HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Jónás Tamás (instrume

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Offtopic

2024. március 07

***IBANEZ***

2024. március 02

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***FENDER***

2024. január 11

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. december 27

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

K O R G szintetizátorok
KORG szintetizátorok

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <500 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... >500 >>1000 Utolsó

jozsihome 2014-03-11 09:45 |  #14897
Megértelek, akkor ezt végig kell játszanod sajnos... Egy tippem van: korábbi netes infók, és szerény mértékben személyes benyomások alapján a syncopás miditom (Tóth Tamás) jut eszembe, ő bele mer nyúlni egzotikus/régi/ritka cuccokba is. Kérdés, hogy Bagodtól mennyire vagy messze. De budapesti viszonylatban a szállítást megoldják szerintem.
Válasz 'mrcitroxm' hozzászólására (#14896)

mrcitroxm2014-03-11 07:50 |  #14896
Ok ez rendben is lenne, de a baj az, hogy ott voltam, mikor kipróbáltuk és semmi gond nem volt vele... Nem fogja visszaadni a pénzt, mert kipróbáltuk, jó volt, nem vállal rá garanciát. Az a gondom, hogy kerülöm az ilyen szitukat, ahol veszekedni kell, mert hirtelen el borul az agyam és olyat beverek neki, hogy többet nem jön helyre. Szóval valakinek lenne ötlete, hogy mi okozza ezt az állapotot? Tudom... szervíz.... de nem igazán akarják elvállalni, mert Solton...

vénkecske 2014-03-09 21:41 |  #14895
MS60-ban proci ventillátor? :o Gyorsan visszafizettetni a vételárat!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14894)

jozsihome 2014-03-09 21:13 |  #14894
A Korgos válasz szerintem az, hogy de azonnal vidd vissza, és vegyél valami mást.
Válasz 'mrcitroxm' hozzászólására (#14893)

mrcitroxm2014-03-09 16:13 |  #14893
Üdv! Segítséget szeretnék kérni!! az alany Solton ms 60. a hiba: Bekapcsolás után (amíg be nem melegedik gondolom én) teljesen jó! Utána sistergés, hangos sivítás hallható, néha le is fagy. kihúzom, várok vele, visszadugom ismét tökéletes! A volt tulajnak visszavittem pár óra után azt mondta, megnézette a processzor ventilátora volt a hibás, amit ki is cseréltetett állitólag. Hazahoztam, ugyanazt csinálja.... Tudom, hogy nem Korg, de ha valaki tud valami okosságot, kérem segítsen!! Köszönöm!!

jozsihome 2014-03-07 08:06 |  #14892
GF14L, 8-9e volt az ára.

jozsihome 2014-03-06 23:37 |  #14891
Pedáltéma: remek tippek, köszi, megnézem. A jack csere is szimpi, bár van Y kábelem is éppen. A PVP14L-en meglepődtem, nem gondoltam volna, hogy ennyire fillérekért lehet ilyen kapni, tényleg ; nekem másik van, olyan mint a GF10, csak sztereó, hirtelen nem tudom a típusát.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14888)

jozsihome 2014-03-06 23:24 |  #14890
Köszi, korábban láttam ezt a fixert, de akkor nem éreztem rám tartozónak, most meg nem jutott eszembe. Holnap kipróbálom így. Azt nem tudom, mennyire a win7 hibája.
Nem csak a sirámokat olvastam végig, hanem az anyázásokat is
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14889)

vénkecske 2014-03-05 12:55 |  #14889
Gondolom az ide vonatkozó fórum sirámokat akkor már végignyálaztad :)
Nekem az jött le, hogy a régi drivert ki kell gyomlálni még a regedittel is, aztán van egy Update fixer amit a V1.11-ről a V1.12-re frissítés előtt le kell futtatni.
Fujj, Win7
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14887)

vénkecske 2014-03-05 12:37 |  #14888
Win7 alatt sokminden más jól megszokott programot is időnként szívás szórabírni. Főleg a zenei progik egy részét.
Nem véletlen van nálam még mindig XP a gépen

A hangerő (expresion) pedállal pedig végre zöldágra vergődtem, a Korghoz igazítottam.
Nem tudom Jozsihome melyik Proelt használod (gyanítom ugyanazt mint én : PVP14L ), és ha érdekel elmondom hogyan
lehet nulla forintból hozzá igazítani a Pedal funkcióhoz.
Ez a pedál alapjárazon egy sztereo audio szintszabályzó lenne, ahol kismértékben lehet a szabályzási intervallumot
trimmelni egy plusz oldalsó potival.
A gond az, hogy a pedálozó poti 20K értékű, a trimmelő meg 100K.
Ahogy a múltkor is írtam, a Korghoz javasolt pedálok 100K értékűek (legalábbis ezek a Microstation/M50 korabeliek), és erre a bemenet is kényes.
Nálam pl. ha egyszer be tudtam állítani egy külső 100K potival végre a kalibrálást, ezután nyögve de elment a Proel 20K tartományával. Viszont ki-bekapcsolás után nem fogadta el ugyanezt, és nem csinált semmit.
Ma nekiestem, és FELCSERÉLTEM a fogasléces meg a trimmelő potit.
Innentől kezdve megy mint a kisangyal.
Mondjuk én korábban már belenyúltam a pedálba, és az egyik jack aljat kicseréltem sztereóra, mert nem szerettem volna
Y kábelt dugiszálni. Így egy fixen beforrasztott plusz árnyékolt vezetékkel a pedál oldalán kivezetve megoldottam hogy ha kell digitálisan (Pedal/expression) is tudjon szabályozni.
De ha valaki lusti az aljzatot kicserélni, megoldás egy Y vezeték.
Az Y két rövid szárából az egyik megy az IN1-be, a másik az OUT1-be. Lényeg hogy az a fele menjen az outba, ami a másik végén a sztereo jack dugó gyűrűjére megy.
Remélem rajz nélkül is érthető volt, és szükség esetén meg tudja oldani más is -mert amúgy árához képest nem olyan rossz ez a Proel pedál.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14887)

jozsihome 2014-03-04 14:14 |  #14887
Ha már előjött a PC editor: külföldi fórumozók tapasztalatával egyezően szívás az M50 editort szóra bírni win7 alatt. Először akkor tűnt fel, amikor egy nanopaddal kísérleteztem. Egyik sem ment normálisan, sem a nanopad, sem az M50. X-edszer újratelepítettem a drivert és az editort, semmi. Minden más eszköz látja midi eszközként, de az Editor nem találja, és minden Receive kísérletre Receive Error üzemetet ad. Most pont jól jönne, ezért fáj. Valakinél volt már ilyen?

jozsihome 2014-03-02 17:38 |  #14886
Ja, más logika kicsit, de teljesen korrekt ez is, menteni (megerősíteni) csak egyszer kell, miután akármennyi beállítást módosítottál, programban, kombiban vagy globálban. Visszaállni is könnyebb így: ha nagyon elbarmoltam már az adott programot vagy kombit, és visszavonulót fújtam, akkor program le-föl gombbal megoldható a Ctrl-Z .
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14885)

vénkecske 2014-03-02 13:31 |  #14885
Lehet hogy csak a yamis berögzültségeim miatt sikkadtam el a leírásban afölött, hogy ha egyszer sikerül beállítani a Globalban pl. a pedál ügyeket, azt még meg kell erősítenem,és el kell mentenem a Write Global alatt. Mert yamiéknál ha egyszer ezt átállítottam, a következő átállításig megjegyezte. De végülis ennek is meg van a maga oka és logikája, már kezdem kapisgálni :)
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14884)

jozsihome 2014-03-02 11:38 |  #14884
Köszi, levonom a tanulságokat. Pár megjegyzés: nagy elszomorodásomra az M50 csak a half damperre van kalibrációs lehetősége, a pedál érzékenységre nem. Plusz pont a microstationnak . Azt nem hiszem, hogy a hangszerbeállítások bármilyen módon is függnének a PC editortól. A saját global settingseben is meg kell lennie ugyanennek, ahogy ezt az operation guide le is írja.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14883)

vénkecske 2014-03-01 18:49 |  #14883
Jav : A vicc az, hogy ezek után újra kalibrálás nélkül bedugtam a PROELT , és viszi az is a hangerőt,....
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14882)

vénkecske 2014-03-01 18:44 |  #14882
Ma én is épp odaértem, hogy a kis Mikrosztésönhöz egy pegált farigcsáljak.
Háááát, mit mondjak megizzasztott a kis !
A hangszer menüben hiába állítottam be, hogy Sw/Damper/Ped közül a Pedál funkció működjön, nem volt hajlandó reagálni semmire. Aztán kiderült, hogy ezt a funkciót a PC editorban is át kell állítani a Globalban Master volume-ra.
Ráadásul ez addig nem érvényesül a hangszerben, amíg a menüből a "Write global function"-nal át nem küldöm. Hmmm... mint ahogy a hangszín nevek átírása sem működik , csak ha .. de ezeken gondolom már túl vagytok.
No most jön a következő bukta : kalibrálni kéne a pedált! :D A hangszerben ott a funkció, de hogy merre hogyan tekerjek vagy milyen sorrndben, azt a világon sehol nem írja a gépkönyv (egyik sem). No mindegy, valahogy ezt is kitaláltam.
Korgéknál ezeknél az újabb szériáknál a turkálásaim alapján kiderítettem, hogy a Volume (és Expression) pedál helyes bekötése a TRS dugón: poti egyik vége (minimum állás) a testen, másik vége a dugó hegyén, és a leszedő a gyűrűn.
Azt is kigugliztam, hogy az általad is említett (és a hangszerhez javasolt) XVP10 pedálnak ez a része 100KOhm értékű.
No, gondoltam bédugom a régi yamihoz bevált Proel pedált, nehogymár ne tessen neki a 25K-s érték!
Hát nem tetszik neki :( Egyszerűen nem áll szóba velem a "calibrate" ezzel.
Na jó, okos enged, ki a műhelybe, először egy 250K-s potit találtam, rá a mazzagra, - megint semmi!
Anyád! Túrtam még egy kicsit, végre leltem egy 100K-s potit. Juhhéé! Ezzel meg sikerült a kalibrálás!
Szépen szabályozza nulláról max-ra a hangerőt.
A vicc az, hogy ezek után újra kalibrálás nélkül bedugtam , és viszi az is a hangerőt, de nem szabályoz le teljesen nullára.
Jozsihome - ha a Te géped is hasonló felépítésű (márpedig egy fészekből valók), akkor vonjad le a tanulságot :) !
Például egy poticsere párszáz forintért lehet hogy megoldaná Nálad is a min-max normális szabályzást a Proelben.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14881)

jozsihome 2014-03-01 11:15 |  #14881
A hangerő és effektpedálok lelki életéről kérdeznék, mert a találomra összerakott cuccokkal (döbbenet ) nem érhető el a kívánt eredmény. Nem nagyon tudok kellően lineáris(nak hallott) és kellő tartományban mozgó hangerőszabályzást beállítani az M50-nel. Ha effektpedál bemeneten keresztül szabályozom a hangerőt, akkor szinte kapcsolóvá degradálódik a dolog, de hangkimenetre sorba kötve sem jó, nem folyamatos a szabályozás. Most egy Proel és egy Dimavery nevű pedálokkal kísérletezem. Eredeti korg cucc biztos jobb lenne, de az XVP10 rohadt drága, az EXP2 még reális, de azt meg nem értem kristálytisztán az elvileg többféle szabályzási képességeit és bemeneteit, és nincs értelmes leírás hozzá. A két meglévő pedálom kb. 50k, illetve 25k ellenállású, és míg jobban zavarba ejtett, hogy a minimum állító potik pozíciója nem befolyásolta ezt az ellenállásértéket, pedig a gyakorlatban speciel ez a funkció működött, már a szabályozható alját értem ez alatt. Nem értem… Valami tapasztalat, tipp, „universal pedal guide for lamer keyboard players” link jó lenne; köszi előre is.

korgkarma 2014-02-27 18:36 |  #14880
Nagyon szépen köszönöm, már egyik fórumtársunk segített. Innét is thx neki ezért!
Válasz 'korgkarma' hozzászólására (#14879)

korgkarma 2014-02-26 21:17 |  #14879
Sziasztok Kollegák!
Nem tudna valaki segíteni? A Generál zenekar Csöngess be hozzám jóbarát című midit kergetem. Nekem csak egy pocsék változat van (http://digi-tech.atw.hu/csongess.mid), de olyanra lenne szükségem, mint az eredeti: http://www.youtube.com/watch?v=gCkG8mqZL1w.
Nagyon megköszönném, ha valaki ki tudna húzni a bajból!
(hosszugyorgy@gmail.com)

bodzol2014-02-26 18:24 |  #14878
SZÉP!!!
Nekem Dynacord DC200-asom van itthon, az is anconai mechanikás, mint a tiéd, csak alul rendes dobrotor van, nem a "kályhacső". A szobámban még egy anconai Super X 10-es is foglalja a helyet, ez már csak egy rotoros, de ebben ugyanaz a kályhacső van, mint a tiédben, csak állítva. Hiába tranyós, nagyon szépen meg lehet hajtani, egészen Lord-os...
A próbateremben meg egy Turbo-Jet van.
De elég az OFF-ból, köszi a szép videót!
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14876)

korgcsa2014-02-26 13:44 |  #14877
Szupi a Leslie Kolléga! :) A háttérben a MicroStation is előbukkant :)

Én egyébként BOSS RT-20-at használok. Sokat cuccoló és fülesmonitorral zenélő csapatban nagyon praktikus. Mindenünk vonalból megy, még az elektromos gitárok is. Persze kivétel a dob.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14876)

vénkecske 2014-02-25 20:52 |  #14876
Egy kis Leslie
Válasz 'bodzol' hozzászólására (#14874)

pityu0718 2014-02-25 19:32 |  #14875
Világos, Én sem szeretném összehasonlítani a 2 hangszert mert teljesen már karakter mindkettő.
Az tény, hogy sokat nyomott a latban a sampling lehetőség, és hogy a Tritonhoz tengernyi hangszínt lehet leszedni a netről.
Aztán pld. az Extreme-ben találtam olyan hammond hangzást, hogy eldobtam az agyam. De a nagyzenekari minták is odavernek, igaz nem szabad összehasonlítani egy EastWest/Quantum Leap orchestra-val mert az nem volna egyenlő küzdelem.. :)
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14873)

bodzol2014-02-25 19:04 |  #14874
Bocs, hogy későn reagálok, de sajna így alakult... Ízlésekről nem vitatkozom, mert azt hülyeségnek tartom, a szintetizátorokban rejlő lehetőségekkel kapcsolatban pedig annyit, hogy épp azért tettem fel itt a kérdést, mert minden bizonnyal jobban értetek hozzá, mint én!
Amit pedig a kedves kollégával alább írtatok teljes mértékben el tudom fogadni, azonban viszonylag fiatal korom ellenére számomra a nagy megfejtés szinonímái a hanggenerátor, a meghajtott csöves előfok, a minőségi overdrive effekt,vagy a Leslie.
Mint először írtam, kiegészítő, és nagyon ritkán főhangszerről lenne szó. A jó hangszínek melletti további lehetőségek bogarászása már későbbi történet, de megnyugtattatok, hogy jó irányba indultam.
KÖSZ MINDENKINEK!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14834)

korgcsa2014-02-25 10:18 |  #14873
Valóban egyik PCG konvertáló sem hozhat eredményt, hisz egész más ezeknek a hangszereknek a Multisample-leosztása és gondolom teljesen más belső utasításkészletekkel érik el az egyes paramétereket is. Ezt egy bizonyos fokon túl és túlságosan nagy generációs különbséggel teljesen lehetetlen lenne lekövetni.
Egy barátom írt saját, különbejáratos konvertert a Korg MS2000 és a KORG R3 közé, mert egyébként megdöbbentően azonos a két hangszer belső felépítése és ő mutogatta nekem, hogy teljesen azonos az utasításkészletük, csak bizonyos paramétereknél az egyik hangszer továbbcsordul bitekkel és azt a másik hangszerben nem tudja hova címezni. Ennél jobban nem értek hozzá, de annyit le tudok szűrni, hogy a Triton utasításkészletéhez képest egy KROME annyira újra lehet rendezve, hogy még a gyári Korg mérnökök is értelmetlennek találnák létrehozni a párhuzamot.

