Ha egy kicsit "ritkább" megoldások is érdekelnek, a Bare Knuckle Nailbomb Alnico verziója LP-ben (is) zseniális hang. Vastag, mégis jól elkülönülő hangok, és nagyon jó dinamika jellemzi.
Köszi a tapasztalatokat! Igazából rágódom még egy sort rajta...Azt mindenképp levettem a netről, hogy a Duncan hangszedők nem igazán fogják hozni azt az LP soundot, amit keresek, így azokat el is vetettem. Marad valószínűleg a Classic 57 vagy a 490R/T páros. Felmerült még bennem a Leosounds is, mert a stratómban olyan cucc van, elég autentikus hangja van. Erre is gondoltam:
Leosounds 59 Bucker Classic
"The Gibson HB-R (neck position) and the HB-L (bridge position) "The Original" Circuit-Board Humbuckers were the result of an exceptional collaboration between Bill Lawrence and Gibson when he re-joined the Gibson team in the late eighties. The HB-R & HB-L pickups are thought by many to combine the low-end aggressiveness of a Bill Lawrence 500-L with the precision of a Gibson Classic '57 Humbucker."
490/498 nekem azonnal kuka, hídban kezelhetetlen gain, metálosoknak előny, (az ő bajuk) 57classic tuti SG-ben is LPben is... sőt én még egy 339ba is azt tennék ha lenne...
Gibson puki vélemények engem is érdekelnének : ) Olvasgattam én is neten sok félét, meg sok mindent, de ha itt vannak emberek akik már sokat használtak és többfélét és meg is osztanának velem/velünk apróságokat ezekről a szedőkről azt megköszönném (már csak azért is mert lehet hogy Gibsonra adom a nyakam a közeljövőben :_D)
490 R-ről nincs véletlenül tapasztalatod? A Classic 57 esetében a gerjedékenység tart vissza, amire elég sokan panaszkodnak a neten.... Egyébként Chrome Finish-es cuccot szeretnék :)
Nekem az összes Gibsonomban 57 classic-van nyak is és híd is.
Az 57 classic plus se rossz de nekem nem jött be.
Van is egy új a fiókomban ami eladó:) (Nickel)
Tanácsot szeretnék kérni. Egy jó minőségű Les Paul Copy-ba (Fenix LP Custom) szeretnék hangszedőket vásárolni, várhatóan Gibson palettából. Olyan jellegű LP hangok jönnek be, mint pl. Billy F. Gibbons, Mark Knopfler (Money For Nothing pl.), vagy mint Erős Attiláé a Lordból. Nekem a leírás alapján a 490R és 490T tetszik, ami Alnico II mágnessel szerelt, picit megemelt középpel. Van esetleg ezzel a párossal tapasztalat vagy más javaslat? Króm fedelű lesz (ha számít valamit).
Sziasztok! Jó állapotú Gibson Les Paul Classic gitárt vennék! Elsősorban 90`-2000 évek közepe. Szóba jöhet még hasonló korú Standard, de Traditional annyira nem. Köszi!
Sziasztok. Eladó ez a kis kuriózum. Új állapotú, karcmentes Gibson Les Paul Junior, 2015 specifikációkkal készített model, már nem gyártják. Az összes dokumentációjával, tartozékaival, gyári keménytokkal. Vaddisznó egy hangszer, rendkívül rezonáns, nagyon komoly a hangja. Igazi ínyencség. Specifikációk:
Nyilván furcsa lenne egy Les Paul-on...
Csak azért tettem be a fotót, hogy mutassam, hogy egy Bigsby-s gitáron is ilyen görgős van, és ha jól van belőve, akkor nem hangolódik, ráadásul nekem még soha az életben nem szakadt koncert közben.
Értem. Ezen a gitáron jót mutat de egy Gibsonon furcsán nézne ki. Úgy godolom veszek e Gotoh szettet, elég jó árban van, aztán ha valami nem tetszene majd lecserélem. Köszi mindenkinek.
