Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat, igen, azt hiszem pont iyen ötletekre van szükségem! Valóban a master vol és 2 non-master tone bekötés lesz a nyerő. Azt hiszem, először így hagyom a kapscolót, ahogy van, lehet, hogy ez már adja azt a komfortot, amit keresek.
Gazz, igérem, hogy nem furkálom szét! A gitár egy helyeske LP Trad és pont úgy néz ki, ahogy szerintem egy LP-nek ki kell néznie. A fedeles szedők zebrákra lettek cserélve, de ugyanolyan tipusura, mint a gyári. Ellenörzöm, hogy ezek 4-eresek-e, ha igen, akkor egy coil split-et beépítettek.
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat, igen, azt hiszem pont iyen ötletekre van szükségem! Valóban a master vol és 2 non-master tone bekötés lesz a nyerő. Azt hiszem, először így hagyom a kapscolót, ahogy van, lehet, hogy ez már adja azt a komfortot, amit keresek.
Gazz, igérem, hogy nem furkálom szét! A gitár egy helyeske LP Trad és pont úgy néz ki, ahogy szerintem egy LP-nek ki kell néznie. A fedeles szedők zebrákra lettek cserélve, de ugyanolyan tipusura, mint a gyári. Ellenörzöm, hogy ezek 4-eresek-e, ha igen, akkor egy coil split-et beépítettek.
A log poti veszi le a jelet az elején lassan majd kb a felétől gyorsan, persze ha jól van bekötve és/vagy nem balos. A lineáris meg hamarabb halkít de egyenletesen, az elején nem lehet finomkodni.
Ígérd meg, hogy nem fogod összefurkál(tat)ni a gitárt.
Egyébként ha az egyik potméterre nincs szükség, akkor annak a helyére rakhatsz egy pickupváltó kapcsolót. Ronda lesz, mint egy tyúkól, de funkcionális. Az nem fog belemenni, ami most a fenti helyen van, de akár yaxley akár egy kisebb dpdt kapcsoló befér oda.
Van egy Les Paul-om, amit nem annyira meglepően, de kedvelek. Egyetlen dolog viszont van és nem tudom, mi a legjobb eljárás: én alapvetően egy strato/tele játékos vagyok, rengeteget dolgozom a hangerő potival. Ez természetesen nem annyira működik a Les Paul-on, de abban reménykedem, hogy lehet ezen vhogy segíteni.
- Az biztos, hogy a 2 hangerő poti nekem nem jön be: tudtok esetleg egy bekötést mutatni, ahol független a hangszín, de közös a hangerő?
- Nekem kicsit érzéketlennek tűnik a hangerő poti. Tekerem lefelé, eleinte nem nagyon történik semmi, aztán egyszerre csak már csönd van. Kicsit olyan, mintha lineáris poti lenne - nyilván logaritmnikus van benne - , de nagyon ilyen feeling.
Vagy egyszerűen szerezzek be egy hangerő pedált és próbáljak meg azzal együttélni?
üdv
sc.
ps. még azon gondolkodtam, hogy milyen jó lenne, hogy ha a kapcsoló is lent lenne vhogy ... és így szép lassan eljutok gondoltban a PRS-hez, ill. a ESP -hez ))
Cserélne valaki 496R 500T párost 490R 490T-re? ( az utóbbit adnám én ) Ahogy nézegettem a Thomannál nagyjából egy árban vannak tehát nem gondolnám pofátlannak a dílt. Esetleg azt a pár eurót kipótolom.
