Sziasztok!
Nem szerettem volna ebbe belefolyni,de egy biztos:Gyakorlatilag,psr1000-től felfelé,3000ig minden típusú yamim volt.Megmondom őszintén,azért(is) váltottam márkát,mert gyakorlatilag mindből ugyanazt hallottam vissza,mint hangszínileg,mint stílusban.
A progi biztos,hogy stereora lett állítva.
Viszont ami ronthat a felvétel minőségén szerintem az az,hogy nem a hangkari "line in" bemenetre lett rádugva mivel ilyen bemenet nincs a hangkarimon.Hanem a "mic" bemenetre lett csatlakoztatva.
Így tudtam megoldani.
Csordi... már megmondtam, hogy ebbe az összehasonlításba nem folyok bele. Szót sem ejtettem róla, hanem itt lejjebb valaki nem ismerte ki magát a Yami tipusok között, mellesleg ez nem is csoda, hisz ki gondolná, hogy egy PSR 2000-nevű hanxer 10 évvel idősebb egy PSR 1500-nál... és neki szerettem volna segíteni... semmi más.
Hááááááááát elég idióta logika szerint számozgatják össze-vissza a tipusokat, mert biztos azt feltételezik, hogy a 10 évvel ezelőtti hangszereket már régen eldobálták a csóri zenészek... nemnoooomáles (a Yamaha cég)
Sziasztok
Szia Zenex.
Én is hasonlót akartam megfogalmazni. azzal a különbséggel, hogy teljesen kizártnak tartom, hogy az ezeröcsi más alapot kapott volna mint a 3K! Nincs értelme! Mint tegnap is fogalmaztam, ez mind Tom magánvéleménye, amit mint Én kevésbé hozzáértő nem tudok megcáfolni, de az eszemre hallgatok! Viszont ha a Yami fejlesztő gárdájából ülne itt valaki, azzal meg Tom nem tudna mit kezdeni! Mert azért remélem azt nem feltételezi senki, hogy ezek a fejlesztéssel foglalkozó emberek, hozzá nem értő, kóklerek lennének!? Számomra ez az iránymutató!
Tisztelt fórumozók. remélem azért most Tomi okfejtése alapján nem hagy fel senki a zenéléssel! Mert, hát ami nekünk a legfontosabb, az a SAJÁT ÍZLÉSVILÁGUNK!
Ami a PSR 2000 és PSR 1500 közötti különbséget illeti: Aki nem ismeri pontosan a márka történetét, annak furcsa lehet, de a 2K majd 10 évvel öregebb, mint az Ezeröcsi... ebből adódik az is, hogy a billentyűzete is valamivel kellemesebb. Teljesen más a két hangszer... persze én most nem foglalkozom a hangminták azonosításával és származásával. A lényeg, hogy az ezeröcsi a 3k-val együtt jött ki, a 2k meg egy régebbi sorozat oszlopos megbízható nagyon jó hangszere...
Szép estét Mindenkinek.
Tomi.
Audacíty-vel lett felvéve és RCA csatlakozóval.A szintin semmit nem állítottam,ahogy Te feljátszottad,én ugyanúgy vettem fel (vagy játszattam le)az ezeröcsivel.Tehát nem effekteztem és nem cseréltem semmit.Az mp3 felvétel pedig 320kb/s -al készült.
Ez a Yami így szól,vagy ezt tudja. Elfogadom.
Idáig fö hangszerként használtam a Rolandot de anyagi gondok miatt az egyiket el kellet adnon , na és a úgy gondoltam, hogy a Yamahát (PSR 2100) megtartom. Csak sajnos újra kell állitsak mindent a müsoromhoz .Ritmusok , hangszinek stb .
Ezért kérném a segitségeteket .Mivel, hogy fö hangszer lett a YAMAHA .
Hogyan csináljam célszerüen a beállitásokat, hogy legyen eredménye is - idöm van rá ! Ritmusok, hangszinek - (egyelöre a midi beállitás nem érdekel). Milyen effektet tegyek a hangszinekre a ritmusra ?
