neked kurvanagy pofádvan bazze!
És igenis lehet villanyszerelőből zenész.Méghozzá olyan aki nem matekozza össze a zenét.Most nem a floppyhuszárokról beszélek, sajna abból is sok van. De nem értem miért általánosítasz....
Sziasztok!
Nem szeretnék "tamáskodni",de a moonflower és a black magic woman is cha-cha alapokon nyugszik.(szerintem)
Hallgassátok csak meg egy picit jobban...
www.bugocsiga.hu/santana.mp3
(kb. a 30-ik másodpercnél van a váltás)
A percussion eléggé meghatározó mindkét számban,de az alap az mégis csak cha-cha.
Bossanova a környéken sincs.
A moonflower eleje inkább rhumba + percussion.
Sok zenész el sem tudja képzelni, hogy vannak, akik csak azért tanultak meg szintetizátoron játszani, mert érdekli a hangok világa, és eszébe sem jut másoknak játszani.
Először is újra megköszönöm, hogy a segítségemre siettél. Annak ellenére, hogy bombajó, "húzos" kis stílus, sajnos ezt valóban a Black Magic Woman-ra írták. A Moonflowerre inkább csak "ráerőszakolni" lehet. A két nóta között alapvető különbség, hogy míg a Moonflower Bossa Nova alapokra épül, a Black Magic Woman Cha-cha-cha "talapzaton" nyugszik. Szóval latin-latin ugyan, de mégsem ugyanaz...
Lehet, hogy ha végképp nem találok a Monnflower-re illő vagy inkább spec. arra írt stílust, akkor nekiállok alakítgatni ezen, mert azért nem áll annyira nagyon messze tőle.
Én nem bántom Jazzbass-t! Szerintem ő egy jó zenész, és aki jó zenész azt eleve példaképemnek tekintem:) Na meg segített is, tehát emberileg sincs gond vele... Az, hogy felháborodik azon, hogy valaki nem ért a zenéhez, és mégis zenél, az szerintem valahol érthető. Annak érthető, aki nagyon sokat tanult azért, hogy igazán jó lehessen! De ettől függetlenül, oly feleslegesen idegeli magát ezen az ember.Úgysem változik semmi.
Egyébként az is észrevehető, hogy akik nem nagyon tudnak zenélni, azok is lenézik ám a profi zenészeket! (Hát mit szól be? A nép ezt szereti, meg azt szereti, ide nem követelmény az hogy valaki bárzongorista legyen! Nem lehet mindenki Oscar Peterson...stb.)Szóval elég kétélű penge ez, de mindegy.
jó reggelt.Akkor én meg sem szólalok:).az én szakmám cukrász -pék .De gyerekkorom óta életem a zene!Sajna nincs semmilyen képesítésem,de ahová elmegyünk zenélni ketten(egy dobossal)vagy legyen többtagú zenekar ,még eddig kudarc nem volt,sőt!!rengeteg embernek csinálok zenéket,mert nekik úgy kell ahogy én megcsinálom ,mert az dögös .én ennek örülök.én is kisértem már híres embereket ill.játszottam velük ,és kezet fogtak velem ,gratuláltak.persze nem hátrány ha tudod a hangokkal mi az állás.viszont floppyt nagyon ritkán használok,ha lehet soha.nem esek kétségbe ha esetleg az az 5lemezem véletlenül otthon marad.ja, a másik,sokkal kellemesebb lenne a légkör ha összetartanánk nem pedig száthúzna a társaság.mikor itt meg mertem említeni hogy nem ismerem sem a kottát sem az alapvető dolgokat,kaptam ám én is hideget meleget.sztem jogtalanul.mert mindennek ellenére ugyanúgy megdolgozok a pénzemért ha zenélek mint a képzett kollégák.végig éneklem a bulikat ,és nem játszom a lemezlovast.ennyit szerettem volna csak.szép napot ,bújjatok el mert meleg lesz ma is.tiszteletem!!
