Nincs valakinek elfekvőben egy Fender standard stratocasterbe való ( USA ) nyaki standard pickupja eladó?
Az a fajta, amelyiken egy síkban vannak a mágnesek, fekete műanyag a hátulja és 016730 ???
-- mert az enyém már régebben elveszett… hídi, közép megvan, de a nyaki nincs :( több hónapja nem találom,
inkább vennék egyet..
Ilyesmi:
Ez biza' igencsak annak néz ki, és a leírt opciókkal az ára is jó. Egy dolgot viszont nem említenek, hogy a babák cserélve lettek volna, márpedig tudtommal az USA standard-ek 6 babás húrlábbal jönnek, nem pedig 3 babással, ráadásul égerhez nem rezet, hanem acélt szoktak rakni vintage-ből is. Erre mindenképp rákérdeznék.
A gitárt nem ismerem, de a Stageshopot annyira igen, hogy értenek hozzá és nem akarnak más hangszert eladni, mint amit írnak. Én megbízom bennük. Egy telefont simán megér, elmondanak róla mindent, bemehetsz kipróbálni ha úgy adódik, stb.
Nem vagyok egy nagy Fender szaki, de megtudnátok erősíteni, hogy ez tényleg egy Usa Standard gitár, és nem egy másik, olcsóbb széria? Ár-értékben nem volna mindegy...
Én kőrist már telibe nem csinálok. Se magamnak, se másnak.
Mostanában már égert is csak úgy, hogy válogatom, melyik a legkönnyebb darab, és csakis abból.
Nem a súly adja a jó hangot.
A tweed dobozos a legrégebbi, a gitáros azután következett, mostanában a plasztik piros-fekete doboz a járatos, azt hiszem. Mindegyik eredeti, szerintem, de kijavít valaki, ha másképp tudja.
Sziasztok! Miért van az, hogy ebay-en cs texas special pu fut 3féle dobozzal? Sima piros- fehér, fekete, vagy van rajt egy gitár. Ez mind eredeti, vagy valamelyik kamu?
Nem látszik, hogy ez mi.
Én régóta nem szeretem a nehéz hangszereket. Egy Gibson se legyen nehezebb 4,2 Kg-nál.:)
A Fender tele, strat, meg legyen 3,6-7 alatt.
Amikor hozzám került én is azt hittem, hogy utólag beszerelt. Szétszedve láttam hogy nincs furkálva semmi, a fejen nincsenek húrvezetők. Szóval ez abból az időből való amikor még nem döntöttek a Floyd mellet.
Nekem személy szerint már így is rohadtul tetszik. Én meghagynám a kontrasztot a top és a test közt, magyarán nem nagyon sötétíteném meg, talán egy kicsit. Lehet, hogy a top mintázatáról vennék alapul valami színt, a világosabb barnák közül.
Vagy, esetleg adnék neki valami ilyesmi charcoal burst szerű hátat, de ebben nem vagyok biztos, csak ötlet.
Amúgy nagyon igényes gitár, a nyaka különösen tetszik!
Nem Fender, de ihlette.
Segítenétek ötletekkel, hogy milyen szín állna a legjobban a barna top-hoz a kőris háton?
Köszönöm.
Spec:
-öreg kőris egy darabból, két oldalt teljes üregelés.
-amerikai dió top 8mm
-habos jávor nyak( quarter shawn, a standardnél 2mm-el vastagabb ében fogólap, aszimmetrikus nyak profil Prieger Tamás kolléga készítette az általam adott jávor-ból. Precíz, pontos, gyönyörű munka, méltó kooprodukció
-Vintage lábat kap réz babákkal, Seymour stk1n Stk1b,
-vintage kulcsokat
-csont nyerget
Ez úton is nagyon köszönöm Tomi.
Itt is szeretném megköszönni Eldzsi segítségét, aki nagyon jófej volt és el is hozta még aznap a portékát Semmicicótól!BÁr mindenki tudja itt is? hogY ők nagyon korrekt emberek, azért azt gondolom nem árt ezt megerősíteni :)
Nem mondtam, h. utólagos szerelés,simán lehet gyári,láttam ilyet gyári szereléssel. Csak eszembe jutott, h ezt a megoldást használták a '80-as években az ún, tremolo moddolásoknál.Spiáter ki, Kahler, Floyd be .Volt szerencsém kritikán aluli eredeti 70-es évekbeli Fenderhez, ahol tényleg borzasztó rossz volt az eredeti tremolo. De egy tisztességesen összerakott hangszernél, a tremolo karbantartása-időszakos rugócsere, és jó minőségű kulcsok megléte -mellett nincs/nem volt szükség a régi tremolo cseréjére, mert a hangszer nem hangolódott! Csak divatba jött az a fajta nyújtogatás, amikor a húrok "lefolytak" a nyakról. Ettől aztán mindenki megőrült, és építtette be a modern tremolókat. Ez volt az igazi ok, Az új játékstílus lehetősége. A hangolódás problémája akkoriban annyira nem volt előtérben, mint csere ok. Na , jó kis esszét írtam... Mindegy, csak eszembe jutott...
bár te nem számítod be, én pont egy ilyen Bassman -re szeretném lecserélni a Greg erősítő+ládámat.
Így aktuális, hogy ide betegyem. Ha esetleg valaki tud ilyen erősítőt és számolna be greget, légyszíves szóljon. Egyenlőre még nem hirdettem meg sehol, csak felcsillant a szemem erre. :)
Semmilyen csere, beszámítás nem érdekel, csak kp.!
Budapest-Balassagyarmat vonalra elszállítom, de utánvét is lehetséges.
T.: (20) 319-1225
e-mail: jjozsika@hotmail.com
a 80-as évek végéig ilyen satukat használtak, aztán jött az eredeti Fenderek réme, és a nagy megfejtő hangszerészek- persze a megrendelő beleegyezésével- a felső nyerget kiszedték, alatta a fát lefaragták, a "lövedéket jól lecsiszolták, és máris megvolt a szorulásmentes szép kahler-nyereg fém leszorítókkal... Hogy valaki csapott volna engem is hókon, mikor ebbe belementem. Uhogy ez egy jó, visszaalakítható megoldás...
Szia!
Írt nekem SC, hogy elhoznád!Először is nagyon köszönöm, örülök, hogy vállaltad!MÁsodsorban, küldenél egy tel. számot, amin elérhetlek, hogy a részleteket megbeszéljük?
Köszi!
SZiasztok!
Kérdezném az urakat, hogy valaki Bpestről Pécsre érkezik-e mostanában?Semmicicó fórumistától elhozandó gitár ügyben lenne szükségem segítségre!
Köszönöm, ha valaki tud segíteni!
Fender Bassman 59' Ltd
Legendás csöves gitárerősítő, 45 W, 4 x 10" Blue Jensen hangszórókkal (2006-os), alig használt, újszerű állapotban, gyári papírokkal, huzattal.
Ár: 300.000.-Ft. Az ár fix,csere, beszámítás nem érdekel.
A szimatom nekem is azt súgja.
Most kicsit lefaragok a metálbaltákból.
Ez a Thomann 60. évfordulós széria erősen akciós áron van és pont
kijön postával az eladott Kramer Sm-1 árából.
(ráadásul ugyanabban a gyárban készültek - World Music Factory)
Szokott lenni a felkelő nap országában használtan japán+floydos kender,
néha szemezgetek velük. Merthát csak jól össze vannak rakva. :)
De a trend nálam is a nyaki satu nélküli egyszerűbb gitár.
PL ma adták fel Thomannék az új PRS SE Tremonti Custom + Limited motyót...
sík ideg vagyok mikorra ér ide.... :D
Quartersawn Maple Neck
Rosewood Fretboard
Mid 60's Oval C Shaped Neck
7.25" Radius
Vintage Frets
Hawaiian Surfer Inlay
FCS 60's Pickups
5 Way Switch
Master Volume
2 x Tone
Alder Body
Spruce Top
Weighs 7 lbs 9 oz
CS Tree of Life Prototype Stratocaster, Serial # 000
In 1992, Fender’s Board Chairman and CEO William “Bill” Schulz instructed the Fender Custom Shop to design and build a limited edition guitar that would exemplify the innovation, creativity, craftsmanship and high-quality capabilities of that recently founded facility. These instruments would ultimately be used by Fender salesmen and distributors as samples.
The resulting design, created by Master Builder J.W. Black, far exceeded Bill Schultz’s expectations and quickly set the standard for Custom Shop offerings. When finally made available for sale, these 29 collector-grade instruments immediately disappeared from the Marketplace.
Although the original name reflected its inlaid fingerboard design, this model became better known as the “Schultz-O-Caster” or “Schultzcaster” in honor of the man who most people credit with saving the iconic Fender brand from near demise under CBS and who had commissioned it’s creation.
This Prototype model (serial number 000) has some major differences from the run of 29 made for Guitar Center. If you look at the pictures you will see the vintage style Kluson tuners and the vintage style tremolo system. There is also the Gold Cover Don Lace Sensors. This Prototype guitar was presented to William "Bill" Schultz at the 1992 NAMM show.
The guitar created by J. W. Black in Fender's " Dream Factory". "The Tree of Life", The one and only true "Schultz-O-Caster" buiolt for William " Bill" Schultz. There is a picture of J. W. Black holding it on page 333 of the book "The fender Dream Factory, Fender Custom Shop. Prototype serial number 000.
Ez egy Custom Shop a '90-es évek első feléből?
Set neck Ultra, Honduras Mahogany body, Quilt Maple top, Lace Sensor, TBX, roller nut...
John Suhr masterbuilt. Nem is gyártották azután, hogy Suhr kilépett a cégtől.
Köszönöm mindenkinek,aki kifejtette véleményét,hasznos volt:)
Megvan a gitár,eszméletlen a hangja,és csodásan néz ki.Nekem bejön a juhar top,szeretem a természetes dolgokat.Vigyázni fogok rá,hogy ha kell másikat nyüstölöm,ezzel csak finoman.Így legalább a befektetett értéke megmarad.Aki látná ezt a kidolgozási minőséget,nem mondaná,hogy kevés a gyártásba invesztált munka.Volt már Fenderem,-igaz csak HW-de egyszerűen nincs paraméter,amiben össze lehetne vetni őket.Volt pár komolyabb hangszerem-Gibson traditional,MM JP-6-ez felettük áll.Hozzáteszem inkább Gibson párti voltam,mint Fender.
üdv mindenki!
Én is úgy gondolom, hogy sokszor elkülönül egymástól a mindennapokban jól használható meg a gyűjtői értékű, ritka hangszer. Aztán lehet olyan is, hogy ezek a halmazok metszik egymást... Mások az igényszintek, a felhasználási területek, a muzsikálás szintje stb.
De ha már Fender meg strat, én is arra a következtetésre jutottam, hogy egy Gibson, PRS stb. ragasztott nyakú, faragott tetejű gitárban jobban értékelem a munkát, a beletett szakértelmet, mint egy stratban, telében. Életemben nem csináltam egy gitárt sem, de egyszerűen látszik, hogy sokkal kevesebb belefektetett munka van egy Telecasterben vagy Stratoban. Ettől függetlenül nekem is a strat a kedvenc gitárom már régóta, ez tudja azt a hangot, ami nekem kell, ennyi.
Érdekes kérdés ez a Fender-ügy. Egy biztos. Aki megengedheti magának: Mindenképp kell a "háztartásba" egy strató és egy tele. A gibsonosoknak Gibson. Mert ezekre épül az egész elektromos gitár-történelem. Aztán kell mellé egy profi, (valószínűleg jóval olcsóbb logóval megáldott) hangszer, amely minden körülmények között használható, ahol ezek a nagy nevek búgnak, sípolnak, csattognak stb.stb. Régebben , mikor nem volt oly nagy választék, a nagy nevű gitárokat moddoltuk, hogy minden szituban megállják a helyüket (studió, színház stb). Ma már erre nincs szükség, nem szólva arról, hogy hány értékes hangszer vesztette így el a valós és eszmei értékét...
Nem egyszerű témát fejtegettek! :) Nyilván a hype, tradíció, legenda, Amerika, 50-es évek stb. kulcsszavak lengik be ezt az egész univerzumot, amit Fendernek hívnak. És ez megfizethetetlen, nyilván ezt mindenki így vagy úgy, olcsóbban vagy drágábban hozza létre MAGÁNAK Fender vagy "by Fender" logóval. HW-1, AVRI, MIM, MIJ meg amit csak akartok. 68-as, 79-es, 99-es, 200-es évekbeli.Mindenki megtalálja a magának valót, amitől nagyon szereti a saját hangszerét.
Lehet kicsit szentimentális vagyok, csak épp újra olvasgatom a Fender könyvet, és jó látni, mennyire esetlen dolog volt ez az egész gitár gyártás Fenderéknél a legelején. Merevítő pálca nélküli első Broadcasterek, elnémuló gitárok... az első komolyabb zenészek, akik promózták a Teléket. És ezek a hangszerek azóta csilliárokat érnek. A többi azóta történelem illetve egy brand amerikai módra.
A minőség más tészta, Harry, Bráder és a többiek simán CS minőségű hangszereket készítenek bárkinek, ugyanúgy válogatott cuccokból.
Szerintem egyszer mindenki vegye meg azt a gitárt, amire a legjobban vágyik, aztán pedig azt, ami logikusan legjobban megfelel a célnak, és megengedhet magának:)- ezáltal hosszú szenvedéstől kíméli meg magát:)
2015-04-25 09:40 |
#105571
Ez így van szó szerint.
