Dehogyis. lacilala semmi baj nincs. valamit félre értettél szerintem. Kecsivel msn-en is hülyitjük egymást órákon át.
Mi tudjuk egymásnak mit jelentenek az ilyen beszólások.
Összezavarodtam "zenefilozófiailag".AZt gondoltam eddig ha valaki jól játszik, az egy szál hangszeren is úgy játszik, hogy borsódzik tőle a karom, ha egy zenekar kíséri és ő hozzá teszi amit tudd akkor is feláll a szőr a hátamon, és ha éppen csak egy szekvenszerrel játszik együtt, és amellet csillogtatja virtuózitását, netán egy gyári vagy midi alapra játszik tiszta szívvel, vagy kísérőautomatiát használ és belead apit anyait akkor is könnyeket csal a szememre az mind lehet nagyon jó. És azt is gondoltam eddig hogy ezek nem egymással hasonlíthatóak igazán össze, hanem mind mind külön értékelhető és értékelendő. Nem az a lényeg, hogy ki-ki mennyi munkát fektetett bele (+tehetség) és hogy a hallgatókra hogyan hat? Aki jól játszik az a MIDI mellet is kihallatszik hogy jó, mert játszik és jól, aki meg nem azt is észreveszik, ha nem is közvetlenül a zenei teljesítéményét értékelve, hanem arról hogy az előadás, vagy a buli közben hogyan érezték magukat.Mindenesetre szerintem a zenének az élő része az ami értékelhető egy előadásban a többi az a technikai részhez sorolható, ugyanúgy mint egy erősítő, egy dobgép, vagy egy reflektor. Ilyen értelemben lehet külömbség midi és midi, és stylus és stylus között de ez technika főleg, és ideértem a zeneszerzést is ami ezek elkészítéséhez szükséges. Ezeket csak azért írtam le mert ez a konzerv nem konzerv zene vita általában keveredik a ki mennyire jól zenél vitával és én nem tudok ebben eligazodni.
Olyan zenekaroknál, ahol van élô hangszer, ott szokott kimondottan idegesíteni, hogy se híre se hamva az élô hangszereknek, holott pont ezek hangszerek miatt válhat egy automatikára épülô elôadás élô feeling-üvé.
Kicsit off lesz a téma, de ide írok, mert itt sokan hallgatunk különböző zenéket. Nincs valakinek véletlenül "beindulós" gospel zenéje? Elég ha csak az előadó nevét, vagy album címét írja meg ha valakinek akad ilyen.
Igen, valahogy az automatikát csak úgy lehet egy kicsit változatossá tenni, ha érdekes megszólalást, dallamvilágot alakít, talál ki,(ami nem mindig sikerül) mert akkor egy kicsit lehet korrigálni az egyébként monoton stílust, vagy esetleg szól még vagy 4-5 embernek és akkor mehet a rock!!! Persze nem saját számoknál nagyon nehéz más dallamvilágot kitalálni, .....ott egyszerűen nem lehet, mert a közönség ua. várja mint a médiában, otthon hallgat.
Ezt te döntsd el, hogy mennyire vagy kreatív. Mindenesetre engem nyomaszt egy automatika bezártsága. Az örökös ismétlése, monotonitása egyenesen öli a zene sokszínűségét. Ha magad írod meg a saját elgondolásod alapján kreált stílusokat az egy fél fokkal jobb, bár ez is csak ismételgetni fogja saját magát. Ha te szeretnél kreálni egy dalt, akkor az azt jelenti, -ahogy azt a "kreálni" szó jelzi- hogy az általad megírt dalt a teljes egyéniségedhez, ízlésedhez alakítod a dal elsô hangjátol az utolsóig. Saját magad hangszereled meg a külömbözô hangszersávokat, te gondolod ki, hogy mit pergessen a dobos, te határozod meg, hogy mekkorát slide-oljon a basszgitár a húrokon, stb.............tehát a te kreativitásod fogja visszaadni a végerdemény. El nem tudnám jampit képzelni automatika mellett, mert abban a pillanatban nem lenne az a Jampis zene, amit és akit megismertünk Jampi zenéjében.
Viszont attól még lehet valaki kreatív, mert automatikával játszik, lásd pl: mosza. Csak így ezek a zenék sosem fognak kiteljesedni és maradnak azokon a korlátokon belűl, amiket az automatika mellett felsoroltam.
Ez az én véleményem.........................
Meggyôzôdéseem, hogy otthoni szórakozásra találták ki, mint ahogy nagyon sok minden mást is, csak a balszerencse úgy hozta, hogy kivitték a négy fal közűl és elterjedt. (Természetesen ide értem a kézrôl-kézre terjedô midifile-okat is)
A midihez nem szólnék hozzá, bár van nekem is elég sok, de itt a lépcsőházban nem hiszem hogy osztatlan sikert aratnának,ha éjnek-éjjelén elkezdené a gép nyomni... bár ki tudja.
Ha véletlenül valakinek megtetszene valamelyik csörömp,amit csörömpöltem, játsza, alakítsa át nyugodtan:csak annyit kérek említsen meg, mint a csörömp kitalálóját-szövegíróját, már ha van szöveg, mást nem.
Srácok!
Ezen kár vitázni szerintem. Amióta Fakenuban Kuramuki feltalálta a midimeghajtót a hangszerekbe, nincs olyan ember, illetve kevés, aki ne használná a tömörebb hangzás végett a midit. Az más tészta ha valaki azért használja mert abszolut nemtud játszani.
Almatom! Akkor ezek szerint én, aki stílusokat írok inkább, én sem vagyok elég kreatív, mert az is egy idő után önmagát ismétli? (ezt sem kötözködésből kérdezem)
Szó sincs midi - nem midi összekapásról lacilala, ezen már rég túl vagyunk. Alant kifejtettem, mire volt ez a kérdés, mégegyszer nem kötözködésnek szántam, és a választ is megkaptam. Ennyi.
Értem én, persze. Csak ezt a nótát (lehet persze hogy az egyéni tájékozatlanságom mondatja velem) tartom annyira "nem elterjedt rétegzenének" egyszeri alkalomra kellő számnak ami ráadásul egyszerű is, hogy tonképp könnyebb (kevesebb munkával járó feladat) simán eljátszani egy beépített ritmussal, mint midit kreálni érte.
Moszának is köszönjük a "Csörömpöket"
Jazzbass emailcímem: epikeia"kukac"freemail.hu. Ha tudod küld átt ide a hanganyagot. Köszönöm! Valamiért nem tudom letölteni!
Jazzbass köszönöm szépen. A midit valamiért nem sikerült letöltenem, de a harmóniákat köszönöm. Nem szerettem volna, ha itt összekaptok megint a midi nem midi témán. Ezt régen megbeszéltük. Akarom írni megbeszéltétek. Mindenki álláspontja ismert a témában. Szerintem nem kell ezt tovább ragozni, de ti tudjátok. Jazzbass köszönöm a lehetőséget és az önzetlen felajánlást. Remélem Vénkecsi nem miattam haragudott meg rád. Majd magam eldöntöm, hogy játszom, vagy midi lesz. Feltéve ha le tudom szedni. Mégegszer köszönöm a lehetőséget és a segítséget.
Egyik kedves erdélyi írom, Sütő András a Csillagszemű juhászok novellájában írja:"Állj! Ne fusson nyelved (jelen esetben kezed) gyorsabban eszednél!" Megfontolandó
Uraim, a következő helyről letölthető az általam csörömpölt számok rar.fájlja. Nyelvtanilag helytelenül fogalmazva: egy kicsit nagy lett!!!!!!!! és nem szerepel benne minden szám, főleg azok nem melyeket a yami 1500-al készítettem, mert azok ezen a gépen nincsenek rajta, és még így is lehet maradt ki. Ezek közül a csörömpök közül szinte mindegyik, (egy-két kivétellel) az s900 - al készültek, stílusokkal és általam történő belecsörömpöléssel és meg nem határozható hanghullámok kiadásával, melyek a hangszálak rezegtetésével lettek előállítva.
kyo2,
Én pl nem azért írok meg minden dalt midibe, mert nem tudom eljátszani. Nekem az automatika egy konzerv, mások által megkreált (a gyári is az) és önmagát mindíg utánozó (loop-oló) élettelen gép marad, ami semmi képpen nem tükrözheti a dal általam elgondolt prezentálását. Mivel az utolsó dobütésig saját magam írom meg a dalokat midibe, így azt én úgy formálom saját arculatunkra, ízlésünkre ahogy én azt akarom, belevéve a saját zenei ötleteket, hangszerelési adottságokat, stb.............. Ettôl lesz a végtermék nem sablonos. Automatikát kizárólag csak rögtönzéshez vagy olyan dalokhoz használok, ahol megkövetelt az események követése a zenével, mint pl: menyasszonytánc, zenés játékok......................