Szeretnék Gigbag-et venni, amiben a Lespaul-t tudom a hátamon vinni próbára. Használ vki ilyet? A stageshop-ban láttam a Momo két termékét, 75.000 és 85.000 khuf-ért. (Meggugliztam, igen, ezek ennyibe kerülnek máshol is ). Én egy picit azért drágának találtam. Mondom, ez egy (megerősített, vagy félkemény) puha tok.
Köszi az infot. Igazából a Schallert néztem még, az meg talán német gyártmány lehet nem olyan rossz. meg kicsit utána néztem jókat írtak róla, majd ki ecc pecc kimehecc-ezem melyik legyen akkor.
Köszi
Nekem volt az Exploreremen, 1 napig. Kínai cucc volt. Aztán eladtam.
Szerintem sz@r, legalábbis én nem tudtam vele értékelhetően tompítani, zörgött, csörgött.
...és meg merem kockáztatni, hogy a hangja is vékonyabb lett tőle.
Jó az a hagyományos Gibó híd, vannak praktikák arra hogy ne szakadjon a húr. Tecsőn.
Értem köszi a választ. Azt még megmondanád, hogy a görgős hídról mi a véleményed? Nem pont tonális változásra gondolok, hanem mondjuk a húr szakadása ellen.
Köszi
Polcon,fiókban valakinek SG-hez nyakpálca takaró lemez amit el is adna? Nem találok csak egyszerű feketét nekem meg olyan kéne amire rá van gravírozva az SG felirat.
Köszi
Köszi.Néztem ezt a videót miszerint kellene nekem így ez az átalakító csavar, viszont persely még akkor sincs. Gondoltam veszek egy utángyártott szettet, találtam is a thomannál több márkát, most az lenne a kérdés, hogy a Gotoh az milyen minőség? A japók nem gondolnám hogy szart csinálnának.Van ilyen szerelékekkel szerelt gityóm elég masszívnak találom, viszont az árát egy Tonepros vagy ABM-el összehasonlítva kicsit elbizonytalanodtam.( fele meg harmada kábé ) Az original Gibson sem lenne veszélyes 110 dodó az usában.
Köszi a gyors választ. Nekem szükségem lenne igazából a perselyekre is amibe a csapok belemennek amire felfekszik a híd. Lehet rosszul tudom de az ABR esetében a hernyócsavar dimenziója is más. Meg még egy extra kívánság, nikkelezett érdekelne leginkább.
Aztán ha nem gond majd még kérdeznék valamit.
újra kell bundoztatnom az LP Classicomat.
A neten a legtöbb helyen a Dunlop 6105-öt ajánlják (ez áll legközelebb az eredetihez). A helyi hangszerész a Dunlop 6100 bundokat javasolta.
Ez így igaz SnoKris. Két Melodym is volt már,megkapták a Hotrailseket mind a ketten,és csak a kezem szabta a határokat.Na jó persze az a nyak nem egy versenypálya,detljesen korrekt sound lapul bennük.
Amúgy szerintem butaság kihagyni ezeket... A Melody Maker alulértékelt még odakint is. Pedig ugyanolyan fából (vintage-ről beszélek), ugyanolyan minőségben készítették őket, mint bármelyik nagytesót. Normális hangszedő kell bele és lehet is zúzni :)
http://kepfeltoltes.hu/view/160414/IMG_20160315_114314_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sziasztok!
Pár éve nem jàrtam erre,de ismét mahogany tulaj lettem. Ha sikerül a képfeltöltés,akkor az itt látható gyönyörűséget birtoklom éppen.
Félretéve a komolyságot, a hangszer szétfaragott állapotban 210-ért érkezett meg. Ebben már benne van az áfa is (ebay global shipping program).
Aztán kell még picit költeni rá, hogy csatarendbe álhasson. Ennél a gitárnál maradva, úgy hogy magam végeztem a modifokációt, ez további 70ezer. Jelenleg kb 280-ban van. De nem fogom megúszni a bundozást, szóval még az is lesz, és egy ilyen korú Gibsonnál nem fogom szerintem azt magam bevállalni. Persze, meglehet :D
Az előző (1961-es) MM kb ugyanennyiben volt, valamivel jobb állapotban, de totál lecsupaszítva, csak a fadarab. Se kulcsok, se bridge, se hangszedő.
Jó állapotú hatvanas évekbeli Melody Makert lehet találni az ebayen, azok 400ezer HUFtól szoktak indulni (plusz szállítás és áfa persze). A single cut-ok drágábbak.
Picivel több, mint egy LP Studio, sokkal kevesebb, mint egy LP Standard - de ekkor még nem használható hangszer. ;)
Még ha a végeredményt is nézem a '57-ekkel, egyebekkel, még az is olcsóbb egy Standard-nél. Csak kistesó, de mégis vintage.
Szállítás 18-25ezer HUF körül szokott realizálódni, a vám-áfát sosem úsztam még meg... (További para egy ilyen korú Gibsonnál a brazil rózsafa a CITES egyezmény miatt, korábban volt itt szó róla)
És kétszer is rátaláltam ;) Évek óta kifejezetten emiatt böngészem az ebay-t. Ezidő alatt 3db került a szemem elé, az elsőt megvettem az egy 1961-es D model, abból csináltam P90-es minimált, a másodikat elszalasztottam (10 USD-vel túllicitáltak...), a harmadikat meg megint megvettem, erről beszélgetünk most.
Pont a fa miatt részben, hiszen ezek hiába a legolcsóbb modellek voltak anno is, mégis ugyanaz a hondurasi mahagóni mint amiből nagyok készültek, és egyetlen darabból van. Plusz a brazil rózsafa fogólap, ami ugyancsak etalonnak tekinthető... Másik részben meg az egész dolog szexisége, hogy mégiscsak egy vintage Gibson, egy kis rocktörténelem :)
A súlykérdés is elő szokott kerülni, az 1961-es 2,8 Kg, az 1963-as 2,9kg ;)
Igen, egy 1963-as Melody Maker DC (ezek a kis csumpik a gyengéim). Kiindulási állapot a #55131-as hozzászólásban. Egy Seymour Duncan "The JB Model" hangszedővel érkezett, bele volt barmolva még egy megfejthetetlen aktív elektronika, hangszin kör nélkül. Dzsuvásan, szétállított nyakkal és oktávval, amatőr módon két különböző műanyagból összehozott koptatóval. Ex tulaj elmondása alapján valódi padláscucc, 20-30 éve rostokolt egy amerikai padláson ebben az állapotában.
A feje javított, ütött-kopott, de más hibája nincs a cuccnak. Megkapta az elektronikát, beállítottam nagyjából (nem volt épp új húrkészletem) és készítettem egy új koptatót. Sajnos a koptató formájában meg volt kötve a kezem, az előző alatt teljesen elbarmolták a felszínt, tele van csavarlyukakkal, stb., így nem tudtam más, kisebb-formásabb koptatót alkalmazni. Az eredeti kulcsok és a vibrola már cserélve volt rajta, két humbinak eleve meg volt marva a test, így nekem barmolnom rajta már nem kellett.
Kellett egy kéthangszedős-négypotis Gibson, így ezáltal meglett ez is :)
Elkészült :) Egy újabb öreg (1963) Gibson megmentése az enyészettől. Az érintőkkel lesz még dolgom, de a két '57 Classic hangszedő a helyén, CTS "TVT" (True Vintage Taper) potik és Mojo Tone Vitamin T olajpapír kondik.
Szólhattál volna.A környéken alapásásban, betonozásban,helyszíni keveréssel, olcsó téglában, térburkolóban tudok hasznos ötletekkel szolgálni.Megvannak a kapcsolatok.De belső burkolatban is van Sopronnál olcsóbb tanácsom.
Gibson meg az én kezembe nem való!
Pont emiatt adtam el valamikor tavaly a LPC-t,januárban pedig már pótoltam egy traditionallal.Nem bírtam Gibson nélkül,pedig még a ház alapjai se voltak meg !
Házépítés lesz, és lehet hogy be kell vonnom ilyen forrásokat. Nem sürgős, és kicsit félek hogy megbánom. Ha az egyik Gibson elmegy, a másik marad, onnantól az már nem eladó. A PRS SE az max egy beltéri ajtó a kék ládákra meg nem fogok találni kék fejet, azt feladtam, de anélkül is tutajos hangot adnak. Ha nincs kapás, maradnak és jövőre beteszem a félkész nappalimba
Húúúú ... tényleg így lehet, ahogy írod! A gitár folyamatosan hangolódott (kicsit), aztán egy blues-os nyújtásnál adta meg magát a húr.
Tegnap - mielőtt még olvastam volna a post-odat - guitar.clinic-ben megmutattam. Ott annyit észleltünk, hogy a tailpiece-en volt a húrtól egy bevágódás, valamint sorjás volt a járat. Ott azt gondoltam, hogy ez vághatta le, de inkább az a valószínű, hogy ebbe akadt meg a húr, ezért nem került a húrrögzítő rendesen a helyére. Aztán minden úgy történt, ahogy leírtad. Mindenesetre a sorját kipolíroztunk, legközelebb pedig majd direkt figyelem!
Szia!
Ez azért van, mert nincs a helyén a húr a tailpiceban, amikor elkezded megfeszíteni, hanem felakad a visszatekert vége. Megfeszítéskor letolod a karikáig a "kötést", meglazul és kibomlik. Én is jártam már így.
Szerintem 2 megoldás van:
1. odafigyelsz, hogy a helyén legyen
2. megigazítod a furatokat egy normál csigafúróval. Esetleg bővíthetsz is a vékonyabbon.
Üdv.: H
Esetleg van kapás bármelyik hangszerre?
2001-es Gibson Les Paul Custom
2003-as Gibson Les Paul Classic
PRS SE Singlecut
A képen szereplő gitárokon kívül akad még Marshall 30. Anniversary kék ládapár, tehát 6960A-B ládák, ezek a rézlogós, kék színű, 800 darabos szériából valók.
Részletekért írjatok.
az "új" les paul-om a tailpiece valahogy kicsinálja az E1-es húrjaimat. Nem elszakítja, hanem lebontja húr végén a kis rögzítő karikát. Ez a teilpiece nem eredeti, hanem hiperszuper alumínium Duesenberg tailpiece. Hát mégse annyira hiperszuper
Az epiphone LP-m ezt nem csinálja . Viszont a régi 20 ezer HUF-os SX telecasterem csinálta, amíg át nem alakítottam testen átmenőre.
Ne gonoszkodj :D
Ez a hangszedő csak bónusz, ezzel érkezett a gitár. Ott a fiókban az '57 Classic szett, arra vár, hogy beépítsem.Ahhoz vettem a gitárt kb., mert a P90-es mellé akartam egy másik 60-as évekbeli MM-et, csak duplahumbisban. Ez meg már ki is volt marva, még azzal sem kell foglalkoznom. Annek meg csak örülök most, hogy nem egy hulladék hangszedővel érkezett,na :D
Ha a régi PAF hangzást szeretném az öreg MM-be (tudom, hogy nem LP felépítés) Akkor egy ilyen öreg JB-vel, vagy az '57 Classic-al közelítem meg jobban?
Ebben a ha jól emlékszem 93-as Goldtopomban viszont EMG voltak, sőt a tremolós Standardomat is teszteltem EMG szettet. Nagyon jól szólt mindkettő vele, de a legjobban a most is benne lévő gyári nyaki Tim Shaw és a hínál egy régi 498 szettel tetszik a hangja.
Volt jó pár Gibsonja már, de én egyikben sem láttam EMG-t, bár attól még lehetett valamikor.
Jelenleg a 81-es fekete Standardja van BB pickupokkal és egy Custom amiben, ha jól emlékszem a Standardból kivett nyaki hangszedő van és talán Classic 57 vagy BB hídnál.
A háttérben ott figyel a fehér JCM-800 4210 kombóm.. :D