Az is számít hogy ki, hogyan játssza be a gitárját.
A fa használat közben mikrorepedésekkel lesz tele, és ez is befolyásolja a későbbi hangját a hangszernek. Egy rockzenésznek mélyebb tónusú lesz a gitárja, míg egy jazz zenésznek kiegyenlítettebb marad.
Pont Khalim bátyónál jöttem rá, hogy strat és strat között is mennyi különbség tud lenni. Ő pengetett én hallgattam, így a gitározás nem vitt el figyelmet, jobban lehetett a soundra koncentrálni.
Sose értettem, miért szól szarabbul az új pengető. Rájöttem, hogy a használt pengető szép lassan hegyesre kopik. Elkezdtem kihegyezni az új pengetőimet, így most már mindig jól szólnak (Fender/Dunlop middle).
Szerintem tanuló gitárnak nagyon is megfelelő. Ha be van állítva jól, akkor kényelmes is.
Én a kezdetekkor maximum 10-es húrokat tennék rá, mert ha acélhúros gitárral kezded nagyon el tudja venni a kedvedet a vastagabb húr, mert nehezebb lefogni.
Ha használtan veszed érdemes olyan ismerőst magaddal vinni vételkor, aki képben van. :)
A kézben a soundot most én vetettem éppen fel, de nem akartam vitát belőle újfent.Éppen azt szerettem volna leÍrni, hogy még, ha minden számÍt is(én ezt gondolom, a kéz, pengető, húr, kábel, erősÍtő, hangszóró, láda), nem ez a lényeg.Hanem, hogy Neked, mint gitáros embernek ez mennyire fontos és azzal érezd jól magad.
Amúgy van az a cucc, amibe kötve tényleg nincs igazi különbség a gitárok közt, van olyan, ahol egy pillanat alatt hallod.Én azon is meglepődtem, hogy a Wilkinsonok egy V100 paradicsomban mennyivel kevésbé szóltak jól számomra, mint az EMG-HZ, pedig nem gondoltam korábban túl jó szedőnek.És mit tesz Isten?Baromi jók.Persze addig, mÍg nem hallok mellette jobbat és itt van a szubjektivitás lényege.Sokszor emiatt nem tartanak jobbnak egy Gibsont, mint egy Gibson szedős Epit, mert nem egymás mellett ugyanazon a cuccon hallják, vagy annyira rátelepszik a hangra a cucc, amin szól, hogy tényleg midegy.
Meg ez amúgy ilyen önigazoló duma.
Az ezt hangoztatók közül szinte az összes venne mondjuk Fendert a squier helyett ha tehetné, de ha nem megy, akkor marad a mindegy a fa szlogen.
Ezzel nem kell törődni, ha ettől a butaságtól boldog tud lenni az sok mindent elárul, bölcsen hagyni kell az ilyeneket a maguk valóságában és kész.
Persze, hogy számít a fa.
A kézben a szandot meg leginkább úgy érdemes értelmezni, hogy mindenki kezében van valamilyen. Na most kb. 99%-é nem ér semmit, a maradéké meg egyedivé teszi az illetőt, és azonnal felismerhetővé. De a kézben a szand elv nem működik úgy, ha sztiviváj vagy, akkor egy jolanán is úgy fogsz szólni. Ezt értik félre sokan. A technika a tudás fel tudja javítani egy közepes gitár összhatását mondjuk, de akkor sem fog úgy szólni mint egy jó, csak az adott személy jegyeit hordozza a hang.
Ebben a számít a fa / nem számít a fa kérdésben én jobbára azt nem értem, hogy hogyan jut valaki arra a következtetésre, hogy nem számít.
Elvileg, ezt akkor lehetne kijelenteni, ha végigpróbálsz egy csomó különböző fájú gitárt ugyanazzal a pickuppal meg erősítővel, és nem találsz különbséget.
Ugyan ki csinált már ilyet??? Mennyi gitárral??? Milyen pickupokkal/erősítővel???
Szerintem, akinek valamennyire van füle, valamennyire tud gitározni, és tartott a kezében már több különböző fajta gitárt, meg szórakozott eleget pickupokkal meg ezekkel, az konkrétan nem gondolhatja komolyan, hogy nincs különbség, egy kőris-, éger-, vagy mondjuk egy mahagóni gitár között. Ez azt is jelentené, hogy kb. akármilyen fából lehet gitárt csinálni, mert úgyis csak az elektronika számít.