Szép volt Jazzbass! Ezzel a stílussal még sokraviszed! Olvastam a Miért szeretem a haknit c. művedet.Lehet nem mindig a vendégekkel van a baj!Egyébként a villanyszereléssel kapcsolatban nincs igazad. Én dolgoztam olyan szaxissal, akinek kőműves volt a civil szakmája. De nem azért lett kőműves, mert az volt álmai netovábbja, hanem kényszerből.Amikor az ő idejében "pályaválasztás" volt a szülei valami "rendes" szakmát szántak neki.Csórók voltak. Húszévesen esti iskolán leérettségizett, utána kat.vizsga. B-kat. szaxofon-klarinét.Huszonpár évig játszott "főállásban" zenészként egy étteremben,de megszünt a hely, és a kisvárosban ahol él nem volt más lehetőség, ezért haknizni jár. A hapsi életveszélyesen jó a hangszerén, pedig KŐMŰVES!!! Szóval ez a nagy igazságod megbukott. Én 82 óta játszok zenekarban, előfordult,hogy vendég volt olykor-olykor egy előadóművész, mint pl. Csepregi a szaxis, de sohasem fordult elő, hogy ezek a menők "leszerencsétleneztek" volna minket. Nekik nem volt akkora arcuk. Egyébként ha a buliban beszól a vendég akkor lefejeled?
Szia BALOO!
Találtam Neked Santana Style-t.
Innen le tudod tölteni:
www.bugocsiga.hu/santana.rar
Ez jó a mooonflower-hez ill. a black magic woman-hez is.
Szerintem kicsit vissza kéne venni orcailag, és nem lenne itten semmi gond kérem.
Vagy csak én gondolom így?
Egyébként jómagam sem rajongok a midifájlok révén "zenésszé" avanzsálódott traktorosokért, bádogosokért és villanszerelőkért, (akik féláron nyúlják le a bulijaimat nap mint nap), de azért nem fikázok le boldog-boldogtalant, és nem fényezem magam az iskoláimmal. Nem is gusztusos egyfelől, másrészről meg úgyis szélmalomharc...
Nem itt fognak eldőlni, illetve megoldódni a zenész szakma problémái.
Bocsi, hogy belavauztam, csak ez jutott így hirtelen eszembe itten az éjszaka közepén...
Gondolom, azért nem ártana részletesebb "útmutató" a megoldáshoz...
Szóval...
A stílusok használatánál elvileg bármit változtatsz, azt a kialakult "állást" el tudod menteni. Konkrétan a Multi Pad-ot egyszerűen behívod, és ha el akarod menteni, akkor Memory, és megnyomod azt az OTS (1-2-3-4-) gombot, amelyiknél azt akarod használni. (Utána a stílust USER-ként menteni kell!) Vigyázz, mert CSAK arra az OTS-re fog előjönni az a Multi Pad, amelyiknél mentetted! Ha azt akarod, hogy mindegyik OTS-nél u.az a M.Pad legyen, akkor mindegyiknél egyenként be kell állítani, és el kell menteni. (Viszont mindegyik OTS-re tudsz más-más Multi Padot is tenni.)
A kérdésed második felére csak sejtem a választ, még nem próbáltam: A Digital Recording főmenüben, a Multipad Record-nál megoldható a dolog, hogy összepakolj egy saját készletet a szád íze szerint. Majd megpróbálom hogyan kell, és ha jutottam valamire, írok.
unadecimaakkordokkal!!!!
Mit írsz te szerencsétlen!!! 3-as hangzatról beszéltem ha nem figyeltél volna. Ne bégess ennyit! Menj át a játék.hu-ra. Ott lehet hogy vevők a poénjaidra, próbáld meg a malom szobát, szerintem megeszik a süket vakerodat, és be is tudod húzni az ellenfeleidet.
Villanyszerelőből sohasem lesz zenész!!!!!! Maradj meg a fázisnál, meg a nullánál!
Az a szomorú a cd-ét is úgy hallgatod mint a körhintát!
Forog de a lényeget nem veszed észre!!!!
Tudom, hogy nem engem kérdeztél, de szerintem a yamahák azok, amik ár értékben ott vannak. A rolandoknak az olcsóbb fajtából tragédia a billentésük, a Korgoknak sem az igazi és még keveset is tudnak ugyan abban az árban, mint pl a yamaha. Amúgy nekem GEM em van és nagyon szeretem,230 volt és van benne hangszóró is.Csak kicsit nehéz a billentése azt meg kell szokni.De legalább jó nagy:D
Robi! Nekem a nagy szerelmem az rd 500, igaz nem fiatal jószág. Most kínálnak is egyet. De azt javaslom nézz körül, s nem is biztos, hogy zongit kéne venned, lehet egy billentyűzet is elég lenne, s a zongi jönne a 3000-ből.
Szilárdnak: az ots-oknál tudsz padokat rendelni a stílushoz.
psr 3000-en hogy tudom a multipadokat hozzárendelni egy bizonyos stilushoz? És hogy tudom azt megcsinálni hogy 3 külömbözö multipadbol egy nekem megfelelőt keráljak?: Kösz előre is....