Köszi Csá
jellegzetesen 4 féle bekötés alakítható ki, leszámítva az egyéb custom dolgokat
a) vintage (50s) vs modern
b) master vs independent volume
az a és b kombinációjából alakíthatod ki a bekötést
gyárilag a master modern bekötést teszik a gitárba
modern esetén a tone a hangerő után helyezkedik el, a vintage-ben a hangerő bemenete előtt (kvázi treble-bleed jellegű bekötés mert nem vágja annyira a magasat, amikor letekered a hangerőt)
a master volume bekötésnél, ha középső állásba kapcsolsz és letekered az egyik hangerőt teljesen elhalkul a gitár
az independent/ független vezetékezésnél, a két hangerőt külön-külön állíthatod, középső állásban nem lesz hatással egyik a másikra, ha a nyakit letekered, attól még a gitár ugyanúgy szól a híd pickupról
Gibson Classic 57-el szerelt Les Paul hangszerekben általában melyik típusú bekötést használják? Vintage / Modern? Vagy ez típusfüggő is? Most készülök épp egy Les Pault "újraelektronizálni" :)
Nekem volt ilyen gitär a kezemben. Szerintem azért többről van itt szó, mint néhány új feature. A képeken nem annyira jön át, de a test nagyon vékony. Tehát ez inkább egy fura SG. Nem azt mondom, hogy rossz, hanem hogy nem annyira les paul.
köszönöm szépen!!!
A testről nem lehet tudni semmit kideríteni?Ennek egy fekete Supreme modellnek kellene lennie.Mennyi lehet reális ára egy viharvert példánynak?Egy ilyet kínálnak cserére nekem most.Még egyszer köszi!!
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
on June 20th, 2006
Production Number: 158
Gibson: Nashville
Gibson’s Nashville plant was opened in Tennessee 1974. All electric models and some acoustic models currently made at this factory. This facility has an average production rate of 220 guitars a day. Each guitar is built by hand and takes about 4 to 6 weeks to complete. Note: Most hollow and semi-hallow body guitars are made at a separate plant in Memphis Tennessee. This facility has an average production rate of 40 guitars a day.
Az én SG-men van ilyen hangoló, bár csak standard E-ben tolom, nem váltogatok a hangolások között, és inkább csináltam egy pontos user mentést hangolóra és azzal használom, de szépen és jól hangol, meg vagyok vele elégedve, és nem kell gyakrabban után-hangolni, mintha simát használnál. 2 órás próba közben elég egyszer 'finomítani' a hangoláson, egyébként meg tartja... és ez a korábbi Min-Etune, nem is a G-Force... ami állítólag jobbra sikerült
Asszem Chapman és a Kapitány csinált róla videót érdemes meglesni nem mondanak hülyeségeket szerintem. (igazából a külföldi fórumokon azt írták sokan hogy nem hangol pontosan, sőt sokszor inkább pontatlan mint nem, meg nem tartja annyira a hangolást mint a rendes autentikus kulcsok, aztán hogy ebből mi igaz és mi nem, azt tapasztalni kell már, vagy még többet olvasni :DD)
Én nem tudom, milyen stratégiával hangol, csak pofázok. De ha nem hangol alá, majd onnan fel a kívánt értékig, hanem pl. a magas húrt lehangolja, akkor biztos, hogy használhatatlan. az 55264-bem írtam erről. De lehet, hogy okosak és alkalmazták a kézzel ezer éve működő módszert. Érdekelne, ha valaki írna róla pár szót, akinek van.
Mi a baj a G force- szal?
Csak azért nem szeretik, mert nem autentikus, vagy más baj is van esetleg vele?
Csak azért kérdezem, mert most készülök beszerezni egyet a készülő gitáromra.
Ott a szmájli a mondatom végén. Viccnek szántam, persze tudom én is mire gondoltál. Csak arra utaltam, hogy a Gibson történetében nagyon sok olyan kapufáról tudunk amit a piaci igények abszolút figyelmen kívül hagyásával lehet csak magyarázni.
Ezzel csak arra céloztam hogy ha 70-80 euro-bol megvan a csere, - amit a tulaj lecserél ha akar - indokolatlan féláron adni ha a minősége ott van mint mondjuk egy 2006-os classic-é. Gondolom még így is van haszon a hangszeren, kíváncsi lennék mennyiért kapják ők.