PSR 1500 is bekerült a tesztelt hangszerek közé! (Gyuszkónak hála! Köszi)
Na ez már a többi yamaha típusokhoz képest jóval butább hangmintákkal bír. Ez a felvétel is monó. Vagy az is lehet ha sztereóban vette fel Gyuszkó, akkor ennyire monó zongoraminta van az 1500-ban.
-A zongora bár ugyanaz a minta, de sokkal rövidebb mint a többiben és nagyon hallani az ADSR görbéket, a loop pontot és a release részt az adsR-bôl. Befullad az egész hang; mintha megütéskor letekernék a hangerôt hírtelen. (ezt okozza az adsr) Na pontosan itt lép be a hangminta hosszának lényege. Az 1500-ban a zongora minta maximum fél!!!! másodperces. Az összes többit a burkológörbékkel oldják meg. Komoly hangmintáknál nincs burkológörbékkel való manipuláció, max a loop pont van meghatározva. Szerintem ilyen hangszer talán ma a korg kronos. Na meg a szoftszintik. Gondolj bele: medig szól egy zongorán megütött alsó húr? 40 másodpercig minimum! És az még csak 1 hang és 1 layer. Ezért nem tudnak a hangszerek még ilyen profi hangokat, mert a tárolásuk elképesztô drága lenne. (kikapcsolás után bent marad) Kéne vagy 256 giga ilyen tároló flash memória. Oszt máris 3 millió lenne egy T4-es. De ugye az olcsó hangszereknél kissebb a mintákat tartalmazó chip-ek mérete, ezért spórolni kell a mintákon, hogy elférjenek egy megadott méreten. Ezért lesznek a hangszínek butábbak vagy szebben szólóak.
-A gitár itt is teljesen más minta, mint a többi yamahában. Persze itt is jóval kevesebb minta jutott és még ráadásul más (rosszabb) minta is.
-A fuvola elképesztôen rövid minta! Lehet vagy 0,2-0,3 secundumos. Utána persze jön a loop.
-Trombita: Dettó mint a fuvola, vagy mégrövidebb!
-Hegedû szintúgy.
-Sop.szaxi is ugyanez.
-A dobokra nem tudom azt mondani, hogy rosszabb. Más minta van itt is természetesen, de hiába a többi yamahába az újabb dobminta, ennek ellenére semmivel sem szólnak élethûbben ezek az újabb hangszerek, mint az 1500-as dobmintája.
Összegezve:
A PSR 1500 (a meghallgatott minták alapján) jóval gyengébb hangmintákkal rendelkezik az elôzôleg megvizsgált yamahák hangjainál.
Ezen felüli hangszereknél van egy kategória ugrás a mintákat tekintve is.
Iregszemcse haszáltkereskedés.Mindenféle használt fost árúlnak ott.Egyszer már láttam ott 12csatornás spirit keverőt is.Csak az addapter volt hozzá,más nem.
Az 1500 javára annnyit hogy az USB baromi sokat jelent,talán még a 96 polifónia.Az 500egység talán a vocalharmonit jelentené? Vagy a fene tud ezen kiigazodni.
Pedig ez egyértelmű....
Ha már egyforma a hangjuk,ugyanaz a menüjük,akkor az 1500 és a 2000 közötti 500 egységnyi különbségnek meg kell mutatkoznia valahol :) :) :)
Sziasztok!
Ha már hangszer teszt.Pár napja volt egy alkalmi vételem.80ezerért vettem egy kitűnőállapotú PSR2000-et.A két hangszer(PSR1500-2000) megszólalása között semmilyen külömbség nincs.A menüjébe is csak annyi hogy van benne vocal.
Annyiban "hulyeseg" csak, hogy tyros 1-ig volt tesztelve es az a par darab hangszin.
Tehat mar a T2 sincs a teszteredmenyben (eddig)
Meggyozodesem, hogy a T4 meroben mas mintakkal bir, mint ezen tesztelt hangszerekben talalhato mintak vannak.
A alap minta lehet, hogy valóban megegyezik, de azért nem mindegy, hogy digitálisan miként van átalakítva-tömörítve.
Teszteld le. Adott (pl) egy zongora minta wav -ban és letömöríted-átalakítod mp-3ba 32 kbit/s és 320 kbit/s -esre, akkor nem ugyan úgy fog szólni, de ettől még az alap minta (wav) az ugyan az marad.
Természetesen a csúcskategóriás hangszerben több a dsp effekt, nagyobb a kijelző, nagyobb a doboz, jobb billentyűzetet... stb és más az "elektronika más a hanggenerátor".
Kedves kollégák!
Olvastam ma a fórumon a hangszertesztről és kérem, senki ne kövezzen meg előre, ha esetleg butaságot írnék.
Gyakorlati ember lévén, mindenféle elméletek és tudományos tézisek csak olvasmányos szinten érintenek, ideértve a világ és ezen belül is a zene sarkalatos kérdéseit. Számomra minden annyit ér, amennyire a mindennapok során használni tudom. Ezért aztán, elismerve kiváló kollégáim szakmai eredményeit, maradok a hétköznapok felérhető alkalmazásainál.
Jóllehet, ismerem a magfúzió elméletét, a mindennapok során nem hasznosítható tudásként inkább meghagyom azt az elméleti síkon, tudományos következetességgel alkotó szakembereknek.
A hosszú és kacifántos bevezetés lényege:
Az elmúlt hét végén 37 év után a régi törzshelyemen díszvendégként vettem részt egy zenés rendezvényen.
A 3 tagú együttes ( basszusgitár, énekesnő, Tyros-1, JBL ládák, subok
segítségével) sem győzött meg a megfelelő hangzásról és igazolni látszott azt a régi véleményemet, miszerint a midinek mindegy, hogy min szólal meg, ha igénytelen és kidolgozatlan. ( Itt többnek sem eleje, sem vége nem volt, a hangzás lanyha és tónustalan, néha a prímet is találgatni kellett.)
Ez esetben hiába is beszélnénk a hangszertesztről, mert még az alap beállítások sem jelentek meg és hozzá kell tennem azt is, hogy a buli hevében nem is volt szándékom bonyolult szakmai és vájt fülű beállításokat keresgélni.
Summa summárum, a zenei produktum sunyi és igénytelen zenei megnyilvánulás volt, azonban, mint közben kiderítettem, a zenekar olcsónak számít és ezért választották.
Tudom, hogy most igényesebb kollégáim felkapták a fejüket, de ez is mai zenei paletta egyik "színe" és ezt is figyelembe kell vennünk.
Conclusio: A saját igény szakmailag indokolt és megnyerő, de csak értő közönség számára.
Minden sokkal egyértelműbb lehetne, ha egyszer azt a csúfos pénzt ki lehetne zárni az érvek sorából...
Persze, ha már hangminta, akkor azért az euró csak szebben cseng, mint a forint...
Pálinkás jó reggelt mindenkinek!
Ez a hangszerteszt fura lett. Akkor ha jól értelmezem a Tyros és a PSR széria közt csak az a különbség, hogy a T be lehet hdd-t rakni, több dsp effektet kapott, nagyobb kijelzőt, nagyobb dobozt, jobb billentyűzetet... Ezért kerülne 500.000ft al többe A T4 mint a S910?? Mert ugye a tesztböl az jön le, hogy szinte az összes Yamahában ugyan azok a hangminták.. Ha hülyesgetírtam kérlek javítsatok
Gondolom a többségnek már van a hangszeréhez tokja. Na én ma kaptam meg a T1-hez, amit egyedileg gyártottak le nekem a megadott méretekkel. Mindössze 8000Ft volt+ postaköltség = 9700Ft. Akár melyik hangszerboltot néztem, terror volt. Egyébként bármihez csinálnak tokot!
Ha valakit érdekel szívesen belinkelem majd a weblapjukat..
Jó, ha nem, nem, akkor leírom én mit tapasztaltam, a laptopos felvételekkel kapcsolatban.
Az én laptopom vonalbejárata, csak mono felvételt csinált, mert belül össze volt forrasztva a jobb és bal csatorna bemenete a 3,5 Jack aljzat után, a nyákon nem is volt tovább vezetve a mások csatorna. Ezért az Audacity-vel én ugyan két sávot láttam, rögzítettem, de csak valami kisebb eltérést tapasztaltam "mutogatásban" a kijelzőknél a két sáv között, és én is azt hittem, sztereó, azért bontottam szét, mert gyanús lett.
Ezután szakemberek tanácsára vettem egy USB csatlakozós felvevőt, melyet csatlakoztattam és "elvileg máris az USB.-n keresztül sztereó lett volna a jelem, csak sajnos az én laptopom procija nem tudta kezelni. Túl gyenge volt szegény, ezért adtam a lányomnak a laptopomat, az Usb-s kütyüt(2, vagy 3 ezer forint volt) visszavette az eladó.
Azóta én csak asztali gépen és SB Audigy 2 ZS audio (9000) Analog Mix (Line/In) -el rögzítek. Ez úgy tűnik valóban sztereó.
Elképzelhető, hogy valami hasonló történhetett nálad is.
Tisztelettel: Mis
Sziasztok!
Mivel a "régebbi" hangszereket eleddig nem láttam a tesztben szerepelni,:) bátorkodtam feltenni a 2100-as-al lejátszatott midit.
http://www.4shared.com/audio/YC2jW6YD/Yami_teszt.html
A program csak azt veszi fel, amilyen jelet kap.
Lehet a kabeled rossz. De lehet a kapud is gazos ahol bemegy a hang es onnan jon a zaj.
A mono jel is lehet a kabel hibaja de az akar lehet azert is mono, mert nem sztereo savot nyitsz a felvevo programban es igy a mono jelet veszi fel......
A psr3000 szerintem sem mono, lejjebb linkeltem képeket az összesről, tisztán látszik minden kicsi eltérés. És nem csak a tiéd volt felnyomva hatezerrel..
Szia MisiBá'. Én sem értem miért mono, de lehet, hogy csak nem figyeltem valamire. Még nem vettem fel sohasem a 3K-val.
"-42 és -64 dB között van valami zaj"
Ezt tudom! Valaki tud rá megoldást? Szerintem ez a laptop ventilátorja lesz.
Szia Csordi74!
Ha elfogadod az észrevételt, ha úgy tetszik tapasztalatot, akkor : Nálam nem rossz a minőség és nem monó, itt van mind a két sáv és nálam eltérő a jobb és a bal csatorna "képe", az Audacity-ben, mint mp3. Az igaz, hogy eredeti állapotában, túl volt lőve és a dob torz volt, de "normalizálás" után szépen beállt. Még egy, amit "én" látok, hogy -42 és -64 dB között van valami zaj, folyamatosan a teljes felvétel ideje alatt. Nálam a "Kimeneti jelszint" két zöld sávja, ezt jelzi. (De az is lehet, hogy badarság, és csak én látom ílyennek!)
Szia Csabi!
PűHúú! Én már alig várom, hogy valakivel kikezdhessek a rám oly jellemző módon, a személyeskedést meg egyenesen élvezem!
De azért az elmúlt időszak, az jobban tetszett, jó lenne ha nyugi lenne és inkább egymás segítésén lenne a hangsúly, nem pedig alaptalan beszóláson és sértődésen.
Sziasztok!
A háttérből figyelek ám srácok csak ne kezdjetek már megint el személyeskedni!A végeredményt mindenki tudja inkább át kellene felette lépni!
Szia Tomi!
YamiTeszt(s550-XG) Live!GrandPiano, DynamicNylon, Sweet!Flute, SoloTrumpet, SoloViolin, Sweet!SopranoSax, StandardKit1.
Javaslatodnak megfelelően, ez most szerintem XG, az S550 bankja és a Cakewalk szerint is.(én ehhez még, nem értek, remélem azért igaz. ) A szopránsaxin emeltem a Cakéval, hogy kicsit, jobban hasonlítson az eredetihez. (mert, azt ismerem, hiszen csak saxis és lelkes amatör vagyok )
Szia !
