HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2022. június 26

Gitáreffektek

2022. június 25

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2022. június 25

Csöves Gitárerősítő

2022. június 25

KRAMER KLUB

2022. június 24

Offtopic

2022. június 22

. : PRÓBATERMEK : .

2022. június 21

Mákosamp és válogatott f

2022. június 21

***YAMAHA billentyűsök

2022. június 18

E-bay

2022. június 17

Zenészeket, zenekart ke

2022. június 13

ZENEELMÉLET

2022. június 11

PEAVEY

2022. június 11

***FENDER***

2022. június 09

Vizelde

2022. június 08

***JACKSON***

2022. június 02

Barkács

2022. május 30

In Memoriam...

2022. május 29

Zenekar alapítás

2022. május 24

***Music MAN***

2022. május 24

Akusztikus gitárok

2022. május 20

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2022. május 20

BALkezes Gitárok

2022. május 09

Kedvenc szám

2022. május 06

KARÁCSONY 2021 Karács

2022. április 18

LINE6 - VARIAX

2022. április 18

YAMAHA gitárok

2022. április 13

Mesa/Boogie

2022. április 07

***Squier***

2022. április 05

Videó & mp3 linkek

2022. március 31




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Mosóczi Miklós: Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok
Gitár kotta

Mosóczi Miklós: Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok


Akciós ár:
3 000 Ft



hangszermagazin.hu

ÁTSZERVEZŐDIK CÉGÜNK - ÁPR. 26-IG ZÁRVA
2022. április 14.





hangszermagazin.hu

David Byrne: gazdaságilag is megéri az élőzene megmentésébe befektetni az adófizetők pénz
2022. január 15.







Legfrissebb használt hangszerek:
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
Cort
70 000 Ft

159 000 Ft
Ibanez
170 000 Ft
Voodoo Lab
29 000 Ft
Jackson
180 000 Ft
TL AUDIO
90 000 Ft
Behringer
40 000 Ft
FOLYATJUK A FORGALOMNÖVEKEDÉST 2022-BEN IS! BÚÉK MINDENKINEK!
2021. december 29.
JOYO MA-10A / VÉGRE EGY ELÉRHETŐ ÁRU AKUSZTIKUS KOMBÓ
2021. november 26.
JOYO MA-10B / IGAZÁN MUTATÓS OTTHONI BASSZUSGITÁR ERŐSíTŐ
2021. november 25.
NKA PÁLYÁZAT - NAGY LÉPÉST TESZ A VILLON TÁBOR
2021. október 10.

***GIBSON***
***GIBSON***

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <<1000 <500 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... >500 >>1000 Utolsó

Peták 2017-01-27 21:28 |  #55566
A híd oktáv állító csavarjai alatt / mögött fut egy "drót" ami megfeszítené a csavart, elállítódás ellen. Ha ehhez nem ér hozzá a csavar az bizony zizeg, neki kell feszíteni, attól még az oktáv nem megy el és megszűnik a bosszantó szitár jelenség. Legalább is nálam több ilyen híddal ellátott gitárnál előfordult ez a jelenség. Hátha......



Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#55554)

Attila19802017-01-27 21:17 |  #55565
Okés! Köszönöm!
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55564)

istvanp 2017-01-27 20:45 |  #55564
Próbáld meg elállítani a babát a helyéről, most nem érdekes az oktáv pontossága.
Az is előfordulhat, hogy másik babát gerjeszt ez a frekvencia.

Attila19802017-01-27 20:39 |  #55563
Lefogtam. Hallok kis változást, de zizeg még mindig. Kb.: ez már ilyen nem létező valamibe megy át. Nem találom honnan jön,de csak a híd lesz vagy a nyereg..
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55562)

istvanp 2017-01-27 20:32 |  #55562
Pengetés közben ha megfogod a babát, akkor is zizeg?

Attila19802017-01-27 20:31 |  #55561
Igen, így van ennél is! Oké, persze! A gyári beállítások tényleg magasak nekem, ez az érték alattuk van. Meglátjuk.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55560)

istvanp 2017-01-27 20:21 |  #55560
Az a négy tized elég soknak tűnik, de ki hogy szereti. A vadi új Gibsonokon is marha magasan vannak, nekem úgy kényelmetlen, ezért mondtam a nullbundos verziót.
Én nem szoktam méricskélni, addig reszelem, mig jó nem lesz. Ha a lefogott húrt nézzük a következő bundnál, annak jónak kell lennie.
Satus gitároknál is illik beállítani ezt a magasságot vagy a satu alatt a fát reszelve, vagy ha csak néhány húrral van gond akkor magát a satut reszelni.
Visszatérve erre a zizegésre. Gondolom így vín í tiéd is kialakítva, és a húr felfekvése is a fej felé lejt, szöget zár be a fogólappal, nem rádiuszos a húrral kapcsolódó éle.



Attila19802017-01-27 20:11 |  #55559
Érdekel,hogy hogy csinálod, de pontosíts lécc, hogy értsem :) Én eddig úgy láttam,hogy a 3. bundál fogom le és az elsőnél mérek, de hogy mennyi legyen az annyi? ....
Átváltva 0,38 mm jött ki a vékony E-nél, de sok neten keringő érték van, ezért a hezitálás. Lehet a Prestige Ibanez értékeit nézem meg, ott fix a nut, az nem kopik :)
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55558)

istvanp 2017-01-27 20:05 |  #55558
Lemaradt.
A legideálisabb nút magasság, mintha null bundos lenne. Én szemre szoktam csinálni (néha elrontani), de ha az első fekvésben lefogod a húrokat a második bundnál mérheted.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#55554)

Attila19802017-01-27 20:03 |  #55557
Totál friss Graphtech nut, a hídnál is megvolt a kis reszelés. Igen, üresen csinálja.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55555)

istvanp 2017-01-27 20:02 |  #55556

istvanp 2017-01-27 20:02 |  #55555
Ha az üresen pengetett húr zizeg és nem a húr magasságával van a gond, akkor magában a szemöldök nútjában keresd a hibát. Ha széles a vájat, az alja esetleg a fej felé emelkedik akkor ezt a jelenséget okozza. Ugyan ez vonatkozik a hídra is, rosszul kialakított vájat, vagy maga a baba felfekvése is okozhatja, de ezt inkább a G húrnál szokta.
Ha nincs spéci reszelőd hozzá, megteszi egy kardélű tűreszelő is, csak ügyesen kell mozgatni.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#55554)