Szerintem még két alap éger starto között is lesz hangban különbség, mégha ugyanazt a szett pickupot teszed is bele. Annyi iszonyat minden befolyásolja a végső hangot, hogy már azt eleve hülyeségnek tartom, hogy megpróbáljuk leredukálni egy vagy két összetevőre a hangot.
Amúgy én vettem fel stúdióban szólókat úgy, hogy csak gitárt cseréltem, de a hang minden más eleme változatlan volt. Azonnal lehet hallani melyik a start és melyik a Tele )vagy legalábbis azt, hogy két különböző gityó szól).
Persze különböző pickupok voltak a gitárokban, de mind a két szett a klasszikus, vintage-style pickup volt, amit én alapból kedvelek, és ezek között szerintem nincs akkor különbség hangban.
Ha valakit érdekel, szivesen berakom a felvételeket, aztán lehet megfejteni, hogy melyik melyik gitár.
Ok, bár én azt írtam, emocionálisnál jobban érvényesül, nem azt hogy technikás játéknál nem jön ki. Persze hogy kijön, hisz az tükrözi az egyéni, csak arra a zenészre jellemző játékstílust. De ha levesszük a begyakorolható technikákat, akor marad a kéz (pl. blues)
Ez sem feltétlenül igaz, technikás játékban is kijön a kéz. Pl djent téren John Browne pengetési technikaja elég egyedi, és simán felismerhető. De nemrég néztem egy interjút Misha Mansoorral aki meg elmondta hogy ő "rosszul" tartja a pengetőt, ettől megint csak másképp szólalnak meg bizonyos hangok. Egy szó mint száz, mindenhol fontos tényező.
Igazad van, eléggé döntő itt a szubjektív tényező. Ez a kézben a sound dolog is leginkább az emocionálisabb gitárjátéknál érvényesül, ahol a technika uralja a terepet, ott kevésbé.
Aktív szedőt még nem használtam, de gyanítom, hogy az is az utóbbinál használható jobban.
A kézben sound?Az az, csak mindig vitatéma, úgyis, mint a "túlkompresszált fos EMG", viszont az nem igaz, meg téma a hangba mi szól bele...Szerintem itt is az a megfejtés lehet a jó, hogy ki mit szeret, azzal fogllkozzon.Ha valaki kergeti a különbségeket, tegye a maga örömére, ha valaki meg letojja, az is tegye.Senki helyett nem tudjuk megfejteni a gitármisztériumokat.Mindenki lelje kedvét abban, amiben szeretné...
De azért valahol ez egy remek dolog is, hogy mindenki mennyire másként látja az egészet!Csak ne akarná sok ember a maga véleményét a többieké fölé helyezni....
Szóval, gitározni jó, akármitől is szól jobban.Én EMG-vel szeretem a stratot is, nekem ettől jó, más meg a koptatókat is cseréli, hogy neki attól legyen jó, van, aki meg csak pengeti, mindegy mi az és jó...
Hogy ezzel mit akarok mondani?Passz, csak elgondolkodtam
Miért érdekel a másik vélemény, ha te már úgyis elköteleződtél az egyik felé?
Egyébként az enyém az, hogy igenis sok köze van. Saját tapasztalat. Egyszerűen hallani.
De hát nem mindenkinek lehet white füle...
szerintem felesleges azt vitatni, hogy van-e különbség, mert van - a kérdés, hogy az ember kihallja-e. Nem szégyen, ha nem, ahhoz - gondolom - próbálgatni kell ugyanolyan erősítőbeállítás mellett különböző hangszereket. Erre nekem is kevésszer volt alkalmam, ezért én sem hallok akkora különbséget mondjuk két más-más fájú strat között.
De elég csak arra gondolni, hogy némelyik elektromos gitár milyen szépen és erőteljesen szólal meg bedugatlanul is, míg mondjuk egy másik hangszer nem.
Tény, hogy barátom régi Gibsonjainak (Custom, Classic, Standard, valami custom shop, egy új SG) a hangja között is nagyon komoly különbség volt. Azt nem tudom, melyikben milyen hangszedők voltak. A régi stratóknál szintén. Tiszta hangban a Gretch-ek voltak a legjobbak.
Érdekes mások tapasztalatát olvasni. Már egy ideje olvasgatok erről. Meg sokan azt mondják, hogy pl.: A Gibson Standard az igazi mert a Studionak nincs olyan hangja, és mert, hogy a ilyen mahagóni, olyan juhar. Nekem ez kicsit ilyen Mojo dolognak tűnik. :(
Saját tapasztalat: van egy egyedi gyártású strat szerű gitárom. Juhar nyak, tömör juhar test, H-S-H Dimarzio pickupokkal, Fender tremoló, Sperzel kulcsok, stb. Egész jónak tűnő hangokat lehetett kiszedni belőle némi potméter csavargatással. Miután elvittem egyik barátomhoz akinél lóg a falon pár marék régi Les Paul, Stratocaster és Gretch és összehasonlítottam pár "komoly" cuccal egyre szomrúbb lettem. Kiderült, hogy ugyanannál a beállításnál az enyémnek hiányzik az alja + a teteje. Miután kihevertem a megrázkódtatást előkotortam a szekrényből egy félkész kőris testet , némi meló után átszereltem a nyakat és az elektronikát. Ég és föld volt a különbség. Ismét elballagtam a barátomhoz, viszont most vidáman távoztam. Kiderült, hogy van egy jó gitárom. Sokkal "pregnánsabban" szólt mint a régi testtel és a hangkitartás is jobb lett, pedig a fán kívül minden más a régi maradt. Persze lehet, hogy a régi csak koszos volt... :)
Szeretném minél több ember véleményét kikérni arról, hogy van-e a fa anyagnak tényleges beleszólása a gitár hangjába. Nem szítani akarok senkit és semmit csak kíváncsi vagyok mások állás pontjára is. Igazából az én véleményem, hogy nem sok. Maximum a hangkitartásában. Attól függően, hogy a fa mennyire van kiszárítva és hogy mennyire porózus. Úgy gondolom, hogy a hang tónusa és milyensége már csak a kábelezésen és a hangszedőkön múlik. Persze ez nem von le a fa anyag szépségének értékéből. Egy rajzolatos juhar tető ugyan úgy gyönyörű marad, csak szerintem nincs köze a hanghoz.
Csak mert két Fender is van benne! :) Pár helyen van egy kis "feszültség a dallammenetben", meg a tempó is az élő zene varázsához igazodik, de most már mindegy... :)
2016-01-07 08:30 |
#106715
Természetesen nem beléd veszni akartam, remélem ezt tudod.
Az a helyzet, hogy ha elsőre félreértek valamit, akkor konzekvensen amellett érvelek, ilyenkor úgy is mint Te tetted, szólni kell. Szóval ne haragudj, ez egyáltalán nem szándékos volt, cseak jól félreértelmeztem a dolgot.
Neheztelés tényleg nincs, de kérlek, olvass vissza, a nyakról szavam nem volt!A nem eredeti, pedig nem feltétlen hamis.Ha az autódon lecserélsz pár alkatrészt utángyártottra, az sem hamis, sem rosszabb, mint a gyári.Gitáron a test is cserélhető, minőségi, vagy akár szemét cuccra is...Szerintem tényleg nem értettél most engem....
Most már lehet.:)
De a nyakkal is voltak aggályaid nem?
Meg ugye alapból mi lehet fura?
Ha nem eredeti, akkor hamis nem?
Akkor valamiből lett.
Aztán járhatok ettől még tévúton, de nekem a felvetésedből ez jött le.
A gitár anyagából meg az, hogy simán az a kategória ami rá van írva a fejére és őszintén szólva semmi kivetnivalót nem találok én rajta.
Stimmel minden, a fotó fura de ennyi.
Na akkor, csak, hogy minden tisztázva legyen:nem beszéltem hamisításról, meg logózásról.Annyit mondtam, hogy nekem ez a test olyan, mintha nem a gyári lenne.Semmi egyebet.Hogy olcsó test, azt egyáltalán nem, hogy a nyak nem eredeti, azt sem, sem azt, hogy rossz minőség.Ha egy Fender testet kicserélek egy pl. blade, vagy tokai teyttel, attól nem lesz olcsó utánzat, vagy hamis, csak nem az eredeti test.
De lerágott csont, csak azért írtam ezt le, mert azt gondolom félreértettél.Peace!
KSP-ről nem írtam, a partscastert most akkor már tudom:), a többi meg logikai alapon nem áll össze. A gitár jó anyagból van, ergo olcsó kópia nem lehet. Egy lite ash nem akkora durranás, minek ráhamisítani a logót egy olyan hangszerre, ami legalább olyan jó mint az eredeti.
Azért a KSP gitárok jó anyagokból vannak, volt egy strat itt a fórumon soká eladó, messze jobb anyagokból!A partscaster kifejezést pedig az összerakott gitárokra használják, még akkor is, ha Fender.Olcsó másolatról pedig elejétől fogva nem beszéltem!Az olcsó szót sem Írtam le eddig a gitárral kapcsolatban.
HA pedig ugyanaz a kivágás, akkor egyszerűen nagyon-nagyon rosszul van fotózva, mert a legszélső pontja az Ívnek nem ugyanott van, a neckplate meg vagy fél centivel lejjebb, mint bármi más ilyen gitáron.
Nekem is volt ilyen problémám, nem is tudtam, hogy ez valami szériahiba. Lite Ash telém volt, és ott a nyaki szedő nem a koptatóra van szerelve, hanem a testbe csavarozva. E miatt a nyaki szedő tök ferdén, hátrafelé állt, ami baromira idegesített. Én nem a nyaknál, hanem a szedő előtt csiszoltam meg kicsit, és jó lett.
Vásárláson egyfolytában gondolkodom, mert akármennyire szeretem a gitárom, csak kellene egy Strat! :)
Amúgy mondasz valamit!A "v" profilt tényleg ki kellene próbálni.Nem tudom, hogy mennyire jönne be.
Pont a kivágás az, ami nekem nem.Az általad beillesztett képen a csavar furatnál szélesedik ki a legjobban, a GS képen viszont az alatt.Elcsúszott az egész.Mondom, lehet, hogy rendben van, de valahogy nekem nem áll össze.Persze nem kizárt, hogy ez a Fender egszerűen nem szép(SZÁMOMRA).Meg a koptató is baromi rondán áll Neki, stb.Passz.Lehet, hogy partscaster.Nem kizárt, hogy jó is ettől.Meg azt sem állítottam, hogy kínai, vagy hamis volna, lehet akár handmade cucc is.De lehet eredeti éppúgy, csak olyan, mintha a szakik nem lettek volna józanok, mikor ezt a darabot gyártották. :) Vagy csak én vagyok szőrszálhasogató... :) A gitár emellett biztosan jó hangszer, ezt sem vitatom el.
Én balkezes gityóhoz használtam jobbos nyakat (balkezes vagyok), de nem nagyon tudtam megszokni a hangolókulcsok helyzetét, meg nem is vagyok akkora Hendrix-fan, szóval nem sokáig volt így.:)
Balos nyakat nehezebb vadászni szerintem, mivel a balkezes típusok eleve ritkábbak.
Madárszemes nyak stimm, szépen illesztett kőris test stimm, a kérdés akkor csak az, hogy nem Fender akkor mi. Kínában ilyet nem csinálnak, így lehet többet ér a donor mint amivé változtatták?
Csak azért kontárkodtam bele, mert volt ilyen gitárom, és nem tudtam rátenni az eredeti Fender koptatót.
A kivágás az egy dolog, de az összes lukat is arrébb kellet volna fúrni, hogy a koptató rendesen álljon, a testet viszont nem áldoztam be, és ezek szerint más sem:)
Hát passz...Lehet akár, hogy csak az én szemem bántja, de valahogy nekem nem áll össze...De ez nem jelent semmit, csak érdekelt a dolog, emiatt vetettem fel.
A Lite Ashnál az új koptatón alakítani kell, a 22. bund miatt a fogólap túllóg a nyakzseben, de a tyúkszemes fogólap vastagabb mint a többi Fenderen, ezért a koptató nem fér be a nyak alá /ki kell vágni/, ráadásul a gyári Fender koptató likai sem stimmelnek /csak a fekete sajátja/.
Szerintem a gitár rendben van.
Elvileg olyan mint a deluxe stratokon az S1 kapcsoló, megduplázza a lehetőségeket,- csak ízlés kérdése...
A Baja telén /volt/, emlékeim szerint gyárilag 4 állású kapcsoló van, a kapcsolót benyomva újabb 4 pickup variáció közül lehet válogatni, a soros, párhuzamos, majd ugyanez ellenfázisban,stb,- gyakorlatilag a klasszikus tele hangzástól a dorombig lehet variálni.
Persze a legtöbben ezt dobják ki először:)
Hát a neckplate felől nem hinném...Ott van nagyon elmászva valami, meg a hasnak kimélyÍtett rész kontúrja sem igazán van rendben.Az elejéről pedig az alsó szarvnál a koptató majdnem lelóg az Ívről...
Köszönöm, megnézem! Igen azt hiszem egy harmadik márka betenné a kaput
De sosem baj ha van választék!
És akkor csak, hogy gitárokról is kérdezősködjek: Van itt esetleg aki használ a jobbkezes gitárjához balos nyakat? Van egy ilyen furcsa perverzióm, hogy nekem ez a felállás tetszik de a Hendrix strato-t nem engedhetem meg magamnak jelenleg.
Érdemes Fender balos nyakat kutatni valahol, vagy mivel úgy sem növeli a gitár értékét, elég egy nekem kényelmes fajta és ha eladom a gitárt egyszer akkor visszamegy rá az eredeti? Első Fenderem lesz, nagy eséllyel egy Mexikói szóval lehet nem ez lesz az a gitár amit majd egyszer a fiamra hagyok :) (bár ki tudja)
Lebuktam!Mentségemre legyen mondva, előző hozzászólásodban írtad is, régen eladtad, és manapság miket használsz.Viszont, jó bornak is kell a cégér mottójára gondolva, meg Fender gitár is "akad" a felvételeken, nem árt ha minél szélesebb kör élvezheti a remek muzsikátokat.
ha már szóbajöttek a Laney-k, szerintem a TT-20 típus nagyon jó. Elég ritka, 70-80 körül megy, ha van fenn. Egy cimborának van, azt is használtam zenekarban, nekem bejött. 20W, elvileg felezhető, gyakorlásra is oké, bandába is. Egy csatis, de crunchig azért felmegy, meg rugós zengetője is van.
Csak mondom persze, hogy még jobban megzavarjunk
Nekem volt Laney LC15-ösöm, ami viszont nagyon jó!
Picit (nekem) hiányoztak ugyan belőle a Fenderes magasak, de nagyon szép, meleg, dinamikus hangja volt, és állatul szólt overdrive-val ;)
A hot rod deluxe - nak van egy plusz torzított csatornája.
Amúgy cukilali által említett zenekaraimban nem blues deluxe szól, már nagyon régen eladtam. Vox, Tech21 és Twin Reverb erősítőket használok most zenekartól és színpadtól függően.
Inkább az lehet az oka, hogy telefonnal van fényképezve, közelről. Ha megnézed a fej hátsó oldaláról készült fotót, a kulcsok sugárban állnak. Nincs ennek baja. Csak új értelmet ad a "torzított gitár" kifejezésnek.
Nekem is csálénak tűnik mindkét szarv, az alsót ennél szebben leköveti a koptató íve.
Persze lehet, hogy a kép torzít és minden ok a gitárral, ez esetben sorry!
A Blues Deluxe nagyon ideális, ha kispedálokat használsz. Bőven elég a hangereje, szerintem pont az a hang, amit keresel. Nagyon sokáig volt ilyen erősítőm. Most vox-okat használok főleg, kisebb helyre ac15-öt, nagyobbra ac30-at. Az ac30 a két hangszórója miatt is nagyon hangos tud lenni, pontosabban nagyon szépen betölti a teret.
Halkan semelyik erősítő nem olyan dögös, mint hangosan. Az ugyanolyan hang sokkal jobbnak hallatszik hagosabban.De az is igaz persze, hogy a csöves erősítőknél, bárhogy is variálnak a master meg drive potikkal, az igazi tuti hang akkor jön meg, amikor a végcső is kapja rendesen a jelet.