Nem, mert időhiány volt szokás szerint.
Ha neked jó, akkor valami egyveleget felveszek neked (elviszem magammal dolgozni a hangszert, és napközben ráírok valami ha "békén hagynak").
De ezt a yamis test dolgot is felvehetem neked.
Nos srácok!
5 típustól kaptam mintákat.
Most hallgatom ôket és szimultán, azonnal írom amit hallok. Beraktam a logicba a sávokat egymás alá, így tökéletesen hallok mindent. Csak átkapcsolom a kiszólózott sávokat és egymáson fedve vannak a felvételek gyönyörûen, úgyhogy 100%-os eredményt fogok mondani.
A PSR 910 beküldôje rátekerte vagy rányomta a kórus effektet a hangszerekre a midifile elindulta után. Tisztán hallom, amikor rákapcsolódnak az effektek. Mondjuk abszoludt nem zavar csak csúnyán szól a kórus. A zengetés sem zavar a hallásban, de nem értem miért lett rárakva.
A PSR 3000 egy rossz minôségû monó felvétel de ez sem akadályoz meg a tények megállapításában.
A tyros 1 is effektezett felvétel lett. Zengetô, kórus........ de ez sem baj.
Tehát: én a hangminták végett kezdeményeztem ezt a tesztet és nem a megszólalás végett. Két teljesen különbözô dolog! Hiába szólnak másképp a hangképek, attól még a minták ugyanazok lesznek. Már ha lesznek. De lentebb pontosan láthatjátok a valóságot.
A minták meghallgatása után tényként ki merem jelenteni a következôket ezekre a hangszínekre vonatkozólag:
ZONGORA Kivétel nélkül mind az 5 típusnál ugyanaz a minta. (S 550, psr 3000, S 900, S 910, tyros 1)
És bár a PSR 3000 monóban szól, ettôl függetlenül abban is ugyanaz a zongoraminta van.
GITÁR -tyros 1, S 550:
egymáshoz képest ugyanaz a minta.
-S 900, S 910:
egymáshoz képest itt is ugyanaz a minta. (utóbbin kórus van amitôl személyes véleményem szerint csak rosszabb lesz. Nyávog)
-psr 3000:
ez egy picit más a többiekétôl.
Összegzés:
3 különbözô gitármintát hallható.
Az s900/s910 teljesen más minta a többitôl. Értelem szerûen a tyros 1 és s550 is más és a 3000-es gitárhangja egy más képzôdmény a a tyros 1 és s550 gitárhangja alapján.
FUVOLA -itt nincs mese, ezek dettó ugyanazok! Mint a zongorák.
TROMBITA -S 550, S900, S910:
ôk hárman egyformák.
psr 3000, tyros 1:
itt meg ketten ugyanazok.
Viszont: nem vennék rá mérget, hogy nem ugyanaz itt is a minta mint a másik három hangszernél. Csak a burkológörbe másként használja a hullámformát és ezért más az adsr görbéje.
Én inkább azt mondom, hogy mintára itt is ugyanaz mind az öt hangszer.
HEGEDÛ itt minden ugyanaz. Minta, burkológörbe.
SOP.SZAXI (bocs, hogy ilyen szar fekvésben játszottam fel de nálam itt egy tenor szaxofon szól)
Mind az 5 minta egy és ugyanaz. Nincs különbség!
DOBOK -lábdob, pergô, tamok, lengôk: tökéletesen ugyanaz a minta!
A megállapításomért felelôsséget vállalok, bárhol és bárki elôtt.
Tehát kijelenthetô, hogy a gitárok kivételével ugyanazokat a mintákat használja mind az öt különbözô típusú yamaha hangszer.
De az is elképzelhetô, hogy a gitároknál az S900/910 esetében egy másik patch-re rakták be ugyanazt a gitár mintát és csak ezért az eltérés. (ketronnál van ilyen)
Sajnos kimaradt a tyros 2/3/4, pedig pont innentôl lenne az izgis. Személy szerint én a tyros 3-tól már várnám a teljesen más (jobb) mintákat.
Remélem érthetô és értékelhetô volt ez a teszt annak, aki kíváncsi volt az eredményekre. És természetesen ha kapnék még mintákat az említett hangszerekrôl, hát az még jobb lenne.
Nos ennyi!
Kecsi, amennyi jol esik!
En is hajazok mar baromira arra a sultkolbaszra!!!!!
Egyebkent meg ussetek at a controlokat XG-re. Ugy is lehet yamahak kozt egy tesztfelvetelt csinalni.
Kecsi, amennyi jol esik!
En is hajazok mar baromira arra a sultkolbaszra!!!!!
Egyebkent meg ussetek at a controlokat XG-re. Ugy is lehet yamahak kozt egy tesztfelvetelt csinalni.
Azért ha zeneszerkesztő progiban egymás alá rakjuk a mintákat, akkor néhány dolog nyilvánvalóvá válik. Ja! Beraktam a GW8 -at is, hogy látható legyen a nyilvánvaló eltérés!
1. A pontos összehasonlításhoz fontos lett volna, hogy azonos bitsűrüségben, hangerővel, effektekkel, stb. játszódjanak le / vevődjenek fel ezek a minták.
2. Szerintem alapvetően nagyon hasonlítanak a hangok paraméterei, és szerintem is csak az elektronika, valamint az effektek adják a különbségeket. Na meg a márka!!!
Okoskodhatnék még sokat, de ku@vára nem értek hozzá, majd Ti megmondjátok a frankót! Én meg megyek dögleni!
Na jóóóóóóóóó..... én már unom ezt, mint macska az ereszen lógást... Vettem tegnap a Millenárison egy kis kézműves kolbászt, sajtot... vacsi, aztán szundi...
Miből gondolod Csabi?Részemről biztosan nem...én már túl léptem egy-két dolgon a békesség kedvéért,ha valamivel nem értek egyet,inkább nem szólok semmit,megbeszéljük mailban,mint mások is teszik.
Sziasztok!
Megint egy kis nézeteltérés közepébe cseppentem, személyes érintettségem csupán annyi, hogy szeretem a Fórumon a békességet. Ezért aztán azt gondolom, a kiflinek több állapota és még több halmazállapota lehet, az egyéb paramétereket, mint kanyar, szárazság, penész, súly, anyag, stb. nem említve.
Attól az még ugyanaz a kifli marad...
De ha a kifli nem tetszik, cseréljük zsemlére...
Ugyanaz, csak a forma más, de a váltás illúziója tökéletes.
De a békesség maradjon!
Semmiféle sütemény nem ér meg ilyen háborút.
Nem teljesen pontos a megfogalmazásom. Arra gondoltam, hogy megcsinálom úgy ahogyan bármilyen másik midit is hangszínelnék, vagy beállítanék. Bár egyre kevesebb értemét látom.
Az előbb Én is ezt fogalmaztam meg magamban, de inkább nem írtam be. Ha viszont már így megkérdezted akkor Én is leírom a véleményemet!
Ebből az fog kijönni, hogy Tom leírja a MAGÁNVÉLEMÉNYÉT, amit pl. Én lehet, hogy elhiszek. Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy ha egy olyan ember ülne le Tom mellé aki pl. a Yamahákat fejleszti, akkor Tom, valószínűleg minden szavát cáfolná, és alá is tudná támasztani! Bármit is fog ebből valaki is leszűrni, egy biztos! Az összes gyártó ugyan azzal a logikával dolgozik, és fejleszt! Tehát amit rá lehet húzni egy gyártóra, az hellyel közzel a többire is igaz. Az is biztos, hogy a hangminták is fejlesztés alatt vannak. Tominál sokkal nagyobb tudású, és jobb hallással rendelkező zenészek(vannak ilyenek!) is ezt vallhatják, mivel Ők is mennek a jobb hangszerek felé!