Egy automatika soha nem lesz élô hatású, mint egy igazán jól megírt midi. Persze ha valaki azokat az elterjedt észtvesztô midiket használja, amiket oly sok helyen lehet hallani, akkor inkább már tényleg az automatika!!!
Figyeljetek! Nem akarok ezzel a kérdéssel magamra haragítani senkit, nem is kötözködésképp teszem fel a kérdést, csak egy egyszerű választ várok: Ezt a számot mért nem lehet egyszerűen csak eljátszani szépen, mért kell ezt is midibe megírni?
Szia! Ha yól hallom, a youtube-on Esz-dúrban szól, de olyanban játszod, amilyenben akarod és a hangodnak kényelmes. Ha a fő dallamot "leszeded", akkor utána már "nagyon könnyű" a harmóniákat rápakolni. Kb. olyan nehézségű ez a szám, mint amilyeneket én szoktam csörömpölni, mindenféle rosszindulat nélkül. (egyxerű) Persze meglehet vadítani, de szerintem ez így szép, ilyen egyszerűen és tisztán.
Á nem Jazzbass. Annyira nem vagyok ügyes. Élőben játszom majd. Gondoltam Kountry beatben eljátszom. Viszont a harmóniákban segíthetnétek ti,
akik képzetebbek vagytok előre is köszönöm!http://www.youtube.com/watch?v=lY8cnWq1Jpw
Bocs almatom hogy csak most jöttem vissza dolgom volt és hamarabb nem tudtam!felvettelek msn-re majd holnap este felé tudok a géphez ülni újra!Előre is köszi!
Most már én sem várom meg Tom és Zoli rocky helyrerakását... pedig arra a 10 percre kíváncsi lettem volna... Na majd talán holnap megmutatják nekünk.
Üdv és jóéjt mindenkinek !
Én itt kiszálok, mert nekem, aki ezt a másolás dolgot is ilyen nehezen oldotta meg, ez végképp magas, majd holnap elolvasom mit sikerült megvalósitani. Jó éjszakát mindenkinek!Most még dolgozom egy kicsit Tamás Gábor-Gyere velem a Hargitára nótán, mert hétvégére kell. Szép darab. Egyszerű. Székely bál lesz.
Remélem a Twelve Tone Systems Inc. is olvassa a topicot, és kapok majd kis részesedést a népszerűsítésükért.... napersze ha találnának egy számlával vásárolt példányt az országban
Ha egy szakaszt akarsz így kijelölni a nótából, akkor meg jobb oldali sávok fölötti számozott ütem-kijelölőn húzod az egeret, akkor halványan kijelöli neked, és pl. ctrl+c vágólapra teszi,majd másik helyre teszed a kurzort (mondjuk 8 ütemmel későbbre, mert 4-et kijelöltél, és onnan ismétel), ott meg ctrl+v és bevágja mint Józsi a rettenetest.... Arra figyelj, mikor felugrik az ablak, helyesen add meg a track és ütem számokat.
Ha baloldalt a track-ek elején kattintasz az egérrel, ki tudsz jelölni több sávot is: ha a sarokba kattintasz,az összeset jelöli, ha ki akarsz venni a kijelölésből, nyomod a ctrl-t és katt pl. a 10-esre , ha azt nem akarod .
Abban segíts Kecsi bá ha tudsz, hogy Cakewalk-ban hogyan tudom egy midi fálj egy részét kijelőlni, majd máshová bemásolni? Csak egyenként tudom a csatornákat, vagy egyben is? Jazzbass felajánlotta kedvesen, hogy megcsinálja nekem, de szeretném megtanulni, hogy valahányszor ilyen gondom adódik, ne kelljen mással elkészítetni!
Na itt télleg van ! Ügyi vagy Akkor akit érdekel, keressen rá a "phrase mark" kifejezésre a csatolt pdf-ben, szépen leírja, hogyan kell beilleszteni azt a bizonyos jelet a songba. Ugye nem kívánjátok, hogy most erre feküdjek rá.... kiástuk a gesztenyét, akinek kell sütögesse, köppögesse.....
Na............
Sikerült egy ilyen "szinkronizálatlan" midit, tökéletesen taktra húzni. Nem is mondom hogyan, mert megint jön a lecseszés az alma miatt........................... De ha van valakinek ilyen midije, küldje át nekem és 10 perc múlva küldöm vissza a frankót .................
De hol itt a program ? Itt csak a doksija van, ahová mutat, ott meg MÁR nincs... Jó lenne az XG Works is... De most ha lehet hadd ne merüljek bele ebbe is
Ha sikerül pontosan megmérni a valós tempót, és felvételkor a felvevőt erre a tempóra belőni, akkor nem.
Réges-régen csináltam már ilyet, olyan midivel, ami viszonylag "megérdemelte" a kínlódást...
(Megírni nem tudtam volna olyanra, annyi idő alatt...)
A másik meg: bizony képes a mi kis Yamink (nem csak a T1-s900) a phrase mark jeleket felismerni. Csak belé kell biggyeszteni a meta "FF 7F 05 43 7B 03 20 08" markereket megfelelő programmal, vagy egy Tyros tulajt megkérni, hogy vegye fel a jeleket. Sajnos ezt az eseménysort nem támogatja még a Sonar sem hogy beírjuk egy midibe :( ... Ha valaki tud egy XfTool nevű programot, akkor azzal betehető. Vagy a casm editorral, ha van türelmed hozzá.
Sajnos ez nem így van, rengeteg hasonló elcseszett "nyújtott" vagy széthúzott midivel találkoztam, ami bizony úgy keletkezett, ahogy Baloo leírta. Ezzel a módszerrel soha nem húzol minden ütemet a helyére mert a ppq nincs szinkronban a time signaturával.A Cake-ban van egy opció Edit-Fit to time menüpontban, ahol ezt meg lehet csinálni, de vért izzadsz előre megmondom. Életemben egyszer voltam hajlandó vele 0-végéig ütemvonalra sztreccselni a midit, de azt is csak azért, mert fizették... Kb. 2 órás meló volt, mire a nyújtás vagy tömörítés arányát kitököltem ... Jó szórakozást ! de én inkább a kukába dobnám az ilyen midit !
üdv : kecsi
Egyszerű. A midi nem az ütem egész részéről indul, hanem tört résztől. Tedd fel a cake-t, jelőld ki az egészet, és húzd be a 2-ik ütem, 1-ső bekezdésére.
Ez a midi valószínűleg azokból az időkből származik, amikor a midiket még kábelen át, "Real Time"-ban (is)
másolgatták, egy midi lejátszó (Pl. Sound Brush) és egy felvételre is alkalmas felvevő összekötésével,
csak épp az órajelet felejtették el szinkronizálni. A lejátszó az aktuális tempón "adott le",
(Pl. 180), de a felvevő 120-as tempón "ketyegett", és úgy vett fel.
Talán a legegyszerűbb, ha hasonló eljárással "visszafordítod" a történteket:
Megméred a nóta valós tempóját (minél pontosabban!) Aztán lejátszod a hangszeren,
és kábellel (Real Time-ban) felveszed egy szekvencerrel, vagy midi szerkesztővel,
amin beállítod a pontos, valós tempót.
A szinkron idításra (mivel csak kézzel lehetséges) ügyelni kell.
Ha némi lineáris elcsúszás akadna, azt a szerkesztővel korrigálni lehet.
Az egyek ezek után már a helyükre kerülnek. Eztán jöhet a quantálás, és az egyéb szerkesztések...
Jó munkát!
Sziasztok! Adott egy midifile ami egy rocky, tehát elég gyors a tempója. Viszont a dal tempója nem egyezik meg a hangszerem takt kijelzôjével, tehát nem találkozik a dal tempója a hangszerem tempójával. Magyarúl a midifile órajele nem ül a hangszer órajelén. Kérdés: hogyan lehetne ezt a dalt miliméter-pontos tempóra húzni? Bármilyen megoldás pontos ismertetése érdekel. Köszi!