Indítsd a progit.Fent az opcióban a midi-t állítsd a digital keyboard 1-re,alatta meg arra a szintire amid van.Az optimizer6 tyros3-ig ismeri,a 7-es verzió tudja a t4-et is,de a patchre még várni kell.Innentől a pc kezeli a szintidet,mindent a pc-n mentesz el.Kész a komplex make up.Ha stílust akarsz így áthangszerelni,a kiterjesztést,írd át .mid-re,majd mindíg némítsd el a csatornák felét./Az első 8 csatornán is stílus részek lesznek,meg a 9-16-ig is részek lesznek.Ha nem némítasz a részeket egyben hallod,botrányos lesz/
letöltöd a midifile optimizer 6-ot./google kereső!/Patch-os verziót keress.Ha nincs küldök e-mailben!Feltelepíted,futtasd rajt a patchot,így már nem próba verzió lesz.Folytatom.
Azt kaptad cd-n a géphez,ha nincs yamaha oldalról töltsd le.Majd dugd rá usb-n a szintit a pc-re.Érzékeli mint hardwert.Digital keyboard 1 lesz a neve.Folytatom!
Telepítsd a drivert/ha jól látom,épp a kicsomagolást csinálod,ahova csomagoltad,onnan indítsd el a telepítést/Utána az usb drivert is telepítsd fel.Folytatom!
Igazából mindenkinek igaza van,mert a rolandnál teljesen bele tudsz nyúlni, a yamiknál csak hangszín csere-bere, meg efektezés lehetséges valós időben.Ezért csináltak a yamahások pl.midifile optimizert,ami teljesen az mint a rolandnál a make up opció.Enélkül lehetetlen szétszedni a dobokat is.Ha valaki ezért sajnálja a rolandját,akkor optimizer,és ott a megoldás,csak le kell tölteni a yamaha oldaról a cbx drivert,és már látja is a pc a szintit.
Ez nekem csak azért furcsa kijelentés, mert ugyan nem T2-m van, hanem s900, de ott akár játék közben is lehet a MIXING CONSOLE-al akár a styl-ekbe, akár a midikben nyulkálni. Nos... nem hinném, hogy ez egy T2-nél ne így lenne....(?)
Nem, nincs stílus. A "prityi vumen"-nél a dob az az addictive drums, (szoftver) illetve a hafananáig néhány számban is ugyanaz szól a dobsávon. A maradék nem élô felvételben meg a garageband jampack dobjai szólnak. Ezek nem igazán jók, de nem volt "kedvem" átmacerálni az addictive-ra. A mikrofonfelvételes daloknál meg a 20 éves ferikénk (Boss DR 660) dobol. Ez meg szegénykém........ hát finoman szólva is "ölég gágyi"!
Sziasztok!
A Yami vokálra visszatérve ezeket a típusokat csinálták külön vokálprocesszorral és ezekben egytől egyig ugyan az a típusú VOP3 proci van tehát ugyan az a vokál megszólalás:
Psr740-Psr8000-Psr9000-9000PRO-Psr2000-Psr2100
Sziasztok
Erről a feléről igazad van. Mert az elég furcsán jön ki amikor a vendégek jobban elnyújtják az éneket mint kellene, és abból káosz lesz, mart össze vissza fog menni minden. Ha az ember megpróbálja rájuk erőltetni a fix tempót, akkor meg szólnak, hogy "hová siet nem ér rá?". Ez meg azért elég kellemetlen.
Józsi, azért arra jó, hogy megtanulni belőle élőben eljátszani. Bár tudom ez sem tökéletes, de ha nincs hozzá pontos kotta akkor azért megteszi. Biztos van hallgató stílusod, akkor arra simán el lehet játszani.
