Gibson-szakértők, tudtok segíteni? Melyik a kettő közül a jobb ajánlat?
És mi a különbség a Gibson Les Paul 50s Tribute és a Gibson Les Paul Studio 50s Tribute között? (Az egyiknek a nevében nincs benne a Studio kifejezés.)
Ja, jut eszembe, a made in Japan Epi-k, az az egészen más tészta! Az Gibson szint! A minap volt itt eladó egy ilyen - 200 E alatt volt, valaki jól járt vele.
Igen, az arion által betett prefixek között 1000 a váltószám, tehát 0.047 uF = 47 nF.
A tizedesvesszőt kell 3 helyiértékkel jobbra tolni, ha át akarod váltani a kisebb prefixre.
Gibonsokba milyen kondit, milyen értékű kondik szoktak tenni, venni a potikra?
Most belenéztem és a hangszíneken vagy 1-2 473-as picike világos barna színű nem tudni milyen kondi.
Bocs az OFF-okért a többiektől!
Mennyiért volt? :)
Van több is, amiket Japánban készítettek annak még a nyitott könyv fej is "engedélyezett". Van nekem is egy 97-es, az is koreai, de egészen más. Úgy érzem a cseh verziókkal a Gibsonokat akarták éltetni, illetve azokat megfogni. A long tenon, a pálca és korábban a Schaller kellékek, mind-mind ezt sugallják. Az enyémben sajnos nem Schaller pu-k voltak,viszont meglepő hangkitartása volt, csak olyan élettelen kicsit. Ezeket csak érdekességképpen.
Jééé... éppen tegnap láttam egy cseh EPi-t egy kirakatban - Gibson logóval a homlokán. Éppen utána is akartam nézni, mert jó régen olvastam róluk. Könnyen lehet, hogy az másfajta mint az enyém, az enyém egy '96-os koreai epi.
Szia! Pedig azt próbálom :P
Utánanéztem ennek a Bohemia cseh gyárnak és az itt készült Epiphone-oknak és ez az motivációt az egészhez. Most álítgattam még a pu-n és ez az Aldrich szett mondjuk úgy kiment a dologból,mert elkezdett szólni :)
Szikár, tömör és érdekes módon egészen kicsi gain-nél és nagynál is működik igazán jól, elég fura,de így van :)
Érzem,hogy nem leszek talán totál elégedett vele majd, de megyek előre, ezt hallom!
Köszi!
:) Állok aránylag sokat, de ezt valahogy néző szemmel néztem :) vagy értettem.
Ez talán már mánia is, a fene tudja, de jó dolog, kicsit drága és idegesítő néha talán.
Ezt az utat én is végigcsináltam! Ha a végeredménynek nem egy standard LP hangját várod, akkor akár még elégedett is lehetsz. Én a PU-k cserék, elektronika tuningolása után megálltam. A hangja kicsit olyan, mintha semi-hollow body lenne a gitár kicsit, mint később kiderült nem véletlenül:
egyik alkalommal, amikor repülőn utaztam, át lett világítva és láttam is milyen belülről: jó sok kamra van benne, nem olyan azonban, mint amilyen a gibson-ban valaha csináltak. Ebben az értelemben fizikai akadálya van, hogy "olyan" legyen.
De - ismétlem - a végeredmény nálam NEM rossz, csak nem "olyan".
Tezsvírem!Volt itt régen egy virtuóz!Neki írtam egyszer, bár technikai tudása szinte verhetetlen, de lehet bármekkora világsztár, lemezt nem veszek tőle.Mint már talán említettem Neked, a tiéteket bármikor.Ahol a szív, ott a muzsika!
No feltoltam telóra a full albumot, baxi 2 nap múlva letöröltem a picsába...valahogy nem működött nekem...így ezeken a felvételeken első blikkre bejött tökre, meg amiket röptében meghallgattam, de igazából a full album csalódás volt - korrekt, korrekt, de ennyi, semmi izgi nem volt rajta nekem :( Hát kár....többet ígért :)
Ezt én mind elhiszem, de szerintem ehhez rengeteg idő kell, meg egy plusz érdeklődés, hogy az ember ebben el tudjon mélyedni. Nekem arra nincs energiám, hogy valami rendes, tudományosnak tekinthető, reprodukálható tesztet végigcsináljak kondikkal, pickupokkal, erősítőkkel, mert közben mindig az jár az eszemben, hogy ehelyett inkább gyakorolni kéne. Ha választani lehetne inkább lennék jó gitáros szar hangszeren.
