Én ezt a kört ezek szerint letudtam '79-es strattal kezdtem (meg van most is!!), de mostanában egyértelműen a warmoth nyakas CV 50 telecaster a fő hangszerem !
Az szokott lenni a dolog menete, hogy az ember megveszi a standard modellt, aztán eladja és veszi a deluxe modellt, aztán az AVRI-t aztán a CS-os hangszer jön és esetleg a végén egy jó régi hangszer mellett köt ki végül. (Évjárata pénztárcafüggő persze...) Ez egyrészt adódik a különböző modellek közti tagadhatatlan minőségi/hangbeli különbségből, másrészt van benne természetesen egy egészséges(?) birtoklási vágy/sznobizmus. Ha neked már volt Squier stratod, esetleg mexi Fendered akkor valószínűleg benned is van egy adag az utóbbiból és valószínűleg Te sem fogsz megállni az út közepén. Ebből kiindulva azt mondom, hogy minél jobb (és drágább) modell mellett döntesz, annál kevesebbet buksz a későbbiekben az eladásnal és annyival előbb lesz jobb lesz a komfortérzeted... Ha teheted próbálj ki mindegyikből egyet-egyet azzal is sok minden kiderül.
Igen, határozottan van különbség. Már csak az a kérdés, hogy a 2-3 szoros ár személy szerint megéri-e a vevőnek. Nekem volt vintage reissue és american plus deluxe gitárom is, (custom shopos nem volt, és szerintem nem is nagyon lesz), valahogy sokkal jobban szólnak, mint az olcsóbb fenderek. Egy példa: lite ash telében custom shop pickup-okat szereltem, és aztán összevetettük egy eredeti AVRI telecasterrel. Aztán én megvettem az AVRI-t és eladtam a lite ash-t. Számomra a különbség nem kicsi, hanem ég és föld volt... Vagy volt nekem itt a topicban nagyon dicsért mexi 50-es classic stratom. Az american deluxe stratom sokkal jobb, minden tekintetben.
Sziasztok! Tudom, hogy elsőre (talán még másodikra is) ostobának tűnik a kérdés, de talán nem én vagyok az egyetlen, akiben felmerül a kérdés (USA Strato vásárlásra készülve), hogy vajon felfelé lépegetve a szériákon hozzák -e a modellek azt a többletet, ami árban megjelenik. HW - 170e körül, Am Std - 200e, AVRI - 350e, CS 6-700e, stb., stb. Az eleje és a vége között (hol van még a vége ...?!?) jópárszoros különbség van, de tényleg ennyivel többet ad pl. egy CS, mint egy HW. Érdekelne olyanok véleménye, akik már végigjárták a ranglétrát és szívesen megosztják a tapasztalataikat.
:) amit olyanra gyártanak, azzal nyilván nincs gond, csak ha mókolni akarsz. Én is úgy kaptam a 24" nyakamat, hogy a kolléga megvette egy JM testbe, aztán rájött :)
A Vintage Modified Thinline Tele (Squier) volt gyárilag 24,75-ös. Ilyen nyakkal val egy telém, Harry-féle mahagóni testen. Szerencsére Vintage láb van rajta, ezért beállítható volt az oktáv.
A JM menzúrája nem rövidebb, a Jaguar 24", nem 24.75 :) valamint mindkettőnek sajátos (nem strat) híd/húrrögzítés megoldása van, ami teljesen más hangkaraktert ad.
Úgy gondoltam, hogy egy strat testformájú és test anyagú (éger vagy kőris) testű gitár 3 sc hangszedővel, és rövid menzúrával. Ez ugye kisebb lengő hosszt eredményez a húroknál, kisebb húzóerő esetén érjük el ugyanazt a hangolást, ami persze az egész hangkarakterre hatással van.
A kérdés: milyen a hatása?
Öblösebb, felhangokban szegényesebb hangot kapunk sztetek?
A rövid menzúrás nyakon, a XII. érintő /oktáv/ kb. kettő centivel közelebb van a felső nyereghez, mint a hagyományos strat menzúránál /a bundközök is rövidebbek/ emiatt a húrlábnak is közelebb kell lennie a nyakhoz.
Gyakorlatilag a felsőnyereg és a híd között, pont félúton van a XII. érintő, különben nem ott szólna az oktáv.
Egyébként ki lehet próbálni, imitálni kell egy hidat /akár egy filctollat bedugunk a húrok alá, mondjuk a középső pickup mögé/, és máris érezhetjük Hendrix hindu megfelelőjét:)
Gondolom április 1.-re szántad
Természetesen a Squiernek erre is van megoldása - a Jagmastert kétféle nyakkal szállítják
A csilingelésbe biztosan beleszól, mert "hagyományos" Strat esetén a húrlábat kb. a híd pickup helyére kell áthelyezni, persze csak akkor, ha be is akarja valaki hangolni:)
Gondolom hozzá méretezett testtel értetted.
Létezett, de az utolsó években a HW1-ből asszem már csak fekete és sunburst volt, mindkettő rózsás vagy maple fogólappal.
Nálam egyszer járt egy fehér, valami évfordulós darab, már nagyfejű változatban, rózsás fogólappal.
Srácok, nem értek a Fenderekhez
ez a tipus mennyit érhet?
FENDER CLASSIC SERIES 60S STRATOCASTER
Előre Seymour Duncan Cool Rails, hátul Seymour Duncan Jb Jr
2011
(cserének ajánlották 190 000 HUF értékben)
Ha már a fehér testeknél tartunk, ezt mindenképpen megemlíteném.
Ha szakadt ruhában /csak a testet/ kivinném a gyáli piacra, lehet még pénzt is dobnának a "medencébe" nemhogy 60 ezret fizetnének érte:)- pedig a nálam lévő standardok között érezhetően ennek volt a legjobb hangja, viszont így levetkőztetve tényleg elég kiábrándító...
Erről egy korai bolti élmény jut eszembe, amikor az eladót arról firtattam, hogy az amúgy is tök jó Squier VM gitár esetleg egy profi pickup-től még jobb lehet -e. A válasz az volt, hogy ebbe felesleges pickup-öt cserélni, mert drágább lesz, mint a gitár maga. Nem értettem...
Köszi, de "mint" koptatóm már van /deluxról szedtem le a rugótakaróval együtt/ 2004-es, ezekben még több a "mint" mint az újakban
No meg a likak sem stimmelnének, - kinek lenne szíve megfúrni egy 25 ezres Squiert:)
Egyébként ez a variáció lett a végleges, a koptató még olcsóbb lett /alkoholos filc/:) viszont az új pickupok drágábbak /mint a gitár ára/
Segítségeteket szeretném kérni.
Egy japán Hondo gitár tremolójához keresnék tőkét. Hasonló méretezésű húrlábat japán Fenderen láttam korábban, ez az a verzió, amelyiken egy kicsit szűkösebben vannak a húrok, mint általában a sztenderd sztrat gitárokon.
Van nektek elfekvőben ilyen tőke? Megvenném, vagy valamit adnék érte cserébe.
Köszönöm előre is!
A Hondo saját tőkéje elöregedett, töredezik. A kar helye már régen letört a tőkéről, és a három rögzítőcsavar közül is már csak kettő tart. Már szinte várom, hogy megadja magát.
Rekord "nézettség" (911), 2 "kedvencnek jelölés" és számos méltatlan ajánlat után meguntam hirdetni (GS) az alábbi pickupot...
Nálam csak a helyet foglalja, ha valamelyik kedves fórumtársnak kell, mondjon rá egy nem túl megalázó árat, fejelje meg a postaköltséggel, és már küldöm is!
(kontakt: olajos.hnp@gmail.com).
Fender Vintage 57/62 pickup, doboz és fedél nélkül. Mindhárom pozícióba alkalmas, a vezetéke elég hosszú a nyaki pozícióhoz.
Annyi kiegészítéssel, hogy ehhez a felálláshoz szerintem kötelező a mint koptató :)
Ippeg van is egy eladó nálam, Fender (mint-ből kizárólag Fender-t szabad..)
Köszi!
Persze, azt sejtettem, hogy nem liheg az AVRI tarkójába a sorban :)
Majdnem sikerült kipróbálni, csak kommunikációs nehézségek adódtak, és csak egy estét volt Pesten az illető.
Egyébként a legjobb és ha teheted - próbálj ki egy ilyet jó erősítőn és szerintem simán el fogod tudni dönteni, hogy fekszik e. Látatlanba én nem venném meg, ha meg ki tudod próbálni szerintem max 10 perc alatt el fogod tudni dönteni, annyit érdemes rá áldozni.
Volt ilyenem, bár nem emlékszem rá, hogy konkrétan mikori. Nem sok köze van a mostani hangszeredhez. Ránézésre igen, de más a nyak shape, a test anyga általában (belső piacos vagy export), a pickupok, az elektronika... a hangról nem is beszélek, szerintem ezek atom túl vannak hype-olva, keress inkább egy mexi classic player, vagy sima classic 60-at. (Persze ez csak személyes vélemény)
Na ugye.
Én már rég rájöttem, hogy aki nem üzletszerűen zenél, annak teljesen felesleges 150e-nél drágább hangszer. Pont. Ezért van most már csak egyetlen épített stratom :) Na, most majd jönnek a visszaírások feelingről, meg játékélményről meg hangzásról...stb. Nekem is volt 70-700e huf-os hangszerig MINDEN. Ha az a pénz most meglenne... :)
Eladó új állapotú 40th anniversary 1994-es Fender Stratocaster olimpic white színben, saját kemény tokjában. Gyüjtői darab, hátul még a védőfólia is rajta van a tremoló takarón. Ár: 295eft
Tel:0630 6191957
Rég jártam erre...de vigyázó szemem azért a topicra vetettem :)
Egy kérdésem lenne: van gs-en egy '96-os japó strat, elvileg 62 reissue, sunburst, 150 kilóért árulják keménytokkal.
Megmozgatta a fantáziámat, mert bár van egy AVRI 62-esem, semmi időm nincs gitározni, és arra gondoltam, hogy ha ez lenne majdnem olyan jó mint az AVRI, akkor lehet, hogy becserélném azt, hogy felszabadítsak némi pénzmagot...
Szóval van valakinek tapasztalata/tudása kifejezetten 96-os japán 62 reissue stratról? Elsősorban a szedők, és a nyakprofil érdekelne.
Előre is kösz a hozzászólásokat!
Igen, araszolgatunk...:)
A Jacksonok is itt vannak bevetésre készen, remélem idén metál fronton is lesz valami előrelépés. Megváltozott a honlapcímünk, majd privátba elküldöm, de még fejlesztés alatt van.
Ott most eléggé belassultak a dolgok...
Barátkoztam volna, de lecsaptak rá... Kaptam rá egy árajánlatot amiért megérte eladnom.
Aztán volt nálam egy HW1, de sajnos az sem tudta felvenni a szobahőmérsékletet. Így van ez.:D Most itt van egy Thinline Tele, jelenleg azzal horzsolok!:) De lesz még Starto, most csak pénzem nincs rá... Készül egy lemez rogyásig Fenderrel, keressük a megfelelő "hangot", szóval nagy a jövés-menés.:)
Az óra több okból is kell. Egyrészt nem bírok elviselni semmiféle karórát, ezért zenélés közben itt látom mennyi az idő. Másrészt pedig rendezvényzenekarozom, ahol is megadott hosszúságú blokkokban történik a zenélés, ezt pedig szépen nyomon lehet követni egy óra segítségével. Örülök, ha tetszik egyébként, teljesen a saját tervezésem az egész board, szeretek adni a küllemre és a minőségre egyaránt.
Buffer az elején van, ennyi pedálhoz és kábelhez elég egy darab. Sok függ a kábelek minőségétől (kapacitás) és hosszától, de erről inkább Eldzsi-t kérdezd, szerintem ő nagyobb szakértő ebben.
Tényleg nagyon szép így egyben is, de azt árult már el, ha nem titok, hogy az óra minek!? :)
Amúgy a buffer hova van bekötbe (eleje, vége?) Eddig úgy tudtam, hogy abból kettő kell, a sor elejére és végére is kell egy ...
Most éppen ilyen, mindig valamit alakítgatok rajta. A kis képen az alul található buffer van, amit Eldzsi mester kreált nekem, nagyon remek cucc, megmenti a magas hang veszteséget, amit a sok true bypass pedál és a kábelek okoznak.
Az aljukon végig az erős velcro van, amit csak kevesebbszer lehet széttépni, mert tönkre megy, cserébe erősen tart. A pedalboardnak a teteje meg pedál magasságra van bélelve szivacsos anyaggal, tehát szállítás közben még véletlenül sem mozdulhatnak el.
Én zenekarban használom stratocasterrel, amint bekapcsolom minden hang kihallatszik a mixből, tökéletesen teszi a dolgát, nulla zajjal. A blend potival tudod mixelni a kompresszált és a száraz jelet egymással, ez egy nagyon jó funkció benne. Nem olcsó és ritkán van belőle eladó használtan, de szerintem egy életre szóló pedál, én legalább is soha nem fogom eladni.
Xotic SP compressor, világklasszis cucc, true bypass, nagyon kicsi, nagyon jól néz ki és marha jól szól. Mi kell még? Lukathernek 1-2 éve már állandó pedál a boardjában. Ha nagyon meg akarnád hallgatni, nekem is van egy a boardomban. :) Xotic SP