HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR, CD, DVD

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

ZENESZ KONYHA

MULTIMÉDIA

HÁZTARTÁSI KÉSZÜLÉKEK

KERT - MŰHELY



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2021. január 23

Házi készítésű hangszere

2021. január 23

Jónás Tamás (instrume

2021. január 23

Zenészeket, zenekart ke

2021. január 23

***YAMAHA billentyűsök

2021. január 23

***Squier***

2021. január 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2021. január 23

Mákosamp és válogatott f

2021. január 23

Stúdiófelvétel

2021. január 22

Fotók, képek, GALÉRIA

2021. január 21

***FENDER***

2021. január 19

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2021. január 19

KGST hangszerek

2021. január 17

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2021. január 17

ZENEELMÉLET

2021. január 15

Zenész Konyha (Zenészek

2021. január 14

Vizelde

2021. január 14

DalszövegÉrtelmező 20

2021. január 14

In Memoriam...

2021. január 14

***EPIPHONE*** GI

2021. január 13

Mutameg!

2021. január 12

Csöves Gitárerősítő

2021. január 10

PEAVEY

2021. január 10

Floyd Rose tremolók

2021. január 08

Gitáreffektek

2021. január 08

Mesa/Boogie

2021. január 06

Gitártanár kerestetik

2021. január 06

*MARSHALL.hu KLUB *

2021. január 06

?Hangszórót ?Ládába

2021. január 02

Akusztikus gitárok

2020. december 24




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT G100HH-OPBC elektromos gitár
elektromos gitár

CORT G100HH-OPBC elektromos gitár


Akciós ár:
45 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT CM15R- DR gitárerősítő
gitárerősítő + AJÁNDÉK kábel, hangoló és házhozszállítás

CORT CM15R- DR gitárerősítő


Akciós ár:
29 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Marshall MS-2R gitárarősítő
piros gitárerősítő

Marshall MS-2R gitárarősítő


Akciós ár:
10 900 Ft



hangszermagazin.hu

KÁRÁSZ ESZTER: Szép lassan jutottam el oda, hogy le merjek írni saját dalszövegeket
2021. január 11.





hangszermagazin.hu

DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ 2021 - Folytatjuk a programot!
2021. január 09.







Legfrissebb használt hangszerek:
Soundking
16 500 Ft
Zoom
165 000 Ft
Epiphone
0 Ft
Peavey
150 000 Ft
Elektronika
19 000 Ft
Elektronika
15 000 Ft
Elektronika
54 000 Ft
Casio
47 000 Ft
Baltimore
25 000 Ft
BOSS
11 000 Ft
Korg
14 500 Ft

64 000 Ft
KÁRÁSZ ESZTER: Szép lassan jutottam el oda, hogy le merjek írni saját dalszövegeket
2021. január 11.
DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ 2021 - Folytatjuk a programot!
2021. január 09.
TORRES DANI: A dalszöveg dönti el, hogy angolul, vagy magyarul szeretne megszólalni
2020. november 30.
Ferenczi György: Kodály Zoltán országában a szolmizációt ingyen megtanítják mindenkinek
2020. november 09.

K O R G szintetizátorok
KORG szintetizátorok

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... >500 >>1000 Utolsó

steriles2014-07-09 13:44 |  #15090
jozsihome! Amit tudsz eladó combo-t,az milyen és mi lenne az ára?

steriles2014-07-09 13:12 |  #15089
Aha így már értem. Na majd meglátjuk mit hoz az élet, egyelőre megpróbálok külön combó nélkül boldogulni.Mert ugye ha jól értem akkor így a billentyűkombó nem azt a célt szolgálja mint a gitárosoké mert az övéké mikrofonozva megy a PA rendszerbe míg az én esetemben a kombó csak nekem szolgál támasz gyanánt hogy halljam külön magam...
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15087)

hreskonet2014-07-09 13:10 |  #15088
jozsihome írtahreskonet írtaMi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.Igazad van, de egyrészt próbán így működöm, szóval keverek magamnak és nem is megy tovább a jel, másrészt jártam úgy beálláskor, hogy odadobtak 1 db jack-et, hogy ez a billentyűé, én meg ott álltam a két szintimmel, és nem tudtak adni még egy elég hosszú kábelt a stageboxig és pont nálam sem volt. Ahogy említettem, nem mindig ideálisak a körülmények, és az előzetes egyeztetés sem megy mindig olajozottan.

Maximálisan egyet értek, ideális körülmény nincs, legfeljebb közeliteni szokott hozzá amikor összeszokott hangositókkal dolgozunk és már ismerik adott esetben a szokásainkat is de amikor teljesen új helyen új gárdával akkor persze fel kell készülni a legextrémebb dolgokra is. Ezért van nálunk pl. mindig egy-két plusz monitor, kis keverő, füles meg saját tartalék kábelek. Tehát a lényeg, hogy tuti recept nem létezik! Persze ilyen szinten. A nagyszinpadi koncertek már egy más világ. Hát a próba az meg megint más lapra tartozik: A gitárosok visitanak mintha mindent ki kéne adni magukból én meg tologatom a hangerő potikat, ahogy csak birom!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15085)

jozsihome 2014-07-09 12:21 |  #15087
Szia steriles, az alapfelállás tehát az, hogy van kombód és van monitorod is. Előbbin magadat hallod, a monitoron meg egy jó mixet (kevesebb billentyűvel, ahogy Vénkecske írta). Pont.
Extra: Mivel az én kombómnak sok bemenete van, meg tudom csinálni, hogy ha nincs saját monitorom (általában nem jut), akkor a szintiket adom a PA felé DI-boxszal, de tovább is megy a jel a kombómra. ÉS a legközelebbi monitorládából továbbfűzve kapok egy mixet, amit be tudok keverni a saját jelem mellé a saját kombómba is. Ez a mix nem ideális, de legalább hallom az énekest, és annyi plusz billentyűt keverek hozzá, amennyi nekem kell. Remélem, így érthető. Végül is a monitor és a kombó funkció egyesül ebben a felállásban. A mixben meg kell egyeznem a másik taggal, akinek továbbjövök a monitorjáról.
Ennek hátránya,hogy dob is lehet a mixben, és aggódtam már, hogy nagyobb hangerőnél a nagydobot ki fogja-e bírni a kombó - eddig kibírta "Pöcs" kategóriájú kombóval ezt nem is merném megtenni.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15081)

jozsihome 2014-07-09 12:12 |  #15086
Természetesen egyetértünk, és gratula szupi ládádhoz Megint a tapasztalatok miatt erősítettem meg, hogy a PA cuccra kell a billentyű: amúgy nívós budai rockkocsmában nem tudtam rávenni többszöri próbálkozással sem a helyi embert, hogy adja ki a billentyűt a PA-ra. Mert hogy kicsi a hely (tényleg az), meg hogy ne volna elég a 120 wattos rolandom (tényleg állat amúgy). Na, természetesen szarul is szóltunk és nem lehetett hallani jól a billentyűt, a színpadon közben meg jó nagy hangzavar volt. Hangilag az egyik legrosszabb élményem volt az az este emiatt.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15082)

jozsihome 2014-07-09 12:00 |  #15085
hreskonet írtaMi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.

Igazad van, de egyrészt próbán így működöm, szóval keverek magamnak és nem is megy tovább a jel, másrészt jártam úgy beálláskor, hogy odadobtak 1 db jack-et, hogy ez a billentyűé, én meg ott álltam a két szintimmel, és nem tudtak adni még egy elég hosszú kábelt a stageboxig és pont nálam sem volt. Ahogy említettem, nem mindig ideálisak a körülmények, és az előzetes egyeztetés sem megy mindig olajozottan.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15080)

hreskonet2014-07-09 09:27 |  #15084
Bocsánat a tabletem önállósitotta magát és elküldte még egyszer amit az este irtam! (és azért irok rövid i-val mert kiment a hosszú i a billentyűmön)

hreskonet2014-07-09 09:07 |  #15083
Mi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.

vénkecske2014-07-09 08:22 |  #15082
Egy szóval sem mondtam,hogy a PA cuccra nem mehet a keyboardból, csak annyit hogy ha kizárólag oda megy, és nincs se monitor sem egy saját kombó a bill. mellett, akkor könnyen elnyomhatja a saját játékod visszahallását a többiek nyomulása (ahogyan Jozsi is említette).
Ha pedig van egy izmos sztereo keyboard combo melletted, a PA cuccra már arányában jóval kevesebbet kell a keverősnek adni , ami nyilvánvalóan javítja a hangminőséget összességében.
Nem véletlen álltam neki barkácsolni én is végre a mindenféle kis pöcsláda kombók után egy saját sztereo vadállatot :)


Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15080)

steriles2014-07-09 07:44 |  #15081
Jó reggelt ! Köszönöm mindenkinek a tapasztalatokat,véleményeket... Ne haragudjatok de most már nem tiszta nekem ez a felállás amiről itt szó esett... Ha a combós megoldásról beszélgetünk akkor ha jól képzelem mellettem ott van a billentyűm combója CSAK a billentyűm hangjával ugye? De akkor hogyan hallom a többieket? Vagy még pluszba kapok monitort is amibe mindannyian szólunk? Az elektromos dob az nagyon szuper cucc ha jól emlékszem Roland TD-20 modul Padtech cucokkal.... Eddig ahol szerepelgettünk ott úgy volt hogy kaptam monitort amibe hallottam magamat is és a bandát is én pedig a két 6.3-as Jack-kel mentem a keverőbe.. (bár itt még a bassgitár is így tett)

hreskonet2014-07-09 00:46 |  #15080
Mi zömében falunapokon, motoros találkozókon, rock fesztiválokon zenélünk és eszembe se jutott még csak véletlenül sem, hogy saját combóról menjek kifelé! Mindig vonalból megyek és monitorba azt kérem mindig ami kifelé megy. De ez persze lehet egyéni igény. De a vonal az szerintem nagyszínpadon is a legprofibb hangzást hozza. Bízzuk már rá a hangtechnikusra a keverést ne mi akarjunk már mixelgetni! Szerintem.

jozsihome 2014-07-09 00:05 |  #15079
Még valami: az elektromos dob (ha mechanikailag és a hangmintákat tekintve is minőségi (nem a Millenium vagy az Alesis alja), akkor istenkirályság, áldás és békesség . Sokkal, sokkal jobb, mint az akusztikus dobszerkó, sokkal jobban lehet keverni, hangosítani, végső soron a megszólaló zene jobb minőségű lesz általa.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15078)

jozsihome 2014-07-08 23:57 |  #15078
Sziasztok, én ebben pont benne vagyok, és kell, de egyrészt inkább monitor és keverő célokra (ha több hangszert használsz), másrészt azért lehet nélküle élni. Próbáltam így is, úgy is. Az 5 fő az már zenekar, a falunap meg feltétlenül koncertnek tekintendő hangtechnikai szempontból. Nagyon fontos, hogy a billentyűt akkor is ki kell adni a PA-ra, ha van kombó, de persze jó vonalból, nem kell miksi. Csak kombóról NEM lesz jó, ez 100%. Ha saját cucc van és meg lehet tenni, meg felkészülni rá stb. akkor szteróban tenném meg ezt. Azért fogalmazok így, mert egy rock klubban idegen PA cuccal és monitorokkal korlátozottak lehetnek a körülmények, én inkább ilyen szituban voltam. Ha kombó is van meg PA-ra is megy a jel vonalból, akkor kötelező a DI-Box. Én mindig viszem a saját 2 csatornás DI-boxomat is, ennek örülnek a helyi hangtechnikusok.
A másik oldalról: akkor NEM szükséges a saját kombó, ha próbán és színpadon kapsz SAJÁT monitort és saját mixet bele. A közösen használt, előre, tőled jó távol lerakott monitor szívás, semmit nem fogsz hallani belőle az irány és a távolság miatt, miközben a gitár/basszus kombó üvölt melletted (nekem még ott a dob is).
Öt fős zenekarnál már eleve nem jut általában saját monitor, viszont ha van saját kombód, akkor az monitorjelet is fogadhat, ha van elég bemenete. Ez már picit összetettebb felállás, ebbe most nem megyek bele.
Gitárkombót csak kényszerből használj, mert nincs tetejük (legalábbis nekem nem voltak jók a tapasztalatok kölcsön gitárkombókkal). Nekem Roland KC350 van (hálás köszönet Pityunak a tippért). Ez jó nagy, de a keverő része sztereó és ez fontos volt nekem. Kisebb verziók is szuperek lehetnek. Ismerős körben van most eladó (teljesen érdek nélküli számomra), szólj, ha érdekelnek a részletek.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15077)

vénkecske2014-07-08 20:46 |  #15077
Jómagam is lagzis- bálos billentyűsként húztam le jó pár évet korábban egy duóban. Ott egy önkísérős hangszerrel és egy gitárossal, plusz énekkel kitűnően megfelelt egy PA rendszer. Gyakorlatilag egy 12 csatornás powermixerre, és a 2 hangfalára került a komplett kísérőautomatika, a gitár jele és a két mikrofon. Szépen kiszolgált bennünket szinte akármilyen zárt teremben a 2x300W (igaz az még békebeli 300W volt, meg a Peavey ládák is eredeti BlackWidow szórókkal!)
Azért egy 5 fős csapat már kicsit húzósabb és összetettebb jelet generál, mint az egyszem "dobgépes" szinti.
Egy kicsit javít a helyzeten hogy elektromos dobot használtok, mert azt azért könnyebben kordában tartható mint egy akusztikus. Viszont lehet már olyan dinamikus az is, hogy az ének alá keverve már komoly intermodulációs torzításokat okoz. Ha a 2-3 énekhang és a dob alá még bekeveritek a zongora , orgona basszushangját, ahhoz nagyon profi PA cuccnak kell lennie nagy erőtartalékokkal, hogy ne legyen belőle kása.
Nem egy akkora durranás beszerezni eleinte egy tranzis vagy icés 60-100W-os gitárkombót, már azon is el lehet indulni.
Az utóbbi időkben én is megfordultam hasonló 4-5 tagú csapatokban, ahol lájf dobszerkót püföltek - na ott már szinte kötelező hogy melletted ott duruzsoljon egy hangláda a saját játékodat visszahallgatandó. Különben egy idő után kénytelen leszel egy saját monitorládát kérni a keverőről hogy halljad magad. Akkor meg már majdnem mindegy hogy a saját kombód szól vagy a monitor.
De ezeket majd ha beindulnak a bulik, úgyis meg fogod tapasztalni .
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15076)

steriles2014-07-08 15:06 |  #15076
Korántsem profi zenekarrol beszélünk hanem egy amatőr és vendéglátós csapatról.tehát szerintem "nagy koncert alatt max a falunap jöhet szóba,amugy lagzik,bálok a fő terület... ilyen körülmények mellett is vegyek combot?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15075)

vénkecske2014-07-08 14:42 |  #15075
Nem vagyok tapasztalt, de bizony combózni szokták... Ha meg nagyobb koncert, a kombó vonalkimenetéből lehet adni a keverősnek. Jobb helyeken DI-boxon keresztül veszik le a jelet a keverő felé a zajok és brummok megelőzése miatt.

De vannak itt nálam sokkal koncert-tapasztaltabb kollegák, hallgasd meg az Ő véleményüket is.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15074)

steriles2014-07-08 13:08 |  #15074
Sziasztok!
Adva van egy 5-tagú zenekar ének,ritmusgitár,basszusgitár,billentyű és elektromos dob felállással. A két gitárosunk beruházott egy-egy megfelelő combóra,hogy ugye a hangosítás során gitáralapról menne a mikrofonba a hangjuk... mondogatják nekem hogy a billentyűt is combóra "szokták" rakni.... Tapasztalt zenészeket kérdem,hogy valóban nekem is combózni kellene? Nem jó ez így hogy kettő darab 6,3-as jack-kel megyek a keverőbe???? Ki hogy szokta csinálni? Várom a javaslatokat,tapasztalatokat....

Enter 2014-07-08 11:36 |  #15073
Szia Apelláta ! Köszi - újra telepőitem - igaz , hogy a gyári stilusokat felülirtam - azt hogyan lehet vissza tenni ? Vagy csak az óperációs rendszert telepitsem ?

Apelláta2014-07-08 00:29 |  #15072
Szia Enter!

Egyszer már én is jártam így a Pa80-al. Csak a Factory restore segített. Azt hiszem, az Op rendszert nem kellett újra telepíteni, de ha a Factory nem hoz megoldást, akkor arra is szükség lesz. Nekem ez megoldotta. Csak egyszer jártam így a 14 év alatt.

Enter 2014-07-07 17:22 |  #15071
Sziasztok ! Kérdezni szereteném töletek,hogy valaki találkozott már ilyen jellegü hibával - Korg Pa 60 hangszerem van , bekapcsoltam reggel és hamisan szól, lehet hogy valami elállitodott - ha az F - dúr fogom le akkor hamisan hozza alap forditásban.Megnéztem a hangok külön - külön jól müködnek .Segitenétek, mi lehet az oka ?

B-Trió 2014-07-06 21:22 |  #15070
Sziasztok!
Korg I30-ról szeretnék véleményt kérni olyantól, akinek már volt
Kösz

hreskonet2014-07-06 21:02 |  #15069
jozsihome írtahreskonet írtaEz most a fusionra vonatkozik?Persze, igen. De nem lebeszélni akartalak róla, mert amúgy nekem is kéne , legalábbis megnézném és meghallgatnám közelről.

Az a helyzet, hogy én is mániákus cserélgetős vagyok bár a Tr az tetszik mert "kezes jószág" és próbálom is lebeszélni magam a cseréről de ahányszor megnézek egy felvételt a fusionról mindig átbillenek most itt ülök és játszok a különböző alap combikon, hogy visszabillenjek! Kiváncsi leszek, hogy ki nyer!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15068)

jozsihome 2014-07-06 20:37 |  #15068
hreskonet írtaEz most a fusionra vonatkozik?

Persze, igen. De nem lebeszélni akartalak róla, mert amúgy nekem is kéne , legalábbis megnézném és meghallgatnám közelről.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15067)

hreskonet2014-07-06 20:02 |  #15067
Ez most a fusionra vonatkozik?
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15066)

jozsihome 2014-07-06 18:19 |  #15066
Gyorsan brózoltam megint a témára, mert érdekel. Beszámolók szerint alapból, "soudwise", szóval a hangszínek minőségét tekintve elmarad a versenyben az azonos korú és kategóriájú társaival szemben. A "mit lehet kihozni belőle" más kérdés, de az emberi élet véges. És némi billegés után Korgcsa is csak eladta - pedig amikor legutóbb üzenetet váltottunk a témában vele, akkor épp megint beleszeretett . De ez régebben volt már.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15065)

jozsihome 2014-07-06 00:55 |  #15065
Szia hreskonet, én ezt biztosan nem kapkodnám el. A TR atombiztos módon alkalmas a zenekari feladatokra, "bevetésen" is volt már nálad, ha jól vettem ki, akkor sikerrel. A Fusion egy rendkívül innovatív kombináció, én is megkívántam korábban, de az M50-et pl. semmiképp nem adnám fel érte.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15064)

hreskonet2014-07-05 21:04 |  #15064
korgcsa írtahreskonet írtaNa mégis csak megy a TR61, meghirdettem! Pályázok az Alesis Fusion-ra.A Fusion, több türelmet és tanulást igényel mint a TR, de százszor összetettebb is. Ha összejön a Fusion, készülj fel hogy meg kell vele dolgozni. De meg is hálálja. Olyanoknak való, akik hajlandóak kitartani egy hangszer mellett amíg megtanulják minden csínyját-binyját. Akkor aztán igazi kreatív cuccá válik a több hangmotorjával. Olyan csereberélőseknek mint én, nincs idejük rendesen megtanulni :)

De azért alapból gondolom tudom használni, fellépésen mondjuk egy 20-30 mix összeállitásal, egy gyors programozással? Igazából hosszabb távra terveznék vele az itthoni "akusztik bend" családi zenekar felvételeihez.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#15063)

korgcsa2014-07-05 20:56 |  #15063
hreskonet írtaNa mégis csak megy a TR61, meghirdettem! Pályázok az Alesis Fusion-ra.

A Fusion, több türelmet és tanulást igényel mint a TR, de százszor összetettebb is. Ha összejön a Fusion, készülj fel hogy meg kell vele dolgozni. De meg is hálálja. Olyanoknak való, akik hajlandóak kitartani egy hangszer mellett amíg megtanulják minden csínyját-binyját. Akkor aztán igazi kreatív cuccá válik a több hangmotorjával. Olyan csereberélőseknek mint én, nincs idejük rendesen megtanulni :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15062)

hreskonet2014-07-05 20:09 |  #15062
Na mégis csak megy a TR61, meghirdettem! Pályázok az Alesis Fusion-ra.

herr gyuszi 2014-07-03 10:03 |  #15061
Helo Srácok!KORG is35 hangszerre cseréltem a Roland va3-at,ez a korg egy kicsit bonyolultabb,keresnék valakit akinek van kedve tanácsokat adni:vokál,stylus,adathordozó témában!Valamint vettem+cseréltem egy Ketro X1-et,ami hazavitel után 6 órás Örömzenélést követően,kiverte a biztit,már javítás alatt van,azért ajánlották ANDA ZOLIT,hogy vegyem fel vele a kapcsolatot,neki kéne :face,skype,e-mail címe!Ennyit szerettem volna!Előre is köszi!!!Szebb napokat!!!Üdv!

jozsihome 2014-07-01 07:53 |  #15060
vénkecske írtaAkkor üdv az M50-esek egyre bővülő táborában! Az Organimation készletet ki ne hagyd!

Hajrá M50 frakció! A zenészaprón van most nagyon jó áron (160+hívj megegyezünk), még valaki?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15038)

jozsihome 2014-06-30 09:27 |  #15059
steriles írtaElnézést,hogy meg mertem kérdezni! Azért annyira talán mégsem abszurd gondolat,mivel más hangszereket ha transponálunk a split point ott marad ahol 0-nál volt.

Én kérek elnézést, természetesen nem abszurd, és bármit meg lehet kérdezni, nekem a saját gyakorlatomban ez kevésbé merült fel témaként, ezért voltam csak értetlen.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15058)

steriles2014-06-30 07:48 |  #15058
Elnézést,hogy meg mertem kérdezni! Azért annyira talán mégsem abszurd gondolat,mivel más hangszereket ha transponálunk a split point ott marad ahol 0-nál volt.

jozsihome 2014-06-30 06:10 |  #15057
Bocsi hreskonet, félrement a címzés
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15055)

korgcsa2014-06-30 00:52 |  #15056
hreskonet írtaÉs most csaptam a homlokomra! Köszönöm az ötleteket a Tr MIDI vezérlős projektekhez! Pedig már használtam így szintit csak most mindenáron egy másik szinti járt a fejemben az orgonára! Korgcsa! Ha jól tudom neked volt Alesis fusion 6Hd-d! Tényleg annyira borzasztó programozni, mint ahogy a blogodban írtál róla? Mert most lenne egy 120 ezerért.

Igen, volt Fusion 6HD-m. Nagyon jó cucc, eszméletlen hogy mit bele lehet rakosgatni. Még Kurzweil-re készült Steinway zongorát is gyömöszöltem bele, meg sokminden mást is. Aki az enyimet fogta ki, az több mint 4GB gatyába rázott készlettel jutott hozzá a hangszerhez, azt már nem is nagyon kell szerkesztgetni :)

Az én problémámat az okozta vele, hogy fullosan all-in-one hangszernek szántam. A 8 audió sávot, a 32 midi sávot, az összes effektet, mindent ki akartam benne használni egyszerre, minden más cuccomtól is megváltam. Ilyen összetettségben pedig nekem már beletört a bicskám. Voltak benne nehézségek, amik teljesen orvosolhatóak, megkerülhetőek, vagy megtanulhatóak lennének, a zenészbarátomnak akivel együtt vettük, még mindig megvan azóta is. Csak én szeretek egyszerűen és kreatívan hozzáállni a dolgokhoz, és ha egy hangszer bármilyen akadály gördít elém, akkor az a kedvemet szegi és már csereberélek is :)

Azt is írtam az írásomban, hogy 20 éves pályafutásom legkülönlegesebb hangszere és ha újra a kezem közé kerülne, adnék neki egy újabb esélyt és jobban megtanulnám kezelni. Ezt a kijelentésemet tartom :) csak mivel mániákusan csereberélem és próbálgatom a hangszereket, egyszerűbb volt lecserélni anno :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15044)

hreskonet2014-06-30 00:01 |  #15055
jozsihome írtaJól gondolod, Vénkecske. Hreskonet, nem nagyon értem, miért olyan fontos ez a global transpose téma. Adott kombi aktív hangszíneit (ez nem mindig 16 lesz, gondolom) pár másodperc alatt át lehet transzponálni (timbre param, pitch fülön). Kétségkívül minden timbrére külön kell beállítani, de hát a szabadságnak ára van

Azt én sem értem épp írni is akartam, de global transpose témát nem én dobtam fel!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#15054)

jozsihome 2014-06-29 23:11 |  #15054
Jól gondolod, Vénkecske.
Hreskonet, nem nagyon értem, miért olyan fontos ez a global transpose téma. Adott kombi aktív hangszíneit (ez nem mindig 16 lesz, gondolom) pár másodperc alatt át lehet transzponálni (timbre param, pitch fülön). Kétségkívül minden timbrére külön kell beállítani, de hát a szabadságnak ára van
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15053)

vénkecske2014-06-29 21:48 |  #15053
Ennyire még nem mélyedtem bele, de az logikus és jogos, ha a Globalban transzponálsz, akkor az minden kombira igaz lesz egységesen és viszi splitestől mindenestől.
Ha transzponált hangszíneket akarsz akkor külön Combit kell szerkeszteni saját split és transzponálás beállításokkal.
Vagy rosszul gondolom?
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15052)

steriles2014-06-29 21:16 |  #15052
Hello!
Megy nagyban az ismerkedés az M50-nel... Szóval az a gondom,hogy ha van egy COMBI-m és GLOBAL-ban eltolom a transpose-t akkor a COMBI splitjeit is viszi annyi félhanggal amennyi a global transpose... tehát 00-nál mondjuk a split point F de -2-nél már elviszi Es-re... ezt megtudom valahogy akadályozni?

hreskonet2014-06-29 21:02 |  #15051
http://www.looperman.com/
Itt találtam rengeteg loopolt hangmintát. A kérdésem a következő:Adott egy "piano.wav" amit mediakártyáról be is olvas a Korg Tr 61, ebből én nem tudok program hangot kreálni?

hreskonet2014-06-29 14:17 |  #15050
Na de visszatérve a korgos témához még mielőtt meg lennék fenyítve
Tr-esek, tritonosok tudtok forrásokat "supernatural" hangszínekhez? Zongora, zongora, zongora!

hreskonet2014-06-29 14:14 |  #15049
chubby írtaSzia! 120-ért már régebben is volt ez a hangszer, én is szemeztem vele, de aztán én is elolvastam azt a bizonyos cikket, és hittem neki. Ha programozni kell, akkor az biztos kutyanehéz dolog lehet! Viszont én használok alesis qs6.1-et. Egy rakás hangszín gagyi benne, pl: ac gitár, ac zongi, szaxi, stb... Viszont van néhány hang ami embertelen combos, és ha a motif mellé teszem akkor sem kell szégyenkezni, pl rhodes, lead, stb... Tehát az alesis ha nem is olyan népszerű mint egy korg, mégis csak amerikai vaskos, zsíros valami. Ebből kiindulva ez a 6hd sem lehet egy gyenge hangszer! Youtube-on van 1-2 érdekes video. Csak programozni ne kellene... :)

Azt nem mondanám, hogy gagyik voltak azok a hangszínek, nekem is volt egy qs6-osom és nem kezdtem volna el az őrült szinti keresgélést ha nem megy tönkre a kijelzője vagy ha lehetett volna hozzá szerezni. Azok a zongorák pl. akárhol, akármilyen "szövegkörnyezetben" szólaltak meg mindig zongorák voltak és 95-ös hangszer volt de tudta a 16 timbrés zónát!
Válasz 'chubby' hozzászólására (#15047)

B-Trió 2014-06-29 09:51 |  #15048
Sziasztok Korg-osok!
Ha volt valakinek I30-a, akkor írjon nekem róla. Előnyök, hátrányok vonatkozásában, mert egy ilyet készülök beszerezni!
Előre is kösz.

chubby 2014-06-28 22:18 |  #15047
Szia!

120-ért már régebben is volt ez a hangszer, én is szemeztem vele, de aztán én is elolvastam azt a bizonyos cikket, és hittem neki.
Ha programozni kell, akkor az biztos kutyanehéz dolog lehet!

Viszont én használok alesis qs6.1-et. Egy rakás hangszín gagyi benne, pl: ac gitár, ac zongi, szaxi, stb...
Viszont van néhány hang ami embertelen combos, és ha a motif mellé teszem akkor sem kell szégyenkezni, pl rhodes, lead, stb...

Tehát az alesis ha nem is olyan népszerű mint egy korg, mégis csak amerikai vaskos, zsíros valami.
Ebből kiindulva ez a 6hd sem lehet egy gyenge hangszer! Youtube-on van 1-2 érdekes video.
Csak programozni ne kellene... :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15044)

pityu0718 2014-06-28 12:12 |  #15046
És itt is akad néhány!
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15043)

hreskonet2014-06-28 12:07 |  #15045
Nekem kellenek azok az eredeti zongorák meg orgonák! A Tr 61-es helyett keresnék kizárólag Roland juno G-t! A Tr-ben benne van a sampler kártya is 64 Mb rammal.

hreskonet2014-06-27 17:52 |  #15044
És most csaptam a homlokomra! Köszönöm az ötleteket a Tr MIDI vezérlős projektekhez! Pedig már használtam így szintit csak most mindenáron egy másik szinti járt a fejemben az orgonára!
Korgcsa! Ha jól tudom neked volt Alesis fusion 6Hd-d! Tényleg annyira borzasztó programozni, mint ahogy a blogodban írtál róla? Mert most lenne egy 120 ezerért.

steriles2014-06-27 10:35 |  #15043
köszönöm!
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15042)

vénkecske2014-06-27 10:10 |  #15042
Nézz körül ITT, néhányat ki tudsz próbálni.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15040)

vénkecske2014-06-27 09:40 |  #15041
Szia!
Lehet hogy erre gondoltál : T3 factory load from floppy disk ?
A feltöltéséhez meg egy MidiOx nevű ingyenes program kell, és egy midikábel.
Válasz 'Feri34' hozzászólására (#15039)

steriles2014-06-27 06:26 |  #15040
Köszönöm! Komoly hangszínek de sajnos egyelőre minden megtakarításomat vitte ez az új jövevény de az tuti hogy benevezek majd rá.... Esetleg ilyen szerkesztett hangszíneket,combikat le lehet tölteni valami megbízható oldalról ingyen is?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15038)

Feri342014-06-27 03:08 |  #15039
Szia! Korábban segítettél a Korg T3-asom sysex file-jait visszaállítani midi kábelen keresztül számítógéppel mert a floppy-ja már rég óta nem működött. Meghalt a winchesterem amire rámentettem a sysex-file-t, és azt a kis programot aminek a segítségével ezt a hangszerre küldhetem. Meg tudnád adni ezeket az infokat mégegyszer? (korg t3 sysex file-t honnan tudom letőlteni? ill. annak a kis programnak a nevét?) Előre is köszönöm a segítséget! Üdv.: Feri
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15038)

vénkecske2014-06-26 22:49 |  #15038
Akkor üdv az M50-esek egyre bővülő táborában!
Az Organimation készletet ki ne hagyd!
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15036)

steriles2014-06-26 19:29 |  #15037
Megvan a megfejtés :) az zavart meg,hogy itt nem oktávban "méri" hanem transzponál de 60-ig :D Kegyetlen okos egy kütyü!!! Az M50 editor meg szuper hozzá..
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15036)

steriles2014-06-26 18:43 |  #15036
Üdv mindenkinek!
Szeretném megköszönni a sok segítséget és jó tanácsot mindenkinek aki segített a hangszervásárlás előtt nekem feltérképezni hogy mi mennyi miért és mit tud... :D Szóval örömmel jelentem,hogy egy Korg M50 boldog tulaja lehetek Az lenne így az első kérdésem vele kapcsolatban hogy COMBI módban ugye 16 timbe áll rendelkezésre.Hogyan lehet az oktávot emelni egy timbrén? Például alulra szeretnék szőnyeg gyanánt az első másfél oktávra stringset és hogy ne brummogjon olyan mélyen hanem mintha 2 oktávval feljebb fognám? Előre is köszönöm a segítséget! (Ja és még mielőtt a kézikönyvre terelődne a szó hogy benne van: nincs magyar könyvem hozzá a németet meg mindíg is utáltam... )

korgcsa2014-06-26 13:46 |  #15035
hreskonet írtaNa én sem a Tr-t akartam lecserélni, hanem egy fölső sor hammondot akarnék pakolni, mert bizony sokszor kell kompromisszumot kötnöm, hogy egy számban az orgonának már csak 1 oktáv jut a tetejére és azért az nem mindig ad teljes hangzást. Hammond SK1 meg nekem jelenleg sok a maga 300 ezrével!

Nekem KORG-os szinpadi felállásban pedig ez volt a megoldásom:

Egyik timbrén az alap szett (zongora, EP stb.). Második timbrén pedig orgona. Az első timbrét egy FATAR TMK-88 mesterbillentyűvel hajtottam meg, így ott 88 billentyűre lehetett spliteket kombinálni. A szinti saját billentyűjén pedig magával az orgonával játszottam. És mivel az orgona hangzásával van a problémád, elmondom, hogy nekem is ez volt a megszólalás sarkallatos pontja, és úgy oldottam meg, hogy a MASTER főkimeneten ment a zongora és minden más, az AUX kimenetre pedig kiküldtem csak az orgona hangszínt és rábiggyesztettem egy BOSS RT-20 Leslie szimulátort… az megoldott mindent :)
Én Korg X50-el játszottam, de ezt a TR-el is teljesen jól ki lehet vitelezni… sőt én a program hangszínbe pluszban beleprogramoztam még Key Clicket és egyéb finomságokat, például volume fade-et, hogy a felső tartomány ne visítson mint az állat, miközben alul alig hallani. Szóval nem vagyok benne biztos, hogy érdemes azokkal a Casio-kkal próbálkozni. :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15026)

jozsihome 2014-06-26 12:00 |  #15034
hreskonet írtaNa én sem a Tr-t akartam lecserélni, hanem egy fölső sor hammondot akarnék pakolni, mert bizony sokszor kell kompromisszumot kötnöm, hogy egy számban az orgonának már csak 1 oktáv jut a tetejére és azért az nem mindig ad teljes hangzást. Hammond SK1 meg nekem jelenleg sok a maga 300 ezrével!

Szia, javaslom az én receptemet. Végy egy midi vezérlőt, legjobb, ha az is 61 bilus, mindjárt kiderül miért A vezérlőt splitteld/zónázd (mondjuk) kétfelé, felfelé 2 oktáv, alul 3. A 3 és 2 oktávos rész PONTOSAN ráállítható a Korg 5 oktáv (fizikai billentyűzet) alatti és feletti zónatartományaira. 1 midi kábel még kell hozzá persze. Ilyen módon van összesen 10 oktávod, ez már mindenre elég, a hammondra is hagyhatsz plusz oktávokat a "túrásokhoz" . A 10 oktávra 8 timbrét tudsz ugye kiosztani, az M50 esetében ez 16 timbre. Az alsó és felső tartományokban vadul kell persze pitchet korrigálni, de elérhető a használható tartomány (bár mintha a triton vonalon kevesebb lenne a tologatási lehetőség - az M50-nél +/- 60 félhang. Nekem ez bevált, adott esetben a kitűnő Novation Xstation billentyűvel, aminek a szintihangjait is használom egyébként leadként. Van egy copy állás is, amikor csak azért játszom fent, mert kényelmesebb vagy kell az aftertouch (ez persze a tr-nek alapból van, míg az M50 csak agyilag tudja.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15026)

jozsihome 2014-06-26 12:00 |  #15033
hreskonet írtaNa én sem a Tr-t akartam lecserélni, hanem egy fölső sor hammondot akarnék pakolni, mert bizony sokszor kell kompromisszumot kötnöm, hogy egy számban az orgonának már csak 1 oktáv jut a tetejére és azért az nem mindig ad teljes hangzást. Hammond SK1 meg nekem jelenleg sok a maga 300 ezrével!

Szia, javaslom az én receptemet. Végy egy midi vezérlőt, legjobb, ha az is 61 bilus, mindjárt kiderül miért A vezérlőt splitteld/zónázd (mondjuk) kétfelé, felfelé 2 oktáv, alul 3. A 3 és 2 oktávos rész PONTOSAN ráállítható a Korg 5 oktáv (fizikai billentyűzet) alatti és feletti zónatartományaira. 1 midi kábel még kell hozzá persze. Ilyen módon van összesen 10 oktávod, ez már mindenre elég, a hammondra is hagyhatsz plusz oktávokat a "túrásokhoz" . A 10 oktávra 8 timbrét tudsz ugye kiosztani, az M50 esetében ez 16 timbre. Az alsó és felső tartományokban vadul kell persze pitchet korrigálni, de elérhető a használható tartomány (bár mintha a triton vonalon kevesebb lenne a tologatási lehetőség - az M50-nél +/- 60 félhang. Nekem ez bevált, adott esetben a kitűnő Novation Xstation billentyűvel, aminek a szintihangjait is használom egyébként leadként. Van egy copy állás is, amikor csak azért játszom fent, mert kényelmesebb vagy kell az aftertouch (ez persze a tr-nek alapból van, míg az M50 csak agyilag tudja.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15026)

vénkecske2014-06-26 08:27 |  #15032
Semmi gond, sok szerencsét! :)
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15031)

hreskonet2014-06-25 23:59 |  #15031
Hát inkább keresgélek tovább! Azért köszi az ajánlatot!
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15029)

steriles2014-06-25 23:14 |  #15030
Segítséget kérnék! Korg M50-hez kellene magyar nyelvű használati. Bécsbe vették a hangszert így német van hozzá csak :( Tud valaki segíteni?

vénkecske2014-06-25 21:56 |  #15029
Szerintem megszokható, egyáltalán nem veszélyes a különbség, sőt sokszor még előnyös is lehet ha gyorsabb játékra van szükség... Itt nagyjából láthatod a méretarányokat
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15028)

hreskonet2014-06-25 20:25 |  #15028
Na most ez, hogy kis billentyűs? Rövidebbek a billentyűi vagy keskenyebbek? Mert ha keskenyebb akkor azt nekem kinőtték az ujjaim! Meg elég zavaró átugrani a normálról a kicsire játék közben, vagy rosszul sejtem?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15027)

vénkecske2014-06-25 16:07 |  #15027
Akkor itt van eladósorban a kis Microstationom, megkapod jólárasítva.
Előnye hogy könnyű, picike, kisbillentyűi ellenére felső kiegészítőként kiválóan játszható, az M50
hangkészletével szinte azonosak a lehetőségei.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15026)

hreskonet2014-06-25 15:27 |  #15026
Na én sem a Tr-t akartam lecserélni, hanem egy fölső sor hammondot akarnék pakolni, mert bizony sokszor kell kompromisszumot kötnöm, hogy egy számban az orgonának már csak 1 oktáv jut a tetejére és azért az nem mindig ad teljes hangzást. Hammond SK1 meg nekem jelenleg sok a maga 300 ezrével!
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15024)

jozsihome 2014-06-25 09:52 |  #15025
Tudunk

vénkecske2014-06-24 22:32 |  #15024
hreskonet írtaSziasztok! Egy viszonylag hülyén hangzó kérdést tennék fel mindenki felé, ami első hangzásra nem is passzol a korgos témához...: Hallott már valaki élőben Casio ctk 7000-et vagy WK 7500-öt, elsősorban az orgona hangzásvilága érdekelne?

Én nemrég adtam ismét egy esélyt a Casionak, az egyik legjobban reklámozott és már-már studio hangszerként
ajnározott XW-P1-et vettem meg. Egyik fő szempont nálam is az orgona hangzás volt, és mivel ezen a drawbarok
mind elérhetőek, meg hallottam néhány jónak tűnő orgona hangú demót vele a tecsőn, belevágtam.
Nem biztos hogy kellett volna, mert egy rahedli dzsumbuj szintihangon kívül nem sok örömömet leltem benne.
Az orgona hangszínei gyakorlatilag kimerültek a száraz szinusz-additiv felhangok keverési lehetőségében, meg egy
gyengécske rotary szimulációban, esetleg pár percussion-szerű rezzenet adagolásában. Akárhogy is effektezgettem, tekertem, egy nagyon halovány Hammond utánzat sem keveredett ki belőle.
Gondolom ennél sokkal többre a WK automatikásoknál sem sikerült nekik jutni.

Aztán sikerült lecserélnem egy Korg Microstationra , na ott beindultak bizony a hangszínek! Már-már hiányérzet nélkül lehet vele csodás Fender zongikat, vaskos stringseket, tekergős szinti padokat, és persze parádés Hammond variációkat alkotni vég nélkül.

Most meg hirtelen jött egy lehetőségem ezt is lecserélni egy M50-re. No eddig ez a csúcs nálam.
Bár lenne több időm vele foglalkozni, de ősztől belemélyedek szigorúan, aztán remélem tudunk itt a kollegákkal
eszmecserélkedni.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15019)

Linzer2014-06-24 15:43 |  #15023
Kifogástalan, teljesen újszerű állapotú Roland GW8-at cserélnék Korg M50-re vagy TR61-re.

forissandor2014-06-24 07:39 |  #15022
Szia!
Nekem jó pár éve volt saját tulajdonomban WK 3500-as(vagy 3800-as???). Emlékeim szerint egyetlen használható hangszínei az orgonák voltak, teljes körűen drawbar funkciókkal volt ellátva, kitéve minden kezelőszerv a frontpanelra. Meg nehéz hangszer volt, mint a sár....
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15019)

chubby 2014-06-23 23:49 |  #15021
Facebookon van egy profi zongorista, aki használ casio-t is, lehet hogy pont a wk-t. Biztos tud okosakat mondani. Szaniszló Jánosnak hívják.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15019)

Synthwork2014-06-23 17:47 |  #15020
Elég vékonyka hangja van a Casio hangszereknek, én hallottam már mindkettőt. Viszont árához képest elég sokat tudnak ezek a kezdőknek szánt masinák. Ízlések és pofonok... Nem olyan rosszak szerintem.
Válasz 'hreskonet' hozzászólására (#15019)

hreskonet2014-06-23 14:38 |  #15019
Sziasztok! Egy viszonylag hülyén hangzó kérdést tennék fel mindenki felé, ami első hangzásra nem is passzol a korgos témához...: Hallott már valaki élőben Casio ctk 7000-et vagy WK 7500-öt, elsősorban az orgona hangzásvilága érdekelne?

jozsihome 2014-06-17 13:25 |  #15018
Sziasztok, volt itt már téma, KORG 50 VST-it szeretném használni, de win7 alatt nem megy. Valahol olvastam, hogy a yamisok is szívnak a win7 usb dolgok miatt, de ez kevéssé vigasztal... Nem tudom, melyik részével van gond, mert amúgy DAW-ból oda vissza elérhető midivel a hangszer, csak ez az editor nem látja. Most meg kéne egy projekthez. Tipp, tapasztalat valakinél? THX

vénkecske2014-06-09 15:32 |  #15017
Végülis a hangszer a neveltfiamé, a múlt évben még a gimiben egy kis zenekarosdira használta, de idén már nem vitte magával az egyetemre. Itt meg csak áll szomorúan a szobájában.
Beszéltem a gyerekkel, azt mondta ha 135-ért elviszik akkor mehet.
Ha érdekel , keress, itt van a hangszer Szombathelyen.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15016)

steriles2014-06-09 09:27 |  #15016
Vénkecske mennyi pénzért tudod azt a megkímélt PS60-at?

korgcsa2014-06-08 12:04 |  #15015
steriles írtaFel tűnt még a színen :) a Juno Di is.... Ez is tud menteni 100-kedvencet csak azt nem tudtam kinyomozni hogy a transpose-val hogy áll :(

A Juno Di-n a Transpose ugyanúgy kint van a frontpanelen, mint az RS-50-en. A szintin a KEYBOARD szekciónál látható. Az egész hangszert transzponálja amíg vissza nem állítod.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15013)

steriles2014-06-08 09:58 |  #15014
köszönöm az infokat és a segitőkészséget.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#15011)

steriles2014-06-08 09:16 |  #15013
Fel tűnt még a színen :) a Juno Di is.... Ez is tud menteni 100-kedvencet csak azt nem tudtam kinyomozni hogy a transpose-val hogy áll :(

steriles2014-06-07 14:46 |  #15012
köszönöm az infokat és a segitőkészséget.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#15011)

korgcsa2014-06-07 13:55 |  #15011
steriles írtaAzt hiszem végre megtaláltam a számomra legmegfelelőbb billentyűt! Csak az a gond vele hogy egyetlen egy használtat sem találok belőle kicsiny országunkban... Pedig az eddig leírtak alapján azt hiszem,hogy minden szempontomnak megfelelne egy Korg Kross... Az új ára 210-körül van tehát használtan elérhető közelségbe kerülne.Nagyon tetszik hogy rendes hagyományos gombokra osztották a favourite mentéseket így ezzel tényleg csak egy gombnyomás ... és ha nem tévedek megvan rajta a Global Transpose Key is...

A KROSS szuper cucc! Minden megvan benne ami az eddig tárgyalt Korg-okban, plusz vocoder és egy audio recorder is. A menüjét egy kicsit megkavarták az elődökhöz képest és még nem volt alkalmam komfortosan eligazodni benne. Annyit bizonyosan tudok tapasztalatból, hogy a szekvenszeres és effekt képességei nem a KROME-al és nem is az M-50-el rokon, hanem a MicroStation-al. Azaz Reverb csakis a Master FX2-n lehet, az Insert effektekhez nem lehet reverbet választani. A Global Key Transpose természetesen adott.

Tavaly tavasszal jelentették be, de itthon csak október-novemberben lehetett megvenni az első darabot, azaz kb. fél éve vásárolható, ezért még nehezen találsz itthon használtat.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15006)

korgcsa2014-06-07 13:46 |  #15010
steriles írtaA Roland RS5 merőben más mint az eddig tárgyalt Korgok?

A Roland RS-50 egyrészt merőben más mint az eddig tárgyalt Korg-ok, más a logikája, más a felépítése főleg COMBI-k terén egész mást mutat. Másrészt bizonyos körülmények, hangzások és ízlésvilág mentén én a jelenlegi színpadi igényeimmel sokkal jobban boldogulok a Roland RS-50-el, mint ez eddig tárgyalt Korg-okkal.
Nem véletlenül használok jelenleg is egy Roland RS-50-et a zeneiskolában és a zeneiskolás fellépéseken, meg Jam-session-ökben.
A Global Key Transpose az RS-50-en is megvan, csak azon még ki is van téve gombra a frontpanelre. Van 10 Favourite gomb, ez lehet elég, de lehet kevés is. Combi helyett Performance van benne, amiben mind a 16 timbrével rendelkezünk, de közepesen macerásabb mint egy Korg Combi-ja.
Ha viszont csoda-combi-s szintikölteményekre és otthoni kreatív munkaeszköznek kéne, akkor már bajban lennék vele. Így dedikált Coctail-Jazz-es motyónak kíváló.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15003)

steriles2014-06-07 10:07 |  #15009
Szimpi egy első blikkre... még kutakodok utánna... amúgy mennyi lenne az ára?
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#15008)

vénkecske2014-06-07 09:15 |  #15008
Ha a "tényleg csak egy gombnyomás", meg a mentett global transpose fontos szempont, akkor nézz/hallgass meg egy Korg PS60-at, ezeket perfektül tudja. Igazi színpadra termett gyorsan és egyszerűen kezelhető fajta.
Ráadásul tudok is egyet tán használt megkímélt állapotban jó áron.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15006)

jozsihome 2014-06-07 08:15 |  #15007
Persze, az biztos jó lenne. Relatív új cucc, azért nincs nagyon használtban, kb. 1-másfél éve jelenhetett meg.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15006)

steriles2014-06-07 07:53 |  #15006
Azt hiszem végre megtaláltam a számomra legmegfelelőbb billentyűt! Csak az a gond vele hogy egyetlen egy használtat sem találok belőle kicsiny országunkban...
Pedig az eddig leírtak alapján azt hiszem,hogy minden szempontomnak megfelelne egy Korg Kross... Az új ára 210-körül van tehát használtan elérhető közelségbe kerülne.Nagyon tetszik hogy rendes hagyományos gombokra osztották a favourite mentéseket így ezzel tényleg csak egy gombnyomás ... és ha nem tévedek megvan rajta a Global Transpose Key is...

Stewe-2014-06-06 20:46 |  #15005
Igen!labdába sem rúg....
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15004)

steriles2014-06-06 17:22 |  #15004
Bocsánat: RS50
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15003)

steriles2014-06-06 17:19 |  #15003
A Roland RS5 merőben más mint az eddig tárgyalt Korgok?
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14956)

steriles2014-06-05 12:42 |  #15002
Bocsi.. melóhelyen vagyok aztán a telómról írkálok...
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#15001)

korgcsa2014-06-05 12:28 |  #15001
steriles írtade gondolom az x5d-ben még nincs az a global transpose key... :(

De igen, írtam is:

"Összegezve: alapvetően teljesen alkalmas az X5D is a célnak, 8 Zónás COMBI-k szintén rendelkezésre állnak és a Global Key transpose is. "
Válasz 'steriles' hozzászólására (#15000)

steriles2014-06-05 12:22 |  #15000
de gondolom az x5d-ben még nincs az a global transpose key... :(

vénkecske2014-06-05 11:32 |  #14999
Köszi, látom lesz mit tanulnom a menüben matatva :) De már így is el lehetne menni vele bőven zenekarozni egy mukk programozás nélkül.
Nagyon teszik!
Ráadásul dobhatom a kukába az összes Leslie-próbálkozásomat, mert ebbe már ijesztően jól tudják imitálni a rotor soundot.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14995)

vénkecske2014-06-05 11:28 |  #14998
Higgyél Korgcsa-nak, az X5d egy nagyon jó és könnyen kezelhető hangszer azért az összegért.
Voltak olyan hangszínei, amitől a szőr felállt az ember hátán (stringsek, vokálok) egy megfelelő összerétegzés esetén, és a későbbi Korgokban sem találhatók olyanok.
A szerkesztést megkönnyítő programok még megvannak (nem könnyű a netről más összevadászgatni) , és XP alatt működnek szépen.
Ha esetleg mellette döntenél, szívesen elküldöm ezeket.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#14997)

steriles2014-06-05 11:17 |  #14997
Köszönöm! Nem is olyan egyszerű ez a választás :)
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14996)

korgcsa2014-06-05 11:12 |  #14996
steriles írtaTisztelt korgcsa! Lenne egy merész kérdésem :) : Esetleg a X5D nem felel meg az előzőekben felvázolt igényeimnek szerinted? Csak mert az valóban olcsóbb kategória de sajnos egyáltalán nem ismerem a hangszert és a youtuben se találtam róla értelmes bemutatóvideót..

Üdv Steriles!
X5D-m kétszer is volt az évek során. Természetesen szinte minden eddig emlegetett funkciónak megfelel az X5D is. A COMBI-k 8 Split illetve Layer zónából állhatnak, tehát abszolút képes fedni az élő zenés igényeket. Amiben más, az értelem szerűen a korábbi hangmotor, mert neki még ún. AI2 van.
Ez elméletben nagyjából azt jelenti, hogy néhány akusztikus hangszín nem annyira élethű mint az újabbakban és a zongora is egy kicsit műanyagosabb zöngéjű.
A gyakorlatban viszont ennyire nem egyértelmű a dolog. A már emlegetett X50 HI motort tartalmaz, az M50 EDS motort, a MicroStation pedig EDS-i motort… Egy időben alkalmam nyílott egymás mellett meghallgatni mindhárom szintézist (AI2, HI és EDS-i), és teljesen változatos volt az eredmény… volt olyan hangszín, ami az AI2-ben még jobban is tetszett. Néhányan esküsznek, hogy a régi Korgoknak jobbak voltak az alkatrészeik, jobb volt a DA átalakítás és az újak, főleg az olcsóbb kategóriában túl sterilen és műanyagon szólnak. Lehet benne valami, mert az X5D nekem is valahogy jobban élő, lélegző hangszer volt.

A szolgáltatásokban viszont hatalmas a különbség. Eleve az X5D idejében még nem volt az appreggió elterjedve, ahogy a Filter Cutof és Resonance potik sem voltak kézenfekvőek… sőt az X5D-n valójában semilyen kontroller nincsen. Az effektprocija csak a 2 Master effektet tartalmazta, Insert effektet még nem adtak hozzá. Viszont az X5D mindkét Master effektjén lehet két különböző Reverb effekt… ezt például még az új MicroStation, de még a KROSS sem tudja!!! Persze a KROSS-ban és a MicroStationban ott van még egy csomó Insert effekt, de egyikbe sem lehet Reverbet behívni, csakis a MASTER FX2-be. Aztán az X5D szeriának még egész más Multisample készlete volt… más jellegű presetkészletet eredményezve, ami lehet elcsépelt is ma már, ugyanakkor sokan sírják vissza (velem együtt). Az új Korg szintikben bejött Dual Arpeggiator megjelenésével, ellepték a hangszereket az értelmetlennél értelmetlenebb techno-s bugyutaságokat tartalmazó preset készletek, amelyekkel nálam legalábbis egyáltalán nem lehet eladni egy hangszert… ilyen tekintetben mindenki visszasírja a régi Korg preseteket, amikben Arp nélkül készítettek gyönyörű szintikölteményeket.

Ami még a szolgáltatásokat illeti, az X5D idejében még WIN 98 futott a számítógépeken, így csak egy Standalone editor van hozzá, ami lehet hogy XP alatt már nem is megy, de WIN7 alatt már tuti nem. Pedig az X5D-ről már nem olyan egyszerű lementeni az adatokat, ugyanis vagy az Editorral tudod letölteni, vagy System Exclusive (syx) üzenetként leküldöd az aktuális DAW progidba. Egyébként ez sem ördöngősség, mert én speciel a mai napig élek ezzel a módszerrel, mert van editor nélküli hangszerem, de azért mégis, manapság magasabbak az elvárások… ahogy például az új KORG-ok SD kártyára is mentenek, de VST editorral is rendelkeznek full DAW támogatással.

Összegezve: alapvetően teljesen alkalmas az X5D is a célnak, 8 Zónás COMBI-k szintén rendelkezésre állnak és a Global Key transpose is. A hangját meg kell hallgatni, a szolgáltatásokat pedig mérlegelni. Viszont a 60 ezer Ft körüli használt átlagár is sokat nyom a latban feléje.
Válasz 'steriles' hozzászólására (#14994)

korgcsa2014-06-05 10:45 |  #14995
vénkecske írtaAkkor végre csináltam egy jó vételt ! Jelentem ma egy karcmentes gyönyörű Korg M50 boldog tulajdonosa lettem

Hú, akkor meg is lett Kecsi! :D Gyorsan ment, gratulálok és nagyon jó vételt csináltál! :)
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14990)

steriles2014-06-05 10:20 |  #14994
Tisztelt korgcsa!
Lenne egy merész kérdésem :) :
Esetleg a X5D nem felel meg az előzőekben felvázolt igényeimnek szerinted? Csak mert az valóban olcsóbb kategória de sajnos egyáltalán nem ismerem a hangszert és a youtuben se találtam róla értelmes bemutatóvideót..
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14988)

vénkecske2014-06-04 23:07 |  #14993
Lehet hogy elírtam, egy X5D-m volt, esetleg tévedésből becsúszhatott egy nulla bocs.
A Microsatationt 98-ért hirdetem.
Válasz 'chubby' hozzászólására (#14992)

chubby 2014-06-04 22:48 |  #14992
Szia! Milyen hangszer az az X50D a leírásodban?
Eddig csak X50-et, és X5D-t ismertem.
A korg microstationt mennyiért adod?
Köszi! berki.csaba.attila@gmail.com
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14991)

vénkecske2014-06-04 18:11 |  #14991
Egyúttal eladóvá vált ugyanolyan új állapotú Korg Microstationom, ha valakit esetleg érdekelne...


Első 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu