Annak aki még nem járt volna itt (Köln - Music Store). Érdemes benézni a Custom Shop szobába és levenni a falról párat :) Személyes kedvencem a CC #33 volt :)
Ha jól emlekszem a Trad. Pro-t egy nagy amerikai online store rendelésére készítették és csak ők árulták ezt a verziót. De azért nem tenném a nyakam rá, hogy ez így volt :))
Különben gyönyörű hangszer!!! :)
Amikor a lenti posztot írtam, régi fórumtársunk, misi55 jutott az eszembe. Ő sajnos már nem posztolhat erre a fórumra. Nem ismertem őt személyesen, de azért valahogy egy "ismerős" volt. Őneki volt egy Epi-je (mint nekem), tuningolta fel rendesen (mint én), de aztán vett egy Gibson-t ( azt hiszem standard-ot ). Én is valahol itt tartok, már el döntöttem, csak a jó árat kell megtalálni, (lásd lent.)
Nem is az az érdekes, hogy mi a látható különbség a két gitár között, hanem inkább a hallható. Nagyon érdekes a helyzet, ui. a két gitárban ugyanaz (nagy valószínűséggel) a két PU. Az igazi A/B teszt! AZ a helyzet, hogy a kis Epi nem szól rosszul, a két gitár karaktere hasonló, de amikor gain növekszik, akkor lesz nagy a különbség! Akármit tekersz akárhová az erősítőn, a Gibsonnál mindig hallatszanak az egyes hangok, bármilyen fura torzított akkordot fogsz le, az Epi erre nem mindig képes. Nagyon jól el tudom képzelni azt, amikor az Epi már nem szól(t) át a zenekaron, de a Gibson még nevetve...
Amit erről a konkrét Gibsonról még el tudok mesélni, az egy tök szubjektív benyomás: eddig volt a kezemben mindenféle Gibo LP, de ennél éreztem azt, az első pillanattól, hogy ezen a hangszeren minden a "helyén" van. A nyaka hiába vastag (tudom, erről már írtam korábban pont az ellenkezőjét) én ezt kifejezetten kényelmesnek találom.
Nálam van egy nagyon jó Les Paul Traditional. Tudtommal Traditional-nak két verziója van, a Plus és a Pro. A kettő nem csak specifikációban tér el, hanem van egy kis ár különbség is - ezért is kérdezem, mert összességében nagyon tetszik a hangszer. Ez egy 2009-ben készült elég szép darab, a nyaka vastagabb, mint egy 60-as, inkább 50-es ()plus modell), nem felezhető a PU (plus) , de nyitott(pro), a trus rod cover sima fekete (pro), a kulcsok műanyag(plus). Ez így zavaros. Vagy 2009-ben ilyen volt a traditional!? Vagy ez valami speckó modell ?! Vagy valaki PU-t cserélt benne ?!
Igen. Hosszasan elbeszélgettem az eladóval. Mint Kiderült brightoni és nemrég költözött Southamptonba. A gitárt itt vette Brightonban a GAK nevű boltban. Nagyon király hely mellesleg. :) Számlával tudja bizonyítani megvan minden papír hozzá. A szülei még mindig itt laknak és vasárnap pont jön a városba meglátogatni őket, elhozza a gitárt is. Átnézem, belenézek, kipróbálom. Ha valami nem úgy volt mint állította meg mindig tudok nemet mondani rá, nem hiszem h feljelent. :)
Bocs, én nem vagyok szagember, nem merültem bele a részletekbe, inkább elvi álláspontot fogalmaztam meg. Ha kamu a gitár, akkor természetesen nem. A világos fogólap miért gáz, kamu, vagy nem jó minőség, játszhatóság, nem ébenfa, akkoriban ilyet nem gyártottak ?
Ma néztem egy 1998-as fekete standardet a gumtreen 1000-ért. Én biztos, hogy azt venném meg. Igaz, hogy nem érintetlen a fehér cicaszőr a tokban, erősen használt, kopott kis gitár, de nekem bizalomgerjesztőbb egy olyan hangszer, amin már jó sokat játszottak, mint egy ennyire új példány.
Ennyiért (ha ez marad a vége), ilyen állapotú, nem valószínű, hogy előfordul...
A "Cash on collection only" mindenképpen arra utal, hogy nem zsákbamacska, személyesen meggyőződhetsz az áru minőségéről. Bár, Southampton egy kicsit odébb van
Angliában élek, 2 órára a helytől ahol árulja, így el tudok menni érte személyesen. Kb. 3 hete folyamatosan fent van. Ha lejár visszarakja.Így se ajánljátok?
£1000 a kezdo licit, ez barmennyi lehet a vegen, valamint collect in person, tehat szemelyes atvetel van.
Ne vegyel latatlanul ilyen nagy erteku hangszert, rengeteg a csalo akik madarat akarnak fogni.
Hasonlo osszegert Magyarorszagon is kapsz ilyen hangszert, es vigyel magaddal olyat, aki latott mar Gibsont kozelrol.
Ez a csavo valami kereskedo lehet, ezert valoszinu hogy eredeti a gitar, de fenykeprol sose tudni.
Én sose vennék ebayn 1000 font + postaköltségért Gibsont. Ha vársz türelmesen, ezen az áron kapsz előbb-utóbb ilyesmit itthon is, amit jól meg tudsz nézni előtte.
Sziasztok! A közeljövőben tervezem megvenni első igazi Gibson Les Paul-om. Az ebayen találtam egyet ami megfelelő lenne minden szempontból. Tudom hogy képek alapján nehéz ítéletet mondani, de légyszi csekkoljátok le, hogy tényleg az e aminek meg van hirdetve. A szeriaszám stimmel, de azt könnyű hamisítani. Nem szívesen költenek 1000+ fontot egy chibson-ra. Link Nektek mi a véleményetek? Köszi!
Készült ma egy új videó a nemrég beszerzett Gibson Les Paul Classic 2015 gitárral. Ez a videó elsősorban a zenei játékról szól (3 dallamot kell felismerni, amelyek visszafelé lettek feljátszva), úgyhogy a Gibson ezúttal főleg vizuális látványelem (mivel gyönyörű). Aki mindhármat eltalálja, az nagyon otthon van a klasszikus zenékben!
Nálam hasonló a tapasztalat, bár akkoriban az SG-be kerestem PU-t. Az 57 irgalmatlanul jó volt, BB-k viszont döglöttek voltak az SG-ben, a haverság LP-jében viszont állatul szóltak. Valszeg a juhar fedlap/vastagabb test stb. Burstbucker Pro szett volt, Alnico 5. A BB 2-3 viszont Alnico 2, de talán az a legegyszerűbb, ha átrakod egy próba erejéig az 57-et.
A burstbucker az alnico5. A nagyobb érzékenység ellenére nem karcol annyira mint az alnico2, simább hang. Mondjuk szerintem bőven jó, dehát ízlés kérdése.
A seymour sh1/gibson 490r (tőled vettem) váltáskor tűnt fel először, hogy az alnico2 jobban karcol. Gondolom a karakterisztikája kevésbé lineáris.
Létezhet az, hogy miután viszonylag sokáig 61' SG-t használtam amiben 57-esek vannak, ma próbára LP-t vittem leporolni amiben burstbuckerek vannak, az 57-es PU-k dögösebbek és vastagabbak és stb.???
Mert ha más is így érzi, megyek és lecserélem az LP-ben is, és burstbuckerek mennek világgá.
Helló, helló
eladó egy Gibson explorer new century, carbon fiber, dirty fingers szedőkkel, planet waves satus kulcsokkal eredeti keménytokkal (sérült a füle) Budapesten. 400-ra limitált verzió. 220e HUF.
A Gold Top bizonyos korok emblematikus Les paul színe (pl 52 vagy 57), de ma már egy csomó típus elérhető ebben a színben, szóval erre így nem lehet válaszolni sajnos. Ezért írta gondolom pl Harry is ezt: "A színe fogja meghatározni, hogy jól szól e?"
Hangsúlyozom szerintem, nem a színre gondolt!Szeretjük mi a "gold topot" kérdés valóban megtévesztően hangzik, de én inkább a hangsúlyt a szeretjük szón érzem.Úgy értem, az ilyen hangszerrel tapasztalatot szerzett tesók véleményét szeretné tudni.
Ha ez bármit számít is, nekem tetszik, de fontosabb, hogy hogyan szól. Kipróbálsz 3 gold top-ot, és lesz különbség a hangban. Na most innentől kezdve a szín kérdés csak kapufa.
Ez közvéleménykutatás alapján dől el ? Én sokáig szerettem a Závodi Janó goldtopját, mára meg már ki nem állhatom. Most a leginkáb a az ütött kopott fekete, vagy cherryburst lett a kedvencem. A honeyburst még elmegy (mert az van) A tobacco fekete-sárgát ki nem állhatom.
Urak!Szeretjük mi a gold topot?
Jövő év első felében szeretnék venni egy használt standardot,de gold top sosem volt a részemről keresett fajták közt.Valahogy mindig átsiklottam felettük pedig nem olyan csúnya.Van tapasztalatotok?
Köszi!
Az alaprecept ugyanaz, mint a csilivili gibsonoknál.
Nem a bindingtől meg a kocka inlay-től szól egy gitár jól.
Ezek ugye mahagóni hangszerek, tehát a hangtónusuk sötétebb, mint egy jávorból vagy kőrisből készült hangszernek. A hang felfutása és lecsengése is más. A pengetésre lustábban, finomabban reagál, kompresszáltabb a hang. Ez nem fog pattogni, a hang nem vág, hanem dörzsöl ().
A humbucker még rátesz egy lapáttal erre, az is kompresszáltabb hang. Ugyanakkor hogy érzekletesen fejezzem ki magam, ez nem beleköpköd a füledbe, hanem beleokádik, van egy természetes dög ebben a hangban. A mahagónira tök jellemző, hogy azokon a frekvenciákon szólal meg, ahol a legérzékenyebb a fül, ezért egy normális erősítővel, 12 collos hangszóróval jól kiszól a zenekarból, sőt hajalamos elnyomni a jávor gitárok hangját meg az éneket is.
Sziasztok! Elgondolkoztam azon, hogy ha csillagzat úgy hozná, akkor majd vennék egy "komolyabb" gitárt. Ez számomra Gibson kínálat alját jelentené. Konkrétan egy ideje tetszenek az SG Special faded-ek. Ezek azok, amik árban is "barátságosak" használtan. Érdemes ilyenben gondolkodni? SG még a kezemben sem volt. Csak hobbista vagyok, de talán épp ezért sokféle stílusban pengetném... Az altertől a Blueson át egész a Stonerockos metálkodós vonalig. Mondjuk amennyit ezekről leszűrtem az-az, hogy rockolni biztosan jók, a tisztájuk már kérdésesebb. Érdemes egyáltalán ilyen kategóriában Gibson-t venni? Köszi a válaszokat!
Gyártótól is függ.
Elszakadt a 10-es húrom, felraktam egyet egy másik gyártótól, és meg voltam róla győződve hogy 11-eset raktam rá, annyira "kemény" volt. Behangolásnál is máshogy reagált, játéknál is. Persze aztán kiderült 10-es volt az is.
Bocsánat a kérdésért (bund téma), de kicsit összezavarodtam, hogy miről szól a diszkurzus:
ez csak egy általános értekezés a bundozás technikájáról, vagy pedig valaki rosszul csinált meg egy bundozást, ami miatt javítani kell.
Csak érdekelne, hogy ha az utóbbi, akkor ki az a személy/cég akit érdemes elkerülni ha újrabundozásról van szó.
Másként dolgozunk, ahogy írtad a végeredmény a lényeg.
2015-12-15 21:41 |
#54624
Bocs az offért mindenkitől!
2015-12-15 21:40 |
#54623
Nem az.
Csak ki-ki a maga konyhájában főz.
Nekem vízpapírral értékelhetően csiszolni csak vízzel sikerül.
Feleslegesen benedvesíteni meg nem szoktam semmit, főleg nem azzal a lével.
De tényleg okafogyott az eszmecserét folytatni, annyit esetleg megjegyzek, hogy butaságot nem írtam.
Most már akkor érdemes gibsont venni, mert gondolom a régiek esetleg a kézzel készítettek nem tudták megütni a szinten.
Egyébként nem a szintezésen akadtam fenn hanem a csiszolópapíron.