Szerintem az elméleti tudás épp úgy része a zenének, mint a gyakorlati. A legegyszerűbb példa tán, ha a harmóniákat nem ismerő kolléga szeretne eljátszani egy nótát, "Minden jót Mónika", nem tudjuk vele megértetni a benne lévő akkordokat, hiszen rendesen meg van tömve, s nem csak dur és mol hármasokkal.
Azt meg tényleg nem értem, hogy jazbas-al mi a gond, hiszen néhányszor hallhattunk tőle anyagot, ami után azért sok kolléga nyalogatná a szájaszélét, s ha emlékeim nem csalnak, mideket is küldözgetett sokat is. Hol veszítettem el a fonalat, hogy nem értem a problémát?
Sziasztok!
Ne bánccsátokmá jazzt! Értem én Ő miről beszél, csak egy kicsit nyersen. Persze azt is értem, hogy Ti miért háborogtok. A véleményem az hogy Qrva nehéz meghúzni a határt "amatőr" és "képzett" zenész között. Mi azért is vagyunk, hogy ezt áthidaljuk! /Na meg hogy a legjobb hangszermárkát választottuk/Van egy barátom még csak zeneiskolába sem járt, szakács a szakmája, úgy trombitál, hogy csuda, Jazzt!
Aztán találkoztam egy "képzett" zenésszel aki akkor felvételizett a Liszt Ferire mikor én, aztán vizsga előtt 1 hónappal azt kérdezte, hogy mi az a bőszextes akkord. Azt hittem sírva fakadok, amikor kérdezte! Ez egy felvételizőnek alaptétel, amit tudni KELL. Szóval nehéz ebben véleményt faragni.
De azért vagyunk mi itt, hogy megbeszéljük ezeket és nem azért, hogy fikázzuk egymást!
De olvassátok el a 4841-et és az alatta lévőket! Na ezért is jó hogy Jazz itt van! Ezek a dolgok neki a könyökében kell hogy legyen! Ha tényleg 5-ös volt
Sziasztok! Használtam én is DX-7-et, még 84-ben vásároltam és megvolt kb. 4 évet. Valahol még hangszíneim is vannak hozzá, de csak C-128-ról lehetett őket betöltögetni.
Más:
Valahol valami kimaradt nekem, nem értem mitől rágtak be a népek, mitől zúdult fel a fórum jazbas ellen.
Persze megint itt a nagy kérdés, hogy tanult legyen egy muzsikus, vagy őstehetség? Elkerülve, hogy az én torkomnak is neki ugorjanak a kedves kollégák, nem írom le ismét a véleményemet,lentebb egyébként is olvasható. Annyit azért szeretnék megjegyezni, hogy valószínűleg ha orvoshoz készül valaki, az is a lehető legjobbat, legképzettebbet választja. Az megint egy más kérdés, hogy köztünk, zenészek közt, miért tudnak megélni a "sarlatánok". Tehetünk róla mi is, de leginkább a közönség, hiszen ő vesz meg olyan zenészeket is, ahol már muzsikáról szó sincs, csak az mp3, meg a midi dübörög. De arról ki tehet, hogy a közönséget ilyen szinten be lehet csapni?
Kicsit megdobbant a szívem a DX-7 nevének olvasásakor. Nosztalgiázom: Ez volt a legelső IGAZI szintim, egy IGAZI YAMAHA és ráadásul a "hőskorban". Akkor, amikor az MTV-n minden magára valamit adó banda ezzel vigyorgott a videoklippjén. Nagyon büszke voltam magamra, hogy én is ilyennel gyűröm... (És nagyon sok irígyem is volt miatta...) Ez sem most volt...
A billentyűzetét a mai napig visszasírom: Hej, ha ilyen lehetne a mostani PSR-emben!!!
Bizony! Azok voltak a szép idők!
Akkor még nem voltak úton-útfélen betanított floppykezelő, midi file mágusok (mint most). Bizony, akkor még 10 újjal "illett" jáccani, és minden zenész tudta, mi a B-dúr párhuzamos mollja...
Nosztalgikus hangulatomban Máté Petya felejthetetlen slágerének egy sora villant át az agyamon:
"Ami elmúlt, soha nem jön vissza már..."
Sajnos...
Nos, pusztán nosztalgiázásból kicsit utánakotortam a témának. Sajnos igazán, konkrét segítséget nem tudok adni, de talán adok némi kapaszkodót:
Valamikor nagyon jó kis oldal lehetett, de itt már sajnos nem elérhető semmi:
http://web.quick.cz/a.tom.x/dx7.htm
Ezt kell keresned:
DX7 VOICE DATA LIST
Írd be a keresőbe, aztán hátha kijön valami!
Ilyen kitöltött táblázatra lenne szükséged:
(Ez sajnos üres)
http://chipple.net/dx7/english/voice.data.list.html
(Egy kazallal adtam ilyet (természetesen kitöltve) a DX-7-esemhez, amikor elvitték)
Valami PC-s szerkesztő progi DX-7-hez:
http://www.macupdate.com/info.php/id/25138/dx7-librarian
Itt is szétnézhetsz:
http://www.maths.abdn.ac.uk/~bensondj/html/dx7.html
Ha beleásod magad a témába, ezt se hagyd ki:
http://www.thedx7.co.uk/
Ez is hasznos oldalnak tűnik:
http://www.dx7.nl/difremo/
Nos, nekem most ennyi időm volt a nosztalgiázásra.
Remélem azért valamennyit sikerült segítenem!
Hello!
Tud nekem segíteni valaki? Olyan web oldalt keresek ahol sima dx-7 hangszínek szerkesztési paraméterei vannak leírva. Köszönöm előre is
2007-06-21 10:59 |
#4888
na nyugi ám má" végre, mert szétcsapok köztetek ! tolerancia !!
mi toleráljuk az ifjúi heves túlkapásokat, ő tolerálja a mi képzetlenségünket, oszt" jóvan...
Tisztelt Zeneszertő és azt müvelő Emberek!Olvasom a fórumon,hogy tudnánk villanyszerelőből müvészekké válni!A nevezett Szaktekintély szerint vegyünk egy zongorát és zongoráznitudó embert...Stb.Mindjárt kezjük el az unadecimaakkordokkal, sőt későb már a"b",#-es akkordokkal mint "A"-moll!Én azt hittem az "0"-ás vércsoportú?!?Igaz én nem a szüleim áldozatvállalásaárán és adóforintjaiból az Istenadta Népnek szereztem ilyen bámulatos tudást,rinocéroszbőrt az arcomra hanem munka után mint mást is.Valóban lehetne a "szakma hangjának" egy zeneóra vagy hasonló topikja,ami a kályhától indulna!Üdv!
Zsolti !
Zéno tényleg jó tippet adott, az M.P.Bedesem féle PSR midi player egy nagyon jól automatizált progi, még batch konverzió is van benne, épp amit Te keresel. Harminc féle midi-hibát automatikusan kijavít, és a hangerőarányokat minden nótánál automatikusan állítja mentés előtt, ha beállítod. Igaz xg-resetet nem ír be, de ha más szempontból jók a beállítások, az nem is számít.
Az hogy melyik psr-re konvertál, és panel vagy xg vagy gm lett beállítva, csak akkor van jelentősége, ha kézel is belenyúlsz a hangszínekbe.
Lenne egy hatalmas kérésem felétek!! Valaki megtenné nekem, hogy a következő dalt felzongorázná nekem? Csak a szolodallam kellene, ugyanis a hangszerem a munkahelyünkön van, és anélkül sajna nem tudom megcsinálni, és sos-be kéne. ( elég az énekdallam is)
Ebben a pillanatban akartam kb ugyanezt írni:)
meg még egy kérdés!
Az aki nem járt mindenfél kurtafarkú zenesuliba, meg zeneművészetire, az nem is lehet jó zenész?
Csak is kizárólag azért, mert nem ismeri a kottát, nem ismeri az akkordokat(bár az már néha gáz), nem ismeri a hangnemeket, meg a matekos részét a zenének?
Nekem amúgy az a véleményem, hogy ha már így belepofázok, hogy mindenképpen kell egy alapvető tárgyi tudás, nem árt, ha tudod a hangokat, meg jóesetben, hogy mit fogsz le éppen a sok ujjaddal, legyen az bármilyen hangszer, de aki zenét akar gyártani, azt akarja, hogy abszolút hallása legyen, vagy csak simán jaffázni akar az menjen főiskolára. A zenét szerintem nem akkordokból kell írni, meg nem hangjegyekből, sőt még a hangnem sem számít. 1 dolog van amitől a zene zene lesz. Az az ember aki írja és a szíve lelke. ennyi...kozsót hallottátok:)
skacok remélem nem akarjátok ezt tovább folytatni....
Ez a topik nem erröl szól és bizom benne hogy nem is fog( Amugy kokoko-nak tényleg igaza van) akinek valoban lapul valami tudás a kezei között én olyantól még nem hallottam hogy "gizdáskodott" volna.
A jazz-röl meg csak annyit hogy ha valaki lefog egy csomó harmóniát és futkorászik a zongorán mint pók a falon az még nem jazz...
Hallottam én már olyan "jazz zenekart"amit nem egy vendéglátós banda lepipált volna.Tehát nem kell itt arcoskodni mindenki segitsen a másiknak ha tud ha nem akkor meg csak olvassa el inkább a fikázás helyett gyakoroljon... szerintem!
én csak erre reagálok....."Talán azt tanítják a te főiskoládon, hogy mások megalázásával sikeresebb lehetsz?" sajnos ez igaz......mindenki tiporja a másikat......nézzünk szét, mindenhol ez megy.....ember - ember ellen fordul.....barát-barát ellen....
Mivel úgy látom velem viccelődsz, vagy legalábbis gúnyt űzöl belőlem úri kedvedben, talán okosabb volna tisztázni, miről is van szó.
Milyen zenei alapról beszélsz?
Talán felvehetném a kesztyűt, ha tárgyilagos lennél.
Talán azt tanítják a te főiskoládon, hogy mások megalázásával sikeresebb lehetsz?
Te, mint ifjú Titán nem gondolod, hogy megszerzett tudásoddal segíthetsz másoknak azzal is, ha rámutatsz hibájukra?
Elfogadom a kritikát, ha jogos.
Miféle jellem az, aki háta mögött kiröhögi a másikat, holott segíthetne?
Persze, hogy nincs harag,
hisz nem ellenségek vagyunk,
hanem zeneszerető emberek.
Hello !
Minden bántó szándék nélkül egyetértek Sam bácsival.
A Jazzbass lehetne szerényebb, ha tényleg olyan nagy tudású.
Érdekes , hogy minden második mondata a "Főiskola" és az "Öszzhangzattan óra" mintha ezzel akarná bízonyitani tudását, (érzékeltettve, hogy itt mindenki csak 8 általánostvégzett), ugyanakkar az első feladattal beszalad a volt tanárához megkérdezni hogy szubdomináns után milyen akkordok következhetnek.
Az elmúlt közel 65 év alatt azt tapasztaltam, hogy
a komoly nagy tudású emberek, mindig szerények és segítőkészek.
A Jazzbassnak inkább politikusnak kéne menni ott ezt a mentalitást jobban értékelnék.
Szervusz Jazzbas!
Nem kéne ilyen keményen és elhamarkodottan reagálnod.
Én csak jóindulatúlag megdícsértem látatlanul valakit.
Feltételeztem, hogy rendes akkordmenettel el tudja játszani ezt a dalt.Az ártatlanság vélelme mindenkit megillet.
Ui: A zongora tekintetében egyetértek.
Nincs valakinek véletlenül stílusa a Santana Moonflower-hez? (A "sima" bossa-ra rá lehet ugyan erőszakolni, de nem az igazi...) Cserébe fel tudok ajánlani egy egészen jó Santana Europa stílust.
Üdv Zsolti!Próbáld meg még a Midi Player progit is!Ez már úgy emlékszem, alapban úgy nyitja meg a midit hogy Xg-re konvertálja.Tehát ha többet nem is csinálsz,csak megnyitod a file-t,és vársz pár másodpercet(amig elindítható lesz a play gombal)és csinálsz egy mentést,már nagyon sokat ugorhatsz előre.De mielőtt az egészet elkezdenéd,be kell állítani hogy milyen Yamira szeretnéd megnyitni,és használni.Na meg azt is,hogy mire komvertáljon.Pl Panel,Xg,Gm,vagy Panel+Xg.Ezt mind ott az a progi lapján könnyen megtalálod.Ez egy nagyon ügyes,könnyű, sokat tudó program,és a Psr Utti-val össze dolgozik,és egymást ki egészítik.Ha nem boldogulsz, csak szólj!
Szia Chris elküldtem a blues témát midiben!
Más!
Idefigyelj Te Kecsi bácsi! Most olvasom vissza az írásokat, látom a megszólítást. A főiskolán mindig azt mondtuk: Nem mindegy hogy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik!!!!!!
Csináltam egy alapot amit Sam bácsi elöttem megcsinált, úgy hogy nem is tudtam róla. Amikor megmutatták nekem az alapját, hadd ne mondjam, bevittem a főiskolára (mert azóta is összejárunk) megmutatni egy zenekari összhangzattan órára, na azóta is az év legjobb vicce lett a dologból.
Remélem nincs harag, de a zászló mindenkinek áll!
Sziasztok!Valakinek megvan a Sajtból van a hold című Demjén szám?Megköszönném ha elküldené valaki a Demjén féle változatot óriásmellékletben!Köszi
musiker@citromail.hu
igazad van kecsi amiota nekem is psr 3000-em van valahogy nem rajongok a midiért(persze van olyan nóta amit mi is midiröl nyomunk minek hazudjak)de a müsorunkból kb 8-10 szám asszem ez még belefér.
Bár erősen dolgozom rajta hogy azok is " élöben" szoljanak meg,már ha egy szinti gitár duonál lehet élő zenélésről beszélni....
Üdv minden Yamisnak.... Szilárd
2007-06-19 11:09 |
#4851
Csoportosan úgy lehet GX-re alakítani, hogy szólsz pár barátodnak, és leültök egyszerre konvertálni ...
De tudom, nem erre gondoltál. Egyszerre egy könyvtárnyi mindenféle kapott, vett, talált, stb midit szeretnél GX-s gépen lejátszhatóvá tenni. Szerintem nem uszod meg a munkát, mert továbbra is egy prograamról tudok, ami ezt automatice viszonylag korrektül teszi, az pedig még mindig a psruti. De csak egyesével.
A GM, GS-ről való átállítás ilyen lépésekből áll : ki kell keresni a Gm,Gs reseteket tartalmazó system exclusivokat, ki kell törölni, helyettük egy gx system reset kell a nóta elejére. Ezt kézzel a Cake valamelyik verziójával lehet. Aztán meg kell nézni a dobsávokat.
Ha nulla a patch értéke, 1-re kell állítani (standard készlet) legalább, vagy a többi xg dobkészletből választani.
A bank váltást is 0 vagy 1-ről (Rolandok, Korgok beállítása)
15625 -re , különben semmi, vagy zongora fog szólni.
És akkor még csak megszólalt az XG-s hangszer !!!
Az XG a Yamaháék saját standardja, (eXtended hangkészlet), amit ha nem használ ki valaki majdnem ugyanúgy szólnak a nóták, mint a többi cég hangszerei. Aztán jönnének a különböző aránybeli differenciák (effektek, hangerők, velo-k) beállításai, ami már nem kimondottan az xg-konverzióhoz tartozik, de ha azt akarod hogy szépen szóljon egy alap, igencsak sávonként ajánlatos bele nézni, finomítani.
Úgyhogy mindenható program nem létezik erre, marad a "művészi" munka .
Minden esetre alaposan meg kell fontolni, érdemes-e tökörészni, vagy inkább megtanulja az ember a nótát, és a saját kedvenc stílusával (f)eljátssza ahogy neki tetszik. Mert tényleg egyre több ízléstelen dömping-hányadék kering a piacon sajnos.
üdv :kecsi
Köszi szépen a jó tanácsot! Sajna az a baj, hogy aki tud a környékemen zongorázni, az nem ér rá velem bíbelődni, aki meg ráér az az sem tudja mi az hogy dúr, meg moll :)
Egyébként régebben csinálgattam ilyen gyakorlatokat, majd midiben vagy mp3ban felveszem az akkordokat, besorszámozom, és utána mehet a játék...
Sziasztok srácok!A Midi-zéshez,(vagy hogy is volt egyszer??? )a "negatívozás"-hoz csak annyit szeretnék hozzá tenni,hogy nem kell aggódni!Lesz ez még rosszabb is.Mert én már Mp3 zenészekkel is találkoztam.Tehát! Minek ide drága hangszer?Vagy kínlódás,hogy jól szóljon egy midi a hangszeren,stb. Vegyél, vagy szerezz Mp3-at,meg egy lejátszót pendriver méretben!Mert ismerve a magyar morált,az út ide vezet. És esetleg még az éneket is leveszik róla!De ha nem akarod akkor nem!És úgy énekelhetsz akár mint a Tom Johnes,vagy a Balázs Fecó.Az Mc Haver-ről nem is beszélve. Mert én ezt hallottam.És a zenék úgy szóltak a Psr 200-ból mint a csuda.Jól írtam!200!!! Story:Ismerős voltam ezen a helyen ahol ez tőrtént,hát be tévedtem.Ismerős vendégek egyből mondták!Hallod milyen jól énekel a srác?Tisztára mint az Mc Haver. ÉN: Aha! Folytatás.!Kértek tőle egy számot. Válasz:nem tudja. Vagy csak nem akarta előkeresni a lejátszón,mert látta hogy ott vagyok és nem ismerte még eléggé,és tudta hogy mi játszuk! Vagy..vagy??Akármi! De a vendégek nem hagyták békén.Így a megoldás...Engem meg kért hogy játszam el.Nem akartam,mert nem szeretek más helyén szerepelni.De nagy volt az únszolás,így bele mentem.Bánatomra! Meg kértem a kedves kollégát ,hogy állítson be nekem legyenszíves egy samba stílust.Válasz: Állítsd be te mert én nem értek hozzá. A többit nem nehéz ki találni! Beállítottam.Már amit találtam.Jött abból a Psr 200 hangszerből minden csak az nem amit szerettem volna.Végeredmény!Jól leégtem. Meg én lettem a sz..r zenész.Mert ő milyen jól játszik ,meg énekel.Na erre már köptem egyet.Mert nem tartom magam egy billentyű fenoménnak!Sőőt! De ez már nekem is sok volt!
Na erre varjatok gombot!
Szia Chris!
Most értem haza koncertről , holnap feljátszom neked a blues sémát, és elküldöm. Viszont a hallást ne így fejleszd, hanem:
Hívd át az egyik barátodat, vagy kollegádat aki tud zongorázni. Fordits hátat a hangszernek, és elöszőr csak dúr, és moll akkordokat fogjon a barátod a hangszeren. Szigorúan csak 2 órát szabad gyakorolni. Ezt egy héten 3-szor lehet gyakorolni. Ne a hangnemet próbáld megfejteni, hanem figyeld meg a dúr és moll közti hangkülönbséget. Aztán ahogy kezdesz bemelegedni, jöhetnek a dúr 7, moll 7, szükitett, félszükitett, bővitett, 6-os, septim, major, majd a 9-es 11-es- 13-as, stb stb akkordok. Majd lehet játszani tovább a #-es, és b-és hangokkal, mint pl:a-moll 7/9/11/13#. Aztán a perezős akkordokra is térjetek rá, később mint pl: C7/E, stb stb.
Ha ezt nagyon sokat gyakorolod egyszer csak észre fogod venni, hogy nem csak az akkordot ismered fel hallásból,
hanem a hangnemet is megmondod kapásból.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv:
Jaszzbass
Pedállal és profi GATOR keménytokkal (ez maga 65 ezer)
Profi cucc!
2007-06-18 17:19 |
#4845
Szia zoly !
Nem olyan veszélyesek az árak : a 29-ei háromezer , a többi kétezer forintos belépő (napi). A Mezzoforte előtt lesz még 2 zenekar, ők kb. 10 előtt nem kerülnek sorra, ahogy az itteni szokásokat ismerem. Itt a fesztiválprogram , innen a részletek is megnézhetők :
http://www.lamantin.hu/hun/index.php?fesztival07
A tangóharmonika meg olyan mint a blues-harmonika, csak előbbit nem szájjal fújják
Szia Jazzbass! Úgy hallom, a teverziód áll a legközelebb a valósághoz! :)
Ha esetleg feljátszanád, azt nagyon megköszönném Neked!
Most azt vettem a fejembe, hogy nehezebb darabokat akarok leszedni fülből. Ezt gyakorolgatom, de - a franc vigye el,- még egy ilyen egyszerű darab is problémát okoz egyenlőre.
Szia Chris!
(G7/9) (F7/9) (C7/6) (G7/6) (G7)
Ha van valamilyen midi lejátszód feljátszhatom neked, és azon megtudod nézni a kotta képét.
De egy wav to midi progival áttudod konvertálni, mert egy sávot visz, és akkor is megtudod nézni.
Már a tököm tele van vele:) Szal odáig eljutottam, hogy az első harmónia szerintem G79, a második F7 a harmadik meg nyilván C7, csak a C-ben vannak még akkordváltások, amiket egyszerűen nem tudok meghatározni. Valszeg peres akkordok, gondolom a C-nek a fordításai... (Az a legrosszabb az egészben, hogy én tökéletesen hallom a harmónia-váltásokat, csak nem tudom meghatározni mi az...)
Hú skacok látom mostanában haraptok!
Asszem mennek itt a vélemény finomítások, én is tennék hozzá ill. kérdeznék. Senki ne vegye a szívére, de Mi az a tangóharmonika?
Egyszer játszottam egy emberkének, nagyon megtetszett neki a dolog, kérdezte mit csinálok hétfőn, mert segítenem kellene neki. Nem tudtam mire készülünk. Találkoztunk, és elmentünk hangszereket, keverőt, hangfalakat, stb stb venni. Olyan motyót vett a szemem láttára, hogy sok zenésznek az élete végéig nem lesz. Mindenből a legújjabbat kérte, és úgy fizette ki, mint én amikor busszal megyek valahova, és megveszem a trafikban, a buszjegyet. Ő otthonra vette saját maga szórakoztatására. Aztán megmutatták neki mire való az a kis nyílás a hangszeren. Most ott tart a srác, vállalja a bulikat orrvérzésig, természetesen azóta a zenei parkját még komolyabbra fejlesztette.
Elhívott múltkor játszani, mire az eggyik vendég kérte az: a füredi Anna bálon cimű számot. Mondom neki játszd le, itt a kotta, én gyorsan elszaladok az illemhelyre. Mire a válasz: Hülye vagy? azt se tudom mik ezek a betűk,(harmónia menet), és azt se tudom mik ezek a bogyók.
Amikor az ismerőseimet elviszem hozzá, és megmutatja a cuccát, olyan kollegát még nem láttam, akinek nem esett volna le az álla!
Annó, mikor kategóriavizsgát tettem, nagyon büszke voltam rá, s akkor még kérték is a papírt, ill. jobb volt a gázsi, ha magasabb volt a kategória. Most meg nincs már semmiféle vizsga, ha akarsz, elmehetsz muzsikálni. Pedig azt gondolnám, hogy valamennyire azért ez is egy szakma, vagy annak kéne, hogy legyen. Ilyeneket meg, hogy szamba, meg bosza, lehet csak alig néhányan ismerünk, hiszen nem mulatós. Mindegy, felénk az a mondás járja, hogy aki kurvának szegődik ne sziszegjen ha baszogatják.)))
Üdv mindenkinek!
Komolyan mondom tegnap nem értettelek benneteket, hogy csak úgy kaptam a pofámra, de látom végre egy hullámhosszon vagyunk. Na ezekről a dolgokról beszéltem én is, csak lehet hogy nagyon hülyén fogalmaztam.
Sorry!
2007-06-18 12:32 |
#4824
Olyan ez a midizés, mint az orvosi fecskendő. Ha egy képzett doki veszi kezébe, tudja miket kell összekeverni benne , hogy a páciens jobban legyen. De ha egy drogos kezébe kerül, abból semmi jó nem sülhet ki.
Attól függetlenül a doki - ha érti a szakmáját, fecskendő nélkül is tudhat gyógyítani.
Azzal teljesen egyyetértek, hogy ha valaki elmegy zenét szolgáltatni, azt hozzáértőként tegye, és ne essen kétségbe ha egy szambát, rockyt, bigint kérnek tőle cím nélkül, legyen a tarsolyábn (úgyértem a kezében) . Sajnos ha jól tudom, nemrég teljesen megszűntették a szórakoztatózenészek vizsgáztatását. Úgy látszik ezt is hozta nekünk a junijó Ma már mindenkinek mindenhez van joga - ezekszerint már senkit nem érdekel a színvonal. Pedig az az oszk vizsga anno valamilyen szinten kis tekintélyt adott azoknak, akik megszerezték. Igaz szűrést az alapján sem csinált senki. Most meg aztán tényleg teljes a káosz...
Sziasztok! Rég nem jártam itt, látom zajlik az élet. És a "történetek" is ismétlődnek. Néhány oldallal lentebb már voltak viták a képzettséggel, tanulással kapcsolatban, akkor én bőven kaptam a pofámra, mert leírtam, hogy igen is nagyon fontos, hogy képzett, tanult muzsikusok legyenek. A véleményem nem változott persze, de azt hiszem lassan ott tartok, hogy szégyelnem kell, hogy tanultam zongorázni, hiszen Jóska-pista lehet nem képzett zenész, fogalma nincs a hangközökről, harmóniákról, viszont sokkal több bulit játszik sokkal több pénzért mint én. Viszont belőlem ismét főállású zenész lett, Igaz zongora még nincs egyenlőre.