Sziasztok! Fontos! Véleményetek szeretném kérni a Yamaha PSR 320-ról! Milyen? Mit kell róla tudni? Milyen a hangzása? Zongoraközeli? Van valakinek tapasztalata vele? Egy használtat vennék, otthon használnám.
Robtól és Szilardjazztől érdeklődöm, hogy a T2 ritmusait honnan tudnám
letölteni. Többnyire saját készítésü stilussal dolgozom, /szerintem a PSR-3000-ben ez nem is olyan nehéz/ de jó ötleteket lehet kapni a hangszer saját stilusaiból is. A T1 ritmusok megvannak, de a T2 nincs.Előre is köszi
HELLO!
Nemrég vettem egy Yamaha PSR-275-ös szintetizátort, de nem kaptam hozzá használati utasítást, én nem tudom használni a MIDI-t. aki tud kérem segítsen
Sziasztok! mindenki segitségét kérem! Olyan kérdésem van hogy ha egy motif es8-asbol kimentem a setup beállitásokat egy pendrive-ra akkor azt egy sima motif 8-as érteni fogja? tehár át tudom rá másolni? a kérdés életbevágó, és nagyon surgos, kérem segitsen aki tud! elöre is köszönettel! Zsolti
Van igazságod a számítástechnikával kapcsolatban, de a zenei szoftvereknél ez nem egészen így működik. Gondolj csak arra hogy a felsőkategóriás hanxerek hangszíntára "csak" 300 mega (Tyros2) - ezt azért még igencsak lehetne bővíteni nemcsak mennyiségben, de minőségben is. Az összegyúrom a billentők jó tulajdonságait meg csak akkor lesz lehetséges, ha valaki felvásárolná a nagy hanxergyártó cégeket. Ennek meg roppant kicsi a valószinűsége (bár az ötlet nem rossz)....
PB
A tanár-taps hasonlat nagyon eltalált...Persze hatásos...
A klasszikus zene a klasszikusok problémája. Persze én is szeretem, azonban ahhoz nekem csend és nyugalom kell. Ez már jó pár éve sajnos nincs, így marad a populáris. Engem nem zavar, ha nem a világ legjobb hangszerén játszom, persze mindenki azt szeretné. Egyébként is mi lenne, ha csak minimum Kocsis Zoltán szintű tudással lehetne játszani? A többieknek nem jár semmilyen élvezet? Rossz hasonlattal élve nem csak a modell alkatú nők lehetnek boldogok.
Bocs, erre gondolom van másik topic valahol.
Az nagy előny, hogy lehet vinni a cuccot, nekem is szimpatikus, azonban nekem ez nem volt szempont, így inkább a nehezebbet választottam.
A bárzongorázás nekem is kifejezetten tetszik, ha van lehetőségem hallgatom is. Annak idején Párizsban jártam és valahogy sokkal több olyan helyet láttam, ahol bárzongorista segít az italok eladásában, az udvarlásban vagy éppen a világvége hangulat fokozásában, még napközben is. Nekem nagyon tehetségeseknek tűntek, bár volt kutyaütő is (ezt nem magamhoz viszonyítom!) közöttük.
Én sajnos nem igazán szoktam felvenni, amit játszok, régebben próbáltam, de az se vezetett sehová. Illetve igen, elment a kedvem az egésztől.
Tudom, hogy nálunk is van bárzongoraverseny, de csak mindig tv-ben láttam.
Nina Simone kérdésben jelentkezni fogok. köszi
Jaja, nagyjábol igazad van. A billentés a 220-230-nál kb konzi végéig jó. Liszt Ferencen már gáz. De hát az legyen az ő problémájuk. Nekem mindennap öröm az RD 150-em, pedig már vagy 4 éve megvan. Mondjuk én utaztatom rendesen, pl szombaton az Alagűtban fogok chill out bárzenélni rajta. Olyankor szeretem, hogy csak 20 kiló és befér bármilyen autóba. A metronóm használata pedig kifejezetten ajánlott, még ha undoritóan pontos is. Jobb, mint mikor a zongoratanár tapsol . A felvétel funkció viszont csak erős idegzetűeknek, különösen, ha lelassitod, amit játszottál...
feribau
még valami eszembe jutott ezzel a számítógépes hasonlattal. gondolom, hogy a kilencvenes években Te is - kis túlzással - fél évente cseréltél procit, alaplapot a masinádban, mert akkor valóban csepegtették az újdonságokat, holott látható volt, hogy pl. a 386DX40 és a Pentium I között az előállítási költség nem olyan számottevő, de a fejlesztések árát a fogyasztón kell behajtani...
aztán 2003-4 óta valahogy a fejlesztés nem olyan látványos, illetve a legtöbb felhasználó már csak legyint, hiszen a jelenlegi teljesítményt sem tudja kihasználni illetve a legtöbb játék egy másfél, két éves gépen is idegesség mentesen eldöcög. éppen ezen okfejtés miatt kérdezném Tőled, hogy véleményed szerint egy új Yamaha hangszerben - azért ezt kérdezem, mert tudom, hogy ez a libling - milyen forradalmi újítás jöhet, ami arra késztetne bárkit is, hogy eladja az előzőt? A másik kérdésem meg az, hogy arról akár Te, akár más tud-e, hogy a három nagy levédetett-e bármit a fejlesztései közül, ami folytán nem ültethető egy-egy jó tulajdonság a másik gépbe? (Bocs, ezt nem tudtam jobban megfogalmazni, de talán érthető..)
Sziasztok!
riponcse: igazad van -12
gutiz: örültem, hogy nem vagyok egyedül a sárgolyón ugynazokkal a problémákkal, de valahol azért tisztában voltam vele.
Már leírtam, hogy akkor döntöttem (magam is anyagilag romba-azért nem kell sírni, mert végül is kifizettem és élek), amikor egymás mellett megláttam a kettőt. Pontosan egymással szemben. Ez döntött, most már kifejezetten jó döntésnek tartom. Jó, hogy a fórumon többen is így gondolták.
Nekem is a billentés és a hang tűnt fontosnak, hiszen nem cipelem magammal zenélni, sőt örülök, ha más nem hall. Erre például a digitális tökéletes az akusztikus zongorával ellentétben. Na azon lehet gyakorolni éjszaka társasházban...különösen a finom billentést és azt, hogy melyik pont amikor még épp nem szólal meg a húr. Hát ennek a hasznát el tudod képzelni. Persze nem is szokás.