Amikor már komolyabban készen lett Yamahára a műsorom(a Tyros 2vel közel 200 darab stylet gyártottam, van ami midiből, van ami style keverésekből,más hangszerek stylejeit konvertáltam és van sok olyan, ami teljesen egyénileg készítettem) ennek tükrében én sem váltanék át más típusú hangszerre, mert mindegyikkel elég sok meló van. Amikor visszahallgatom a T2 vel 4 éve felvett anyagot és a mostanit, néha elmosolyodom. A zenekarban a gitáros srác ő egyébként Korg felhasználó, együtt zenélünk hellyel közzel 1999-től, és ő nekem tavaly ősszel mondta, hogy kezd jól szólni a hangszered.Pedig akkor már 3,5 éve nálam volt. Lett volna lehetőségem váltani Korg Pa1és 2 x pro ra is és Roland E80 ra, csak mindent az elejéről kezdeni....hát nem egyszerű.Én nagyon nagy hangsúlyt fektettem a stylekre, bár most nincs rá szükségem, mert trióban zenélünk élőben.
Most mivel az élőzenélés felé megyünk el inkább, szeretnék ismét 6,5 oktávos hangszert, nagyon vásárolnék pl Ketron SD1et, vagy gondolkodom kísérőautomaika nélküli hangszerekben, pl Trinityben. Amúgy ha 6,5 oktávos lenne, már régen egy Juno Di-al zenélnék.
Szia! Köszönöm az összehasonlítást, megmondom nekem tetszettek a Rolandok nagyon a kinézetük miatt. A Yamaha nem tetszik, de hát egyszer megszerettem, kitanultam a fórum segítségével, nem lenne energiám más tipusra átállnom!Üdv!
Az a jó, ha az ember szereti mind a három /négy/ gyártó hangszereit. Abból nagy baj nem lehet.
A Roland cover funkciója nekem is nagyon bejött, a Yamaha ezt másképpen gondolja a Song-stíl kreációjával, de a kettő nem ugyanaz.
Szia!
Nos, mind a két hangszert vendéglátóra használtam, de úgy gondolom, nehéz összehasonlítani a kettőt.
Ami a VA 76 mellett szól, hogy baromi jó billentyűzete van, imádtam rajta játszani. Menet közben bele tudtál elég komolyan nyúlni a stylekbe, ami ugye a Tyrosnál csak a Style Creatorral lehet,és addig nem igazán lehet az automata kíséretet játszani. Hihetetlen könnyen lehetett vele a midikbe belenyúlni, megváltoztattad a hangerőarányokat, panorámáztad, hangszínt cseréltél, transzponáltad-és úgy ahogy van elmentetted. Én imádtam a mulatós Styljeit, a rock and roll okat, nagyon dögösen szól. Hátránya volt az egy intro/ending, 2 fill, de 1 fillen belül 3 variánst tudtál alkalmazni. Két perc alatt csináltál egy midiből stylet.Nem volt benne vokál(bár Tyrosba sem nagyon használom), nem volt rajta usb csati, nincs vinyója, csak floppy és ZIP (Zip lemezt már 5 éve elég nehéz volt beszerezni) Iszonyat masszív hangszer, örök mint a nyomorúság, láttam olyan VA-t, amit leejtettek, kettétört a háza, valami laposvassal volt összecsavarozva és működött. Ja, és keménytokkal együtt olyan nehéz volt, hogy leszakadt a kezed, mire bevitted.
A Tyros kettő meg hihetetlenűl felhasználóbarát, nagyon jól megmunkálható hangszer, iszonyat jó stylekkel, jó hangszínekkel, vinyóval, minden földi jóval.
Azért van közöttük jó pár év.
Szoktam mondani, sok hangszerből gyúrnék egy jót egybe....Egy G70 billentyűzet(mert az nagyon jó ám!!!), 6,5 oktáv, Yamaha kezelhetőség és kiszolgálás, jó Ketronos hangzás és egy Korgos TC helicon ének.
Na ez csak álom.
Komolyra fordítva a szót véleményem szerint egy VA 76 jobban kellene, mint egy Tyros 1, de a kettes azért klasszikusokkal modernebb, jobb hangszer. Vannak mind a kettőnek előnyei, hátrányai, kinek a pap, kinek a paplan.
Kinek meg a papsajt.
Én szerettem a Roland hangzását. De már örök Yamahás maradok (és Ketronos). És lehet egyszer Korgos. Meg Rolandos is
Az volt a hiba, hogy magától valamilyen oknál fogva átállította a flash memoriából való olvasást, és így a kártyát nem ismerte fel, de hála Istennek visszaállítottam SMART MÉDIA kártya olvasására.
Üdv minden kedves zenésznek. Újból öröm számomra olvasni a fórumot, eltűnt a marakodás és ismét a hangszerekkel foglalkozik a fórum.
A vocalprocesszoros eszme csere nagyon érdekes volt számomra. Újabb információkkal gazdagodtam és ezt nektek köszönhetem. Én meg elvoltam szálva a T1 vocallal. Persze ettől még nekem tetszik. De most már más szemszögből látom ezt a dolgot is.
Elég felháborító, hogy pl: T1, PSR 3000 stb csak szofveres a vocal... Ennyi pénzért ez nagyon durva... Manapság ez igaz mindenre: Egyre rosszabb minőség egyre többért..
Röviden ennyi.
Szia! megkérdezhetem, hogy akkor szerinted a VA 76, vagy a T-2 a jobb?? Az egyik ismerősöm lecserélte a VA 76-ot T-1-re és jobban tetszik ez neki. Szerinted?? Üdv!
Sziaszztok ! Elnézést , hogy megismátlem kérdésem - csak javitottam rajta
DSP3 - ban ! !
Egy kérdézem lenne hozzátok, tisztelt YAMAHÁSOK .-
A HANGSZER BEKAPCSOLÁSKOR UTÁN MINDIG A DSP3 - ban (automatikus kisáret- songok) A HALL3 ÉS ANNAK BEÁLLITÁSA JÖN BE - BEÁLLITOM A REGISTRATION MEMORYBAN A DSP3 effektét ÉS BEHIVOK EGY MÁSIK STILUST ÉS UTÁNA VISSZA HIVOM AZ ELÖZÖ BEÁLLITOTT RITMUST ÉS NEM JÖN VISSZA A STILUSBAN AZ ÉN ÁLTALAM BEÁLLITOTT DSP3 EFFEKT. Kérdésem az lenne, hogy mit csináltam rosszul ?
Egy kérdézem lenne hozzátok, tisztelt YAMAHÁSOK .-
A HANGSZER BEKAPCSOLÁSKOR UTÁN MINDIG A DSP3 (automatikus kisáret- songok) A HALL3 ÉS ANNAK BEÁLLITÁSA JÖN BE - BEÁLLITOM A REGISTRATION MEMORYBAN A DSP3 effektét ÉS BEHIVOK EGY MÁSIK STILUST ÉS UTÁNA VISSZA HIVOM AZ ELÖZÖ BEÁLLITOTT RITMUST ÉS NEM JÖN VISSZA A STILUSBAN AZ ÉN ÁLTALAM BEÁLLITOTT DSP3 EFFEKT. Kérdésem az lenne, hogy mit csináltam rosszul ?
Nem egészet, vagy egy felet. Ha jól emlékszem olyan 10 óra után szüneteltünk, és mire elkezdtük megint, akkor a ballag a katonát játszottuk és annak a szólójában rángattam eleget a tárcsát. Itthon oldottam meg a problémát, de a potit cserélni kellett, valami mocsoktól megragadt egy helyben, és elvált a műanyag pöcöktól, ami a tárcsához rögzítette, ezért a tárcsa sem reagált semmire. Amúgy csárdásokban ráállt az ember keze, és mivel volt akkor is velem gitáros, ment a style meg gitár riff, a szólókat meg bekoncentráltam. Amúgy valahol van egy VHS felvétel erről a buliról, meg az egyik szólóról, meg fogom keresni és felrakom ide (elrettentő példának)
Elmondom, hogy ilyen bosszantó kis hibák miatt adtam el a 3000est, volt egy pár, és egy ideig váltottam Roland VA 76 ra, ami szerintem a világ egyik legjobb vendéglátós hangszere. Utána 2 hét G 70 következett és a Tyros 2. Most gondolkodom a váltásban, de nem akarom elkiabálni úgy néz ki hogy az élőzene felé haladunk megint trió formációban, jövő év függvénye hogy váltok-e. Ha inkább egyedül fog menni a dolog akkor beruházok T3/esetleg T4 re, ha a trióval lesz több lehetőség akkor a T2 marad(a jó meleg szobában) és veszek egy digit zongorát vagy egyjó hangú szintetizátort. Mindegy, csak 6,5 oktáv legyen.
Sziasztok!
