedig az ismert általános stratos hangzást hozza. Én inkább japot vennék, mint mexet. Szárazon meg kell próbálni, s ha tetszik, akármilyen szettet bele lehet rakni.
Egy interjúban olvastam, hogy a japán stratokat a nyolcvanas években arra használta, hogy az utolsó szám előtt lerakta a régebbi USA hangszert, felvette a japánt, egy számot lejátszott rajtuk, aztán jött a lközönség által várt, igen átványos gitártöréses akció...
Ezt ugye mégsem akarta, a jól bejátszott USA stratokkal végrehajtani.
Érdekes ez a japán strato mizéria..
Én pl. kifejezetten ezt szeretnék venni, de k@rvára nem vágom az évjáratokat, illetve én sem.
Rossz a meggyőződésem,hogy Blackmore is főként japán stratokat használt/használ?
valahogy nagyon így könyveltem el magamban...
Hát igen, a 90-es japán stratók elég nagy szórást mutatnak. Én nem is azon lovagolnék, hogy miből vannak, mert a hárs is tud jól szólni. Ki kell próbálni, hogy bejön-e. Láttam olyat, ami nem jött be és van a Zolikánál (Kormoran, Édesmindegy, korábban P.Box) egy kék paisley, ami hárs és borzasztóan jól szól.
De ez nem olyan mint egy USA standard-ok, ahol nagyon nagy valószínűséggel nem nyúlsz mellé.
Az alábbi katalógust én is megtaláltam, de csak most néztem meg jobban.
Igazad lehet!
Szerintem egy ST62-53 láthattam tegnap, és van az usa pu-s model a ST62-110.
És tényleg hárs, nem nyár, pedig elég könnyű volt. De mindegy, hárs gitárom van...
Érdekesség, hogy az utolsó 2 számjegy a hangszer ára ezerYen-ben!
Miért is ekkora a különbség?
H
Találtam neked egy ilyet: 94-es japán katalógus. Úgy tűnik, szélesebb volt akkoriban a választék. És ebből hátha kiderül a konkrét típusszáma annak, amit szeretnél.
Igen, ezekkel tisztában vagyok. Számomra az a furcsa, hogy elvileg mindkét hangszer a képeken 1993-94-es, és ekkora eltérés van köztük! Az egyikben egy Affy-szintű elektronika van (és ez volt az általam látottban is), a másikba meg sokkal komolyabb (alnico pu, komolyabb és tipikusan japán kapcsoló, alpha potik)!
Az elektronikát illetően semmi probléma, a potik, kapcsoló, kondi teljesen ok mindkettőn, de az "így"-en vintage típusú alnico szedők vannak, ami jobb, mint az "ilyen helyett" képen.
Ha viszonylag könnyű volt, akkor a hárs az esélyesebb.
Sziasztok!
Tegnap belefutottam egy huszonéves japán stratóba.
Nagyon egyben volt a hangszer, jól is szólt, nem is volt drága.
A tulaj megengedte, hogy szétszedjem, és (számomra) elég furcsa dolgokat tapasztaltam.
A nyakon nem volt semmi stempli, csak a gyári szám a lakk alatt.
A testen sem, csak ceruzával ráírva a gyári szám a nyakzsebbe.
A test fája, biztosan nem éger volt, inkább hárs, de méginkább nyár (poplar, de tömör "real" fa).
A sunburst világos színe is festett volt, nem látszott a fa erezete.
A test üregeiben sem volt semmi felirat.
Az elektronikája így nézett ki ilyen helyett.
Nem feltételeztem, hogy a tulaj mókolt volna bármit is, mert nem úgy nézett ki a hangszer. Szerintem még szétszedve sem volt (legalábbis hosszú évek óta) Inkább az a kérdés merült fel bennem, hogy akkoriba ekkora káosz lett volna a gyárban?
Végül nem hoztam el, mert kimondottan éger testű, alnico-s, öreg japán stratót szeretnék, ez pedig több ponton nem felelt meg... de mindenesetre érdekes volt!
üdv.: H
Sziasztok! Egy 79-es strato híd hangszedője helyett szeretnék egy vastagabb hangút (persze hogy megtartom az eredetit azért) Hank Marvin hangzáshoz leginkább, de country-ra is kellene. Éles, vékony az eredeti. Ha van valakinek tapasztalata, megköszönném ha megosztaná.
