Na aki tap-pal használja a hangszert az ne vegyen s900-at !!!!!4
Ugyan is 10 esetből legalább 2 szer bakizik a kapcsoló , vagy egy ütésre 2-őt kapcsol , vagy egyet sem .... vagy zongorabillentéssel kell beütni a tempót .... nagyon szarok a kapcsolói !!!!!!
Mozo! Köszönöm, ez megvan nekem is. Rányúlok egy harmóniára, ha a balkézben zongi van pl, akkor nincs is gond, mert csak megszólalt valami egy pillanatra. De mi van akkor, ha egy orgonát teszek az L2-hez? Megütöm, az szóldogál, aztán benyomom a sync-et, majd 4 a tap-ra.
Ja .... persze , ha éjjel nappal gyakorolsz , akkor igen , de " normális esetben " nem .
Persze itt is az a lényeg , hogy egy elveszett tehettség kezd el felnőtt fejjel zenét tanúlni , vagy egy antitálentum . De szerintem a tehetséges emberek zöme .... vagy valamennyi ... már gyerekkorában tanúl zenét .... bár ez nem törvényszerű . De én már láttam nagyon sok embert aki nagyon szeretett volna felnőtt fejjel megtanúlni egy kicsit zenélni , sokat gyakorolt is , de valahogy nem az lett belőle amire gondoltak . Én sem vagyok egy nagy virtuóz ... soha nem is gondoltam magamról , de mikor az én játékomon elcsodálkoznak , és leesik az álluk , akkor az ő szintjük nem jelenti azt , hogy zenészek .
Egyébbként ha már azt mondtad , hogy Te megtanúltál huszonéves fejjel zenélni ... én részemről kíváncsi lennék rá ...
Szóval az a kérdésed , hogy hogyan tudod a Tap -pal indítani a kiséretet is , nem csak a dobot . Nagyon egyszerű a Part select-ben ( R1 R2 L ) kell a leftet ( balkézmanuál ) benyomni és természetesen a Hold gombot is , mert így nem felejti el a gép azt a harmoniát amit adsz neki ... ellenkező esetben elfelejti . És ha így indítassz a tap-pal akkor indúl a kiséret is
ha valaki már megírta akkor bocs , mert még nem olvastam végig a kommenteket :)
Ha az L1 nincs bekapcsolva, és csak a 3 hangból álló cancel-t detektálod, még hasznos is lehet. A dob mellé, ami ugye folyamatosan szól, be tudsz ütni egy cint. Rock-iknál jó. Én egyébként is használom, sima kiállásokhoz is.
A HFH-t meg csomós kézzel is eljátszom. Na jó, megpróbálom eljátszani.)))
Kecsi! Az én kezeimen folyamatosan csomók vannak, Már "gyárilag", hogy azokat kibogozzam, nem elég ennyi idő.))
Sőt! ha kezetfogunk még szálka is mehet a mancsodba. Mikor borotválkozom, rögtön utána gyalulom is a kezeimet.
Valószínű, hogy valahol állítható a lehetőség, de hol. A könyv nem ad rá instrukciókat. De majd most végig nyomok mindent, meglesz az, ha van ilyen.
2007-11-08 08:43 |
#10808
"nagyobb gazságokra" :))) - nem is tagadom, zoly ;)
Én ezt a 3-4 ujjas kiállást már próbáltam régebben, működött 3 ujjal is. De tegnap csak a 4 ujjas verzió ment (mikor a bass. megmarad). Ezek szerint ez is állítható valahol, mert simán fingered módban használom. De különösen nem zavar, még nem alkalmaztam eddig. Ez a fnkció talán azoknak lett kitalálva, akinek néha összegabalyodnak az ujjai, és amíg kibogozza, ad egy kis időt a gép
Vannak kiemelkedően tehetséges emberek, akik egyszerűen fogékonyak az ilyesmire. Amúgy ha valaki éjt nappallá téve billentyűzik, napi több órát művészi felügyelet mellett gyakorol, - most lehet furcsának fog hangzani -
3-4 év alatt kurva jól meg lehet tanulni zenélni...
Valamelyik nap valaki azt mondta itt a fórumban, aki 30 évesen kezd el zenélni, már késő...
Mekkorát tévedett!!!
Egyértelmű ehhez az kell, hogy hatalmas akarat legyen benne, legyen valaki aki állandóan foglalkozik vele, magyarul az égadta világon ne legyen másra dolga!
De meglehet! (Na ezzel most vigasztalom is magam, mert én 22 évesen kezdtem el zenélni...)
Most olvastam lentebb, hogy legalább Zétának sikerült örömet szereznem. Már nem volt felesleges leírnom az ilyen irányú tapasztalataimat.
Zéta! nálad a syncstart és a tap hogyan működik együtt?
Köszi előre is.
Hegedűs Zoli! Esetleg megnézhetnéd te is a tegnapi problémákat, lehet a T 2-nél már megoldották.
De most hallottam a T 3-ról, majd ott.
Még Mozot kéne megkörnyékezzem, de Ő meg háziorvos képzőbe jár, mit neki Yamaha, ha csak nem gyárt fecskendőt is.)))
Sziasztok! Enyém a hangszer, olyan harmóniát fogok rajta, amilyet akarok.)))
Gondoltam, Hogy Kecsi, meg Mmaestro ha épp it van érteni fogja amit írok. Azt nem, hogy kecsi is beszól, de ha valaki dobálja ki a Pianostringeket, az sokkal nagyobb gazságokra is képes.)))
Kicsit komolyabban: Ezt A "cancel" akordot már a PSR 400 tudta. Kollégák soha nem értették, hogy mit csinálok, ha a kezem el sem veszem a billentyűzetről, s ki tudom "állítani" a "bandát". Nem gondoltam, hogy a padok majd nem foglalkoznak az "utasítással". A 4 hangból állót már le sem mertem írni, de azt nem gondoltam, hogy anélkül mondják kollégák, hogy tudatlan vagyok, hogy megpróbálnák a hatását.
Maestro! Megoldást nem találtál esetleg? Végig bogarásztam a könyvet, az angolt is, de egyik problémámra sincs benne orvosság.
Egyébként meg: A Yamaha fésű persze, hogy jobban szól, pláne ha eredeti Yamaha selyempapírral használod.
"g-gisz-á" és "g-gisz-á-áisz"
Le lehet nyomni 3 szomszédos billentyűt. A szomszédos itt most félhangonként értendő. Az "akkord" neve: Cancel. Ez persze zeneileg nem valódi akkord, hanem csak egy "álakkord", egy vezérlőkód, aminek a hatására a kiséretből kiállnak a hangszerek, csak a dob marad. A Break helyett szoktam használni bizonyos esetekben. Ez benne van a PSR-3000 DataList 24.odalán. Az viszont nincs benne, hogy ilyenkor a Multi Pad nem áll ki, hanem dúr hangnemben játszik tovább (akkor is, ha moll volt eddig). Ez a Cancel "álakkord" csak Fingered, Fingered on Bass és AI Fingered üzemmódban érhető el.
Le lehet nyomni négy szomszédos billentyűt is. Ez egyáltalán nincs publikálva. Az "akkord" neve: Cancel/Bass (Ezt írja ki a kijelzőre). Ennek hatására az előzőhöz hasonlóan kiállnak a hangszerek, de a dob mellett a basszus is megmarad, mégpedig a négy lenyomott hangjegy közül a legmélyebb lesz most a basszus (tehát a fenti példánál:G). Ez a Cancel/Bass "álakkord" a következő üzemmódokban érhető el: Multi Finger, Fingered, Fingered on Bass és AI Fingered. A Multi Pad még rosszabbul viselkedik. Egy olyan hangnemben játszik ilyenkor, amit még nekem sem sikerült felismernem, azonosítanom.
Szerintem jobb lenne, ha mindkét esetben inkább kiállna a Multi Pad is, a többi dallamhangszerhez hasonlóan.
Üdv:
MMaestro
Te Zoli, ezt a funkciót ismeri hivatalosan is a Yamaha a 2100-tól felfelé. Kicsit lentebb írtam, ha 4 egymás melletti hangot lenyomsz az alsó részen -ilyen értelmes akkord ugye nem nagyon létezik- akkor a következő harmónia megfogásáig kiáll a zenekar, és csak a dobok meg egy alap basszus dolgozik. A zoly erre célzott, mikor a g-gis-a -t írta.
hali, veszprém környékén nincs valmi billentyűs ficsur aki szeretne jazz-t meg funky-t tolni bass-dob-trombita-bill felállásban? ha igen akkor a blueomega@vipmail.hu ra irjon mailt köszi!!
Nem értem ezt a g-gisz-á-s dolgodat. Az milyen harmonia? Mikor használod? Nem bátából kérdezem, de én nem igen használom ezt az összetételü harmoniát, tehát nem áll meg.
Ismertem egy öreg zenészt akinek nem sok köze volt a zenéléshez, de olyat tudott, hogy még a Roland cég vezetői is csak néztek.
Vásárolt egy G-1000-t. Csoda jó hangszer volt(nekem is volt), de nem igazán értett hozzá. Na most akkor zsonglőr volt, hogy egyszer úgy lefagyott a hangszer, hogy besem lehetett kapcsolni. Elvitte megcsinálták neki. Haza hozta, majd nem telt el 1 hónap ismét ugyan az volt a baj. Nem értették, hogy mitől fagy le. Na most az öreg rájött, hogy olyan harmóniát fogott le, amitől azonnal kikapcsolt a hangszer, majd csak a szervízbe tudták ujra éleszteni. Nem hitték el neki. Elkészült a hangszer, és az öreg ki is próbálta, és lám a szervizes elött fagyott le. Lejött a Kiss Csaba is, meg mindenki, és hoztak 3 bontatlan G1000-t, az öreg mind a hármat hazavágta. Végül is kapott egy vadi újjat, amit kijavítottak az Olaszok. Szóval vigyázz a harmoniákkal. És az állítják, hogy minden harmoniát kitaláltak már?
Valóban nem a nekik legkedvesebbet, csak így egyszerűbb volt leírni. A lassítás pedig nem mindegyik stílusra igaz. De hasznos dolog á,m.
Miért kezelném csukott szemmel? Nyitva van az.
Nem a nekik kedves dúrt hozzák, ha chord-cancelt nyomsz (4 egymás után következő félhang egyszerre lenyomva) hanem a négy közül a legalsó dúrját - a multipadon, az arrangerben meg az alsó hang "one-note" alap basszusát.A gyári multipadokkal legalábbis.
rere45 ha Te negyede úgy tudnád becsukott szemmel kezelni a Tyrost mint zoly, akkor szabadna csak cikizned !
Jahh.. hát minden nap tanulok valami újat hangszerkezelésből... Most jöttem rá (azaz egy oldalon olvastam) hogy ha gyorsan 2x megnyomom bármelyik ending gombot ... Na mi történik ? szépen lelassulva áll le az ending. Szerintem ez sincs benn a gépkönyvben . Bár halkan jegyzem meg, most hogy tudatosult a dolog, oda is van írva a gombok fölé : ENDING/rit. Ez a szép ebben a hanxerben ... Sokáig lehet felfedezni, mint egy titokzatos nőt.
Nekem van az is. De a történet nem erről szól, hanem, hogy béna vagyok-e, vagy esetleg a Yamaha töketlenkedik. Tűvé tettem a könyvet, szó nincs azokról, amiket keresek.
Ha váltok, akkor csak fésű, selyempapírra. Igaz korlátozott a polifónia, de talán azt majd felérem ésszel.
Kecsi! Ezek mind be vannak kapcsolva. Ha emlékszel, a Roland-nál definiáltam a harmóniát, megnyomtam a sync-et, aztán ütöttem a tap-ra. A kíséret a megadott akkordal indult. Na valami hasonlót kéne itt is. Nem emlékszem, hogy a 2000 vagy a 2100-nál próbáltam-e, regeket használtam. Most viszont néha kellene, hogy a stílus ne a rögzített tempóban induljon, hanem az általam megadottal. Persze ha nem megy, letárolom más tempóval is rgt-nek.
De azért a tököm tele, hogy egy ilyen drága hangszernek a gyerekbetegségeivel kell küzdenem.
Leírok még egy érdekességet.
Megy a kíséret, s hozzá pad, lehetőleg olyan, ahol akkordok vannak, pl. valamelyik gitáros.
ha ilyenkor megfogunk egy olyan akkordot, hogy mondjuk g-gisz-á, akkor a kíséret megáll és csak a dob szól tovább egészen a következő harmóniáig. Igen, de a padok meg úgy viselkednek mint amikor kapnak egy olyan instrukciót, hogy egy ujas mód van, s hozzák a nekik kedves dur-t. Lehet kicsit zavaros, de ha kipróbáljátok érthető lesz.
Na eddig akkor ok. A hátom intró gombtól balra van még nekem 4 gomb : autofillin , ots link, acmp on/off , fade in/out . Namármost az accomp on/off-nak is bekapcsolva kell lennie. Sajna előre nem tudod megmondani neki, milyen akkorddal induljon, legegyszerűbb ha miután elindultak a dobok, egy main-variaton-ra rányúlva ( auto fill in bekapcsolva) nyúlsz rá az akkordra, és onnan indul a zene.
Másik megoldás, ha előtte benyomod a left gombot és mellé a hold funkciót, akkor a megfogott akkordon indul a stílus is.
Remélem jól. Ütök 4-et, aztán a megfelelő tempóban el is indul a beállított kíséret, de csak a dobok. Nekem meg az kéne, hogy a kíséret is induljon, persze az előzőleg meghatározott akkordal.
2007-11-07 19:36 |
#10780
Ácsi Zolybácsi! Jól használod Te azt a tap gombot???
Az arról szól, ha szinkronstart-ha nem, 4szeri leütés után elindul a dob vagy stílus abban a tempóban, amilyenben 4x beütötted. Negyedikre kialszik a szinkronstart, de elindul a ritmus.
Az hogy ots váltásra kikapcsol a sync.start meg attól lehet, hogy mikor a stílusrészt ots-be tároltad, épp nem volt syncstarton az a beállítás.
Köszi Kecsi, ennyit megértek.
Viszont a tempó dologra nem jövök rá. Csinálhatok bármit, ha ots-t váltok be, ha magam nyomom meg a sync-et, a tap kioltja.
Hogyan találtalak meg?
Hát én rendszeresen tájékozodom a Partyzenekarok oldalán és nem tudtam hogy te vagy a zenekarba, csak újnak jelőlte, és megszoktam hallgatni őket. Én mát láttalak az IWIWEn biztos emlékszel amikor Bakkerrel nyomtátok akkor utánnad néztem, és mikor megláttam a zenekart, és téged láttalak, megnéztelek az Iwiwen és láss csodát ugyan az. Én sokat nézelődök pl. megnéztem az összes KETRONT és nem tudom tudod-e, hogy kijött egy új és nagyon komoly KETRON AUDAYA a neve.
Szóvel grastulálok a zenekarotokhoz, és az én szemembe hiteles vagy, ha esetleg írtam valamit amit nem kellett volna bocsi.
Az összes elismerésem a tiéd.
Zoly : egy rövid részt idevágok a Tastenwelt tips&tricks oldaláról a T1-el kapcsolatban .Ha nem egyértelmű a német, lefordítom.
Tipp: Starten Sie deshalb ein Repeat-on-Pad erst auf die Zählzeit 4-und also kurz vor dem nächsten Takt. Die Wiedergabe setzt dann genau mit Beginn des nächsten Taktes ein. Das Pad läuft synchron zum Style bzw. zum Song.
A többit itt találod :
http://www.tastenwelt.de/tipps_tyros.0.html
Kecsi! Valahol be lehetett azt állítani, hogy a padok ne induljanak el a nyomásra, csak ha már elértek a szinkronizáláshoz.
2007-11-07 18:35 |
#10773
Nálam a padok úgy működnek, hogy ha előbb indítom mint a stílust, akkor az első ütemfordulóig csűszásban vannak, majd a következő ütem elején szinkronozódnak. Ha viszont stílus indítása után - még ha nem is "egyre" - nyomok egy repeatos padot , az attól az ütemrésztől indul, ahol a stílus tart. Ettől lehet eltérés, ha egy pad nem azonos ritmusképlettel lett felütve. Ezt olvastam is valahol, hogy ez így van rendjén. Én nem találtam olyan opciót, ahol ezt lehetne állítani . Az ots-ek váltását ellenben lehet állítani, hogy ütem közben, vagy a következő egészre váltson .
Azt sem tapasztaltam, hogy kilépne szinkronstartból, ha a tempóhoz hozzányúlok . Aki másképp tudja, ne rejtse véka alá. Mindez a 3k-ra vonatkozik, Zolynak T1 van.
Sziasztok! következő a gondom: megnyomom a syncstart gombot, aztán beütöm a tempót. és a tempó kioltja a sync-et.
Be lehet ezt állítani?
A másik pedig a padok szinkronizálása. Kecsivel már régen beszéltünk róla, de akkor nem állítottam be.
Kollegák !
Szilveszteri bulim "alma".Két szék közül a pad alá "szindroma"
A régi helyröl nem rendezik meg,az új hely /akivel tárgyaltam/lecsusztam.Ha esetleg valamelyötök tud sziveszteri buliról segithetne.Észak Tolna és Dél Fejér megye.
Ja ... most gondolkodok ... milyen hangszered van T2 ... mert ha annak a saját hangszóróival zenéltél ... ugye az egy külső szett , akkor teljesen jó a dolog .... úgy értehtő .
Neked ... mivel nem vagy kezdő , nem fogom elmagyarázni azt a tétyt , hogy egy hangzás nem elsősorban attól lesz hangos , zavaró , mert sok hangerőt adsz neki , hanem mert .." kócos " a hang ... nem tudom érted-e ?? Szóval ha a vendég azt mondja , hogy zavaró hangos a zene akkor nem biztos , hogy a hangerőpoti van fölcsavarva nagyon , hanem a hangfaladnak ( általánosságban ) van szar hangja .
Én is dolgoztam bárban ahol nagyon közel űltek hozzám ...sőt egy kis étteremben is , ahol az első asztaltől símán meg tudtak etetni engem is zenélés közben . De ide is motyóval mentem , csak leporoltam a hifitornyom hangfalait , azokat beállítottam , és a kemény 86 db -es érzékenységüket " megküldtem " . És a hangzás abszolút konszolidált , nem zavaró , de mégis telt dinamikus lett .
A hangszer saját hangszóróival való zenélést azért tartom .... bocs , de hülyeségnek ... , mert a pozíciójukból eredően a hallgatóságra talán még zavaróbban hathat , mint bármi más . És most nem térek ki a direkt , és visszavert hangok közti különbségre .... mert ugya a belső hangszóró a plafonra irányul . És aki ért hozzá tudja , hogy egy hangzás mitől lesz zavaró, fárasztó ... mi több idegesítő , és mitől jól hallgatható , pihentető ...esetleg relax ... ( bár az más tészta ) Pl. a hifisták is megkülönböztetnek ... jól hallgatható és fárasztó hangfalakat , rendszereket .
De persze ez az én véleményem . Egyébbként ha még így is hangos a zene a hallgatóságnak akkor jöhet a következő lépcső ... a zenész fejhallgatóval zenél , hogy ne zavarja a vendégeket . .... csak mellékesen , én ilyen esetekben szünetet tartok ...
Na ez persze más tészta. "Buliveszély" esetére nekem is ott lapul egy 2x150W-os motyó a kisbuszban.
Ha meg eleve tudom, hogy csoport lesz, és nemcsak betúrják a fejükbe a tápot, hanem fennál
a komoly veszélye a bulizásnak, akkor eleve semmi kísérletezgetés: Beszerelem a nagy(obb) cuccot.
Sima, szimpla vacsorázós estékre viszont teljesen fölösleges "ágyúval verébre" lőni.
Volt szerencsém nekem is egy "kolléga" produkciójához hasonló megoldással. Egy vadászházba mentünk nyugdíjas búcsúztatózni . A srác mikor látta, hogy 30 fő körül vagyunk, és csendes vacsorázásra készülünk, lenn hagyta a kocsiban a hangfalait. Hát sajna hatalmasat tévedett. Nem tudta, hogy a miénk egy félelmetesen bulizós osztály, ráadásul 3 emberke is épp nyugdíjba vonult. (azaz mind3an több hektó szesszel készültek).
Vacsora alatt szépen elszóldogált a Pa1x a maga hangszóróin, de aztán 22 óra körül.... Hát beindult a banda Képes volt hajnalig szarrá nyúzni a gép tápját, le nem ment volna a hangosításért. Nem zavarta hogy gerjed a mikrofonja a hangszórók fölött, hogy leült a hang minden beütésnél, hogy egy hajszálon múlt a gönc élete...
Ezzel most nem Baloo csendes éttermi háttérzenéjét akarom kritizálni, de nagyobb igénybevételre nem érdemes megölni a hangszert.
Én vagyok az az elvetemült, hallássérült, nemnormális, aki képes egy 35 fős kb. 50 négyzetméteres
kisvendéglőben, - ahol az első vendég 1m-re ül a hanxeremtől, - a YAMI saját hangszóróján zenélni...
Bizony borzalmas! Tele is van a panaszkönyv bejegyzéssel: "A zenész soundja elviselhetetlen!"
Komolyra fordítva a szót:
Én sem hittem volna el soha, hogy ez lehetséges, és soha nem próbáltam volna ki, ha egyszer
nem látok, és hallok egy kollegát hasonló körülmények között dolgozni, egy 2k-val.
Egyenesen megdöbbentem, amikor hallgatózva hosszasan keresve a hangfalakat rájöttem:
Mindaz amit hallok, csupán a hanxer hangszóróiból jön...
Beszélgettem is a kollegával, elmesélte, hogy hosszas kísérletezgetés, variálás után
ez lett az egyedüli megoldás arra, hogy senki ne baszogassa azzal, hogy zavarja a zene hangereje,
és ezzel együtt még hallja is amit csinál...
Eltelt néhány év, és én is hasonló szituációba kerültem. Emlékeztem az esetre, gondoltam kipróbálom... Bejött...
"Hát ...ilyenről még nem hallottam . Szerintem borzalmas lehet..."
Szerintem meg ne alkosson valamiről (főleg egy ennyire szubjektív dologról)
ítélet színtű véleményt az, aki még sohasem próbálta, csak sejtései vannak a témában...
u.i.: Hangsúlyozom: Asztali, vacsora zenéről, és nem "Rúgjuk ki a házoldát vazze" buliról van szó.
segítség!!4billentyűs vagyok egy zenekarban,és vennék egy billantyű-ének kombót.szerintetek a laney ah 200 jó kombó,vagy a roland kc 550?vagy a peavey kb5?vagy egy keverőerősítővel jobban szól alapnak a billentyű?dobgépet nem használunk.jelszó:gyerekcipőben
Nem tudnám egyszerűbben elmondani én sem. Pedig sokat fűztem össze a legkülönbözőbb hangszereket, és a lehető legtöbb módon. Csak annyit kell megérteni, hogy adott 16 csatorna, ahol az eszközök kommunikálnak egymással. Egyforma csatornán kell lenni a küldő hangszernek és a fogadónak. Ha ez meg van, akkor lehet foglalkozni a többivel. Programchange, stb.
Én ebbe hóttziher voltam, hogy szegény nem fogja megérteni így :) Almatom ne mindig a magunk fejéből induljunk ki...
A cserépkályhától kell ezt elmagyarázni. ott kezdődik, hogy nem a hangmodulon kell +/- gombozni ahhoz hogy a "zongorának" más hangja legyen. A layer meg réteget jelent, de ez sem egyértelmű egy laikusnak.
Van egy erdélyi magyar nyugdíjas zenész barátom, aki amerikában vagy 20 évig vendéglátózott főállása mellet. Tehát nem volt gond neki az eredeti gépkönyv elolvasása, megtanulása. Mégesm érdekelte , mikor próbáltunk neki a hangszereit felprogramozni : mondtuk, sokkal könnyebben dolgozik, ha azt a 8-10 alap stílust user-be menti, és nem kell össze vissza nyomogatni stílust, hangszínt, arányokat.
Az Ő szavajárása volt : "f@szom a júzertekbe"
Mégis úgy zenél ma is az új hangszere a keze alatt, mint az álom (PA800).
Hát valahogy így lehet a pécsi kolléga a combinkkal, meg lájerünkkel.
Érdekes a téma itt a hangrenszerekkel! Ebbe én is belekotyognék: minden számít, a legapróbb dolog. Sajnos az egyik buliban feldöntötték az egyik oldalon az állványon levő kisebbik hangfalamat. 2 en vagyunk, a gitáros barátomat majdnem letarolta. A becsapódástól a mélyhszóró mágnese elmozdult, ami összeszorulást eredményezett. Miután megcsinálták, azt vettem észre, hogy nem úgy szól mint a másik. Kicsit halkabban, és finomabban adta a mélyet. Ahhoz képest a másik picivel erőteljesebb, a mély keményebb, ütősebb volt. Reménykedtem benne, hogy a javítás után ugyanolyan lesz a hszóró mint volt, de nem lett olyan.
Másik: Most, hogy a PA 60 ba szerkesztem a stílusokat, azt a tanácsot kaptam, hogy ne adjak a hszer saját megszólalására. Röffentsem a cuccot, és ha abban jól szól a stílus, akkor jó. Végülis azon használom a bevetések alkalmával, így logikusnak tűnik a dolog.
2007-11-07 13:40 |
#10756
Zoly !
Tudom melyik az a hang, Ő is abba van belészerelmesedve. Valóban nagyon eltalált egy feelingje van. Azt mondta, ha a 3k-ban benn lenne ez az egy hangszín, máris cserélne
A hangváltóról annyit, hogy nagyon sok olcsó és távolkeletről jött hangfal megtáltosodik , ha elhelyeznek benne egy oda méretezett tisztességes hangváltót. Mert képesek azon spórolni a piszkok. Csak az a 7 alkatrész hiányzott nálam is a DAP8-ból, hogy monitornak kitűnő falat faraghassak belőle. Csak ráment 2 napom, mire sikerült kimérni a szükséges értékeket. Így lett 20ezer helyett 21500-ért egy pár monitorfalam. Pedig ennyit megérne a gyártónak is, hogy ne fikázzák őket annyira.
A régebbi Korg-ok 2x 47 effect-et tudtak. Ezek között volt olyan is, ahol komnbinált effect-ek szóltak, pl rotari és delay. A Pa sorozatnál már lényegesen több effect van, tán 4 effectproci van bennük.
Valamiért viszont az I-30-ra még most is esküsznek. Azt mondják anyag van benne, meg, hogy a sound lényegesen jobb, mint az I-35-40-50-ben. Nekem néhány hangszín hiányzik, ami volt a Korg-ban, pl. tenornoise. Hasonló van a Yamaha-ban is, de még sem az. Kecsi! Ha jársz a Május 1-ben, Aranyoskámat kérd meg, mutassa meg, melyikre gondolok.
Tehát:
-a korg 05R/W fogadó (RX) csatornája legyen azonos a zongorád küldő (TX) csatornájával
-figyelj arra, hogy a 05R/W combi módjában az esetleges 8 layer mindegyike ugyanazon midi csatornára legyen állítva, ahol a zongorával hajtod meg.
Innentől kezdve nyugodtan váltogathatsz hangszíneket.
Ezügyben az igazi megoldás az 1 utas hangfal lenne lásd : Bose , Vermona , ( a régi max 60 Wattos kéthangfalas ) ott nincsenek ilyen problémák . Vagy az aktív Crosoveres rendszer .
Igen .... tökéletes . Valóban a hangváltó a hangfal lelke . Most nem kezdek bele a fáziskorrekció , meg egyebek taglalásába ( annyira nem értek hozzá ) , de így van , hiába raksz 100 000-es hangszórót egy ládába , ha nem megfelelő váltót használsz hozzá . És ezt lehet hallani , a gagyi gyártók hangfalain , hogy minél jobban erőlteted a hangerőt , annál szarabbúl szólnak ez azért van , mert a hangszórók egymás ellen dolgoznak és ahelyett hogy erősítenék a hangzást kioltják egymás frekvenciáit . Ezért kell egy hangfalat vásárlás elött alaposan meghallgatni . Sőt ha már javítva volt akármelyik hangszóró , az is befolyásolja a hangzást , és elég egy kis anomália , már is összeomolhat a teljes hangkép . Szóval ez nem egyszerű dolog , inkább hagyjuk a szakemberekre .
nekem magas ez a midis dolog...egy korg sp-250-est kéne összehozni egy korg 05R/W hangmodullal. odáig már eljutottam, hogy midikábellel összekössem, de ez a csatornaválasztás meg egyebek, nekem magas. én úgy képzelem el (javítsatok, ha nem így van), hogy a zongival játszom a modul hangjait, és ha a modulon váltok egy hangszint a +/- gombbal, akkor az fog szólni a zongin...azért kéne helyi segítség, hogy kézzelfoghatóan bemutassa...de ha itt írod, megpróbálom megérteni...
Effekt ügyben : az I30-nak összesen 2 azazkettő különálló effekt processzora van, a 2100-nak meg külön a chorus és reverben felül még 4 azaz négy asszignálható effektprocija van. Ja és plusz a mikrofon csatorna a vocoderrel.
Úgy ezer évvel ezelőtt, miután feloszlott az utolsó alap felállású zenekarom, új zenekart szervezgettem - elektronikus alapok, élőben amit lehet hozzárakni, stb. -, midehhez viszont hangcucc is kellett. Természetesen lehetőleg azonnal, majdnem ingyen, de úgy szóljon, mint az álom. Na, beindult a barkács szakkör... Egy ismerőstől vettünk - télleg fillérekért - két REGENT (nem vicc) ládát, ami már egy kicsit belül át lett alakítva. Volt bennük egy 40cm-es REGENT vagy VERMONA (má nem tudom) mély, egy 28 cm-es akármilyen közép, meg egy 80W-os ringradiátor. Hagy ne mondjam hogy szólt, de legalább szólt, és majdnem ingyen... Persze pár próba után kitisztultunk, és rájöttünk, hogy ez így nem lesz jó, kicsit föl kellene tuningolni a hangzást. Na most jön a lényeg! Kaptunk egy címet, ahol is egy kis családi vállalkozás hangfalak, hangrendszerek építésével, javításával, stb. foglalkozik, és ajánlották, hogy keressük meg Őket, mert csodát tudnak művelni hangosítás, hangzás terén. Elvittük a falakat, vázoltuk a problémáinkat. Megkérdezték, hogy milyen zenét akarunk a dobozokon megszólaltatni. Kérdeztük, hogy ez mért fontos, erre mondták, hogy MERT AHHOZ FOGJÁK BELŐNI A FALAKAT! Na lényeg a lényeg, a mélynyomókhoz (REGENT vagy VERMONA!) nem nyúltak, a ringradiátorokhoz sem, a közepeket újra membránozták és tekercselték, majd légmentesen bedobozolták, és végül, de nem utolsó sorban készítettek egy KIFEJEZETTEN EHHEZ A HANGFALHOZ, ÉS A RAJTA JÁTSZANDÓ ZENÉKHEZ paraméterezett hangváltót. Aztán mi meg meghallgattuk, és leesett az állunk, de nagyon. Azóta is ezeken játszunk, és sok kolléga csodálkozott már rá a hangzásunkra... Ennyi volt, de ez nem mese!
Mint írtam találkozok olyan korg stílusokkal amiknek minden csatornaeffektje ugyan azon a szinten van . Lehet hogy régebbi korgból valók . Ezért kérdeztem , hogy az újakon mi a szisztéma .
Hát ...ilyenről még nem hallottam . Szerintem borzalmas lehet . Azért az igen műanyag megszólalás . Úgy már el tudnám képzelni ... nagyon kis helyen ... , hogy a hangszórókivezetésre rátenni két normális ( nem reflex , mega , storm ...stb ) hangfalat és azon szólna . Egyébbként a Yamaha használ a belső erősítőjében valami hangzásjavító processzort , ezt hallani a megszólaláson ... persze ez a vonalkimeneten nincsen rajta .
A saját hangszórókról nem vagyok nagy véleménnyel, de valaki meg azt írta, hogy kissebb helyen dolgozik a 3000 hangszóróival. Már is újra a pap ill. paplan effectusnál tartunk.)))
Olyan kérésem lenne,hogy akinek meg van
Korda György-Balázs Klári-Barátok amíg élünk című számának a kottája az légyszíves küldje el nekem!
Előre is köszönöm!
Ha van valami demo is róla az is jó lenne..........
czerkaz@freemail.hu
Hát én a saját hangszórója hangjából nem ítélnék meg egyetlen hangszert sem, de még egy profi fejhallgatóval is óvatosan. Azon a cuccon kell sütnie, amin rendszeresen használva lesz! Egyébként a drága, "neves" hangrendszerektől sem kell helyből hasra esni, hallottam már igen fosul szólni névre, meg ránézésre (meg árra!) komoly motyót, és nagggyon jól szólni "barkács" cuccot is! Ja, hogy egy hangfalból hogyan lehet olyat kihozni, amilyet nem is álmodsz, arról van egy hiteles történetem...
Ja ... de én itt arra akartam világítani , hogy más gyártó , más minőségű belső hangszórórendszert rak a gépébe ... tehát ne ez alapján ítáljük meg a hangszer megszólalását . Lehet hogy egy a saját hangszóróján vékonyan szóló hangszert kiteszel egy nagy motyóra , és már is jól szól . Meg az is lehet , hogy egy dögösen szóló ( saját hangszóró) hangszer a motyón brummogni meg ciripelni fog , és nem lesz közepe és emiatt érzed vékonynak a hangzást ... persze ez függ a motyótól is .
Én is ha találkozok Korg stílussal , elcsodálkozom , hogy a Hall1-es zengetőt használja és minden csatorna 90 -re van állítva ( ha jól emlékszem ) Ha beállítgatom a csatornákat ( bass 0 ) és a többit is leveszem akkor egész másképp szólal meg .
Azt egyébbként nem tudom , hogy a korg az új hangszerein is ilyen szisztémával effektezi a stílusait ? Tehát komplette az egészet ?
Egyetértek veled, azzal a külömbséggel, hogy egy hangszer hangját a másikhoz akkor tudjuk legjobban összehasonlítani, ha egyidőben szólaltatjuk meg. Én erre akkor jöttem rá, amikor vettem az 1500-öt, és mellettem próbálgattak egy 1000-et. Nagyon dominánsan lehetett érezni az 1500-ös fölényét. De önmagában, külön-külön szépen szól mind a kettő.
Ja ... ez valós probléma . Akkor maradni kell a megszokottnál . Van egy kollégám ... egyébbként jó zenész ... aki e15-öst használ a mai napig . Már minden alaktrészt kicserélt párszor , de azt ügyesen megtanúlta kezelni , és annál maradt . Egyszer még régebben vett egy Yamahát ... talán 2000-est és eladta , mert neki túl bonyolult volt a kezelése . Szóval vannak ilyen szempontok is . Egyébbként az E-15-öt úgy használja , hogy a basszust kézzel játsza , melette megy az akkordkíséret , a jobbkézzel meg amit kell . És már is sokkal több mindent tud vele eljátszani , mint ha a sokszor borzalmas eredeti basszust használná .
Ezt a memória dolgot egy ócsó laptoppal ki lehet küszöbölni. Én pl. egy Wingroove nevű progit használok, mely a midifájl elindításakor a teljes képernyőre kirakja a dalszöveget is - ha az el van mentve a midi mellé szövegfájlként. Szerintem sokkal praktikusabb, mint a karaoké, vagy a hangszer kijelzőjén megjelenő szöveg, mivel itt egyben látod az egészet! Nem is beszélve arról, hogy a laptop még ezer egyéb hasznos dologra is használható, a memóriája meg már a leggyengébbeknek is tizengigákban mérhető...
Midiben nem vagyok nagy guru ... semilyen sem , de ha érdekel a 3000-es megszólalása , hallgasd meg a lapunkon levő felvételeket . A címet megtalálod a nevem alatt .
És ha az S900-ra is kíváncsi vagy akkor arról is vannak felvételekk ... igaz amatőrfelvételek a http//nemozene.mlap.hu címen .
Mozo! de ha valaki sok midit használ, megőrül ha csak a kevéske memória van. Aztán az I-30 tulajok, nem tudtak megbarátkozni az újabb Korogokkal sem. Volt ismerős, akinek jobban tetszett az i-30 hangja, mint a paxé.
Nekem voltak Korg-jaim, nem szerettem őket, pont az effect-elés miatt.
Kösz Mozo! Ez a sávonkénti effektezés ez elgondolkodtatott. Meg hát a 18 és a 100 közötti különbség is számottevő... Egyébként vagy 10 éve használok Korgot (X5D) MIDI-k megszólaltatására, így nagyon erre a hangzásra van ráállva a fülem. Próbálkoztam másra váltani (pl. Roland GW-7, Korg Pa50), de a más hangkép miatt eddig mindig maradtam az X5D-nél. (Ja, a midijeimet egytől egyig átfésültem az X5D-hez, úgyhogy - nagyképűség nélkül állíthatom - nagyon jól szólnak!) A Pa sem jött be, hiába Korg, mivel más a hangképzése (HI), mint az X5D-é (AI2), viszont az i30-é még az, így ezen ugyan olyan jól szól minden. Most viszont "nyitnék" a vokálproci adta lehetőségek, meg a modernebb technikai megoldások felé (USB, stb), bár én eddig is mindig PC-Hostot használtam. Na ezek miatt kezdtem érdeklődni a Yamahákról! (Érdekes, de Roland valahogy szóba se jöhet... Pedig a midi fájlok döntő többsége szerintem Rolanddal - és talán Rolandra - készül.) Amit eddig hallottam a PSR-3000-ből, azzal asszem meg tudnék barátkozni...
I 30 vita . Bár én nem ismerem tüzetesen a Korgot , de néhány általánosságot azért megjegyzek . Elsőként azt a tévhitet , hogy egy hangszerben minél nagyobb vinyó van az annál jobb . hallottam már kollégától azt , hogy : Öcsém ez nagyon jó hangszer , ebben 30 Gigás vincseszter van . Szóval tökéletesen mindegy ...szerintem ... , hogy 1000 stílust és/vagy midit tudsz fölpakolni a hangszerre vagy 100 000 000 -t tehát ez ne legyen döntő . A másik veszzőparipám . Mindíg nézzük meg , hogy az adott hangszer mennyi ROM hangmintát tartalmaz Yamahánál Wave Rom Korg/Roland PCM ...ez nagyvonalakban előrevetíti a hangok minőségét ... a több a jobb ( megjegyzem az i30-ban ez 18 MB A 3k-ban 100 Mb ) Aztán még egy fontos dologra kitérnék , ez pedig az effektrendszere a hangszernek . A Yamaha a 2000-től csinálja a midire és a stílusra is a csatornánként független effektlehetőséget . Ez ugyanúgy működik , mint ha egy keverőn állítand be az egyes hangszerek értékeit , persze az effekten kívül a panorámát az EQ-t és még jónéhány funkciót . Amelyik hangszeren ez nem így működik az LÉNYEGESEN !!!! gagyibb megszólalást fog produkálni ( függetlenűl a vinyó méretétől ) .
Tehát én most csak erre a 2 dologra tértem ki , de ezeket általában a zenészek nemigen szokták figyelembe venni ,persze vannak más különbségek is .
A megszólalásról meg annyit , hogy ez persze szokás kérdése , de igazán az a puding próbája ha megesszük . Obijektíve akkor tudunk összehasonlítani , ha felveszünk egy adott műsort a Korggal is meg a Yamahával is és visszahallgatjuk . Így már biztosan nem lesz akkora különbség , mint ha a saját hangszóróján keresztül teszteljük a hangszerek hangjait .
Hát most akkor vitázzunk azon, hogy 2100 vagy I-30? Aki Korg-ot használt, az első időkben meg fog őrülni a Yamaha hangzástól, de ez bármelyik Yamaha-ra igaz. Sajnos a 2100-nak kevés a memória területe 1,44 + a lemez. A I 30-ba viszont ott a Hd. Van persze még bőven különbség, vokál, effect, de ha választhatsz, bőven 3000, akkor nem lesznek kétségek.