Attila19802017-01-27 19:07 |  #55554
Sziasztok! Felsőnyereg értékekre lenne szükségem Les Paul-nál, valami tuti értékek. Nem jazz és nem blues lesz, minden más,tehát nem piszok magasra lenne állítva a húr,de nem is full zsizsegőre.
Illetve érdekes jelenségem van. Graphtech-re lett kicserélve a nut, de korábban is csinálta, hogy a vékony E-m szitár hangot ad ki. A lefogott hangokkal semmi gond, kitart és tiszta,de az üresen pengetett E-m az mint egy szitár. Emelve a nut-on és a hídon is szitár... Megőrít és figyelve a húrt minden egyes bundnál sem látni odaérés. Köszi szépen!

matyosowski 2017-01-27 12:14 |  #55553
Ismerős Arcok koncerten voltam jó pár darabon. A Nyerges Attila olyat használt valami 2x12-es kombón. Nagyon jól szólt élőben, szerintem a studiónál komolyabb a hangja, de nem egy standard vagy trad. Volt közepe énekelt ahogy kell. A többiről majd a tulajok jönnek majd én ennyit tudok neked segíteni :) Egy darabig szemezgettem vele én is aztán leadtam az ötletet, utána meg Tokai LS-R9 lett a vége :DDD
Válasz 'KáTé' hozzászólására (#55552)

KáTé2017-01-26 22:12 |  #55552
Sziasztok
Nem igazán láttam ( igaz nem is kerestem ) a BFG modellről itt az oldalon eszmecserét. Van aki ilyenen bazsevál esetleg? Hová lehet pozicionálni a studio kategóriába?
Köszi
Cső

istvanp 2017-01-26 21:38 |  #55551
Megvételre keresek új, vagy újszerű Gibson Nashwille króm hidat.
Cölöpök, magasság állító csavarok nélkül is érdekel.




pinkpaisley2017-01-21 16:04 |  #55550
Igen, valamiért akkor nagyon szép topok kerültek a Standard Fadedekre. Én akkor kettőt vettem egy Cherryt és egy Honey Burstöt. A Cherry szebb volt viszont kevésbé tetszett a szín így csak a mézes maradt.
Válasz 'Dzsoe' hozzászólására (#55548)

pinkpaisley2017-01-21 16:02 |  #55549
Válasz 'ati' hozzászólására (#55547)

Dzsoe2017-01-20 21:09 |  #55548
Ráadásul az említett Standard Faded-ek elképesztően szép toppal készültek! Talán azóta sem láttam olyan szép topokkal készülő szériát, jó oké láttam, az igen drágáknál. Egyébként nekem valamiért a sima olcsó alap Faded szériák is szimpatikusak. Különösen az SG spec. Faded-ek meg régebben volt egy LP Special Faded széria azt hiszem 98-tól 2005-ig, az is nagyon tetszett/tetszik talán csak feketében vörösben meg sárgában gyártották őket. Nem áll rosszul egy Gibsonnak, ha nem csillog úgy, mint annak a bizonyos Salamonnak a töke. Szerintem.
Válasz 'pinkpaisley' hozzászólására (#55535)

ati 2017-01-20 21:03 |  #55547
Félre ne érts, semmi negatív nem volt a hozzászólásomban, csakis a tényeket próbáltam leírni. Lehet, hogy túlontúl tárgyilagos voltam?
Válasz 'pinkpaisley' hozzászólására (#55546)

pinkpaisley2017-01-20 19:51 |  #55546
Harag nélkül írtam Ati, csak a megjegyzés rovatot erősíti!
Válasz 'ati' hozzászólására (#55545)

ati 2017-01-19 16:20 |  #55545
Nem általánosítottam és nem kevertem össze a két típust, ezért írtam, hogy "azért jöttek be a Faded, Tribute szériák a Studio-k alá (árban)". Ez szerintem egyértelműen nem azt jelenti, hogy egy kalap alá veszem a Te hangszeredet és a 600 eurós Faded LP-t.
Válasz 'pinkpaisley' hozzászólására (#55535)

Fender59 2017-01-19 14:31 |  #55544
Nem mindegy melyik Appendix-ben van. Ha az I-esben, mint pl. a brazil rózsafa, akkor tényleg baszhatod, azzal semmilyen fajta kereskedelem nem engedélyezett. Ha II vagy III, akkor limitál mennyiségben lehet vele kereskedni.
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#55541)

Khalim 2017-01-19 10:22 |  #55543




Ebben volt ében, meg rózsafa is.
Szerencsére a finnek lazábbak, ott buktam volna Dalbergia Nigra-val
Válasz 'ati' hozzászólására (#55534)

Khalim 2017-01-19 08:37 |  #55542
... az afrikai ében, akarom mondani
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#55541)

Khalim 2017-01-19 08:36 |  #55541
Az afrikai listás 2011-től, meg a mahagóniból is néhány ...
Hogy mer ma valaki külföldről Custom-ot vásárolni?
Válasz 'Gazz' hozzászólására (#55536)

MolGabi 2017-01-19 08:02 |  #55540
Olcsóbb széria és annak minősége... Ugyan régi teszt, de mostanában is eléggé megtévesztő a sok típus és a sok elégedetlen ember egy-egy példány kipróbálása után, akár az alsóbb, akár a közép-felső kategóriát értve.

classic70 2017-01-18 19:35 |  #55539
Akkor félreértettem a temetést, kapupezárást, tévutat :)
Válasz 'matyosowski' hozzászólására (#55538)

matyosowski 2017-01-18 19:30 |  #55538
szerintem mi itt többen is az "átlag felhasználó számára megfizethető" (:DDDD) gibbókrol beszéltünk. A CS meg a Reissue széri egy más kategória és mindig is az volt (szerintem).
Válasz 'classic70' hozzászólására (#55537)

classic70 2017-01-18 18:21 |  #55537
"Nekem annyira nem tűnt fel, hogy olyan nagy gond lenne a Gibsonnál, mint ahogyan néhányan írjátok, hogy "tévúton jár", vagy "bezárult a kapu".

