Szerintem is helyzetfüggő, hogy mennyire használható egy csíptetős hangoló elektromos gitáron, de én is azt használok. A Planet Waves-nek a kicsi csíptetősét, nem is nagyon látszik a gitárfejen. Piros-sárga-zöld háttér, jó látható, egyszerű. Nekem kis színpadon, klubban nem volt vele bajom, két nóta közt hangolok, ha kell, olyankor meg nálunk a többiek is kussolnak, csak az énekes pofázik maximum.
Gitár meg játékstílus függö is, én a stratot koncerten is max. az elején hangolom meg közben egyszer talán. Jó gitár, jó kulcsok, csak standard hangolást használok, ennyi.
De, hogy ne offoljunk tovább, ha lenne végre egy iced tea burst Gibson Standard LP-m vagy egy Midtown Custom gitárom és egy nagyobb zenekarban tolnám, akkor én is valami jó hangolópedált használnék!
Mondom, hogy használtam csíptetős hangolót színpadon...
De mostanában nem vagyok, csak itthon gitározom.De azt sem mondtam, hogy tökéletes megoldás, csak, hogy használható.És jól használható.
Élőben még nem tapasztaltam ki, de szerintem nem akkor hangolok, amikor olyan monitor hangerő van, hogy az idegen rezgéseket átveszi a gitárom teste és összezavarja a csiptetőst. Hanem szünetben.
A boardomban lévő fél kilós Planet Wavestől azonnal megszabadulok, ha működik a csiptetős és valami hasznosabbat teszek a helyére.
Mert nem feltétlen használ az ember pedálokat.Pl. csak egy erősítőt, vagy egy kombót, meg a csatornaválasztó pedált.Nekem jó volt.Olcsóbb is, mint egy pedál, és egyszerűbb.A hevedert mindig felpattintom a gitárra.Nem kell plusz táp, nem kell plusz kábel, stb...
Persze egy multi mellett nem annyira fontos, sem pedálsornál...
lehet hogy nincs multieffekt vagy a kisvasútban hangoló gép :) igazából nem rossz nekem is van, az mondjuk tény ha a piezo sérül akkor kuka, sajnos én is javítgattam eleget.... De igazad van élőben én sem használom, szerintem oda nem a legmegfelelőbb :)
Ezek elektromos hangszernél miért jók? Mármint, akusztikusnál nyilván a legjobb egy ilyen kis csiptetős cucc, de valahogy nem látom miért lenne jó élőben egy ilyet használni egy pedál helyett.
A Snark az egyik legjobb!Nekem volt, iszonyú jó cucc.Most egy noname van itthon, meg amit nagyon szeretek, az egy bőr hevederbe épÍtett hangoló.Azt használom inkább, nem kell rakosgatni, stb...Mindig ott van.Na viszont szÍnpadon nem tudom ez, hogy szolgálna, a Snark ott bevált, próbáltam, nem volt vele gond.
Az lehet, bár próbán nem volt vele gond. Viszont az sg-m pontosságával akartam villogni, hogy egy üres húros behangolás után bárhol lefogom, centre temperáltan középen áll bármelyik hang bármelyik húron.
Részben off, vettem egy filléres csiptetős hangolót, ahol az egész display pirosról-sárgáról zöldre vált, amikor pont a 440 Hz-es referenciának megfelelő a hangolás.
(javaslom fél vakoknak sötét színpadra, nagyon kényelmes.) Behangoltam üres húrokra az sg special faded-et, majd hirtelen ötlettől vezéreltetve ötletszerű helyeken lefogtam a húrokat a menzúra majd 2 oktávján össze-vissza. Kivétel nélkül mindenhol zöld display-t láttam a hangológépen.
Az én észrevételem a súllyal kapcsolatban az, hogy a nehéz, tehát tömör rostú mahagoni lassú hangindítású, hosszú hangkitartású, homogén hang, fütyül, búg. A könnyebb, ritkább rostú mahagóni gyorsabb hangindítású, reszelősebb hangú. Amivel eddig találkoztam LP Studio nehéz mahagoniból kicsit magasabb spektrumú hang, már kézbefogáskor érezni a fa minőségén a várható hangot. SG Standard mint a pille, viszont gyilkosan gyors, recsegő hang, nehéz SG csilingel és a jövőhéten is szól a megpengetett hang. LP Standardnál is ezeket vettem észre.
Mert a CS Historic Reissue széria (R7, R8, R9....) az nem ementáli hanem full tömör. Gyártottak/gyártanak belőlük chambered verziót kis példányszámban, ezeket Chambered-Reissue-nak hívják (itt van pl infó róluk ), de nem ez a standard.
Hát igen, gondolom Khalim custom shop-ja Custom volt, az eleve nehezebb szokott lenni, bár már a True Historic abból is sokkal könnyebb, ahogy végre már a 2013-14-es 58RI is például (4kg alatt van). A CC-nél azért a Custom Bucker pickupok is adnak egy kis plusszt. (Egyébkén a 13-14-es R8-akban is Custom Bucker van, csak ajánlani tudom bárkinek és a nyakuk is iszonyat fasza lett!!)
Gyorsjelentes: ezen a hetvegen 3 les paul volt a kezemben, Khalim custom shop-ja (4.7 kg ) az en traditionalom (4.1) es egy collectors choice #8 (3.9 kg). Mind nagyon jo, de azert a legjobb nyilvan a cc volt. Szerintem.
Lehet, hogy nem szól jobban, de olyan fura érzés nekem pl. az sg special faded a standard után, mintha nem lenne semmi a kezemben. ( Próbára hordani puha tokban persze jó.)
Majdnem lett egy újabb vintage MM projektem, de lecsúsztam 10 USD különbséggel róla.. :(
Még tartja itt az általános vélekedés magát, hogy akkor szól jól, ha nehéz?
Jol mondod, lattam a Gumtree-n gyonyoru honeyburst standardokat, szerintem meg az iden meg lesz az egyik.
A studio az megmarad, G-re hangolom, aztan mehetnek a Stones notak.
Szerintem jól tetted, hogy nem vetted meg. Nem mondom én hogy szar az, nem is ismerem. De örökre benned maradt volna a kisördög, hogyha már ennyit vártál egy gibóra, akkor miért kb. 500 fonton múlt az, hogy nem egy frankó, pl 2002-es standardet vettél.
Egy cipőben jártunk akkor!Nekem az első lett és őszintén megmondva pont a súlya miatt döntöttem mellette.Irgalmatlan jó test (ez tényleg tömör),jó sustain, és les paul is.A sound pedig 57es szedőkkel meg hibátlan
En megakartam venni ezt a gityot eletem elso Gibsonja lett volna, az ar nekem megfelelo £ 999 volt.
Penz a kartyan,irany a hangszerbolt kiprobalni megvenni.
Valami Blackstar csoves fejre es egy azonos 2x12 ladan lehetett probalni.
A kidolgozas gyonyoru, az autotune remek,amikor dolgozott allandoan fulig ert a szam, a hangszedok classic 57 es 57 +, a hang nagyon jo.
Annyira jo hogy nem akartam elhinni, azonnal kertem meg probalasra egy traditionalt egy standardot es egy studiot is.
Igazan nagy differenciat en nem hallottam, szolt mind mint az atom ahogy kell, fasza Les Paul sound.
Tehat minden ok, DE a test olyan vekony, talan mint egy SG-nek, hogy nem is tudom, elbizonytalanodtam, talan sokadik LP -nek ok, de nem elsonek. Nekem egy LP legyen nehez, rugjon, harapjon, karmoljon. Igy aztan vettem egy hasznalt studiot. :)
Amúgy valaki próbálta ezt:
Gibson Les Paul Less+
Vélemény?
2016-02-13 08:07 |
#54859
Az első ember ügyesen koptatta...
A második lefestette.
Látszik, hogy a gyári festés is pont a fa mintája ellen dolgozik, ezért győztem meg Istvánt a kézi sunburstről. Sok visszacsiszolás, némi okosság és szerintem az eredmény magáért beszél.
Urak! Azért az itt fórumozók közül nem biztos hogy mindenki képben van az épp futó projektekről, bármennyire is nyilvánvaló számotokra. Én szívesen olvasnék ilyen munkákról. Ha jól értem, akkor valaki egy Les Paul-t barmolt szét, Sabbat.D. körtárs meg éppen restaurálja a hangszert, nem?
Nagyon cuki vagy.
Mi meg nagyon büszkék vagyunk Zsoltival a munkájára.
2016-02-12 17:53 |
#54849
István leírta a történetet, én nem szerettem volna.
Tudta, hogy teszek fel képet, így gondoltam ha akarja majd leírja.
Rendbe lett téve a top, kézzel kellett a szélein a kontúrt visszaadni, nem volt könnyű.
Ilyen kézzel készített sunburst volt a cél, az is meglett, most majd lakkozni kell, az se lesz olyan egyszerű szépen felépíteni, mert tükör lesz.
Azt gondolom, hogy visszakerül oda ahová való, ahol a márkának a helye van
ugyanis az semmiképp nem a szétbarmolt kategória!
Megértettem!Mindig odafigyelek a hozzászólásaira, mint most is, és szerintem természetes, hogy sem én, sem más nem értette a dolgot.Most, ha valamiért pár napig nem jelentkezel, hülyén halhattam volna meg.....
Ez a gitár két barbár kezén ment át. Az első úgy gondolta, hogy milyen vagányul néz ki, ha itt-ott lekaparja a festéket és átsmirglizi az utolsó négyzetcentit is rajta. A másik viszont azt hitte, hogy milyen jól helyreállítja majd, elcsiszolta a top szélét és sárgára fújta.
De a lényeg, hogy Zsolti kezeiben olyan szárnyalásba kezdett.
Kíváncsian várom a folytatást, mert ez a gitár így még nem nézett ki. Valami csodálatos részletek bújnak elő a fából.
érdekes... sokan mondják az SG-re, hogy az, nekem nem tűnt fel :D Vagy csak olyan kicsit, hogy a Vintage VS6 után (ami tényleg az volt) fel sem tűnik :D
Most került hozzám egy Gibson Les Paul Less+. Nagyon jó kis hangszer.Könnyű de mégis nagyon tökös hangja van.Jó hangszer
Azért nem SG lett mert az fejnehéz sajnos.
az a kérdés, hogy mennyivel akarsz nagyobb kimenő jelet, a pluszos egy picivel erősebb.... szerintem úgy lehet ezt eldönteni, ha átcserélgetitek a két bridge pickupot és meghallgatjátok.... nálam is mindkettőben (LP Trad és SG STD) 57c van, illetve a pluszos az LPben, még hiányzik a készletből egy 339-es szintén ezekkel :D
Nekem is van egy Tremonti SE és a havernak egy USA Tremonti. Össze tudtuk hasonlítani ugyan azon a cuccon a gitárokat. Meglepődtünk mindketten, hogy milyen kevés volt a különbség. Szerintem kapna egy USA szedőt, ember nem mondaná meg, melyik szól.
Bocs az off-ért.
Én pont tegnap teszteltem , hogy a 61SG és a Standard LP , mindben 57 classic és classic+ van hogy szól. Érdekes de az SG a tökösebb, nem sokkal de tökösebb.
Sajnos már nem emlékszem erre, mert a LP STD régóta nincs meg. Pedig jó összehasonlítás lenne, mert ugyanaz a szedőszett van bennük, így a legmarkánsabb különbség a top (meg az ében fogólap, de az tuti nem kotnyel a hangba annyira, mint a top)
Lemarad de nem nagyon.
Sajnos rég volt alkalmam rendes cuccon egymás mellé tenni őket. A fehér mellett még nem sikerült olyat hallanom, amit a fehérre elcseréltem volna. A szokásos 490R-498T van benne, nekem annál jobb nem kell. A Classic meg ugye 496R-500T, nagyjelű, kerámia magos szedőket rejt, azzal jobb a metál (de csak az), mint a fehérrel.