Plusz sokszor a szemével hall a zenész.
Nagy a misztikum, pedig nincs semmi titok.
Egy test ha natúr fényezés kell , akkor estére már a lakkozás is rajta van.
Nyilván a hozzáértést meg kell fizetni, mert meg lehet azt szarul is csinálni.
Egy ismert hangszerész pedig azt szokta mondogatni, hogy van egy bizonyos szint aminél jobban nem lehet "megcsinálni" pl. egy Fendert.
Az árat pedig mindig a vevők döntik el...
Egy festő ügyfelem szokta mondogatni "két festő, ugyanazzal a festékkel, ugyanarra vászonra, ugyanazt a képet festi, és a végén felcserélik az aláírásokat" - az egyik festő híres, a másik ismeretlen.
Vajon melyik kép fog tízszer, vagy százszor többet érni?
Ha jól emlékszem, Classic 70 úr is elég sokáig árult valami Custom Shop modellt /pedig volt benne arany bőven/ és csak jóval ár alatt kelt el.
Pedig szép gitár volt.
Senki félre ne értsen, csak az objektivitás miatt írom le, és utána mindenki tegye a szívére a kezét, és mondja, hogy hülyeséget írtam.
Előtte megjegyezném, hogy a kedvenc hangszerem a Fender!!! strat, tele, jazzmaster, mindegy.
Ha nagyon szöszmötölősen dolgozik az ember és a ragasztás kötési időt nem nézzük, kb egy nap alatt készül el egy fender stratocaster, a telecasterhez még annyi idő sem kell. (kézzel, nem CNC-vel. Max még egy nap a szerelvényezés, beállítás.
A faanyag kérdésében, mondhatni a legolcsóbb anyagokkal dolgoznak, főleg az ő beszerzéseik révén. Éger, kőris, jávor ezek nem tartoznak a drága anyagok közé, sőt. Még azt sem lehet mondani, hogy természetesen száradt anyagokról beszélünk, ami növelné az értékét, mert 80-as években leégett a raktáruk, ahol az öreg anyagjaikat tárolták.
Mindezeket figyelembe véve, tudjuk, hogy nem az anyag a munkadíj, az alkatrészek nyomják meg az árat, 1-2 néha 5-6 millióra, hanem a köré tett PR, marketing stb. Na az sokba kerül
A hangról ne beszéljünk, mert szubjektív. Hallottam custom shopos- stratót, ami még minőségben és hangban is alul maradt egy usa standardnek. És persze volt ellenkező példa is.
Mindenki véleményét tiszteletben tartva, mondom, hogy eldöntheti mindeki, hogy miért vesz ilyen vagy olyan hangszert.
A fentieket írhattam volna a Suhr stratocaster és telecaster gitárjairól is, vagy a Tom Anderson-okról.
-peace-
Megfejtettem miért kerül ennyibe egy ilyen gitár.
Az amerikaiak alapvetően elég igénytelenül dolgoznak. (lásd: autóik)
Aztán ha ott valaki minőségi munkát csinál, akkor attól el vannak ájulva. Meg is kérik az árát.
De ugyanezt a minőséget Európában meg Japánban harmadáron megkapod.
Te nem olvasted el figyelmesen. Én SEHOL sem írtam azt, hogy másfél millás hangszert kap 650 ezerért! Azt sem írtam, hogy az a hangszer egy masterbuil strat. Én azt írtam, hogy egy John Cruz neve által fémjelzett hangszerrről mindenképpen sokkal több jót mondanék így látatlanban is, mint egy akármilyen szériahangszerről. 650 ezret sokkal jobban megér egy jó nevű C.S. master builder áltatl épített hangszer, még akkor is, ha akkor még "noname" munkás volt a C.S.-ban, mint pl: egy AVRI-strat. Szerintem. A kolléga azt írta, hogy: "Köszönöm bárkinek,aki hozzászól a témához,bármilyen info érdekel" Én azt tettem hozzá, amit én tapasztaltam C.S. ügyben. Ennyi.
Nem olvastad túl figyelmesen a kommentemet, de nem vitatkozom! Hitesd el nyugodtan a kérdezővel, hogy egy másfél millát érő masterbuilt hangszert vesz ....
Nem okoskodnék sokat ebben a témában, de ha a gs-en hirdetett strato-ról van szó, akkor egy John Cruz modellért elég kevés pénznek tűnik a 650eFt. Azok inkább másfél, két millánál kezdődnek, nem?