A szöveg jól láthatósága több dolgon is múlik. Ugye az egyik a betűméret, és a betűtipus,
ami a laptopon szabadon állítható, a hangszereken többnyire nem. A másik a karakter szín,
illetve a háttérszín, ami a laptopon korlátlanul, míg a hanxereken csak korlátozottan lehetséges.
A harmadik a képernyő elhelyezkedése a testhelyzethez, illetve a szemhez képest.
Na ez az, ami elég szerencsétlen a hangszer kijelzőjét tekintve.
Még a felnyitható kijelzőknél sem mondható teljesen ideálisnak, bár ott jobb a helyzet.
Szóval elég szarügy leszegett fejjel énekelni egész este. Persze meg lehet szokni azt is,
de sztem látványnak sem ideális.
Ami a "nagyérdemű" pontosabban annak szkeptikusabb részének hozzáállását illeti
igazán nagyon komolyan mondom: Részemről toronymagasról szarok rájuk.
Aki még nem olvasta volna, tapasztalataimat a laptopos szövegolvasásról itt megteheti:
http://keyboardclub.extra.hu/egyeb/Laptopos_szovegolvasas.txt
3 kilóért bizony már használtan a felsô kategóriákat is el lehet csípni. Ilyen téren igazán nem lehet tanácsot adni, hogy ezt vedd meg vagy azt............. Vedd a nyakadba a hangszerboltokat és tallózd végig a szintiket, lehetôleg minél több márkát. (nem csak yamaha, roland, korg létezik) -megjegyzem nem is a ketronra gondoltam! Még mielôtt vénkecske megint nekem esne -
Ha budapesti vagy, akkor menj be a hitspace-be és nézz ott is körül, majd ha esetleg megtaláltad a neked legmegfelelôbbet, akkor vadászhatsz rá akár a neten hírdetések között vagy máshol.............
Sok sikert!
Mennyi az anyagi keret rá rocker?
Tehát ha zenekarba akarod, akkor nem kell hikomat. Nagy valószínűséggel valamelyik korg lesz a befutó, bár óriási hibája van minden korgnak. Az 1.000.000Ft-nak is. Hangszínváltásnál lefullad az elôzô hang! Talán még az oasys-ban is, bár azt még nem is néztem ebbôl a szempontból...........
Lehet, hogy igazad van Baloo.
De amíg jó a szemem és semmi megeröltetést nem igényel a kijelzôrôl való olvasás, addig nekem jóval elônyösebb megoldást jelent ez így, mint ha kipakolnék egy pici 13 colos laptopot és máris kitéve magamat a sok "akadékoskodónak". Fura szegmens ez a vendéglátó zenélés. Még így is akadnak "aranyos" helyzetek, nemhogy még ha egy laptop-ot vélnének felfedezni mellettem. Zenélhetnék ahogy csak tudok, sôt: minél jobban zenélek és (vagy) éneklek, annál inkább azt mondanák, hogy: minden a számítógéprôl jön! Így van ez sajnos.................. (saját véleményem)
hello sziasztok!a segítségeteket szeretném kérni ui akarok venni egy billentyűt,nekem csak ahangszín a fontos,mert zenekarban játszok,azonban szeretném,ha hangszínekben már profi lenne!!nem nagyon értek hozzá.lehet régebbi,ill jó lenne ,ha az újból is adnátok tippeket!előre is köszi!
2007-11-13 22:20 |
#11104
Én inkább keresnék egy szervízt - amikor összedugta a pc-vel, kapott kívülről egy pofont szegényke, és gondolom egy csatolókondi vagy illesző fokozat látta kárát...
Azért mielőtt elvinnéd, egy totál resetet én kipróbálnék - legfeljebb elmegy pár beállításod, amit nem mentettél.
Bekapcsoláskor a legfelső fehér billentyút (C6) tartsd nyomva. Ha akkor is dilizik....
A hanxer kijelzőjén sokkal xarabb, kényelmetlenebb a szöveget olvasni.
Ha meg külső monitort veszek, hozzá, azon a pénzen már laptopot is kapok,
ami 1000 más dologra is jó. Én inkább a füzetektől való megszabadulást ajánlanám
mindenkinek nagy előszeretettel....
sunikelaci,
Biztos a 3000-nek is van szervíz funkciója, ahol a kimeneteket is tudod tesztelni.
Próbálj meg ide belépni. Viszont hogy hogyan, azt nem tudom. Valószínű 2 gomb egyszerre nyomvatartásával + bekapcsolásakor jön elô ez a funkció. PSR 3000-es gazdik biztos tudják ezt a funkciót.................... hátha valamit mond a teszt üzemmód.
Évek óta így dolgozom, és (függetlenül attól, hogy most épp van egy laptopom eladó)
csak ajánlani tudom mindenkinek. Főleg azoknak, akik túlfeszített tempójú bulikban
nyomják az ipart hajnalokig. 6-8 mp??? nekem már 2 mp után beszólnak, hogy na mivanmá???
Semmi pénzért nem térnék vissza a "spirálfüzethez".
A sajĂĄt hangszĂłrĂłkĂłn ĂŠs a fejhallgatĂłban nem lehet ĂŠszrevenni, mert nem egy nagyon torz jelre kell gondolni, hanem egy alig hallhatĂł, de mĂŠgis zavarĂł torzĂtĂĄsra ami fĹleg a fĂşvosoknĂĄl, vonĂłsoknĂĄl hallatszik. Mikor hirtelen letekerem a hangerĹt a hangszeren, akkor olyan hangot hallok mint amikor egy rĂŠgebbi vĂŠgfokot kikapcsolok, ĂŠs hallom ahogy a pufferkondik kisĂźlnek.TalĂĄn Ăgy ĂŠrthetĹbb a hibajelensĂŠg.KiprĂłbĂĄltam mĂĄr mĂĄsik erĹsĂtĹvel, de ott is ezt csinĂĄlja.Azt vettem mĂŠg ĂŠszre, hogy mintha nĂŠha vĂĄltozna a kimeneti szint,most ĂŠppen az rca kimenetrĹl viszont valami brutĂĄl nagy jel jĂśn ki, akkora, hogy az aktĂv hangfalat nem is tudom rĂĄkĂśtni mert egybĹl tĂşlvezĂŠrli...
Akkor szerintem nem lesz ott nagy baj. (bár igazam lenne!)
Az elég fúrcsa hibajelenség lenne, ha a kimenet megválogatná, hogy mi hajtja meg az osszilátort és milyen jelet enged ki: torz vagy tiszta
Kapcsold ki a hangszert a pa system-et, illetve nézd meg egy másik hangrendszeren is. Elsô körben én ezt tenném..................
Sziasztok!
A mai nap egy tragĂŠdia az ĂŠletemben....sikerĂźlt hazavĂĄgnom a 3000-est..
SzĂłval az tĂśrtĂŠnt, hogy az rca kimeneten keresztĂźl rĂĄkĂśtĂśttem a szĂĄmĂtĂłgĂŠp hangkĂĄrtyĂĄjĂĄra.Hang nem jĂśtt, ezĂŠrt nem is kisĂŠrleteztem vele tovĂĄbb.AzĂłta viszont kb.5 mĂĄsodperc utĂĄn torz hang jĂśn ki a jack-en ĂŠs az rca-n is... Tudtok esetleg valami nagyon gyors ĂŠs megbĂzhatĂł szervizt? Az az ĂŠrdekes, hogy csak akkor csinĂĄlja, ha midit jĂĄtszok le, vagy ha elindĂtom a demĂłt...ElĹre is nagyon kĂśszĂśnĂśm.
Bár én nem laptopról olvasom a szöveget, hanem a hangszerembôl txt file-ként, de hogy milyen jó dolog az, hogy nem kell lapozgatni, hanem a dal elkezdésével ott van automatikusan a szöveg, ez a komfort érzés tényleg nagyon-nagyon jó dolog! A szövegre nem is kell figyelnem, csak kigondoljuk, hogy melyik dal legyen a következô és automatikusan ott a szöveg is elöttem! Én is mindenkinek csak ajánlani tudom a lapoktól való megszabadulást.....................
Kifejezetten jó ötletnek tartom ezt a laptopos megoldást. Üzem közben még nem láttam ilyet, de el tudom képzelni. Bár én lélekben még nem értem meg a vaskos szövegkönyvek eldobására, azért nagyon tele a tököm velük sokszor. Gyorsan illenők használni, mert a számok közti szünet 6-8 mp múlva kínossá kezd válni. Sokszor ezért nem is bíbelődöm a lapozgatással, fejből játszom el a számokat. Így viszont nincs mankó, ha elfelejtem a szöveget, nincs hová lesni. Súlyos, nehéz. Égő volt nemegyszer, hogy feldőlt a kottatartó a társamnál heves gitárkodás közepette, és beesett a táncoló emberek közé. Ezt még csak az tudja tovább szépíteni, ha szét is esik. Borzasztó. Nem egyszerű ugyanúgy összerakni, hiszen a társaménak oldalszám szerint egyeznie kell az enyémmel. Ez is hiába van így, ha nekem sose ott van nyitva, vagy nem tudom 5 mp alatt megtalálni a kívánt zeneszámot. Na, nem ragozom. Jó ötletnek hangzik az elektronikus szövegkönyv.
Ha valakit érdekel:
Még mindig eladó az egyik laptopom, ami kifejezetten szövegolvasásra van konfigurálva.
Jó álapotú akksival, (30-60 perc), hordtáskával, többszáz dalszöveggel, azonnal használható a munkához.
Dobd a sutba a spirálfüzetet, és tedd pergőbbé a műsorod! Nem fogod megbánni, ezt garantálom.
Egyébként PI-es TOSHIBA, Win"98-cal, Word 6.0-val.
Temészetesen kipróbálási garanciát vállalok rá.
Szerintem ....... nem tudom . Hány gumiharang tartozik egy billentyűhöz ...???? 1 vagy 2 ..??? Mert ha 2 harang van ..( a régieken így volt ) az egyik a puhább a másik a keményebb , akkor nem jó . A 3k-snál már csak 1 gumiharang van ... dupla béléssel .
Szia Zoly!
Muzsikálni kellene?
Engem érdekelne, még szabad vagyok (Illetve a zenekerunk szabad) Szilveszterre. Adj valami elérhetőséget (ha lehet telefonszámot), megkereslek a részletekért...
Egy kis segítség kéne......mégpedig"" Azt szeretném kérdezni, hogy a Psr 3000-es billentyűmön elromlott egy A-hang és még a régi 2000-emnek meg van egy pár gumija szerintetek jó a 3000-be a 2000-es gumija?????????
Most olvasom a hozzászólásokat .... nem tartomelkéőzelhetetlennek , hogy a szerkesztő( felvevő ) programnak ez a védelme , hogy minden funkcionál rajta , mindössze a szinkront nem tudod megoldani ... a megoldás , rendeld meg a legális verziot .... persze csak tipp !!!!!
Lehet, hogy én is az értetlenek közé tartozom?
Azt értem, mi a probléma, de azt nem, hogy ez miért ekkora nagy gond?
Amikor én audio sávokat veszek fel, mit bánom én mennyit csúszik?
Felvételkor hallom a gépről amit már felvettem, (amire rájátszom), a hanxerből meg azt, amit épp jáccom.
Ha kész a felvétel, a sávokat oda húzogatom, ahová akarom.
Mi ebben a nagy dolog? Miért kell ezen ennyit nyűglődni?
2007-11-12 22:25 |
#11074
Inkább téged zavart meg valami Tom, mikor a 11051 hozzászólásom második felét olvastad (ha olvastad). De lásd, milyen türelmes vagyok az értetlenekkel, egy kis magyarázat hogy megértsad miről van szó.
Amikor a számítógép audio sávot vesz fel, egy processz fut a gépen, sima ügy - ugye ? Amikor azt szeretnéd hogy az előbb felvett audió sávod mellé egy másik sávot is felvegyél (miközben a már felvettet visszajátszod), olyankor kettő processz fut (legalább). Az egyik olvassa a memóriából vagy a HD-ről az adatot, és hanggá alakítja, kiküldi a kimenetre amiről pl. egy fejhallgatót hajt. A másik egyidejűleg (?) a bemenő hangot digitális jelekké alakítja, kirajzolja a képernyőre, betárolja a memóriába vagy felírja a HD-re. Mindezek közben figyeli a gép az összes perifériát: egeret, klavit, usb portokat, anyámtyúkját- tehát akad dolga rendesen. Mellesleg egyugyanazon hangkártyával igyekszik felvenni és lejátszani (full duplex).
Ezekkel a feladatokkal már egy 400 MHz-es masina is megbirkózott azzal a bizonyos Billgates féle oprencerrel . Csak qrva drága hangkártya kellett hozzá, vagy rengeteg memória és jó program. Na mikor ezek nem voltak együtt, akkor NAAAAAGY volt a latency érték, azaz a lejátszott és felvett közti időbeli csúszás. És nem a már felvett 3-4-5-6 sáv egyidejű lejátszása közt csúszott. Érteeeeed ????? A mai 2-3 GHz-es gépeken tisztességes méretű memóriával és megfelelő programokkal(driverekkel) már nincsenek ilyen problémák.
Már kezdem érteni, miért adtad a fejed Mac-ra ...
A zárójeles részt csak tudattam, mint egy lehetôség arra, ha netán ez bármit számítana a felvett anyag lejátszása a pc eredeti hangkártyáján...........
Tehát:
Azt mondjátok, hogy ha a régi pc-s felvett anyagomat (ami egyébként profi hangkártyával lett felvéve) vissza játszom a pc saját belsô hangkártyáján, akkor a csatornák egymáshoz képest csúszni fognak, igaz? Bár sosem próbáltam a belsô hangkártyán keresztűl a sávok lejátszását, de most azonnal megyek és megnézem......................
sziasztok,én is tapasztaltam a sávkésést ,bár én A magix music makerrel dolgozom,a 2007es verziónál nincs késés,de a 2004 esnél még volt.jó kis progi ,ajánlom figyelmetekbe:)
Köszi Kecsi! Beszopódtam rendesen. Midit alig használok. Azt gondoltam, valami olyan beállítást lehet megcsinálni, hogy csak bizonyos fordításnál, dinamikánál jelenjen meg a vokál. Korg-nál olvastam valami hasonlót.
Köszi még egyszer.
2007-11-12 19:41 |
#11065
Zoly! Neked inkább ide kopizom az eredeti leírás ivonatát :
To have VH, the XG System must be On. The sysex for this is F0 43 10 4C 00 00 7E 00 F7 and it can appear anywhere before the VH command. No channel is required. As this command takes some time to execute insome PSRs, it is best if it is placed in the beginning of the midi. If the midi was made on the PSR, the command is probably already there.
Then use the sysex F0 43 10 4C 04 00 0C 40 F7 to turn the VH on or F0 43 10 4C 04 00 0C 7F F7 to turn it off. No channel is needed.
Magyarul és röviden ( ez a Yamahákra vonatkozik! ) :
Egy midi szerkesztő programba behívva a midit , annak a legelejére kell az "XG system ON" system exclusive parancs. F0 43 10 4C 00 00 7E 00 F7
Majd ahol be kell kapcsolni a VH-t , oda csatornafüggetlen sys ex. parancsként :
F0 43 10 4C 04 00 0C 40 F7
ahol meg ki kell kapcsolni,oda ::
F0 43 10 4C 04 00 0C 7F F7
Ha arra gondoltatok, hogy a hangszerben hogy lehet megszerkeszteni -az is megoldható, de jóval bonyolultabban.
Ennek a leírása itt található teljes részletességgel (angolul) :
http://www.psrtutorial.com/forum/index.php?topic=3358.msg22010#msg22010
Eladó egy páncéltőkés, modern, újszerű, ápolt, barna, Petrof pianino.
Irányár: 400ezer ft.
Érd: 06 30 343 74 25
2007-11-12 18:44 |
#11060
Használja valaki a vocal harmony ki-bekapcsoltatását a midikben ? Egy pedál vagy egy mozdulat felszabadul, ha előre nem rest az ember beállítgatni. Mert azért nem ildomos végig harmonizálva szólni az éneknek. Ha valakit érdekel és még nem ismeri, leírom hogy lehet egyszerűen megcsinálni.
Srácok!Az új Audacity 1-3-2 Beta verziónál be lehet állítani a latency correktion-t.Nekem -150millisec-nál jó lett a szinkron.A beállítások "audio"részénél van ez a funkció
üdv
Szervusz Zoly!
Most olvasom itt a hozzászólásod, amit csak azért veszek magamra, mert a roland fórumon tőlem kértél segítséget.
Igazad van, nem értem a kérdésedet, mert nem értek a midihez. De attól még zenész is vagyok. Fogtam magam, elővettem a használatit, és utánanéztem a te kedvedért olyasminek, ami engem kurvára nem érdekel.
És kurvára nem tartom mindennél nagyobbra az exr-t, csak nem tellett jobbra, mert olyan a munkám, amit szeretek, és ezt ennyire fizetik meg, bár ehhez semmi közöd.
Lehet, hogy szart sem ért a segítségem, de nem lehet mindenki annyira fasza gyerek, mint te, aki a passzátszelet fingta, úgyhogy legalább a szándékot értékelhetted volna...
De tudod mit? Leszarom, nem magyarázkodom neked, mert valszeg nem érted miről van szó.
Ok, én azt nem tudhattam ... De ez a mostani sem piskóta . Mi is járunk négyes partiba, de azzal nem szoktam dicsekedni mindenkinek
Üdv a Yamisok táborában és gratula az új hanxerhez! Sok sikert vele !
Mozo! Nagyon köszönöm az s 900-nak a bemutató demóit, döntöttem megvásárolom. Én is olyan zenész vagyok aki nem midizik, hanem folyamatosan stílusokat építgetek a korgomba, s így nagyon jól szól. Megnyugtattál az öszinte válaszoddal. Nekem is az a lényeg, hogy a beépített stílusaimból kihozzam a plafont, ugyanis egyszemélyes zenekar vagyok. Köszi: Stefan
Hello srácok!A honlapunkon lévő számokat itthon készítettem,Audacity-vel(ingyenes,magyarnyelvű és mindig le lehet tölteni a legújabb verziót)és még nem volt ilyen problémám hogy késett volna valamelyik sáv!Pedig vettünk fel gitárt és éneket is,a szinti meg legalább 5 sávon szól.Ja,és csak egy SB Live800-as hangkártyám van...Egyébként ha nem stimmelne a szinkron akkor a kurzorral helyére lehet húzni...
üdv.
2007-11-12 15:33 |
#11054
Tamás01 hallottam már erről a Nérós felvevőről, de nem ismerem közelebbről. Ha viszont azt mondod, csak visszajátszáskor zavaró a csúszás, azzal könnyű elbánni. Egészen biztos van lehetőség az egyik sávot a másikhoz képest időben elcsúsztatni, és így szinkronba hozni. De inkább használd a lejjebb ajánlott célprogramok valamelyikét.
Kedves Almatom ne esünk megint át a ló másik oldalra ! Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy zenélni csakis a Te általad használt, elfogadott és favorizált holmikon lehet. A többiek tök hülyék, mert nem hajlandóak az általad használt profi rendszerekre átállni, hogy dolgozni tudjanak.
Ha lehet, ne szállj megint el önmagadtól, mert amit produkálsz tényleg elismerésre méltó, de lehet hogy az oda vezető út nem kizárólagosan a Tiéd. Attól hogy neked a MAC összejött, és vetted a lóvét és fáradságot , nem biztos hogy erre hajlandóak az átlag zenekedvelő felhasználók azért, hogy egy demót a lagzis kezébe tudjanak nyomni. Ja és ne játsszad már a hülyét, hogy nem érted miről beszélnek itt késés ügyben.
Nem arról van szó, hogy egy szoftver nem tud lejátszani vagy szinkronban tartani több audió sávot. Multitrack esetén a már felvett anyagot visszahallgatva (lehet az 3-4 sáv is egyszerre) szeretne a dolgozó mégegy sávot feljátszani vagy énekelni például. Ilyenkor fordul elő, hogy a visszajátszott sávo(ka)t -amire mondjuk énekelne - előbb hallja, mint a felvételkor monitorozott sávot.Főleg ha real time-ben effektezi is egyik sávra, másikra meg szárazon veszi. Ez az ami nem CSAK vas kérdése , hanem szoftver is. És amint említettem az én 2.3 GHzz-es 1G memóriás Winfos gagyi gépemen is működik használható módon, csak a programokat kell megfelelően kiválasztani és beállítani -na meg a kártyákat bekonfigurálni. Ha lehet ,inkább segítsük a dolgokat megoldani, mint fikázni. Abból sosem sült ki semmi jó.
Bocs ha megint elkapott a harci düh, majd leisszuk ezt is valahol ...
Ja és üdv Jazzbass!!!
Én is játszottam ilyent egy Sound Blaster Live és egy Cool Edit Pro kombinációval. A nóta elején még szinkronban volt az éneksáv a kísérettel, a végére már hallhatóan késett. Persze lehet kivagdalni a trackből néhány tizedmásodpercnyit de az ilyen sebészi beavatkozásoktól mentsen meg mindenkit a jó Isten. Ahogy Chris is írta tényleg csak egy jó hangkártya vagy egy Mac a megoldás.
Igen ez így van. a probléma nálam is fennáll. A Sound Blaster kártyák, (az új audigy-t sajna nem ismerem)valamint az alaplapi kártyák zeneszerkesztésre, ill. többsávos felvételre alkalmatlanok. Én tettem fel ASIO drivert, lehet a netről letölteni, így nagyon alacsony latency-vel sikerült megszólaltatnom pl. soft szintiket. Ámde a minőség az hallhatóan gyengébb volt, és ami a fő gond: Hogy a sima mp3 ill a Media playerek is sokkal szarabbul szóltak. Így visszapakoltam az egsézet...
Egy komolyabb 25-30 Ft-os kártyát kell a PC-be venni, és akkor gond nincs!
Én azt tudtam, hogy a pc képtelen audio, midi és szoftver szintiket egymáshoz képest szinkronban tartani, de hogy egy pár nyavajás audio sávot képtelen................
Be is szartam!!!
Szóval azt mondod vénkecske, hogy ez a jelenség, hogy szimpla audio sávokat ennyire ne lehessen szinkronban tartani pc-n, az ennyire hétköznapi jelenség lenne??? Egyáltalán hogy merülhet fel ez a kérdés egy több sávos felvételnél, hogy "szinkronban tartás"?!? Ez nekem több, mint magas!
De hogy van ez: elindítom a pc-n a felvett sávokat és az egyik sáv későbben szólal meg, mint a másik? Valaki okítson már ki engem, mert hülyén fogok meghalni!
Szia Szedi!
A Nicknévre kattintva a bemutatkozásnál a következő olvasható "Roland G 1000-hez keresek styleket.
Mindenkinek megköszönöm a segítségét,ha küld valamit." talán bejelentkezés útán a beállításoknál át kellene írni.
Üdv:Padisaxi
Sziasztok üdv mindenkinek! Netközelbe keveredtem, ezért most megpróbálok segíteni. Látom a házi felvétellel van mindenki gondban. Én erre a célra a samplitude nevű progit ajánlanám. Te mondod meg neki mennyi sávot szeretnél behívni, effektezési lehetőségek, vst-k, pluginok támogatása, rengeteg lehetőséggel bír. Mindent támogat, és kb 1 nap ismerkedés után, már lehet vele dolgozni. Viszont a végtermék masterelésére a sony álltal kiadott sound forge nevű progit ajánlanám, mert ezzel a kisebb nagyobb hibák korrigálhatóak. És természetesen itt is tömérdek lehetőség van mindenre. Remélem tudtam segíteni, ha addig nemtalálkoznánk mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket, és boldog új évet kívánok.
ui:
Ha netközelbe keveredek írok.
Tisztelettel:
Jazzbass
2007-11-12 13:01 |
#11038
Nem olyan biztos, hogy a konfiggal van gond. Kipróbáltam én is vagy 3-4 audio recordert a pc-men. Ugyan az a vas, ugyan az a háttérprogram, csak a felvevő progik voltak mások : mindegyiknél másképp viselkednek a késések, csúszások.
Nekem erre is a Cake 9Pro Audio jött be leginkább, de a Soundforge is minimális ( könnyen korrigálható ) latencyvel dolgozik. Hozzáteszem hiába fullduplex az audio kártya ha olcsó - egy kártyával nekem mindig késett csúnyán. Kettővel viszont megoldható a multitracking felvétel. Asio driverek nélkül is. Az Audacity viszont amilyen tuti kis program, több sávosra teljesen alkalmatlan épp a késések miatt.
Nem olyan biztos, hogy a konfiggal van gond. Kipróbáltam én is vagy 3-4 audio recordert a pc-men. Ugyan az a vas, ugyan az a háttérprogram, csak a felvevő progik voltak mások : mindegyiknél másképp viselkednek a késések, csúszások.
Nekem erre is a Cake 9Pro Audio jött be leginkább, de a Soundforge is minimális ( könnyen korrigálható ) latencyvel dolgozik. Hozzáteszem hiába fullduplex az audio kártya ha olcsó - egy kártyával nekem mindig késett csúnyán. Kettővel viszont megoldható a multitracking felvétel. Asio driverek nélkül is.
Amikor a szervízt felhívtam, hogy nem lehet a vadiúj fénymásoló-nyomtató-fax multifunkciós készülékükkel bizonyos körülmények közt faxot adni, azt mondták : jaaa, hát ez tulajdonképpen fénymásoló lenne, a fax funkció csak úgy bele került ... Ugye értitek mire célzok ezzel ?
Ez a tipikus pc-s hibajelenség. Mondjuk hogy 2 audio sávot ne lehessen szinkronban futtatni az már mindennek a teteje!!! Erre még a pc is képes! Ott valami nem stimmel nálad, tutira!
Nem cd-t akartam vele írni! A Nerónak is van felvevö része! Lehet vele szimplán egy sávban felvenni és lehet több sávban! Az a baj hogy amikor fevettem a zenét és utána probálom az éneket akkor a mindig elcsuszik az ének! A felvétel közben nem lehet hallani a csúszást csak akkor mikor megakarom hallgatni, hogy is sikerült! Ezt nem tudom szinkronba tenni! Egyépként a Neró 7-Premiumot használom de lehet a Neró-6 is felvenni!
Szia Kecsi!
Nem tudom mikor olvastad ezt információt,egy hónapja váltottam s 900-ra.Nincs meg a G-1000,ezért kérem a segítségeteket, egész más a kezelése a yamahának.
Üdv:Szedi
Sziasztok! Felvételt szeretnék késziteni és szügségem lenne egy olyan progira amivel sávonként tudok felvenni! Tudtok segiteni? Elöre is köszönöm!!!!!!!!!!
2007-11-12 11:18 |
#11025
Már ne is haragudj Szedi, de kicsit érdekes a nicked alatt a bemutatkozó szöveg :
"Roland G 1000-hez keresek styleket.
Mindenkinek megköszönöm a segítségét,ha küld valamit."
Ez jellemez a leginkább ?
Ha valakihet odamész ismeretlenül, úgy mutatkozol be hogy "Hoztá" sört, waze???"
Sziasztok! Nagyon kezdőként velem is előfordult, hogy sikerült úgy interpretálmom a nótát, hogy a vendég nem ismerte fel. Jazz-t tanultam, gondoltam a Van egy szőke asszony C. nóta is elbírja. A nóta el is, csak mikor a vendég már harmadszorra jött, hogy mikor lesz amit Ő kért, kezdtem gyanítani, hogy valami nem egészen klappol.
A dobos már előre fázott, mikor csak azt mondtam swing. Nem tudta, melyik hallgatót, csárdást, fogom szétzúzni. És volt ahol bejött.))) A hajlammot még ma is érzem, de már csak ritkán játszom az Akácos utat bosának. Pedig jobb, mint az eredeti.)))
Amit írtál általánosságban elmondható minden hangszeresröl. Ha nincs meg a zenészben a kellő alázat, és öncélúan, nem a zenét kiszolgálva alkalmazza a technikai tudását akkor egyszerűen ő nem jó zenész. A dob és talán még a basszgitár az a hangszer ami a legnagyobb ilyen jellegű kiszolgáló munkát igényli. De mondjuk egy szaxisnál is baromi idegesítő tud lenni, ha nem képes csendben maradni és ha kell hanem fújja a magáét. Szerintem a dobolás szépsége pont ebben rejlik ebben, én legalábbis nagyon szerettem, ha csak annyit ütöttem amennyit a zene kívánt. A dobolásnál egyébként a "krumliszórás"-sal csak a laikusokat lehet elkápráztatni, engem egy dobosnál sokkal inkább a jól mmegkomponált és precízen kivitelezett ritmusképletek tetszenek. A másik probláma a dobosokkal a játék hangereje szokott lenni, ez ugyanígy alázat és talán inteligencia kérdése is. Példaként azt szoktam erre felhozni, hogy a szimfónikus zenekarban mindenféle keverőpultos fader tologatás nélkül mindig a megfelelő hangszercsoport szól a kellő hangerővel. És a több tucat ember egy szólóhegedű mellett is tud olyan hangerővel játszani, hogy a hegedű a hangosabb, véletlenül sem fújja le a fúvós szekció a színpadról. Mert ott van nekik a kottában hogy PP, és az számukra szent.
Ja ... igazad van !!! Valamikor pécsen volt egy híres szórakozóhely a Mecsek Bár . Na ott mindíg jó zenekarok ..általában triók ... dolgoztak . Mikor én kezdő vendéglátós voltam , sokat jártam oda , akkor a Szabó Laci Wirth Józsi (öcsi ) és Bali Csaba ..elötte Bogyó Imre ...felállás dolgozott dob , basszusgitár , billentyű . Akkor a Fenderzongora mellett egy Juno 106 volt a Csabának . Akkor ez volt a sztárhangszer . Na a lényeg , azt a megszólalást azóta sem hallottam zenekartól , jó volt a teremakusztika is , de hogy a dob hogy szólt az kegyetlen volt . Na szóval az hogy élő dob ... vagy dobos az azért kevés , mert annak úgy is kell szólnia . Ami engem legjobban megfogott , az az , hogy amíg ment a periodus , az énekkel addíg szép nyugiba hozta a lényeget ... semmi többet ... majd a periodusvégen odatette amit kellett a pergőn vagy a tamokon . És egy dobos akkor jó dobos , ha ki tudja szolgálni a zenét , és nem akar kizárólagos szólószerepet , mert erre is volt példa . Dolgoztam egy dobossal , és a nóta elejétől a végéig szólózott . Volt hogy abbahagytam az éneket , hogy vegye már észre magát ... na az szörnyű volt . Egyébbként ügyes virga gyerek volt , de nem tudta fékezni magát , egy perioduson belül találomra 3 ritmusképletet mutatott be . Aztán elegem lett ebből a dologból és szóltam neki , hogy ugyan má , ne csak te szólózz egész este , erre úgy megsértődött , hogy utána egy fia pergetést , vagy valami dinamikát sem lehetett tőle hallani .
Sziasztok,
Még egy pár sor erejéig a dobokhoz visszakanyarodva:
Zenekarban a dobok behangosítása a kritikus pont. Vendéglátó zenekaroknak a 98%-a ezzel nem is foglalkozik. Már ahol még van dobos. Felrakja az akusztikus dobokat és max kap egy láb meg egy pergô mikrofont. Overhead bemikrofonozásról ne is álmodjunk. Az elektromos dobok meg a hangjuk miatt buknak meg. Azt meg fel nem tudom fogni, hogy az igazi tányérok helyett hogy vetemedhet odáig egy dobos, hogy gép tányérokat használ. Pedig az egész hangzás szerintem a dobon és a basszuson áll vagy bukik! Én legalább is borzalmasan dobcentrikus vagyok. Imádom a jól bemikrofonozott akusztikus dob hangot. Amikor az megszólal egy jó cuccon jó hangerôvel, akkor a hideg futkos a hátamon!!!