Nem tudom, mik az általános vélekedések, nekem a mustang nagyon nem jött be, akkor már sokkal inkább line6. csereként jött ide, és amilyen gyorsan tudtam, el is adtam :) nagyon műanyag.
Köszönöm a tapasztalataid!
Meglátjuk majd. Nagyon rápörögtem de mint írtam sokminden lehet márciusig. Tetszetős kombó de ha nem férünk össze lehet lemondok róla...
Aztán az is lehet, hogy tudok jókat tekergetni rajta és sikerül belőnöm mindent rajta. :)
Van master a Blues Deluxe-on, de én azt tapasztaltam, hogy azon is feljebb kell tekerni, hogy jól szóljon. Egy haveromnak van, tesztelgettem párszor, de rettenetesen hangos, próbateremben is 2-es körül volt a hangerő. A tisztája szép, ha olyan hangerőn használja az ember, ami elviselhető, akkor szinte csak tisztája van. A drive nekem nem jött be, fulladós, fedett volt, de ez ízlés dolga.
Nekem amúgy szimpatikusak a Hot Rod/Blues Deluxe/Deville szériák, fiatalkoromban a fél karomat adtam volna egyért, de azóta amit próbáltam attól nem estem hasra. Lehet, hogy többet kellett volna tekergetni és akkor meglett volna a kompromisszum jó hangban és elviselhető hangerőben, ki tudja...
Ahogy nézegettem a potikat van master :) Éppen ezért (is) merném bevállalni. majd egy esetleges bulin vagy örömzenén megröffentem. Aztán lehet onnantól a szomszédok bánják
(Csak vicc. Nagyon jó szomszéd vagyok. Sőt el is várom másoktól is a kuss-t estefelé :) )
nem használhatatlan halkan, csak nem akarod halkan használni. ;) amin nekem többször is volt szerencsém játszani, azon kb. a felénél jött meg az a dög, amiből utána nem akarsz engedni, szimplán csak mert annyira állatul szól. De ahogy morschergabe írta, fölé sem nagyon tekeri az ember, mert rászólnak. :)
mondjuk ac30-on nincs master volume, blues deluxe-on nem tudom, van-e.
Szó sincs beleugatásról, köszönöm, hogy megosztottad! :)
Igazság szerint mivel pedálozva oldok meg mindent, lényegében egy alap szép fender tiszta hang is elég lenne. Az alap sound-om nekem egy kicsit karcosabb tiszta. A kristálytiszta hang nem feltétlen áll hozzám közel. na és ezt a karcost tolom meg od-vel vagy distortion-nel. Mikor hogy. de úgy tudom van a Blues Delux-on drive csatorna ami hátha hozza azt az alap sound-ot amit szeretek halkabban is. Ha nem, mert ledől a ház akkor majd átalakítom a rendszerem. Nem biztos, hogy szeretném kihagyni ezt a üzletet majd :) De március még messze van, addigra sok minden történhet :D
Az úgy sok, hogy nekem pl. egy PEavy Bravo van, amit Sabbattól vettem, az 25W és a hangerő 1-esig nem nagyon volt még fent.Ott még el lehet vele lenni, ha nem zavarja az itthoniakat, de aztán...A drive csatim viszont jobban adagolható, azt használom itthon gyakorlásra és a hangerőpotit tekerem vissza a gitáron, ha tiszta kell.
Ugyanezt 60W tranyónál tapasztaltam.Ott volt, hogy nem mertem feljebb rakni.Persze erősÍtője válogatja.Most nemrég egy Mustang I volt nálam, amit próbálgattunk egy haverral, az szerintem gyakorolni otthora tökéletes lehet, de szÍnpadra szvsz, kevés.Ott, ha mikrofonozol, akkor is kell 30W-os, vagy felette, hogy Te is halld...Csőnél nem nagyon mész fél hangerő fölé egy AC30-al sehol Egy jóbarátom az Elgosban gitározik egy ilyenen.NAgyon sokszor játszottunk együtt is, másutt, meg sokat elmondott a tapasztalatairól is...Ezt innen ismerem.
Bocsi a beleugatásért!