Azaz. Csak kissé összevontam és magyarul írtam :)
Jó lehet az a '72-es strat! Nekem is volt 3 állású kapcsolós gitárom, egy JV Squier, az 10 évvel fiatalabb volt. De lecseréltem 5 állásúra a kapcsolót, mert a köztes állásokba való kiegyensúlyozás, és a kézlengetés melletti ottmaradás elég esetleges volt. :)
Aha. Na akkor eladom az öreg elavult sztratómat (72) csak 3 állású pu váltója van.
( Egyébként az rwrp rövidítés mibenlétére volnék kíváncsi. Gondolom vannak benne ilyen "reverse, polarity és közben rájöttem wound" szavak. reverse wound, reverse polarity ?
Amikor pl. strat esetében a középső szedő nem fordított tekercselésű és polaritású, ezért -mivel nincs ellentétes fázisú kioltás - a köztes kapcsolóállások is zajosak. A más fizikai egymásra hatás miatt így a hang is picit más lesz, mint alapesetben (általában a rwrp az alapeset...).
A Baja pickupról, még csak annyit, hogy /mágnesügyileg/ a híd és a nyak taszítják egymást. Gondolom a gyári négy állású /+s1/ kapcsolás miatt volt rá szükség. Hagyományosan még nem próbáltam, mert amelyik gitárba szántam volna, a napokban elvitték.
Lehet a köztes állásban nem lesz zajmentes, mint pl. cs69.
Semmi bajom az itteni eszmefuttatásokkal. Bocsánat, ha kicsit pikírtnek tűnt a megjegyzésem. Inkább valamennyire az irigység is szólt belőle, mert sose érdekeltek igazán a részletek, de ennek ellenére nem tartom őket lényegtelennek, csak engem nem érdekelt soha mélységében + se időm, se pénzem nem volt rá, hogy szarakodjak velük. De ugyanakkor tisztelem azokat, akik elmélyülnek a részletekben és biztos van is értelmük. Én nem vagyok ilyen, ezért poénkodtam egy kicsit.
Mire gondolsz? Az utóbbi 100 hsz-ban volt szó pár dologról. Vagy egy gitáros topicnak nem a gitárokról és összetevőiről, illetve ezekkel kapcsolatos dolgokról kéne szólnia? Sztem ez tök normál, mint ahogy az is, hogy legtöbbünk cserélgeti ezeket a dolgokat, és ilyenkor kikéri a többiek véleményét. De nem hinném, hogy ezt általában problémaként élné meg.
Ha igazán nagy dolgokról szeretnél eszmefuttatni, ott az offtopic
Istenem, mikor fogok oda jutni, hogy ilyen problémáim legyenek, mint amik itt az utóbbi 100 kommentben előfordultak. Még alig bírok 230 BPM-el tizenhatodos, váltott pengetős figurákat lejátszani... Mindegy, talán egyszer eljutok idáig én is
Ááá, ne bssz, te kis önző! Az egyiket légyszilégyszi nem lehetne felszabadítani? Már a projekt előtt is kerestem, de csak a Bence gyereknek volt, aki chopperre akarta cserélni...
Egyébként volt már bajám, csak nem bírtam a vastag nyakával
Na ez is egy jó tipp lenne, ha nem számítana a tisztája is. Tudtommal a choppernek nem igazán van telés tisztája.
Egyébként ilyen zajmentesben is gondolkodom, talán a Dimarzio Area T, vagy Area Hot T + Area T neck bejátszik egyszer.
Szaktársak!
Lett nekem egy projekt telém, allparts és fender összetevőkből, kivéve a nyakat, ami kézműves termék :)
Mocsári kőris test, natúr jávor nyak. Jelenleg Fender Custom Shop Blackguard pickup szett van benne, közepes jelszint, alnico5 híd, alnico3 nyak.
A helyzet az, hogy nagyon dögösen szól, de még nem nagyon volt kőris gitárom, és ez a kőris/jávor összeállítás elég középerős. Ezért arra gondoltam, hogy kipróbálnék benne valami olyan szedőt, aminek sok mélye és magasa van, hogy ellensúlyozza a sok közepet.
Olyan szettet keresek, ami single coil, a híddal lehet jól zúzni, a nyak meg hozza a megszokott telt hangzást. Szóval lehet egy melegebb, vastagabb hang, úgy, hogy azért még meglegyen tisztán a twang.
Tippek esetleg? Köszi!