Hát gyerekek ez a road worn nem is olyan rossz, mint az első otthoni próba után tűnt. Átesett egy teljes beállításon, csont nyereg, 9-ről 10-re cserélve a húrok, és így már egész szépen muzsikálnak a texasok.
Nyitottabb hangja van, mint az AVRI-nak (azért azt visszasírom, de hát a pénz...), és a texas+csipetnyi dlt nagyon hozza a dögös, de ha kell szép hangzást, a csont nyeregnek és acél blokknak köszönhetően kurvajó hangkitartással.
És még "szép" is!
Squier series Fendert Korea, Mexikó és Japán is gyártott.Az itt kitárgyalt flametop floydos gitár is az.Nem olyan ritka, elég sok van belőle.És igen, biztos, hogy olyan volt, koreai, Zolee fórumtárstól volt, Sabbat lakkozta nyakkal.
Anno, mikor hozzámkerült, bogarásztam utána és innen az infóm.Árban 80-120 közt lehetett akkor lőni ezeket.
De, tul.képpen igen :)
Most néztem gugliban, hogy Squier Series felirat a fejen mexi kiadásban is van, én lentebb az USA kiadásról írtam, hogy gyűjtői.
Kicsit kevesebb, mint a felét éri a hirdetett árnak. Volt ilyen gitár a kezemben, ugyanezzel az évjárattal, de nem dobtam el az agyamat. Sőt, nagyon nem.
A 145 nem rossz ár, de nekem furák a babák... Egy időbe eléggé beleástam magam JV-SQ témába, volt is egy 82-es JV stratóm. Nagyon nem mindegy az évjárat, meg a felhasznált anyagok minősége, és ez a mexi Squier kilencvenvalahányas, tehát nekem inkább a korai koreai Squierekre hajaz, amik max 100 körül mennek. A Cicó által beidézett amcsi srác is 125 dolcsiért vette... :)
Tudtommal a Squier Series Fenderek a JV Squierek közvetlen elődjei '81-'82 környékéről, nem azonos kategória az itt hirdetett gitárral. Ritka, gyűjtői darabok.
Biztos, hogy olyanod volt, és lefújattad sárgára?!
Melyik? ASquier series Fender gitárokra gondolsz?Squier hardware, usa pickupok és Fender gitár, aminek az volt a lényege, hogy áthidalja a Squier és a Fender közti rést.Nekem is volt, amit gyöngyházmetál sárgára fújattam és acél koptatóval adtam el.Illetve cseréltem el egy variax 600-ra.
Egyébként, ha valaki tényleg jót akar venni - Fender Delux Lone star /óceán türkiz/ újszerű állapotban, mindennel, amit gyárilag adnak hozzá, karácsony után eladó lesz.
Ja, olyan 170 körül.
Volt már ilyen a kezemben /fehér-natur nyak/ - kb olyan volt, mint egy mexi standard /kerámia pickupok stb/, ha jól emlékszem 80-ért árulták...
Gondolom amelyik túl jól sikerült, arra Fender helyett Squier feliratot tettek:)
Találtam egy érdekes kommentet is... (tuul.képpen nem is annyira érdekes, csak a "szokásos" ) :
"Well I can only tell you from my Experience. I have a 95 Mexican Squier, a 2008 American Deluxe, 3 MIM Fenders (2 strats and a tele) and a Squier CV.
I love all my guitars, they are all different. When I bought my American Deluxe, I though I had found my holy grail guitar, the one I would hand to my son someday. But at the end of the day, the Guitar I almost always reach for, the guitar I consider my number 1, is my Mexican Squier. It just feels right, of course I've replaced all the electronics, but I've never had a more comfortable strat, the kind where you put it on and it feel like its an extension of your body.
My Mexican squier quickly taught me it doesn't matter whats on the label. Maybe I got the gem, but many guys swear by their Mexican Squiers. The only thing that bugs me is I play the guitar I paid $125 for way more then the one I paid 1200 for. Of Course your mileage may vary..."
fordítás kb.: amikor megvettem a deluxe USA strat-ot, azt hittem, megtaláltam szent grált. Aztán a végén mégis a MIM Squier maradt a kedvenc, mert nekem az a legkényelmesebb. ... EZ a gitár tanított meg arra, hoyg mindegy milyen logo van a fejen."
Egyébként én is egy deluxe model vásárlásán gondolkodom - vagy a most kijött 2015-ös Hendrix stratón ( ez egy hatvanas MIM strató, upgrade-lt elektronikával, fordított fejjel) . Ez utóbbit volt szerencsém tegnapelőtt kipróbálni Bécsben a Klangfarbe-ban. Egészen vicces volt, hogy megkértek, hogy ezt a gitárt ne a custom-shop részlegben próbáljam ki, hanem az normál próbafülkék egyikében.
most persze lehet, hogy jól beégek, de sztem abban is benne van, 1-2 évig készültek, úgy emlékszem. Más kérdés, hogy egy sima mexi olcsóbban megy nem? nemtomm mitől lenne jobb.. Amúgy sima strato nekem se rémlik, inkább ilyen különlegesebb darabok, két humbival, de nem emlékszem pontosan.
Életemben nem hallottam mexikói Squierről, sőt, megkockáztatom, hogy ilyen nem létezik...
Tudnál közelebbi infókat írni róla? (pl. melyik széria, hányas évjárat)
Egy-két kép is sokat lendítene...
( Fender Squier Strat ) korához képest megkímélt, jó, állapotban
Bármikor meg tekinthető, ki próbálható, Származás ( Mexikói gyárt ), Irányár: 168,-Eft,
Most, NEM cserélek, inkább engedek az árból, ( kivan nézve egy másik gitár )
Kérésre képeket, email-be küldök
Ir:168,000,-ft
Aki komoly érdeklődő, annak alkuképes
Sziasztok. Találtam egy 1996-os mexikói Fender Stratocastert TEX MEX pickupokkal. Natúr fogólapos. Mi a véleményetek erről a gitárról? A pickupukat nem ismerem, tudnátok adni egy kis felvilágosítást? Előre is köszönöm.
Nem tudom, hogy ez mennyire tartozik ide, de van nálam elfekvőben egy Fender Ultimate Chorus PR-204-es gitár kombó, USA gyártmány, tehát nem után gyártott kínai. Eredeti pedál is meg van hozzá. Ha esetleg valakit érdekelne, vagy van ismerőse, akit érdekelne, akkor kérem privátban jelentkezzen. Köszönöm!
Ízlések és pofonok. Én szeretem összeigazítani az erősítő és a gitár beállításait. Overdrive-ot pl. el sem tudok képzelni bizonyos mértékig letekert tone nélkül.
Köszönöm a hozzászólást! Igaz, jó része homályos számomra, de a nick neve alapján mindent elhiszek!
Amikkel eddig dolgom volt, az gyári .022-es, fólia .047-es, kerámia .05-ös, olaj-papír .047-es. Ezek közül magas tónusú, kevésbé vastag hangú szedő "melegítésére" az olaj-papír .047-es jött be leginkább.
Ami most tervben van az Fender 57/62-es szedő (ezekhez az AVRI gitárokba pl. .1-es kondit raknak (nemtom milyen típusú), a gyári 250-es potikkal. Ezeknek a szedőknek világosabb, csilingelő hangjuk van szép mélyekkel, sok magassal, ami ugye a hídnál ütközik ki a legjobban. Azért gondolkodom olaj-papírban, hogy még 1 picit melegítsek a hangon - talán a közepén, de biztos hogy annyira, amennyire a .047-es teszi, viszont nem tudom, hogy a .022-es hogy viselkedik.
Drága megoldások nem érdekelnek, poticsere pláne... Ha meglesz a jelölt magam is meg tudom bütykölni, de kösz a felajánlást!
Miből, minek, miért !?!? Csak szójáték ! Mivel van több "húros deszkám" is, merészelek véleményt nyílvánítani. Hangszedő függő, meg erősítő függő a megoldás. Van ahol a 22 nF bejön, de 250 Kohm-tól akár 500 Kohm plusz 20% játszó felülettel, mert hangszedő, meg hangszedő között óriási a különbség. Vénségemre kezdek rájönni, hogy itt is, sokkal több az ezotéria, mint az elmélet diktálja. A legjobb egyébként az 1 Mohm, 10 nF , csak jó kell legyen a poti, meg a kondi. Ez kizárólag hangszínre vonatkozik !!!!( Nekem katonai Honeywell potméter, meg Mundorf Evo-Gold-Oil kondenzátor.) Vannak ettől jobb darabok is, csak nagyságrenddel drágábbak.Pl. Alessandro, Precision . És ez nem márka függő ! Hosszú a magyarázat, de a Di Marzio honlapján van némi segítség. Ezt használom az 500 Kohm, 22 nF helyett, értsd 1 Mohm, és 10 Nf ! Nem mindenhol tuti, egyébként meg sokkal jobb, mint az eredeti gyári ajánlás ! Na, jó !! Elárulom, hogy a potméter 1 Mohm lineáris katonai Honeywell, 24.- dollár, a kondenzátor meg 10 nF Mundorf Silver-Gold-Oil, plusz 1 nF Wima 1%-os MKP-2, és 47pF Cornell Dubilier ezüst csillám ! Utóbbiak ára, a forrástól függ.
Örülök ha segíthettem . De keressen meg privátban, ha úgy gondolja, és megcsinálom a "deszkát" !
Valakinek van tapasztalata .022-es olaj-papír kondi terén? Nekem volt .047-esem, az nagyon szépen kerekítette a hangot, kvázi nem csak a magasat vágta jobban, de több mély is lett.
Érdekelne, hogy kistesója hogyan viselkedik ilyen téren... Nem tolja meg a mélyeket, de alapvetően lágyabb lesz a hang, mint egy kerámia kondi esetében?
Szombaton voltam Münchenben egy olyan gitárboltban, hogy még mindig nem vagyok teljesen magamnál. Olyan mennyiségű és olyan minőségű vintage cuccuk van, hogy az elképesztő. Mind gitárok, mind erősítők.
Az persze külön döbbenet, amikor rájössz, hogy ez csak az egyik ilyen bolt ebben a városban és vidáman elél, pedig - példáúl- a fender stratokaster-ek derékhada 10.000 és 20.000 EUR között van. Persze van ennél drágább darab is ( sunburst full originál az 50-es évekből ), de a legolcsóbb strato is 3000 EUR felett van. Ez persze már offtopic ...
Nagyon kedves srác a tulaj, érdemes benézni. A honlapjuk kicsit fapados, de a kontent up-to-date.
Sztem azokból nem volt fixhidas... Illetve a fejen rajta van elöl a Knopfler szignó. Mivel az eladó szövege sem volt egyértelmű, ezért rákérdeztem, hogy ez most egy Fender vagy csak Fender alkatrészeket is tartalmazó gitár. Amire azt válaszolta, hogy "elképzelhető, hogy Fender alktarészekből áll". Ezek után köszönettel lemondtam a cseréről. Köszi a segítséget!
Így, első hallásra (olvasásra) szerintem ez egy átlagos koreai pitros színű strat. Nem hallottam még Knopfler signature stratról, ami nem USA gyártmány lett volna. Ha tényleg rajta van Knopfler aláírása a fej hátán, akkor felejtős szerintem. Ha simán egy natúr nyakas piros koreai strat és annak eredeti, akkor ízlés kérdése.
Azért érdekes, hogy a gitároknak, a gyűjtői érték mellett a használati értékük, szinte semmit nem romlott az utóbbi 50 évben.
Gyakorlatilag /pl. a Fenderek/ átalakítás nélkül, változatlan népszerűségnek örvendenek,- ezt nem lehetne elmondani pl. az 50 évvel ezelőtti /velük együtt megjelenő/ autókról:)
A legtöbb Fender alatt, a hátsó ülés már többször kicserélődött...
Kedves Fórumtársak!
Szakértői segítségre lenne szükségem: egy régebb óta hirdetett DeArmond M77-ért cserébe ajánlottak nekem egy koreai Mark Knopfler szignós, fixhidas stratót. Ránézésre akár stimmelhet is, bár a neten csak rózsafa fogólapos verziót találtam, ez meg juhar fogólapos. Ugyancsak furi, hogy ennek az új zárt kulcsai vannak, míg a neten talált verzión a vintage kulcsok figyelnek. A DeArmond-ot 100e-ért hirdetem, megér-e vajon ennyit ez Fender, illetve valóben Fender-e egyáltalán? Magánban szívesen küldök képeket. Köszi előre is!
Az a helyzet, hogy ezek a számok a gyűjtői értéket jelzik, amelyek változhatnak, van egy az évek során alakuló görbéjük, ami leszálló ágba is át tud fordulni. Egyszer majd, miután kihalt az utolsó megszállott vintage Fender gyűjtő is, ezekért a hangszerekért már csak a valós használati értéküket kifejező árat lehet majd megkapni. Ezen kívül sose lehet tudni, hogy a most megkapott összeg - cash ! - milyen élethelyzethez nyújtott segítséget. Adott esetben többet számíthatott, mint egy sok éves gyűjtő keresés után a többszöröse. Nekem volt ilyen regényes esetem, 20 000 forintért vettem 2 db. Telefunken U47 mikrofont + tápegységeket. ( Aki tudja miről beszélek, az megrezzen ilyenkor.) Eszembe nem jutott, hogy eladjam őket, aztán jött egy családi helyzet és megkerestem a Funky Junk londoni emberét. Az arc másnap iderepült, készpénzben letett 4000 fontot, amit elfogadtam és megoldottam egy családi gondot. Természetesen akkor is és azóta is látom az árakat, nem voltam tájékozatlan, de ma is azt gondolom, hogy jót léptem. Nem volt időm próbálkozni másnál magasabb árral. Egyébként ez a vintage mikrofon történet a jó példa arra, hogy egy árgörbe csúcs után mára csökkent a hype, lényegesen kisebb a kereslet öreg miksik után.
SZia!
Én a nem floydos Squier series stratról tudok valamicskét, mert nekem olyan volt és igyekeztem utánajárni, mi is ez.A lényeg, hogy ott jellemzően a trem és a kulcsok Squierek voltak, mint itt is a kulcsokat, ahogy nézem, nem zárt olaj, hanem olyasmi, mint a bulleteken.A fa jó minőség volt, a szedők ott alapból USA Fender pickupok, amik baromi jól is szóltak, kisebb tremtőke gyárilag és gagyibb babák, de összességében nagyon jó hangszerek.S Squierhez csak névben és ezekben a hardwareekben volt köze, amúgy közelÍteni szerették volna a két brandet egy ilyen átmenettel.
Üdv!
Valakinek van közelebbi tapasztalata japán..floydos...photoflame-es, stratokkal?
Lehetséges hogy nemsokára hozzám kerül egy, kíváncsi lennék személyes tapasztalatokra, vagy csak véleményekre. Mennyire jó hangszerek ezek? ?ert hogy Made in Japan, Fender, de mégis egy "olcsóbb" széria. Ne fogjátok vissza magatokat
Kár, hogy balos:) bár látom volt már jobbos /húrozású/ is.
Ennek a "lövedék" pálca állító csavarnak, azért van némi jótékony kisugárzása... - lehet valamelyik Affiba /optikai tuningként/ belekalapálok egy ilyet:)
Nekem volt fehér színben, de sajnos el kellett adnom. Remek kis cucc volt, hiányolom is! Amik nagyon tetszettek benne: nyak, húrláb, szín, amcsi tele feeling, nagyon jó összbenyomás. Ami nem (annyira) tetszett: texas special szedők. Most hogy visszaemlékszem, nekem is kellene vennem egyet!
Megfelelő ajánlat esetén (de nem mindenáron) újszerű Gibson Midtown Custom gitáromat cserélném Fender Stratocaster-re.
Ha valakinek esetleg felkeltettem az érdeklődését: szilard.ignacz@gmail.com vagy 20/824-1815
Sziasztok!
Esetleg valakinek nincs american special telecasterja? Budapesten egy boltban sincs készleten, így kipróbálni sincs lehetőségem. Akad itt valaki, aki megengedné, hogy kipróbáljam gitárját?
Fel kell tölteni a kepfeltöltes.hu-ra, és a lehetőségek közül a legalsót be kell másolni ide, a "Mehet" fül mellett lévő kép beillesztése funkcióra kattintva.
Van szerencsém egy ilyenhez, csak "fekete cseresznye" színben. Kicsit Custom Shoposítva ! Nem maradt az eredetiből csak a "deszka", meg a hangszedő. Ott is kis átalakítással, fázis ilyesmi . Az az érdekes, hogy ebből a gitárból a Seymour Duncan-ek nem csináltak Gibsont ! Mondjuk én rátettem egy lapáttal a bekötésnél, de akkor is. Esetleg ha érdekli ( talán ?), elmondhatom, hogy mit csináltam benne. Ide nem teszek be képet, mert nem tudok. Egyébként meg egy eszméletlen jó gitár, ide Amerika, meg oda Indonézia ! Meg van csinálva már eredetileg is !!
Szerintem ha projektgitárról van szó, akkor kísérletezz, ha valamilyen szériahangszer, akkor olyat rakass rá amilyen volt. Ha meg nem kényelmes inkább ad el a gitárt és válassz olyat ami jobban tetszik.
Gyakorlatilag meg ha többet gyakorolsz, nem fogod kényelmetlennek találni.
Én pl. a szélesebb, magasabb bundokat szeretem. Alapból medium jumbo volt a CP60-on azt hiszem, de tavaly újrabundoztattam, talán jumboval.
Van egy általánosan legkedveltebb Dunlop bund, talán a 6105. Na nem ezzel bundoztattam, mert ez épp nem volt a hangszerésznél kéznél, úgy emlékszem 6100-t tetettem rá. Vagy 6110-et, arra emlékszem, hogy 6-os 1-es és nulla volt a típusszámban...
bocs, hogy ide, de nem találtam olyan topikot, ahova kapásból illene, ide meg legalább sokan benéznek... :)
elérkezik lassan az újrabundoztatás ideje, ezért érdekelnének vélemények, hogy hova érdemes/nem érdemes vinni a hangszert, ilyenkor lehet-e bundvastagsággal variálni, és ennek kapcsán kinek milyen bundvastagság jön be, és miért? Köszi előre is!
Mondjuk az az Ibanez Destroyer is rendben van amin Adrian játszik ezen a koncerten.
Szerintem az se az a széria lehet, amit 100 e ft. körül lehet kapni mostanság használtan.
Szerintem a későbbiekben került Floyd Rose arra a gitárra. Olyan tremolózásokat csinál, hogy nem is nagyon lehetne mással. A neten azt találtam, hogy Kahler-t rakott rá.