Na a Thomann, nem fogja leszedegetni egyenként és kicserélni a kulcsokat... Leakciózzák és hadd menjen! Mivel szerintem a legnagyobb európai dealer, valószínűleg nem 15%-os a haszonkulcs.
Foglak mindenképp, vagy kereshetsz te is ha elfelejteném (ne hari ha elfelejtelek (mondjuk ezt nem hinném:)) csak sok meló van a szezon alatt és minden kimegy a fejemből)
Azt tudom hogy 2 vonal van, de véleményezni nem tudok róluk én is csak a mások véleménye által létrehozott "valóságot" tudom átadni :) Ha te mondod én elhiszem :))
Fogtam egymás után / mellett 2007-est meg a 2014-est is. Szó sincs róla, hogy a 2014-es ne lenne normális, sőt... A 2016-osból 2 lineup van, a HP tényleg nagyon más, de T az a régi "iskola".
és a 2016-os modelleket is "lefikázta" a jó nép :DD Igazából ahol keresgéltem fórumokat mindenhol azt mondták a "nagy tulajok" hogy 12-13 óta nincs a piacon normális gibbó. én nem tudom, nem fogtam még 1-et sem a kezemben de ha a felhasználók 80-90%-a ezt mondja akkor csak van benne valami
A ótomatta hangolóst majd akkor veszem meg, ha úgy hangol, ahogy én. ( fölé húzom 10 centtel a jónak a húrt, majd addig rángatom, amíg alá nem kerül 10 centtel és akkor megint felhúzom, de már csak pont a jóig.)
A Gibson előző évi kifutó modelleket meg szokták akcióztatni amúgy is (a MusicStore meg a Thomann is). Mindenesetre ezek most tényleg nagyon alacsony árak. Másfél éve vettem "ákciós" 2014-es Standard Plust (AAAA top, nem robothangolós), az "csak" 30-35%-al volt olcsóbb.
A múltkor pl a MusicStorenál volt CS 59 3700 euró körül (azok 5k körül mennek újonnan), de nem léptem meg...
A Gibson mindig erőlteti ezeket az "elképeztően trendi" újdonságait a leghagyományosabb formájú hangszerein, de a népnek ez nem nagyon jön be. A Thomannál is jól lehet látni a piac reakcióit: jött a robot gitár, az eredeti 4-5 ezer eurós ár helyett 1-2 év múlva még egy csomó ideig árulták féláron őket. Most itt van pl: ez a Classic, a G Force hangoló egységgel és a tavalyi 2000 euró helyett elviheted közel féláron. Nyilván nem azért, mert óriási a kereslet... A 2016-os modell már ismét G-Force nélkül jött...
Bocsánat a tudatlanságomért de miért kerül ez a classic "csak" ennyibe. Az agyamba az volt beragadva hogy egy classic használtan is közelebb van a 400-hoz, egy Standard meg inkább 500.
Vagy minél újabb annál silányabb a minőség?
Köszi srácok de újat nem akarok venni, inkább a régebbiekből szemezgetnék (2000 előtti, meg a és a 2000-08 közötti korszak talán), szembetűnő hibás gityót sem vennék, én hülyém tudom, de nekem szúrja a szemem, főleg ilyen áraknál. Az nem gond ha patinásabb vagy "esztétikus" a hiba (nem is tudom hogy fogalmazzam) de na. Egy hangszer számomra ékkő, és vigyázok rá ahogy csak tudok, legyen is olyan az állapota (nem hibátlan hangszerekről beszélek én sem, csak no :)) szerintem érthető) :)
Keresek megvételre Gibson LP gitárt (Classic, Standard, Trad, Custom). Nevem alatt találsz elérhetőséget, a többit megbeszéljük mailban, telefonon ami neked jó, nem rondítom itt tele az írásommal a fórumot : )
Hello! Keresek arany fedeles Gibson Burstbucker Pro vagy Burstbucker 3 vagy '57 Classic+ pickupot, híd pozícióba! Csak javítás/mókolásmentes, normális állapotú hangszedő érdekel! Az viszont nagyon!
mathvonkovacs ( kukac ) gmail ( pont ) com - nullahathetven kettőhuszonegy hatvankilencötvennyolc!!!
Igen, egyetértek. Csak ennek a módszernek meg az a nehézsége, hogy rengeteg időt, türelmet és persze pénzt igényel adott esetben. Sok pickupot adtam már el, mégis volt olyan, hogy egy iparági sztenderd hangszedőt fél évig árultam és ennyi idő után is csak ár alatt tudtam eladni, vagy elcserélni. Pedig mindig azt gondoltam, mit ha nem ezt adom el könnyedén...Ritka, hogy bukta nélkül, relatíve rövid időn belül adj el valamit idehaza. sajnos. Még Gibsont sem (ON) :)
Az a trükkje, hogy meg kell találni az adott gitárhoz legjobban passzoló hangszedőt. És itt nem arra gondolok, hogy LP-be ezt, Stratba meg azt, hanem a konkrét darabban is másképp tud szólni 2 különböző, de azonos típusú pickup is. Próbálkozás, szerencse, türelem.
Én úgy gondolom, pickupot használtan kell venni (így nincs bukó), és szépen végigpróbálni mindent ami nagyjából jó lehet, ha valami olyan hogy bejön, azt meg benne hagyni és kész.
Értem. Az az igazság, hogy én sem próbáltam őket még, csak szemezgettem velük. Valahogy én azt tartom, hogy amilyet én keresek (Alnico II PAF copy), abban manapság már nincs olyan nagy mágia, a recept teljesen publikus, effektíve pár ezer forintból elkészíthető. Így gyakorlatilag azt feltételezem, hogy nagyon nem tudják elkúrni még esetleg kínai gyártás esetén sem. Ráadásul a (nem gyári) hangmintákból is tetszettek, amiket hallottam. Nyilván élőben mindig más, de azt hallom, hogy nem fos. Szerintem egyébként a Gibson, SD, Dimarzio cuccok rettenetesen túl vannak árazva és messze nem ennyit kellene fizetni egy 25-30 éve futószalagszerűen gyártott pickupért. Egyébként én is kúrtam ki über SD hangszedőt 5 perc alatt a gitárból. Szerencse, hogy csak 10-et buktam rajta :)
Értem. Az az igazság, hogy én sem próbáltam őket még, csak szemezgettem velük. Valahogy én azt tartom, hogy amilyet én keresek (Alnico II PAF copy), abban manapság már nincs olyan nagy mágia, a recept teljesen publikus, effektíve pár ezer forintból elkészíthető. Így gyakorlatilag azt feltételezem, hogy nagyon nem tudják elkúrni még esetleg kínai gyártás esetén sem. Ráadásul a (nem gyári) hangmintákból is tetszettek, amiket hallottam. Nyilván élőben mindig más, de azt hallom, hogy nem fos. Szerintem egyébként a Gibson, SD, Dimarzio cuccok rettenetesen túl vannak árazva és messze nem ennyit kellene fizetni egy 25-30 éve futószalagszerűen gyártott pickupért. Egyébként én is kúrtam ki über SD hangszedőt 5 perc alatt a gitárból. Szerencse, hogy csak 10-et buktam rajta :)
10-es, 11-es készletet használok és néha mérgesen nyújtok :) Nagyon nézegetem most ezeket a Gotoh-at, csak a 7421-en is az van és azok már rég kibuktak, erősen hozzátartozik,hogy 17 éves a gitár... :P
Egyszer vettem próbából GFS hangszedőt egy offtopc gitárba. Beszereltem, 1 perc gitározás után kiszereltem és eladtam. Nagyon távol van a komoly hangszedőktől. Érthető módon más gitárokhoz már nem próbálkoztam a GFS-el. Persze lehet, hogy pont csak nekem nem vált be.
Helló
Nem okoskodni akarok de én is ebben a cipőben jártam, és Gotoh-t akartam csak nem találtam a Thomannál olyat amilyen kéne. Én így Schallert vettem, ha érdekel teszek be linket.
Ez természetesen szubjektív, de szerintem nem éri meg a satusért az a plusz összeg...Nyilván ez nagy mértékben stílus / technika / hangszer függő is. Ha eredeti Gibson SG-d van és populárisabb blues / rock műfajban tolod, akkor szerintem nem kell satus oda.
Egyébként a satus is hangolódik...
A KSP Custom Stratómon M6-os Schaller van, a Peavey Wolfgangomon meg Grover. Vitathatatlanul jó minőség mindkettő, nem fogsz velük mellé, de nekem a Gotoh tűnik a legjobbnak.
Szia! Lecsekkoltam és szimpi is! Köszi
Ha már Gotoh és hangolókulcs...
Satus vagy nem satus Gotoh? Lehet kicsit disszonáns a satus kulcs egy SG-n mondjuk, de legalább (elvileg) nem hangolódik. M6 2000-es Schaller volt kinézve eredetileg..
Pickupban meg kb. végtelenek a lehetőségek. Én régóta szemezgetek a GFS pickupokkal. A netes hangminták alapján teljesen korrektek és megfizethető cuccok. Kb. minden híres hangszedő márka (Fender, Gibson, Seymour, Dimarzio...) egyes típusaira vannak alternatívák, kb. fele annyiért.
GFS
Gotoh! Japánban készül a mai napig, megfizethető és korrekt minőség. Elvileg a Gibsonnak gyári beszállítója is volt. Kb. 35 éve nyomják a hardvereket.Én most cseréltem le egy 25 éves TOM-ot, mert lekopott róla az aranybevonat. De maga az anyag az nem kopott, brutál tartós.
ITT meg tudod csekkolni. Stageshop vagy Thomann forgalmazza / meghozza. De vannak az Allparts.com-on is.
Hangolókulcsban meg egyenesen verhetetlen. Van mellette Schaller és Grover is, de a Gotoh a legjobb.
Hallló!
Össze kell szednem egy SG-hez húrlábat, hidat, elektronikát, felső nyerget..
Nem akarok, szeretnék brutál sokat költeni. Mit érdemes megvenni, melyik típusokat - főleg a hídra, húrlábra, felső húrlábra értem -, amik már egészen jók?
Hirtelen rám szakadó pénzhiány miatt eladóvá vált szinte új, 2015-ös Gibson Les Paul Traditional gitárom, Heritage Cherry Sunburst színben. Gyári keménytok, papírok, stb. járnak hozzá. A helyzet sürgőssége miatt hajlandó vagyok komoly engedménnyel megválni a hangszertől az elkövetkező pár napban. Érdeklődés, további infó, képek, stb.: lpreissue kukac citromail pont hu.
Hiányoztam a "permanens mágnesek keltette mágneses terek találkozása" c. óráról :)
Másrészt meg ki lehet a tesztek előtt venni a beépített pukikat. Mégis csak valami gyorsabb és összehasonlíthatóbb teszteket tesz lehetővé ez a szerkentyű.
De ha benne maradnak a hangszedői a gitárnak akkor gyakorlatilag használhatatlan. Annak a mágneses mezője (ellentétes v. megegyező) mindenképpen megváltoztatja(elqrja) a hangját.
Ha ellentétes akkor szinte hangja sem lesz a kipróbálandónak. A videón a fazon is a két eredeti pickup közé rakja.
Ha a 2 benne lévő közé teszed akkor meg a pozíciója nem lesz jó, de még úgy is beleszólnak a benne lévők.
Teljes mértékben egyet értek veled ebben, de azért szerintem vannak olyan alapvető karakterek az egyes hangszedők (és hangszerek) esetében, amit egy finom EQ-val, Gain paraméterekkel sem lehet eltüntetni, ott lesz mindig.
Teljes mértékben egyet értek veled ebben, de azért szerintem vannak olyan alapvető karakterek az egyes hangszedők (és hangszerek) esetében, amit egy finom EQ-val, Gain paraméterekkel sem lehet eltüntetni, ott lesz mindig.
évek óta 57 Classic-ok vannak a régi SG-ben, ezzel a 62-vel gyárilag érkeztek a HB-k. Először ki akartam cserélni őket, de egyre jobban tetszett a sound, úgyhogy maradnak :)
Ezzel a pickup buzerálással az a bajom, hogy nem látok esélyt valami ténylegesen objektív összehasonlításra az egyes típusok között. Vannak vélemények, youtub-ok, hangminták a gyártó oldalán. 15 000 változó paraméter, amik miatt nincs objektív A-B teszt. Aztán megveszek egyet, átszerelem, addigra már régen kiment e fülemből az előző sound. Véletlenül megmozdítok egy eq-t, volume-ot, drive potit és máris oda a teszt lényege. Egy-két hétig azt képzelem, hogy jobb, mint az előző szet, aztán a 2. buli után azt mondja az asszony, hogy az előző sound jobb volt. Másnap megy a levesbe, 20 rongy bukással. Akkor már inkább megszokom azt, ami van, hozzátekerem a gombokat, aztán kész. Attól úgyse fogok jobban gitározni, ha csereberélem a pukikat.
Mintha láttam volna valahol egy szerkezetet, amivel felülről lehet ráereszteni a húrokra különböző kipróbálandó pickupokat villámgyors kicserélési lehetőséggel. Látta ezt valaki, vagy netán van ilyesmi valakinél ?
Olvasgattam a BKP után, de attól tartok, nekem arra az autentikus PAF hangra van szükségem, ami vélhetőleg Alnico V mágnesű, középdúsabb, dinamikus hangú szedőkben nincs meg. BKP-ből mondjuk a Stormy Monday még tetszik, de egyébként irreálisan drágának tartom ezt a márkát. Megfizethetőbb manufaktúra a német Leosounds. TŐlük konkrétan a Red House (strat) szettem van, ami nagyon meggyőzően hozza az autentikus strato soundot. Szerintem a humbuckereik is javarészt régi Gibson másolatok, nagyon jó cuccokból.
Ha egy kicsit "ritkább" megoldások is érdekelnek, a Bare Knuckle Nailbomb Alnico verziója LP-ben (is) zseniális hang. Vastag, mégis jól elkülönülő hangok, és nagyon jó dinamika jellemzi.
Köszi a tapasztalatokat! Igazából rágódom még egy sort rajta...Azt mindenképp levettem a netről, hogy a Duncan hangszedők nem igazán fogják hozni azt az LP soundot, amit keresek, így azokat el is vetettem. Marad valószínűleg a Classic 57 vagy a 490R/T páros. Felmerült még bennem a Leosounds is, mert a stratómban olyan cucc van, elég autentikus hangja van. Erre is gondoltam:
Leosounds 59 Bucker Classic
"The Gibson HB-R (neck position) and the HB-L (bridge position) "The Original" Circuit-Board Humbuckers were the result of an exceptional collaboration between Bill Lawrence and Gibson when he re-joined the Gibson team in the late eighties. The HB-R & HB-L pickups are thought by many to combine the low-end aggressiveness of a Bill Lawrence 500-L with the precision of a Gibson Classic '57 Humbucker."
490/498 nekem azonnal kuka, hídban kezelhetetlen gain, metálosoknak előny, (az ő bajuk) 57classic tuti SG-ben is LPben is... sőt én még egy 339ba is azt tennék ha lenne...
Gibson puki vélemények engem is érdekelnének : ) Olvasgattam én is neten sok félét, meg sok mindent, de ha itt vannak emberek akik már sokat használtak és többfélét és meg is osztanának velem/velünk apróságokat ezekről a szedőkről azt megköszönném (már csak azért is mert lehet hogy Gibsonra adom a nyakam a közeljövőben :_D)