Nekem nagyon tetszik, de ez nem jelenti azt, hogy neked is fog. Majd, ha kinövöm, akkor veszek másikat, addig még használhatom bőven. A 2x20 watt nekem nem tűnik soknak, de egyszer húztam fel 5 mp-re, csak a hang kedvéért, mert negyed hangerőn már talán a szomszédok sem reklamálnak. Persze ez inkább a falvastagság, mint az erősítés. Persze arra is lenne lehetőség. A több hangszer is jó lehetőség, de csak grand piano használom. Ja, és jópofa az egyszerű, számos kijelző, amin az ütemet és egyéb okosságot lehet látni. A 220-on nincs ilyen, bár enélkül is meg lehet lenni.Lényeg, hogy eddig csak a power kapcsolót, a fehér és a fekete billentyűket, a hangerőszabályozót használtam. Egyszer a metronómot is, ami hajszálpontos. Ezt abból tudom, hogy amikor játszom ennyire nem tévesztheti el az ütemet, tehát annak az oka én vagyok. Igazából eddig még nem volt nap, hogy ne ültem volna le elé, de amikor csak elmegyek mellette, akkor is elégedettség tölt el.
Inkább arra kell magam kényszeríteni, hogy álljak fel mellőle, mert azért nagyon sok dolgom van minden nap.
Régebben egyszer próbáltam egy ismerősöm talán 115-ösét, és akkor döntöttem, hogy nagyon-nagyon jó lesz nekem.
A lényeg, hogy igazán jó rajta gyakorolni.
Ha vannak újabb tapasztalataim azt is megírom, ha érdekel.
Azt nem tudom, hogy milyen lesz visszaváltani hagyományos zongorára, de majd kipróbálom, de az én játékomat nem tudja lerontani. Ott sokkal jobban éreztem a zonorák közötti különbségeket, mint ezeken az elektromos hangszereken, amikor próbáltam őket.
A gyerek lehet, hogy megtanul rajta zongorázni, de addigra már talán másra vágyik.
Ezt gondoltam én is a lányaimról. Nagyobb: Zenét tanulni? ne hülyéskedj!, kicsi:hegedű, mert az anyja is. Ja, anyja el gyerekekkel, pénzzel, lakással.
Így vettem végül egy zongorát. Van aki kutyát tart, hogy ne legyen egyedül.
Azért próbálj ki más típusokat is, bár engem sem tudtak "átbeszélni" a Yamaháról.
A fiatalkori emlékek mindig meghatározóak.
Még valami. A boltos próbált rábeszélni a 240-re, mert szerinte az még sokkal jobb. Ezt is nézd meg esetleg, bár én a katalógus alapján sem látok túl nagy különbséget. Nekem semmiképp nem érte volna meg.
Arra figyelj még, hogy van 3 szín, abban is érdemes gondolkodni, bár én is tudtam előzőleg, azonban amikor a boltban megláttam, legszívesebben a kiállított darabot vittem volna a hónom alatt. Szerencsére azért volt annyi türelmem, hogy a dobozolt vadiújat választottam. Ha megengedheted, kiállítási darab 10-20 ezer forintos árengedményét ne válaszd, mert ebben az árban már nem számít és évekre veszed. 50-80 ezernél viszont már érdemes elgondolkozni.
Sziasztok!
Rég láttalak Feribau.
aki gyakran szeretne új dolgokat, funkciókat, szolgáltatásokat a hangszerébe, az közép kategóriát választ. Nagyjából 2-3 év alatt megújult, formában és tartalommal nyomják utána a következőt, ez meg addigra úgy is kitermeli az árát, vagy ha nem, mert hobby akkor sem túl költséges.
Ha pedig kidolgozott, kiforrott technológiát szeretnél professzionális szolgáltatásokkal és minőséggel, akkor valószínű, hogy előbb-utóbb egy csúcsmodellnél kötsz ki. Amiket kb 5 évente cserél a gyártó, (legalább is a KORG) de neked azért nem muszáj mert a hangzás és a műszaki felszereltség nem feltétlenül indokolja a váltást.
Ja igen! A pa80 2001-es a pa60 2002-es modell, de nem biztos hogy alávalóbb hangja lenne a 4 évvel fiatalabb yamiktól. Nem minden esetben jó megközelítés a kiadási év alapján minősíteni egy cuccost. A yamik a t2-vel érték el azt a letisztult hangzást, ami már nekem is maradéktalanul elfogadható. Közép kategóriában, a pa80-ra teszem a voksot.
Természetesen hozzá kell tennem, hogy 10 éve nem használok yamahákat, kizárólag korgot és ez azért kialakított bennem bizonyos elvárásokat a hangzást illetően. De nyitott szemmel és füllel járok a világban.
Nem fikázok egy hangszert sem, mert egyéni ízlés kérdése, hogy ki mit használ. Ja még valami, csak a zenésznek fontos, hogy milyen billegető van a keze alatt, a nagyérdemű magasan lesz*-ja
Mintha saját tépelődésem olvastam volna.
Ahol felnőttem: akusztikus hangszer. Ahova költöztem: társaház.
Zenei általános, de nincs kiemelkedő tehetségem. Magam számára zenélni... Új lakás nem lakás hangszer nélkül!
Clavinova. Ajánlották és leragadtam nála. Az én Pianinom után nekem tökéletesnek tünt.
Ugyanaz a történet: CLP-220. Aztán láttam, és kipróbáltam a nagyobb testvérét, nappalimba, a bárpultom mellé... CLP-230 Képességeimnek, adottságaimnak kisebb testvér is megfelelne. De mégis...
Ami fontos, a billentés, és hang. Ha gyermekem lesz, talán megtanulhat rajta zongorázni, és ha akusztikusra vált, nem lesz túl nagy a szakadék?
Minden érdekel. Szereted? Biztass, ha tetszik...
Köszönettel fogadom véleményed.
A hanxergyártás is csak 1 piac.....
Csak annyit fejlesztenek hogy megvegyék (vegyük) a terméket!
Már lehetne sokkal tökéletesebb, élethűbb hangzású elektronyos billentő - de ezt csak csepegtetve érik el -> üzletpolitika............
Abszolút tiszteletben tartom a véleményed feribau, elvégre korábban én voltam, aki többször tanácsot kért Tőled: azonban egy dolgot nem veszel számításba szerintem, azt, hogy a Korg szerintem úgy gondolja, hogy a PA egy nagyon eltalált hangszer, ezért csináltak lebutított változatot is, mert még attól is sikert reméltek (nem tudom az eladási adatokat!).
A számítástechnikában is tapasztalható az utóbbi két-három évben egyfajta stagnálás, mert nem tudnak újabbal előrukkolni, szerintem itt is erről lehet szó!
Az ár-érték arányra én is utaltam: szerintem a PA-80 és a PSR-3000 is középkategória, azon belül a sáv csak azonos hangszerek vonatkozásában húzható meg (itt olyasmire gondolok, hogy 1500 - alja-közepe, 3000-teteje). A hangzás: ebben teljesen igazad van, mindkettőben vannak jó stílusok és hangszer-szimulációk, de valahogy - és lehet, hogy itt hagytam magam befolyásolni, de az asszony több, mint 20 éves szimfónikus zenekari múltja volt a plussz - úgy éreztem, hogy a Korg letisztultabb hangzású. Ez azonban valóban szubjektív.
Ezekkel együtt maximálisan tiszteletben tartom a véleményed, gondolok itt a kezelhetőségre, élő játékra, ésszerűségre!!!
Hát ez már csak nem hagyom szó nélkül:)
PA 50 is 1 hanxer.
PA60/80 6-7 éve jött ki.
(Én is korgoztam vagy 3 évig, igaz csak IS 50)
PSR 1500/3000 2 éve.
A két hanxer kiadása közti idő számítástechnikában egy emberöltő.
Véleményem: a yami sokkal könnyebben kezelhető, élő játékra egyszerűbben alkalmazható, több és ésszerűbb szolgáltatásai vannak....
Hangszinek: egyéni izlés dolga, mindkettőben vannak jók,
és nem annyira jók.
Összegzés: ár - érték arányban véleményem szerint még mindíg a PSR 1500/3000 vezet a hasonszőrű (középkategóriás)
társai között.
Persze ez csak az én véleményem:)
Maximálisan osztom annak az eladó srácnak (Feri) a véleményét, aki mindkét hangszert bemutatta nekem: a Korgot hasonlítsuk egy elit kategóriájú autógyártó visszafogottan puritán, de éppen ezért elegáns autójához, míg a Yamit egy pl. Skoda Superbhez, ami olyan, hogy aki egyszer megszerez egyet, nagyon nehezen váltana róla, de akinek még nincs, az bizonyos tamáskodással viseltet irányába.
Valamelyik fórumon olvastam és teljesen egyetértek, hogy olyan jó lenne, ha a hangszergyártók levennék egymás jó dolgait, összegyúrnák a sajátjukkal és aztán nekünk, vásáróknak semmiféle hiányérzetünk nem lenne és kb. olyan lenne a vásárlás, mint nőknek az autó - "a pirosat veszem, mert annak olyan szép a színe :)".
Összességében a PA-50 hangzása (Feribau ne kövezzen meg!) szerintem jobb! Azonban az a hiányosság, hogy a memóriájában nem tudsz dalt rögzíteni, egy mai hangszernél szerintem elfogadhatatlan! Száz szónak is egy a vége, ha a PA-80 azonos árban lett volna a 3000-essel, színes kijelző ide, megavoice hangok oda, én bizony az előbbit vettem volna! Kísérőautómatikásban azonban a Korgnak nincs árban versenyképes tagja összehasonlítva az 1500/3000-essel. Remélem, nem voltam túl hosszú, de kellően érthető! Ha van még kérdés, nyugodtan!
Kösz a számot, hívni foglak, most az én mobilom épp(egy hete) nem talál térerőt, azonban addig leírom a mail címemet:gaultier2@freemail.hu.
Nincs szüksége a rolandnak párfogóra, de azokat is megnéztem és szintén nagyon jóknak tűntek, bár tudod az érveimet a yamaha mellett. Szerencsére sok jó van és nagy a választák. Csak a japánok az ő fizetésükhöz lövik be az árakat. Ez viszont nem jó.
Biztos igazad van, hogy ha gyorsan akarom összejátszani, soha nem lesz igazán jó, azonban talán tudod, hogy milyen nehéz néha türelmesnek lenni. Ráadásul mit tegyek, ha egyáltalán nem megy összerakni, miután már külön-külön unalomig megy a két kéz?
Az, hogy amatőrnek hallatszik, tuti, főleg mivel én is az vagyok, de ezt már korábban is írtam. Ráadásul nem vagyok képes csak egyetlen dalt gyakorolni, amíg nem megy, hanem bele-belekapok másokba is. Amihez épp kedvem van. Főleg akkor, mikor már néhány ütemet gyakorolok csak egy-két óra hosszan. Arra meg nincs időm, mert már abban a korban vagyok (azért ez maradjon titok), amikor az ember keze már lassul és nem gyorsul.
Ja és még valamit.Nem érdemes konvertálni ,nem fog jol szolni.Én kiprobáltam midiplayer-el[Yamaha konvertálo-szerkesztö progi svpworld.com-nál lehet letölteni]3000-re konvertáltam de nem lett jo.jobb az originált.De azért jo valamire a progi ,a T2-stilusok OTS hangszinkiosztását megváltoztattam,mert sok OTs nem szol,a sok SART-voices miat .Ezzel a progival gyorsabb bele tenni at OTS mint a 3000 -en
Üdv,Nekem is prs és sst kiterjesztésü stilusaim vannak vagyis originált T2 stilusok.Elküldheted,de sok stilusnál hangszerelni kell a sávokat a hiányzo mega hangszinek miat[nylongtr-strings-saxophon-brass]
nem, még nem, mert a héten jutottam a hangszerhez és még nézelődöm mik ügyben. aztán ha túl vagyok rajta és a próbán, a köz részére bocsátom a tapasztalatokat
Akkor sajnáltam, hogy nem tudtam rálépni a 2100-esedre, biztos, hogy nagyon pöpec volt, de most örülök, hogy ezek szerint sorstársak vagyunk (3000). Amennyiben robtól megerősítést kapok, nyomom a stílusokat. Amennyiben viszont valakinek megvan - elsődlegesen Feribaura gondolok, mert ő olyan, mint az úttörök, ahol tud segít - a Tyros 1 stílusbankja, örömmel fogadnám és ezúton tudatom, hogy ha valakinek kell a későbbiek során, dobjon egy mélát és megy.
csatlakoznék szilardjazzhez, már csak azért is, mert nekem van egy .prs és .sst kiterjesztéseket tartalmazó könyvtáram Tyros2 styles névvel, ami 400 darabból áll, tudomásom szerint a Tyros2-nek is ennyi stílusa van. Amennyiben ez így van, erősítsd meg légy szi", mert akkor küldöm szilardjazznak.
Hello,1061 hozzászolásnál ott a cim.Amugy a másik hangszer forumban:hangszeraruház :van rola téma a netboard topic-ban.Azért tettem fel hogy aki kiváncsi hogy szol 3000-en Tyros2 stilusok az meghalgathassa.Egyszere vettem fel goldwave-vel ,utána megvágtam.
A my baby... ügyében hívj (30) 211-6102
Egyébként én is egyetértek azzal a véleménnyel, hogyha te ezt szeretted meg, akkor nem baj, hogy többet áldoztál rá. Mondom én, az elvakult Rolandos, aki a 4 éve meglevő RD150-én egész a múlt hét végéig csak 2 hangszínt használt (Grand Piano és Stage Rhodes). Igaz, a múlt hétvégén egy rendezvényen használtam a Honky-tonkot is, de csak módjával Jótanácsot pedig mindig szívesen adok, hadd higgyétek, hogy okos vagyok: Ha pl. gyorsan rakod össze a két kezet, úgy, hogy lassan nem megy, akkor mindig maszatolás lesz ott a darabban, soha nem lesz szép. És amikor közeledsz ahhoz a részhez, amelyik ciki, a technikai megoldásra fogsz figyelni, tehát a zene egyből feladattá válik és nem élvezetté. Persze ez nem feltétlenül baj, csak hosszú távon rettenetesen fárasztó. Ésrögtön meghallatszódik, az meg amatőr. Természetesen én sem tudok mindig, minden körülmények között tökéletesen játszani (sőt, sőt ). De törekedni kell rá.
Sziasztok
Köszönöm a bíztatás, ha van valamilyen hosszútávú tapasztalatom, akkor arról beszámolok, illetve valaki ilyen hangszer vásárlását tervezi, annak is szívesen írok. Tanácsot azért nem adnék ebben jó pár hónapig, mert még nem volna autentikus. Eddig jó és szép. Akármilyen későn érek is haza, még hajnalban is leülök egy fél-egy órára. Hiába, nagy előny a halkítás és a fejhallgató lehetőség.
A hangszerek hangjai szépek, bár néhány kitérő után mindig a grand piano 1 állásban találom magam, így a többi hangszer inkább csak néha mókás színesítés a gyakorlás során. A billentés nekem tökéletesen megfelelel, bár én nem éreztem a különbséget ennek az állítólag új, gh3 jelölésű billentéssel és a régivel kapcsolatban. Ami biztos van, de az én szintem ezt érzékeli. Ez nem tragédia, hiszen volt egy kollégám, aki sajnos egyik fülére nem hallott, így amikor szóba kerültek a hifi cuccok, meg kinek milyen van én is megkérdeztem tőle, azt válaszolta: "hülye vagy, nekem miért kellene ". Aztán végül is volt neki. Hát én is így vagyok a billentés tekintetében is.
A lényeg. Szeretem, örülök neki és továbbra is szívesen osztom meg az élményeimet a fórumozókkal. És olvasok is.
PB: teljes mértékben egyet értek leoneottizzal, hogy szívesen veszünk minden hasznos ötletet.
Sokat gondolkoztam, hogy leírjam-e, mert ez a fórum nem kottakereső, azonban mégis, legfeljebb néhányan figyelmeztetnek. Szeretnék két kottát megszerezni: Nina Simone: My baby just cares for me és Michael Polnareff: Love me, please love me.
Az igazság az, hogy saját használatra nem igazán fizetnék ki egy-egy ilyen kotta darabjáért 20-25 eurót otthoni játszogatásra.
Az előzőt sajnos évekkel ezelőtt kölcsönadtam lemásolni, mint a Beatles összes albumot és egyik sem jött vissza. Azóta már csak másolatot adok, de a tanulópénz nem volt olcsó.
A Polnareff dal valószínűleg reménytelen eset, hiszen nálunk kevéssé ismert, de ebben a körben sohasem tudhatom, hiszen láttam, hogy igen széles a zenei paletta.
Persze végső esetben mindkettő hozzáférhető külföldön, a fenti áron már láttam hirdetést.
chris: amit írsz az egy kicsit megnyugtat, de szerencsére az első este után már nem zavart, hogy többet tud, mint amit én megérdemlek.
gault - én is őszintén gratulálok, sok örömöd leld a zenélésben (érdekes, én ugyanebben a helyzetben vagyok - BKV-ra váltottam a kényelmem egy hangszerért - de nem bánom)
chris - ugyanilyen érzések kavarogtak bennem is és azonos konklúzióra jutottam - elvégre úgy érzem (remélem), hogy nem egy-két évre vettük meg a hangszert. Nekem azért is volt hülye érzés, amin az utóbbi fél évben keresztül mentem, mert amúgy nagyon ragaszkodok a dolgaimhoz, de éreztem a DGX-nél, hogy könnyebb most elengedni, mint amikor már elég jól értek a dologhoz - a pa-tól meg azért váltam meg, mert kiderült, hogy összesen írd és mondd 2, azaz kettő szám fér el a memóriájában, az is csak addig, amíg ki nem kapcsolod, amúgy floppyzni kell...
szerintem is jó, ha többet tud a hangszer és mivel úgy érzem, itt többségben vagyunk olyanok, akik nem engedhetnek meg maguknak nagy rongyrázást, inkább egy középkategóriás hangszert célszerű venni hosszú távra berendezkedve, mint később sóhajtozni :)
fixer - használd egészséggel a cuccost és azért talán a nyár egy kicsit több időt enged majd az ismerkedésre!
PB - szerintem sokan örülünk ha autentikus véleményt olvashatunk, úgy gondolom, egyikünk sem venné nagyképűségnek a részedről, ha egy-egy jótanáccsal segítenéd az út elején lévőket (és előre mondom, ha esetleg valaki vitatkozna, csak ránts vállat és tudd, hogy azért vagyunk sokan, akik odafigyelünk az okos szóra - mondom ezt hat év zongora előképzettséggel).
Kedves Gault! Először is egészséggel használd az új hangszered. Úgy látom, nemcsak nálam van így, hogy a vásárlás után egy picit kétségbe vagyok esve, hogy vajon megérte-e. Én sem vagyok zongorista, meg nam is leszek soha az, szerintem, mégis megvettem a Pa80 mellé, a digitális zongorát. Egyszerűen megkívántam azt a hangszert... Nincs mit tenni ilyenkor, tényleg olyan ez, mint a szerelem. Egy fontos dolgot azért még leírok... Azt, hogy fogod e használni azt a pluszot, vagy sem, azt sosem lehet tudni, és mondjak valamit. Inkább legyen benne az a plusz, mert használni akarod, akkor ott lesz, mintha nem lenne benne, és utána le kellene cserélni hozzá a zongid...
Na akkor jó zongorázgatást...
Abszolút igaz, amit írtál, azonban sokszor a türelem hiányzik. Főleg, ha már órákat töltöttél el valamivel és nem látod a fejlődést. Persze mindig picivel jobban megy, de mégsem az, aminek lennie kellene.
Én sajnos nem vagyok zenész és a koromnál fogva már nem is leszek.
Öncélúan szoktam magamat szórakoztatni alkalmanként, azonban sajnos sokat is kell dolgozni, így idő kevés.
Nekem pont az szokott a gond lenne, ha külön jobb és külön bal kézre tanultam meg valamit, akkor alig tudtam összejátszani. Ezért inkább megpróbáltam minél előbb együtt a két kezet. Persze talán ebből is látszik, hogy nem erre születtem.
Szívesen olvasnék többször is ötleteket zongoristáktól/tanároktól, hiszen mindig van valami hasznos info.
Ezúton üzenem mindenkinek, aki picit követte a tipródásomat néhány héttel ezelőtt, hogy megszületett a döntés és clavinova clp-230 lett a végén.
összehasonlítottom a 220-al, ráadásul úgy, hogy egymás mellett volt a hangszer a szalonban. Nevetséges, de bavallom, hogy nem is a hangzás és a billentés volt a döntő a drágább javára, hanem egyszerűen szebb volt. Külön-külön fel sem tűnt a különbség, így viszont teljesen más. A több lehetőséget persze már most látom, hogy nem fogom kihasználni, azonban mindig örömmel nézek rá, amikor bemegyek abba a helyiségbe, ahol van. Pedig első éjszaka, az első kipróbálás után még ültem egy picit vele szemben és arra gondoltam, hogy milyen hülye vagyok, amiért ennyi pénzt elköltöttem (itt a 100 ezer +ra gondolok a 220-hoz képest). Mindegy, így marad a régi autóm és továbbra is busszal járok majd dolgozni.
Szia Fixer!
Elfogadsz egy tanácsot egy zongoristától/tanártól?
1.Nem csak gyakorolni kell, de LASSAN gyakorlni
2. Ne az egész számot gyakorold, és főleg ne mindig elölről, hanem 4 vagy 8 ütemenként.
3. És persze türelem...
Regen irtam ide, de ennek sajnos nem az az oka, hogy allandoan a szintimen jatszok dolgozni kell, es faradtan erek haza...
Amit mar sikerult:
- megtanultam a Killing me softly jobbkezes reszet (a dallamot) es a bal kezes reszet is mar 80%-ban tudom, de egyutt a kettot nem - a Nothing else matters elejet is el tudom jatszani, de utana jon egy nagyon nehez resz - a Fur Elise-t is elkezdtem mar;
- rajottem hogy kell echot beallitani, viszont itt vannak mas effektek, amiknek nem hallom a hatasat. csak a Trem es Echo-t hallom, a tobbinel nem hallok kulonbseget... hogy lehet ez?
- toltottem at MIDI szamokat USB-n, de nem szolnak szebben, mint szamitogepen... namajd ha megtanulom eljatszani oket, akkor hasznalhatok mas hangszereket is
Hja...es termeszetesen megkaptam postan a garancia levelet es a szamlat, tehat az uzlet (azon kivul, hogy kiallitasi peldany volt, mert a memoriaban vannak olyan probalkozasok, amiket nem en vettem fel) korrekt volt.
Probalom magam eroltetni, hogy megtanuljam a ketkezes jatekot, de nehez... gyakorlas, gyakorlas...
laca
Szívből gratulálok a hangszerhez, használd egészséggel! Azt hiszem, lesz egy-két álmatlan éjszakád :) de ez így van jól!
Szerintem 8 hónaposan amúgy épp olyan jó, mint 3.
Halihó uraim!
Olan érzésem van, mint sikeresen zártam a volna a napot. Pedig ez így van. Megvan az 1500 - as. Végül is nem három, hanem nyolc hónapos, de semmi hiba. Még garis és 195e volt. Nálam van a régi tulajnak a számlája is, akkor 289e volt. Elment a 630 is, decsak bizományba. Most aztán nekiesek kipróbálom amit még lehet, mert reggel mennem kell melózni. Üdv minden jóakrómnak és a többieknak is.
Laca
Szerintem az nagyon jo ar, es ha csak 3 honapos es serulesmentes, akkor meginkabb. En 275-ert vettem, volt hozza tap es adtak egy kulso USB-s floppy meghajtot is hozza. De szerintem nem fogom hasznalni. Szerintem nyugodt szivvel megvasarolhatod azt a szintit.
Nem fogsz benne csalodni.
Csak vigyazz vele, mert nalunk a felesegem kezdi megelegelni a sok zenelgetest .
Aprorpo! USB stick-re tudok lementeni adatokat? Vagy ajanlottabb egy Smart MEdia Card?
Mi a tapasztalat.
Laca, ha mar megvan az uj szintid, akkor hasznald nagyon sokaig egeszseggel!
Szisztok!
Kedves Chris, boppzoli, Laca!
Köszi mindannyiótoknak a jókivánságokat! Annyira örülök, hogy végül nem keserű szájízzel kellett tudomásul vennem, hogy a hangszer rossz befektetés...de hiába, a kapkodás könnyen szül hibákat! A vizsgám végül nem sikerült, de annyira most nem vagyok letörve, mert van, ami kárpótol :) aztán meg van még uv :)
Chris - akár hiszed, akár nem, szerettem volna megmaradni a Korg márka mellett, de lelohasztottak, hogy kísérőautomatás hangszerben PA-50 és 80 között nincs átmenet. A PSR-3000 ezért jött. Annyira örülök, hogy a 300-as bejött Neked, ráadásul szerintem nagyon jó üzletet csináltál, hogy nem irreális áron hónapokig idegeskedve próbáltad elpasszolni, igaz, ehhez szerintem az üzlet korrekt hozzáállása is kellett! Szerintem olyan jó, hogy örülhetünk a másik örömének!!!
Edirol - Tudomásom szerint az a hangszer már nem eladó, legalábbis én kaptam egy mailt, ami szerint elpasszolták...
boppzoli - örülök, hogy sorstársak lettünk. Őszintén szólva szerintem a színes kijelző, egy-két stíluson és a vokálon túl nagy különbség nincs a kettő között és én sem vettem volna, de mivel a Korgot azon az áron számolták be, amennyiért vettem, hogy nekik is bolt legyen a dolog, kellett, hogy én is tegyek egy gesztust az ő irányukba. Amúgy 130-at kellett ráfizetnem, ami szerintem korrekt volt!
Laca - hallottam, hogy csörgött a másik telefon, ezért nem is forszíroztam, hogy kifejtsem, de szerintem boppzoli ódákat zeng az ezeröcsiről és nem alaptalanul! Régebben emlékszem, Feribau is igen dícsérte, csak hát őt is elkapta a gépszíj :), persze szerintem ez csak pénztárca függvénye, mármint a Tyros.
Hali srácok.
