Ha ez egy olyan fórum lenne, raknék be képeket.Gondold el, hogy most a másik fórumokban (gitár) mindent lefikáznak, semmi sem jó, minden gagyi, Apám meg a Vorson gitárra azt mondta, hogy milyen király,bárcsak akkoriban lett volna ilyen...(lassan 30éve befejezte a zenélést, most csak ha összejön a család és van benne néhány légkör akkor nyomja hogy "Szeretlek én jöjj vissza hozzám"...)
Király lehetett, más idők voltak azok! Én akkor még nem is éltem. Szívesen visszamennék az időben szemlélődni egy kicsit. Mókaládát meg végfokot nem vinnék...
Helló!
Faterom mesélt ilyen sztorikat,a hatvanas évekből.A mai napig meséli, hogy milyen szép idők voltak azok, akkoriban megbecsülték a zenészt...Persze mesél más dolgokat is, pl. mikor az etnikai zenészekkel ment a műsor:)
Az egyik legnagyobb sztorija az, hogy Badacsonytomajon játszottak egy lagziban a helyi kultúrházban valamikor télen, de míg tartott a buli leesett félméter hó.Mivel Tapolcára hazamenni nem igazán tudtak, ott múlatták az időt még másnap is, akkor már a falubeliek örömére.Lényeg az, hogy 3 nap múlva értek haza a kb. 10 km-re lévő Tapolcára, de úgy , hogy a lábdobot telerakta a család minden kajával piával, persze mindezt a gázsin felül....Arról nem beszélve, hogy mindig azt hallgatom, hogy minek 1000w-s végfok, mikor Ő végignyomta az éjszakát a 10W-os Beag erősítővel..de ez már egy másik téma
Helló TREBOR !
A következőt csináltam én ...Lehet kapni kis csiptetős lámpát/ez kb egy kis maroknyi/minyon égő foglalattal.Vásároltam bele egy 15W-os izzót,és a miksi állvány vizszintes részére csiptetem...Ez kb 1db ezres!
A többi megoldás valószinü drágább!
Szeretnék venni kottalámpát. Ha van 5letetek osszátok meg. Előnyt élveznek a 220-al rendelkező nem elemes cuccok. Viszont psr 3000 kottaállványára lesz ami köztudott hogy nem bír el nagy terheket. Én ezt néztem első körben csak az a bajom, hogy elemes:
http://www.elimex.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=256&Itemid=32&vmcchk=1
kottalámpa
(KM-12230-000-55) kottalámpa K&M
Sziasztok!
Almatom engem érdekelne a Sonar4, még sosem próbáltam.
Egyébként ha már ennyire jó technikák vannak meg rohadt gyors számítógépek, akkor miért nem szán rá valamelyik hangszergyártó, hogy csináljon egy olyan KÍSÉRŐAUTÓMATIKÁS szintit /is/ amiben minden megszólaló hang szempling /vagy szempler hang nem igazán értek hozzá/. Csak egy példa: lenne egy Tyros2 a maga jól táncolható ritmusaival, de Almatom által favorizált /ne értsd félre/ Apple megszólalással.
Szerintem vennék egyet...
"...a minimum elvárás az lehetett volna, hogy a vendéget elzavarni a menet legvégére..."
Elméletben abszolút igaz. Viszont a gyakorlatban egy zenész ilyet SOHA nem tehet meg (sajnos).
"... egy ilyen helyzetért a menyasszony és a vôlegény köteles megoldást keresni!!!"
Ez is igaz - elméletileg- viszont pontosan ők azok, akik nem fognak a vendégük ellen fordulni
"egy piti zenész" védelmére. És ha elvileg meg is tennék egyébként, akkor, és ott,
a legkisebb gondjuk is nagyobb ennél...
Summázva, - és ezt az esetet félretéve - (merthogy ez nagyon durva, kirívó, és egyedi eset volt):
Sok éves tapasztalatom:
Egy viszmajor helyzetből mindig, csak és csakis a zenész, a zenekar jön ki vesztesen. Rengeteg tapasztalatom van, sok esetet átéltem én is. A történteknek 101 szem- és fültanúja van:
Én és 100 vendég. Azaz 1 száz ellenében. Amit én mondok, amivel én védekezem, vagy elhiszi bárki is, vagy sem.
De amit száz ember mesél, főleg kicsit kiszínezve, megcsavarva, hozzátéve, elvéve belőle,
azon aztán ezrek csámcsoknak hetekig. És kinek nem lesz munkája egy kifacsartan előadott történet miatt?...
Ebben a szakmában szép lehetsz, de elég okos nem...
Egyet tehetsz: Összeszorított foggal, mosolyogva, alázatos főhajtással magadban ANYÁZOL! Higgyétek el: Immáron 24 ebben a szakmában főállásban ledolgozott évvel, számtalan bulival,
lagzival, és isten tudja még milyen rendezvénnyel a hátam mögött vagyok kénytelen ezt leírni.
Bocs hogy nem Yamaha, de más topikban nem lehet ilyen jól beszélgetni ennyi mindenről: szóval, szó volt a zenésznek kijáró tiszteletről, és a régebbiek (most nem akarok neveket) emlegetik a régebbi és a mostani idők közti különbséget, a régebbi javára. (ha szabad így fogalmazni) Erről jut eszembe egy pozitív példa, mert ilyen is kell:
Egy nagyon kicsi faluba hívtak zenélni minket. Legelőször csak puhatolóztak, hogy bárhová elmegyünk-e tényleg. A második telefonáláskor árulták el konkréte, hová is kellene menni.
A kultúrházuk kisebb volt mint a családi ház amiben lakom, pedig az sem túl nagy. De a kis kultúrban kicsi színpad, azon kis szőnyeg, virágok, és a sarokban megterítve egy kis asztal. Az asztalon Üdítő, ásványvíz, bor, kávé, szendvics, pogácsa (vki otthon sütötte) leterítve otthoni konyharuhával, az asztalon is virág stb. Látszott, hogy várnak minket, és megkülönböztetett figyelemmel viseltetnek irántunk. Mikor megkérdeztem hogy kié ez az asztal ennyi jóval megpakolva, annyit mondtak. Tiétek. Hát Ti vagytok a zenészek nem??
Sztem amikor a zenésznek kijáró tiszteletről beszélnek idősebb zenészkollégák, és hiányolnak valamit a mai világból, szerintem ez lehet az. (most nem konkrétan a terített asztalra értem, ebbe ne köss bele, tudja mindenki mire gondolok) Én sem ma kezdtem. 13. éve vendéglátózom, de ehhez a bánásmódhoz már én sem vagyok hozzászokva.
Igazábol nagyon rátapintottál a mai szintik egyik gyengepontjára. Ez pont a basszusgitár hangszínek. A zene alapja az pont a dobból és a basszusból ál. Sok zenész mutatta már nekem is, hogy: ezt hallgassam meg, milyen dögös basszusgitár szól a szintimbôl! De azon kívűl hogy mélyen szólt és max 3 féle layer ült a hangszínben, azon kívűl tök élettelen. Sajnos a szintigyártók, ahogy én azt hallom, pont egy nagy százalékot spórol meg a rom memóriájából, mind ez ugye a basszusok kárára. Legyen mély és telt a hangja. Ennyi! Nem hallottam még soha szintibôl olyan basszusgitárt, amire azt tudtam volna mondani, hogy: ez megtévesztôen jó! Összhatásában mégis viszonylag jól megszólal..................
Igazad van! Én csinálom rosszul! Bár tőlem még soha nem olvashattad, hogy atrocitások értek volna.
Remélem egyszer úgy alakul, hogy muzsikálhatok neked, s meglátod, hogy...
Kérnélek viszont, hogy a hozzászólásaidhoz írd oda, hogy Suszter vagyok, de nem maradok a kaptafánál, ill. azt, hogy még életemben nem muzsikáltam buliban, tehát a vitáim, akadémikus jellegűek.
Egyébként meg Ha a buszsofőrt nem is, a Taxist az utas irányítja!
De gondolom te inkább a buszos kategóriába tartozol, ami nem baj, sőt, minden elismerésem. Ott is van bunkó rendesen, s ha én elkúrom a homokórát, abba még nem halt bele senki. Nektek viszont életek vannak a kezeitekben.
Szóval ha lehet, tiszteljük már egymást egy kicsit.
Vagy legalább egymás munkáját, felkészültségét.
Nem tudom mennyi lehet neked az olcsó (gondolom kb 50.000Ft-os max.-ra gondolhatsz) de ha netán mégsem és érdekel egy felsôkategóriás megoldás és még kiló alatt akkor hallgasd meg ezt:
Ketron SD2 latin Ketron SD2 funky Nem vészes......
Ez így van. De itt nem a kiszúrásrol van szó, hanem sokkal inkább arról, hogy hová értékeled magad. Itt nem szabad elfelejteni a teljes önismeretet, nemúgy mint ahogy azt láthattuk a megastar selejtezôkön kibukott énekelni nem tudó emberkéket, hogy a halálukat kívánták a zsűrinek mikor azok megmondták neki, hogy soha nem lesz énekes belôle. Lefordítva: mindenki tudja, hogy mi az amit nyújtani tud és aszerint várhatja el a viszonzást.
Ebben az esetben a minimum elvárás az lehetett volna szegény hátbavágott szaxis kolegátol, hogy azt a baromarcú vendéget elzavarni a menet legvégére és a lagziban is 30 méter távolságtartási kötelezettséggel sulytani a zenésszel szemben. Egy esküvôn ilyen kialakult helyzetekért maximálisan a menyasszony és a vôlegény köteles megoldást keresni!!!
Mit kényeskedtek ? :) A két napos, szesszagú, menetkísérős lagziknál jobb nincs is a világon :D:D Én általában 2 órával előtte még harmónika után rohangálok
Mindenkivel, aki nem érdemli meg, (a zenekar, menya-vőlegény stb.) és legkevésbé a hastokhátú paraszttal, aki hátbaverte. Osztom az általad elmondottakat, de nehéz kérdés ez így... ...és nagyon sajnálatos. Részvétem a szaxis kollégának.
Tökéletesen egyetértek Veled mindenben. A baj csak az, hogy többnyire ez elméletben működik csak.
A gyakorlatban vajh mi kevéssé vitelezhető ki ez úgy, ahogyan leírtad, illetve elképzeljük...
Nem egyszerű ez egyáltalán...
...egy zenés rendezvényen a zenészre minden esetben felnézni és nem lenézni kell! Persze csak az után, hogy ezt kivívta magának a zenész és ezt teheti fôleg a zenei tudásával és rátermettségével.
Részvétem a szaxofonos kolegának!
Csak azt nem értem, hogy mi a francért nem hagyták azonnal ott a násznépet? Ugyanis az ilyen antiszociálódott emberekben, -mint aki hátbavágta a szaxofonost- ez úgy jön le, hogy ezzel az emberrel csinálhatok bármit, ez csak fújja a rezet. (nádat) Azt nem mondom, hogy öklözze meg az ilyen barmokat, mert egy zenész attól inteligensebb, de igenis lehetett volna annyi vér a pucájában, hogy hazamegy. Egy bizonyos szintig az ember saját maga tudja irányítani, hogy mit engedhetnek meg velem szemben. (kiállás, megjelenés, fellépés, stb.......) Többek között ezért nem szabad egy rendezvényen úgymond "lejattolni vagy leratyizni" egy ittas vendéggel, mert az illetônél ledôlnek azok a gátak, ami érezteti a te felettes helyzetedet az övénél és akkor vége. Van akinél ez a gát józanúl sincs meg. Ezt is meg lehet oldani..............
Na azért egy kirívó esetet mégiscsak közzéteszek. Vessetek rám követ, amiért nem YAMI-s téma...
Egy kollega mesélte, épp újév reggelén, amikor összefutottunk, és hát
2 szilveszteri buliban megfáradt zenész mi a francról tudna beszélgetni?....
Lagzit vállalt (szegény) a zenekarával, méghozzá falusi, sátras, parasztlagzit,
a tetejébe menetkíséréssel...
Ritkanagy türhő-tahó, tenyerestalpas parasztbanda, akik alapból úgy érzik:
Arra anapra tokkal-vonóval kilóra megvették az egész zenekart...
Megy a menetkísérés a falun keresztül, kollegám fújja nagy odaadással a rézcsövet, majd kiköpi a tüdejét...
Egy 2m-es, 120 kilós jól megtermett kunhátas baromarcú díszpéldány mögésettenkedik (miközben fújja),
és csupa merő "jópofaságból", teli tenyérrel (mint a szívlapát) izomból hátbabassza
szerencsétlent, "Fújjad bazdmeg!" csatakiáltással, bősz röhögéssel...
Szerencsétlen kollegámnak a csutora leszaladt a gégéjéig, a szája 1 pillanat alatt teleszaladt vérrel...
A szaxi nádját 6 darabban (!!!) szedték ki szemöldökcsipesszel a nyelvéből...
Aztán végigjátszották a lagzit...
Bizony mondom Néktek: Szeressétek, tiszteljétek a vendéget bármi áron!
És ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel!
1.: A neten közkézen forgó ergya midik jó részéhez semmi közük a gyártóknak (nem tőlük származik)
2.: Amikor indult az üzlet a gyártóknak, jóval igénytelenebbek voltak.
A leges legelején nem gyakorlott "profi" midi írókkal dolgoztattak, hanem
boldog-boldogtalantól vették-adták, cserélték a midiket. A gyártás csk később indult be...
Tehát: Ha kb. 15 évvel ezelőtt beállított valaki az egyik ilyenhez, hogy:
Csináltam egy "Egy szál harangvirágot", akkor ha kicsit is hasonlított a nótára meg volt véve,
vagy kapot cserébe egy olyat, ami neki nem volt meg. Így szaporodott az "állomány".
Időközben megnőtt az igényesség, fejlődött a fülük, a hengszerek, a technika
Az egykori "induló készlet" jórészét kiszórták, újra legyártatták már,
de a régi szarok tovább bolyongnak a világhálón, ki tudja meddig...
A kezdetekkor az ÖSSZES külföldi midit a netről szippantották, és feketén árulták akkor,
amikor még nagyon sokan azt sem tudták, hogy mi az az internet.
Csak sokkal később legalizálódtak...
Továbbmegyek: A kezdetekkor a 2 midi "gyáros" egymástól is lopta (!!!) a midiket.
Még pereskedtek is emiatt. Mára megosztoztak a piacon, és vállvetve csináltatnak midi vírust...
Ez a midikommandó mekkora nagy agyra vall, bárki is találta ki!!! Illetve fôleg értem arra az esetre, amikor a delikvens maga írja a zenéit midifile-ba meg és azt használja.
De kérdezem én:
Állítólag ezeket a megírt midiket meghallgatja az eredeti szerzô is és ô dönt, hogy mehet a vásárba a midifile vagy nem. (Ezt az egyik magyar midiguru mondta nekem a kettô közűl) De akkor az hogy működik, hogy annyi hulladék szar midi kerül ki, telis tele rossz harmóniákkal? Ezeket meghallgatta valaha is az eredeti dalszerzô? Biztos...............
Szerintem meg Te zenélsz a holdon, vagy az irgalmas nővéreknél...
A Zoly jól csinál mindent. Sajnos valóban ez a helyzet.
Nem mondom, hogy mindig,
mindenhol, minden buliban, de sajnos gyakran (és egyre gyakrabban) előfordulnak
a Zoly által említett szituációk.
(Biztos vagyok benne, hogy Ő sem úgy értette, hogy csak ilyen van...)
Nem akarom teleszemetelni a fórumot, de regényt tudnék írni, annyi rossz tapasztalatom van...
Úgy gondoltam minek válaszoljak erre ,nem Yamaha téma ,de végül is elfér az oldalon meg hát tiszteljük meg azt ,aki ilyen izig-vérég. Kivánom, hogy sokáig még benned legyen ez a nagy tisztelet a vendégek iránt. Ha majd sokat zenélsz ezt az érzést előbb utób szolgalelkűségnek fogod nevezni ,hiszen ha felnézel a billentyűk mögül látni fogod ,hogy a vendégsereg általába melyik rétege az aki odajön számot kérni Sok esetben az inteligensebb körök számai maradnak ki ,a hangadók meg olyanokat kérnek ,amit a többi tapintatból elvisel. Aki izig-vérig zenész az játsza ezeket a kéréseket, otthon persze rájön ezt se játszottam,emezt se ,pedig milyen jó szám. Aki izig- vérig zenész előbb-utóbb rájön ,hogy pont a zenének nevezhető megnyilvánulásra nincs igény. Erre gondolom mondják itt páran ,ha nem azt játszom ,amire igény van, akkor meg nem fog lenni bulim ,következésképpen a zenéből pénzem. Nem sokat kell hozzá gondolkodni ,könnyen rá lehet jönni ,akkor valójában nem is a zenét szeretjük ,hanem a pénzt ,meg a tapsikolást. Akik a zenét szeretik előbb utóbb meg kell ,hogy szeressék,vagy legalább is ismerjék ,megüsse a fülüket a ,:patetik szonáta ,Schubert szerenád, Brahms magyar-táncok ,Liszt rapszódiái ,jaj pedig még de sok kincs van,vagy legalább Trenet la mer. Annyira szép dolgok ezek ,hogy vétek lenne ,ha zenész létünkre pont ezekből zárnánk ki magunkat ,olyan cimszó alatt ,hogy mást kell megtanulni ,ugyanakkor a nem zenész ,de muzikális civilek ezeket a müveket ismerik, szeretik. Gondolom kézenfekvő a kérdés ,de hát mit tegyen az ,aki szereti a zenét ,de szeretné ,ha hivnák is buliba válasz nem nagyon van rá, Aki fiatal az gyorsan elintézi , minek ez a finnyáskodás ,az idősebbek inkább megnézik már mit is szabad elválalni. Amit irtam nem kritika, mondhatni örömmel olvasom mindanyiótok hozzászólását ,szakmai segitkezését , nótás kedvű Vénkecsi azonnali tanácsait ,meg minek soroljam a többieket. Bizony jó lenne közösen kitalálni valamit a zene megbecsülésére , de ha ezt tudnánk akkor a nép képes lenne bennünket miniszterekké választani. Üdv.
Zoly, Te valamit nagyon rosszul csinálsz, ha ennyi sok rossz tapasztalatot szereztél. Vagy rossz helyen zenélsz, a Zeneakadémián biztos nem lenne ennyi kötekedő. Vagy csak hagytad kicsúszni a kezedből a dolgok irányítását? Jól is néznénk ki, ha a buszsofőrt is az utas irányítaná!
Pontosan így van (elvileg). Én is írtam róla itt jóval korábban...
A midi gyártóktól jött a kezdeményezés eredetileg. Olyannyira komolyan gondolták
(úgy 2 évvel ezelőtt), hogy midikommandókat terveztek járőrözni szanaszét
az országban. El is indult a dolog, odáig jutottak, hogy a karaoke-sokat megfingatták rendesen.
Beszedtek egy valag lóvét, aztán "elfáradtak". Viszont ha elfogy a lóvé, elképzelhető,
hogy lehet ismét rinyálni. (Bár az is lehet, hogy vírust gyártatni, és szétküldeni kifizetődőbb...)
Jut eszembe a vírusról:
Egy kollegám vette észre, hogy a midi vírus csak a kicsomagolatlan .kar és a .mid kiterjesztésű
állományokat teszi használhatatlanná. A két gyártó demói egészen érdekes módon
.midi kiterjesztésűek a világhálón. Hm...
Valahol egyszer olvastam, hogy hiába készíted el saját magad a midiket, akkor is fizetni kellene értük ugyanúgy, amikor megveszel egy ChrisMidi-t, mert ugye ott elvileg a jogot is megveszed a midifile-al, hogy eljátszhasd a dalt. Mindenesetre elég viccesen hangzik ez így..........
Felvetôdik bennem a kérdés, hogy mi van az olyan zenésszel és zenekarral, akik az eredeti kareoki alapokat rakják fel, ugyanazt ahogy az hallható a médiákban? Vagy színházakból kikerült zenei anyag? Ilyen például a Fenyô Miklós: Hotel Menthol-ban szereplô összes zenéi, illetve mellette sok-sok más Fenyô dal is. De ez csak egy a rengeteg közül............... az ilyenek milyen elbírálás alá eshetnek?
Tibcsi
Nekem extra.hu-s ingyenes web lapom van. Aamennyiben én játszom el a példának hozott Balázs Fecó számot, azt föltehetem. Amennyiben mp3 formátumban tenném fel ugyanezt eredeti felvételként, ahhoz kéri az extra.hu szolgáltató a szerzői jogdíj tulajdonosának a nyilatkozatát, hogy fölteheted a web lapodra. Ha ez a nyilatkozat nincs meg, az extra.hu szolgáltató törli a lapodat.Feltétlenül olvasd el a szolgáltatód "Felhasználási feltételeit".
A sört tényleg nem szeretem. A bort sem. Sôt semmilyen alkoholt nem szeretek. Egyenesen útálom az alkohol ízét. Meglepô, de lehet ezért vagyok antialkoholista?!?
Érdekes: a likôrös csokikat meg imádom!!! Hogy van ez??????
...nincs benne minden, először elkezdtem másolni, utána rájöttem, hogy elég a netcím is, ott minden teljeskörűen le van írva, ha nem érti valaki, akkor el kell vinni egy ügyvédhez, és ő tud segíteni?????? (jobb esetben)..,vagy érdeklődően kell tájékoztatást kérni az artisjustól, tehát nem úgy, mint már egy felhasználó!!!!!... teljesen jóindulatúan értem azt, ha valaki nem érti.....hiszen én sem értek sokszor sokmindent...
Még most sem érted egészen. Ha a Yamaha teljes billentyűzetén egy zongi van, akkor az alja dörmögni fog, ha ott akkordokat fogunk. Ha ezt meg emeli 2 oktávval, akkor meg nem lesz teteje, ill. lesz, de fent a csillagokban. Ezért okos dolog elosztani a billentyűzetet, s Ott egymástól függetlenül állítgatni a zónák oktáv beállításait.
Egyébként ez valóban nem midi kérdés, de ha már segítünk, próbáljuk meg teljeskörűen.)))
Ezért kérdeztem azonnal a kollégától, hogy melyik az a két hangszer?
Egyébként nézd meg Mosza beírásait!
Ő nem pöcsöl, idebiggyesztett olyan jogi szöveget, hogy a hideg futkos a hátamon.
De remélhetőleg benne van minden.
Legfeljebb én nem értem.)))
És írd le azt is, hogy a sört sem szereted, meg zongipárbaj sem lesz.)))
.... ezt is onnan másoltam ide....ott fent van minden, elérhetőség is, bár én nem nagyon érdeklődnék.....mert szerintem más se teszi ezt meg....de én nem bíztattalak semmire....vagy a fene tudja....
Zotya én tökéletesen értelek!
De ha úgy tesz a kolléga ahogy mondod, nevezetesen hangerôt ad a yamahára és az a lenti tartományban megfogott akkordoktól brummogni fog, ez ilyen formában nem midizési beállítás kérdés. Sokkal inkább, hogy a yamahájának azon tartományát pl egy funkcióval meg-e tudja emelni 2 oktávval?
Az Artisjus, mint közös jogkezelő szervezet a nem színpadra szánt zenei és a nem drámai, illetve a nem nagyobb terjedelmű szépirodalmi művekhez kapcsolódó és a felhasználás jellege, illetve körülményei miatt egyedileg nem gyakorolható szerzői jogokat érvényesít. A közös jogkezelésbe tartozó felhasználási módokat hívjuk "kisjogos" felhasználásoknak, míg a jogosult által egyedileg gyakorolt szerzői jogok esetén "nagyjogos" felhasználásokról beszélünk.
A közös jogkezelés alapulhat a törvényen, illetve a jogosultak elhatározásán (ez utóbbi az ún. önkéntes közös jogkezelés).
Az ARTISJUS jelenleg az alábbi területeken jogosítja a kisjogos felhasználásokat:
nyilvános előadás ( Szjt. 25.§) - zenei és szépirodalmi művek;
nyilvánossághoz közvetítés (földfelszíni és műholdas, illetve kódolt rádiós és televíziós sugárzás Szjt. 27.§ (1) és (2) ) - zenei és szépirodalmi művek, internet Szjt. 27.§ (3)) - zenei művek;
egyidejű változatlan továbbközvetítés (kábeltelevíziók) - Szjt. 28.§ ;
ún. mechanikai többszörözés (többszörözés hangfelvételen, videofelvételen, multimédia műben, elektronikus adatbázisban Szjt. 19.§) - zeneművek, zeneszövegek.
A fenti felhasználásokra vonatkozóan kölcsönös képviseleti szerződéseink alapján jogosítjuk a gyakorlatilag teljes világrepertoárt.
Az alábbi területeken pedig díjat szed a zenei és irodalmi művek szerzői részére:
ún. "üres kazetta jogdíj" (a rádió- és televízió-szervezetek műsorában sugárzott, saját műsort vezeték útján nyilvánossághoz közvetítők műsorába belefoglalt, valamint a kép- vagy hanghordozón forgalomba hozott művek szerzői és szomszédos jogi jogosultjait a művek, előadások, hangfelvételek magáncélú másolására tekintettel megfelelő díjigény érvényesítése) - Szjt. 20.§;
műbérlet (ha a többi jogosult is érvényesíti a díjigényét) - Szjt. 23.§ (6).
Más közös jogkezelő szervezetekkel kötött megállapodások alapján részükre is érvényesít jogdíjigényt:
üres kazetta jogdíj - Előadóművészek Jogvédő Irodája (EJI), Magyar Hanglemezkiadók Szövetsége ( MAHASZ) , Filmszerzők és Előállítók Szerzői Jogvédő Egyesülete (FILMJUS), Vizuális Művészek Közös Jogkezelő Társasága Egyesület ( HUNGART) részére;
egyidejű változatlan továbbközvetítési jogdíj - Filmszerzők és Előállítók Szerzői Jogvédő Egyesülete ( FILMJUS), Vizuális Művészek Közös Jogkezelő Társasága Egyesület (HUNGART), Előadóművészek Jogvédő Irodája ( EJI) részére;
kereskedelmi célból kiadott hangfelvételek nyilvános előadási jogdíja ( Szjt. 77.§) - Előadóművészi Jogvédő Iroda (EJI) és Magyar Hanglemezkiadók Szövetsége ( MAHASZ) részére.
folyt. köv...
Szia Tibcsi,
Érdekes gondolat.............. sosem tűnôdtem ezen............. bár fogggalmam sincs, hogy ôszinte legyek.
Szerintem mind addig, amíg nem kerül a zenekar nyilvános szereplésre, addig nem kell semmit fizetni ( és akkor is a zenekar szerzôdtetôjének kell fizetni a jogdíjjakat)
Szerintem érdeklôdd meg az ARTISJUS-nál. Ha ôk nem tudják, akkor senki!!!
Tom! Ne bosszants már!))) Értem én a kolléga kérdését, de szerintem a következő a helyzet:
Össze köti a Yamahát a hangmodullal, beállít egy globális csatornát. Fog menni a modulból minden, de a Yamaha hangjait nem tudja majd használni. Ha balkézben fogja a harmóniákat, s hangerőt ad a mesterként fungcionáló Yamahára, megőrül majd a dörmögéstől. Ezért gondoltam, hogy érdemes kicsit más oldalról is megvizsgálni a dolgot.
Viszont ha a Yamaha osztható, akkor onnan is jöhetnek a hangok.
Remélem csak meg értjük egymást. De ha nem, az sem baj, előbb-utóbb csak leülünk sörözni, zongorázni, s majd legalább lesz miről beszélnünk.)))
Olyan kérdésem lenne, hogy most kezdtük elkésziteni a honlapunkat, de nem tudom, hogy amit felrakunk demo anyagot kell-e valami engedély vagy jogdíj stb. Pl: Balázs Fecó-Homok a szélben vagy stb..... tehát mi a feltétele, hogy felrakhassam?????
Köszi a segítséget!!!!!!!!! Sziasztok""""
Persze, hogy több mindenre való.
De íme a zenészkolléga eredeti kérdése:
" Igazából úgy szeretném használni a roland agyat,hogy a benne lévő stílusokat szeretném használni,erre a Yamahát használnám midi-billentyűzetnek,mivel az agyon semmi bill.zet nincs.remélem érted mit szeretnék kinyögni,még soha nem volt két hangszerem összekötve. "
Szia Tom! Így van, de a midi szerintem több mindenre való, láthatod ebből a példából is. Aztán ki, mire használja, saját szuterén joga, mondta az egyik etnikailag hátrányoshelyzetű zenész kolléga.
Szia Zoly,
Ezt én teljesen értem.
De az eredeti gondolatom az volt, hogy mi van akkor ha egy olyan midis billentyűt kötsz pl a yamahádhoz vezérlés céljábol, ami nem tud semmit, csak pusztán a leütött billentyűk jeleit küldi ki midin; se split funkció, sem layer funkció, semmi!!! Erre írtam, hogy ebben az esetben muszáj lenne a hangszernek azonnal használhatóvá válnia, kvázi úgy, mintha a saját klaviatúráján játszanál. (nem pedig egy arrangeres hangszer kísérô sávjait összeszinkronizálni egy másik arrangeres hangszer sávjaival) Erre írtam a saját példámat és ebbôl kiindulva gondolom, hogy ez nem lehet bonyolultabb más hangszereknél sem.
Sziasztok !
Eladó egy teljesen újszerű, karcmentes Motif ES 7 workstation. 6,5 oktáv,1 GB Kingston Pendrive, 128 Mb sample memória, eredeti CD-k, 3
nyelvű leírás (magyar nincs), papírtok. Csak szobában használt, ott is keveset. Kisebb szinti beszámítás lehetséges, irányár : 340.000 Ft
Keress, megbeszéljük !
06-30-4118519
Volt, amikor a láncnak itt még nem volt vége, igaz akkor a Tyros helyett 2100-et használtam. Annak az out-jából ment tovább a midijel a Korg I-40-m-be, ahol szintén meg kellett adni a csatornákat: upp1,upp2 szőnyeg, s a kíséret.
Mind ezt csak azért, mert a Roland billentyűzete kicsivel jobb, meg hosszabb.
Egyébként most hezitálok olyan beállításon is, hogy a Yamaha padjait is hozzárendelem a 3-as csatihoz, s ha ezt a sablont választom ki, akkor indulnak azok is.
Tom! azt egy mozdulattal meg lehet oldani, hogy a két hangszer egymással kommunikáljon. De ugye ahhoz, hogy "megmagyarázzam" nekik, hogy ezt hogyan tegyék, már többre van szükség.
Ha azt szeretném, hogy a T1 vegye a g-800 valamelyik csatornáját, ahhoz a csatikat össze kell hangolni.
A Roland jelenleg a 3-as csatin adja le a szőnyeget. ez vezérli a vocalprocit. Vocalproci szintén 3-as csati, s ha egyebeket nem akarsz állítani, "dinamikára reagáljon-e? Programchange? Bender esetleg?" akkor ezzel a résszel már meg is vagy. Aztán következő kábel,
Yamaha in, vocalproci thru. Na itt már kell agyalni, hogy miért nem az out.
Aztán a Yamaha-t "hangolod" az eddig sikeres beállításokhoz. Megmondod neki, hogy a kíséretet irányító csatorna melyik legyen. Most addig jutottunk, hogy megy a vocal, ha a g-800-on a balkezemmel matatok, ill. jönnek a tyros-ból a kíséretek. Nagyon alap beállítás, de ez már használható. Viszont én ennél lényegesen többet szerettem volna: a Roland szőnyegéhez adott esetben adódjon hozzá a Yamaha left zónája is. Szóval azt a csatit is elhozom a 3-as ra.
Aztán jöhetnek az upper sávok, a Rolandon 2, a t1-en 3 van. Jelenleg az up1 a Roliból a 4-en jön ki, szóval a Yamaha upp csatornáit ideállítom.
most ott tartok, hogy 5 part van használva a t1-ből, ill. 6, hiszen ha nem kutyultam el előzőleg semmit, akkor dzsal a yamaha vocalgépe is.
Aztán jöjjön a MFC 10:
Tyros inb, pedál out.
Meghatározod a kommunikációs csatornát, figyelve arra, hogy a B-ajzatot használod.
Aztán felprogramozol 30 darab pedált, ill. megadod, hogy a hangerő pedál mit szabályozzon.
Hát nagyából ennyi.
Gondolom látod, hogy nwem csak arról van szó, hogy globális midicsati, aztán hadd szóljon.
Bocs ha hosszú volt, de remélem tanulságos is. Mert azért a midi is olyan, hogy képes kiszolgálni az embert, csak tökölni kell vele, és nem árt érteni sem.
Sziasztok! Valószínűleg szerencsésebb alkat vagy, mint én, sajnos nem szeretek egyformán minden műfajt. Természetesen ha kérik, szemrebbenés nélkül eljátszom, de annyira jól még nem fizettek meg, hogy szeressem is egyformán a zenének minden fajtáját.
De hát szabadság van, a vendég kér, esetleg fizet is, én meg eljátszom, és természetesen mosolyogva, hiszen én nem tehetek róla, hogy Ő ezt szereti, Ő meg nem tehet róla, hogy én mást.
De hadd gondoljak közben amit akarok.
Most épp azt, hogy kár, hogy ez a Yamaha fórum, te meg egy Yamaha-t sem árulsz. De majd jön HNG és...
Miközben írok, sajnálom, hogy Exr foglalkozását csak nagyon globálisan tudhatom, így nem adhatok tippeket. Pedig az utazás, közlekedés is olyan, hogy ahhoz is lehet ám érteni. Főleg azon részéhez, hogy milyen szolgáltatások járhatnának még.
Remélem taxis vagy, esetleg buszozol, s holnaptól ha meglátsz a járműved közelében, sört bontassz, kávét öntessz, aztán perceken belűl ott lesznek az örömlányok is.
Mert hát lesni kell a kuncsaft kívánságait. és nem ám + lóvéért!
Ha jött a vendég, kérte a "kedvencét", s a zenész, zenekar eljátszotta, a vendég megkérdezte, iszunk-e valamit, jobb esetben "pénzt a vonóba". ma mi van?
Messziről bekiabál, mi megnyomjuk a "légből"kapott nótákat, mert ha nem, akkor rossz a zene, rossz a zenész. És természetesen mosolygunk, mert mi vagyunk a vendégért. Ha ötször egymás után HFH, akkor is, mert mi a vendégért vagyunk. Ha kedve van, elveszi a mikrofont, mert énekelni szeretne, de mi érte vagyunk, tehát mosolygunk.
A taxis meg kikúr az autóból, ha csak megemlítem, hogy rá szeretnék gyujtani.
Remélem nem bántottam meg senkit, azt meg pláne remélem, hogy legalább globálisan érthető, amit "mondok".
Figyusz mán"!
Nincs tyros 1-es hangszerem, így gépkönyvem sincs. Fogalmam sincs, hogy a global midi csatornát ott hol kell állítani. Én egyet tudok: amiket itt olvastam, hogy milyen "nehézkesen" állították be itt egyesek a hangszerüket egy másik hangszerhez, amit midivel akartak vezérelni. Mivel nálam és hangsúlyozom: NÁLAM ez olyan pofon egyszerüen működik, ahogy azt már leírtam, ehez képest megdöbbentem, hogy másnál ez órákig való állítgatást jelent. Erre írtam, hogy ha egy hangszer vagy hangmodul midis vezérlése nem ilyen egyszerű, akkor az kaki. Na erre te nekem estél, személyeskedsz folyamatosan, holott én megjegyzést nem tettem rád ekkor! Pusztán egy funkciórol mertem véleményt nyilvánítani....................
Mi nem működik nálam ? Nálam nincs semmi gond.
De inkább ha annyira vágod ezt a témát, légyszíves nevezd meg a Tros1 gépkönyvében azt az oldalszámot, ahol a global midi ch beállítása ilyen formában szerepel.
De tudom, ha nem jön össze, akkor megint csak a hangszerben lesz a hiba... úgyhogy ne is fáradj !
Szia cob75 !
Azon az oldalon van elérhetőségük amit adtam... Lehet rendelni összeszerelt egységet doboz nélkül 95 fontért , és összeszereletlent 69 -ért. Ha nem megy az angol vagy német, próbálj valami ismerőst a környezetedből, segít lefordítani pontosan, mit is tud a cucc - és akkor már a beszerzését is egy emailen keresztül el tudjátok intézni.
Én úgy vettem ki a leírásból, hogy ami bemegy neki midi, azt fel is veszi - hogy multirecordingot nem tud, szinte biztos (azaz egymásra egymás után több sávot). De négykezesezni biztos tudnál vele.
http://www.sdmidicontroller.com/build-in-kit/default.htm
Itt meg tudod nézni, ennyi az egész ... Vagy bele farigcsálod a hangszeredbe, vagy készítesz (tetsz) egy dobozt neki. Az elérhetőségüket a Contact alatt találod , a Németo.-i forgalmazót a Links alatt. Ha végképp nem megy a dolog, valamit kitalálunk majd együtt...
Dehogy, csak mindig felhúzom magam, mikor nekiállsz szarozni.... Ha Te "adod magadat" ahogy a BigBrotherben tanították, akkor én is . Nem baj, ugye ? Attól hogy Te 82-ben 8 évesen PS10-en virtuózkodtál, még nem kell elszállnod. A global midi csatornára meg a midi csatornakiosztásra keress rá a gugliban, és olvasgass még róla sokat! Azok platformfüggetlen fogalmak .... Egál hogy mac vagy pc vagy ketron vagy roland.
Látom zajlik az élet...legyetek jók és ne balhézzatok, elég napközben a munkahelyen a problémákból! :) Vénkecske! Engem nagyon érdekel ez a MIDI-cucc, tudnál esetleg segíteni a beszerzésében? :)
(Roland RD-700sx zongorához kellene, az a legfontosabb, hogy fel tudom-e venni vele a saját játékaimat, hogy négy v. 8 kezesezzek önmagammal, lehetséges a rögzítés?) MSN-en mostanában nem nagyon látlak, ezért bátorkodtam itt írni. :)
Ha esetleg valakinek kell a Sonar 4, szívesen .............
Nem a legfrissebb, de pc-re szerintem az egyik legjobb program. (mármint globálisan a Sonar)
" De olyannal, hogy két gép azonnal tudjon kommunikálni egymással, én még nem találkoztam, s nem is tartom elképzelhetőnek. Hiszen, mindeniknek más a csatorna kiosztása, Korg, Yamaha, Roland "
Itt egész másképpen működik a dolog. De hogy éreztessem:
Buliban vagyunk. Bedöglik a tritonom, amivel hajtom a ketront. Felhívlak téged, hogy hozd el a tyros-od mert szarban vagyok. Elhozod, bedugom a tyros midi "out"-ját a ketron "in 2 keyboard" midi bemenetébe és ugyanúgy megy minden tovább, mint ha misem történt volna. Annyi az egész, hogy a meghajtó hangszer global midi csatornája az 1-esen kell álljon.
Ha a G800-al akarod meghajtani, akkor ez a teendőd: G800 midi out a ketron "in2 keyboard" bemenetre.
Sziasztok!
Nem akarok közétek állni Kecsi és Tom, de tény /én próbáltam/ hogy a ketront szerintem főleg arra találták ki, hogy midized valamivel. Pl: harmonika, csak hogy az én példám nézzük. 6-os /maszek!/ kapcsoló sor rádug, full midis harmonika rádug, Persze állítani kellett hogy pl: jobb ill. bal kézben milyen hangszerek szóljanak, ée 1-2-3 indult a móka! Csak néztem. És igen azért állítani kellet, de nem kellett annyit tökölni mint a 3k-val. Egyébként ha valakit érdekel az a "szemét" ketron sd1-nek olyat is tudtok állítani, hogy oberkrainer hangzás. Ebben a hangzásban /hangszínben/ 3 hangszínt kiválasztasz pl: 1.trombita 2. klarinét 3. tenorkürt. Pl: lenyomsz egy C hangot megyszólal egy trombita ezen a hangon. Ha ehhez nyomsz még egy E hangot/tehát most egyszerre két hang szól/ akkor a C hang az egy trombita az E hang pedig egy klarinét! /jó mi!?/ Ha ezekhez még nyomsz egy harmadik hangot /tehát C-E-G, C-E-C"/ akkor bejön a tenor is. Nem tudom hogy csinálja, de csinálja és Kib@szott jól szól!! Plusz ha még mellette a harmonika is szól akusztikusan... Azt hittem ott petézek le4 Na,de ez egy Yamaha fórum és én IMÁDOM A 3K-MAT!!!!!!!!!
És egy hozzászólásom lenne ehhez az egész magyarnótás dologhoz!!!Ha valaki izzig-vérig zenész és annak is vallja magát,akkor annak mindeggy,hogy "Kis Józska" magyarnótát kér vagy sanzont vagy Santanat akkor is jó kedvel,mosollyal,szívvel és ALÁZATTAL játsza a vendégnek,mert mi a vendégekért és magáért a zenéért vagyunk!!!Persze,ha ismeri a számot amit kértek,de akkor kiséri vagy valahogy megoldja hallás után!!!Én soha nem engedtem még azt sem a zenekarba,hogy a társaim azt mondják egy zeneszámra,hogy szar vagy undorító,nem kell fikázni mást,másnak a zenéjét,nem szeretem és kész!!Ennyi!!!!Valaki azt szereti,valaki ezt nekünk az a dolgunk,hogy a /nagyérdeműt/,akár egy,akár 1000 ember maximálisan kiszolgáljuk!!!!Persze vannak így is elégedetlen emberek,de mindig mindenkinek úgy sem lehet tökéletes az ember!!!!!
Megpróbálom összefoglalni:
Szoftveres arranger amely yamaha stylusokat (tyros 2.ig képes) realtime használni.
A felület, és a keyboard és midi mapping lehetőségekkel nagyszerűen lehet élő játék közben stylusokat, ots beállításokat, preseteket, midiket stb kiválasztani váltani kapcsolgatni.
Szinte mindent adatbázisban tárol stylusok soundfont Gm XG hangszerek vsti- szóló- presetek songbook midi mp3 effektusok (nálam kb 14000 stylus nem mind különböző )
Az arranger képes vezérelni XG szoftverszintit, yamaha szintetizátort XG szintiagyat, és egyéb nem XG eszközt (a nem XG hátrányaival ez utóbbi esetben.)
Az arranger (automatikus kíséret) mellett képes akár egyidejűleg megszólaltatni 8 eszközt ami tetszőlegesen lehet SB soundfont, vagy VSTI hangminta hangszer sima GM hangkártya hang, vagy bármi külső eszköz.
Ezeket a beállításokat hozzárendeli a stylusokhoz, vagy a dal listákhoz, és azon belül az OTS ekhez is.
4 db MIDI in eszközt lehet PL egyszerre 2 keyboard, alsó felső manual, pedálbillentyűzet midi harmónika)
5 (ASIO) hangkártyát is paszírozhatsz a szgépbe, kezeli (4 gyel próbáltam nem kamu)
Beépített stílusszerkesztője van yamaha stylusok összes paraméterét lehet állítani, kapcsolgatni.
Úgy kell elképzelni, mintha vennél egy yamit aminek minden porcikáját kezelheted számítógéppel, úgy hogy a szg sok egyéb lehetőségét is kihasználhatod.
Sajnos AZT nem tudom küldeni .... pedig hidd el nekem, a Kéglidalra mindenki bulizik, a Melis Gy. meg nagyon szépen tudott énekelni, de arra csak pár ember tud búsulni szépen... Attól függetlenül minden tiszteletem azoknak, akik még ezeket a ritkaságokat is eljáccák manapság.
üdv : kecsi
Ja bocs , elfelejtettm : ha ezek a szarok nem felelnének meg, ott van 500 dolcsiért a Logic Pro 8 az Apple mac -ra. Nem árt otthon egy Applet is tartani, me különben szar az egész ...
Vénkecske! Akkor úgy látom Te ma nem küldöd nekem a --Könnycseppek az útporában--t. Ne legyetek olyan szigorúak a nótákhoz ,Mellis Györgynek is volt hallása. Szilveszterkor kérték tőlem : sok kérdést már megoldottunk ,nem volt soha...--mi van--,játszam ezt , játsza a fene, Őszintén szolva én valamikor nem azért mentem el szenélni ,hogy ilyesmiket megtanuljak , midizni meg én nem szoktam
Sziasztok!!Eladnám Roland szintetizátoraimat,Roland E-600,G-800,Jv-35,ja és van egy Korg IS 50 is,ha valakit érdekel a következő email címen elér:danf@citromail.hu
Sziasztok! Tom! Tényleg, ez most mire való megint? Jó pár hangszer megfordult a kezem alatt, s mióta lehet midizem őket. De olyannal, hogy két gép azonnal tudjon kommunikálni egymással, én még nem találkoztam, s nem is tartom elképzelhetőnek. Hiszen, mindeniknek más a csatorna kiosztása, Korg, Yamaha, Roland. Annak meg ugye nincs értelme, hogy két tyros-t midizzek egymással.
Kíváncsi lennék, hogy ha a Ketron-t akarnám meghajtani a G-800-val, akkor mit, mennyit kéne állítgatnom, hogy megszólaljon a rendszer, s úgy, ahogy én szeretném. De lentebb írtam példákat, hogy én pl. hogyan használom jelenleg a cuccokat. Te az én helyemben hogyan oldanád meg?
Már, hogy ne csak ellenkezz!
Zeneboy a live-stylert kimondottan Yamahákhoz találták ki stílus szerkesztésre, és egyáltalán nem midi szerkesztésre Korg-on.
Ahhoz én a Cubase vagy Cakewalk ( pl. sonar vagy Cakewalk audio pro9 ) valamelyik szerkesztőjét javasolnám. Ezekkel tudsz törölni szerkeszteni, feljátszani, módosítani, menteni meg még millió okosságot. Létezik még sok másik, de ezek már szinte minden mai hangszerre fel vannak készítve.
"" ez azt jelenti, hogy a nem így működô hangszerek midi kiosztása és midis funkcionalitása egy kalap szar!!!"
-Továbbra is kitartok e mellett!
"AZONNAL DOBJA EL MINDENKI A HANGSZERÉT, MERT KIZÁRÓLAG AZ ALMATOM ÁLTAL HASZNÁLTAK ÉRTÉKESEK, JÓK, ÉRNEK TÖBBET EGY KALAP SZARNÁL !!!"
-Ezt hol írtam??? Én nem látok ilyet!!!
"Nem ártana ha végre levennéd a sisakrostélyt az arrrcod elől, mert 3 centinél nem látsz még mindig messzebb"
-Sajnos ebben az esetben te nem látsz, és ez valószínű azért van, mert életedben nem próbáltál akár egy ketron SD1-et, vagy X4-est midizve megszólaltatni. Itt ugyanis az ultragagyi midis klaviaturával annyi felé split-teled a hangszert, amennyire a ketron szoftvere engedi. Kapásbol játszol a kíséreteken a midisávokban vagy akár azon felül is teljesen független. Felkapcsolod a hangszert és játszol rajta pont úgy, mintha az egy beépített klaviatúrás hangszer lenne. Szerinted ezek után ha mindenféle szar dolgokat kellene állítgatnom a hangszen ahoz, hogy használható legyen, mi a francot mondjak rá azon kívül, hogy: szar?!? Én megutáltam az összes fejtörős megoldást, jobb szeretem ha én dolgoztatom a gépet és nem fordítva. Egyszer próbálj meg egy ketron X4-et, de lehet az egy SD1-es is használni midi vezérléssel és utána visszatérünk az "arc"-ra.
T.Kollegák !!!
Csak néhány gondolat a magyar nótára....Ha megnézed a külföldi "mulatozásokat" ,minden nép a saját kis zenéjére,rituáléjára mulat ,szórakozik ,táncol..ha a trend az lesz ,hogy elhagyjuk .... még szegénnyebbek leszünk ... és én ezt csak sajnálni tudom.Higgyétek el én nagy rocker voltam,vagyok ,40 éve a legjobb zenéket hallgatom,még ma is ...de ha buli van kell a csárdás,operett,magyar népdal,magyar nóta is.