Vénkecske akkor tőled kérdezem, mert a korgnál nem tudják: PA 60 kiírja bekapcsoláskor, hogy version 1.05 . Ez mit jelent? Vmi szoftveres nyavalya? 2002 től gyártották, azt tudom. Az enyém 2002 decemberi. Hogy meddig csinálták ezt a tipust azt nem. Arra gondolok ,ha van 1.05, akkor lehet más is. És ha van, akkor az miben különbözik, ill. mi hátrányom lehet egy korábbi verziószámmal? És ha lehet hátrányom vmiféle, akkor lehet e, vagy érdemes e frissíteni?? Na ilyenek foglalkoztatnak...
Hy
van most Yamaha PSR-295-öm, és fogok mellé venni Roland EXR-3-at.
USBn tom csak összekötni őket, a kérdésem az, h várhatóan mennyire fogják szeretni egymást?
Ilyenekre gondolok, hogy a Roland ugye GM2es, a Yamaha nem, tudják-e majd működtetni egymás hangszíneit, meg esetleges dobkíséretnél lehet-e majd egyikről a másikat szinkronban kezelni, stb.
Köszi
Léteznek olyan midi eszközök, amikkel ezt meg lehet oldani.Beállíthatod pl. hogy melyik pg.change milyen másik pg.change-et generáljon.Csak meg kell futtatni (átvezetni) egy kis dobozkán, és ha Te a hamgmodul olyan hangszínét akarod megszólaltatni, amit a küldő hangszer nem ér el alapból, az általad előre programozott processzorral átirányíthatod.
Ilyen pl. a Midi Solutions Event processor. Itt érdeklődhetsz utána :
http://www.codahangszer.hu/index.php?content=showstuff.php&termekID=2967
Ez érdekes,ha tudja a GM2-t,akkor a többi hangszin csak a preset bankokból jöhet.Automatika dobjára gondoltam,akkor itt is menne a GM2.A dobsábon belüli szerkesztésnek még utánna kéne néznem.
A ketron tudja a GM2-est, csak sehol nem tüntetik fel.
A style-ból való dob-part kirakásnál arra gondoltál, hogy az autómatika dob sávját kiküldöd a ketron modulra, hogy azon szóljanak a dobok? Hát ehez is szerencsésen minden dobhangnak ugyanoda kell esnie mindkét hangszeren, amit megint kétlek. A "C1-es" lábdobtól felfelé, egészen a "C4-ig" nem lesz eltérés (szerintem) de alatta és felette már 100 százalék! Ebben az esetben a kíséreteket kell megírni azokkal a billentyű kiosztásokkal, ami jó lesz a modulnak. Vagy ha ezt a funkciót tudja a kíséretes szintid:
a dobsávon belül bármely hangjait meg lehet címezni bármely más billentyű kiosztásra, tehát beállítod hogy a "D3-as" billentyű a "C6-ost" mozgassa meg ha midi jelet küld........... ez is egy megoldás lehet erre a problémára.
Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni. Úgy vagyok ezekkel a műszaki leírásokkal, ha már nagyon bele kell merülni, már nem is érdekel. Azért is lettem yamahás, a felhasználóbarát kezelésük miatt.
A manuált már átnéztem,sajnos nem egyezik.Bár erre nem is nagyon számítottam.Ha tudná a GM2-t könnyebb dolgom lenne.
Azon is filóztam,hogy a style-ból kiraknám a dob partot,ez hogy menne ?
Az SD2-höz elôre is gratulálok!!!
A ketronnak is megvannak a maga bankjaihoz szóló utasítások, így valahogy:
-000 000 (GM bank) 001 000 (bank1) 002 000 (Bank3) és így tovább........
-Program change
Így éred el a megfelelô bankokat a ketronban.
Ha a vezérlô hangszeren ugyanaz az utasítási parancs, mint ami a ketronhoz kell és ugyanoda esnek a hangszínek (bár ezt kétlem) akkor nem lesz nehéz dolgod. Bár ha már meglesz az SD2-es, akkor úgy is át fogod szerkeszteni a midiket, mert úgy is kelleni fognak neked azok a vokálok, hammondok, harmonikák amiket nem a GM bankba helyezett el a cég.
Midi elmélet,remélem nem rugtok ki érte
Van egy arranger,song,style partok outra tehetők.Van egy modul(még nincs meg,KetronSD2 lenne),GM+Preset bankok.Ha kiteszem a partokat a modulra akkor csak a GM hangszineket tudom megszólalatatni, ugye ?A preset bankok csak akkor szólnának ha PC,CC0 érték azonos lenne az arrangerével ?Jól gondolom ?
A szöveg kódolással lesz a bajod. Ha átállítom a szövegkódolásomat unicode utf8-ra, úgy normálisan látható lesz a szöveged, viszont azt nem várhatjuk el senkitöl, hogy kapcsolgassák a szövegkódolást a böngészôben. Neked kell átállítani.
SajnĂĄlom , ami tĂśrtĂŠnt a hangszereddel , de nem lett elkeverve a master EQ ???? Mert ha az tĂşlsĂĄgosan fĂśl van nyomva , akkor bereccsen a kimenet , valĂłban . NĂŠzd meg , ha Ăgy van akkor tedd alapra , ĂŠs onnan ĂĄllĂtgasd . Ăn max 3 dB kiemelĂŠst hasznĂĄlok .
A mĂĄsik : MĂĄr volt itt rĂłla szĂł , hogy az rca kimenet mi cĂŠlt szolgĂĄl . Na az egy direkt kimenet , ĂŠs nem brutĂĄl a szint , hanem pont normĂĄl , mivel kikerĂźli a hangerĹszabĂĄlyzĂł egysĂŠget . Ăn annak idejĂŠn csak arrĂłl hasznĂĄltam , ĂŠs a keverĹn ĂĄllĂtottam be a csatornaĂĄn a hangerĹt . EgyĂŠbbkĂŠnt kb akkora jelet ad , mint egy Cd jĂĄtszĂł , vagy mĂĄs eszkĂśz . Ăs abban is megegyeztĂźnk itt nĂŠhĂĄnyan , hogy szebben szĂłl mint a jackos kimenet .
Az s900-on nincs mĂĄr ilyen lehetĹsĂŠg ... sajnĂĄlom is .
Most csak nekem van tele kĂŠrdĹjelekkel a szĂśveg , vagy mĂĄs is Ăgy lĂĄtja ... lefutattam a vĂruskeresĹt de nem talĂĄlt semmit sem . ( a pontos betĹąk helyĂŠn van kĂŠrdĹjel )
Tudna valaki segiteni abban, hogy honnan lehet beszerezni viszonylag gyorsan - akát külföld - alkatrészt a motif 7-hez? speciel a jobb oldala van megsérülve, repedve, emiatt kéne cserélni...
Ötlet?
Csak, hogy beleröfögjek a 3. oldaláról is megvilágítva a témát. Van két olyan ismerősöm is aki annak idején letette az OSZK vizsgát mint énekes előadóművész. Az egyiknek elég jó hangja van/volt. (Sok mai szárnak közel nincs olyan hangja.) Akkor még ~10 évvel ezelőtt kisebb nagyobb éttermekben, hotelek bárjában lépett fel 2-3 szintén énekes kollégájával és zenei alapokra énekeltek (kazettán vitték), hívták őket volt rá kereslet ugyanúgy örökzöldeket és aktuális slágereket adtak elő. Ma a kotya nem hív ilyen énekes előadót!!! Ő most már jó pár éve kiszált és tanít. A másik akinek nem volt olyan jó hangja (átlagos vendéglátós) nem szált ki, hanem a mulatós felé vette az irányt, kitett maga elé 2 hangszert, az egyik egy 5.000Ft-os hulladék volt, amibe beépítette az mp3 lejátszót. Megy még vele egy kamugitáros és néha dobos is (persze elektronos) Senki nem nyom le egy rohadt billentyűt sem, szólnak a RÉGI vokálos alapok, amikhez ugye csak az mchawer-t kellet még letölteni és kész. Tele vannak bulival és nem 10.e keresnek fejenként egy este, mint azok a "kóklerek", akik lenyomják az ő árukat is.
Bocs ha hosszú voltam. A kérdésem, hogy az ilyen énekesek miként tudnának szerintetek fellépést vállalni???
Sziasztok! Exr! Nem a te nick-edre gondoltam.
Meg már régebben írtad is. Tőled csak azért kérdeztem, mert gondoltam emlékszel rá. Nálam volt egy EXR5, de már régen, nincs már a fejemben minden, könyvet meg nem találtam hozzá. Barátomnak van egy ilyen hangszere, neki kéne segítenem. Jó messze lakik, egyszerűbb lett volna, ha elmondom, mit, hová állítson át.
Zoly, ne a nicknevemből indulj ki, már magam is bánom, hogy ezt választottam. Nem szerettem az exr-t. Kényszerűségból vettem meg. Átmenetileg. Hogy ki tudjak szállni egy psr 640-ből jó áron. Állandóan lefagyott, kezelése valami rémálom. Még a kivűlálló is meghallota, hogy ez bizony gagyi a javából. A cover funkciója hasznos lett volna, ha rendesen megcsinálták volna Rolandék, a valóságban csak rontott a hangzáson. A loweres kérdésedre sajnos nem tudom a választ.
Oh Baloo,
Nem csak szakmai fórumok vannak. Vannak olyan fórumok, ahol szinte csak a megrendelôk vannak jelen..........................
Errôl beszéltem Baloo!!! Akik nem ütnek le egy hangot sem!!!
Engem 2 dolog tud kihozni a sodromból:
1. asztrológia 2. simlis zenész
Szerinted abban mi a kreativitás, ha megveszik az mp3-asokat és azzal állnak ki muzsikálni? És ugyan mi az, amivel az mp3-as halad a korral??? Ugyanez vonatkozik az összes közkézen forgó midifile-ra is. A kreativitás az, ha van egy dal és azt a te elképzelésed szerint hangszereled meg. Hangról hangra, sávról sávra úgy, hogy a zenész vagy zenekar arculatára szabod a hangzást. És a megírt dalaidat nem cserélgeted el senkivel, mert az legyen csak a tiéd! (én ha bele döglenék sem használnék mások által kreált midit, mp3-ast, mivel nem én csináltam, nem adom hozzá magamat.) Kreativitás az, ha van egy jó ritmus a hangszeredben és a dal egészét te játszod az elejétôl a végéig, esetleg ha a dal engedi, átharmonizálod, megízesíted, megrázod, megtekered stb.........!
Megtudom mutatni azokat a zenekarokat, akiket hallottam a neten azokkal a bizonyos eredeti mp3-as alapokkal és kíváncsi vagyok, hogy mit szólsz hozzá Baloo, amikor látsz egy zenekart, de amit hallassz demó néven, ahoz semmi közük!!! Szerinted zenekar lévén szó, mi ez ha nem a legnagyobb hazugság, amit zenekar tehet?!? Gondolom nem azt fogod mondani az ilyenekre, hogy: haladnak a korral.
Jut eszembe még: Nehogy azt higgye bárki is, hogy ez a dolog (midi-mp3-sumákolás) rajtunk,
zenélni tudó zenészeken kívül bárkit is érdekelne az égvilágon. Magasról szarnak rá.
Jó buli legyen, és minél olcsóbban. Ez csak a lényeg, és egyre inkább csak ez lesz.
Amikor javában dübörgött a csigabigaTV2-n a Dáridó, egy társaságban (ahol rajtam kívül senki nem értett
sem a zenéhez, sem a média kulisszatitkaihoz) azt találtam mondani - a dáridót egyébként hétről-hétre tátott szájjal leső
laikusoknak, - hogy egyetlen élő hang nem sok, annyi nem szól soha sem akkor, és ott a felvételen.
Mondanom kell-e, hogy nem hitt senki nekem? Volt aki hülyének nézett, volt aki anyázott, volt aki úgy nézett rám,
mintha én anyáztam volna, a végén aztán kishíján megvertek....
Ezt csak azért írtam, hogy demonstráljam, mekkora esélye lenne annak, aki a sumákolós zenészeket akarná leleplezni....
Ez megint a széllel szemben pisálás tipikus esete. Én ugyanezt a (szélmalom)harcot a midi-file-ok
megérkezésekor, és rohamos terjedésekor már egyszer megvívtam. Akkor vesztettem. Most nem fogok a vesztes oldalra állni....
Egy fecske nem csinál sosem nyarat, de még 100 sem. A fórumokat meg csak a zenészek bújják,
a megrendelők sosem. Ha meg széles körben propagálni akarnánk, hogy vannak sumák zenészek,
akkor a midisekkel kéne kezdeni nem?
Mi a különbség egy midis sumák, és egy Mp3-as sumák között??? Megmondom én:
Az Mp3-as igényesebb, színvonalasabb, halad a korral, lépést tart a technika vivmányaival,
míg a midis az elavult, szarul megszólaló tákolmány midijeit pakolgatja.
Sumákolás szempontjából meg semmi. Nem mindegy, hogy miért nem üt le egy hangot sem egész este
MIDI file-ok miatt vagy mp3 miatt??? Szerintem teljesen mindegy.
Visszatérve a copyright miatti mentés lehetővétételére:
elfelejtettem a legegyszerűbb megoldást : a psruti -ismét.
Van egy "extras" gomb : az alatt meg a copyright gomb.
Kitörlöd ott.
Szerinted miért kérdeztem?)))
Olvastam, hogy neked volt itt van Exr5, gondoltam itt inkább kapok választ.
Vannak értő emberek másutt is, de itt válaszolnak is. Kecsi így, más máshogyan.
A tököm, de nagyon tele ám attól, hogy kurva jó hangszer ez is, meg az is, de ha kérdezel, fogalmuk nincs.
Nem is hallották, csak régi, legfeljebb egy demót, azt is mp3-nak, és igen ritka sűrűséggel.
Ha bunkó voltam bocs, de ha valakinek van egy hangszere, tudja már használni!
Ha nem tudja, akkor meg törekedjen rá!
Vagy nem azért járunk ide?
2007-11-14 21:07 |
#11173
Má hogynemenne, Zoly... ja azt nem mondtam még, hogy én is bitoroltam egy jó évig ezt a kitűnő exr-t?
2007-11-14 20:56 |
#11171
Én erre a 11165-ösre gondoltam... Nem láttam okát hogy ilyen hangnemre válts, mert kicsit irónikusan szólt a Zoly... mellesleg joggal... Na téma lezárva !
Na nehogymár... Melyik hozzászólásom volt bunkó? amelyikben bemásoltam a kézikönyvből?
Még én kérjek elnézést, amiért valótlanságokat állított rólam? Hogy mindennél nagyobbra tartom az exr-t, meg nem akarok segíteni? Basszus...akkor legalább ne nekem címezte volna a kérdést a roland topicban! Akkor nem kaptam volna fel a vizet.
Dehogynem érti ... egyszerűen ez egy bunkó hozzászólás volt...
Tudod azért nem tellett jobbra többekközt, mert ilyen modorral nem lehet gyorsan előbbre jutni. És akármilyen szomorú is, de ha valaki manapság elektronikus hangszeren zenél kénytelen néha szembenézni ilyen kérdésekkel, hogy egyik masinával a másikat meghajtsa. Ezek pedig a gépkönyvbe le vannak írva. Csak téged qrvára nem érdekel.
A gond ott kezdődik, ha valakinek kezében a leírás, és nem tud vele mit kezdeni. Még ha magyarul is írták. Mondjuk kérdezni nem bűn, mert már mint említettem volt aki kérdez az ugyan hülye, de aki nem kérdez, az is marad. De ilyen válaszokkal csak magadat minősíted.Még zenészként is.
Ezt a címet viszont azoknak ajánlom (márkuscsabinak is) akik kicsit szeretnék jobban megismerni , mitől szól úgy a gagyi midi, ahogy...
http://midi.blog.hu/tags/midikönyv
Sziasztok! Bocs Kecsi, de ha a Roland fórumon nem kaptam választ, gondoltam, itt majd csak lesz valami, vagy bármi.)))
És nem azok a "Kollégák" válaszoltak, ill. ők sem válaszoltak, akik agyba-főbe dícsérték a EXR-5-öt.
Pedig mielőtt magasztalom a hangszerem, illik megismerni, illetve, ha ergyítom a másét, azt még inkább.
Vagy tévednék?
Nekem volt egy Versi hangmodulom, Néhány hang igen jó volt benne.
Használtam Roland-ra pár versi ritmust, jók, használhatók voltak.
Tom! Nem játszik rá semmit.
Pedig tényleg jó a srác. Visz egy kamu hangszert, meg a lejátszót.
A Latin Duót, sőt a Creol-t is ismerem, sőt szeretem is.
Inteligens, igényes zene, Kecsi is, magam is örülnénk, ha csak a felét tudnánk gitározni.
De még hogyan?)))
A cakewalk van fenn a gépen, az tulzás hogy ismerem.Eddig a roland szerkesztőjével dolgoztam,de amit leirtál az alapján megpróbálom megcsinálni.
Köszi!
A meta események az smf-ek különleges adatai, pl. a sávok neveit, a tempót , a copyright adatokat, a szövegbeírás bizonyos típusát határozzák meg. A dalok elején találhatók főleg.
De ettől még nem fogod tudni kiszedni, ha nem ismered a midi szerkesztő programokat. Vagy ismered? Akkor bármelyikben eseménylistát kérsz (event list) láthatod ezeket. System exclusive-ként jelennek meg a legtöbb szerkesztőben. Rákatt, és kitöröl, majd ment...
Nagyon ügyes például a casm editor progi, minden elemi eseményt kilistáz. Ebben tudod pl. a stílusokat is editálhatóvá tenni, ha nem hagyja a hangszer. De a Cakewalk vagy Cubase ugyanúgy alkalmas arra, amit szeretnél.
Bocsi de olyat kérdezek amiről már volt szó,de most találkoztam a problémával,és elfelejtettem a megoldást.
Tehát: S 900-ban menteném el az átdolgozott midi fájlt és copyright információra hivatkozva nem irja felül a régit.
Aki tud segitsen légyszi! köszi!
Konkrétan nekem a Pegasus nem tetszett. 12 mb-os hullámforma készlet volt, bár igaz mindez 91 vagy 92-volt? Csak hogy milyen hazug volt a korg cég a trinity "touchscreen"-nel, hogy ôk találták ki és az elsô hangszer ilyen a trinity volt. Mert az elsô érintô képernyôs hangszer a wersi pegasus volt.
Emlékszem, mikor a pegasust próbátam és egy gyorsabb futamot játszottam rajta, bizony erôteljesen késett a hang a leütéshez képest. Nekem az konkrétan nagyon nem tetszett.
yamaha psr 2000 vokálgépes billentyű kitűnő állapotban eladó ár:210000ft tel:70_296-7611
2007-11-14 17:54 |
#11158
Kábé 1985-ben a BNV-n bemutatózott a Wersí, ha jól emlékszem az Omegát demózták. 10 évig azokkal a poszterekkel volt kitapétázva a műhelyem, amit onnan hoztam. Még a belsejét is megmutatták, annyi IC-t még egyrakáson nem láttam életemben. És olyan hangot sem hallottam.Három felmosórongyot cseréltek alattam, amíg tartott a bemutató. Aztán évekkel később egy osztrák bárban volt szerencsém egy Pegasust meghallgatni. De álmodni sem mertem róla hogy ilyenem legyen, mert akkor másfél miller körül volt az ára. Ha megnézed, most sem adják olcsóbban még a régi darabokat sem.
De csak szálljunk le a földre, ebben a honi közegben még a psr1000 is luxus a népnek (hogy azért a Yamahát is megemlítsük 30 hozzászólásonként eccer)
Zoly,
Az ellen semmi kifogásom, ha egy zongorista úgy használ mp3-as lejátszót, ha mellette játszik is és ha még jól is játszik, az tiszteletr méltó dolog. Akkor nem átbaszásról beszélünk. Én is gondolkozom, hogy a testvéremmel egy jazz-esebb nótákat játszó duó-t csinálnánk, ahol itthon a szoftszinti hangokkal megírt alapokat felraknám az iPod-ra (de szigorúan csak dob, bőgő) és élőben hozzájönne a szaxofon és a zongora. Amikor zenészek játszanak alapokra, akkor semmi kifogásom nincs. Lásd: Szűcs Antal és Tátrai Tibi, ugye a Latin Duó. De amikor olyat hallok, hogy egy eredeti kareoki alapra, vagy egy olyan alapra énekel rá a delikvens, ami egy színházbol került ki (konkrétan tudok ilyet) az undorító!!! Ahogy Baloo is írta: MC Hawer, Teknő Ernő, Hungária számok. Utóbbi a Hotel Menthol színházi előadásán rögzített felvételekből kerültek ki. Na aki ilyeneket használ, az az átbaszás és egy jellemtelen hazug ember!
Az exr5s csatorna kiosztása :
1:Acc1 2:ArrBass 3:Acc2 4:Main 5:Acc3 6:Dual 7:Acc4 8.Acc5 9:Acc6
10:Arr.Drums 11:Split 12:Auto bass 13-14:V-link 15: MelodyIntell. 16:Main (ez utóbbi akkor, ha a
jobbkézhez dobkitet rendelsz.)
Ezeket nem lehet átrendezni, csak ki-be kapcsolni adás-vételkor.
Nekem van is egy tizen-akárhány perces videófelvételem, ahogy egy német orgomaművész bemutat egy wersi orgonát. Igazad van padisaxi!!! A hangzott anyag hallatán, helyesbítem magamat: A wersi az a hangszer, amire azt mondom hogy NA VÉGRE!!! Úgy hallom én is (a videó hallatán) hogy azok a hangszerek valóban vannak olyan jók, mint a szoftszinti hangok.
Majd valahova feltöltöm az említett videót, de miután megnézitek, előbb mindenki kidobja saját hangszerét, utána levágja kezét-lábát!
(most még nem értitek mire mondom ezt, de ha megnézitek a felvételt, azonnal világossá válik mindenkinek)
Sziasztok! Ezeket a Wersi hangszereket kellene meghallgatni, más lenne a véleményetek!(Csak meg kell fizetni ebbe bármit bele lehet pakolni) Full Windows bármilyen hangmintát képes bármihez hozzárendelni legyen az stílus, vagy midi.
http://www.wersi.co.at/shop/index.php?cPath=1_17&osCsid=77ea679289081c51dab42b2da3bd2b38
Tom! Olyan zongoristáról tudom, hogy MP3 játszóval megy muzsikálni, aki ráadásul jó is.
Van egy D 50-ese, meg egy több gigás lejátszó. Otthon megcsinálja a nótákat, és külföldre is így jár.
EXR! Ne háborogj, nem bántottalak.
Ha még is, akkor pedig elnézést kérek.
Sőt, szeretnék kérni egy kis segítséget is.
A Roland fórumon az Exr5-öt mindennél nagyobbra tartók nem tudnak, vagy nem akarnak válaszolni. Esetleg nem értik, amit kérdezek.
Pedig ők zenészek is.
Emlékszel-e rá, hogy ha a Exr5-ön megy a kíséret, van-e lower lehetőség. Ha van, azt melyik midi-out-on adja le a hangszer?
Állíthatók-e a hangszer kimenő midicsatornái?
Előre is köszönöm.
Én pontosan ezt mondtam. Híresztelni kell fórumokon, felvilágosítani kicsit a népet. Ha mást nem is, ennyit igenis meg tudsz tenni, és meg is kell tenni a siránkozás helyett!!
Nehogy megint elkezdd, mert az lesz, hogy rágjuk a csontot. Egy videós kolléga mondta erre a dologra azt, hogy: -láttam én már menyasszonytánc közepén a "muzsikus úr" gépéből "kifogyni" a nótát!! Amit ő kézfelrakással konstatált egy kínos mosoly mellett. Veled ilyen nem fog előfordulni biztos!!
Baloo,
Kik azok? Bár sok mindent nem lehet ellenük tenni, de az ilyen zenekarok, zenészek nevét hangosan kellene híresztelni mindenhol! Egyszerűen egy lehúzó kampányt kellene elindítani ellenük. Minden fórumon, helyeken, ahol csak lehet.
Másik fórumon arról folyt a "diskurzus", hogy hogyan lehet mp3-at transzponálni. Persze, hogy lehet, meg tempóban is marad, Viszont akkor dobtam el az agyam, mikor azt írták, hogy 1-2 hangot nem is lehet meghallani.
Nem kérdeztem meg, hogy kinek nem lehet?
De fület nem lehet venni.
Fejleszteni kell, vagy vele születni.
Sajnos ez már nem is vicc. A környékünkön egyre többen erre váltanak, és
- ahogyan az lenni szokott - leginkább az élőben, kézzel zenélésre alkalmatlan kóklerek.
A baj csak az, amikor egy ilyen után megyek ugyanarra a helyre dolgozni, és azzal fogadnak,
hogy: Itt jáccott a múlt héten az X.Y. (akiről tudom, hogy egy C-dúr megfogása gondot okoz neki),
és ilyen, meg olyan jól jácott, és qrvajól nyomta az összes MC Hawer nótát...
(Amelyeknek a zenei alapjai letölthetőek a netről...)
Na ezek után én is fontolgatom erősen az mp3-at....
Szerintem a gyártók évekre előre tudják, mikor mit fognak kihozni. Nem üzlet nekik egyszerre nagyot lépni. Jó példa a Yaminál a floppy, mennyi ideig rakták a gépeikbe, aztán, mire felváltották volna a smartméria kártyaolvasóval, már el is avult.
Abban maximálisan egyetértek Veled, hogy a hangszerek (MIND) NAGYON le vannak maradva
a számítástechnika, és informatika jelenlegi szintjéhez, lehetőségeihez képest.
Ebben valami nagyon aljas üzleti fogást, "visszatartást" sejtek...
"Kijelentésemet azoknak szántam, akiket zavar, pl. hogy a dob nem olyan, mint az akusztikus."
Na ez pont rám vonatkozik!
De engem az zavar, hogy tudom, van már olyan dobhang, amirôl nem képes az ember megmondani, hogy az nem gép! A baj az, hogy hangszerekbe ilyet vagy nem akarnak, vagy nem tudnak beletenni. (Szerintem az elsô)
Zavar, hogy azok az eszközök, amit csak zenére fejlesztenek, mint szintik, nem képesek arra a megszólalásra, amit elvárnék tôlük. Zavar hogy a fôként otthon vagy stúdióban használt számítógépek olyan megszólalást produkálnak, hogy fényévekkel verik a hangszergyártók által gyártott eszközöket és így csak felbosszantanak tudván, hogy van amit én szeretnék, ugyanakkor mégsincs! Bosszant, amikor itthon olyan steinway zongorán játszom, hogy beszarok, olyan dobok szólnak, hogy az világ vége, bulikban meg jönnek a "szerény" hangszínek. Na ez zavar engem!
Bocs Exr, de a műanyag magában is műanyag. Ha ma megmutatnak egy E 30-t azt mondom rá hasonlítgatás nélkül, hogy ez nem jó. De mikor megjelent, akkor a többihez képest jó volt.
Beeszi ám magát a fülbe a sound!
Bocs Jazz3! Nem szerettelek volna megbántani, de a hozzászólásaid alapján azt gondoltam, túl vagy a SMf-eken.
De a nick is ezt jelezte.)))
Sajna Kecsi is megfeledkezett a lower-ról. Légyszi, hesszeld meg, hogy megy-e, ha van kíséret.
Előre is köszönöm.
Almatom, én ezt megértem, elfogadom, sőt imádom a szintimet. Kijelentésemet azoknak szántam, akiket zavar, pl. hogy a dob nem olyan, mint az akusztikus.
EXR! Nekem az erősítőre tett zongi, dob, stb, sem akusztikus. Egy rossz mikrofonozással, más baromsággal is el lehet rontani a legjobb hangszer hangját is.
De, hogy megértsed miről beszélek:
Hallgass meg egy PSR 500-t, s aztán hallgass meg egy 3000-t.
Azonnal érteni fogod, hogy műanyag, és műanyag közt is van különbség.
Szia exr5,
Azért lesznek műanyagok a hangszerekben lévô hangok, mivel tárhely mérethez képest túl sok hangszert pakolnak bele a gyártók és ahelyett, hogy lenne benne 20-25 bazi jó hangszín, hogy beszarna tôle a zenész, helyette több 100 hangszínt ültetnek nem elegendô memóriákba, így persze, hogy kompromisszumos hangzás lesz a végeredmény.
Vannak kompromisszum nélküli hangok, de ezek sajnos még mindíg csak számítógépekre vannak. Nagyon remélem, hogy valamelyik hangszercég végre felébred és lépni fog ez ügyben!
Tegnap sikerült szélnek eresztenem az összes saját Music Finder beállításomat. (Kb. 160 db)
Mit mondjak? Emeletes nagy barom volt aki kitalálta a mentését. Embertelenül ostobán van megoldva.
A Music Downloader is egy borzasztóan primitív, buta, fapados ostoba szar program a Yamikhoz,
de ez a MF mentés dolog 1000x túltesz rajta.
Van valaki aki már feltette, és használja az 1.8-as frissítést, aminél az MF képrnyőn direkt elérhető (3k)
a mentés??? Úgy jobban használható? Más a procedúra? MMaestro Te felraktad már?
Szentséges basszuskucs! Kezdhetem előlről az egészet!
Hmm.........
Ez a google-s megoldás érdekes és lehet van is benne valami...............
Stílus ügyileg fogalmam sincs, hogy mi, milyen minôségben és mennyiségben létezik ketronra, mivel nem használok stílusokat. Ha használnék, valószínű azt is magam írnám meg, mint az összes midit. Ketronon, amit eddig stílusokat hallottam, azok mind valahonnan más gyártótól "jöttek" és a gyári stílusokhoz képest olyan iszonyat szarúl szóltak, hogy soha nem is értettem meg, miért tömik tele ilyen bután szóló átkonvertált stílusokkal a hangszert. A ketron nagy fegyvere a groove sáv, amit semmilyen más bevitt stílus nem képes meghajtani, csak ha te írod meg a stílust, vagy ha specifikusan a hangszerre írt stílussal játszol.
Hangszerboltok ellátottságával siralmas a helyzet. "Ezért nem ismer a polgár a roland, korg, yamaha-n kívűl semmi mást."
Kecsi:
kipróbáltam ezt a google-s megoldást:
Aston Martin = 9.100.000 találat
Lexus = 56.400.000 találat
érdekes.......................
Pestit tudok, de, hogy olcsó lenne, azt enyhén szólva is kétlem.
Ha lejjebb olvasol megtalálod a tegnap délutáni beírásoknál a számomat. Megadom a számot, ha hívsz.
Köszi a segítségeteket, de a reset nem segített...Most már csak az a kérdésem, hogy valaki tud-e valami megbízható,nem lehúzós gyors szervízt Bp. környékén.Tudom google, de nekem már annyi rossz tapasztalatom van, hogy nem igaz.Vagy menjek az Atlantiszhoz?
Ezt hogy érted? Persze, hogy a szinti nem akusztikus, de nem én, hanem a gyártók pakolnak bele akusztikus hangszereket. Kinek jobban, kinek rosszabbul is sikerül.
De valahogy csak jellemezni kell egy hangot, bár legalább annyira lehetetlen, mint egy festményt.
Vagy te, mit írnál egy KN-rőr?
Azt kellene mindenkinek megérteni, hogy a szintetizátor NEM akusztikus hangszer, ennélfogva mindegyiknek van kisebb-nagyobb műanyag hangzása. Nincs kivétel. De a fülünk már alkalmazkodott az elektronikus hangzáshoz, ezért nem érezzük annyira rossznak, mint amilyen valójában.
Igen való igaz, hogy régebben nagyon szűk látókörű voltam...
Aztán hamar rájöttem hogy minden hangszermárka tud nagyon jó lenni, ill nagyon rossz. Szerintem a gazdin múlik, hogy mit lehet kihozni egy hangszerből ill ugye izlések és pofonok ki milyen hangzást szeret... Szóval azóta sokat változott a véleményem...
Nagyon egyszerű a megoldás, Almatom :
Tudod a dilim a GOOGLE.
Írd be a keresőbe: "ketron sd1" > 27000 találat; "YamahaTyros" > 186000 találat
"yamaha psr 3000" 60500 találat.
Innentől kezdve nekem jöhet bárki azzal hogy Honoluluban többet láttak kocsmákban használni Casióból, a tényeket EZ mutatja a leginkább.
Nem csak azt hogy népszerűbb, hanem hogy sokkal több a vele foglalkozó fórum, oldal, segédprogram. Ami nem jelenti azt hogy rosszabbnak kell lennie a Ketronoknak.
De nehogy azt hidd hogy ez volt a döntő érv. Meghallgattam kipróbáltam és megtetszett . A Ketronok demóiból meg az jött le, hogy kevésbé vendéglátós, Mo-i műsorhoz idomítható stílusai vannak. A stílus-ellátottsága meg nem igazán bőséges a Yamikhoz képest.
Lehet ha ebbe a porfészekben lenne egy tisztességes hangszerüzlet, ahová egy demó SD1-et is hoztak volna, amellett döntöttem volna. De itt még egy Roland billentyű sincs a viszonteladójánál...
Így aztán licitáltam egy új 3k-ra az Ebay-on (jóval olcsóbban mint itthon), és egy jó hét múlva csengetett vele a postás - azóta is nagy örömömre.
Á, semmiség az egész! Meghajtod egy zongiról, mesterbillentyűzetről, s már is üres a zsebed.)))
Próbáltam a Technicseket, nekem műanyagosan szólnak.
De bizonyára egy jól belőtt hangszer nem lehet nagyon rossz.
Valamelyik nap - remélem nem írtam még - kipróbáltam a PSR S900-ast az egyik hangszerboltban. Hú halljátok... Nagyn betyár gép. Sokkal szebb élőben, mint a semmitmondó netes képeken. Nagyon jól szól, és igazán ötletes dolgok vannak benne... Viszont az már felháborító, hogy egy ilyen kategóriájú hangszerbe milyen billentyűzetet pakoltak bele.
Összevéve, megmondom őszintén, ha lett volna pénzem, azonnal elvittem volna.De mivel nincs...
Nekem az a vélemyényem, hogy a yamaha az igazi befutó, ő a nyerő... Itt is meg külföldön is. Bár vitathatatlan, hogy arányaiban több Ketron meg Technics hangszert használnak külföldön.
Sziasztok! Én említettem a T-3-at. Csak hallottam róla, viszont Kokokoko-tól hallottam, ezért gondoltam majd Ő inkább megírja.
Nekem tetszik a Ketron, sőt nagyon is, mikor a Tyros-t megvettem, az SD-1 volt még képben.
Most alkudoztam egy X 4-re, de sajna nem jött össze a bolt.
Tom! De ugye hallottad már szólni azokat a Yamaha-kat, amikről szó van?
Nem ám te is csak írod a magadét.))))
Na!?! És mi volt a döntô érv a végsô befutó mellett?
Csak hogy ne én mondjam:
Ha Ismered a Deme trióból Deme Istvánt (tök barátságos és jó fej és baromi jól nyomják) kérdezd meg tôle, hogy akár skandináviában, akár olaszországban, -de ausztriában is (ezt konkrétan én tudom)- mit használnak a vendéglátós zenészek? És milyen arányban van ez a bizonyos hangszer a többiekhez képest?
Reményeim szerint az audya-val ismét egy "nagy durranás" lesz. Majd meglátjuk............
Valaki írt itt a T3-ról................ van konkrétum is errôl vagy csak úgy írta, hogy "majd a T3-as".................
Teljesen igaz Baloo!
Nem az X4-es a lényeg az esetemben hanem az, ahogy el van helyezve mell magasságban a "tyúklétra" állványon, kvázi így minimális fejbillentés nélkül is tudok olvasni a hangszer kijelzôjérôl. Ha a lenti hangszerbôl kellene olvasni az gáz lenne valóban...........
Sajnos én úgy vagyok vele, hogy a szövegeket egyrészt nehezen tanulom, másrészt meg
"mankóeffektusom" van: Ha ott van előttem, szinte bele sem nézek soxor, de ha elvennék előlem,
a következő sor nem jutna eszembe
Nem mindenkinek adatik meg egy X4, és azt hiszem köztes megoldásnak a spirálfüzet és az x4
között optimális lehet egy néhány tízezer forintos laptop. Nekem legalábbis az,
és nem tudok ettől jobb, kényelmesebb, praktikusabb, nameg pénztárcakímélőbb megoldást.
Így van!
...hát leszegett fejjel tényleg szar ügy énekelni, ebben teljesen igazat adok neked. Én nem is olvasom a szövegeket, mivel azokat megtanulom szerencsére elég hamar. Tehát ha valami nem jutna eszembe, akkor pillantok a kijelzôre és no problem! A másik "szerencsém" meg lehet tényleg az Baloo, ahogy a ketron X4 helyezkedik el elöttem.............. így akár végig is olvashatnám az egész estét, éjjelt és mind ezt leszegett fej nélkül.
Igen, sokan választják ezt a megoldást is, de azon az áron, emnnyiért egy ilyen monitort adnak,
(ami SEMMI MÁSRA NEM használható), annyiért egy olyan laptopot is vehetsz, ami 1000 más dologra is jó.
Aki meg csak azért nem vált laptopra, mert retteg, hogy megszólják, belekötnek, stb.,
az csak lapozgasson tovább...
A szöveg jól láthatósága több dolgon is múlik. Ugye az egyik a betűméret, és a betűtipus,
ami a laptopon szabadon állítható, a hangszereken többnyire nem. A másik a karakter szín,
illetve a háttérszín, ami a laptopon korlátlanul, míg a hanxereken csak korlátozottan lehetséges.
A harmadik a képernyő elhelyezkedése a testhelyzethez, illetve a szemhez képest.
Na ez az, ami elég szerencsétlen a hangszer kijelzőjét tekintve.
Még a felnyitható kijelzőknél sem mondható teljesen ideálisnak, bár ott jobb a helyzet.
Szóval elég szarügy leszegett fejjel énekelni egész este. Persze meg lehet szokni azt is,
de sztem látványnak sem ideális.
Ami a "nagyérdemű" pontosabban annak szkeptikusabb részének hozzáállását illeti
igazán nagyon komolyan mondom: Részemről toronymagasról szarok rájuk.
Aki még nem olvasta volna, tapasztalataimat a laptopos szövegolvasásról itt megteheti:
http://keyboardclub.extra.hu/egyeb/Laptopos_szovegolvasas.txt
3 kilóért bizony már használtan a felsô kategóriákat is el lehet csípni. Ilyen téren igazán nem lehet tanácsot adni, hogy ezt vedd meg vagy azt............. Vedd a nyakadba a hangszerboltokat és tallózd végig a szintiket, lehetôleg minél több márkát. (nem csak yamaha, roland, korg létezik) -megjegyzem nem is a ketronra gondoltam! Még mielôtt vénkecske megint nekem esne -
Ha budapesti vagy, akkor menj be a hitspace-be és nézz ott is körül, majd ha esetleg megtaláltad a neked legmegfelelôbbet, akkor vadászhatsz rá akár a neten hírdetések között vagy máshol.............
Sok sikert!
Mennyi az anyagi keret rá rocker?
Tehát ha zenekarba akarod, akkor nem kell hikomat. Nagy valószínűséggel valamelyik korg lesz a befutó, bár óriási hibája van minden korgnak. Az 1.000.000Ft-nak is. Hangszínváltásnál lefullad az elôzô hang! Talán még az oasys-ban is, bár azt még nem is néztem ebbôl a szempontból...........
Lehet, hogy igazad van Baloo.
De amíg jó a szemem és semmi megeröltetést nem igényel a kijelzôrôl való olvasás, addig nekem jóval elônyösebb megoldást jelent ez így, mint ha kipakolnék egy pici 13 colos laptopot és máris kitéve magamat a sok "akadékoskodónak". Fura szegmens ez a vendéglátó zenélés. Még így is akadnak "aranyos" helyzetek, nemhogy még ha egy laptop-ot vélnének felfedezni mellettem. Zenélhetnék ahogy csak tudok, sôt: minél jobban zenélek és (vagy) éneklek, annál inkább azt mondanák, hogy: minden a számítógéprôl jön! Így van ez sajnos.................. (saját véleményem)