Totál egyetértek. Sőt, pl az 58/59/60 Custom modellek szerintem egyre jobbak, plusz a CC széria is rendesen odabasz. Mostanában pont jobban odafigyelnek az authentikus vonalra. Az más kérdés, hogy durva áruk is van sajnos...
Válasz 'ati' hozzászólására (#55532)

Gazz 2017-01-18 09:57 |  #55536
Az ében az mehet vajon?
Sokkal ritkább, és értékesebb, ráadásul annyira lassan nő, hogy az ember max az unokáinak ülteti.
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#55533)

pinkpaisley2017-01-18 09:42 |  #55535
A Fadedeket kár általánosítani, mert nem sok köze van pl. az én 2005-ös Standard Faded szériámhoz. Ami a lakk árnyalatán kívül Standard 60-as specifikáció. Ráadásul elég keresett széria lett a "holy grail" keresők között. Nem véletlen az sem, hogy 21 saját Gibson ment át a kezem között az utóbbi években de ez mindig maradt a háznál. Pedig voltak benne nagyon drága és öreg hangszerek is.
Válasz 'ati' hozzászólására (#55532)

ati 2017-01-17 16:18 |  #55534
Hát a CITES listába jótékony hatásába már én is belefutottam két éve, hiába EU-n belülről vásároltam a hangszert...
Válasz 'Khalim' hozzászólására (#55533)

Khalim 2017-01-17 16:05 |  #55533
Ha már érintve lett a téma, 2016 októberétől az összes, Dalbergia csoportba tartozó rózsafa, valamint három bubinga faj (Guibourtia demeusei, Guibourtia pellegriniana, Guibourtia tessmannii) CITES listás... (A Dalbergia család nagyrésze már 1992 óta)

Ennek eredményeként már jött is ilyen hírlevél: "Starting today January 2, 2017 we will no longer be able to sell rosewood necks outside of the United States (unless you want to wait 60-90 days per order for a re-export certificate)."
Válasz 'ati' hozzászólására (#55532)

ati 2017-01-17 13:31 |  #55532
Kedves Mindenki!
Nekem annyira nem tűnt fel, hogy olyan nagy gond lenne a Gibsonnál, mint ahogyan néhányan írjátok, hogy "tévúton jár", vagy "bezárult a kapu". Én már elég régóta (13 éve) a Thomann-tól vásárolok és most direkt megnéztem a honlapon: jelenleg 441 Gibson van fenn, ebből 29 db olyan gitár van amelyik 1000 euro alatt van és 4 db, ami nem a tradícionális szempontok szerint készült. Ez szerintem nem olyan nagy probléma. Nincs átalakítva a kínálat minden évben, csak vannak olyan új típusok, amik bekerülnek, vannak olyanok, amelyek kikerülnek. A termékpaletta 80%-a marad. Pontosan azért jöttek be a Faded, Tribute szériák a Studio-k alá (árban), hogy aki akar Gibsont venni 150-200 ezer magasségéban, az is tudjon. Aztán ha kinő a gyerekkorból, vagy komolyabbra fordul a dolog, akkor majd vesz 2000 eurósat, vagy még drágábbat. A gitárosok (persze magamat is ideértve) eléggé konzervatívak a hangszert illetően. A mai napig az 50-es években készült konstrukciókat és formákat használjuk. De minden cég számára fontos az innováció, így a Gibson is nyilván törekszik rá. Lehet hogy most nem jött be nekik, meg jövőre sem fog, de ki tudja, lehet, hogy négy év múlva bejön. A teljes termékpaletta sokkal nagyobb, minthogy néhány új széria miatt temetni kelljen a céget. Nekem van régi és új Gibsonom is, elektromos, akusztikus is. Igaz, hogy nem az olcsóbb hangszerek, de teljesen rendben vannak. Nem éreztem azt, hogy rosszul megcsinált darabok. Persze nem kell várni egy Faded LP-től, hogy olyan legyen mint egy CS...

Dzsoe2017-01-16 21:13 |  #55531
Nagyon is meglehet, hogy több különféle összetevő is közrejátszik abban, hogy itt tartanak ahol.

Én leginkább a fura marketingelésen és a modell paletta összetételében és részleteiben látom talán a fő hibát. Mi a francnak kell pl. minden évben teljesen átalakítgatni a kínálatot? Az utóbbi pár évben ezt csinálják. Korábban meg évekig szinte változatlanul futottak szériák. Mellettük meg voltak ilyen limitált megjelenések. Így viszont jelenleg szerintem nehéz eligazodni a szériák közt minőségben is meg amúgy is, mire megszokná a nép ezt vagy azt, és tapasztalatai lennének róla, addigra eltörlik vagy átszabják.

Állítólag ráadásul a múltban mintha mindkét nagy Amcsi márka megtanulta volna, hogy a fő erejük a múltjukban van, és elsősorban erre kéne építeni a dolgokat nem pedig újra feltalálni a gitárt. Na ezt mintha a Gibsonál megint kezdenék elfelejteni legalább részben.

Megint csak a modellpaletta összerakás hibája, hogy még a Fender, olyan szépen felépíti a modellek sorát a Bulett Squiertől az égig. Minden pénztárcához van pl. legalább Strato. Addig persze a Gibson is ezt teszi az Epivel kezdődően, csak hát most már egyre furább, hogy legolcsóbb Gibsonok árából már nem csak a legdrágább Epiket, hanem mondjuk kevésbé drágákat is meglehet venni. Összekeverik a vásárlóikat. Külön vicces, hogy a legolcsóbb Gibson és a legolcsóbb Epi is nyárfából lesz. Csak hogy a legolcsóbb Gibi árkategóriájában mondjuk Mahagóni/Juhar fedlapos Epi LP-t is kaphatsz. És akkor ott áll az egyszeri potenciális vásárló és agyal, hogy ez akkor, hogy van...

Tehát én azt érzem, hogy nagyon megkavarják az embereket a modelljeikkel, meg az állandó variálással. Meg azzal, hogy nem építenek jobban a hagyományokra. Ezeket az olcsó Gibiket pl. miért nem színezik legalább tradícionálisan: TV Yellow, Vintage Sunburst stb., nyárfa ide nyárfa oda, többeknek indulna be a fantáziája...

És hát igen azt is rég emlegetik itt a fórumon pl. hogy romlik a minőség...

Korodilaszv2.02017-01-16 17:56 |  #55530
Én egyáltalán nem vagyok egy nagy Gibsonos, de szerintem sem a faanyag miatt vannak tévúton. Érdekes módon más cégek továbbra is képesek kiváló minőségű hangszert gyártani, a kisebb manufaktúrák is népszerűbbek mint valaha, rengeteg egzotikus fával. Egyszerűn a stratégiájuk rossz. Ha már bővíteni akarnak, nem ezekkel az olcsóbb dolgokkal kellene szerintem foglalkozniuk, inkább a minőségre figyelni, azt csinálni amihez értenek, esetleg valami superstrat formát kihozni (régen volt egy ideig ha jól emlékszem), amivel nyithatnának a 7 húr felé ami manapság divatos.

Kicsit hasonló lehet egyébként a gondjuk mint sok amerikai autógyártónak, egyszerűen öregszik a vásárlóközönség. Persze még mindig rengeteg nagy név van náluk, és ez mindig sokaknak fontos lesz és jó marketing, de ha 3000 euró körül szeretnék venni hangszert, biztos nem Gibson lenne, hanem mondjuk Mayones. És a fiatalabbak közül (már persze nem itthon, hanem nálunk jobban teljesítő gazdaságokban...) nem kevesen vannak már így ezzel.

Semmi Cicó 2017-01-16 14:24 |  #55529
Lehet, hogy van politikai szál az ügyben, de erről csak olyan weboldalakon írnak, amelyekről soha még nem hallottam. Ami biztos:
- Elég fura az egész ügy
- A lefoglalt faanyagot visszakapták
- és készítettek belőle egy speciális sorozatot: Government Series II Les Paul

sc.
Válasz 'Semmi Cicó' hozzászólására (#55528)

Semmi Cicó 2017-01-16 14:12 |  #55528
Itt egy cikk erről.
2011

sc.
Válasz 'tomisimon74' hozzászólására (#55527)

tomisimon74 2017-01-15 19:54 |  #55527
A Gibson cégnek akkor "zárult" be a kapu mikor politikai hovatartozásuk miatt rájuk szálltak véletlenül a mittom én hivatal és elkobozták a régi elraktározott frankó mindenféle fa alapanyagaikat, ami rengeteg alapanyag volt, amit még a hatvanas években bevásároltak.Kérték tőlük a megfelelő igazolásokat ami egy akkor frissen bevezetett törvénynek megfelelniük kellene, a Gibboék meg mondták , hogy ezeket a fa anyagokat 40 -50 éve vették és akkor még nem volt ez a törvény . A hivatal ezt leszarta csak ki akartak kúrni velük. Ezt nem viselte jól a cég és azóta vannak igazából szarban és szerintem ezért próbálkoznak mindenfélével és újra fel akarják találni a gibsont.

istvanp 2017-01-15 11:52 |  #55526
Ez az üzletpolitika csak arra fog vezetni, hogy a tömegek olcsó Gibsonokat, a kicsit vastagabb pénztárcájúak meg új modelleket vesznek, levonják a következtetést, hogy ez egy szar gitár. A kicsit hozzáértőbbek körében pedig felmegy a régebbi gitárok ára. Hosszú távon nem hiszem, hogy kifizetődő lenne a gyárnak.
Valószínű, hogy ezeknek a változásoknak egyik oka lehet a megfogyatkozott megfelelő minőségű mahagóni alapanyag, a másik ok a nem szakmai cégvezetés. Mint minden ez is csak pénzről szól, a világ változik. Kevés olyan termék van, amit az emberek változatlanul szeretnének megkapni, de ez pont az. Mindíg is változtak a Gibsonok, de mostanában rossz irányba. Jó dolog az a robot hangoló, de egy Ibanezen, vagy ESP-n tudnám elképzelni, nem egy csatalovon.

billygibbons 2017-01-15 11:31 |  #55525
*igyekeztem
Válasz 'billygibbons' hozzászólására (#55524)

billygibbons 2017-01-15 11:30 |  #55524
Igyekezte bátyám szofisztikáltan nyilatkozni. Viccet félretéve, úgy látom, tényleg nagyon kínlódnak Gibsonéknál.
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#55514)

matyosowski 2017-01-15 09:25 |  #55523
azt ne felejtsük el hogy a népszerűsége azért is kúszott fel a Fendernek mert a Gibson olyan rossz úton jár az elmúlt 4-5 évben hogy ihaj, minőségbeli romlás elég brutálisan, mindenféle bugyuta újítás ami nem vált be de erőltetik, és ennyi pénzért mást vár az ember ugye : D : ))) ezért a sok "gibson legyen a hedstokkon emberke" átpártolt a fender legyen a hedstokkon emberkékhez :)
Válasz 'Matheoss' hozzászólására (#55522)

Matheoss 2017-01-15 00:12 |  #55522
Szerintem a Gibson nagyon tévúton jár, és ez az eladásaikon is meglátszik. Számomra szinte a teljes Gibson USA széria kuka, normális gitárokat kis túlzással csak a Gibson Memphis és Gibson Custom szériákban találni. Kinek kellenek ezek a Frankenstein modellek? Évek óta nincs egy normális flying V (csak a 4%-kal csökkentett testméretű), de a többi gitár minősége is enyhén szólva ingadozó. Ezek helyett a robot hangolókulcsok, Firebird X-ek, richlite-baked maple fogólapok és egyéb förmedvények helyett inkább elleshetnének egy-két dolgot a Fendertől, akik a 2010-es években az új aranykorukat élik (mind minőség, mind népszerűség terén).
Válasz 'Dzsoe' hozzászólására (#55520)

istvanp 2017-01-14 14:00 |  #55521
Nincs ebben semmi meglepő. Minden gyártó igyekszik bővíteni a palettát és az előzetes piacfelmérések alapján indítják agyártást. Valószínűleg találtak olyanokat, akik megveszi ezeket a förmedvényeket is. Ha a Ferrari kezdene gyártani olcsó, de csúnyácska száz lovas autókat, azt is megvennék, mert Ferrari.
Más gyártók, mint az Ibanez lefedik a piac minden árkategóriájú részét, talán a Gibson is ilyesmire készül és lesz majd harmincezres kínai műanyag LP, vagy valami olyasmi.
Válasz 'Dzsoe' hozzászólására (#55520)

Dzsoe2017-01-14 13:06 |  #55520
Láttátok már? Felkerült Gibson honlapra a 2017-es modell sor:

Gibson 2017

Én szerencsére épp lemondtam arról, hogy vegyek ilyen gitárokat, csak csodálom és csöndesen vágyakozom, de se idő, se zenekar, se tudás a Gibson-hoz. Csak ez az átkozott hangszer imádat kiirthatatlan belőlem.

Szerintem elég érdekes ez a 2017-es line-up is, nem értem miért erőltetik ezeket a modern szériákat, jó oké nem hülyeségek, de szerintem a legtöbben a tradicionálisra hajazó, egyszerű dolgokra buknánk. Bár, van olyan is kínálatban. pl. LP studio faded meg a tribute meg az sg faded elég kívánatos. Meg az LP custom studio. Bár, nem értem miért kell le hagynia a pickup váltok mellől a kis feliratos plakettet.

Ezek az olcsónak? ígérkező nyárfa testű dolgok meg nem teljesen érthetőek! Hülye színekben ráadásul. Bár a gyári képeken jobban néznek ki, mint a g.centrumoson. Na de miért kell ilyen nyárfa testű juharnyakú szörnyeket produkálni? Ha meg mégis, miért nem néznek ki klasszikusabb Melody Makernek vagy ilyesmi? Nem értem én ezeket a marketingeseket meg fejlesztőket. Ugyanakkor mégis csak kíváncsi lennék ezekre a szörnyekre is...

Elnézést az off megjegyzésért, de úgy látom Fender/Squier-ék valahogy átgondoltabban építik össze a modell palettát és az újdonságokkal is óvatosan és okosabban bánnak. Szerintem...

Bocsánat a szóf*sat@t-ért és filózásért!

Üdv: Egy Gibsontalan gitár b*zi

istvanp 2017-01-12 20:35 |  #55519
És keresek Nashwille hidat.

istvanp 2017-01-12 20:34 |  #55518
Eladó Gibson 498T-490R arany fedeles hangszedő szett (épp kiszedve a fedélből)

Ára negyvenötezer Forint

istvanp 2017-01-11 21:18 |  #55517
Nem lenne gusztusom az ilyen punckuphoz
Válasz 'cukilali55' hozzászólására (#55516)

cukilali55 2017-01-11 18:41 |  #55516
Sőt, szerintük alattuk van a legjobb "hangszedő"........
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55515)

istvanp 2017-01-11 18:13 |  #55515
Van aki dugja a csúnya jánt is.

cukilali55 2017-01-11 16:33 |  #55514
Akkor még finom vagy!Azért nem írtam semmit, mert nem tudtam ilyen szépen kifejezni, mennyire egy ronda nő ez a szerencsétlen hangszer......
Válasz 'billygibbons' hozzászólására (#55513)

billygibbons 2017-01-11 08:31 |  #55513
Hú, valahogy nem jön be....korábbiak szimpatikusabbak voltak. Láttam azt a Firebird Zero-t, az is furcsa számomra.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55512)

istvanp 2017-01-10 17:30 |  #55512
Tessék Epit venni és tuningolni
https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/352468/elado-gibson-elektromos-gitar

Korodilaszv2.02017-01-10 10:05 |  #55511
Vagy ne kapcsolgasd

Henrik 2017-01-10 09:27 |  #55510
Szia!
Úgy tedd le a hangszert, hogy a kapcsoló mindig középállásban van. Az sem baj, ha előtte megjáratod kicsit. Bármelyik képes leoxidálódni, és akkor ez történik.
H
Válasz 'Pore68' hozzászólására (#55509)

Pore68 2017-01-09 21:43 |  #55509
Sziasztok!
Sajnos szombaton másodszor hagyott cserben a Les Paul három állású kapcsolója, múltkor a Gibsonomé, egyik pillanatról a másikra csak a híd hangszedő szólt, majd most az Epimen ugyanez a hiba, próbán semmi gond, koncerten meg semmi, a fendereken legalább kontakthibás lesz először, kis zajjal azért megszólal.
Volt valakinek ilyen godja, illetve mit lehet csinálni ilyenkor?
Most kicserélném ezt is, van -e valami jófajta kapcsoló, mert az eredetiek nem bizonyúltak elég tartósnak.

Attila19802017-01-02 19:32 |  #55508
Sziasztok! Még csak most keveredtem ide...
Ez egy egészen jó kis gitár, érezni, hogy jobb darab, ezért a tuning, meg talán a tuningolást is élvezem kicsit.
Azt hiszem én a legtöbb jót az alumínium hardverekről hallottam, csontnál meg akkor szinte mindegy lesz... akár még a grafit nyerget is szemügyre veszem.
Köszi szépen mindenkinek!

istvanp 2017-01-02 16:03 |  #55507
Itt van ez a két példa:
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/351062/elado-gibson-elektromos-gitar
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/347687/elado-epiphone-elektromos-gitar

istvanp 2017-01-02 15:56 |  #55506
Pláne a mostani használt árakat látva.

Korodilaszv2.02017-01-02 15:27 |  #55505
Csak mint példát mondtam, inkább az ár a lényeg. 20-30nál többet költeni egy Epi tuningjára értelmetlen.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55503)

istvanp 2017-01-02 15:07 |  #55504
Ezt kicsit félreérthetően írtam.
Más, átlagos gitárokon lévő hardverekre gondoltam. Az Epik húrlába, vagy hangolókulcsa sem sokkal gyengébb. A potik igen, de azt már Attila kicserélte, ha jól értelmeztem.

istvanp 2017-01-02 15:01 |  #55503
Teljesen egyet értek a hangszedőig. Az én fülemnek a SD hangszedők testetlenek, de ez legyen egyéni ízlés dolga.
A Gibson hardverek semmivel nem jobbak más átlagos gitárokon.
Válasz 'Korodilaszv2.0' hozzászólására (#55502)

Korodilaszv2.02017-01-02 14:34 |  #55502
Aki Gibson cuccokkal tuningolja az Epijét, az gazdag. Mert feleslegesen szór el csomó pénzt. Itt is többen leírták, akik belementek ebbe, hogy sok sok tuning után inkább megvették az általuk elérhető legolcsóbb Gibsont, és mindig jobb volt mint a rommá tuningolt Epiphone. Egyszerű a képlet, kicserélhetsz mindent, de a fa attól fa marad, márpedig a spórolás azon is megy.

Ezzel nem azt mondom, hogy értelmetlen bármennyit is rákölteni egy Epire, de mondjuk 20-30e-nél többet nem érdemes. 2 jó pickup használtan (mondjuk sh1-4 vagy ilyesmi) és kb ennyi.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55499)

istvanp 2017-01-02 14:24 |  #55501
Igen, a legtöbbnek csak ennyi baja van. Én a G és H húr zörgésével találkozok sűrűn. Rosszul fekszenek fel, idővel a sodrott húr belevágódik és akad. Új gitárra jellemző, hogy szakad a húr rajta, ezt is egy kis reszelgetéssel meg lehet oldani. Nem beszélve az új szemöldökről, az első bundnál két milliméteres húrmagasság. És Gibsonról beszélek.
A másik pedig, hogy a baba nem a talpán fekszik fel, hanem a csavarra feszül, evvel nincs mit kezdeni. Drága, jó minőségünek mondott gitárok, amerikai minőségellenőrzés és ilyen bosszantó apróságokkal lehet megvenni. Új gitárra ráragasztva a vonalkódos cimke és nem jön le nyom nélkül.

Ziggy Pop 2017-01-02 11:17 |  #55500
Gondolom pontatlan az a nyereg. (amelyik zörög) A húr nem pontosan a híd felőli oldalán fekszik fel hanem hátrébb, aztán pengetéskor zörög. Vagy megszorul a vájatban úgy hogy a vájat alján nem fekszik fel. (sodrott húroknál)
Már vagy hármat reszeltem, kitapasztaltam minden hibát. (néhány húrkészletet tönkre is vágtam mire jók lettek, de most remekül működnek)
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55499)

istvanp 2017-01-02 10:57 |  #55499
A tevecsontot én is csak az érdekessége miatt vettem.
Azt hittem a nyereg témából jó kis vita fog kiindulni, mert eléggé összetett kérdés. Sokkal találkozok amelyik zörög, zizeg pengetéskor, még Gibson is. Anyag, súly és sok egyéb meghatározója van ami befolyásolja a hangzást, hangolhatóságot, húrok élettartamát.
Persze a hajnali részegnek ez is teljesen mindegy, de aki az Epi-jét tuningolja Gibson motyókkal, neki minden információ érdekes.

cukilali55 2017-01-02 07:42 |  #55498
Pedig készültem, hogy meghívsz tevepörköltre......
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#55497)

Ziggy Pop 2017-01-02 00:02 |  #55497
Én vasból reszeltem magamnak. Gondolom macerásabb mint csontból, de hát ez volt itthon. Amúgy teljesen elégedett vagyok vele. (És a tevénket sem kellett levágni.)

matyosowski 2017-01-01 23:22 |  #55496
Persze jó téma és érdekes, de szerintem annyira picike különbségekről beszélünk hogy ihaj
: ) Van csont nyerges és műanyag nyerges gityóm. Meg mondom őszintén nagyon figyelek a hangzásomra és hamar észreveszek dolgokat de a kettő között semmi különbséget nem hallok. Aztán ugye ott van a "hajnalban 30 bebaszott hullarészegnek tök mind1 mi szól csak szóljon" effektus :) Vegyen a kollega csontot amit pl a hangszerdiszkontban is lehet kapni, reszeltesse be vagy ő maga és csumi :) Szerintem így amatőr gitárosként teljesen fölösleges ezeken az apróságokon rágódni. Lehet egy profi stúdiómunkánál meghallja az ember egy komoly hangcuccon. Szerintem :))) A görgős babás cuccra viszont én is bólintok azt elég sokan fikázzák.
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55494)

Ziggy Pop 2017-01-01 22:40 |  #55495
Persze az sem mindegy milyen tevének a csontja. Ha ausztrálé akkor egy kicsit a didzseridura fog hasonlítani a gitár hangja, ha afrikaié akkor a kawalára.

istvanp 2017-01-01 20:47 |  #55494
Jó téma ismét
Szerintem csontból mindegy melyiket használod szemöldöknek. Láttam a multkorában fosszilis mamut csontot, ez biztos nem igaz, mert a fosszilizálódott csont gyakorlatilag kő. Én tevecsontot vettem, szerintem ugyan az mint a marha, hányingert kap a szagától az ember reszelés, csiszolás közben. A célnak tökéletesen megfelelő anyag, jól polírozható, így könnyen csúszik a húr a nútban és elég nehezen kopik. Az üresen pengetett gitárhúrnak kicsit nyitottabb és konkrétabb hangja van mint a műanyaggal, ráadásul könnyen beszerezhető egy lábszárcsont.
A hidak közül a gyárit kedvelem, de ezek is csak zamakból vannak. Cserénél nem javasolnám a görgőset. Valóban nem kell a babák nútjára odafigyelni, de nagyon ergya hangja lesz a gitárnak, legalábbis amit én próbáltam az nem tetszett.
A stopbar kérdés is megér egy jó eszmecserét. Sokan esküsznek rá, hogy minél nehezebb annál jobb, de az anyaga is változtat a hangzáson. Customshop Gibsonokon aluból van, míg a széria modelleken zamak. Nem hiszem, hogy az Epiké rosszabb lenne, a furatára kell figyelni.
Válasz 'Attila1980' hozzászólására (#55493)

Attila19802017-01-01 18:41 |  #55493
Sziasztok! Boldog új évet mindenkinek!
Egy egész ritka cseh Epiphone-t szeretnék teljesen upgrade-elni. Elektronika kész, jönne a híd és a stopbar, illetve a felső szemöldök. Ezek anyagukban jelenleg visszamaradottak.
Kellene pár konkrét típus, amit a legjobbnak tartotok a Gibsonjaitokhoz.
A szemöldökhöz csontot gondoltam, de nem tudom melyiket érdemes. Köszi szépen!

tsabytheevil2016-12-25 23:04 |  #55492

ati 2016-12-25 22:02 |  #55491
Szerintem maradjunk annyiban, hogy valóban nem igazán vagy képben
Válasz 'tsabytheevil' hozzászólására (#55489)

Korodilaszv2.02016-12-25 16:06 |  #55490
Szerencsére ma már nem muszáj a hazai piacra dolgozni.
Válasz 'tsabytheevil' hozzászólására (#55489)

tsabytheevil2016-12-25 15:22 |  #55489
Lehet hogy nem vagyok képben mert már 12 éve külföldön élek, de annyit nem hiszem hogy változott volna a helyzet. A zenész ismerőseimet nagyon sajnálom, méltóságromboló ez a gázsiharácsolás és kiszámíthatatlan. Ezért lettem hobbigitáros és hagytam abba huszonakárhány éve a zenekarozást. Jobban tisztelem a zenét annál hogy egy szar alak legyek hírnévért folytatott küzdelemben egy miniatűr piacon ahol mindenki celeb akar lenni. Vagy csak megöregedtem..

istvanp 2016-12-25 13:28 |  #55488
Lehet, hogy nem tudod némelyik zenésznek mennyi a gázsija? Nem a felkapott volt tehetségekre gondolok.
A menő gitárosoknak komoly szerszámkészletük van.

tsabytheevil2016-12-25 12:54 |  #55487
Aki zenész annak nincs ideje pénzt keresni pl Gibsonra, akinek van annak nincs ideje zenésszé válni mert melózik.

istvanp 2016-12-25 11:56 |  #55486
Ez is igaz. Én is játszottam ilyen zenekarban, minden ami nem stimmelt a cucra volt fogva, így csak az volt cserélgetve, nem zene, vagy a zenész.
Sokszor az is gond, hogy a zenész nem tudja kezelni a felszerelését. Minél nagyobb tudású, sokrétűbb annál nehezebb. Nem csak a pengetést kell gyakorolni, hanem a motyó beállítását és hegyezni a fület, hogy az úgy szóljon amit elképzelünk. Sok példát tudnék mondani, olyan gitárosok, akik egyébkén tudásuk alapján elismertek, tiszteletre méltóak, de nekem nagyon nem jön be, ha kicsit másként szólnának leborulnék előttük Csak nagyon csendben mondom pl. Alapi István).
Válasz '' hozzászólására (#55485)

2016-12-25 11:45 |  #55485
Plusz az esetek 90 százalékában az adott személy 2 akkordot nem tud rendesen összefűzni ritmusra, de Gibson az van... S akkor mondja, hogy ez aztán szól rendesen.
Bizony szól, csak nem az ő kezében...
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55484)

istvanp 2016-12-25 11:41 |  #55484
Ez egy nagyon igaz és ide vágó megállapítás.
Ez a dzsentriség valóban benne van és régen is benne volt a magyarok vérében. Ha belegondolunk hány ilyen döntés veti vissza a családokat, az országot. Hány olyan embert ismerünk aki galambdúcban szorong, de parkolóban olyan autója van, hogy az árából sokkal jobb körülmények között élhetne a családjával. Kicsit nyugatabbra a státusszimbólum hajhászása nem ennyire jellemző. Sok hatalmas ház előtt láttam 20-30 éves autót, ami új korában sem volt nagy durranás. Igaz nem rozsdás ócskavas, arra van, hogy a gazdáját szállítsa, nem dicsekedni a haverok előtt a 740i-vel, autópályán meg százzal repeszteni, mert drága a benzin.
Ez van a hangszerekkel is. Egy otthoni, vagy amatőr zenésznek sincs szüksége a milliós eszközökre.
De jó ránézni, jó tudni, hogy van.
Sok esetben olyan mint egy ronda, de drága festmény, nem tudjuk értékelni, de jó befektetés.
Válasz 'tsabytheevil' hozzászólására (#55482)

2016-12-25 11:20 |  #55483
Én úgy látom ezt, hogy az a zenész aki aki abból és és legfőképp lemezeket ad ki amiket professzionális körülmények közt vesz fel okkal vesz csúcs hangszereket, mert ott bizony valóban hallani a különbséget. Otthoni felvételnél vagy még inkább koncerten nem releváns, hogy egy studion vagy egy standarden tolja-e valaki.
Utóbbiak hiába is keresik a a "nagy" különbségeket, pont az a technika hiányzik onnét, amin ezt hallani is lehet.

tsabytheevil2016-12-25 10:37 |  #55482
Igazad van, kicsit sarkosan fogalmaztam, bocsánat. A baj csak az, hogy M.O.-on státuszszimbólumként kezelik a használati tárgyakat (autó, hangszer, szőke nő stb) és ezzel belekényszerítenek mindenkit egy végeláthatatlan presztízsharcba mert dzsentrimentalitás van. Ennek nagy múltja van hazánkban, a nyomor és a hiúság szüli. Mindenkinek ki kellene menni egy kis időre Nyugat-Európába életvitelszerűen élni, hogy a spektrumunk táguljon egy kicsit és rájöjjünk nem csak előnye van a nyelvi-kulturális elhatárolódásunknak.
Válasz 'Korodilaszv2.0' hozzászólására (#55481)

Korodilaszv2.02016-12-24 18:53 |  #55481
Szerintem ezt nagyon rosszul látod, mondjuk ez az egész vita egy nagy baromság, mert mindenki azt vesz amit akar.

De ha már szóba került, ki az igazi zenész? Akiket én ismerek, és főképp zenélésből élnek, egytől egyig igencsak drága hangszerparkot tartanak. Ugyanis nekik a hangszer "munkaeszköz" is. Mint az élet minden területén, hangszernél is az utolsó 1% minőséget kell a legjobban megfizetni. Ergo gyorsabban nő az ára mint ahogy az abszolult értékben vett minősége. Ez mindennel így van, lásd telefonok, számítógépek, kocsik vagy akármi más. Persze bele lehet futni egy olcsó, a szériája átlagánál jobban szóló gitárba, és drága, rosszabbul szólóba is. Ettől függetlenül egy drágább széria mondjuk az esetek 99,9%-ban jobban szól.

Az hogy a közönség ebből mit hall, teljesen mindegy, ugyanis az ember általában MAGÁNAK vesz hangszert, mert ő játszik rajta.
Válasz 'tsabytheevil' hozzászólására (#55480)

tsabytheevil2016-12-24 17:05 |  #55480
Annyira igazad van! A hobbizenészek korát éljük, ők meg elvesznek a részletekben. De nincs is ezzel semmi baj, erről szól a hobbi.Az igazi zenészt csak azért érdekli milyen baltán nyomul, mert nem veszik komolyan ha jolána-val riffelget. Amúgy tényleg nagy a különbség, bármelyik kategóriát vetjük össze, nem csak a "binding" és a "flame" különbözteti meg őket. Amikor megvettem a Classic-ot azt hittem ez a csúcs aztán beesett mellé egy "Slash-Vermillion" is ami übermagasan üti, ettől még a Classic nagyon atom marad. Minden relatív, ugye..
Válasz 'belaci_73' hozzászólására (#55472)

Malcsi(HRG) 2016-12-24 09:42 |  #55479
A kérdés jogos :)

Akkoriban egy ében fogólapos studiora vadásztam (szigorúan a 90-es évekből), és adódott egy lehetőség, hogy viszonylag jó áron (nyilván nem studio ár) jussak hozzá egy még régebbi Custom-höz. Szerencsére akkor úgy álltam, hogy megtehettem. Kicsit zsákbacica volt, mert ebay-ről volt, mindenféle kipróbálás nélkül (senkinek nem ajánlom egyébként az ilyesmit), de jól sült el :)
Válasz 'istvanp' hozzászólására (#55475)

cukilali55 2016-12-24 07:16 |  #55478
Parancsolj! Áldott, békés ünnepeket kívánunk!
Válasz 'Lepol' hozzászólására (#55477)

Lepol 2016-12-23 23:24 |  #55477
Így van! R8 vagy R9 oszt jóvan.
Nekem tobacco burst kell.
Válasz 'tomisimon74' hozzászólására (#55476)

tomisimon74 2016-12-23 22:14 |  #55476
Szerintem (ez most sokaknak nem fog tetszeni) az igazság az az , hogy mindenki valami régi standardot venne ha megtehetné anyagilag, és senki nem szarakodna a többi "szarral".
Max a szinén meg a pu-on variálna és kész.

istvanp 2016-12-23 21:19 |  #55475
Visszatérve az elejére, ha szerinted csak a csicsában térnek el egymástól, miért is adtál háromszor annyit a hasított gyémántosért? Mert jól mutat rajta?
Sántít itt valami
Válasz 'Malcsi(HRG)' hozzászólására (#55471)

tomibacsi2016-12-23 14:41 |  #55474
Itt a video

tomibacsi2016-12-23 14:30 |  #55473
Egyet értek veled, szerintem is van jelentősége a faanyagnak, sőt ! Szerintem az adja a gitár "lelkét". Ezen kívül is van még tengernyi tényező, ahogy írtad is. Kiegészítve két még fontosabb tényezővel: PU-k és az erősítő. Azért egy Silver Jubilee+LP Studio oda tud b@szni hangban rendesen. És akkor itt jön még egy tényező, az ízlés. Kinek ez a hang tetszik, kinek az. Nekem egy LPJ-m van és szerintem hozza az LP feelinget. Ha jól emlékszem a wildwoodguitars honlapján van egy video az LP 50's Tribute Goldtop-ról. Szerintem az a sound is nagyon ott van. Persze a Standard az Standard, ezzel nem lehet vitatkozni
Válasz 'gyvi' hozzászólására (#55470)

belaci_73 2016-12-23 09:58 |  #55472
Hát nekem kb. 20 év zenélés után lett Gibsonom, igaz "csak" egy studio tribute LP. Senkit, de senkit nem érdekelt rajtam meg esetleg egy ideig a zenésztársaimon kívül, hogy hú ez egy Gibson, a hangja meg még kevésbé.
Talán a játékom miatt is, de azt hiszem ez általános dolog. A közönség 90 százalékát max. a színe érdekli, a további 8 százalékát a formája, a többi zenész :)
Koncerten (ha van ilyen néha..) pedig senki nem hallja a különbséget.
Szóval szerintem csak számunkra van jelentősége.
Válasz 'gyvi' hozzászólására (#55470)

Malcsi(HRG) 2016-12-23 09:09 |  #55471
Én azt mondom, jó kis hangszerek ezek a Studio-k is (főleg a 90-es évekből)...

Egy hangszert meg nyilván mindig személyes referencia alapján lehet csak megítélni, kézbe venni, megpengetni, játszani rajta. Akinek bejön a kérdéses hangszer, úgyis amellett fog kikötni (függetlenül attól, mi van a TRC-re írva).

Meg persze lehet mondani, hogy én is bort iszok, mellette vizet prédikálok (egy LPC-vel), de a fenébe is... azért jól néz ki az a hasított gyémánt a fejen, nem?

gyvi2016-12-23 08:35 |  #55470
A Gibson honlapján az is fenn van, hogy a mahagónit is válogatják, nyilván a Standard javára. Nemcsak a sűrűség számít, hanem az erezet is, nem mindegy hogy a rönk széléből van a gitár, vagy inkább a közepéből. Ami még a Standard mellett szól, hogy ott maximum 2 darabból van a test, az illesztés is középen van, míg ez a Studio-ra nem áll. Simán illesztik máshol, illetve akár állhat kettőnél több darabból is. Persze nem mondom hogy nem lehet kifogni egy darabból álló Studiót, de sokkal kisebb az esélye.

Van egy 2015-ös Classicom, az például 1 darabból van, míg a 2014-es Standardem 2 darabból. A fa minősége a Standarden láthatóan jobb (az erezet egyenletesebb, sűrűbb).

Az én véleményem az, hogy igenis van jelentősége ezeknek, illetve a Gibson sem véletlenül szelektál. A jobbat drágábban akarja eladni, profitmaximalizálás... Szórás persze van mindkét irányban, de ha a külső tényezőket minimalizáljuk (hangszerek kora, a húrok állapota, beállítások, akkor ki fog jönni a különbség és nem a Studio javára). Az lehet, hogy egy hangmintában nem fogsz egetverő különbséget észrevenni, de ha kezedbe veszed a két hangszert ezek a különbségek sokkal érezhetőbbek lesznek. Az pedig a egy zenésznek sokkal fontosabb, mint egy hangminta...
Válasz 'tomibacsi' hozzászólására (#55468)

tomibacsi2016-12-22 20:22 |  #55469
Amúgy a Gibson honlapján fent van az egyes gitárok testének súlya is. Ugyanazzal a modern könnyítéssel a Standard cca. 14 dekával nehezebb, mint a Studio.

tomibacsi2016-12-22 20:10 |  #55468
Valahol azt olvastam, hogy a 2016-os Studio és Std. modellek test vastagsága közt 1/8 inch a különbség a Standard javára természetesen. Az picit több, mint 3 mm. Szerintem ebből kifolyólag is muszáj másképp szólniuk. Elvileg a mahagóni minősége ugyanaz, a juhar top gyengébb minőségű a Studio-n. Ezt is olvastam valahol, nem saját vélemény vagy tapasztalat.

cukilali55 2016-12-22 19:46 |  #55467
De Te mester sokat jársz a fővárosba.Kapuváron én is tudok.Azt viszont nem tudjuk, a kérdést feltevő mely táján lakik kis hazánknak?
(Azt csodálom, hogy Dobó városában nincs?!)
Válasz 'ati' hozzászólására (#55466)


Első <<1000 <500 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu