Mi így teszünk, és van is munkánk. Tavasztól őszig zsinórban járunk lagziba, és nemegy bejegyzésünk van már fixre írva a jövő évre, pedig még csak november eleje van. Mi az általam lejjebb írott dolgokra helyezzük a hangsúlyt. Muszáj hinni, hogy lesz erre a jövőben is kereslet.
Bízni kell abban, hogy az emberek (legalább) kis %-a fel tudja ismerni a kókler, és a normális zenész közti különbséget! Hinni kell azt, hogy a jó előadásmód, a közönségcentrikus vidám műsor fel tudja venni a versenyt a kóklerrel szemben. Mert nem a 16 sávval adsz többet a nagyérdeműnek, mint azt az egyik "könnyűgépkezelő" állította az egyik fórumon, hanem a jó műsorral, amit mosolyogva vidáman adsz elő. Én hiszem azt, ha mindez korrektséggel is párosul, akkor fel lehet venni a versenyt a személytelen gépekkel szemben.
Azt azért a laikusok is tudják, hogy egy zenekar nem egy szintisből áll. Aki zenekart rendel, mert van rá pénze, az nem one-band-man-t hív, hanem legalább egy triót.
Az igazán ocsmány, amikor ilyenkor is gépről megy minden, majd felveszik a zenekarnak járó zsetont. Na, igényes megrendelő ilyen bandát legfeljebb ha 1-szer hív meg. De ahol nagyon számít a pénz, ott az egyszemélyes zenekar a befutó. És ez a jellemző ma kis hazánkra: Az emberek kínai cuccokat vesznek, amiket otthon gyerekekkel varratnak a komcsik, teszkós virslit esznek újrafelhasznált malátából főzött sörrel.
Ha tovább fejlődnek a kütyük, előbb-utóbb eltűnnek a billentyűk, és nem zenésznek fogják hívni,aki mögötte áll, hnem dj-nek, és az mp3-mak lejátszása közben 3D-s mozgóképeket fog a színpadon irányítani: Pl.Zámbódzsimi énekel a színpadon fásiádámmal duettet, meg ilyenek. Ha ekkor még lesz igény ÉLŐ zenére, akkor jön el a mi időnk.
Sziasztok!
S 900 registration memoryba beállítom a paramétereket,de nemtudom elmenteni,próbáltam a gépkönyv szerint,de valamit kihagyhatok,kérném a segítségeteket!!!
kyo2,
Hiába vagy optimista. Én is az vagyok, de ez a természetes szelekció nem hogy megoldaná ezt a helyzetet, hanem idôrôl-idôre csak rosszabb lesz. Ahogy jönnek ki ezek az új csodamasinák, amik már maguktol zenélnek, egyre inkább nô a zenésszé avanzsált kóklerek száma. Pár napja néztem épp a neten, hogy mennyi zenész van. Ledöbbentem!!! Ha nincs 400 zenekar és zenész egy oldalon, akkor egy sem. Ebbôl akik valóban zenészek is, kb az 5%-uk. Nos akkor hol van a szelekció?!? Egyben lehet bízni: amilyen az adjon Isten, amolyan a fogadj Isten! Hogy minden megrendelô közönség megtalálja a neki megfelelô minôségű zenét, tehát bízhatsz benne, hogy téged is megtalálnak.
Gyerekek! Akkor is muszáj kicsit optimistának is lenni néha!! Ha nem működik a természetes szelekció, bíznunk kell az emberekben. Pontosítva kicsit: abban, hogy egyszer ráunnak azokra a dolgokra, amiket sunikelaci is emleget. Muszáj hinni benne, különben kesereghetnénk folyton amár sokak által emlgetett helyzet miatt. "visít a trombita a 4es sávról" ...ezen szétröhögtem az agyam...
Maximálisan egyetértek!
Sajnos nagyon sokszor találkozom én is ilyen "művész" urakkal!
Sem zenei tudásuk sem hangjuk, csak viszonylag jó "masinájuk", amire támaszkodva elhitetik a közönséggel, mekkora zenészek..
Persze azért nem mindenki veszi be a porhintést, főleg nem szakmabeli (persze csak ha nem szintén "gépkezelő" az illető).
Sajnos nem sok mindent lehet tenni az ilyen "profik" ellen de ebben ludas a közönség is, akik nyilvánvalóan látják, hogy mi megy a háttérben (néha megszokták jegyezni) de igazából nem érdekli őket, lényeg, hogy jól szóljon és keveset pihenjen a zenész ja és minél kevesebb lóvéért..
Na ezt kitűnően ki tudják használni az ilyen tipúsú zenészek.
Természetesen ez nem minden szuper gépet használó kollégára igaz de jó sokra bizony igen!
Én is hallottam olyan muzsikust, aki egy lestrapált őskövület E-36 roland-al is olyant zenélt, hogy nem akartam hinni a szememnek és a fülemnek. Persze nem vetekedhet a hangja illetve a stílusai pld. a tyros-al de ez nem igazán érdekelte a közönséget mert olyan hangulatot csinált, hogy beszarás.
Ja és nem csak ilyen ereszd el a hajam zenéket nyomott, hanem mindent ami belefér a vendéglátós muzsikába.
Remélem én sem sértettem meg senkit!
Hali mindenkinek!
Alakítgatom néhány midim a 3k-ra.
CAKEWALK 8-ban hogyan lehet törölni olyan ütemeket, melyekre nincs szükség, pl. midi fájlok elején?
Válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon , de régóta olvasom a hozzászólásokat.
Eddig nem nagyon szóltam hozzá, de most néhány hozzáfűzésem azért lenne a dolgokhoz.
Nálunk mindkét szülőm részéről óriási hagyománya van a zeélésnek, ki így ki úgy de az összes rokonom valamilyen hangszeren játszik.Van olyan nagybátyám aki sajnos átesett a ló tulsó oldalára és az alkohol miatt be kellett fejeznie a fellépéseket....
Mielőtt félreértés lenne, nem az "etnikumhoz" tartozom :) (Mozo ismer)
Apám most már 61 éves, de ha fog egy gitárt a kezébe, a mai napig jobban játszik nagyon sok olyan zenésznél, aki nap mint nap fellép, pedig csak néhány évenkét játszik, akkor is csak akkor ha már megivott egy-két pohárral és a régi idők emlékére gitározik egyet a haveroknak, vagy a családnak.Magamról annyit, hogy nem tanultam zenélni, csak annyit amit magamtól meg tudtam tanulni egy Roland E-16-oson, de csak azért, hogy magamat és a haverokat szórakoztasam.Sajnos volt egy csúnya balesetem, ami miatt a ball csuklóm nem úgy mozog ahogy kellene (majdnem béna).
Ezért sajnos évek óta nem volt hangszer a kezem között, de most valahogy megváltozott minden, mert ajándékba vásároltunk egy 3000-est,és mikor hazavittük, az asszony meggyőzött, hogy inkább tartsuk meg, és játszunk....(azóta vettünk másikat),mostanában el sem tudom ráncigálni a hangszertől. Ahogy írtátok ez egy óriási élményt okoz,az ember rájön, hogy az alkotás varázsa a legjobb dolog a világon.Természetesen nem akarunk holnaptól bálokban fellépni, de mostanában az estéink azzal telnek, hogy énekelünk zenélünk, és majd talán jövő nyáron egy kertipartin majd eldalolunk néhány számot a családnak.Azért érdekes volt, hogy a jobb kezemmel lenyomtam a második este egy csomó olyan szólót, hogy magam is meglepődtem...
A másik témához (kutyaütők-bocs):A jelenlegi munkám miatt nagyon sok rendezvényen veszek részt,mellette rengeteget járok bálokba-vendéglátó helyekre.Hát tisztelet a kivételnek de a magyarországi zenei felhozatal enyhén szólva katasztrófális.Én amondó vagyok, ha valaki nemhogy a hangszerét nem tudja kezelni, de még énekelni sem tud az inkább menjen el kapálni...tényleg senkit sem akarok megsérteni, de miért jó az , hogy valaki kb 50 évesen egy 15 collos monitorról olvassa a szöveget a vanbasco szoftverről, közben az egész terasz azon röhög, hogy mit művel a "művész úr"...Pedig ez az ember biztosan tudna önálóan is zenélni, mer valszeg nem ma kezdte a szakmát.A poén az, hogy ez az ember 3 hónap múlva is ott volt, és "szórakoztatta" a nagyérdeműt.Nemré voltam egy bálban, ahol ugyan ez volt a műsor, de itt nem volt MIDI, de zene sem..Azt látni kellett volna..pedig az ember állítólag még a párom szülei esküvőjén játtszott.Egyszerűen nem értem.Nem értem, hogy egy embernek hogy lehet bőr a képén hogy elkér 40-50 ezer forintot egy estéért, kiáll a 15 éves Casio hangszerével, a somogyi hangszórós tákolt cuccaival, a kinai piacos mikrofonjával,a félcolos vízvezetékcsőböl!!!! készült mikrofonálványával, és ami a legmegdöbbentőbb: még énelelni sem tud, csak belevartyog a mikronba..talán tudjátok mire gondolok, egy időben nagy divat volt vendéglátósoknál ez a szavak végét elharapós békahang.És ez megy...Senkit sem akarok megbántani, lehet azt mondani, hogy csináljak jobbat ha nem tetszik.Nem hiszem, hogy ez kell a közönségnek..Voltam egy esküvőn ahol összehaverkodtam a "zenész" urakkal, felvonultak 4 szintivel, volt ott Tyros, g1000,majdnem egy komlett hangszerbolt.Büszkén mondták, hogy fejenként 50, plusz kaja, pia, meg kilóméterenként 100 ft/km, de öröm volt nézni ahogy éjjel egykor az egyik a széken ülve énekelt a dobogó előtt, miközben a párja éppen úgy belegabajodott a kábeleke és a saját hangszerébe, hogy öröm volt nézni.Persze már egyik sem volt szomjas...Minden tiszteletem a vendéglátos zenészeké,( aki megfelelően látja el azt amit csinál), de ezeket a kutyaütőket mielőbb el kellene távolítani a porondról, mert előletek veszik el a munkát.Na amilyen demók meg fent vannak a neten sok "zenésztől" meg mikor egész éjjel visít a trombita a 4-es sávról ....no comment...Természetesen a közönség igénytelensége is nagyon sokat számít, de az megint egy másik történet. Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, és természetesen nem akartam senkit megsérteni.Jó munkát kívánok mindenkinek!
Sziasztok! ha jól értem, akkor szinti out és agy in. de ha a modulon váltod a hangszíneket a szintin is változik.
Ez fizikai lehetetlen ség.
Ha felhívsz átrághatjuk, hogy mit, hogyan köss össze.
Akár MSN, akár Skype, akár telefon.
köszi, a kábel akkor jó. Azt tudom, hogy nem megy audió jel a midin keresztül, de kell egy "visszavezető" kábel is, amin visszamennek a jelek? Mert ha váltom a modulon a hangszineket akkor a szinti hangszínválasztói is vele együtt lépkednek tovább, tehát megy visszafelé is jel, pedig csak modul in/szinti out van csatlakoztatva.
na ez az egyik bajom, nem találom sehol a szintin hol kell átkapcsolni. bekapcsoláskor automatikusan kikapcsolt állapotban van...
Még egy láma kérdés: a midi-kábel lábkiosztása milyen? 5-eres vezeték kell, vagy elég a 3?
Az omni-val nem kell foglalkozz egyenlőre, tedd on-ra.
A midi-n keresztül audiójel nem megy, ha a zongi hangszóróján akarod hallgatni az agyat, össze kell kötni az agy kimenetét, "out" a zongi bemenetével "in".
Ha a zongin nincs ilyen, akkor csak egy külső erősítővel fogod tudni megszólaltatni.
almatom! beszámolok a fejleményekről a szinti/hangmodul illesztésről. A helyzet a következő: Csatlakoztatva van a modul a szintihez, szinti alapból 1-es csatornán küld, a többi 16-on fogad. modul érzékeli a jelet, fülhallgatóval minden oké (a modulba dugom a fülest) program change működik, de még mindig nem hallom a szinti hangszóróján a hangot. Mi a gond? kombi üzemmód is műxik, mindent hallok a fülesbe, csak a szinti néma...megoldási javaslat esetleg? ui.: mi az az OMNI?
Erre, ilyesmire gondoltam, amikor azt írtam, hogy nem divat a szelektálódás. Egy a fontos, olcsó legyen.
A képzettség, de főleg a célközönségről meg csak annyit, hogy játszottam már lakodalomban a Kék Duna Keringőt, és neves pesti hotelben a HFH-t is.
Felkészültnek kell lenni, de Erről Kecsi már írt nem rég.
Nem tudhatunk minden nótát, de ki tudja mit érdemes megtanulni?)))
"...elég jól tudjuk: a rossz hír sokkal hamarabb terjed, mint a jó. Ez vonatkozhat rossz repertoárra,
pocsék előadásmódra, vendégekkel való tré bánásmódon át az alkoholig minden.
Szal bízni kell a természetes szelekcióban... "
Elég hosszú időt eltöltöttem a szakmában ahhoz, hogy első olvasatra a fentiekről ez jutott eszembe:
(előre is elnézést kérek érte) Eszement baromság!
Abszolút nem működik a dolog. Nem akarom teleszemetelni a fórumot, de 100 példát tudnék rá hozni,
hogy ebben a szakmában a szemét, az alja, a selejt is fenn tud maradni, el tudja magát adni,
és "zsák a foltját" alapon még törzskuncsaftokat is szerez magának.
Nem ragozom agyon, de az idézett megállapítás a zenészekre abszolút nem érvényes. (sajnos)
mosza,
Próbáld meg megszerezni vagy a VEGAS STUDIO 5 (vagy attól újjabb) vagy a ULEAD 9 (vagy attól újjabb) szoftvereket. Én még pc-s koromban ezeket használtam. Ha nagyon kezdô vagy a film vágás terén, akkor a ULEAD progit keresd. Amit te meg akarsz csinálni a filmmel azt bôven tudja. DVD-t is tudsz írni, menü-t tudsz rakni a DVD-be. Nekem megvan mindkét program. Ha budapesti vagy, oda tudom adni szinte bármikor, de akár egy utánvéttel fel is postázhatom neked....................
Jól írtad Mozo! Így vannak. Igaz, hogy nem használjuk őket, passzív tudás, de jó, hogy tudom, felismerem a skálákat. Arról nem is merek beszélni, hogy számomra fontos, érdekes a harmóniák felrakása. Szeretem őket forgatni, néha kényelmes is, de főleg azért, mert más a hangzás.
És órákat el lehet tökölni azzal, ha fogsz egy jazz nótát, vagy bármit, és a megszerzett tudás és tapasztalat segítségével "megrántod". Már eleve gyakorlás is, de azt hiszem ennél azért többről van szó.
Borsi! Nem akarjuk elvenni a kedved, ha segítségre van szükséged csak írj. Zongióra előtt a körmöd vágd le, az első órára is illik felkészülni.)))
Vénecske! Teljesen igazad van! Nem a Salzburgi zongorastekre készülök! (amin volt szerencsém hallgatóságnak lenni. láss csodát! magyar művészekkel...)Ha már én el tudom majd viselni a játékomat, nagyon elégedett leszek!
Neked is sok kitartást a festéshez! Majd 1-2 képet azért plubikálhatnál legalább a neten valahol. Várjuk a linket!
Köszi a lelkesítést.
Azt elfelejtettem írni, hogy már kisiskolás koromban a zongihoz vonzódtam (ami tudom, nem elég egy élvezhető játék megtanulásához), csak a szülők nem engedhették meg hely és pénszűke miatt a gyakorló hangszer beszerzését...
Hiszek a jelekben! 5 hónapos a kisbabám (akinek már lesz lehetősége korán kezdeni) és azt gondolom nem véletlen, h végre belevágok! Már most sok zenét hallgatunk együtt!
Szurkoljatok, hogy szombaton, az első órámon sikerélmény érjen! (mellesleg az fog tanítani, aki az esküvőmön orgonán játszott a templomban! /nem a kántor/)
Hogy voltak ezek ...??? Dur , Dór , Frig , Líd , Mixolid , Moll , Lokriszi ...???? Jól írtam a nevüket ????
Ja például ezt is az ember megtanúlja 10 évesen , de nem érti az értelmét , a múltkor hallgattam valami népzenét .... és elötte elmondták , hogy Fríg hangsorban van .Iszonyú érdekes volt , hallani , hogy milyen is egy ilyen zene . Persze ezeket nem használjuk a napi vendéglátós zenében , de én annak idején sokat rágtam a fülét a fiamnak , hogy majd csináljon egy ilyen World .. vagy valami Ethnic ... vagy akár magyar népzenei alapokra épülő zenekart ... persze nullázódott minden , de ahhoz elengedhetetlen az ilyen skálák ismerete .
És itt jön az a tény amit sokan nem tudnak , hogy pl . az arab vagy a kínai ...vagy más zenék miért szólnak olyan különlegesen ... hát mert nem dur hangsort használnak , hanem ezeket amiket mi nem ismerünk , És nem kell annyi előjegyzést írkálni , mint gondolnánk , hanem egyszerűen azt mondjuk , hogy X hangról induló Líd hangsorban vagyunk ..
Na ez megint csak elmélet , de szerintem szépek ezek a dolgok , és ha csak érintőlegesen is de néha jó feleleveníteni ..... ja .
Rere! Nem akarok én izélgetni senkit, csak már akkor sem értettelek.
Mi a köze a hicomatnak a skálatanhoz? De ha neked elég, te tudod. Tanulni meg soha nem szégyen, szóval ha megírod, hogy miben korrepetálnál, s főleg mennyiért, beszélhetünk róla.))
Romás ízt kéne tanulnom, az tanítható?
Tisztában a magam képességeivel, bátran le merem írni, hogy rosszul játszom a romát, mulatóst. Nem azért, mert a harmóniák, hangok nincsenek rendben, hanem mert nem érzem az ízét.
Olyan, mint amikor hiányzik a swing-ből a stenk.
zoly teljesen igazadvan, és emlékszem még a Dur skálás
kérdésedre is.Én még anno akkor tanultam zenélni mikor
kiséröautómatikás szinti nem volt csak 10 ujj.A Skála az alapja mindennek.Mindenki maga dönti el hogy a zenéböl mit
mennyit sajátit el.Én elboldogulok a Dur és Mol skálákkal
és ha nagyon akarod a Korepet megoldhatjuk
Dezső Nem a képzelet szülötte, csak a neve más.
A HFH a Hosszú fekete hajjjjj!)))
Én nem hiszek a természetes kiválasztódásban, már nem divat. Viszi a nótát, tőled, tőlem, letölti innen-onnan, de ennek nincs jelentősége. A Hangszeres tudás, az, ami valójában számít, de... Ahhoz, hogy a billentyűzeten otthon legyen a zenész, kell egy adag elmélet is, fül, rutin, meg a bánat tudja még, hogy mi nem.
Ha egy "Szomorúzenészt" beültetnek egy jazz-bandába, ott hal meg, mert nincs rutin a rázásokhoz, de a kottáról a légyszart is lezongorázza. Ha Dezsit megkéred játsza el a Duna hullámain C keringőt, ciki, mert nem hallott róla. Szóval egy az én olvasatomban Vendéglátós zenésznek kell tudnia játszani "mindent" És ehhez elengedethetetlen a tanulás, tudás, gyakorlás. De ezt a csontot is lerágtuk már. Bár, foganatja ninc, s nem is lesz. Valakitől nem olyan rég kérdeztem csak tréfából a dur-skála második hangjáról indított hangsor nevét. A szerepét nem is. Szerinted tudta miről beszélek?
Pedig...
Ja, és mégvalami: bízni kell a természetes szelekcióban. Hiába megy harmadannyiért, ha nem tetszik azoknak az embereknek, soha többet nem fogják hívni. Akkor pedig el lehet könyvelni, hogy volt egy bulija, oszt kész. Lehet hogy pár kilométerrel arrébb ismét felüti a fejét, de sokáig nem lehet bénázni. Mi, akik vendéglátóban nyomjuk (itt a fórumon jópáran) elég jól tudjuk: a rossz hír sokkal hamarabb terjed, mint a jó. Ez vonatkozhat rossz repertoárra, pocsék előadásmódra, vendégekkel való tré bánásmódon át az alkoholig minden. Szal bízni kell a természetes szelekcióban.
Mi az a HFH?? Hosszú fekete haj?? ..király.. "De mikor 1-2 év tanulás után már bulikat játszik, akkor én ott valami problémát sejtek." 1-2 év után?? Ne viccelj már, hát pont erről volt szó, amin mindíg leakadok: nem 1-2 év az, hanem 1-2 hét!!! Erre mondtam, hogy: oké hogy felgyorsult a világ, de azé" ez akkor se passzol így. Vagy ez a képzeletbeli Dezső nem a legalja kategória? Az is kérdés, ki számít képzett zenésznek? Én mindenképp itt a hangszeres tudást venném alapul, nem a papírt. Az meg, hogy a képzett nem akarja eljátszani a Hfh-t? Ha a célközönségét az egyszerű emberekben határozta meg, lehet akármilyen képzett ember, biztos hogy eljátsza. Ha nem, akkor nem is vállal el olyat, ahol ez az igény. Az olyan zenésznek más a célközönsége.
Sziasztok! A Tyros is tudja a kíséret dinamikát, véletlenül már találkoztam vele. Át kell majd még olvasni az erre vonatkozókat, vagy átnézni a hangszerben. A g-800-nál már volt ilyen lehetőség, s be lehetett azt állítani, hogy ne a teljes kíséretre vonatkozzon, hanem csak részekre. Ha elég ügyes voltam, jól lehetett használni.
Mozo! Nem rosszak az ötleteid, de ennyi pénzért hiányzik belőlem a hangszerrel kapcsolatos kompromisszumkötésre való hajlandóság. Bár ahogy nézem, a Yamaha fog győzni.
A tanulásról: Tisztelek minden embert, aki csak egy kicsit is konyít a zenéhez, de amikor valaki azt mondja, hogy Ő zenész, akkor már elvárásaim is lesznek. Szóval, ha valaki később is kezd tanulni, vagy megint elkezd csak foglalkozni a muzsikával kedvtelésből, ám tegye. De mikor 1-2 év tanulás után már bulikat játszik, akkor én ott valami problémát sejtek. Valamilyen szintre el lehet jutni persze annak is, aki később, későn kezdte, de komoly reményeket nem szabadna fűzni hozzá. Kivételek persze voltak, vannak sőt remélhetőleg vannak is, de a hiedelemmel ellentétben szerintem a kivételek nem erősítik, hanem gyengítik a szabályt.
És csak mi szívunk, mert jön Dezső, azt mondja ő friss muzsikus, hogy "befusson" elmegy olcsóbban. És elhívják olcsóbban.
Sokkal lentebb már kaptam a fejemre azért, mert hangoztattam, hogy a zene is olyan, hogy azt tanulni kell, sőt gyakorolni is. Akkor többen azt mondták, hogy egy képzett zenész azért "rosszabb a nem képzettnél, mert már nem akarja majd azokat a nótákat eljátszani. Dezső meg 2 év után nem is fog tudni mást, csak a Hfh-t de rosszul ám.
Aztán lehetne azzal is foglalkozni, hogy hol tanul zenét a nép. Átlagnál többet találkozom, zongoratanárokkal, hangolok nekik, már ha meghallják, hogy szét van hullva a hangszer. És hát sajna van, hogy meg sem hallják. Pedig a zene leginkább még is csak akusztikus élményt kéne, hogy okozzon, a tanárnak is, bár neki a töke van tele tőle, és a gyereknek is, ő meg csak azt érzi, hogy valami nem gömbölyű.
Milyen hallás fog így kialakulni? Hiszen a gyerek ilyenkor ismerkedik a hangokkal, hangközökkel.
De büszkék vagyunk Lisztre, Kodályra, Bartókra.
Én ma nyomkodtam egy kicsit a gépet és véletlenül átállítottam , csak néztem , mikor lefogtam az akkordot és dinamikus lett a kíséret ( only s900 ha jól tudom ) aztán megkerestem , hogy hol lett átállítva és visszaállítottam ... jól .
2007-11-08 21:55 |
#10863
Akkor mégiscsak átrágom magam rajta mégegyszer ... még alaposabban.
Szia Zéta!
Igazad van!"a négy egymás melletti hang lefogásakor a pad-ek a második hang dúr akkordját hozzák"
Ez így igaz az S900-on is. (Én az első hanghoz akartam mindenképpen viszonyítani, ezért nem tudtam megnevezni az akkordot)
Köszi!
MMaestro
Szia Kecsi!
"Szerintem ez sincs benne a gépkönyvben ." mármint a "ritardando"
De bizony ez benne van. A PSR-3000 magyar kezelési 53. o legalján, angolban a 48.o Ending résznél.
Üdv:
MMaestro
Szia Tom! igen, olyasmire. Készítettem több különböző hosszú felvételt és ezekből szeretnék egyet összehozni. Nem vagyok ebben otthon......mint sok más dologban sem....
Ismerem ezt a feelinget, mikor eljut az ember egy pontra, és megcsípi valami... Egyszer csak ráérez valamire, hogy ezt még kihagyta az életéből... Van akinek sokáig motoszkált a zenélés gondolata... aztán hirtelen mégis belevág. Tényleg ne fogja vissza magát senki. Csak ne azzal fusson neki, hogy majd egyszer lesöpri a jelenleg porondon lévőket. Lehet azt a saját vagy közvetlen barátok örömére is csinálni. Így jártam én mostanában a festéssel... Ugyanúgy örömet jelent , mint aki most kezd 30 év kihagyás után zenélgetni. De meg nem fordult a fejemben, hogy egyszer tárlatot nyissak egy galériában :)
Ha olyan hangszert állítasz be ami lecsengős ... electric piano ... akkor az a tap alatt abbamarad ..ja ja . :)
Vagy ha nem használsz eleve left-et akkor vedd le a hangerejét nullára , úgy mentsd el a regisztrációba , és akkor nem hallatszik semmi , de még is ott van .
A zenetanulós témához csak annyit :
Tom és Kecsi leírta amit én is leírtam volna ... gondoltam , hogy egyetértünk És délután még írtam egy komentet , de a rendszer nem akarta , hogy megjelenjen , így a lényegét írom , de ezt is leírta már valaki , hogy attól függetlenül , hogy mit hadoválunk itt össze senki se adja fel a zenetanulását !!!! SENKI !!!!! Függetlenül , hogy hány éves , mert Tomnak tökéletesen igaza van, hogy a tehtség ..vagy teheccség ..( vicc ) az átsüt mindenen . És a kis tehetséget is meg kell becsülni . Viszont ilyen korban már talán tudatosabban fejleszti magát az ember .
Én soha nem voltam zongorista , harmonikán kezdtem és kísértetiesen , mint Tom rezes lettem ( kürt ) és szintén 1 évet tanúltam könnyűzenét utána mentem katonának így abbamaradt . De most komoly késztetést érzek , hogy vegyek egy rendes billentésű 8 oktávos hangszert ...... még azért érlelem a dolgot .
Sziasztok! Köszi Zéta. Sajnálom, hogy nem működik, úgy, ahogy szeretném. Áttúrtam ma a létező összes irodalmat, de nem találtam semmi hasznosat, legalább is erre vonatkozót nem.
Kiállás szerű megoldás lehet az intro 1, bár nem egészen az. A padokat meg majd manuálisan izélgetem.
Sziasztok! Zoly! Egy kicsit későn válaszolok, mert most jutottam csak nethez, de a lényeg, hogy a 9000-nél detto ugyanígy működnek a dolgok mint nálad. Ha nem tapadsz az akkordra a Tap beütésekor akkor csak a dob indul, sync kialszik. lehet indítani a Kecsi javasolta Left-Left Hold-os módszerrel azzal csak az a baj, hogy a beütések alatt már szól a balkéz hangszín. Működik a Cancel megoldás is, és a négy egymás melletti hang lefogásakor itt is dob-basszus kiállás van, nálam ilyenkor a pad-ek a második hang dúr akkordját hozzák.
Expression pedál az, amit te keresel.
Én egy roland FS5-öst használtam, most egy alesis pedált. Pont az X5D-hez használtam a roland pedált. Nagyon nem hülyeség az expression pedál. Én nem tudok nélküle létezni. Ez adja az arra megfelelô hangokba az életet.
Az alesis-nek van egy állat jó expression pedálja 15.000Ft. Nézd meg. Nekem nagyon bevált!
A hangszertanulás télleg jobb minél előbb... A gyerek ugyanis egy szivacs: baromi gyorsan tanul, méghozzá nem tudatosan. Ez biológia. Főleg, ha a tanulnivaló összekapcsolódik a gyerek legfőbb tevékenységével, a játékkal. Ilyen a hangszer is.
De idegen nyelvet csakis akkor érdemes tanulni kis korban, ha a családban tudja alkakmazni, különben sz.t sem ér. A gombamód szaporodó babanyelviskolák is a burzsujok lehúzása, semmi egyéb. Mivel nem tudatos a tanulási folyamat, ezért ha nem használja a kölök az oviban megszerzett tudást, az elvész. Sok pedagógus állítja, hogy 10 éves kor alatt fölösleges az idegen nyelvet tanítani.
A hangszert viszont-jó esetben- játékként fogja fel, így jobb minél korábban "kezébe adni a vonót". :)
Sürgösen érdekelne hogy korg X5D-be milyen lábpedált tudnék csatlakoztatni!Leginkább a harmonika és vonós hangszereket szeretném élethűbbé "varázsolni"szóval h az funkcija a harmonikához hasonlóan a fujtatás legyen...ha megnyomom a pedált akkor mintha jobban meghúztam volna a hangszert...stb...hát ez elég parasztikusan hangott de másh nem tudom elmagyarázni...Tudnátok segíteni?!
üdv:Rudi
A 3k multipadjai :
http://www.4shared.com/file/28695296/f7827023/Mpad.html?dirPwdVerified=97b585f7
Ma hívott JazzBass telefonon, mindenkit üdvözöl.Azt mondja 2 hónapja leszerződött egy évre Németorszába valami nyugdíjas rehab üdülőbe egy 8 tagú csapattal, és sajnálja hogy nem tud netközelbe jutni.
Sziasztok! Elsősorban PSR-3000 tulajdonosokhoz lenne egy kérésem, a multipad gyári beállításai közül, keresném a fanfár beállításokat. Ha ki tudná menteni, és elküldené nekem, megköszönném. Volt 3000-em de elfelejtettem lementeni, és nem tudtam, hogy a S-900-ban nincs benne. Vagy ha esetleg valaki tudná hogy honnan lehetne letölteni az is jó lenne. Köszi.
LOL ;) Az én személyes véleményem, hogy nem korfüggő a dolog. Személy szerint nem hiszek abban, hogy ha két pelenkacsere közben jól tudtál játszani, akkor te leszel a megtestesült zenék-istene!
Sziasztok! Én 22 múltam, de ideje zongoráznom.. így érzem. Énekeltem, gitároztam, basszeroztam, szintiztem (ja kb. 5-7 évesen) régi casion ;) és már egy ideje semmi. Megőrülök a zongora hangjáért és mostanság még a komoly zenét is szívesen meghallgatom. Lehet, hogy becsavarodtam?
No de amiért elsődlegesen írok, hogy szerintetek Yamaha YDP-131 rendben van tanuláshoz? Hallottam a digit szinti fórumon, hogy nem igazán trendi a hangja és talán az Orla jöhet még számításba. Szerintetek?
Huh... Megnyugodtam! Szerencsére én 6.osztályban már jártam szinti szakkörre, de aztán abbahagytam pár hónap múlva, mivel az ősök nem tudtak venni nekem egy komolyabbat amiben kíséret volt...
De jó... Akkor rajtam már kijött a muzikalitás időben... Már aszittem, hogy...
Próbáld meg. úgy is érezni fogod, ha megy.
Itt csupán arról van szó, hogy ha valaki vonzódik valamilyen hangszer után az általában (nagy szórásban is) 6-15 éves korig ki kell jönni a "szerelemnek"
Ha valakinek ez a dolog a semmibôl jön elô például a 45. évében, az érdekes dolog. Nem kizárt, hogy meg tudja tanulni az illetô az adott hangszert, mindenesetre ha 44 éven keresztűl nem jött ki a muzikalitás, akkor 95% már nem is fog, mert nincs.
A te esetetben más, mert írtad, hogy tanultál zenét. Illetve ez sem jelenti azt, hogy egy más hangszeren kezdett egyén a billentyűkre áttérve is ugyanolyan jó lesz, mint az eredeti hangszerén.
Borsi: Mindenképpen kezd el!!!
Sziasztok. Most írok először és bevallom egy kicsit megrettentem. Épp idén vagyok 30 éves. Szombaton lesz az első zongoraórám. (Persze 6 éves koromtól jártam zenesuliba, de fafúvós voltam 7 évig...) Azt hiszem nagy fába vágtam a fejszémet! Várom a bíztatásokta!!!
Tanárnál 15 évesen.
11 éves koromban bementem a Nádasdy Kálmán zeneiskolába, hogy zongorát szeretnék tanulni. Körberöhögtek. (elmondom megdöbbennétek, hogy zongoratanárnôk szerepében kik tanítanak rengeteg helyen)
Szóval azt mondták túlkoros vagyok. 11 évesen! Meg sem hallgattak. -Most mindenki gondoljon rólam amit akar, de: ha az ottani összes vén pitya zongoratanárnônek negyed annyi érzéke lett volna a zenéhez, mint akkor nekem volt, egy szót nem szólnék. (zenei érzék vagy zenélés nem összetévesztendô) Tehát nem vettek fel zongorázni. Felvettek rezet fújni. Szóval "basztam" a rezet 2 évig, tenor illetve harsona, magyarul: slide trombone szakon. Nem szerettem. Közben otthon nyomtam a zongorát autodidakta módon. Majd 15 évesen kerültem egy jó tanárhoz, aki belémrakta az alapokat, amit a mai napig hangról hangra használok is.
Füleimnek -és ezt a jó Istennek köszönhetem- szinte bármit megtanulok. Valójában amit el tudok dúdolni, azt abban a pillanatban teljes akkordokkal, basszusmenettel, kísérettel, szólóval le tudok játszani. Sosem tanultam. Valahogy ez csak úgy volt. Ez volt tulajdonképp a fô motor, ami engem a zenei pályára terelt.
Bocs, ha hosszú voltam.............
Ok... én voltam a másik, aki Mozoval egyetértett a dologban.
Amiket itt előttem leírt, mind igaz -nem ismétlem. Én ami példát hoztam, az 40 fölötti ismerőseimre igat, 22 évesen még nem késtél le semmiről.De való igaz, én is így voltam vele : amit takony koromban megpróbáltak belém verni, azok jóval később tudatosultak bennem is.
Nálunk a gyereket 10 éves korában írattuk be zongorázni a zenesuliba. Elég ferdén néztek ránk, mikor látták hogy "már" tíz éves. Azért adtak neki egy sanszot. Meghallgatták, aztán minden más hangszeres tanár ott kuncsorgott, hogy neki kell a gyerek csellóra, kürtre, nádihegedűre... Végül ragaszkodtunk a zongorához- 3 évet járt oda. Az idén átküldtem magántanárhoz.Utóbbinál alig fél év alatt többet fejlődött, mint előtte 3 évig. Szóval ez is számít. (ne kérdezd hogy ménem én tanítom!)
Minden esetre nem véletlenül kezdik a nyelvtanulást is már ovodás korban - nincs mese, az agy 20-30 fölött már másképp fogad be, mint kölyökkorban....
Azért szerintem Te már nagyon a végletekről beszélsz! Ezzel mindenki tisztában van, hogy felnőtt fejjel már nem lesz az ember sem Kocsis Zoltán, sem Oscar Peterson... Bár szeretnék tényleg jó zenész lenni, ezt még megálmodni sem merném...
Viszont ha egy zenei tehetséggel megáldott idôsebb emberke kezd el zenét tanulni, az ugyanúgy, bár idôhátrányban, de símán megtanulhatja a lemaradását.
Értem én az okfejtésedet és egyet is tudok vele érteni.................
Én azt szoktam mondani, hogy a sporthoz adottság kell a zenéhez tehettség.
Ha a tehettség nincs meg, viszont mellette van egy elszánt akarat + tanulási vágy, még lehet akkor sem érheti el az illetô azt a zenei szintet, mint amikor egy tehettséggel megáldott lusta emberke "felveszi" a hangszerét és elkezd játszani. A zene más, mint egy gépsor vagy bármilyen más munka folyamat. Bárkibôl lehet jogász, mert azt mindenki meg tudja tanulni. Viszont akárkibôl nem lehet zenész. Ezt én is így látom.
És akkor még egy érdekesség ez ügyben , hogy mi a különbség a hangszeres játék , és a zenélés között . Ezt valahogy külön lehet választani ... szerintem . Itt a kreativitást kell figyelembe venni . Pl. egy " átlag " komolyzenésznek ...és előre elnézést kérek , de ezt is tapasztaltam ... teljesen idegen , hogy valaki " fül " alapján zenél , mert Ő azt játsza le ( magas szinten ) ami a kottába le van írva . Persze egy rész , a másik meg kreatív és bármit le tud játszani , azt is ami csak a fejében van ...erre a legjobb példa Bach ... aki mint tudjuk zseniális improvizatőr volt és itt jön megint egy dolog a zeneszerzés . Hogy még tovább menjek ez ügyben még egy érdekességre hívom fel a figyelmet . Mikor a nők " mássága " szokott szóbakarülni , és a hölgyek tiltakoznak , hogy semmivel nem rosszabbak , mint mi férfiak ..és ebben igazuk is van , mer nem rosszabbak , csak mások ... akkor hozom ezt a példát , hogy akkor mondjanak már egy ... csak egyetlen egy !!! női zeneszerzőt ... persze jelentőset . Na itt megáll a tudomány , mert nincs . Egész egyszerűen nincs " jelentős " női zeneszerző !!!! És itt van a zene lényege , hogy ez annyira elvont és annyira bonyolult , hogy a megtanulása nem egyszerű feladat . Persze itt nem a mi szintünkre gondolok elsősorban , hanem a jelentős zeneszerzőkre és zenészekre . De persze ahogy jövünk lejjebb a szintekkel ez ugyanúgy érvényes .
Ok ... ne harapd le a fülem !!!! Én általánosságban , és a saját tapasztalataim alapján mondtam amit mondtam . És nem azt mondtam , hogy nem lehet megtanúlni zongorázni , hanem , hogy nem lehet " zenélni " megtanúlni , és ezt is pontosítottam .... valamelyest .
Szóval a zenetanulásban az a jó , mikor gyerekkorban elmagyaráznak valamit , és megtanulod , mert meg kell , belédrögződik , de igazán nem tudod az értelmét ( 10-12 évesen ) Béldául a harmoniák a a funkciók ( T , D , SD ) ezek hogy viszonyúlnak egymáshoz .. a vezetőhang szerepe . Mert ezeket én nem értettem 12 évesen . De aztán el kezd az ember zenélni és akkor jön rá dolgokra , mikor a rutin a belső hallás és maga a zenélés meghozza az eredményt , és ráeszmélsz , hogy ...igen ezt tanúltam , és akkor világosodnak meg dolgok , amik nem egyszerűek , tehát itt találkozik a gyakorlat és az elmélet .
Na ehez idő kell , bár lehet hogy felnőtt fejjel jobban meg lehet érteni dolgokat , de ezt mindenki maga tudja megtapasztalni .
És azt hiszem , hogy itt az öregek egyetértenek abban , hogy más az , ha megtanúlsz bizonyos számokat a hangszeren ... mint egy komolyzenész , meg más az , hogy leűlsz egy hangszer mellé ... legyen az billentyű , zongora , szaxofon vagy bármi és elkezdessz rajta muzsikálni . Én már voltam így , hogy tök ismeretlenekkel összejöttünk és elkezdtünk zenélni . Nem egy adott nótát ... csak úgy . Ezt a szakirodalomban Jamessasion ( vagy valami hasonlónak :) ) hívják . Szóvak szerintem akkor zenész a zenész , ha ezt valamilyen szintemn meg tudja csinálni .
Persze biztos meg lehet felnőtt fejjel is tanúlni .... de én még erre az ismeretségi körömből nem láttam példát . De szeretnék !!!! és akkor megváltozna az ezirányú véleményem .
Most mi a bajod a syncro start+ tappal , mert nem értem ????
Lehet hogy nem értettem az eredeti problémád ????
A cancel az nálam is működik ... bár eddíg nem tudtam róla . Azt tapasztaltam , ha az akkordba befogom az oktávot is , akkor a basszus prímet játszik tehát nem fog kvintet ... vagy valami mást . Én a multipadokat nem igen használom , így is elég tömör a zene , a gitárosunk meg hülyét kapna , ha a 3 mellé még egy negyedik gitárszólamot is behoznék . De gondolom ugyan úgy működik mint másnál .
Sőt a balkézmanuált sem használom , ezen oknál fogva .
Álcsi... Én nem azt mondtam, hogy huszonéves fejjel megtanultam zenélni.
Csak azt, hogy szíven ütött, mikor azt mondta valaki, felnőtt fejjel nem lehet megtanulni jól zongorázni... Mert én úgy gondolom, hogy nincs ez korhoz kötve. Persze egyértelmű, és aláírom hogy jócskán de jócskán jobb annak aki csemeteként kezdi, hisz ő 20 év tanulás után is fiatal, és mire huszonéves már virtuóz. Viszont én aki 22 évesen kezdtem el zongorázni, leszek 40 mire ezt elmondhatom majd magamról... Persze most még elszánt vagyok, (26 évesen)de bármikor jöhet a család, vagy bármi ami eltéríthet a célomtól. Remélem nem így lesz...(Most nem a csládra gondoltam, még mielőtt valaki félreérti:)
Tehát ne érts félre, nem azt mondtam, hogy megtanultam zenélni 3-4 év alatt, hanem azt hogy fenőtt fejjel kezdtem neki, és ugyanolyan jó zenész leszek majd 8-10 év múlva ha ezt a hozzáállást folytatom, mint ha 6 éves koromtól kezdve 16 éves koromig tanultam volna.
Átlagos füllel, ill. képességekkel rendelkezőnek tartom magam, nem vagyok egy nagy tálentum...
Nem szeretnék idegen tollakkal ékeskedni. Sok Koko tud róla bővebbet.
A frese-nél be lehet állítani egy csomó dolgot, az nagyon hasznos. a Sync-be meg bele törődök.
Nálad a cancel akkordok, hogy mennek, ha Szól egy repeat-os pad?
Azonkívül nekem az elején az volt furcsa , hogy ha megy a kíséret és közben akarok stílust váltani , akkor automatikusan a gyári tempóra állt át . Ez akkor zavaró . mikor próbálgatom , hogy adott nótára milyen stílust lehet ráhúzni . De szerencsére be lehet állítani ezt is , hogy megtartsa a tempót .
Na aki tap-pal használja a hangszert az ne vegyen s900-at !!!!!4
Ugyan is 10 esetből legalább 2 szer bakizik a kapcsoló , vagy egy ütésre 2-őt kapcsol , vagy egyet sem .... vagy zongorabillentéssel kell beütni a tempót .... nagyon szarok a kapcsolói !!!!!!