Bizony, nem mindegy, hogy macrophilla swietenia a nyak anyaga, vagy ún. ázsiai mahagóni, amiről fogalma nincs csak keveseknek, hogy mi az. A test sem mindegy, meg hát a fa nagyon okos egy jószág, úgy rezeg ahogy ő akar. Nincs két egyforma faanyag, kicsit olyan ez, mint az ujjlenyomat. Nem mindegy a nyakmerevítő anyaga, formája, vájata, elhelyezése, stb. sem ! Garantáltan más a fogólap, még ha gyűjtő néven indiai rózsának is mondják, szemmel látható, hogy a kínai gitárok ( márkától majdnem függetlenül)fene se tudja típusú fogólapot használnak. Evvel együtt vannak Gibsont "agyonütő" Epiphone-k is, rettentő kevés, nagy szerencsével, de azon tényleg mindent ki kell cserélni. Befolyással van a hangra annak a nyomorult ZAMAK-nak mondott spiáter Stop Bar is, ami ahány gyártó, annyi hang. A kulcsok anyaga, amik ránézésre azonosak, elképesztő különbséget okoznak hangban. Mondjuk, csináltam én rajztáblából "lapgitárt" 1968.-ban, hát mit mondjak, szólt, sőt. A Stiglitz Erzsi néni a Németvölgyi úton készítette a nyakat, no merevítés, made in hungary, így kis betűkkel. Régi szép idők !?
Szóval vannak gitárok, meg vannak GITÁROK. Meg végig kell menni egy bizonyos úton, hogy mind ezt megtudjuk. Már aki tényleg tudni szeretné.
Persze, járd végig az utad.Nem hiábavaló.Biztosan sokat tanulsz belőle!Ráadásul, ha már ilyen apró dolgoknál is hallod a javulást, már az is elismerésre méltó.Viszont így meg végképp javasolnám, hogy az itteni tesók bármelyikének hangszerét próbáld ki.A fővárosban Doki bácsi, Khalim Zoli, Arion jó tezsvír, de írhatnám reggelig.Vidéken is találsz ha akarsz.
Gondolkodóba estem, mikor írtam a felvételhez az oldalt.De úgy gondoltam, hogy Te is álltál már színpadon, így nem a közönség fejével "nézel"......
Mint írod, magánlevelezés volt, de nagyon sok mondat, gondolat megtalálható itt is.
Jó ezt feleleveníteni.Bölcs mondásaink közt erre is akad egy.Más kárán tanul az okos.
Mindenkinek válaszolva, én is félek ettől a dologtól, hogy valamiért korlátok vannak a legjobb Epi és egy alap,de jól sikerült Gibson között... mindegy, hátha megcáfolom, de már nincs sok hátra :)
Egyébként jól szól, tényleg, de az az igazi szikár, torkos hang hiányzik,az a hántolt keményfa fíling :)
Kondikat még lecserélem. A másikba ezt a zöld PIO-t vettem és bár vintage-esnek jelölik, frankó és kemény a hang.
Nem adom el hegecsabi, alig találtam ilyet! :)
Gazz, ezek bármit adnának nekem, még ha rosszul kérem is, tuti eladnak valamit,eladnának helyette :)
cukilali55, először bal oldalon kerestem, aztán leesett,hogy a színpadról nézve bal :)
"Nos úgy döntöttem, h megveszem a Gibson-t. (ha holnap elmegy az Epi...)
Ma elvittem próbára és döbbenet hogy szól:))
Nehéz leírni, de ez a GIBSON sound tényleg...eddig nem hittem benne,
hogy mahagónik között ekkora különbség van, de most egyértelmű lett
számomra is.
A próba vége felé lejött egy zenészcimbora (a gitárt nem látta mivel
egy külső helyiségből hallgatta a nótát) majd a szám végén bejött és
megkérdezte: miféle gitárral játszottam, mert baromi jól (és másként)
szól, mint amit eddig hallott tőlem.
2 hetet gondolkoztam a cserén, de mostmár alig várom, hogy az enyém legyen."
"A röhej az, hogy próbán egy H&K Thirty kombót használok és ezzel is
baromi jól szól.
