A mi sztorink: 1998 - ban tettük le hárman az OSZK vizsgát. Payer András, Balogh Ferenc, és a vizsgabizottság elnöke Körmendi Vilmos előtt. Szinte mindenki szintivel volt, mi hárman mentünk élőben(dob, gitár-szinti). Amikor szólították a zenekart, mondjuk: nekünk dobra is szükségünk van: Kérdi a szervező nő: miért, nem szintetizátorral vannak? .....Volt egy mókuska, aki kipakolt két szintit, saját hangfalakat, szekit, meg egy csomó floppyt... és elkezdte a jól ismert Egy szál harangvirágot floppyról nyomatni a tisztelt vizsgabizottságnak...na gyorsan le is állították, hogy ezt azért mégse....volt egy öregebb prímás, aki annyira izgult, hogy rosszul lett, majdnem szívinfarktust kapott, mentőt hívtak hozzá...másról sem szólt a dolog, csak arról, hogy fizessél akkor még 15.000 Ft-ot. (kérdések: H, mint hedvig dúrban mi az előjegyzés, As dúr oda vissza ábc-s névvel,volt valami szűkített akkord hangjai, ha jól emlékszem.. a dobos meg üssön valamit a pergőn....oszt kizskezsitcsókolom...
Látom előkerült a nagyszerű OSZK szakvizsga, ehhez én is hozzátennék 1-2 vidám történetet, csak hogy jól induljon a nap. A szint valóban nem volt magas el lehet azt mondani, hogy aki direkt hátat fordított a hangszerének, és a vizsgabizottság többedszeri kérlelése után sem volt haljandó játszani, csak az bukott meg. Hallottam egy öreg bácsikáról, aki tangoharmonikával ment oda. Olyan gyengén játszott szegény, hogy a vizsgáztatók nem győzték csóválni a fejüket, már az arcukat temették a kezükbe. Megadták neki a papírt, de felszólították, hogy amint teheti, tegyen le a Szent Antal körösztjére 2 Ft- ot. Másik tünemény egy a környékben akkoriban ismert dobos kolléga. Nagyon nem ment neki a latin. Mikor megkérték, hogy doboljon ilyesmit (samba, rumba, beguine mindegy) akkor azt mondta azért nem dobol, mert a bizottság által biztosított dobszerkón nincs kolomp. Mondamon se kell: ő is a végén megkapta a minősítést. Ő volt az egyébként, aki (gondolom a gyakori tisztogatást megunva) Az AMATI dobszerkóján levő amúgy se túl szépen csengő cintányérokat bekente csónaklakkal. (gondolom konzerválni akarta fényességet, mittomén) Úgy szólt neki, mint a fos. Mikor szóvátették neki ismerősök, csak annyit mondott: -Sose azt nézd öcsééém, hanem azt, hogy milyen szépen csillog!! Szal ilyen emberek is megfordultak ott. Ezzel nem magam és másokat minősítek akiknek ilyen vizsgájuk van, csak mint érdekességet vidámság gyanánt leírtam.
Mozo! Az Utolsó tánc C. nótát hallgatom, s ott az én fülem szerint, nem csak az ének cicereg. Valami az e-piano-tól kerül be.
Ill. már ott is lehet hallani.
Én a könyvből úgy silabizáltam ki , hogy a Q érték azt jelenti , hogy milyen szélesen emeli ki az adott sávot ... az ábra ezt mutatja ... szerintem az érték oktávban adja meg a kiemelt frekit . Q 0,7 ... 0,7 oktávot emel ( vág ) , hogy jobbra balra , vagy totál , azt nem tudom . ( megnézhetnéd ezt is a könyvben )
A mikrofonsetting-ben beállítottam a hangképet . Én azt tapasztaltam , hogy a magasat rá kell pakolni rendesen , mert különben színtelen lesz a hang . A trombitában igazad lehet , na ezért jó ez a felvételesdi , mert az ember kívülről jobban meghallja a dolgokat .
Nem megint vitatkozni akarok veled, de : a Q egy szűrő jósági tényezőjét jelenti. Ami azt jelenti hogy egy adott frekvenciasávban a kiemelés mennyire hatásos .Magasabb értékeknél a púp, amit kiemel keskenyebb, szűkebb. Azaz egy adott frekin nagyobb jóságnál kisebb sávszélességgel emel ki vagy vág. Ha lejjebb veszed a Q-t, értelemszerűen laposabb lesz azaz nagyobb sávban emel vagy vág a szűrő.
Tehát ha azt mondod 07-ről 03-ra csökkentetted , inkább még kevésbé hatásos egy adott frekvenciára- azaz kevésbé karakteres a hangképben az adott sáv. A mikrofonhoz inkább a mikrofon effektnél állítsd az eq-t. Ott is úgy gondolom akkor hasznos, ha megnézed a mikrofonod és hangod karakterében melyik freki az ami kicsit több a kelleténél: azt egy kicsit lejjeb veszed, ahol meg hiány van, teszel rá. Én úgy érzem a trombita éles hangomon tudtam vele valamit kozmetikázni. Egyébként okozhatja a vocalist túlhajtását a rossz eq beállítás is. Nézd meg azt is !
A reccsenéseket amúgy az Audacityvel gyönyörűen ki lehet szedni, csak nagyon nagy felbontásra kell állítani a hullámformát, és a cerkával a klippet ki lehet szépen grafikázni.
Köszi , holnap belehallgatok, hátha kiderül abból is valami.
üdv : kecsi
Azért kíváncsi lennék , hogy egy T2 -nek is így szól a mikrofonbemenete , mert én meg vagyok győződve róla , hogy ott van a bibi , mert már vagy 2 hete próbálgatom beállítani , hogy normálisan megszólaljon is ( relatíve ... persze ) meg ne is recsegjen , de eddíg nem jött össze .
Próbáltam BK 1 el is ... Elektrovoice . Gondolom ismered , ez egy profi szinpadi mikrofon , kondis . Annak idején nagy zenekarok is használták , de buliban kissé vékony a hangja . Sokáig ezzel dolgoztam , de a középtartománya kissé száraz , a másikba jobb énekelni , mert vastagabban szól . Próbáltam már sokfélét .... valahogy még nem leltem az igazira , lehet már nem is fogok ....( tisztára mint a csajokkal ....)
Na az a lényeg , hogy a fülesben , mikor csinálom a felvételt én sem hallom , de a felvételen mikor visszahallgatom megjelenik . Talán a vokálkórus tesz rá egy lapáttal , mert mint ha ott hallanám . Pont az a lényeg , hogy a zöldet nem látom klippelni és a felvételen meg ott van .
Kissé átalakítottam a lapom , ha gondolod hallgasd meg miről beszélek
nemozene.mlap.hu az utolsó nótának a refrénjénél , mikor bekapcsolom a többszólamú vokált .
Az eredeti felvételt kicsit megdinamikázom a goldvévvel , de már a Waw-ban is benne van a reccsenés , ezt erősíti tovább az effekt . Majd még variálok a master eq -val .
Apropo a master eq nál állította már valaki a Q értéket ??? Mert én egy kissé szűkítettem a szabályzási sávot , szerintem így transzparensebb a megszólalás . Ha jól emlékszem 0,7-ről 0,3 ra .
Mozo ! Akkor szerintem még mindig a mikrofonban keresd a hibát, ne a hangszerben. Kipróbálhatnád valami normálissal, megérdemelné a hangod.
Mostanában volt pár távolkeleten összerakott mikrofon a kezemben : ugyanazon típusok közt is hatalmas a szórás érzékenységben, átvitelben. Ráadásul van egyik-másiknk egy olyan hibája, hogy ha erősebb rázásnak teszed ki(mondjuk csuklóból jobbra-balra forgatod -próbáld ki) recseg ropog az egész , ugyanúgy mikor erősebbn beleszólsz befekszik a membrán a mágnesig. Viszont baromi érzékenyek -ennélfogva gerjedékenyek is.
És tényleg nem a kekeckedés miatt , de az senkit nem zavar , hogy kitesz valaki egy PSR 295-öt meg mellé egy Elta Mp3 lejátszott , és megszólalnak a zenében az akusztikus hangszerek ... mondjuk egy fúvóskórus ( élő ) , akusztikus gitár , bármilyen fúvóshangszer ... szólóban . És ott a kamu PSR . Hát gyerekek , ezt ha valaki beadja a közönségnek , és az beveszi akkor nem tudom , de valami nagyon el van már kúrva .
Mi köze ennek a zenéléshez ????? Na én ezt nem értem ebben a dologban . És akkor Sound -ról meg egyebekről már nem is kell vitatkozni .
Sziasztok!
Hát Zoly az a helyzet, hogy tulajdonképpen "megfolytja" a hangszert. Ez is egy technika. De még van egy-két olyan amitől nekem is égnek áll a hajam. PL.: négyes vagy ötös hangzattal hangzatokkal tremolózni.
Egyébként Móger Petyát élőben meg kell hallgatnia minden "muzsikát" szerető embernek. Beszarás a faszi. Elkezdi 3/4-ben svábot aztán átmegy musette-be, jön a 4/4 aztán a 2/4, utána egy kis 5/4, de ha már idáig eljutottunk beletesz 7/8-ot meg 9/8-ot mindezt ha kell olyan gyorsan is eljátsza hogy a negyedeket, nyolcadokat sem tudod tapsolni, mert belekavarodsz. Egyébként csinál harmonika kiállítást Keszthelyen akit érdekel www.harmonikamoger.hu -vendégkönyvben részletes info-
És hogy visszakanyarodjak afórum fő témájához Ő is Tyros 2-vel dolgozik.
Üdv mindenkinek!
Olvasgatok, és találtam egy olvasatot amit Baloo barátunk írt az Mp3, kontra élő zene problémáról.
Na most én is figyelgetem már egy ideje ezt a témát még Jazzbass barátunk hívta fel rá a figyelmemet, és elgondolkodtam, hogy milyen lehet. Na most amit látok az nem olyan vidám azoknak akik eddig is a szart csinálták.
Elemezném a gondolataimat.
1. Tény: Jobban szól a SOUND
1. Kontra: Ha még mindíg a szar cuccon nyomatja a dögös studiós anyagos Mp3-t, akkor még mindíg szarúl fog szólni.
2. Tény: Készen van a dal tökéletesen, vokál, miden jó
2. Kontra: Ha nem stimmel a hangnem, akkor kifogja beállítani, mivel nincs számítógép, és nem is értene hozzá, tehát nem lesz jó a hangnem, és a mankót sem lehet levenni a dalról, ha pedig a te saját hangodra csinálják, akkor megmár nem éri meg megvenni, mert az már drága
Tanulság: szerintem az használja az Mp3-s alapokat, aki otthon saját maga megtudja csinálni, úgy ahogy saját maga szeretné, és akkor megmár meg is tanulta. Szerintem az Mp3 jó dolog, de sajnos tömeg cikk lesz, és éppen ezért hidjétek el a midi lesz a KURIUZUM. Mert onnantól, hogy a Vermonás barátunk is az Mp3-t használja, tehát zenélés elfelejtve, a midi még mindíg munkás dolog lesz, és aki jó az azt is megtudja csinálni, és természetesen az Mp3-s alapot is, mert ő ZENÉSZ.
Szóval ezt gondolom. Én is gondolkodom eze, de én merem állítani, hogy odajön hozzám valaki az olcsó cuccával, és az Mp3-s alapjaival, és megszólal, nem fog úgy szólni, mint az én midijeim, és stilusaim, meg a BOSE cuccom, meg a többi nyalámságom. Szóval az még kevés ha Mp3-s vagy!
2007-11-22 19:44 |
#11495
Szerintem meg vagy valami el van nálad állítva, vagy a mikrofonod membránja clippel a direkt hangtól. Már ha a Crown mb3-ról van szó. Mert az nagyon nem erre van kitalálva. Két psr3000-en is szórakoztam a mikrofon beállításokkal az enyémen kívül, de ilyennel Shure, Beyerdinamic,AKG ének mikrofonok esetén még nem találkoztam.
Én is dolgoztam 4 szintivel egyszerre:
Yamaha P150, Roland JD800, Ketron MS50, Korg X5D.
Ilyen elosztásban van értelme ennyi hangszert felvonultatni. (Fix hely volt)
Minden hangszerben meg van az, ami a másikban nincs. Issszonyat nagy élmény így zenélni, én imádtam!
Mondjuk 4 ugyanolyan márkájú hangszert használni nem olyan szerencsés, lévén hogy márkán belül nincsennek akkora külömbségek.
ja , és még az az érdekes , hogy ha megnézem a hangoz , hullám formában akkor nincs túlvezérlés , tehát nem szalad a pirosba , hanem egyszerűen bent marad a szinten belül és reccsen egyet .
Ja ... én is így gondolom , de nem így működik . Az utolsó felvételeket úgy csinálam , hogy a " zöld " fel sem villant , és így is reccsen néha . Ha Line állásba teszem akkor vékony lesz a hangzás ... értelemszerűen . próbáltam már , de az sem volt jó , ott is reccsent néha . Nem Shure -t használok , hanem MB 3 -ast .
Szóval akkor tipikus eset . Az igaz , hogy a miki amit használok elég bika jelet ad , próbáltam én is egy régi BK-1 kondimikivel , csak annak meg előfok kell , mert ugye a hangszeren nincs fantomtáp , de ott sem volt sokkal jobb a helyzet . Még majd próbálkozok a master eq buzerálásával is .
Mondjuk az várható volt , hogy az ilyen audio bementek , kimenetek témára nem fordítanak különös figyelmet a Yamahások , de ha mondjuk 8 dollárral többet költöttek volna kondikra ... meg mittoménmikre , akkor talán könyebb lenne beállítani .
Nem akarom elhinni, hogy ha a miki bemenete melletti kis potmétert lecsavarod, egy sm58 túl tudja vezérelni. Ha meg akkora a jeled, kapcsold át line állásba a mellettük lévő kapcsolót De még kondenzátor mikivel is nehezen elképzelhető ... Azt szokták javasolni, hogy addig kell visszavenni a potival, hogy a zöld led ne folyamatosan, csak néha felvillanva pislákoljon. Ha piros, akkor reccsenhet csak be.
Kérdezhetek nem kimondottan Yamahásat?
Miért jó az (és nem kötekedésből kérdezem)ha egy kéttagú zenekar úgy vonul fel egy bálba vagy egy esküvőre, hogy visznek magukkal 4 db szintetizátort? Amik persze mind a jobb hangszerek közé tartoznak.Úgy néznek ki mint a Kraftwerk...de tényleg komolyan kérdezem.
Szia!
Próbálkoztam én is , de ugyanez volt a baj.Érdekes módon csak az én hangommal volt a gond, anyácskáé jó volt.Viszont egy másik mikrofonnal jobb lett az eredmény.SM 58-al nem volt jó, az túlvezérelte, de az Opussal jó lett. Csak ugye nekem annyira jól sikerült a felvétel, hogy most bent pihen M.Péter kezei közt a hangszer....(Tőled külön bocs ezért az akciómért)
s900-asok 3000-esek !!! kinek van tapasztalata ???? Ha felvételt csinálok és a mikrofont a hangszerre teszem , torz az ének . pontosabban nem torz csak néha torzít . A mik. kimenőhangerejét 100-ra tettem , így már jobb , de egy erősebb " beleköhögésnél " így is reccsen a hang . A compressort is bekapcsoltam , de még nem tudtam tökéletesen torzításmentessé tenni .
Nekem az a véleményem , hogy a beneő szinten van a probléma , túlságosan alacsony jelet képes csak fogadni , de ha ilyet adok akkor meg nem lesz dinamikája az éneknek ... vékonka lesz . Vagy egyelőre még nem jött össze a beállítás ??? de lehetséges ???
Nem balhéból írtam , csak amikor ide bejelentkezek akkor a főaoldalon az van , hogy " hangszerfórum " .. és ezért járok néha ide . Ha ez egy Mp3 ... vagy I"Pod , vagy ... mp3 zenei alapok ...stb fóruma lenne , akkor nem is regeltem volna , sőt meg sem néztem volna a lapot . És lehet hogy Bal00 másként gondolja ... nem is kétlem , de akkor miért ezeket írja amiket ír . Megnézi egy kezdő , és már nem is hangszert akar venni , hanem " ájpodot " , mert itt azt olvassa , látja , hogy aki ezzel zenél az a menő, az keres sok lóvét , annak vastag a megszólalása ...stb .
Na jó hagyjuk a dolgot ...... nem érdemes szót vesztegetni rá .
ne aggódjatok Móger Petin azért van hol fel lépnie.de ha mégse lenne pénze van hogy ha mutogatni akarná magát.
ismerem személyesen és k....jól harmónikázik.
nála pontosan látszik,hogy mitől zenész a zenész.
van egy szintis videó is róla donát úti orgonák nézzétek meg.
nem jó!! szerintem pedig profi
infó akit érdekel van saját oldala keressetek rá van saját harmónikája. ő gyártja
Nem tudom, ti, hogy vagytok vele: Nekem nem is az okozza a gondot, hogy Gézus nótáit stílussal, midi-vel, vagy mp3-nak nyomjam. Inkább az, hogy játszanom kell őket, és az, hogy elvárják a rap-ot is. Pedig abban is gyenge vagyok ám, de még mennyire.
Ne köszönj semmit Laci, inkább ne kellett volna segítsek.)))
Sziasztok! Baló! Légyszi nézdd meg, hogy mire válaszoltam, s próbálj meg olvasni egy kicsit a sorok között.
Laci! Mi lett a 3000-vel? A torzításra gondolok.
A mostani OSZK vizsgaanyagot nem ismerem, a régit meg már leírtam.
Természetesen lennének Yamaha-val kapcsolatos kérdéseim is, de azt majd magánban.)))
Én tegnap szintén "zenészeket" hallgattam a neten.
És a portékák közt volt olyan Korg Pa1x Pro ami úgy szólt mint egy casio.
És ezzel nem a hangszert minősítettem.
Tudom nem Yamahás téma, de mi visz rá normális zenészeket, hogy elmenjenek a Bp-tv-be?Mert tudok olyanról is.Ha kell mondom kire gondlok.Egyébként egy régi ismerősöm, és szerintem nagyon jó műsort csinálnak.
Úgy gondolom, a "tyúk vagy a tojás" kérdésében előbb volt az, hogy látták-hallották a TV-ben
az allábihoz hasonló produkciókat, és a következő buliban már követelték is tőlünk.
Nekünk meg szolgáltatni kell, és kiszolgálni...
És az a legjobb szolgáltató, aki a leginkább kiszolgál. Fintorogni meg otthon kell...
De ez már megint nem yamis téma a francba!
Természetesen lehet velem nem egyetérteni, de ettől még a helyzet nem változik.
Egészen más annak a helyzete, aki szinte hobbyból zenél, és majdnem mindegy mennyi munkája van,
és egészen más azé, aki ebből él(ne ha tudna), és lépten-nyomon azt tapasztalja:
Messze nem egyenlőek a pályák, és esélyek...
Részemről marad minden a régiben: Amikor, ahol csak lehet, kézből játszom, és élvezem a muzsikálást,
de ahol döngetni kell, ahol lét(és pénz)kérdés, hogy kurvanagy bulit kell csinálni,
ott nem habozok használni semmilyen kisegítő eszközt, ami hozzásegít ahhoz, hogy a következő
buli is az enyém legyen...
Igen, lehet, hogy ez nem tartozik szorosan ide, ebbe a topicba, de mentségemre szolgáljon,
hogy volt itt már nagyon sok OFF hozzászólás...
... Meg lesz is...
Sziasztok!Nem szeretnék az "öregek" (bocs) vitájába beleszólni, de:
Tegnap és ma végignéztem egy csomó zenenész demóját a neten, és azon röhögök, hogy néhányan (jó sokan)arra sem képesek, hogy legalább a midiket átírják, így nagyon aranyos, hogy mindenki ugyanúgy szól..:))))))elég nagy bajban lehet aki esküvőre keres zenészeket.Pedig a 3000 is nagyon jó tud lenni, főleg ha egy kicsi füle is van az embernek.Ez még nem is lenne baj ha az ország 2 végében lanak az illetők de azt mondjátok meg nekem, hogy ha valaki full kareoket csinál akkor nem kellene legalább egy kicsit énekelni tudni?Nagyon gáz amivel sokan kiállnak.Nekem nem lenne pofám ehhez.Pedig úgy látom, hogy rengeteg zenész nem ma kezdte a pályát, látszik hogy annak idején úgy zenéltek mint fateromék..És az a fránya 4-es sáv...úgy b.....a a fülemet..Másét nem?Volt akitől még a mozilla is lefagyottt:))
2007-11-22 14:52 |
#11455
Könyörgöm ne balhézzatok megint !!! Én ahogy Baloot ismerem, nagyon félreértetted azt amit írt. Nem azért hogy megvédjem (majd Ő maga megteszi ha akarja) de szerintem esze ágában sincs mp3-at használni. Magam is találkoztam már hasonló bátor emberrel, aki képes volt mp3-ra vernyogni. Mondjuk attól nem szólt jobban az egész...
Szerintem ezügyben ismerjük a véleményed Bal00 . Nem tudsz semmi újat mondani .... gondolom már sutba vágtad a midijeidet és őrűlt tempóban szerzed be a mp3 alapokat . Egészségedre !!!!! De nem értem , hogy ez hogy jön ide , és szerintem ez ebben a fórumban talán nem túl sok embert érdekel . KERESS SOK-SOK LÓVÉT a hiperszuper mp3-as alapokkal , de szerintem ha az éneket is mp3 -ról nyomnád úgy lenne az igazi , mert ezen a szinten már tök hülyén szól mondjuk egy Queen nóta , ha te énekeled .... mert gondolom talán nem tökéletesen olyan a hangod , mint Fredy-nek volt .
És ha úgy megszólaltatnád mondjuk a " ájvántubrekfrí"-t , akkor az lenne a tökéletes . És akkor nem kellene a vendéglátásban dolgoznod , meg haknizni , hanem kiállhatnál egy koncertszinpadra , hogy Te annyira jó zenész vagy , hogy eljátszod az összes queen nótát ugyanúgy ... tökéletesen vastagon élethűen , mint az ereseti . És szerintem senki sem fogja észrevenni , hogy nem is Te játszol , hanem a 6000 Ft-os mp3 lejátszódról jön a zene . És akkor Te leszel a világ legkirályabb zenésze , és még jobban halálra fogod keresni magadat pénzzel .
Kissé eltúloztam a dolgot , látom én is , de én valahol ezt érzem . Hidd el , nem csak olyanok vannak itt akik 100 Ft-ért körbenyalják a kedves vendég seggelukát , hanem vannak olyanok is akik ... csak zenélnek , a maguk esetleg mások szórakoztatására , esetleg csak érdeklődnek a dolog iránt . Kissé lejebb pl . kecsi megcsodált egy honlapot amin vintage hangszerek voltak ... én is megnéztem , és tetszett , és minden anyagi szándék nélkül . És igazad van , hogy technikailag egy Elta Mp3 lejátszó sokkal többet tud , de én akkor is szívesebben nézegetem egy Hammond belsejét ... meg külsejét .
Egyet kell értenem veled! Épp ezért kezdtem el használni midiket.. bár mp3-at is tudna a gép, de legalább megvan egy kis szabadságom a marker pontok beillesztésével, hogy ott és akkor ismétlem azt a bizonyos midi részt, ahogy nekem jól esik.
AZért azt hozzá tenném szerintem nagyon vendég specifikus ez a dolog. Érdekes mód most a 110fős bálomba az egyik fele 30alatti volt a másik 30-55 közötti korosztály. Táncolni épp úgy táncolt mindenre mindenki. A fiatalok vagy idősebbek azért nem ültek le, mert az egyik egyveleghez hozzá csaptam egy Mc nótát és épp stílusról ment és naná, a 2 kezemmel nem úgy szólalt meg mint az eredeti... Viszont volt olyan buli, aki azzal kezdte, backi ezt pörgesd fel..na akkor jöhetett a "gyári" alap..ez van manapság! Ahogy mondod: ha nem alkalmazkodunk mi, akkor már csak egy méregdrága hobby lesz.../A szakmától már így is azt érzem kezdünk messze kerülni.../
"A "rosszak" meg közben halálra kaszálják magukat..."
Na pont ezért kell az ilyen "rossz" zenészeket lehúzni a süllyesztôben!!!
Megjegyzem olyanokról beszélek akik nem is tudnak zenélni, de ôk azt hiszik ha az mp3-on megnyomják a play-t, akkor már zenészek. Az ilyeneknek kéz és lábtörést kívánok, de szó szerint!!!
Én anankidején a Rolandokra készült GM kompatibilis alapokkal is majdnem ugyanannyit küzdöttem, hogy elfogadhatóan szóljanak a saját szintén Roland hangszermen
- mint most, hogy azokat meg a Yamahámra optimalizáljam. Senki ne álmodjon arról, hogy a "gyárból" kijött midiket bevágja a hangszerébe, oszt" jóvan. Pedig ez van millió helyen. Akinek kicsit is füle van, észreveszi a hiányosságokat. Úgyhogy már rég roszz ha valaki úgy fut neki, milyen midik vannak a pócon, ahhoz veszek hangszert.
Nagyon osztom Almatom és Baloo véleményét is, és örülök hogy Zéta is velünk szív de mi legalább tudjuk minek örülhetünk....
G600 vagy psr2000 ? nem kérdés : a psr3000-re rendesen megcsinált nóták fényévvel gusztusosabban szólnak a régi Rolandomhoz képest. A 2000-es sem sokkal gyengébb.
Persze hogy el lehet... Mindent el lehet játszani élőben. Csak az a kérdés, hogy mi lesz belőle.
Már úgy értem ami szól, ahogy szól. És most nem is elsősorban a jól leszedett harmóniákra,
a helyes dallamra, és minden olyanra gondolok, amitől zenész egy zenész,
hanem arra, ami kijön a hangszórókból, azaz a SOUND-ra. Mert ez kérem manapság fontosabb mindennél!
Aki zenész, jó füle, érzéke hallása, tehetsége van, csodákat tud kihozni
a hangszeréből, a stílusaibnól, saját magából egyaránt. A baj csak ott van, ha mellétesznek egy mp3-as zenészt,
aki keni-feni iPod-ról az összes gyári eredeti stúdióban készült, baromirakurvadögösen,
tömören, vastagon, és egyszerűen perfektül szóló Mc nótát (meg a többit....).
(És a "mellé tesznek"-et ne tessék szó szerint venni, elég, ha a múlt héten volt ott,
vagy a jövő héten megy arra, vagy csak a környéken ólálkodik...)
Már is (elnézést a kifejezésért) BASZHATJUK az összes stílusunkat, zenészségünket,
a jó fülünket, érzékünket hallásunkat, tehetségünket, meg az egész "csodánkat".
Semmire nem megyünk vele. A süket is megmondja melyik szól jobban. Meg is feszülhetsz a stílusoddal...
Persze, akaszthatsz egy táblát a nyakadba:
ÉN ÉLŐBEN JÁTSZOM MINDENT! SAJÁT STÍLUSOKKAL!
És ki nem szarja le?
Félreértés ne essék: Zenész vagyok, és ezen az oldalon állok, de levettem a rózsaszín szemüvegemet.
Ez az "Én eljátszom mindent kézből, élőben" című mazochizmus kicsit már fáj.
Illetve nincs is semmi bajom vele. Aki így akar dolgozni tegye.
De nekem ne akarja bebizonyítani, hogy ez a jó út, ezen kell maradni, mert a jó az előbb-utóbb elnyeri méltó jutalmát...
... A "rosszak" meg közben halálra kaszálják magukat...
Ez így van ahogy almatom írja. A két hangszer midis megszólalását csak úgy van értelme összehasonlítani, ha az adott midi a hangszerhez van optimalizálva. Én néhány hete pontosan ezzel foglalatoskodom a rolandos fájljaimat szerkesztem át Yamira. Nem épp egy lélekemelő munka de a végeredmény klasszisokkal jobban szól a szerkesztés elötti állapotnál. És valóban rengeteg idő, és energia.
Az tény, hogy a midifile-ok döntô %-ban Rolandokra vannak optimalizálva, még ha GM módot tud más hangszer is. Viszont az is tény, hogy ezeket a midiket "kiegyengetés" nélkül bűn használni és ha beállítgatod magadnak a dalokat, szépen arányba rakod a sávokat, a hangerôket, kicseréled a hangszereket a neked legmegfelelôbbre, akkor már teljesen mindegy, hogy eredetileg mire optimalizáltak egy midit. Ez persze hozzáértést ígényel és rengeteg idôt. A legjobb ha te magad írod meg a dalokat, mert az a te ízlésedet, elképzelésedet tükrözi, nem beszélve arról, hogy így lehet a legtöbbet kihozni bármilyen hangszerbôl. Ilyen esetben szerintem az általad említett két hangszer közűl a yamaha psr 2000-es a nyerô.
Helló!
Egy régebbi Rádiótechnikában vagy Rt.évkönyvben olvastam egy ilyen cuccról, ami midin keresztül vezérelte a hangszer elég sok paraméterét.Emlékeim szerint nem is volt túl bonyolult.Viszont nem tudom, hogy erre a célra amit felvázoltatok, megfelelő lenne-e.Mindenesetre hétvégén megnézem, mert apámnál vannak a könyvek.
üdv:Laci
Köszi almatom!Már meghallgattam mind 2-öt a yamaha jobban szol (élethübb)de a roland szerintem többet tud!!Illetve a legjobb tudomásom szerint a roland azokat a midiket amit a yamaha lejátszik a roland nem!!És nem tudom hogy lehet e konvertálni a rolandra!Csak azért mert nekem ebböl rengeteg van!!
Szia roli24,
Én a yamahát választanám.
Mindent összevetve én soha nem tudtam hangszert választani, mivel nálam az a nyerô hangszer, amelyik jól szól. És amelyik hangszer már jól szól az valószínű nem a legolcsóbb kategória, tehát nagy valószínűséggel funkciókban sem lesz buta. A te esetetben most ugye adott a két lehetôség: Én szerintem a yamaha. (írom mindezt úgy, hogy zéró elfogúltságom a yamaha iránt)
De ezt szerintem kérdezni is felesleges. Hallgasd meg mindkettôt és amelyik neked jobban tetszik hangzásilag, úgy is az lesz a befutó.
Én a "tyúk-tojás" felvetésre azt mondom, hogy a zene mit "tömegkultúrális nevelô eszköz" (ez de csúnya volt!) igenis nevelô-formáló hatással van az emberre, nem is beszélve, ha a média még mögé is áll, lásd: Dáridó, SzuperBuli, Fási mulató, stb............
Úgy fertôzték meg a magyar közízlést, mint ahogy a pestis letarolta anno Európát. Ráerôltették a népre az elkorcsosúlt zenei kínálatukat ezek a műsorok és a nép azt eszi, amit kap. Nincs rendben hogy egy buli csúcspontja a h.f.h. Ha akkor olyan átfogó zenei műsor lett volna, mint ma a "csináljuk a fesztivált" akkor nem lenne ez az ország ilyen zenei fertô, már mint ami a közízlést illeti. Mert mi van ma: elmész egy buliba zenélni és nem az járja a romanótákat meg a mulatósokat, akikrôl feltételeznéd (vidéki, idôsebb korosztály) hanem a városi fiatalok, mert ez "hű de buli" mert ezt látták, látják a tv-ben.
Szóval szerintem elôbb volt a zenei kínálat, majd az azt ígénylôk.
Én többek közt hiába szerettem volna magam miatt megcsinálni a papírt,/2-3éve/ rájöttem, hogy mi a francnak! Mikor megkérdeztem telefonon a dolgokat, hogy mi is kell hozzá, nem az a "nulla" elméleti tudás kellett, hanem pénz kérdése volt. Úgy értem 25eft-ot visszajön persze. Csak mikor azt olvastam zenei végzettséggel kiváltható, rögtön érdeklődni kezdtem. Kiderült konzit végzetteknek igen, az Ének zene tanár főiskolámmal meg kitörölhetem a balagom itt. Mikor megkérdeztem a nőt a telefon másik végén, akkor világosítson már fel, hogy jól értem e! Pl. Megkapja egy bármilyen fúvóson végzett zenész az énekes billentyűs papírt? A válasz igen volt... akkor úgy döntöttem köszönöm nem kell, ugyanis nekem ne tudjon már jobban énekelni és zongorázni egy fúvús vagy egy ütős... vagy sorolhatnám még és hangsúlyozom, mindenféle megbántás nélkül! CSak nem gondolom, hpgy így ő megérdemli a papírt... Szóval a vizsgát sem tartottam komolynak, a másik az ilyen hozzáállás volt ami kiverte nálam a biztosítékot...
Egyébként Mc-hez csatlakozom, én is sok mindent stílussal csinálok és hétvégén is táncoltak rá..:)
Ez kezd hasonlítani a tyúk-tojás problémára. Mi volt elöbb az igénytelen kuncsaft vagy az ergya zenész!? Valószínűleg egyszerre léteztek, és fokozatosan "fejlődtek" a mai szintre. Ebben a zenészeknek nagy ugrást jelentett a kisérőautomatikás billentyűk, és a midi megjelenése. Nélkülük a zenész fogalom talán még mindig egy embert takarna a kezében hangszerrel a fejében pedig a megszólaltatáshoz szükséges tudással. Most pedig már itt a karaoke és az mp3, hogy még nehezebb legyen elkülöníteni a könnyügépkezelőket a zenészektől. Mindez egy lepukkant gazdaságú országban ahol mindenki eszementen pénzt akar csinálni.
Neked fontos mindig magadra haragítani a magukat jogosan vagy jogtalanul zenésznek tartó embereket? Ha pl. hozzáteszed hogy "többnyire" - már nincs olyan éle. Mert tudok kivételeket ám.
Zétának igaza van az oszk vizsga követelményei minimálisak
komolyabb szintü vizsga pedig akkor éri meg ha a élhetést
bistosítani tudja. nem úgy értem,hogy felesleges lenne de sajnos nehéz munkába járni ,családot el tartani,maszekolni,
vendéglátózni,egy időben gyakorolni és magolni a zene elméletet és tanárhoz is járni.
Szerintem neked nem bizonyítvány kell, hanem önigazolás. Amíg te nem teszed magadban helyére a dolgokat addig hiába is lesz papirod a szakmáról. Ne foglalkozz a negatív emberekkel, ha te élvezed amit csinálsz és a hallgatóság is akkor békülj meg a gondolattal, hogy olyan közönséged a vendéglátóban sosem lesz ami nem tartalmaz elégedetlenkedő személyeket. Ha szórakoztatni akarsz akkor a közönséghez kell igazítanod a műsort, ha magadnak játszol akkor meg nem mindegy hogy egy szűk csoportnak mi a véleménye? A nagy tömegek sosem fognak Mozartra gerjedni, ha ez neked lerombolja a hangulatod akkor a te hozzáállásoddal van a probléma. A fórumon a legtöbbünknek az a szívfájdalma, hogy a közönség évről-évre igénytelenebb lesz, de ezzel kapcsolatban nem sokat tehetünk. Választhatunk, hogy játszunk vagy nem, ha igen akkor megpróbáljuk a sok trágya közé becsempészni a szerintünk jó dalokat. Azért hogy lelkileg minél kevésbé sérüljünk. Ez van. Ja, és ne gondold, hogy az OSZK vizsga az valami komoly színvonalú megmérettetés.
Szia Márkuscsabi!
Olvastam , hogy kiváltottad a vállalkozóit. Volna pár kérdésem erről, mert magam is gondolkoztam a dologról, főképp, hogy mostanában kinéz egy állandó hely. De más okból is jó lenne számlaképesnek lenni. Megkereshetnélek ezzel kapcsolatban e-mail-en? a címem: jazz3 kukac freemail pont hu
De tényleg! Ha valakiben nincs meg, hogy első sorban is magának tanul, akkor nincs is miről beszélni. A vendégeket kurvára nem érdekli, vagy csak közülük keveset, hogy játszom-e szomorúzenét, vagy jazz-t. Engem érdekel. Meg a harmóniák is engem érdekelnek.
Szerintem nem csak a rászorultság végett használnak midifile-okat. Viszont akik azt a rengeteg ócska tákolmány letöltött vagy elcserélt midiket használják, na ôket tudom, hogy mire lennének rászorulva!
Miért nem lehet MC Gézát eljátszani élőben? Inkább csak jó stílus kérdése. Vagy én is amatőr vagyok.
Papírt meg az ember nem mutogatni, nem a vendégeknek, hanem magának szerez. Legalább én magamnak tartoztam ennyivel.
De megint ott tartunk, hogy nincs új a nap alatt.
Sziasztok! tudsz vele stílust készíteni, a többszólamú énekléshez pedig nem kell semmi, hiszen van a hangszerben egy vokálproci.
Mozo oldalán találsz felvételeket, ott hallható a vokál is.
sziasztok! a kérdésem a következö. az s 900-al lehet csinálni stylust?és van e olyan egyszerü pedál amit mikrofon után kötve tercelhetem saját hangom? elismerésem mindenkinek kenitek vágjátok a témát igaz én felét nem tudom miröl van szo,de valakinek hüjének is kell lenni .februárban szeretnék egy ien hangszert és nem tudok sok mindent rola. kecsi monta nézegessek vissza az oldalakon vagy 2és fél orát bujtam de sokkal okosabb nem lettem halgattam 1 2 felvételt ozt ennyi egyszerü zenész vagyok és lenyügöz a technika szinesebbé tenni a zenéket segitsetek!
Kecsi, köszönöm a véleményed. Nekem ez a cucc elsősorban otthonra kell, 36éves fejjel elkezdtem zongoratanárhoz járni, és a kalapácsos midibillentyűzethez kell egy hang. Ebben van jó zongora, meg egy-két egyéb hang, ami használható, és meg is lehet fizetni. Nem akarok vendéglátózni, talán majd ha jól megy a klimpírozás, beállok egy-két bulira a régi bandába... Más meg nemigen fogott meg, elég lenne egy hangmodul, de azok vagy gagyin szólnak, vagy lényegesen többe kerülnek.
16 éves koromban keztem tanulni egy casio ma 120-on.
kb 1évig a hozzá adott akkord táblázatok és a hallásom alapján.
persze faterom aki drága jó ember nem nézte jó szemmel,hogy nem
neki segítek hanem azt a szart nyonkodom .zene bohócnak nevezett.
és úgy is gondólta. a hang neméből ítélve.
aztán mikor már jobban ment, még egy tél kb. tavasszal jött egy
lehetőség vlátózni. annyit kerestem egy héten mind ő egy hónapban.
Megváltozott a véleménye .nekem sincs pappirom ma sem
2007-11-21 22:16 |
#11421
Értem én, ha megpróbálok a Te fejeddel gondolkodni... De sajnos az emberek a maguk fejével szoktak. Miután megnéztem a neved alatt található bemutatkozó sorokat, kezd megvilágosodni a dolog. Szerintem sok képzett zenész szereti Vangelist, Mozartot, Bachot, de mivel már rájöttek(tünk) hogy kénytelen a zenész behódolni a közönsége elvárásainak - igencsak elvétve találsz olyant aki tőlük játszik egy dallamot is. Ezzel tisztában vannak az OSZK "szakemberei" is , és kegyetlenül bele fognak kérdezni a listádat látván, hogy "és ezeket kinek fogja eljátszani szintetizátoron ?" Namármost hiába is adnak róla majd pairt, hogy vágod ezeket a darabokat : a Te "közeli ismerőseid" véleménye még nem fog megváltozni.
Ezzel nem akarlak rábeszélni ,hogy add el magad az ördögnek, és nyomjad ezerrel a trágyát - de ha jól sejtem ilyesmik miatt van benned ez a sértődöttség... Sajnos rossz irányba indultál ezzel a papir dologgal , hidd el.