Változott a helyzetem, mert ha minden sikerül holnap igaz bizományos úton, de bemegy az igazán szívemhez nőtt Psr-630 és jön helyette egy 1500-ös. hangszerboltban van eltéve holnapig, három hónapos 198-ért. Ez jó?
Ah valaki tud a 630-ra jobb megoldást tudassa már itt ha lehet.
Hali
Szerintem se bandd a 3000-est.
Ahogy elnezem az 1500-ast, szerintem a 3000-ben nem fogsz csalodni, plane hogy meg a mega-hangokat is tamogatja!!!
Ha nekem lett volna meg annyim ... en is azt vettem volna . Na de igy sem bankodok, mert ez is nagyon tetszik. Egy csomo mindent nem tudok meg rajta de majd megtanulom. Van egy 260 oldalas gepkonyv is (magyarul) PSR 1500/3000 . De sose jutok el addig, hogy csinaljak valamit (pl. stilust) mert mindig eljatszom magam, es mikor eszrevesze, mar el is telt 2-3 oracska.
Hm. Hat ez van .
Egeszseggel hasznald a PSR3000 - t !
Szia Leoneottiz! Megvan az új cumó? Szal csak a 3000-es lett az új hangszered? Ne sirasd a Pa80-at! Nagyon jó hangszer, de a múlté már. Jobbak, modernebbek az új cuccok. Amikor az RD 300SX-et vettem, kíváncsiségból újra játszogattam vele egy kicsit. Rettentően jól szól, és hidd el a stílusok sokkal jobbak. Az a sok plusz ami benne van, nem gyenge.
Írok itt is neked, mert mint ember tettél tanulságot, abban mennyire el lehet szállni egy hangszer szeretete érdekében pénzt ill, mást nem kímélve.
---
Kérdés Mennyit lehet mostanában adni pl. Psr 200 - ill. 2100 ért.
Több helyen láttam hirdetést 250-290 eFt. ért.
Amikor rájuk telefonáltam teljesen fel voltak háborodva hogy én lefitymállom az ő hangszerüket mert az olyan jó és milyen szép, csak azt nem nézik meg, hogy már mennyivel modernebbek vannak piacon jóval kevesebbért, pláne használtan.
Mégegyszer köszi. Laca
Hiába vizsga holnap meg minden...ismét Yamaha tábor tag lettem. Nem azért, mert a Korg rossz lett volna, sőt! Őszintén szólva ha lett volna az 50-esnél jobb, a 80-asnál olcsóbb, akkor arra tendálok. AZonban sajnos nem volt, így jött a PSR-3000.
Sziasztok!
nagyon tetszik az ezerocsi.
Vasarnap szinte egesz nap rajta csungtem. El akartam olvasni a gepkonyvben, hogy hogyan lehet uj stilust kesziteni, de annyira lefoglalt a jatszas, hogy nem volt ra idom, na de remelem hamarosan !
Ha vannak tanacsaitok a PSR 1500 -assal kapcsolatban, kerlek irjatok le!
Lenne meg egy kerdesem/keresem: Lattam, hogy a hangszer elejen van a ket oldalan 1-1 hely ahova be lehet valamit csusztatni.
Ez az alvanynak kell? Az a helyzet, hogy alvanyra mer nem futotta. Vajon lehetne kesziteni egyet fabol vagy fembol? (vannak megfelelo szakemberek). Esetleg nem tudnatok kuldeni egy fotot egy ilyen tipusu alvanyrol, vagy esetleg tobb fotot, minden reszerol?
Hat egyelore ennyi es meg talakozunk itt , remelem.
Sziasztok! Es jo zenelest nekunk !!! :)
Sziasztok!!!
Meglett az ezerocsi!
Oszinten mondva, meg nem igazan tudtam kiprobalni, csak 1 oracskat tudtam raszanni, de nagyon gyorsan eltelt.
Elso benyomas: szuper. Mar ennyibol is azt tudom mondani, hogy teljesen meg vagyok vele elegedve.
Amikor kicsomagoltam csillogtak, villogtak a billentyuk rajta, alig mertem hozzaerni.
De azta ...
Remelem vasarnap lesz idom egesz nap rajtaulni.
Meg kell szokni a kicsiket, planegy 87-ben gyartott ELTA masina utan :)
Aztan ha akadnak gondjaim vele akkor majd beszolok segitsegert!
Addigis jo potyogtetest!
Sziasztok!
A GEM WK-4 10 éves hangszer, a General Music nem nagyon terjedt el, ami a stílusbeszerzést nagyban megnehezíti Milyen állapotban van? mert a GEM nem a minőségi gyártásról híres
skacok nekem volt egy Gem Wk-2 szintim és higgyétek el hogy nagyon jó hangszer simán veri a rolandokat,volt benne Hd.+mikrofonbemenet és jobb vokálja volt mint a mostani yami psr 3000-em nek.
A leírás alapján jónak tűnik, de az ilyen kevésbé ismert hangszgyártóknál ettől akár félni is lehet. Az azért jelzés értékű, hogy az Atlantis most kezdi majd el forgalmazni a GEM-eket. Álláspontom szerint ha annyira gagyi lenne, a Yami mellé nem raknák oda...
Csá! Íme újjászülettem! Na jó, nem változtam alapjában véve, csak annyit, hogy egy Roland RD 300SX boldog tulajdonosa vagyok délután 16 óra 23 perctől...
Egy új profi hangszerem van, a Pa80-am mellett... Igen, megcsináltuk!
(Ezt az idézetet loptam, de nem mondom el kitől...
laca
Én pl. nem azért adom el a PA-50-em, mert vacak hangszer lenne (jellemző, hogy az E****o nevű üzletben akár azt is megvehettem volna), de ha követed a fórumot, akkor láthatod, hogy megdobnak egy kis lével és van egy olyan ajánlat (felfelé bukó - Yam PF-1000 vagy Korg PA-80 ez még megegyezés kérdése), amit a "szponzoromnak" (anyám) hála meg tudok lovagolni. Ezért hajtom nagyon a pénzt és ezért is vittem le az árat 185-re. Amennyiben akarod, ki is próbálhatod, úgy talán egyszerűbb a döntés :) Nem azért, mert el akarom adni, de játékra tökéletes. A PA-80-as is "csak" annyival tud többet, hogy abban van vinyó és vokál kiegészítőt lehet bele illeszteni.
Szevasztok! Már régóta követem a fórumot, de most kapcsolódtam igazán bele. Régóta hajtok egy Yamaha PSR-630 at és nem akarok tőle megválni (nem is nagyon tudnék), de szeretnék hozzá szerezni beállításokat. (registration) Nem midire gondolok, mert az van, de nem szeretm mert az szrintem nem az gépzene a gépzenében. A tavaszon már majdnem átnyergeltem a rolandra (VA-3), de három hét után visítva szabadultam meg tőle. Nekem nem jött be. kacsintgattam már a Korg felé is de pl. a Pa-50 et sem ismerem. Nekem nem midire kell a gép, hanem játszani. Vagy játszom , vagy nem. Kérek mindenkit ha van valami ötlete evvel kapcsolatban szivesen várom.
Köszi
Laca
Nekem is volt impulse trackeres időszakom, meg fruityloops-os... stb, de biztos nem én vagyok az... De nagyjából vágom főleg a fruity-t...(Ezek zeneszerkesztő szoftware-ek) Nekem nemrég óta van netem, tehát tuti, hogy nem én vagyok az a Chris...
Koszi sracok a jokivansagokat! Most meg elottem egy nagy problema... hogyan csinaljak neki helyet Az asztalon nincs hely, egy allvanyt meg talan be tudnek rakni (vagy egy kissebb asztalt), de akkor a szoba egyik ajtajat nem tudnam kinyitni
Na akkor nagy az öröm most Fixeréknél!!! Egészséggel használd! Amúgy ne félj, a garanciát lehet érvényesíteni utólag is, mint ahogy leírták... Én is sokat szívtam a Pa 80-assal, nem volt hozzá használati utasítás... A Yamaha EMX 88 powermixeremhez sem jött meg a mai napig, a Yamaha MG 12/04-es keverőhöz sem... A DGX 305-öshöz sem, azt magamnak szereztem be...
Ez egy tetű ország, és elég kevés olyan kereskedés van, ahol normálisan összeállítanak egy ilyen csomagot...
Na mindegy... Jó gyakorlást.
Amúgy ugyanez a DGX 305-ös is, csak nagyobb, és néhány extrával megbolondítva + SM Card... Szerintem is, ebben a kategóriában nagyon jó a zongorahangja. De majd meglátod, vagy inkább meghallodd, hogy vannak olyan hangok is benne, ami még a komolyabb cuccokkal is felveszi a versenyt. Pl sweet Flute, Panflute,Soprano, Cool Epiano...stb. Ezek nagyon frankók. A Dance stílusok nekem is nagyon bejönnek...
Annak örülök, hogy megvan a hangszered (legyen benne sokáig örömöd:) de ez a kereskedői hozzáállás nem kicsit felháborító!
Én anno telefonon megrendeltem a PSR 1500-öst, és ezt szállítási költség nélkül, gyári sérülésmentes dobozában (kijelzőn fólia teljesen orig) táppal és minden hivatalos irattal eggyütt meg is kaptam.
Pedig nem is 1 hivatalos Yamaha márkakereskedőtől vettem....
Szerintem nem rossz dolog regelni, már csak azért sem, mert küldenek hírleveleket, beléphetsz arra a site-ra, ahol le lehet tölteni, persze pénzért zenéket, viszont változó méretben, de hozzá lehet férni a számok egy részéhez így adva ötleteket.
A hangszer: klassz, hogy összejött a dolog, gyakorolj nagyon sokat, aztán majd leírok egy-két oldalt, ahol még találsz zeneelméletet, de a nagyon alapok benne kell, hogy legyenek a használatiban.
Az USB kabel meg nem gond, van itthon belole vagy 10-20 csak azert megis... ha jar, akkor jar.
Ha elkuldi a szamlat meg a garilevelet, akkor utana mindenkinek csak ajanlani tudom majd.
Szerintem ez is hasznalt, vagy legalabbis kiallitasi darab volt, mert az 5db "User"s song" kozul az elso haromban volt valami probalkozas, amit nem en mentettem el... azert ha mar kiallitasi darab volt, legalabb ezeket kitorolhettek volna... Hja.. meg a garanciszabalyokat tartalmazo fuzet elso lapja is el van szakadva...
Amugy... benyomasok:
- nagyon szep hangja van!!!
- nagyon tetszenek a style-ok, foleg a HouseMsk... meg az Ibiza, meg ami elotte van... EZEK egyszeruen... huh... mondjuk en az elektronikus zeneert vagyok oda, house meg trance meg ezek, es ezert is tetszett nagyon meg ez a par style. Azert a tobbi is tuti. Csak... azt vettem eszre, hogy az osszes style-ban ugyan azt a dallamot jatsza, csak kicsit gyorsabban-lassabban, meg mas hangszerrel.. de ugyan az a dallam...
Legalabbis.. amikor elkezdtem vegighallgatni mindegyiket, akkor sorra talalkoztam ugyan azzal a dallammal.. feltunt.
A zongorahangja nekem nagyon tetszik.
A hangszoro eleg gyengus a melyhangokban, ezert rakotottem a szamitogepemrol az aktiv hangfalakat, igy mar jobban illik az en fulemhez
Most megnezem a Yamaha oldalan hol lehet regisztralni a szintit... biztos valami gyari szam alapjan vagy valahogy...
Ezt tudd be annak, hogy rendes volt :) mármint az usb-t (ami amúgy 5-700 ft az auchanban). Szerintem elküldi a garilevelet, meg mindent, ami vele jár. Amúgy ez nem az Atlantis szfehérvári részlege? Mert akkor a központban is érvényesíthető a gari a gyári szám alapján.
Persze a lényegről nem írtál - hogy szól, milyenek az első benyomások, aludtál-e tegnap óta :) meg ilyesmi.
Tegnap akkorat "futottam". 2 ora alatt fentvoltam Szf.varon....az majdnem 80-as atlag A srac megvart, nagyon rendes volt. Ki sem bontotta, ahogy kertem.
Nezem a dobozt, nem volt valami bizalomgerjeszto latvany...ugyan olyan karcos, dörzsöltes volt, mint Pecsen a Tajtinal, sőt ezen meg két helyen lyuk is volt... benyomták... kibontja a srac, tesszuk ki, neztem semmi serules nem volt ott, ahol a lyuk volt a dobozon. Lerakta. Nezem, sehol semmi karc vagy serules a szitin, de a kijelzon mintha egy nagy ujjlenyomat lenne. Nezi a srac is, hozott Clin-t,hogy letisztitja..nem jott le. Szoval ott van az LCD folott egy kis dörzsölés, ami kb. akkora, mint a kisujjam körme, de nem mély, én igazabol nem is lattam elsore. Csak nagy fényben látszik, itthon nem is latom.
Mondja a srac, hogy nem erti, mert ez elvileg oroginal.. viszont folia nem volt a kijelzonel levo plexin. Volt nekik egy masik, kiallitott darab.. azon meg harom melyebb karc volt, persze azon sem volt folia. Valamiert a gyarban nem tesznek ra foliat... Volt ott egy dragabb Yamaha, azon mar volt.
Na lenyeg, hogy kicsit probalgattam, minden gombot es billentyut kiprobaltam. Csak a memoria gombokat nem tudtuk kiprobalni elsore, aztan megneztuk a leirast, az alapjan mar OK. Ekkor mar a srac tobb mint masfel oraval tovabb volt bent, mint ahogy az interneten kintvan, de nem volt ideges... rendes volt.
Aztan amikor fizetesre kerult a szo, akkor meg lealkudtam egy ezrest az LCD-n levo nemislathato dörzsiért 57 lett a vege.. persze tapegyseg nelkul.
Mondjuk szamlat meg garancialevelet nem tudott adni, mert valamiert nem nyomtatta ki neki a progija.. azt mondta kedden elkuldi ajanlottan. Addig is adott egy lepecsetelt papirt, amire rairta, hogy megvettem meg hogy majd postan kapom meg a garancia levelet es a szamlat.
Lehet hogy baxhatom a garanciat??? Nem szeretnem ezt feltetelezni, mert a srac tenyleg rendes volt...
Jah, meg a pakolas kozben valahogy eltunt az USB kabel, ami jar hozza. Itthon mar nem talaltam meg...
no... indulok szfvarra. 58-ert adjak tap nelkul, 6k a benzin...es azt mondta a srac, hogy full original, ki sem volt bontva.
tapom meg van itthon...igaz nem yamaha, de 12V-os... a szinti 10W-ot vesz fel, tehat meg 1A sincs az aram...
aaaaa aszonta a srac, hogy induljak, ne rohanjak, megvar... pedig csak kettoig van nyitva.. 155km... az kb. 2 ora..
nakesz... feladom....
szetrobbanok...
Ha most azt mondjak, hogy van meg nekik, akkor sem tudom ma mar megvenni, jovo heten meg nem tudok felutazni erte...utana meg mar nem lesz...
jolvan..azthiszem ennyivolt az en hangszervasarlasos tortenetem...elment a kedvem mar..
Most hivtam, nem veszik fel. Marmint a hangmester...Dombovaron is van egy hangszerbolt, ott sem veszik fel. Ha meg Ajka vagy Budapest... azok meg 14:00-ig vannak nyitva.. kb. 2.5 ora az ut, nem erek mar oda...
olyat meg nem jatszok, hogy megrendelem, aztan majd leszallitjak...
Jovoheten mindenkeppen dolgoznom kell, nem johetek el egy nap szabadsagra sem, hogy felmenjek Bp-re... Ma tudtam volna...esetleg..
Feribau:
igazabol nem neztem korul itt a hangmester-en... csak ebbe a topic-ba irogatok.
Itt 67900-ert adjak szallitassal a hangszert... ez mar sok nekem egy kicsit, foleg, hogy a garancia igy nem pecsen lesz ervenyes. Akkor ennyi erovel felmehettem volna Bp-re szombaton, amikor akcios volt az "egyik" boltban ..
Azt nem értem, miért nem a hangmester.n ->Barnát keresed meg hanxervásárlás céljából.
Szerintem korrekt árat és minőséget kapnál, még az is lehet hogy a szállítási költséget is ő állná......
1 próbát mindenképp megér.....
De ha nem megfelelő a dolog, vannak további ötleteim...
Chris
Szerintem mi tényleg rokon lelkek vagyunk. Akármennyire fikázzák a ROlandokat, azért digi zongorában szerintem nagyon ott vannak és a Fantom szintik sem rosszak, sőt...
Az azonban biztos, hogy az erősítésen nagyon sok múlik, meg tudja bolondítani a hangképet!
Fixer
Tényleg érdekes brancs lehet ez a Tajti - bocs, de nekem is figyelmeztetni kellett önmagam a múlt héten, hogy ez a hangmester.hu topikja, ne csináljunk reklámot más üzletnek -, de újra adok egy jótanácsot: a legnagyobb mo-i Yami dealer (ua. ahol az az akció is volt) költözés miatt kisöpri a raktárt. Telefon felvesz, kérdés feltesz: "Elfekvő 295-ös esetleg?" Válasz valószínű "Igen." és aztán utazás Pestre, vásárlás, "Hurrá, megvan!", majd kielégülés közeli állapot. Hát én így képzelem el a következő pár napod...
Fixer! Látnád az én kétéves Pa80-amat... Még - és ez halál komoly, - a fólia is rajta van!!! Nekem mindenem letakarva... Nagyon megbecsülöm mindenemet... Ezek a cuccok még az életemnél is fontosabbak, már már beteges ahogy féltem őket... Ezért is nem adom el, mert nem tudnák megfizetni azt az állapotot... Elég trógerek abban a boltban. Látod, én mondtam, hogy jobb ha Pesten veszel hangszert...
Szerintem mi rokonok vagyunk... Én is éjjel nappal ezen gondolkodom, minden percben szintik, zene zongik, stúdió...stb. Pedig van rendes állásom is... Már sajnálom, hogy miért nem kezdtem el hamarabb ezt a hobbit... Tutira megélnék belőle, lehet hogy meg is fogok.
Naszóval, a lényeg sajnos csak kimaradt. Nem tudtam, összehasonlítani az RD 300SX-et a 170-essel!!! Ezt nagyon sajnálom. Már nem nagyon adogatnak RD 170-est, én ma eggyel sem találkoztam a három igen nagy boltban...
Árban nagyjából ugyanott vannak, azért a 300SX sokkal többet tud... Ez nyilván döntő, és én azt hittem, sokkal kisebb. Így már a kinézete is nagyon de nagyon tetszik... Nem szeretem a kis hangszereket, egy színpadi hangszert lássanak a hátsó sorban is... Viszont amivel összehasonlítottam, az két Korg dobozos, de nem az új EC 150 és 350 hanem valami régebbi. Egy Yamaha YDP vagy mittoménmi, nagyon gyengus konstrukció, a P140-es ami nagyon jó gép, csak kevesebbet tud, és kövezzen meg bárki, de nekem jobban tetszett az RD hangja bizonyos hangszíneknél. Billentésben ellenben az sokkal jobb. Ja meg drágább is... A roland hamar levett a lábamról, élőben is megállja a helyét szerintem, nagyon jók az effektek pl orgonáknál... Szerintem eszméletlen ebben a kategóriában... De nem akarom tömjénezni, van akinek bejön, van akinek nem... Nekem mindenki fujjogott, akárkit kérdezek, a Roland ilyen gyenge, meg olyan gyenge, de nekem nagyon de nagyon tetszik...