(az öreg Laney Sound otthon van)
A titok a faanyagban rejlik---iszonyat jó a rezonanciája amitől a híd
pu-val torkos (ütéssel az elején ahogy kell), a nyakival meg qrva jó
öblös a hangja.
Az Epi-t sem húzom le azért (Gibson szedőkkel jó az), de el kell
ismernem, hogy a Gibsonék jobb anyagokat használnak még a legolcsóbb
modelleknél is.
És még egy: kipróbáltam 498T-490R és Classic57-57+szettel
is----mindkét párossal szuper a hang, tehát nem a pickupokon múlik....
Legvégül: ma elkelt az Epi-m, úgyhogy én is Gibson tulaj lettem:) (és
nem sznobságból)"
Ezek privát levelezések voltak vele, anno beszélgettem vele a "nagy cseréről". :(
Sok levelet váltottam vele olyan 2011 környékén, nagyjából 4 éve, így ősszel, utána megszakadt a kapcsolatom vele. Végül Tőled hallottam Lali bá', hogy mi történt vele ... megtaláltam pár régi levelet, kiráz a hideg még ma is, hogy nincs többé szegény.
Nekem anno azt írta, hogy ég és föld az agyontuningolt koreai Epije és a legalapabb, fapados Gibson között a különbség. Ha jól emlékszem úgy fejezte ki magát, hogy hiába "olcsó" és rém egyszerű, de a Gibsonjában már ott volt az a hang amit keresett, az igazi LP hang, amit nyomokban sem talált az Epinél, pedig azt is nagyon dicsérte.
szia!
Én kicseréltem a hidat is és a babákat is. A hidat egy 1976-os ABR 1 -re a babákat bevágás nélkülire. Szóval nincs rajta bevágás. A potikat hagytam. A vezetékek braided vintage mitudomén milyen. Szóval az a szövött burkolatú. A kondik és a kötés. Hát igen itt szerintem lehet sok féle hangszínt kihozni. Először - persze a hype miatt - orange drop kondik voltak benne. Nem tetszett. De utána sima egyszerű orosz PIO. 0,013 a nyaknál, 0,033 a hídnál. (bocs ha az értéket nem jól írtam ). '50 es kötés. Hangszedő egy SD Seth lover SH 55 szett. MOndjuk nekem nem keményre zenére kell. a 11-es húr szerintem alap . Ja, ez egy elitist. Nem adod el az epidet? Azt, hogy jobb e egy "szimpla" gibson- azt mindenkinek magának kell eldönteni.... ?!
Sajnos azt nem tudom kihez került, mert Misi az égi zenekart erősíti nagy bánatunkra.Határozottan emlékszem, hogy az Epi gitárját a végletekig tuningolta.Arra is, hogy milyen boldog volt a Gibson hangjától!
Enyémben kerámiakondi lehet! Azt még akkor kicserélem és ennyi. Jól szól egyébként, csak erőltetem a Rectifierhez, de nem szeretik egymást, csak esetleg komolyabb hangerőn. A DSL-lel százszor jobban szól érdekes mód :)
Talán emlékszel, hogy Misi55 testvér is "végig járta" ezt az utat.Aztán megvette a Gibson gitárt!Emlékeim szerint az az Epi a tuningolás felső határát elérte.Egyszerű szavakkal írta le a különbséget, de nem értek a visszakereséshez.
Úgy alapvetően a fóliakondi az ami zeneileg oké, ilyet az elektronikai alkatrészboltokban is kapsz fillérekért. Vagy rendelhetsz a netről. De lehet, hogy már eleve ilyen van a gityódban.
Orange drop és Bumblebee a nagy trúváj, de a jólszólós gitárok 95%-ában nem ez van, mégis jól szólnak.
Azt, hogy kerámiakondi van-e a gityódban, az onnan lehet megtudni, hogy négyszög vagy pénzérme alakúak, és elég laposak.
A fólia az többnyire téglatest, vaskosabb, mint a lapos
A pickupok jók. Egyikbet BK Rebel Yell, másikban meg Suhr Aldrich szett.
Még valami. Kondik! Annál viszont éreztem különbséget. Esetleg ebben kellene még egítség és köszönöm szépen!
Ha a pickupok rendben vannak, akkor nagyon már nem tudod fejleszteni.
Tegyél rá 11-es húrokat, azt rakenró.
Húrlábnál meg inkább graphtech babákra cseréld az eredetit, mintsem az egészet kicseréled.
Így van. A potenciométer egyszerű mint a faék. Különbség inkább a mechanikai kivitelben van, ez adja a tartósságot. A hangzásra nincs hatással.
Szóval ha nem recseg a potmétered, akkor felesleges kicserélni.
Nekem van négy original Gobson potim, hosszú menetes, soha nem használt, vadonat új. Teljes hardverem is van, komplett, teljes gitárra való, igazából egy 1990.-es Classic Plus lett volna "megcsinálva". Amennyiben érdekli Uraságodat a portéka bármely része, írjon egy emailt a giaudio@indamail.hu címre.
Hogy nehéz mint a dög. Nem vagyok biztos benne, hogy akár a sajtlyukas könnyítés megvan-e benne.
Amúgy korrekt hangszer, ez áll legközelebb az ötvenes évekbeli Gibsonhoz.
A specifikációja olyan mint a yamaháé. Mahagóni test, jávor top. Ha a yamahában is Alnico hangszedő volt, akkor olyan hangra számíts, mint amilyen annak volt.
Cuccfétis támogató dumára tőlem ne számíts, én már túl vagyok ezen. És rengeteg olyan Gibsont meg egyéb csodát láttam az Adok/Veszek-ben, amiről a tulajdonosa előtte azt mondta, hogy megtalálta a GITÁRT.
Van egy turbósítani való off (EPI) Les Paul-om, amibe most Suhr Aldrich szett került.
Komoly a fejlődés, de akkor már potikat is és kondikat is, hidat is cserélnék. Nem a vintage irányba mennék el vele, úgy értem főként keményebb dolgokra szeretném.
CTS vagy Alpha poti a jobb, illetve melyik kondit szerezzem be hozzá és hidat?
Komoly hangkitartást különbségek miatt és hangminőség miatt persze.
Köszi szépen
Kedves Gibsonosok!
Szeretném kikérni a véleményeteket a következő hangszerről (ha a konkrét hangszert ismeri valaki, az is érdekel, de ha csak a szériát, az is nagy segítség lenne).
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/293932/elado-gibson-elektromos-gitar
Eddig nem volt rendes LP-m, hasonló hangszerem egy Yamaha SG700s volt, amit nagyon szerettem, aztán most egy PRS CU24 van jó 3 éve, ami szintén zseniális, de kipróbálnék egy LP-t is végre. Anyagilag csak úgy jönne össze, ha a PRS menne.
Köszi!
Nem igazán ismerem a LP-kat, mit is jelent pontosan a 50-es nyak?
A telémnek V nyaka van-ami elég bumszli és szeretem, mert elég nagy kezem van.
A festék kopás sem zavar.
Helló, nekem nem volt soha Fender CP Baja gitárom, bár próbáltam párat, viszont van egy ilyen
Gibsonom, amilyet te akarsz cserélni. A hangja nyilvánvalóan nagyon is különbözik egy telétől,viszont igazi Gibson karakter, vagy szereti az ember vagy nem (én pl. szeretem :D).
Kényelem: nekem is 50-es nyakkal van, szerintem nagyon kényelmes, pedig nincs nagy kezem. A bundozása kurvajó, nagyon pontos, nem kell szintbe csiszolni vagy ilyesmi.
Szóval igen kellemes rajta játszani.
A festék viszont szeret kopni, nálam legalábbis, de én használom a gitárt elég sokat, ez van, használati tárgy! No de így legalább látszik, hogy a fával nem trükköztek, még ha olcsóbb Gibson modellről van is szó. Meg van aki a rooadworn-ért plusz pénzt fizet, úgyhogy engem ugyan sose zavart az ilyen.
Tudnátok egy kis véleményt nyújtani Gibson 50's LP tribute humbucker típussal kapcsolatban?
Lenne lehetőségem, most egy ilyen gitárra.
Mindig is szemezgettem a les paulokkal, bár sok nem fordult meg a kezemben...
Jelenleg egy Fender CP Baja telét használok ezt számíttatnám bele.
Minőségben a kettő mennyire van egy kategóriában? Valamint akinek van konkrét tapasztalata az megoszthatná velem (kényelem-bár ez szubjektív, hang stb).
Én már egy Epi LP Customnak is örülnék, de idén egy Martin DRS-1-es van tervben. Úgyhogy ez a projekt még tolódik, mert közben egy Epi ES-339-t kéne beszerválni... egy élet nem elég hogy az ember összeszedje azt a sok cuccot. Meg kéne legalább egy 50 wattos fél csöves Marshall is.... nehéz az élet. :D Egyébként az utóbbiban teljes mértékben igazad van. Meg az, hogy így ki kopott a gitár nekem nem tetszik. Azt akarom, hogy az én kezem nyomát viselje. Azt akarom, hogy az én kezem alatt öregedjen meg és látszódjon a használat.
Igen, úgy egyszerűbb. Nekem ha lenne is pénzem egy eredeti 59-esre, akkor se venném meg. Szerintem Isten ellen való vétek lenne ennyi pénzt elcseszni egy gitárra, amíg egy csomóan éhen halnak. Egy max félmillás hangszeren ugyanolyan jól érezheti magát az ember.
Van ez így. Hát barátom én nekem fél évig félre kellene raknom az egész havi fizut, hogy egy ilyet vehessek. Gyönyörű, egyébként ha már Les Paul Custom akkor egy Epire szerintem be is nevezek jövőre.
Hát barátaim.... ez a, ha megnyerem az ötöst kategória. :D Vagy nem eszek iszok éveken keresztül kb fél éven keresztül, de ez a hang gyönyörű. Mellékesen nem tudtok hasonló zenét linkelni?
A hangszert egy éve vettem újonnan, a használatból adódóan vannak rajta kopások, mivel vékony a lakk, szerintem dögösen áll neki A p90-eket szerintem nem kell bemutatni,
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
Mit kell tudni erről a gitárról?
GIBSON LES PAUL 1983 - TIM SHAW
Színe pearl white ami besárgult3,7kg.
Mennyit ér reálisan?
Köszönöm!
Urak, van valakinek Duesenberg Les Trem II-je lp-n, vagy sg-n ? Az érdekelne, hogy mennyire zavarja a potikhoz nyúlkálást, vajon könnyen megszokható, hogy van egy vasdarab az útban ?
Hát hogy ne lenne korrekt, a gitár pont ugyan annyit ér, én meg pont ugyan annyit akarok érte kapni mint amennyit ér, vagy amennyiért hajlandó vagyok tőle megvállni - ha beadom, ha nem. "Emiatt a bizományosi szolgáltatás díja a te pénzedből kell, hogy lejöjjön." - nem, nem kell, ezt mindenki maga el tudja dönteni, max többet vár. Szerintem csinálja mindenki ahogy szeretné, engem még soha nem gátolt meg semminek a megvásárlásában az hogy nem láttam kiírva az árát. (ja, és persze az eladásában sem, hogy nem írtam ki :)
És ez nem pont így korrekt? A gitár pont ugyanannyit ér, akár magad adod el, akár bizományban eladják neked. Emiatt a bizományosi szolgáltatás díja a te pénzedből kell, hogy lejöjjön.
Ha úgy döntesz, hogy meguntad hirdetni és beadod valahova bizományba, akkor csak annyiért fogják kirakni amennyiért Te már publikusan hidetted, tehát bukod azt amit rátesznek.
Engem még semminek az eladásában nem gátolt meg, hogy nem írtam ki valaminek az árát, viszont eszetlen okoskodásba már többször belefutottam ellenkező esetben, ami elég idegesítő tud lenni :)
Szerintem az, hogy valaki keres valamit, ő meg úgy gondolja, hogy van az a pénz amiért eladná a gitárját, még elég messze van a klasszikus hirdetéstől.
Legutóbb mikor valaki véleményt meg árat kért aztán írt, egy nagy veszekedés lett a vége. Szóval azt is meg lehet érteni aki nem ír árat. Akinek ez nem szimpatikus, az nem veszi meg és kész.
Jó sokan hozzáírja a saját kis tudományukat egy hirdetéshez, amitől mindenkinek pontosabb képe lesz arról, hogy mi mennyiért reális meg miért.
Szerintem az csak jó az eladónak is meg a vevőnek is, ha a sok vélemény összegződik. ugyanis ennek a sok véleménynek az eredője általában a piaci ára egy cuccnak.
És ebbe még az is bőven belefér, ha valaki totál hülyeséget mond. Mindig lesz, aki kijavítja amúgy is.
Én még odáig is elmennék, hogy mi a fasznak hirdetgeti itt valaki az eladó cuccát egyátalán, ha nem írja ki rendesen, hogy mi mennyi.