Nahát ... akkor mostmár értem. Épp meg akartam itt kérdezni, ami régóta birizgálja a csőrömet. Merthogy mindig több vokál volt, mikor egyetlen, bár remek hangú vokalista ül ott. Már meg akartam tudakolni, hogy ezt meg milyen kütyüvel érik el ... de akkor CD lejátszóval.
rúzsa magdi (oké F59,menjen nagy betűvel),szóval Rúzsa Magdi egy fantasztikus tehetség.
Én mindig néztem a megasztárt,mert nem sztem igenis jó hangok születtek a szemünk láttára.
Hát Magdika egy őserő....vág a hangja...nem is vág,hanem üt a hangja mint a pöröly.Csúnyán megsértődőm,ha nem Ő nyer:)
Én most láttam először és kajakra még a hangja is ugyan olyan volt, mint Janis-é. Már ment, amikor odakapcsoltam és először azt hittem csak playback-el valaki. Nagyon durva a kiscsaj!
ez egy jó műsor,bárki bármit mond.legalábbis a legjobb elérhető adás jópár éve,respect és tisztelet mindenkinek aki részt vesz benne,és az énekeseknek főleg.lehet itt szakmázni,hogy ez nem jó meg az nem jó,de én látom például édesanyámat aki mindig sírás közeli állapotban van ha a Ruzsa Magdi énekel és szerintem ezért mindenképp megéri ez a műsor.inkább ezzel keressék szarrá magukat a tévéadók,mint bármi más valóságsóóóós baromsággal
Az azért kicsit durva volt, ahogy az a kiscsaj elnyomta a Cry Baby-t. Egy az egyben, csak néztem ki a fejemből. Nagyon durva volt! Respect neki! Rühellem ezt a műsort, de lehet kéne nézni?
2006-05-06 22:32 |
#2700
Ma este sem kellett csalódnom a csend zenekarban, ami a playbacket illeti
No, de ez már nem meglepetés, az viszont, hogy az operatőr premier plánban mutatja a Samu bőgőjének jack bemenetét, amiben levegőn kívül semmi nincs, na, az azért mosolyt csalt az orcámra ismételten
2006-04-21 23:33 |
#2699
Az uccsó lemezükkel bátran kezdheted az ismerkedést, mert az telitalálat. Én is azzal ismertem/szerettem meg őket.
A Symphony X el most ismerkedem még csak, elkeztem leszedni pár albumot.
Én meg a Winters Bane - Heart Of Killer albumát ajánlom neked, Ripper énekel rajta és azonkivűl hogy az énektémák
nagyon jók a gitártémék is izgalmassak.
Én biztos nem sértődök meg, épp arról beszéltam, hogy manapság Halford elég gyakran mintha erőtlen lenne...
Régebb (20 évvel ezelőtt) nagyon sok "vitamin" volt benne magas fekvésekben is és nagyon mélyekben is...
Russel Allent (még) nem hallottam (MEA CULPA) de kösz a tippet!
Most biztos sok ember besértődik, de én a falnak megyek a Halford hangjától, amikor magasan kezd énekelni.
Ez a vinnyogás nekem nagyon nem jön be..
Ha magas és ugyanakkor dögös énekről van szó, akkor nálam első helyen Russel Allen áll, a Symphony X énekese.
Na, abban van vitamin magas fekvéseknél is.
Senki sem butább, ez nem a butaságról szól csak van választék több és abból jobban kitudja a magának valót választani. Bár szerintem azért én úgytom(discovery), hogy itt szorgosan dolgoznak gyermekpszihiáterek is szép számmal, egy ilyen milliárdos produkciót nem ám hasraütésszerűen választanak.
A legjobb ha hagyod választani...otthol legyen néha ezisaz ac/dc-kalákán át az oroszlánkirályon át kispálig minden....aztán ő úgyis kiválazstja azt ami neki tetszik. Megjegyzem szerintem az oroszlánykirályslágerek lesznek az elsők.
na jó, én talán nem ennyire rajzfilm-zene központtal gondolkoztam amikor írtam eddig, de aki -a gyereknek-ezt-azér-hogy-nőjöna-nézettség/fogyasztás-, az b***a meg! vannak 1 páran...
meghát mindenki a maga keretein belül:
nemcsak bartók meg djbobo van, hanem népzene, blues, jazz, könnyű klasszikus (kifejezetten gyerekeknek írva akár) és ha egészséges (családi háttér, stb) működik benne a jó zene. De ha már rajzfilm: Mézga család? élő bigband, tempóváltások, iszonyat uniszónók, dögös swing, mégis üvöltöttük az oviba"... (de jó is volt!) nem hiszem, h. egy mai gyerek butább-bénább mint egy akkori, vagy ha igen, annak oka van... azért mondtam a Kalákát mer" ott sincs iszonyat akkord-dallam hegy a gyereklemezen csak jóízlés, és invenció (+szakértelem), emitt meg nyereségvágy (+szakértelem -jó esetben-)
Ebben az életkorban egyetértek nagyon sok függ az életkortól és nagyon hamar fejlődnek. De ezt ki is fogom próbálni szeptember 22.-e után:) De pont az oroszlánykirály és a többi rajzfilmnek-pl.: Walt Disney alkotásokban sincsenek egetrengető szólótémák és figyelmet rajzfilmről elterelő isszonyatdallamzene,hanem együttműködik a mesével-ezt az életkorkérdést minél inkább tágítaniuk kell a nézetség érdekében, de nem elvonva a rajzfilmről a figyelmet, hanem odaszegezve azt.
mert?
a kettő között nem a "fülbemászóság"-de szép szó- a különbség, hanem a hangszerelés, dinamika, stb szegénysége, ami nem feltétlenül szükséges az oviban, viszont nem mindegy mit szoksz meg...
hidd el, amikor nem volt rádió, meg nagyonbuta gépzene, a gyerekek sem éltek dögunalomzenenélkül-életet, és talán v.mivel gazdagabbak voltak (persze ebbe más is benne van, a zene csak egy szelet, de jellemzi az egészet) de újra hangsúlyoznám: amit szeretsz, szereti a gyereked/tanítványod is !!! (persze nem mindegy milyen korú+más felnőttek mint hatnak a környezetében)
És most kérdem: -Oké, hogy mindkettőre bugizik(elvis sem egy agyonkomplikált érthetetlen dallamvilág), de a kettő közül melyiket dúdolja is később ha nem hallja? -válasz: a hupikéket!-
deharagszok! beírok 1 feketepontot!
1ébként az ominózus buta (tényleg az) "gyerek"dalt nem a gyerekek, hanem a felnőttek (a marketingestől a filmrendezőn dalszerzőn át a jó öreg riki-ig) igénytelensége butasága hozza létre, és az óvónő-szülő ízlése tartja életben (ha életben marad) a kiscsávó úgynúgy legózik a hupikék törpikékre(direkt kisbetű) mint egy jó kis Elvis-rockira (de aztán később jönnek a következmények).
A gyerekzene legyen egyszerű, és pozitív (sz.tem) én tanítottam 6.-ban Kodály Mátrai képeket, hát lehet, de kár... lenne sokkal jobb is... de ezt majd az új topikban, ha sikerül.
én támogatnám a topicot, mert érdekelne a dolog, sőt valamennyire érdekelt is vagyok benne, úgyhogy jelezd az újabb topicot szeretnék topicban, én tutira ott leszek! :)
Nem azt mondtam, hogy buta legyen. De ez egy rajzfilsláger aminek a célja, hogy felkeltse gyerekek figyelmét a kezdődő rajzfilmre és itt nemcsak a már járni tudókról beszélek, ugyanis egy kisgyerek figyelme rövid ideig tartható fent egy bizonyosdologra. Ahogy fejlődnek úgy nől ez az idő is.Minél bonyolultabb ez a valami annál nehezebben érthető még az ő számára így elveszti az érdeklődését. A kaláka meg nem rajzfilmzene...teljesen más a cél.:)
az a vicces, h.
1. nem attól lesz gagyi (nyálas, buta, stb) egy dal, hogy egyszerű. sz.tem egész más minőségben szól egy Kaláka gyereklemez az apróhoz, mint egy paprita, v. akár a megasztáros "gyöngyszem"
2. lehet h. a dallam bonyolult, de a zene alapját akkor is érzik a kicsik (ők lelkesebben "őszintébben" mozdulnak be egy (akár modern) jazz-re, ha jó a tempója, mint a sok sznob), és az élő hangszerek is elvarázsolják öket (/ki is/használom ezt tanítási gyakorlaton), mindegy mit játszol, és tapasztaltam, egy másodikos gyerek érzi=> kis segítséggel érti a különbséget pl: swing és latin ritmika között (persze nem egyetemi szinten, de ez nem is cél) sz.tem kifejezetten romboló 6ású egy lélektelen, ötlettelen, szellemtelen dal (de nem azért mert 1szerű, hanem mert sz*r).
- nem kéne egy zene<=>gyerek topik? vagy ez csak engem érdekel? vagy már van...?
Sajnos egyet kell hogy értsek veled én is úgy látom hogy Halford már nem énekel úgy, múlt héten vettem meg az electric eye dvdt és ott énekli a dream deceivert egy korai felvételen, hát az nem semmi, és ami még meglepöbb vállig ért a haja :)
Szegény Halford szerintem veszített a hangterjedelméből.
Láttam videón a Judas Priest legutóbbi japán koncertjét, hát élőben nem bírja 2 órán keresztül ezt a fasza éneklést, amit a stúdiófelvételein hallunk. Valahogy már fáradtnak, erőtlennek tűnt. De lehet hogy csak én éreztem úgy. Ennek ellenére persze egy kivételesen jó énekes még ma is, de 20 évvel ezelőtt wazze az volt az igazi Rob Halford... Bocs az offért.
Én a hajól hallottam egyszer, erulez után. Akkor band nélkül, Cyborg Templar dj-vel nyomta. Gépi zene, meg jazz ének. Külön-külön nem lett volna rossz, de együtt...Mi is
Csak amíg az MTV-t, ViVa-t tudod úgy nézni, hogy lenyomod a MUTE-gombot,(mer én szoktam sasolni a muffokat, csak ne kelljen hallanom) Sománál valami olyasmi kéne, amitől nem is látod...
A zenekara jó volt, elismerem. Bilentyű, bőgő, dob, jazzgitár. De amikor elkezdte megosztani velünk az istenadta teetségét...Majdnem fizetni is elfelejtettünk...
Béke??? nincs itt háború csak gondolatcsere:)
Szerintem akkor is fülbemászó legyen egy gyerekdal, ugyanis egy gyermek(nem azért mert hülye:)) nem képes megjegyezni bonyolultabb dallamokat, unni fogja, mert nem érti és így elveszíti az érdeklődését, hogy meg is nézze a mesét, mert ez a cél.
Somát egyszer volt "szerencsém" élőben hallani, haverommal beültünk sörözni valahol a Tabánban egy kerthelyiségben, és láttuk, hogy pakolnak a színpadra. Megörültünk, hogy zene lesz, de aztán belibegett a művésznő, és sűrűn dobálta a "pápuszipá"-kat.
Aztán elkezdtek zenélni.
Mi meg távoztunk.
Lehet, hogy jó hangja lenne, de a vibratójától (nem vigyorog, nem "attól" a vibratótól) kirázott a hideg.
Ami Soma stílusát illeti: én korábban még, amikor kisebb kereskedelmi műsorokban iullegette magát, bevallom tetszett, mert úgy éreztem végre egy nő, aki nem titkolja nőiességét, női gondolkodásmódját, és valahogy jól is áll neki.
A probléma ott adódik, hogy a megasztárban véresen komolyan veszi magát, és ez egyre inkább nem illik a habitusához szerintem. Merthogy rengeteget affektál, és ez valahogy nem fér a "buksijába", hogy emiatt viszont sehogy sem tud kialakítani magáról profi képet, még akkor sem, ha megtanul (oké, ne legyek gonosz, TUD) négy-öt szakszót, amit előszeretettel ismételget ("intonáció" stb.). A szigorú tanárnéni szerep erőltetésével viszont elveszti minden korábbi "somás" báját, és az ilyen nyálasozós durva megnyilvánulásaival kifejezetten antipatikussá válik...
azért mert gyerek, nem buta
persze nem deprimált, sötét, kitekert, agyonbonyolított radiohead-bartók, de nem kell nyálas, vagy buta legyen. az infantilis ált. olyan gyerek, aki már nem az, csak úgy csinál...(és béna, és ostoba, stb, nem olyan, mint 1 "igazi" gyerek)
elég baj hogy ilyen 1 rajzfilm, v. 1 rajzfilmdal (és természetesen ez nem az akkordok v. a dallamhangok számától függ - meg is dícsérték a srác előadását: "megemelte" a nótát -én ezt annyira nem érzékeltem
béke!
Én csak azt akarom mondani, hogy ha felkérnének milyen gyerekrajzfilmslágert írnál? Biztosan, hogy dallamosat, könnyűt, érzelgőset, könnyen megjegyezhetőt és érthetőt...tehát máshogymondva "nyálasat" igaz? Hogy nézne ki egy gyerekdal ac/dc felállásban:)
Azt vágjátok, hogy a nagy "előadóművész" és zsűritag-én nem is értem-lefikázott egy rajzfilmslágert, miszerint az egyszerű, infantilis, és nyálcsorgató, gyermeteg....:), valami hasonló szavakkal! Kérdem én, egy gyerekeknek szánt rajzfilm zenei világa milyen legyen????:( Na erre varjatok gombot!
2006-04-17 23:39 |
#2651
Na, jó, 2,5 A-tól lefelé, ami még tényleg használható volt, a többi az már sztem nem állt jól, nem is énekeltem soha olyan mély cuccokat.
Poénból egyszer elkezdtem operásan énekelni, mire a tanárnőm, aki nagy opera fan, és maga is szopránban elég operásan énekel, gyorsan rám dumált egy Mozart opera részletet, amit év végi vizsgán elő is kellett adnom, és a legnagyobb meglepetésemre nagy sikere volt a tanári kar körében..
Azt mondta, hogy érdemes lenne ezzel foglalkoznom, bár sok-sok év kéne hozzá, annyira meg azért nem érdekelt. Poénnak viszont jó volt
Igen. Ha neked A megvan es majdnem 3 oktav, akkor Joskat megszegyenito melysegekbe tudsz lemenni. ;) akkor nem is bariton vagy hanem basszus. :)
Egy kiados ivos-ordibalos buli utan masnap ki tudom "enekelni" a 7 huros gitar H-jat, komolyan. :DD Amugy E, ami meg viszonylag erosen kijon a torkomon a pinceben. :)
Arra már nem emlékszem, hogy melyik volt a legmélyebb hang, ami tisztán kijött, de a felső határom az A volt. A tenorok ugyebár kiéneklik a C-t. Szóval, lehet, hogy kellett volna még pár év tanulás, "oszt" már az Operában nyomnám a Pavarottit
Ez igy is van, nagyon sokan hasznaljak a falzettuket, mert megtanultak a technikajat, ami mellesleg nem is konnyu. Esetukben mar max. egy szakavatott ful mondja meg, h milyen technikaval kepezte a hangot.
Az atlagos emberi hangterjedelem kicsivel tobb, mint masfel oktav.
Gondoljunk egy normalisan felhurozott gitarra. Vegyuk a mely hangokat eloszor. Egy amator enekes meg a mely E-t sem tudja tisztan kienekelni, max valami dormoges hallatszana. Aki gyonyoru melysegeket akar hallani (akar meg c#-nel is), ott van Gregor Jozsef, nemhiaba vilaghiru. :)
A magasabb tartomanyok. Egy atlag mar az E1 magassagat is csak uvoltve tudja kienekelni, nem is beszelve az A-rol, szal a 4 oktav az olyan, mintha az E1-en a 24. bundig felmaszna valaki. Haha.
Ha az emlékeim nem csalnak, nekem majdnem megvolt a 3 oktáv, de ez is relatív, mert nem mindegy, hogy honnan kezded. Ettől még nem voltam Dickinson-i magasságokban és Gregori mélységekben.
khmmm.... szó sincs negatívról, az ember mindíg mondjon őszintét, főleg annak, akit kedvel.
Sokszor nagyon rögös a becsületes út, sok ellenséget szerez az egyenes ember, de hidd el megéri. Lehet rá számítani.
Különleges verzió ez egy olyan dalról, aminek amúgy is nagyon sok változata van...:) Mikor elkezdte énekelni, hátra sem kellett fordulnom, hogy tudjam édesanyám ott sír mögöttem. Azt gondolom, hogy Megaszar negatívumok ide vagy oda, azért ez nagyon nagy dolog, hogy Magdi elénekelhette ezt a dalt és hogy nagyon sok embert megríkatott, nem tudom ezt hogy élte meg ő, de egy előadóművésznek nem hiszem, hogy nagyobb ajándékra szüksége lenne... (próbáljunk ne csak negatívan gondolkodni)
ja, azért mondom, hogy elképzelni is nehéz, amikor leütöm a legmélyebb és a legmagasabb hangot a zongorán...:) Mondjuk négy sem semmi, de a zeneiség úgysem azon múlik.
van azon a lenti linken, illetve azon a lapon egy szív, a Fórumszív, vagy mi, arra klikkelve pl. szintén bejön egy zene, a maga nemében szintén csodálatos hangú Postássy Juli énekel egy dalt a szívről. Nekem csodálatosan szép.
Az ilyeneket nem kell komolyan venni. 1xüen le kell ülni a formával egy zongora mellé és tessék.... vagy megnézni egy ilyen videót erről...de azért ha legközelebb zongoraközelben lesztek, ugyan guruljatok végig a fehér billentyűkön és képzeljetek magatok elé egy akármilyen homo sapienst és gondoljátok el hogy ő közben nyomja......azért ne viccelődjünk)))
Sőt szerintem nagyon fontos, hogy zeneileg igenis nyitottak legyünk más népek könnyű- illetve népzenéjére, nem csak az élmény miatt, hanem neadjisten tanulni is lehet belőle.
Ami azt illeti, engem a nyelv cseppet sem zavar, én szeretem az orosz, meg a lengyel zenéket is. Engem csak a zenei élmény, a megszólalaás, ahangzás, s persze nem utolsó sorban a mondanivaló vonz. A zene nem nyelvfüggő, legalábbis nekem nem.
a raktárban ahol nyaranként dolgoztam szerb a főnök, ő nyomatta állandóan a különféle zenéket, én élveztem, bár a többi munkatárs nem volt odáig a boldogságtól...:D
ennek örülök. én is meghallgattam, nekem is jobb kedven lett :)
Sok jó daluk van.
4-ASA néven fut ma pár jó arc.
A Jurica Pađen -el leveleztem is, el akartam őket hozni magyarba, egyenlőre nem jött össze, de nem adtam fel.
( http://www.4-asa.com.hr/default.asp )
köszi a dalt, jókedvre derített...:) pedig nem is volt rossz kedvem...:D néha jó ezeket a dalokat is hallani, bár szüleimnek biztosan még nagyobb élmény...:)
Persze az is igaz hogy sokan nem ezt akarják illetve, fogalmuk sem volt azelőtt arról hogy a popszakma hogyan működik itthon. És ezalatt minden negatívumát értem. Ez ma üzletág ami egyre roszabbul megy ezért a szinvonal egyre lejebb csúszik főleg a nagy kiadóknál hogy biztosítsák az életbenmaradásukat. Ma a legtöbb nagykiadót a lakodalmas tartja el, de ez is csak idő kérdése mikor lesz tarthatatlan
Iegen. A siker nem jön magától és ha valaki nem partnere a szerencséjének, akkor hamar odébb is áll.
Én ismerek olyat, aki "csak" az 50-ben volt, mégis fogunk még hallani róla, mert egyrészt a Megasztár csak egy kitérő volt neki, csak egy lehetőség, hogy ismertebb legyen, de egyáltalán nincs elkeseredve, hogy nem jutott 12-be.
Konkrét példát tudok arra hogy vki aki harmadikként esett ki a 12-ből, lemezhez jutott nagykiadónál, autó , mobiltel, ruha sponsor, rengeteg hakken, és ebből adódó további lehetőség a médiában, sőt most jut eszembe hogy több ilyen megasztásrost is ismerek. Ez már személyiség függő, hogy egy adott szituban ki mennyire megy utána a dolgoknak
Ebben teljesen igazad van, valóban csak azt kellett megfontolni aláírás előtt, hogy akarod-e folytatni az 50-ben, vagy kiszállsz. Az alap 2 év, amit ők egyoldalúan hosszabbítgathatnak, de nem hinném, hogy két év múlva érdekelné már őket annyira a csapat.
Abban is igazad van, hogy arra jó, hogy nevet szerezzen aki odáig jut és később kamatozik, s eljön az az idő, amikor saját izlése szerint csinálhatja a műfajt.
ha már itt tartunk az I want it all-t énekelte a Kontor egy kvarttal lejjebb, de ehhez gitár sem kellett a kézbe (már h azt halld h nagyon lent van), a Somebody to love-ot a Varga Ferenc viszont eredeti hangnemben énekelte, na az azért már odabasz.
Egyébként Vlado Kalember az elmúlt 25 év meghatározó hangja volt Yu-ban és ma is az egyik legjobb. Na meg a zene is amit a négy ász ma csinál. Közte a jó S. Krila zenékkel.
Mindamellett hogy igaz amit leírtál, és még én is azon az oldalon állok amin te, azzal együtt pont az ilyen szerződések alapján fog kiderülni ki az aki alkalmas erre a pályára és ki nem. Ugyanis ha ezt aláírod ettől még illetve pont ettől lesz lehetőséged leszakítani elég komoly lehetőségeket, egzisztenciát teremteni, és ha vki nem él ezzel a lehetőséggel az valószínüleg alkalmatlan (üzleti szempontból) ettől még lehet persze akármi