:D Én sem leszek űrhajó, azt hiszem...
Tegnap volt 70!!! ppff
Volt szerencsém élőben is hallani. Vajon annyi akusztikus cucc után hogy szólhatnak most az elektromos cuccai?! Bár persze, néha azokkal is játszik keveset.
Szerintetek szedjem darabokra a gitáromat és úgy adjam el?
Külön, a nyakat a testet, az elektronikát, a Barden szedőket, a vadi új Fender kulcsokat, a műanyag Fender kemény formatokot?
Ha nem adom el, nem tudom megvenni a kiszemelt gitárt. :) Az asszony nem engedi csak úgy, hogy 3 gitárom legyen.
Jó kis Blackmore strat
Érdekes, hogy a legkedveltebb számokat, egy sima 70s srattal játszotta fel, és most annak a hangzását próbálják "mindenféle mással" utánozni, még Ő is:)
Mondjuk a Gold Lace Sensorig már én is eljutottam, de sajnos a "liba és a repülő" közti különbség ledolgozását már feladtam...
Nekem egy Pickup jon be amelyik adja a Strato hangot, elmegy tisztan, es finom vastag hangja van, az pedig a DiMarzio Paul Gilbert Injector. Valami hihetetlen. Ja es persze nem zug. (Az erositom zug egy kicsit mert Szamitogep mellett van meg stb. De maga a hangszedo csendes. Altalaban a folyos blues hang az pedalbol jon, nem feltetlenul hangszedobol.
Miért nem Texas Special-el próbálkozol? Nekem tök egyértelmű, hogy neked ez kell, ez nem is kérdés. Nekem is volt ( ill. most is van a fiókban ) SCN szedőm, tudom miről beszélsz.
Olvasva a tegnapi és mai kommenteket pont ezen törtem ma a fejem...
Mennzire lehet meghajtani egy 57/62-t...
pl a mostani SCN szettel is az a baj, hogz tisztán még elmegy, de egy overdrive nem tud mit kezdeni vele, distortion meghajtja, de az meg már egy másik hang, más műfaj, nekem valami folyós blues kellene.
Köszönöm urak, épp a híd felelne meg, ahogyan van...
Kell-e attól félnem, hogy az 50-es és a cs 69 pici jelszintje miatt nem illik össze nagyjelű hídi szedővel?
Vagy attól, hogy a kis jel miatt a torzított hangjuk nem lesz egész higain?
Csodák nincsenek. Ha lenne olyan szedő, ami mindent tud, mindenki azt használná és nem lenne annyi típus. Ha csilingelést és jelszintet is szeretnél, akkor hídhoz ajánlom a BK Sinner szedőjét, a többi helyre, meg csilingelőset', amilyet akarsz :)
zz top-ra is fasza :)
treble bleed is van, plusz nyaki tone-hoz híd is kötve, kicsit vissza kell venni, és fasza ;)
kraft meg van a JCM800-ban, egy 2x12-vel, egy 74-es meg 79-es 30-as Greenback-el :D
Viszont a Fender jobban szereti a tiszta csati + pedálok sztorit, a boost csatit a Gibson kajálja jobban
Na urak, akkor jelszint és jelleg tekintetében segítsetek rajtam, ha lehet. Közép és nyaki pozícióba kéne nekem CS69 jelleggel cincigó, tisztán szóló, csingilingi szingli, amely viszont kórussal, bontogatva jó közepű, kereken gömbölyded, torzítva meg nagyon higain, folyós fuvola. Tudom, ilyen nincs, de mégis...
Most egy Lukather EMG SL20-ak vannak, amik az utóbbi kettőt tudják, a csingilingire nem bírom beállítani...
Jótanács?
nekem nyaki és középső texas van hidi pearly gates-el és a texasok iszonyat csilingelnek, a normális soundhoz én a tone potimat 5-6 állásba kell visszavegyem
Egy lynyrd skynyrd-ra esetleg, de egy zz-top-ra kevésbé :)
rock és rock között is van különbség.
Én annak a híve vagyok, hogy inkább legyen vastagabb a szedő, amiből egy jó treble-bleed-del még mindig vissza tudsz venni, mint hogy hiányozzon a kraft, ha szükséges van rá.
... ami azért is fontos, mert amíg az egyik szedő alkalmas lehet rock-ra is, a másik majdhogynem teljesen alkalmatlan, az 5.6K-s jelszint miatt. Soha nem fogsz belőle jó rokk' hangot csiholni, mert nincs közepe, csak csilingelni fog az egész és nincs az az eq, vagy drive, ami ezen segítsen. Igazából a kollega esetében ez a fő döntési szempont, nem is annyira a "koszosság". Persze ez attól függ, mire használja a hangszert...
A hangszín kérdésén felül azért ne felejtsük el a jelszintet sem.
Az 57/62 híd szedő szintje sehol nincs a Texas hídjához.
A Texas hídja az egyik legjobb híd szedő szerintem...
Köszi szépen! Azért is tettem fel próbaképpen, mert nem mindenáron akarok szabadulni tőle, csak most talán lenne zsé egy upgrade-re. De nagyon szeretem!
Nem mernék megesküdni, de én úgy emlékszem, hogy a középső fordított volt. Én is láttam olyam szettet, amiben három egyforma volt, de a CP50-be gyárilag tett 57/62 szett mintha nem ilyen lett volna.
Soha nem volt zajos a gitárom, bár az előző gazdája gondosan leárnyékolta az üregeket, úgyhogy valószínűleg ez is közrejátszott ebben.
Bár a CP50 gyári bekötése olyan volt, hogy a 4-es állásban a nyak-híd volt aktív, amolyan Telecaster állás, szóval itt biztos, hogy találkozott a két egyforma szedő, de itt sem volt zajos a gitár. De megmondom őszintén, hogy színpadon egyszer álltam ezzel a gitárral.
Köszi a visszajelzést. Egy vintage 57 hot rod-ba tervezem berakni.
57/62-nél nem zavart, hogy nincs 2-es 4-es állásnál zajmentes pozíció? Zajos színpadokon talán jól jöhet a menekülő út?
Nekem volt mindkettő. Az 57/62 a natúr nyakas CP50-ben volt gyárilag, vintage csilingelő tiszta hangú szedő. Utána ugyanebbe a gitárba tettem egy Texas szettet, na nekem az a setup volt eddig az egyik legjobb hangú szett. Kicsit már bánom, hogy elcseréltem azt a gitárt.
Aztán lett egy rózsafás CP60-am Custom Shop Texas szettel, jó volt, de az meg már túl sok volt úgy. SRV-re, Hendrixre frankó, de a tiszta az nem az a fényes, csilingelős tiszta, hanem mocskosabb. Funkyra, tiszta hangra nem a legjobb.
Most jelenleg ugyanebben a gitárban Bare Knuckle 63-as szett van nekem, így fasza.
Szóval összefoglalva, 57/62 szép vintage csilingelős tiszta hangú, a Texas közepekben gazdag, vastagabb, zsíros hang. De függ attól, hogy mibe teszed!
Sziasztok! Mi a véleménzetek a Texas Special vs 57/62 kérdésről?
Nekem egz SCN szett van a gitárban, lehet belemagyarázni, hogy fender hang, de ez csak részben igaz.
Király sound, de más, szóval tervezek egy cserét, és ez a kettő tetszik talán a sok youtube videó alapján.
Sziasztok! szerintetek honnét tudnék a képen látható potigombot szerezni jazzmasterre? (géesen a szokásos emberkék nem árulnak ilyesmit ahogy néztem) Köszi szépen előre is a segítséget!
No igen, a sima Custom-ot olvasva nem biztos, hogy mindenkinek -ahogy nekem sem - leesett, hogy az Custom Shop-ot takar... :)
Így már érthető S.C. hirtelen rámozdulása is
Srácok! Ki milyen humbuckert ajánl a hídhoz éger Stratba? Van Halen-féle hangzás lesz a cél, ha egyszer lesz pénzem, időm és helyem egy normális erősítőt beszerezni. Más: ha Angliában veszek egy erősítőt, otthon kell-e valamit moddolni a trafón, vagy csak elég egy európai tápkábelt beledugni? Köszönöm a válaszokat!
Eladom a jó kis gitáromat. :)
91-es Fender strat custom test.
a nyak nem eredeti sajnos de legalább olyan szintű munka, mint egy Fender.
Joe Barden szedők
Műanyak Fender formatok
Fender pánt
Kényelmes jó hangú hangszer.
150 ezer Ft indulásként :)
OFF
Megjött a jó idő, jönnek a méhecskék.
Nekem a nyak elvágásról ez jut eszembe...
Amúgy tényleg nem mindegy, a karikára vágott paprika sokkal több levet enged.
(Egy jó fővárosi vízparti lecsót meg bírnék már enni.)
ON
Pont ez a lényeg, az ínyenceknek, másképpen kell "főzni" a hangszeriparban is:)
Ezért kellemetlen, amikor pl. kiderül, hogy évekig marhahúsnak lóhúst kaptak, és nem az íze alapján derült ki...
Ennek a lenti 25 ezres Affinak a nyaka így van vágva.
Egyébként egy szakács barátom szerint nem mindegy, hogy a lecsóba a paprika "laskába, vagy karikába" van vágva:) - ez most teljesen komoly.
Ha már szóba kerültek, ezt a karcmentes am. standard testet /Jocóé volt, Jokka úr festette, fotó "105328// a rajta levő vasakkal együtt, 60 ezer forintért, "komoly szándékú embernek" - aki nemcsak ma, hanem holnap is meg akarja venni - eladnám /alku nincs/.
Kifogástalan hang, viszont koptatóval szebb:)
Haha, én is az ő munkáit néztem ki még nyár elején, rá is kérdeztem, lesz-e olympic white, mondta, hogy pár hét múlva igen, csak közbe jött az avri projekt :). Pedig már javában nézegettem a Warmoth nyakakat, meg a többi hardvert - vagyis a tökéletes pénznyelőre kezdtem gyúrni :)
Vicces, nekem is egy hasonló koncepció jár a fejemben arra az esetre, ha eladnám az AVRI-t :)
Megírnád a holland mester nevét - akár privátban? És egy képet is szívesen látnék a gitárról! Köszi!
A bal oldal a "svartni". A ajobb a quarter sh. Nyaknálá ezt ilyen építőipari minőségnek hívom:)
A QS egy elég drága dolog, mert egy adott mennyiségű fából csak negyed ötöd annyi nyakat tud összehozni, mintha felvágná halfshawn-ba. Persze abban is van pár negyedköríves darab, de úgyebár ott nem ez a szándék vezérli őket.
Nekem az Eric Jony-m volt QS vágott. Meg is jegyezte a Fender
MÁs fendert nem láttam így vágva. Az már elfogadható, a legalább 60 fokos szögben megy az erezet.
Megy itt a nagy vita a rezonancia meg minden akusztikai szösszenetről. Na ennél kb rajzolható a hangzása minősége. A halfshawn erős rovására.
Sok strató megfordult a kezeim között, és kényelemben, játékérzetben nagy különbségeket tapasztaltam. Nem feltétlenül a drágábbak voltak a jobbak. Az embernek mindig az aktuális tetszik, aztán elfárad a füle, hall egy másikat, eladja, megbánja stb. Részemről a moddolt 75-ös stratómat visszaállíttattam az eredeti állapotba (egy vagyonért),visszatettem a jó öreg 75-ös pickup-okat, és rájöttem, hogy nem kell jobb hang.30 éve velem van. Hogy miért vettem közben artist szériákat (amiknek többnyire kevés köze van a művészek hangszereire, akikról elnevezték őket), HW-t (ami sehogy sem jött be), stb. Régen pér modell volt, amit "kézre moddoltak", a többit meg a kéz elintézte. Én ebben hiszek. Persze a pickup megfelelően legyen viaszolva, jók legyenek a kulcsok (a nagyfejőeknél nagy eltéréseket tapasztaltam), és a bundok. Fene tudja... Ha ma vennék egy Stratót,ragaszkodnék a hagyományos 6 csavaros bridge-hez és az Am standard-hez. De kinek a pap, kinek a neje...
Nekem is volt "pár" Fenderem, szerintem mindent el lehet játszani pl egy jó kis classic player 60 minőségét megközelítő hangszeren, nincs az a szitu ahol ne állná meg a helyét az a színvonal, szerintem ez nem is kérdés... régi elcsépelt duma, de az után full a kéz dönt, de igazából alatta is, persze most nem arról beszélünk hogy a trabantal is el lehet e jutni bárhova, hanem tényleg mindent tud amit egy gitártól elvárhat az ember hangban és komfortra valamint minőségében is hibátlan. Az egyik kedvencem egy mexi 60's Vintage Player Stratocaster volt, azt azóta is sajnálom, hogy eladtam... (az szinte gy az egyben classic player 60) ez volt egyébként:
Volt a kezemben szar 7x-es Strat és Tele is és szar Custom Shop Tele és Strató is, szerintem ezek önmagukban nem feltétlen jelentenek garanciát, bár jóval nagyobb arányban mint a kevésbé drága modelleknél. Szerintem ezeket nem mindig a minőségük miatt veszik CSAK az emberek, hanem mert van bennük valami számukra vonzó... nem összességében a CS vagy a vintage hangszerek, hanem egy-egy darab... és persze vannak köztük brilliáns hangú darabok.....Az a jó ezekben hogy iszonyat sok féle van.. bár lehet hogy ez a rossz is, ha van egyféle hangszer, akkor azon tanulsz meg játszani :) (vagy azon sem ) Én most egy CS Telét és Stratot nyúzok, nem mondom, hogy nem lesz másik, de miért is kéne ezt túl bonyolítani...játszon mindneki azon amin neki megéri... a lényeg a játék :)
Nekem is sokfajta hangszerem volt Fenderéktől, játszottam, 90-es évekből való mexin, 200-es évekből való mexin, HW1-en, USA Standardon, AVRI hangszeren is (CS-on sajna csak pár percet, egy Rory Gallagher Strat-on), de jelenleg úgy gondolom, hogy NEKEM a meglévő 75-ös Strat-om és a 74-es Telém (ami egyébként bjoc-tól van) a végállomás Fenderből. Ezek olyan hangszerek szerintem, amiket ha kézbe fogsz, akkor belesimul, kézre áll, a hangjuk pedig fényévekkel jobb, mint a mai hangszereké. Kerek, öblös, könnyed hang, semmi bántó nyekergéssel benne. Öröm velük a játék.
De hogy mindjárt magam ellen beszéljek, van SX-ből is kézbesímuló darabom, igaz jóval középszerűbb hanggal.
Ehhez én is hozzászólnék, na nem azért mert olyan nagy tapasztalatom lenne, hanem mert szeretek ebben a topicban értelmes dolgokról beszélgetni.
Nekem nem voltak felsőbb kategóriás Fendereim, úgyhogy amit az előttem szóló urak mondtak róluk, azt én tisztelettel elfogadom. Próbálni próbáltam pár ilyen gitárt, de abból sok tapasztalatot nem lehet levonni.
Ha nagyon akartam volna, akkor én is vehettem volna American Standard/Deluxe kategóriás stratot elsőre. Én arról az oldalról közelítettem, hogy melyik típus az, amelyik nekem legjobban kézreáll, legjobban tetszik stb. Mivel én kedvelem a laposabb rádiuszú nyakakat, ezért 12-esben gondolkodtam, ami egyből beszűkítette a kört. Egynek ott lett volna a Deluxe player, de sehol nem volt eladó akkor. Próbáltam egy American Specialt, abszolút tetszett, de aztán mégis Classic Player 50 (tudom, hogy ez nem 12-es, csak 9.5-es rádiuszú) majd Classic Player 60 lett. Végeztem rajta pár átalakítást, ez még nem olyan kategória, amihez nem mernék hozzányúlni, aztán most olyan, ahogy nekem a legjobban megfelel.
Mondjuk nekem az eddigi tapasztalataim alapján egy Eric Johnson strat lenne a non plus ultra, ötvözi a CP50 soft V nyakát a 12-es rádiusszal, meg más szempontból is tetszik a gitár, nem találok rajta olyat, amibe belek tudnék kötni. Még ha nagyon összeszedném magam a lé is meglenne rá, de tökhülyének érezném magam egy olyan gitárral tolni a bluest a helyi kocsmában 50 embernek. Tudom, nem a közönségnek vesz az ember hangszert, hanem magának, de azt akkor is feleslegesen soknak érezném, előbb-utóbb túladnék rajta.
Mindezt azért írtam, hogy ha már vásárlás előtt állsz, akkor én a helyedben ilyen gyakorlatias szemmel is nézném a dolgokat, persze a végső döntés úgyis az alapján fog megszületni, hogy tetszik e hangszer vagy nem. De ha van egy támpont, hogy milyen nyakakat kedvelsz stb. akkor lehet, hogy egy alsóbb kategóriás gitárral is boldogabb leszel, mint egy drágább hangszerrel. Én pl. csak az ár miatt cserélném el a gitáromat pl. egy kisrádiuszos, vékony bundos AVRI stratora, amúgy nem, mert nekem az nem kényelmes.
De ha már USA strato, nekem szimpatikus a Deluxe széria is pl. a compound rádiusszal. Én az ilyen dolgokat jobban értékelem, mint az életérzést, amit sok strat mellé adnak....:)
Hát, én is letudtam ezt a kört. Persze, jobban szóltak a drágább cuccok, jobb volt rajtuk játszani, de ezek nem kétgyermekes hobbigitárosnak való játékszerek.. Pedig nem vagyok csóró... Jelenleg gitárom egy holland hangszerész által kézzel készített kétrészes, nagyon(!) könnyű éger testből és egy USA std. nyakból álló strato, full nitro (thx to sabbath!), BK szedőkkel, wilkinson híddal. A korábbi gitárjaim árának töredékéből kijött (így se volt két forint), szerintem hangban, érzetben bárhová odaver, ráadásul pont az a john mayer strat-szerű config, ami nekem is nagy kedvencem. Szóval csak ésszel :)