3-4 ezer helyett nekem volt már sajnos egy vokálproci cserém egy 2k-n ami egy elég húzós ár mert több mint 2 hétig nem volt hangszerem és már pontosan nem emlékszem de 90-100 euro köztt van a VOP3 proci ára a Yamahától!Nem hiszem hogy az alkatrészt az ár miatt spórolják hanem inkább az alaplapok elkészítésén sokat bonyolítana a hely és a vonalhuzalozás tekintetében a jelenlegi technológiával szemben plusz több felesleges hibalehetőség!Viszont az S széria már fel van ruházva azzal a lehetőséggel hogy alaplap szinten javítható és bevizsgálható a régiekkel ellentétben!
Még arra lennék kíváncsi,hogyan lehet beállítani az ezeröcsit úgy, hogy bekapcsolásnál pl. 70-es értéken álljon a song hangerőikonja,vagy style ikonja,valamint a billentyű-leütés érzékenységnél a legmagasabb érték legyen..?
Én PSR 3000-el voltam annak idején hasonló problémával, nekem a Stylek maradtak a normál hangnemben, viszont három félhangot feljebb ment a komplett billentyűzet(amin nem volt kísérőautomata) ami azt jelentette, hogy kisérőautomatikával fogtál egy A-mollt, a szóló résznél meg C-mollt, és akkor volt együtt a hangzás. Nos, nekem nem szoftveres hiba volt, hanem a pitch bend keréknél a forgópoti beragadt. Egy fél lagzit játszottam el így. Kicsit izzadtam, bár a végére elég jól belejöttem.
Szia Zenex !
Szia MINDENKI !
Eléggé el vagyok havazva mostanság a munkámmal. Úgy értem a munkahelyemen.
De azért nincs olyan nap, hogy fel ne nézzek a fórumra
Ez ezután is így lesz...
Üdv. Laci
Sziasztok.
Szia Robertzenesz.
A master tune-val a saját vagy az énekes hangjához tudod állítani a szintit,ezt tudod.
Van egy olyan fül a kijelzőn,hogy "scala tune"
Nekem az ezeröcsin így van:
Scala tune: "equal"
Base note:"C"
Tune note: "0 cents"
Equal temperament scale: "C"
Part select:"right 1/2"
A master tune az enyémen 447,2Mhz.Ez a jó az én hangomhoz.
Üdv.
Akkor leírok mindent,hogyan is történt:Szombaton buliban voltunk,és nekem ugye be van állítva, hogy 1 gombnyomás,és bejön a style,minden egyéni beállítással,jelen esetben a c d-re transzponálva,csakhogy a gitáros szólt, hogy b...meg, ez esz!!! Akkor tűnt fel nekem ez a dolog! Néztem a kijelzőt,+2 van a transpose..az ugye,ha c-fogsz akkor d.. semmi gond, beálítottam 0-értékre,de akkor meg cisz volt a c!!! tehát egy fél hanggal odébb volt, de csak annál a stílusnál csinálta, néztem másikat, ott jó volt, aztán néztem egy harmadikat,megint nem volt okés.. megnéztem a master hangolást, 440 en volt, minden paraméter c-volt alapértelmezetten.. mindegy,most azt csináltam, hogy a factory reset-nél minden mellé pipát tettem, és úgy indítottam újra(persze a legutolsó billentyű nyomva tartásával),így ugye elvileg minden beállítás visszaáll eredeti gyári értékre.. most úgy néz ki jó, de még próbálgatom.. ki vagyok akadva,remélem nem szofver gond van..
A múltkor nálam hasonló dolog történt a 9000pro-val. A hibajelenség a következő volt a midi "hangolása" nem egyezett a billentyűzet hangolásával.
A megoldás az volt, hogy ennél a hangszernél külön lehet a Song, Master és Keyboard-ot transzponálni. Eltranszponáltam a billentyűzetet, majd utána az úgy maradt és átlépve a master transzpozícióba, ott transzponáltam, és hiába nulláztam a transzponálást, mert közben a billentyűzet maradt eltranszponálva. Nekem is kis időmbe beletellett, mire megleltem, hogy mit csináltam rosszul.
Nagyon jó szolgáltatás, de meg tudja kavarni az embert, ha nincs résen. Természetesen ez stílus esetében valószínűleg más hiba, mint nekem a dalok esetében, de hátha valakinek tanúságos lehet.
Éppen ezért gondoltam. Azt hittem csak annyi a probléma, hogy ha lenyom egy C billentyűt, akkor CISZ szólal meg.
De látom már, hogy valami más gond van.
Azért ezt pontosítsd, minden egy fél hanggal feljebb tolódott,vagy csak a stílus, és a beállított szólóhangszín meg fél hang eltéréssel szólal meg?
Egy kicsit így nekem kuszának tűnik a leírásod!
A master tune 440,de olyat csinál,hogy pl:van egy stílus ami be van állítva,hogy c-helyett d legyen, és az nem d,hanem esz.. és aztán ha visszaállítom a transpose gombbal az értéket 0-ra,akkor meg cisz van c helyett... nem tudom mit tegyek
A master tune 440,de olyat csinál,hogy pl:van egy stílus ami be van állítva,hogy c-helyett d legyen, és az nem d,hanem esz.. és aztán ha visszaállítom a transpose gombbal az értéket 0-ra,akkor meg cisz van c helyett... nem tudom mit tegyek
Sziasztok! Olyan problémám van, hogy az 1500-asom valami oknál fogva alapból c-hangnál nem c-hanem cisz....? Megnéztem mindent,okés,csináltam factory reset-et, akkor is.. mi lehet az oka, ill. ti tapasztaltatok-e már ilyet,és tudtok-e valami gyógymódot erre.. ?
Teljes mértékben igazad van az élő vokállal kapcsolatban. A gépek azt sosem fogják pótolni. Csak egy baj van vele, hogy 1 gázsiért nem lehet 3 szólamban énekelni.
Egyébként én vagyok olyan hülye, hogy van olyan eset, amikor akár 80%-ra is feltolom a vokál hangerejét. Igaz sosem használok 3-4 szólamú vokált, mindig csak 2 szólam megy.
De a Helló részeges című számot erőteljes vokál nélkül el nem tudom képzelni.
És ez ott a buliban jónak tűnik, de utólag visszahallgatva a felvételeket. Azért hagy kívánnivalót maga után.
Szép napot mindenkinek! Vokál témához szólnék hozzá. Az én masinámban is van, de meglehetősen gyönge. (milyen szépen finoman fogalmaztam... ) Az élő vokálnál élethűbbet-jobbat véleményem szerint soha nem fognak csinálni. Mi is élőben vokálozunk, 2-3 szólamban mikor hogy, egy gép nem fog úgy megszólalni mint egy hús-vér énekes.
Biztosan vannak olyan balfékek is, de én már mindenhogy állítgattam,minden paraméteren változtattam, és mégsem jó,inkább én sem használom!
De nem is hiányzik, kárpótol az előfok, sajnos egyre kevesebb a duós, triós fellépés, így ha magamban tolom, maradok vokál nélkül!
Viszont visszaemlékszem a Psr2000-re, mennyivel könnyebb volt úgy énekelni, fele annyira sem terheltem meg a torkomat mint így, volt olyan is, hogy meg voltam fázva, és folyamatosan ment a vokál a 2k-ban!
Ezek a "subidubás" hangok bele kerültek a pa3-ba is..ua olyan hatással vannak rám...
Így van sok helyen ordít a vokál! Én meg sokszor abba a hibába is bele estem, otthoni felvételen fülesben is más beállítás kellett, mint buliba... A lényeg a tömörítés lenne...
CSordi74
Pa1-ben is opciós volt a Tc, sőt ott még külön ktg-ért ment a voice modelling, és pitch correction funkció, alapból demo!
Winyóról szintén mesélhetnék, de nem ebben a topicban!
Üdv: zeneboy
...meg a ketron.
Bár az audyában már alapban bele rakták ezt a kártyát de az összes elôbbi kiadáshoz úgy kell megvenni külön a panelt, amin saját proci számol.
Szerintem senki nem akkora balfék, hogy annyira feltolná, de ha normálisan használod, akkor is nagyon nehéz valami élethűséget kicsikarni belőle, de ha be sem tudod állítani, akkor tortyog, csuklik, és minden baja van... én nem is használom, mint jeleztem, mi élőben vokálozunk és ez a legjobb....
Sziasztok
Ha jól tudom, csak a GEM csinálta, hogy opcionálisan választható volt. Volt az alap típus, és ahhoz ha az ember kérte, akkor volt winchester, vagy vocal proci.
Vagy ha már nem teszik bele, akkor legalább opciós kiegészítôként lehetne megvásárolni a frankó vocalist-ot a hangszerhez ha valakinek arra ígénye van.
Ennyi yamaha vocalist szidás után megnéztem egy pár youtube-os yamaha vocalist-os felvételt................. viszont el kell mondjam -ha már a vocalistnál tartunk- hogy a tyros 4 "súbidúbá" hangszíneinél gagyibb hangzású vocalist nem létezik. Attól bármelyik általatok szidott yamaha vocalist ezerszer jobban szól. Ezek a T4-es ének hangok még az amúgy is élettelen hangzást mégjobban legagyisítják. Mikor az megszólal?!?!?! Elképesztô gagyi hatást gyakorol a fülemre. Nem is tudom, hogy van olyan, akinek ez tetszik?! Illetve lehet, hogy van (sôt biztos)! Csak olyan komolytalan az egész. És a legnagyobb baj, hogy rosszúl szól!
Egyébként meg nem lehet, hogy azért rossz nektek a vocalist hangzásotok, mert abba a hibába estek mint azok, akiket én idáig hallottam vocalist-ot használni, hogy feltolják a vocalist hangerejét annyira, hogy az elnyomja az eredeti énekhangot? Egy vocalist hangerejét max 50%-ra szabad húzni az eredeti hanghoz képest, mert annak nem az a lényege, hogy nyomuljon.
Sziasztok... azért elmehet egy melegebb éghajlatra a Yamaha fejlesztő gárdája, ha pusztán spórolásból kiveszik a panelből azt az 1 szál processzort. Mi az a kis vacak alkatrész nekik.... Inkább adták volna 3-4 ezerrel drágábban amiatt a kétszáz forintos proci miatt, de nem lett volna szabad megengedni maguknak egy ekkora visszalépést.
Hát akkor ezért olyan silány a vocoder, sejtettem én hogy valami nem stimmel itt, és ez egyértelmű visszafejlődés, legalábbis hangzásban!
A T1-ben sem jobb, legalábbis megszólalásra, de ez van!
Szia Zsolti!
Ok kíváncsian várom!
Nem gondoltam volna, hogy ekkora hibákat vétenek Korgék, lehet hogy nem elég kiforrott még az új technológia, de tekintve hogy szinte lassan minden szoftveres, majd biztosan csinálnak egy csomó javítást!
Szia Hszilveszter!Az igaz,hogy benne van minden Yamahában szinte,de a Tyros 4-ben teljesen máshogy szólnak a hangszínek!Van összehasonlítáési alapon.A Tyros 4-t nem szabad összehasonlítani a PSR szériákkal,az egy más kategória!
Hi!A te hangszíned a Flute/Clarinet családban van.A neve "shakuhachi".Minden tyros-ban,super articulation mentesen alap hangszínként van jelen,még a t4-ben is így maradt.
Tudja az s910,meg szerintem alap a kissebb modellekben is!Üdv!
Sziasztok.Ha valaki segítene PSR 9000 PRO ,sampler kezelésében nagyon megköszönném.Vagy ha kisegítenétek néhány használható wav mintával,meghálálnám jó minőségű stílussal,kidolgozott midivel.soltonms@gmail.com Köszi.
Sziasztok TYROS tulajdonosok. Érdeklődnék, hogy ez a hangszín ( http://www.youtube.com/watch?v=xUarzWxLImg )
benne van a tyrosba, vagy vásárolható, létrehozható, másból átalakítható? Vannak Tyros oldalak, letöltések, fórumok, shop-ok, hol ?
A Tyros billentyűzete, többfelé is splittelhető, ismeri a note limit, velocity limit lehetőséget? üdv,VF
Na szóval egy kicsit a Yamik alaplapjának a Block diagrammjába!
Uraim !
Megnéztem a Psr-2000 Psr-2100 Psr-3000 Psr-s900 és a Tyros-2 diagrammokat összehasonlításképpen!
Az utolsó ezek közül ami külön vokálprocesszorral szerelt alaplapal lett gyártva az a Psr2100 ami megegyezik a Psr2000-esével!
Amit ezután gyártottak újabb hangszereket azokban sajnos nincs külön vokálproci,hanem az úgynevezett Hanggenerátor és a Cpu-ban lévő szoftver dolga a vokálhang megszólaltatása külön vokálproci nélkül!
Annak az oka hogy a 3k-s900-T2 között miért van külömbség vokál megszólalásban tehát csak is szoftveres oka lehet !Most azt hagyjuk hogy miért milyen okból gyengébb minőség valamelyik mint a másik!
Pár éve amikor a vokálproblémát kérdeztem M.Pétertől nem akartam elhinni neki hogy nem vokálprocit hallunk a 3k-ból hanem egy hasonló működésű generált hangot!Akkor még nem értettem és ő meg nem akart persze erről beszélni!
zért ez a téma engem eléggé érdekel ahhoz hogy pár órát még rászánok az elkövetkezendő napokban és feltérképezem magamnak a psr2100 utáni vokálok működését!
Üdv!
Szép estét Sziasztok!
A vokál témához:
- Már rég Yamahám lenne, ha a Tc nem "verné"... :( T3-T4ben hallottam először -számomra- elfogadható hangzást kicsikarni! De a pa1-em elsősorban vokálban erős volt T1 és társaihoz!! Előfok effekt terén még magasan elismerem a Yami tudását!
-EZ a Boss.. a vidi alapján is gyenge..Effekteket hallom , hogy jók, de vokálban állítom Yamahából jobbat hallottam..Lásd Jampi régi felvételei...
- Asterixel értek egyet! Zenészjani, te nem tudom mit hallottál, de valami ultra gagyi beállítást, ha szerinted szarul szólt!
- Pa3-ban jók sőt megítélésem szerint jobbak a vokálok! Effektben gyengébb picit mint a PA1 volt! A ZAjzár/ Compressz katasztrófa! Úgy sípolt a cuccom, kvázi egész éjszaka hogy "öröm volt hallgatni"... Tegnap a bulit emiatt végig szenvedtem!
- Gyuley! Majd igyekszek felvenni női vokált! Szerintem a pa3 az első használható kategória arrangerben amiből hallottam! Pa1-ben volt beállításom, de bizonyos magasságokban "eltörte" a hangot..Így hanyagoltam! Amúgy a pa3 előfoka szerintem gázosabb...Valahogy visszafejlődés van bizonyos TC dolgokban pa1től felfelé..Ez tény..ÉS Nagy hiba a cég részéről, hogy ilyet megengednek a Tc-nek!
Én ezt úgy oldom meg, hogy feléneklem a vokálokat a dal hangszeres részére, azután ez már a hangszerből szólal meg és élőben ráénekelem a fő ének szólamot. Nekem ez jó össze szokott jönni.
Így legalább nincs olyan gond, hogy műanyag a második vagy harmadik szólam.
Bocsi, de közben az utánjárás engem igazolt, az említett mű dallamvezetése Nevadáéktól köszönő viszonyban sincs az eredetivel, a többit inkább nem is említem...
Egyetlen alkalommal sem szabad így fellépni, a link pedig... ?
Több kérdésre egy választ szeretnék: Mindenki így ismeri ezt a dalt?
45 éve játszom és lehet, hogy azóta tévedek?
Ebben akkor egyetértünk ezekszerint!
Ennek a vokálproci témának egy kicsit már utánanézek a Yamiknál alkatrészügyileg hogy valóban más-e a 3k-ban már, vagy esetleg szoftveresen változtatták meg és e miatt más a vokalist hhangja!
1. Jó buli legyen és elégedettek legyenek.
2. Gázsi
A zeneszerszám árakról ne is beszéljünk. A klarinét ami a klarinétosé 1.milla volt,van még két saxija, meg az Akai Ewi, az én pincém tartalmáról nem is beszélve.
Csak idén több mint 1 méter felett toltam a cuccba,és nem hangszert vettem.
Már rég lenne tető a házamon normális,mikor esik az eső a pala alá ékeket kell rakni,hogy ne csurogjon a víz:)
Mindenki máshogy látja ezt a kérdést. De én már megégettem magam (unkat)ezzel a mikor van vége dologgal.
Ezt teljesen elfogadják,előre le is van beszélve,szerződésbe van foglalva.
Nem bemondásos alapon működik részemről a túlóradíj.
Mert hidd el,elvárnák egy két helyen,hogy 10-20-részegnek muzsikálj reggelig.
Az meg,hogy ki mennyit dolgozik azért a pénzért?
Nézd meg egy esküvő költségét,lassan a zenész keresi a legkevesebbet.
Fotós 100-tól.....
Videós 80-tól.....
Bár most voltunk Veszprémben és egy fotós videóssal beszéltem,nagyon alacsony árakon dolgoznak,sőt a zenekarok is, elmondása szerint.
De ahol mi mozgunk ott ezek az átlagárak,amiről tudok.
És az a legszomorúbb,hogy velem alkudoznak 5-10 ezer forintokon néha,de ilyen ízléstelen asztaldíszekre,amitől nem lehet normálisan vacsorázni mert nem férsz el az asztalon,meg kívánságlámpásra van lóvé.
Áááá ott nem számít 50-60 ezer forint ha felrepül.
Volt olyan esküvő ahol a gyertyák voltak 80 ezer,bár ott velünk sem alkudoztak:)
Te, meg én meg itt szinte mindenkinek lehetne eggyel jobb autója,nyaralója,szabad hétvégéje a családdal.
De nem ,mert hangszert vesz,cseréli,karban tartja javíttatja,azért vesz kombi kocsit,hogy szállítani tudjon.
Lehetne sorolni még...
Én így látom.
És ezért szeretem ezt a fórumot ,mert sok sok tanulságos dolgot olvastam már itt,és jó ilyeneket is megvitatni.
Ja,és a sátras lakodalom nagyon kemény volt.
11-től hajnali 2-ig tartott.
Én vesevédőben,thermo zokniban ,polárban , túra mellényben,sapkában nyomtam este héttől.
Kifagytak az emberek a sátorból.
Ha ez nyáron van,még most is ott vagyunk:)
Pedig a 9000pro már nem mai gyerek, de ezek szerint nagyot alkottak Yamaháék ha még egy vadiúj "zászlóshajóban" sincs jobb előfok!
Na ezt nem gondoltam volna!
Ha meg valami jobb, azt el kell ismerni, szerintem ez tök rendben van, hiszen az ilyen jellegű tapasztalatok alapján lehet reálisan mérlegelni!
Nagyon nem szeretek ilyent mondani, de szerintem ebben kivételesen a Yamaha jobb, mint a Korg. Én sem hittem volna el, amíg nem kezdtem el a "9000pro-ba" énekelni.
Nekem sok minden nem tetszik benne, elsősorban műanyag hangja van,pláne ha női hangot szimuláltatunk vele, aztán akkordváltásnál furcsa, nem természetes hangokat produkál, még 1-2 szólamra állítva is, de 3 szólamnál meg katasztrófa!
Az tuti hogy nagyon jól paraméterezhető lenne, de az alap problémán ez nem sokat változtat, pedig én már állítottam sokféleképpen!
Inkább nem használom, már a 3k-ban is mellőztem a használatát!
Nagyjából ennyi jut eszembe erről a témáról!
Aki tudja milyen volt a Psr740-es, és a 2k vokálja, és használta az tudja miről beszélek, és érzi a különbségeket!
De hogy jót is írjak szeretett márkánkról, az előfoka az verhetetlen!
Na jóóóó... hát látod, ha az ember nem tudja, milyen lehetőségeid vannak, akkor nem lehet tanácsot adni. Az a legjobb, ha magad kísérletezgeted ki, mi a legjobb megoldás, de mindíg törekedni kell az egyszerűségre. Ha az eredeti megoldást tartod fenn, akkor a keverődből csak símán effektezés nélkül ki kell vezetni az AUX kimeneteken a mikrofon jelet. Egyiket a Korgba, másikat a Yamiba... ennyi...amikor ez működik, még lehet próbálgatni a keverőből is valamilyen effektekkel díszíteni az összképet.