Viszont amíg a Korg-ok Multisample készletei tartalmazzák a régi megszokott hangokat, a Program hangszínek felépítése a két oszcillátor, szűrő, LFO, EG és effekt láncolaton alapszik (gyakorlatilag az M1 óta), addig elméletben képesek lennénk régi hangszíneket az új hangszerekkel is előállítani… de aki erre vállalkozna az UFO lenne :D

Ezen kívül természetesen a felhasznált DA konverterek és a kimeneti erősítés is bőségesen szerepet játszik egy Triton vs KROME összehasonlításában, de erre nem térnék ki, csakis a szoftveres adottságokra kívántam utalni.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14865)

korgcsa2014-02-25 09:59 |  #14872
Köszönöm Srácok, megtiszteltek :)

Vénkecsi, bár eladtam a MicroStation-t, de irígyelem ám tőled :D Szóval jó cucc az, érdemes használni és időt szánni rá. Jópár Korg-om volt előtte és bizton állíthatom, hogy a MicroStation szekvenszere a leggyorsabban használható ami eddig a kezem alatt volt a kicsi kijelző ellenére is… még a Trinity érintőkijelzős konstrukciójánál is pergőbb a használata. Ezt egyébként a Korg szakembere is megerősítette egy beszélgetésünk alkalmával. Szóval jó cucc van a kezed között :)

Áttérve a VST-re ott ugye nem a hangszer saját szekvenszerét használod, hanem csak az üzemmódját. A VST integrációt úgy kell elképzelni, hogy maga az Editor felülete feltelepül a számítógépre Standalone módban is és VST bővítményként is. Teszem azt Cubase-ben dolgozol, akkor a VST host szekcióban a MicroStation ugyanolyan önálló hangszerként jelenik meg, mint a többi VST szinti. Be kell hívni VST hangszerként és az adott track MIDI OUT sorában kiválasztani. MIvel 16 timbrális a MicroStation, ezért természetesen 16 különálló MicroStation MIDI csatornának hozhatsz létre trackeket a Cubase-ben. Az ilyen módon megnyitott VST gyakorlatilag a MicroStation editor felületét nyitja be és azon lehet minden módosítást elvégezni. Egyébként nem a COMBI, hanem a SONG üzemmódban működik a MicroStation és az így létrehozott beállításokat egy SONG-al kell elmenteni a hangszerben.

Természetesen az USB felületen keresztül csak a MIDI adatfolyam történik, tehát ahogy írtad, a hangszer maga szólal meg, azt kell bekevernünk.

Ilyen módon egyébként rendkívül gyorsan működik az eszköz. Nincs szinkronizációs, vagy reakció idő, az egész folyamat realtime null másodperces. Én gyakorlatilag így használtam a Korg MicroX-et, az X50-et és a MicroStation-t is. A MicroX és az X50 nem rendelkeznek szekvenszerrel, ezért azok kaptak egy úgynevezett MULTI üzemmódot, amiben a 16 PART szerkeszthető, címezhető, meghajtható külső eszközzel, ergó DAW-al is és azok a beállítások is lementhetőek. A MicroStation-ban mivel van szekvenszer, ezért a SONG üzemmód tekintendő a MULTI üzemmódnak és itt song-ként menthetőek el az összeállítások.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14864)

vénkecske 2014-02-24 23:10 |  #14871
Az jó, mert akkor össze lehet szerkeszteni egy combit úgy, hogy össze legyen kedvemre állítva mondjuk egy Vsampler megfelelő csatornáival, meg azok egyéb paramétereivel!
Bár magam is úgy vagyok vele, ha elfogadható hangszíneket ki lehet hozni magából a hangszerből, nem vacakolnék vst-kkel.
Azért ezzel az M50-el akkor is beraktad a bogarat a fülembe...
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14870)

jozsihome 2014-02-24 22:30 |  #14870
Még valami, a multitimbralitás a kombikon keresztül működik, tehát nem lehet csak úgy összevissza szemezgetni a patchek között a vsti- keresztül. Szóval van egy felsetupolt kombi, és azt lehet a trackből bizgerélni.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14869)

vénkecske 2014-02-24 21:07 |  #14869
Köszi!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14868)

jozsihome 2014-02-24 20:58 |  #14868
Jól esett egyszerűt válaszolni Nekem voltak stabilitási/kapcsolati problémáim ezzel a pluginnel, ezért leszoktam róla. Meg ha vstizni volt kedvem, akkor pont baromira nem hiányoztak az M50 hangszínei, ezért teljesen feladtam a hibrid üzemmódot.
Hosszadalmasnak találtam a szinkronizáció folyamatát is a vst és a hangszer között. Tévedhetek, de én így éltem meg ezt a témát.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14867)

jozsihome 2014-02-24 20:44 |  #14867
vénkecske írtaA magam nevében is köszönöm a részletes "review"-t, Csaba Tőled mindig lehet tanulni valamit ! Mivel csak 1-2 hetes Microstation tulaj vagyok, és még nem mélyedtem túlzottan bele a hangszer lehetőségeibe, ezt a "MicroStation, KROME és KROSS mind használható editorral és VST pluginként" szeretném ha tisztáznánk. Úgy értendő ez, hogy ha a hangszert usb külső eszközként használom, és a hozzá kapcsolódó pc-n elindítok egy VST programot , akkor a hangszerben lévő DAC mint hanggenerátora (külső hangkártyája) működik a beállított audio/midiporton keresztül? Tehát hangszer mint midiforrás> Pc> vst mint driver > hangszer mint hangforrás ? Kipróbálnám rögtön, de most épp melóhelyen holnapig - megesz a fene :)

igen
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14864)

jozsihome 2014-02-24 20:43 |  #14866
Egyszerű a képlet: triton hangzáshoz triton kell annak bármelyik származékát ideértve.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14865)

pityu0718 2014-02-24 20:02 |  #14865
Én is bírom Csabi írásait, mindig élvezettel olvasom.
Nos igen, a Krome-ban valóban jó a zongora hangszín de a bajság ott van, hogy csakis azt tudnám kiemelni a régebbi Korg zongora hangokhoz képest, tulajdonképpen annak a sok gb-nak a tetemes részét az a pár zongora hangszín teszi ki..
A többi hangszín 1-2 kivételt leszámítva nem hozott lázba az a helyzet.
Hogy mennyire lehet Triton hangzást egy Krome-ból kihozni? Semennyire.
Mi sem bizonyítja jobban, hogy semelyik pcg konvertáló nem használható a Krome-hoz!
Más "engine" a Krome ugyanis.
Készült egy Triton hangbank a Krome számára de hallhatóan nem ugyanúgy szólalnak meg a Triton hangszínek a Krome-ban.

Mint mondtam, jó hangszer ettől még a Krome de Nekem nem hozta azt, amit vártam tőle.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

vénkecske 2014-02-24 17:54 |  #14864
A magam nevében is köszönöm a részletes "review"-t, Csaba Tőled mindig lehet tanulni valamit !
Mivel csak 1-2 hetes Microstation tulaj vagyok, és még nem mélyedtem túlzottan bele a hangszer lehetőségeibe,
ezt a "MicroStation, KROME és KROSS mind használható editorral és VST pluginként" szeretném ha tisztáznánk.

Úgy értendő ez, hogy ha a hangszert usb külső eszközként használom, és a hozzá kapcsolódó pc-n elindítok egy
VST programot , akkor a hangszerben lévő DAC mint hanggenerátora (külső hangkártyája) működik a beállított
audio/midiporton keresztül? Tehát hangszer mint midiforrás> Pc> vst mint driver > hangszer mint hangforrás ?
Kipróbálnám rögtön, de most épp melóhelyen holnapig - megesz a fene :)
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

jozsihome 2014-02-24 15:21 |  #14863
sztereó poszt volt, de ne keressetek különbséget, mert ez fázis-sztereofónia

jozsihome 2014-02-24 15:20 |  #14862
Köszi az elemzést, ez már egy tematikus honlapon komoly poszt/cikk lehetne Azt, hogy a "duálappreggiós nyöszörgésekkel elcseszik az egész hangszer induló-készletét" testközelből átéltem a Karma-M50 váltáskor.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

jozsihome 2014-02-24 15:20 |  #14861
Köszi az elemzést, ez már egy tematikus honlapon komoly poszt/cikk lehetne Azt, hogy a "duálappreggiós nyöszörgésekkel elcseszik az egész hangszer induló-készletét" testközelből átéltem a Karma-M50 váltáskor.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#14860)

korgcsa2014-02-24 14:25 |  #14860
Sziasztok! Egy kicsit kotyogok ha már leljebb felmerült a nevem :)

A TR-be ha belepattintjuk a SIMM RAM-ot, akkor az EXB-SMPL opció nélkül is képes hangmintákat fogadni a hangszer. Értelemszerűen mintavételezni nem, csak az SD kártyáról beolvasni. Ha az SD kártyáról beolvassa az ember a wav-ot, akkor Multisample-t kell belőle gyártani ahhoz, hogy Program hangszínben hangmagasságra kiosztva használhassuk. A végeredményben PCG fájlt mentünk a megszerkesztett Program-ból ami lementi egy csomagba a hangmintát is. A jövőben tehát az így elkészített szettet már be tudjuk tölteni megszerkesztve.

M50, MicroStation vonal: A MicroStation (sajnos) már nincsen meg. Kurzweil hegyek lettek a hangszereimből. Hozzáteszem, hagyonis hiányzik a MicroStation, meg úgy egyáltalán a KORG, úgyhogy azóta már hirdetem is a Kurzweil PC2-esemet. Szóval az M50, MicroStation, KROME és KROSS mind használható editorral és VST pluginként. Az M50 és a MicroStation hasonlítanak a leginkább belsőleg. A lényeges különbség, hogy míg az M50-ben az 5 Insert effekt bármelyike lehet Reverb is, addig a MicroStation-ban csak és kizárólag a Master FX2 lehet reverb. Úgy sem állunk rosszul, mert az 5 Insert effekt így is lehet számtalan dinamika és modulációs effekt, de az egyetlen darab reverb lehetőség az nagyon kevés. Az újabb KROME-ban az M50-hez hasonlóan szintén lehet mindegyik Insert FX reverb… sőt itt található a KROME egyik újdonsága, mert kapott újabb reverb algoritmusokat, ami nem olyan műanyag, mint a korábbi Korg reverbek… tehát van ott olyan algoritmus, amivel már sokkal szebb hosszú lecsengésű tereket lehet előállítani. A KROME másik fajin dolga az a GB-os zongora minta. Én mondom (évtizedes Korg-mániákusként), hogy a KROME az első olyan Korg szinti, aminek elfogadhatónak találom a zongora mintáját… persze ott a KRONOS, de ezt most hagyjuk, mert más pénztárca-kategória. Egy szó mint száz a KROME egy nagyon jó példány.
Aztán azóta megjelent a KROSS, ez a legfrissebb de sajnos a GB-os zongoramintát nem örökölte… valamivel jobb a zongorája mint az M50-nek, de elmarad az élethűségtől… szerintem. Aztán vigyázat! mert az effektek terén is tett egy lépést vissza, ugyanis a MicroStation-hoz hasonlóan a KROSS-ban is csak a Master FX2 lehet reverb. Ezt én nagyon-nagyon sajnálom, ugyanis a KROSS-t néztem ki a MicroStation utódjának. Ettől függetlenül a KROSS sem egy rossz alternatíva, sőt mivel van benne vocoder is, ezért még akár egy Rock zenekarba is hozhat új színt, plusz van benne egy audió rögzítő is, overdump felvételi lehetőségekkel, de ezt inkább az otthon komponálók tudják kamatoztatni. Minden egyéb tekintetben pedig rendelkezésünkre ál a 16 part-os COMBI-k szerkeszthetőségének minden jósága :)

Kicsit visszakanyarodva a régebbi Triton modellekre. Azok azért olyan jók, mert egész más szellemiségben készültek a gyári presetek. Sokkal érdekesebbek, izgalmasabbak, használhatóbbak, nem beszélve a rengeteg felhasználó által készült készletekről. Persze azon felül, hogy maguk a hangszerek is még anyagból készültek.

A mai cuccok: M50, MicroStation, KROME, KROSS, mind képes lenne a Tritonokra és korabeli hangszerekre jellemző hangzásvilágra, csak a mai trendekkel és a kici japán programozókkal, na meg a duálappreggiós nyöszörgésekkel elcseszik az egész hangszer induló-készletét. Így nehéz őket jó színben feltűntetni, arra meg senkinek sincsenek hónapjai, hogy egy KROME-ból kihozzon egy TRITON-t, pedig higyjétek el lehetne.

A választás innentől kezdve (is) ízlés, praktikum és főleg felhasználási mód kérdése. Ha valaki szeretni erről csevegni, írjon bátran, beszélhetünk a Korg-okról, de használok Roland-ot és Kurzweil-t is, így talán más szemléleteket is érinthetünk.

Üdv!

jozsihome 2014-02-24 08:30 |  #14859
Synthwork írtaVA Szinti??? Alighanem, Te is villanyzene fan vagy...:) Egy fain master billencs, meg egy bivaly számgép, és nincs az a hangszín amit ne tudnál megszerezni!

Szia,
Ja, az vagyok, és a VST-k rajongója is (szobazenész üzemmódban különösen), de itt azért írtam VA-t, mert színpadon, pláne rockzenekarban, még mindig a hardver a nyerő - nálam legalábbis. Ugyanakkor az a tapasztalatom, hogy a hangminta alapú worstationök és szintik (az általam elérhető árkategóriákban) nem képesek eléggé direkt módon közvetíteni azt az élményt, ahogy egy rendes szinti - nem nosztalgiázok régi analóg szintikkel most, több okból -, szóval egy jól összerakott, mondjuk korszerű VA szintetizátor megszólal. Zenész kolléga szavajárását idézve: "úgy szól, mint a disznó" Ez a VST-kre is áll persze, de lásd fent. Ezért néz ki úgy, talán megint beszállok egy Waldorf Blofeldbe, mert... keresem azt a hangot, ami még nincs meg
Válasz 'Synthwork' hozzászólására (#14857)

kurzweil 2014-02-23 21:18 |  #14858
Juhberci írtaÜdvözletem! Kérdésem a következő: Korg TR-t néztem ki magamnak, de egy el nem hanyagolható dolgot egyszerűen nem tudok értelmezni. Lehetséges wav fájlokat betölteni SD kártyáról, és lejátszani, kvázi playback-ként/sampler-ként anélkül, hogy az EXB-SMPL board installálva lenne? Köszönöm!

A tr-be a következő formátumokat tudod betölteni: pcg, sng, mid, exl, kmp, ksf, ksc, aif, és wav. A Wav-ok használatához az exb-smpl /vagyis a szempler / opciót nem kell berakni a hangszerbe, de egy másik bővítőhelyre Ram-ot kell berakni. 16Mb simm modul.
A használati szerint a ram modul nélkül nem tudja betölteni az aif, wav és akai formátumokat. Ilyesmivel még nem kísérleteztem, ezeket az infókat a magyar nyelvűből bogarásztam ki most. Ha alkalmam lesz rá beledugok egy sim modult és kipróbálom. Amint már valószínűleg rájöttél, nekem van egy tr-em. Imádom, szerintem nagyon jó hangszer, remélem még sokáig boldogít. Mindenféle zenei kísérleteimet a tr-el itt meghallgathatod: zenék vagy itt remélem sikerül megjeleníteni az oldalakat hallgass bele persze csak ha érdekel.
Válasz 'Juhberci' hozzászólására (#14836)

Synthwork2014-02-23 20:03 |  #14857
VA Szinti??? Alighanem, Te is villanyzene fan vagy...:)

Egy fain master billencs, meg egy bivaly számgép, és nincs az a hangszín amit ne tudnál megszerezni!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14856)

jozsihome 2014-02-23 16:53 |  #14856
Ja, megértelek. Eleget dicsértem már az M50-et is ár/érték arány, funkció stb. miatt, itt 2 napja is, de az újabb zenekari feladatok tükrében nálam is megjelent egyfelől az unalom, másrészt szónikus korlátokat érzek, magyarán csak nem szól úgy, ahogy szeretném. Kéne ide egy pad, oda egy lead, és csak nem találom, összerakni sem könnyű sokszor, a végeredmény meg kompromisszum. (És már megint szintivásárlásnál vagyok, mert az x-station remek keyboard de harmatgyenge VA szinti, az M50 nem elég, megint Blofeld lesz szerintem a kiegészítő hangszer...)

Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14855)

pityu0718 2014-02-23 15:56 |  #14855
Gyakorlatilag minden jobb az Extreme-ben mint a Krome-ban volt!!!
A billentyűzete álom, a hangja minden csak nem retro, ahogy Te nevezted. :) Egy percig sem kell szégyenkeznie hangzásban a Krome után.
A sampling lehetőség is sokat nyomott a latban de nem az volt az elsődleges szempont.
A Krome egy jó hangszer de inkább mondanám haknis másodhangszernek mint elsődleges workstationnak.A hangja bizonyos területen jobb volt de egyáltalán nem érződött, hogy frissebb kiadás.Csili-vili meg minden de már 1 hét után meguntam.. :(
Az extreme lassan 2 hónapja van meg és imádom, ennek a hangszernek nálam jó sora lesz az tuti.
Remek master billentyűzet és kiváló sampler workstation.
Sok ezer hangszín bővítéssel, nálam ez is fontos tényező egy hangszernél.
Röviden-tömören ennyi, teljesült egy régi vágy. Egy a sok közül.. :)
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14854)

jozsihome 2014-02-23 14:05 |  #14854
És ebben a billentyű, a retro Korg sound vagy a sampling lehetőség volt olyan élmény, ami miatt a vélhetően azért fejlettebb technikát beáldoztad? Vagy csak régi vágy és kész - ezt is mégérteném
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14853)

pityu0718 2014-02-23 05:19 |  #14853
Pedig írtam is a fórumon de akkor ezek szerint nem olvastad :)
Nem tudtam ellenállni egy régi vágyamnak és elcseréltem egy Triton Extreme 88-ra. És milyen jól tettem..
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14852)

jozsihome 2014-02-22 20:39 |  #14852
A Krome csak volt? Mi van helyette?
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14851)

pityu0718 2014-02-22 14:42 |  #14851
Így van, nagy találmány, hogy az editor nem csak szerkesztésre való, hanem pluginként is használható általa a hangszer. Krome61-em is volt szintén nagyon jó volt az editorja pluginként.

Ez a Roland jónak tűnik és árban is nagyon kedvező lehet sokak számára!!
Válasz 'Synthwork' hozzászólására (#14850)

Synthwork2014-02-22 13:49 |  #14850
Emiatt a pugin-ként használható editor miatt csorgott a nyálam nekem is rá...

Úgy tudom, hogy ez tudja a Korg Krome is. Sőt mintha azt olvastam volna, a KROSS is ilyen! Érdemes mindet kipróbálni!

Sőt most már "nyakunkon a Roland Fa széria... Nekem nagyon tetszett az is - már amennyit videón láttam belőle!
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14849)

pityu0718 2014-02-22 06:33 |  #14849
Semmi gond Józsi!

A MOX6 rendkívül jó hangszer de megvannak a "betegségei".
Előnyei: Nagyon jó billentyűzet (nem aftertouch), jó akusztikus szekció, pluginként is használható editor, remek arpeggio, DAW integráció bár ez nem egyszerű feladat jól belőni, könnyű, szép :)
Hátrányai: szintetikus hangokban gyenge, Józsi által is említett split pont nagyon karcsú, hangszín bővítés nehézkes (fizetős).

De mindent összevetve egy jó hangszer de szerintem inkább másod hangszernek ideális ez a kis workstation! Árát mindenképpen megéri.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14847)

Girja 2014-02-21 20:57 |  #14848
jozsihome írtaA lehető leghitelesebb források szerint (Pityu, remélem, nem baj, hogy meghivatkozlak ), a MOX remek cucc, na de az egyetlen (1) split point, és örüljek, hogy van nekem upper meg lower zónám, nálam mindenből kiejti, nem kell így. Aki inkább zongorista alkat és a technikai-beállítási lehetőségek mellékesek, annak bejöhet persze. De jó volna tudni (magadnak), hogy mit akarsz majd kezdeni vele. A MOX6 és a PA3X ugye két külön műfaj, annak egyértelműnek kell lennie szerintem, hogy arranger vagy workstation/synth irányban mész el A Yamaha nem most szedte össze magát , pár éves már ez a cucc is... szívesen kipróbálnám azért.

Igazad van Józsi,a Yamaha nem most szedte össze magátde,hogy az S 950-nel(is) egy frankó gépet alkotott az tuti(elnézést Korgosok ha zavaró)amit abba egyszerűen könnyedén belehet pakolni stb... kimeríthetetlen nagyszerű voice-ok,stílus,pad-ok tárházává válik a gép hipp-hopp.Egyedül a billentyűzet Korg PA-500 szintű sajna rajta,de PA 500 után az sem furcsa...sok minden kárpótol benne érte.A legjobbakat!
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14847)

jozsihome 2014-02-21 15:42 |  #14847
A lehető leghitelesebb források szerint (Pityu, remélem, nem baj, hogy meghivatkozlak ), a MOX remek cucc, na de az egyetlen (1) split point, és örüljek, hogy van nekem upper meg lower zónám, nálam mindenből kiejti, nem kell így. Aki inkább zongorista alkat és a technikai-beállítási lehetőségek mellékesek, annak bejöhet persze.
De jó volna tudni (magadnak), hogy mit akarsz majd kezdeni vele. A MOX6 és a PA3X ugye két külön műfaj, annak egyértelműnek kell lennie szerintem, hogy arranger vagy workstation/synth irányban mész el A Yamaha nem most szedte össze magát , pár éves már ez a cucc is... szívesen kipróbálnám azért.
Válasz 'Kölcemusic' hozzászólására (#14846)

Kölcemusic2014-02-21 14:45 |  #14846
hali az biztos lesz majd db itthon :S :D de majd a munkahelyen kipihenem magam ha minden jólmegy majd :)
amúgy most hallgatom a Yamaha MOX 6 ost neten elég meggyőző eddig :O yamaha nagyon összeszedte magát Roland sehol... Korg meg hát PAX3.... Krome is jól szól de most hallgattam egy összehasonlítót Yamah jobban tetszett...

jozsihome 2014-02-21 09:13 |  #14845
bocs - Egyébként meg bele kell menni részletekbe. Azt nem tudom egyébként, hogy ez a PA800-on hogy van.
Válasz 'goston' hozzászólására (#14843)

jozsihome 2014-02-21 09:12 |  #14844
Szia Goston, a konkrét típus nem volt nálam, de meglepne, ha be kellene kapcsolni vagy aktiválni ezt a funkciót. De ha mégis, akkor az Global beállítás lesz.
Az aftertouch amúgy csak VAN, tehát képes közvetíteni a fizikai aktust, amit művelsz (bármelyik billentyűn - channel aftertouch van általában). Ez az információ megjelenik a rendszerben. Aztán hogy melyik program (vagy sound), melyik kombi (bocs, stílus) pontosan mire használja ezt az információt, és hogy használja-e bármire (LFO freki, pitch bend, pitch moduláció, overdrive, bármi) az már azon belül dől el. Szerintem nézd meg a gyári programokat, szinti lead, strings főleg, és ha ezeknél sincs sehol semmi hatása (vibrátó), akkor nem tudom, mi van (vagy global settings). Egyébként meg bele kell részletekbe. Azt nem tudom egyébként, hogy ez a PA800-on.
Azért egyet rákerestem, ez jött ki. Szóval a JOYSTICKET kell átírini AT-ra. Lehet, hogy az adott programot/stílust PA500-ra dolgozták ki, és azért nem AT az alapbeállítás; aha, végül az is lehet, hogy tényleg ez a megoldás a kérdésedre

"Basically, in SOUND editing for that SOUND, find where the JOYSTICK trigger is currently configured and change it to A/T."
Válasz 'goston' hozzászólására (#14843)

goston2014-02-20 21:50 |  #14843
Sziasztok!Ha valaki tudna segíteni!A billentyű utónyomás funkciót /after tuch/hogy lehet aktiválni .Korg Pa 800 szintetizátor Köszönöm

goston2014-02-20 21:46 |  #14842
Sziasztok!Ha valaki tudna segíteni!A billentyű utónyomás funkciót /after tuch/hogy lehet aktiválni .Korg Pa 800 szintetizátor Köszönöm

jozsihome 2014-02-20 08:35 |  #14841
Szia Kölce, szuper és hajrá. Remélem, a Roland név nem jött számításba... (ez csak aranyos viccelődés akart lenni, ha már "Korgos leszel ismét" - ahogy legutóbb ígérted Attól tartok az ikrek amúgy egy darabig biztosítják otthon majd az ideális hangnyomást, te nyugodtan hátradőlhetsz

Kölcemusic2014-02-19 18:47 |  #14840
Sziasztok remélem mindenki jól van... Én meg vagyok és idén megjön a gyermek áldás is :) a feleségem 4 hónapos múlott a héten ikrekkel

jozsihome 2014-02-18 23:04 |  #14839
Pont ilyenem nem volt, de tisztelője vagyok ennek a típusnak is. Egyik legutolsó rókabőr, amit lehúztak a Triton vonalról . Ha ez számít (nálam nagyon), ugye aftertouch-os, ami sem az M50-re, sem a Krome-ra nem jellemző sajnos. Effekt szekció viszont jóval szerényebb a tritonhoz és az újabb cuccokhoz képest. 5 insert helyett csak 1 van, meg 2 master. Ez akkor számít, ha szanaszét splitelt setupban a különféle szólamok eltérő effektezést kívánnának. A hangszínekben érdemes elmélyülni vétel előtt, nem mindenkinek és nem minden célra ideális a HI szintézisen alapuló Tritonos hangzásvilág, ami persze amúgy szuper a maga módján. Az akusztikus zongora hangok okozhatnak csalódást (Karma tapasztalatok alapján). Kinézetre nagyon kulturált, az M50-nél jóval szebb. Én örülnék, ha ilyenem is lenne itthon. (A Wav témát nem tudom.)

Juhberci2014-02-18 19:43 |  #14838
Ja és ha van valakinek valami megosztani való tapasztalata a hangszerről, akkor ne fogja vissza magát, érdekelnek a vélemények...:)

Juhberci2014-02-18 19:42 |  #14837

Juhberci2014-02-18 19:42 |  #14836
Üdvözletem!

Kérdésem a következő: Korg TR-t néztem ki magamnak, de egy el nem hanyagolható dolgot egyszerűen nem tudok értelmezni. Lehetséges wav fájlokat betölteni SD kártyáról, és lejátszani, kvázi playback-ként/sampler-ként anélkül, hogy az EXB-SMPL board installálva lenne?

Köszönöm!

vénkecske 2014-02-18 17:46 |  #14835
Maximálisan osztom a véleményed! Nem lehet sajnos megállni a gyári hangkészleteknél, kombiknál. Sőtmitöbb a netről levadászható felhasználói összeállítások is kitűnőek ugyan, de minden zenéhez egyedi beállítások kellhetnek, és azt nem biztos hogy készen megtaláljuk a hangszerben. Ki kell használni a lehetőségeket : valóban az M50 teljesen hasonló felépítésű, csak jóval nagyobb hangminta állománnyal rendelkezik mint a kis Microstation. Az effektszekció 5+2 felosztása és a 16 sávos multitimbralitás szinte tálcán kínálja a lehetőségek végtelen tárházát a 120-as polyfonia mellett. Én is most kezdem beleásni magam, szerencsére a pc-s editor sokat tud segíteni.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14834)

jozsihome 2014-02-18 12:05 |  #14834
Szia Bodzol,
Kicsit ebben vitatkozom veled a hard-rockhoz is szükség van időnként nagy megfejtésekre - az én tapasztalataim szerint. A "kötelező" hammond hangszínek megtalálása, layerezése, kikeverése, a leslie effekt beállítások stb. önmagában is adnak teret a kreativitáshoz, de megjelenik ugye egy-egy klasszikus szintihang, rhodes, esetleg kevert hammond+szinti pad hangszín a számokban, és máris ott járunk a nagy megfejtések mezején Én a magam részéről elég vadul használom a Korg által biztosított szabadságot, ugye 16 sávval azt csinálok amit akarok, split layer, akárhány timbre... Ez a szám a triton érában 8 volt, ha jól emlékszem, de ez is jóval több mint a Yami MOX egyetlen split pontja, vagy a roland szerény upper/lower és 2-2 timbre megoldása. Talán a Gi-nél 4-felé lehet splitelni, az már valami , de nem emlékszem pontosan.
Válasz 'bodzol' hozzászólására (#14833)

bodzol2014-02-16 19:23 |  #14833
Köszi mindenkinek!
Ebben az árkategóriában a MOX6-ot láttam, meg a Juno-kat, de valahogy ez lett a szimpatikus, talán épp azért, mert Y&R már volt nekem - még ha oly öregek és viseltesek voltak is:)) - de Korghoz még nem volt szerencsém, igaz olyasvalaki is ajánlotta, akinek adok a szavára. Amúgy meg mindig van jobb, csak bírd megfizetni! Igazából a zsebünkhöz képest kell a legjobbat megtalálni, meg persze minek is fizessek olyan szolgáltatásokért, amiknek a létezéséről talán tudni sem fogok a hangszer használata során. Szégyen vagy sem, a Rolandomnál a menüben csak addig merészkedtem, míg a USER-bankba bemásoltam a megfelelő hangszíneket. Miért? Mert ennyire volt szükségem! Ettől függetlenül szükség van új hangszerre, mert annak hitelesebb a hangja. Minden más másodlagos, persze nem tudhatom, mikor vehetem hasznát, így nem felesleges. De tény, a hard-rockhoz nincs szükség nagy megfejtésekre.
Mindenesetre jól esik, hogy igazoltátok az elképzeléseimet, amint befutnak a megfelelő mennyiségű anyagiak, ráugrok egy ilyenre!
Köszi mégegyszer!!!

Stewe-2014-02-16 18:02 |  #14832
Szerintem hallgasd meg a Rolandot,és vegyél egy Korgot!

jozsihome 2014-02-16 14:46 |  #14831
Sziasztok, az M50-ről szinte csak jót tudok mondani, végtelenül rugalmas (ahogy minden Korg ws), jól szól, érintőképernyő fantasztikus stb. A microstation belülről majdnem ugyanez, tehát az is biztosan jó cucc ár-érték arányban (mínusz minibill). Akusztikus zongora hang is jobb már, mint a korábbi triton származékokban (Karmám volt, egészen tragikus zongorahanggal), de távolról sem az igazi. A kross már a krome öcsikéje, ezekben jobbak lehetnek az akusztikus programok, de nem ismerem még közelebbről.
Fontos lehet, hogy az M50 és az újabb hangszerek általában NEM hozzák a Triton sorozat HI szintézisen alapuló, kissé érdes, és jellegzetesen korgos hangjait. Szempont lehet még, hogy mondjuk egy Karma jóval nehezebb, mint a pihesúlyú M50.
Még a klasszikus szintihangokkal is van gondom időnként, mert alapból trances vackokkal és zenekarban használhatatlan motion synth csodákkal van tele. Én máshogy raktam volna össze. Elvileg persze ki lehet keverni nulláról sok mindent, csak azért az melós kicsit

Ha én most állnék választás előtt, megnézném/meghallgatnám még a Roland Gi-t, használtban eléggé lecsúszott annak is az ára, és van akinek az jobban bejön. A zongorája vélhetően jobb lesz, mint az M50-é. Ja, és mechanikailag a billentyűzete is.
A fentiekkel együtt igazán remek szerkezet az M50, nekem nagyon bejött.

Válasz 'bodzol' hozzászólására (#14830)

bodzol2014-02-16 12:40 |  #14830
Köszi a választ! A zenekarban ott az L100-as Hammond, és cipelni is általában egy "spéci" Vermonát szoktam, tehát valóban kiegészítő hangszerre van szükségem. Na jó, vannak esetek, mikor az orgona is "kiesik" alólam, így kénytelen vagyok egy hangszerrel megoldani mindent. Eddig egy xp-10-est nyúztam, de már igencsak túlhaladott, állapotát, és képességeit tekintve is. Néztem a 2 konkurrenciát(Yamaha, Roland) is, de így videón keresztül tényleg az M50 tűnt a legjobb kompromisszumnak, és elsőre is szimpatikus volt. Az otthoni bogarászás messze van tőlem, leginkább éles helyzetben nyúzom a hangszert.
Kösz mégegyszer!
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14829)

vénkecske 2014-02-16 12:25 |  #14829
Annyira nem vagyok tájékozott a Korg felhozatalban, de most hogy magam is hasonló hangkészletre vadásztam, mint amiket felsoroltál elém került néhány lehetőség.
A régebbi floppis típusok kizárva , viszont a régebbi Triton, M3 meg hasonlók készletéből sok hangzást elfogadtam volna.
Most hogy ráleltem a korábbi hsz-omban olvasható Korg Microstationra, megnéztem mi az ami neki legjobban megfelelő frissebb kiadású szerkli normál méretű klaviaturával. Nos ez a Korg Kross, ami épp beleférne szerintem a költségvetésedbe.
Úgy nézem hasonló nagyon a hangkészlete, és ugyanúgy szerkeszthető, feltölthető parádés hangzásokkal.
Nekem is a Hammond az egyik dilim, és ha valami jól megközelíti ennyiért a B3 különféle beállításait, akkor ezek tudják.
De ugyanúgy a Rhodesek és más elektromos pianók, akusztikus zongorák, stringsek, vocalok is meglepően jók.
Vásárlás előtt mindenképpen próbálj ki egyet!
Nekem most csak a picikére futotta, viszont egybe fogom építeni egy master keyboarddal, és máris lesz egy kétmanuálos egységem
Válasz 'bodzol' hozzászólására (#14828)

bodzol2014-02-15 21:26 |  #14828
Üdv mindenkinek!
Mivel inkább az orgonák között ismerem ki magam jobban, segítséget szeretnék kérni! Úgy néz ki, a közeli jövőben lehetőségem nyílik hangszer vásárlásra, a keret max 200. Ami elsőre szimpatikusnak tűnt, az M50-es volt. Tudom, régebbi, de a KARMA sem tűnt videón rossznak. Nekem csak néhány hangszín használata miatt kell, Hammond mellé, zongora, rhodes, strings, néhány klasszikus analóg szinti hang, meg néhány alkalommal orgona.... A többit meg később meglátjuk, mire lehet még jó... Nem tudom jó irányba haladok-e? A segítséget és a véleményeket előre is köszönöm!

vénkecske 2014-02-15 13:41 |  #14827
No ha még megvan Neki, akkor ugye annyira nem lehet rossz :)
Azt hiszem egy darabig én sem válok meg tőle...
Korgcsa néven szokott publikálni erre-arra, majd megkeresem.
Köszi!
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#14826)

pityu0718 2014-02-15 12:23 |  #14826
Ha jól emlékszem (és jól) :) akkor Koródi Csabinak a birtokában van egy ilyen kütyü (is) !
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14825)

vénkecske 2014-02-15 08:45 |  #14825
Sziasztok!
Érdekelne, hogy van-e (volt-e) valakinek Korg Microstation nevű mini csodája ? :)

analogok 2014-02-01 16:35 |  #14824
köszi szépen...nézem.... az 1-es megvan...

pityu0718 2014-02-01 11:32 |  #14823
Nem tudom ezeket ismered-e már:

1.
2.
3.

Ezek Nekem is jól jöttek az Extreme-hez!
Válasz 'analogok' hozzászólására (#14822)

analogok 2014-02-01 09:21 |  #14822
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy Korg Triton studióhoz PCG file-okat honnan lehetne szerezni letölteni....jó hangszinbeket....? Láttam pár oldalt, de csak az általános hangszinek vannak fenn..
Köszi előre is segitségeteket!

mél: heart@kabelszat2002.hu

chubby 2014-01-28 23:51 |  #14821
A keyboardos 55-80 között van fenn. Kérdés hogy mennyiért megy el. Egy x5dr rack sokáig volt fenn 25-ért, de akkor nem kellett, most meg kellene, mert hozzám vágtak egy nagyon okos kis masinát. Sonuus g2m v2 a neve :) Tavaly yamaha motif rack volt 70-ért, meg egy motif ES rack 65-ért!!! Hmmm...
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14820)

jozsihome 2014-01-24 15:16 |  #14820
chubby írta Korg X5DR rack modult keresek olcsón. Köszi!

Remek ötlet - én is
Ez csak félig volt vicc...
Ha egy keyboardos 70 körül elérhető, akkor a rack változatnak mi lehet az irányára? 40 körül?
Válasz 'chubby' hozzászólására (#14819)

chubby 2014-01-22 18:31 |  #14819


Korg X5DR rack modult keresek olcsón. Köszi!

vénkecske 2014-01-08 23:15 |  #14818
Nem bántasz meg, attól a márkától (nameg ennyi pénzért) túl sokat úgysem vártam. Mondjuk ahhoz képest amiket az utóbbi időkben elkövettek, egy kitörésféle próbálkozásnak tűnik valóban. De a hanggenerátorukon meg a program szisztémán még akad mit csiszolgatniuk hogy komolyan labdába rúghassanak.
Megsúgom halkan, engem az a jobboldali üres hely izgatott fel leginkább , épp elfér egy mini itx alaplap... Nem rajta, hanem akár benne is! :)
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14817)

jozsihome 2014-01-08 19:08 |  #14817
vénkecske írtaÉn is egy tekergetős, step-szekvenszeres gépre cseréltem le kíváncsiságból. No meg van egy drawbar orgona szekciója ki/bekapcsolós vibratóva+leslievel. Hát sajnos mesze elmarad az AI2 generálta orgonahangoktól. A szintihang szekciója, meg a 6 layeres online szerkeszthetősége kicsit kárpótol, de nyemazigazi... Sebaj, megint előkerült a VB3 és társai, azt viszont jól lehet vezérelni vele. Úgy hívják hogy XW-P1. Ja, és Casio

Pedig elvileg a Casio ki akar törni a zenei célra használhatatlan Metro/Tesco szintiszerűség kategóriából, de - minden megelőlegezett bizalmam ellenére - nem kívántam meg sem a P-t, sem a G-t (kiállításon, hangszerboltban). Egy használt TR-t inkább hazavinnék hasonló árkategóriában. De nem akartalak megbántani szóval a márkák szintjén nem vagyok fanyalgó-automata meg márkafetisiszta sem
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14815)

sly 2014-01-08 18:00 |  #14816
Korg Trinity Pro X, 88 billentyűs, kalapácsos workstation perfekt állapotban, profi félkemény tokkal eladó. Érdeklődni: novakszilveszter@freemail.hu

vénkecske 2014-01-08 13:25 |  #14815
Én is egy tekergetős, step-szekvenszeres gépre cseréltem le kíváncsiságból. No meg van egy drawbar orgona szekciója ki/bekapcsolós vibratóva+leslievel. Hát sajnos mesze elmarad az AI2 generálta orgonahangoktól. A szintihang szekciója, meg a 6 layeres online szerkeszthetősége kicsit kárpótol, de nyemazigazi...
Sebaj, megint előkerült a VB3 és társai, azt viszont jól lehet vezérelni vele.
Úgy hívják hogy XW-P1. Ja, és Casio
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14814)

jozsihome 2014-01-08 12:57 |  #14814
Szia, hát az X5D-t nemigen lehet pótolni ezzel. Abban ugye AI2 szintézis, ez meg egy sima monotimbrális V-analóg. Elsősorban konrtollerként nagyszerű, a szintije alap, a novation KS szinti egy timbréje van benne, lehet így mondani. Nagyon jó szórakozás tekergetni, de nem ad valami nagyszabású hangot. A billentyűjét általában elismerik jónak, és szerintem is az. Jó leadet lehet vele kitekerni azért. Discontinued termék egyébként.
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14813)

vénkecske 2014-01-07 22:18 |  #14813
Szia Józsihome!
Nektek is BÚÉK! :) Örülök hogy sikerült összehozni.
Én még mindig az X5D eladása miatt nyalogatom a sebeimet :(
Meg is nézem milyen ez a Novation...
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#14809)

jozsihome 2014-01-07 21:28 |  #14812
Nekem sem sikerült. Vagy 4-5 éve futottam vele egy kört PA50SD miatt, de már akkor se nagyon fejlesztették, halott dolognak tűnik. De ha sikerülne, akkor is elég vacak lenne az eredmény, erre volna egy láda söröm Ha nagyon kell a Yami univerzum, akkor ahhoz legjobb beszerezni egy Yamahát Ezt nem viccből írom, egy időben akartam venni egy "ezeröcsit" vagy hasonlót házibuli célokra.

fsastamas2014-01-07 00:38 |  #14811
Sziasztok! Az imént telepítettem fel a gépemre a Style Works XT programot Yamaha stílusokat szeretnék konvertálni Korg-ra! Sajnos egyetlen stílust nem képes betölteni. Mi lehet ennek az oka ennek?

fsastamas2014-01-07 00:38 |  #14810
Sziasztok! Az imént telepítettem fel a gépemre a Style Works XT programot Yamaha stílusokat szeretnék konvertálni Korg-ra! Sajnos egyetlen stílust nem képes betölteni. Mi lehet ennek az oka ennek?

jozsihome 2014-01-01 16:39 |  #14809
vénkecske írtaAkkor medvevadászatra fel! Ezek szerint a hangerőt a sztereo kimeneten szabályzod sztereo pedállal, és nem a hangszer vezérlő bemenetén. Pedig ha van erre lehetőség, inkább azt kéne beállítani, és akkor a füles kijáraton is szabályzott lenne. Pár madzagot megspórolnál ezzel a lehetőséggel. De ha erre nincs lehetőség, akkor kéne egy passzív di-box tényleg. A splittelést meg tudod oldani elvileg, ha a pedál kimenetére veszel két Y kábelt, és mindegyiknek küldenéd az egyik végét a kombóba, másikat a sztereo pa cuccba. A kettő közül meg egyik ágba beiktatod a DI-boxodat. (Nyilván a keverő felé praktikusabb, mert az tudja fogadni a canon szimmetrikus jelet.) Mert a medve 99% hogy a kombó és a keverő földek közt jön létre.

Vénkecske, adtál egy jó ötletet, meg is realizáltam a következő képpen: a korg pedal csatijára Y+ van konfigurálva, ez jó is így, mert az Y+ra meg azt rakok, amit akarok - de ez valami effekt mindenképp, LFO stb., ezt nem akartam feláldozni a hangerő miatt. Közben viszont lett egy igazán remek Novation X-Station 61 billentyűm (haláli jó, tényleg). Na és ennek az effekt pedál bemenetét rámappeltem a master volume CC funkcióra, és persze remekül szabályozza ilyen módon a hangszer master kimenetét. Szóval egyrészt boldogság, másrészt tényleg megspóroltam pár kábelt a próba setupban. Köszi és búék J
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14790)

okamoto78 2013-12-27 16:24 |  #14808
Köszi. Máris nézni.:)
Válasz 'zeneboy' hozzászólására (#14807)

zeneboy 2013-12-27 15:34 |  #14807
Itten nézni...

okamoto78 2013-12-27 15:06 |  #14806
Sziasztok,
régen téma volt, csak sajnos nem tom lett-e rá megoldás. :)PA800 ast szeretném összemidizni egy 10 colos androidos tablettel. Lehetséges?

Köszönöm a választ.
Üdv.
oki

zeneboy 2013-12-26 22:36 |  #14805
Kellemes Ünnepeket Minden Fórumtársnak!!!

Szabolcs1232013-12-26 20:52 |  #14804
Üdv Kollégák!

Korg i5s hangszerbe keresek billentyűket, vagy akár komplett billentyűsort, ha valakinek volna vevő lennék rá.

okamoto78 2013-12-24 13:52 |  #14803
Kellemes karit minden fórumos

kollégának!

Synthwork2013-12-24 13:26 |  #14802
Boldog Karácsonyt Kívánok minden kedves fórumozónak és Családjának!

Üdv: Chris

gino 2013-12-23 11:57 |  #14801
Sziasztok!
Pa800-hoz nincs valakinek mulatós stílusokhoz használható PCM hangmintája?
Esetleg a készítéséről valaki tudna bővebben írni?
Köszi előre is.
gino76@freemail.hu

csabesz012013-12-22 18:18 |  #14800
Sziasztok! valaki tudna nekem segíteni!
korg PA1X-hez keresnék orgona hangszineket,pl.hammond-os,leslie-s,torzított.
Előre is köszönöm a segítséget!!!
Ja és ha valaki otthon van ebben a hangszerben, segítene nekem hogy lehet a pich band kart átállítani hogy ne kapcsolóként hanem nyomógombként működjön.Mert most úgy működik ha egyszer előretolom ráteszi a hangszinre vibrót,ha mégegyszer leveszi róla.
Nekem eddig minden hangszeremen ez úgy működöt, ha előretoltam rátette ha elengedtem levette róla!Lehet ezen hangszeren ezt nem lehet beállítani! Előre is köszi a segítséget

perlakij2013-12-13 16:39 |  #14799
Szia köszönöm a segítséget.Elemet már cseréltünk de ránézek arra is.Köszönöm a tanácsot megpróbálom és jelzek hogy sikerűlt.üdv:józsi
Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#14798)

vénkecske 2013-12-12 23:12 |  #14798
Cserélj elemet! Nézd meg hogyan!

A floppyegységben meg tisztítsd meg a fejeket.
Bemész inform. üzletbe, és kérsz floppyegység tisztító készletet, vagy beviszed pc-szervízbe a hangszerrel együtt és ott megpucolják.
Válasz 'perlakij' hozzászólására (#14797)


Első <500 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, New Yorker üzlettel szemben)
NYITVA MINDENNAP: 11:00 - 20:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu